Jump to content

aktistar

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    353
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Πρόσφατοι επισκέπτες προφίλ

Ο αποκλεισμός πρόσφατων επισκεπτών είναι απενεργοποιημένος και δεν εμφανίζεται σε άλλους χρήστες.

του/της aktistar Επιτεύγματα

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Φήμη

  1. Καλησπέρα σας, Δεν έχω, αυτήν τη στιγμή, χρόνο για την κατάρτιση τιμοκατάλογου και για την εκτέλεση αποστολών σε όλη την Ελλάδα. Οι τιμές, ωστόσο, για όλα τα είδη θα είναι οι χαμηλότερες στην Ευρώπη! Για εμπορεύματα μάλιστα που έχουν χρησιμοποιηθεί ως εκθέματα, οι τιμές θα είναι ακόμη καλύτερες!!! Αν σας ενδιαφέρει, παρόλα αυτά, κάτι συγκεκριμένο, ενημερώστε με στο aktistar@otenet.gr για να βρεθεί κάποια λύση. Με εκτίμηση, Γιάννης Ηλιόπουλος
  2. Αγαπητοί φίλοι, Σας ενημερώνω ότι την Παρακευή 25 Οκτωβρίου και το Σάββατο 26 Οκτωβρίου μπορείτε να προμηθευτείτε εξοπλισμό αστρονομίας σε πολύ συμφέρουσες τιμές στο πρώην εκθετήριο της ΑΚΤΙS στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου 6. Οπτικοί σωλήνες Orion Optics (από 8” -14”), Takahashi (Mewlon 210), Vixen (VC200L), TS(διοπτρικά και κατοπτρικά) Κεφαλές Vixen GP, Αλταζιμουθιακές κεφαλές TSAZ, τρίποδες και πυλώνες, φίλτρα κάθε είδους Baader, Astronomik, Astrodon κιάλια TS, κιάλια APM, προσοφθάλμια Hyperion, Takahashi, Plossl, ποικιλία από αξεσουάρ παρατήρησης και φωτογράφισης, δακτύλιοι συνδέσεων κλπ. Επισκεφτείτε μας στο πρώην εκθετήριο της ΑΚΤΙS Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 17:00 – 19:30 Το Σάββατο 26 Οκτωβρίου 12:00 – 14:30 Με εκτίμηση, Γιάννης Ηλιόπουλος
  3. aktistar

    ΔΙΟΠΤΡΙΚΑ 60mm

    Το τηλεσκόπιο που μου πρόσφερε ίσως τα περισσότερα από όλα που έχω αποκτήσει μέχρι σήμερα (τον πρωτογενή ενθουσιασμό για την παρατήρηση των άστρων) είχε διάμετρο μόλις 60mm ! Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ερασιτέχνης αστρονόμος αποζητά μια σχέση «ελευθερίας» με τον ουρανό και πως τα κριτήριά του ως προς τον τρόπο που θα παρατηρήσει δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με εκείνα του επαγγελματία αστρονόμου. Η διαφορά μεταξύ των κόσμων του ερασιτέχνη και του επαγγελματία είναι συχνά παρόμοια με εκείνη που διακρίνει τον κόσμο ενός Καζανόβα από εκείνον ενός γυναικολόγου του ΙΚΑ.
  4. Η ανακάλυψη της Λαϊκής Αστρονομίας του Καμίλλου Φλαμμαριών στη βιβλιοθήκη του παππού μου ! Ακόμη και σήμερα η ευχαρίστηση που μου μεταδίδει η ανάγνωση αυτού του βιβλίου είναι απίστευτη. Πέρα από ένα συναρπαστικό εγχειρίδιο για την αστρονομία και την ιστορία της το έργο αυτό αποτελεί μια εγκυκλοπαίδεια του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
  5. aktistar

    Vixen GP & Skysensor 2000 PC

    Προσοχή και σ'αυτό: για φωτογράφιση πάντα one star alignment με το Skysensor και όχι two ή three star alignment !!
  6. Πέρα από την ασύγκριτη ευκολία που παρέχουν στη φωτογράφιση τα αποχρωματικά διοπτρικά, «ανάγκες» που οδηγούν στην επιλογή ενός διοπτρικού τηλεσκοπίου είναι: 1.Η απόλαυση της ιδιότυπης ποιότητας ειδώλου και κοντράστ στους πλανήτες και τα διπλά άστρα που παρέχει ένα πρώτης τάξης αποχρωματικό τηλεσκόπιο. (Ακόμη και όταν με μεγαλύτερο τηλεσκόπιο βλέπει κανείς περισσότερες λεπτομέρειες.) 2.Η ευκολία της γρήγορης προσαρμογής στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. 3.Η σχεδόν ολοκληρωτική απουσία ανάγκης ρύθμισης και ευθυγράμμισης των οπτικών. 4.Η απόλαυση της κατοχής ενός οργάνου πολυτελείας, υψηλής αισθητικής και ποιότητας, εξελιγμένης τεχνολογίας αλλά ταυτόχρονα και μιας εντυπωσιακής απλότητας: ένας αντικειμενικός φακός. ( Καλό είναι να συνοδεύται βέβαια και από ανάλογης ποιότητας στήριξη.) 5.Η κατοχή ενός τηλεσκοπίου που ανταποκρίνεται στο «ιδεατό σχήμα» του κλασσικού τηλεσκοπίου, που δίνει βάση για ονειροπόλημα και συγκινησιακή ταύτιση με αστρονόμους του παρελθόντος και παραπέμπει σε μεγάλες στιγμές της ιστορίας της αστρονομίας. 6.Η απίστευτη διάρκεια ζωής ενός τέτοιου οργάνου χωρίς να χρειάζεται ειδική συντήρηση. Οι περισσότερες από τις ανάγκες αυτές μπορούν να χαρακτηριστούν «υποκειμενικές», όμως έχουμε να κάνουμε με ένα "χόμπυ" και για το λόγο αυτό ο υποκειμενικός παράγοντας αποτελεί συχνά τον κύριο παράγοντα των επιλογών μας. Κανένας δεν απαιτεί από εμάς υψηλή παραγωγικότητα σε συγκεκριμένους τομείς έρευνας. Το να παρατηρούμε και να θαυμάζουμε τον εξοπλισμό μας είναι επιτρεπτό στον ίδιο βαθμό όσο και το να θαυμάζουμε τον ουρανό !
  7. Σίγουρα θα έβρισκα πολύ ενδιαφέρουσα την παρουσίασή σου Κώστα όπως και τα περισσότερα σεμινάρια του ΟΦΑ. Λυπάμαι που τον τελευταίο καιρό οι υποχρεώσεις μου δεν μου επιτρέπουν να συμμετέχω τακτικά. Με την ευκαιρία να και δύο αστεροειδείς που κατέγραψα σε χθεσινή μου φωτογραφία του αστέρα τ του Ταύρου και του παρακείμενου NGC1554. Πρόκειται για τον (548) Kressida 14.0 mg και τον (20603) 1999 RT199 18.6 mg. [/img]
  8. Αν και βρίσκω ελκυστική τη διατύπωση «η γλώσσα πρέπει να προσαρμόζεται στην πραγματικότητα και όχι η πραγματικότητα στη γλώσσα», η απλότητα και η αληθοφάνειά της είναι μάλλον παραπλανητικές. Και αυτό γιατί ναι μεν είναι μια «πραγματικότητα» που εκφράζεται από τη γλώσσα, όμως δεν την καθορίζει τη γλώσσα μονοσήμαντα αλλά παραμένει συμβατή με διαφορετικές επιλογές "εννοιολογικο-γραμματικής" δομής προκειμένου να διαμορφώσει η γλώσσα με τη σειρά της την «πραγματικότητα» που αντιλαμβανόμαστε γύρω μας. Επιπλέον, τίθεται το ερώτημα αν έχουμε τη δυνατότητα να περιοριστούμε σε ένα ενιαίο "γλωσσικό παιγνίδι" – όπως θα έλεγε ο Wittgenstein – ή αν οι καθημερινές μας δραστηριότητες απαιτούν να μετέχουμε σε διαφορετικά γλωσσικά παιγνίδια. Με τις επισημάνσεις αυτές έχουμε αγγίξει μόνο την «κορυφή του παγόβουνου»... Αυτός είναι ο λόγος - οι δυσκολίες που κρύβει το ερώτημα - που ο τίτλος «Γλώσσα και Πραγματικότητα» είναι κατάλληλος για το φιλοσοφικό δοκίμιο του γαλλικού Baccalaureat (είναι αξιοζήλευτη, κατά τη γνώμη μου, η θέση που κατέχει η φιλοσοφική παιδεία στο γαλλικό λύκειο – ενώ στην Ελλάδα, ακόμη και στο πανεπιστήμιο, η φιλοσοφία αντιμετωπίζεται συνήθως δοξογραφικά) αλλά και που αποτελεί το θέμα για εκατοντάδες ογκώδη βιβλία και διατριβές.
  9. «Πολλαπλά σύμπαντα» «άχρονη γένεση του χωροχρόνου και των ιδιοτήτων του», «κενό που δεν είναι εντελώς κενό». Οι παραδοχές και οι όροι αυτοί εντυπωσιάζουν όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την επιστημονική δραστηριότητα. Ταυτόχρονα προβληματίζουν τους σκεπτόμενους ανθρώπους με τον παραδοξολικό και αντινομικό τους χαρακτήρα. Δεν γίνεται πάντοτε αντιληπτό ότι οι όροι αυτοί - που υποχρεωτικά εκπηγάζουν από τους κάποτε ασαφείς ομώνυμους (ομόηχους) όρους της καθημερινότητας - δεν ορίζονται για τον θεωρητικό φυσικό παρά στο εσωτερικό του επιστημονικού παιγνιδιού στο οποίο συμμετέχει και του οποίου η πολυτιμότητα κρίνεται από την αποτελεσματικότητά του. Δεν υπόσχονται επομένως να εξηγήσουν μέσω κάποιας ολοκληρωτικής αναγωγής τους αντίστοιχους καθημερινούς όρους και να τους αντικαταστήσουν για την ευρύτερη σφαίρα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. H σχέση μεταξύ των όρων αυτών και εκείνων της ευρύτερης καθημερινότητας θεματοποιείται συνήθως από φιλοσοφικές θεωρήσεις. Η ανάγκη αυτή είναι διακριτή σε κάθε ιστορική περίοδο από τις καταβολές της επιστημονικής θεωρίας και μέχρι σήμερα. (π.χ. Πλατωνισμός: Αναγωγή της σφαίρας της έγχρονης μεταβολής στο οντολογικό επίπεδο του ιδεατού. Σύγχρονα φιλοσοφικά ρεύματα: Το αυθεντικό θεμέλιο των εννοιών προηγείται της αντιμετώπισης ενός κόσμου κάτω από το δυϊστικό πρίσμα «γνωστικό υποκείμενο – αντικείμενο».) Για τέτοια θέματα ας μην περιμένει να λάβει κανείς έτοιμες και εύπεπτες απαντήσεις παρά μόνο υποδείξεις και προκαταρκτική βιβλιογραφία για επίπονη σπουδή.
  10. Η ορθότητα του σχολίου του jimis-48 είναι, νομίζω, αυταπόδεικτη. Υπενθυμίζει ταυτόχρονα την σύγχυση που συχνά επικρατεί μεταξύ των εννοιών που ορίζονται από τις ανάγκες της επιστημονικής πράξης και εκείνες της ευρύτερης ζωής. Έννοιες όπως "είναι" "αιτία" "όλο" "χρόνος" κλπ. επιτρέπουν μια πολλαπλότητα ερμηνευτικών προσεγγίσεων. Οι προσεγγίσεις αυτές ίσως να μην μπορούν να είναι εντελώς ανεξάρτητες μεταξύ τους. Το θέμα είναι οπωσδήποτε ενδιαφέρον αλλά η μελέτη του ανήκει στο χώρο της φιλοσοφίας και της ιστορίας της και όχι σε εκείνον της επιστήμονικής κοσμολογίας.
  11. οι τιμές είναι: 877 και 1578 αντίστοιχα, πριν από τον ΦΠΑ Περισσότερες πληροφορίες για τα νέες κάμερες σύντομα από τη σελίδα μας.
  12. Υπενθύμιση: Λίγες μέρες μας χωρίζουν πλεον από τη Συνάντηση Αστροφωτογραφίας στη Μουσθένη. Αν δεν έχετε ακόμη οριστικοποιήσει τις κρατήσεις σας είναι καιρός να το πράξετε τώρα! Αν θα είστε παρόντες στη συνεδρίαση του Σαββάτου αλλά δεν σκοπεύετε να διανυκτερεύσετε στο Dionysus Village Resort ενημερώστε μας στην ΑΚΤΙS το αργότερο μέχρι την Πέμπτη (τηλ.2310 694342).
  13. Στέφανε, υιοθέτησα τη γραφή δυοφθάλμιο για να ξεχωρίζει το δυ- από το δι- της λέξης διοπτρικό. Στο δυϊσμός ή στη δυαρχία παίζει αυτό τον ρόλο. Δεν επιμένω ότι αυτή είναι η γραφή που θα συμφωνηθεί από τους φιλολόγους. Όμως σκέφτομαι να επιμείνω σ'αυτή γιατί έτυμολογικά η λέξη κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί ότι προέρχεται από το "ηδυοφθάλμιο" όπως είναι και η περίπτωση του δυόσμου !! Γ.Η.
  14. Η ΑΚΤΙS διοργανώνει το Σαββατοκύριακο 1-2 Oκτωβρίου 2011 μια συνάντηση αστροφωτογράφων στη Μουσθένη Καβάλας στο ξενοδοχείο Diοnysus Village Resort. Πρόκειται για ένα χώρο πολύ όμορφο και κατάλληλο για αστροπαρατήρηση και αστροφωτογραφία. Στόχος είναι να εγκαινιάσουμε μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των αστροφωτογράφων που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια κυρίως Ελλάδα και να απαντηθούν ερωτήματα μέσα από ανταλλαγή εμπειριών. Προσκαλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται για την Αστροφωτογραφία είτε είναι αρχάριοι, είτε έμπειροι. Περισσότερες πληροφορίες: www.aktistar.com/Moustheni2011/Moustheni2011.htm
  15. Πρόχειρες σκέψεις πάνω στο ωραίο αυτό θέμα: Μέσω του τηλεσκοπίου διανοίγεται ένας κόσμος που ταυτίζεται με τον επιθυμητό τρόπο ύπαρξης του ερασιτέχνη αστρονόμου. Το τηλεσκόπιο κατά τη διάρκεια αυτής της λειτουργίας παύει βέβαια να υπάρχει. Σε στιγμές όμως που δεν χρησιμοποιείται θεματοποιείται και γίνεται αντιληπτό ως μια επέκταση του δημιουργικού σώματος του ερασιτέχνη αστρονόμου. Μπορεί να χαρακτηριστεί επομένως ναρκισιστική η αισθητική απόλαυση που παρέχει η θέαση του τηλεσκοπίου μας. Είναι σαν να θαυμάζουμε τον δημιουργικό μας εαυτό σε έναν καθρέφτη. Όπως και σε κάθε ανάλογο βίωμα παρούσα είναι φυσικά και η διυποκειμενική διάσταση. Το βίωμα του ερασιτέχνη παραπέμπει στην αστρονομική δραστηριότητα – που εκλαμβάνεται ως μια ανώτερη ανθρώπινη δραστηριότητα - μέσα στην ιστορική εξέλιξή της . Ως αντικείμενο αισθητικής απόλαυσης το συγκεκριμένο τηλεσκόπιο προσδιορίζεται επομένως και από το βαθμό προσέγγισής του σε μια ιδεατή αρχετυπική εικόνα. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που ένα διοπτρικό τηλεσκόπιο γίνεται πιο εύκολα αντικείμενο υπέρτατης λατρείας απ’ ότι ένα μεγαλύτερου διάμετρήματος κατοπτρικό ή καταδιοπτρικό τηλεσκόπιο. Η ερωτική σχέση με το τηλεσκόπιο είναι κάτω από αυτή την έποψη κατ’ εξοχήν πλατωνική.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης