Jump to content

aristarchus

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    5183
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Πρόσφατοι επισκέπτες προφίλ

Ο αποκλεισμός πρόσφατων επισκεπτών είναι απενεργοποιημένος και δεν εμφανίζεται σε άλλους χρήστες.

του/της aristarchus Επιτεύγματα

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Σπάνιος
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

1

Φήμη

  1. Αγαπητοι φιλοι, Με αφορμη τις δυο αλλες ενοτητες (Ρυπανση και Φωτορυπανση ως προβληματα της ερασιτεχνικης αστρονομιας), θελω να παρω το θεμα ενα βημα πιο περα και το οποιο ειναι εξισου σημαντικο (και on-topic) και αυτο εχει να κανει με την ζηλια και λασπη που μερικοι εχουν υιοθετησει για λογους που μονο αυτοι γνωριζουν. Δεν μπορω να καταλαβω με τι καρδια δεχεται καπιως βοηθεια και συμβουλες και μετα γυριζει 180 μοιρες και φερνει τα πραγματα μπουμερανγκ οπου ξαφνηκα αυτος που αρχικα βοηθησε ειναι με καποιο τροπο αυτος που ζηταει βοηθειες απο αυτον που ηταν δεκτης της βοηθειας; Οχι μονο αυτο αλλα δεν μπορω να καταλαβω γιατι ασχολουμαστε ολοι μερα στο τηλεφωνο με τι κανει ο ενας και αλλος αντι να κοιταμε την στραβαρα τη δικια μας. Δεν υπαρχει τιποτα χειροτερο απο κουτσομπολιο αλλα μερικοι αστρονομοι (και ιδιαιτερα "αστροφωτογραφοι") του καναπε εχουν γινει σπεσιαλιστες σε αυτην την "απασχοληση". Οσον αφορα επεξεργασια εικονας (και παλι "τι κανει ο αλλος"), γιατι ειναι τοσο σημαντικο και χωρις τελος; Το εγινε με την ομορφη ιδεα του "ευρηκα" οπου θα καθησουμε να μελετησουμε κατι απο μονοι μας ωστε να βρουμε μια ακρη και λυση με τα δικα μας γουστα και κριτηρια; Γιατι πρεπει να τρωγομαστε ολη μερα και να ενοχλουμε αλλους με το "πως ο Δημητρη Κολοβος επεξεργαστηκε την φωτογραφια του Αρη" η "πως ο Christopher Go επεξεργαστηκε την φωτογραφια του Δια" η "πως ο Ταρσουδης επεξεργαστηκε το ενα και το αλλο" ... οποιος τρωγεται να μαθει ας ερθει σε επαφη μαζι τους αν επιμενει για μασσημενη τροφη η, ακομα καλυτερα, να καθησει και να ερευνησει το θεμα απο μονος του. Ειμαι κατοχος εξι πτυχιων πανεπιστημιου, τρια βατσελορ και και τρια μαστερ, και μπορω να σας επιβεβαιωσω οτι το ποιο σπουδαιο μηνυμα μου εχω παρει απο ολα μου αυτα τα χρονια στο πανεμιστημειο ειναι ΠΩΣ να μαθαινω και να ερευνω απο μονος μου ... πραγματι δεν υπαρχει κατι ποιο ωραιο και απο το "ευρηκα" ... δυστυχως υπαρχουν ατομα που νομιζουν οτι το "ευρηκα" αφορα την δουλεια και "μυστικα" του αλλου (βλ. κουτσομπολιο). Τι μεγαλη ειρωνια να χαρακτηριζουμε αλλους ως μυστικοπαθεις (βλ. κουτσομπολιο και λασπη για αλλη μια φορα) οταν εμεις οι ιδιοι ειμαστε ακομα χειροτεροι και μαλιστα σε μεγαλυτερο βαθμο! Μπορει η ρυπανση και φωτορυπανση να ειναι σημαντικα προβληματα οσον αφορα το μελλον της ερασιτεχνικης αστρονομιας σε αυτη την χωρα αλλα ειμαι σιγουρος οτι το σημαντικοτερο προβλημα ειναι η νοοτροπια μας συνολικα ως μια χουφτα ατομων που ασχολειται με αυτο το χομπυ. Υπαρχουν ατομα που εχουν καταληξοι ως "μοναχικοι λυκοι" και ειμαι σιγουρος οτι δεν ειναι λογω μυστικοπαθειας αλλα για διαφορους λογους που εχουν ως βαση, εν μερη, αυτα που περιγραφω ποιο πανω. Σας χαιρετω και σας ευχομαι καθαρους ουρανους και καθε επιτυχια!
  2. aristarchus

    Πανσέληνος 27-10-07 18:46

    Πολλα (!) συγχαρητηρια και απο'μενα. Οπως γραφει ο Βασιλης, ειναι ατμοσφαιρικη και ρομαντικη καθως και καλλιτεχνικη, μυστιριωδης κτλ. Αντωνης.
  3. aristarchus

    Δυο πανεφορφες θεες

    Ηλια, Η φασαρια και προκληση με τον Παρθενωνα ειναι το υψος της Σεληνης οταν μια τετοια φωτογραφηση ειναι εφικτη. Τοτε υπαρχει η σχετικα λαμπρη Σεληνη και την οποια πρεπει να ταιριαξουμε με τον αμεσο χωρο ... αυτος ειναι ο λογος που προχωρησα με τον φακο στα 70μμ και οχι περισσοτερο. Η προηγουμενη μου προσπαθεια στις αρχες του 2007 οταν τα συννεφα μου τα κανανε θαλασσα ηταν με τον φακο στο τερμα (105 μμ). Αντωνης.
  4. Οξυτατη φωτογραφια με τηλεσκοπιο (και βαση) των 60 ευρω?! Θα παρω και εγω ενα φετος οπως πανε τα πραγματα. Ισως παρω δυο ωστε να εχω ενα και για piggyback στο AP Mak-Cass. Αντωνης.
  5. Αλεξανδρε, Εχεις τον λογο μου οτι οντως κυριολεκτω με τον ποιο κατηγοριματικο τροπο επειδη αποτελει το δικο μου "modus operandi" και οποτε γνωριζω πολυ καλα την σημασια και αξια της κουβεντας σου!
  6. aristarchus

    Δυο πανεφορφες θεες

    Στεφανε, Δεν ειμαι σιγουρος οτι μιλαμε για το ιδιο θεμα! Τα παραδειγματα σου εχουν να κανουν με στοχους με μικρο ευρως διακυμανσης και σε αντιθεση με την συγκεκριμενη περιπτωση της Σεληνης με τον Παρθενωνα. Το σχολιο το δικο μου δεν ειναι για στοχους με μικρο ευρως διακυμανσης αλλα το αντιθετο οπου περιγραφω πως ενα ιστογραμμα με μικρο ευρως διακυμανσης (σε στοχο που ειναι πλουσιο σε σημα και βαθως) ειναι μια πολυ σοβαρη ενδειξη για υποφωτισμου η υπερφωτισμου (αναλογα που πεφτει το ιστογραμμα - ακρα αριστερα η ακρα δεξια). Τελος παντων, ο καθενας εχει την δικη του τεχνικη και φιλοσοφια γυρω απο το θεμα της (αστρο)φωτογραφησης. Αντωνης.
  7. aristarchus

    Mare Orientale, 26 Oct. 2007

    Χεχεχεχε, καπου την εχω δει σημερα! Μπραβο Γιωργο. Αντωνης.
  8. aristarchus

    Δυο θεες ... ευρεως πεδιου

    Μαγκες, Σας ευχαριστω. Γιωργο, ο φακος ειναι f/3.5 ... και φοβερος! Αν ειναι ευκολο ριξε μια ματια στον Canon EOS 70-200/f4.0 L και ο οποιος ειναι ακομα καλυτερος (μια απο τις καλυτερες προσφορες της Canon). Εχω δει φωτοραφιες απο τον αρκετα γνωστο ερασιτεχνη Jay McNeil και εμεινα αφωνος. Ο Στρικης τον ειχε μαζι του στη Διρφυ (την δευτερη εκδοση που ειναι f2. και ειδα απο κοντα ποσο καλος ειναι! Παρολιγο να τον τσιμπησω στο Αστρομαρτ προσφατα αλλα μου ξεφυγε οπως εγινε και μια αλλη φορα στο eBay ... λιγη υπομονη, που θα παει; Αντωνης.
  9. Εχουμε 30 LPOD φετος και μεχρι στιγμης ... καθολου ασχημα !!!!
  10. Αλεξανδρε, Πολυ εξυπνη αυτη η κουβεντα σου!
  11. Γιωργη, Πολα συγχαρητηρια και απο'μενα ... εγω την ειχα δεδομενη επειδη γνωριζω ποσο μοναδικη ειναι και ιδιαιτερα δυσκολος στοχος! Αντε, σιγα-σιγα σπαμε το μικρο εμποδιο που ειχαμε εδω και μερικες εβδομαδες ... παμε προς 50 LPOD μεχρι τελος του ετους.
  12. aristarchus

    Δυο πανεφορφες θεες

    Ηλια, Ο καλυτερος φιλος ενος φωτογραφου ειναι το ιστογραμμα ... αυτο ισχυει κατα την διαρκεια της φωτογραφησης και μετα κατα την διαρκεια της επεξεργασιας. Ενα σημα "υποφωτισμου" ειναι το ιστογραμμα που ειναι στα αριστερα καθως εχει και μικρο ευρος διακυμανσης. Το ιδιο ισχυει με μια φωτογραφια που ειναι "υπερφωτισμενη" με το ιστογραμμα να ειναι προς τα δεξια αυτη την φορα αλλα και παλι με μικρο ευρος διακυμανσης στο ιστογραμμα. Ο στοχος με ΟΛΕΣ τις φωτογραφιες (μας) ειναι ενα ιστογραμμα με το μεγιστο ευρος διακυμανσης ωστε να υπαρχει το μεγαλυτερο δυνατον "βαθως" ... και αυτο θα ειναι ορατο οταν βλεπουμε μια φωτογραφια και τα πολλαπλα χρωματα που διαθατει κτλ. Μαλιστα ενα απο τα ποιο βασικα βηματα επεξεργασιας ειναι αυτα του γραμμικου η/και μη-γραμμικου stretch ωστε να υπαρχει ενα πλουσιο ευρος διακυμανσης στο ιστογραμμα. Ριξε μια ματια στα ιστογραμματα για τις δυο φωτογραφιες εχοντας υποψην σου αυτα που γραφω ποιο πανω και θα δεις την μεγαλη διαφορα μεταξυ τις δυο φωτογραφιες οσον αφορα το ευρως διακυμανσης (βλ βαθως) και κατα ποσο η μια η η αλλη ειναι υπο/υπερφωτισμενη. Δευτερον, υπαρχει μεγαλη διαφορα στον χρονο εκθεσης μεταξυ τις δυο φωτογραφιες ... η μια ειναι με 1/20" με ΙΣΟ 200 και η αλλη ειναι με 0.6" (δηλαδη 12/20") και ΙΣΟ 100. Δεν γνωριζω κατα ποσον η συμπεριφορα των συγκεκριμενων αισθητηρων ειναι γραμμικη η οχι αλλα βλεπω μια διαφορα μεταξυ τους δυο χρονους που ειναι γυρω στο ** 6 ** φορες. Οποτε αν η δικια σου εχει σωστο χρονο εκθεσης, τι πρεπει να περιμεναμε για την δικια μου με εξι φορες περισσοτερο χρονο εκθεσης; Επειδη η δικια σου ειναι υποφωτισμενη, ο συντελεστης 6x δεν ειναι τοσο ακραιος. Στο συγκεκριμενο υψος της Σεληνης, επρεπε να ειχε ενα χρωμα προς το λευκο (αν οχι λευκο). Το σφαλμα το δικο μου ειναι οτι ειναι ελαχιστα υπερφωτισμενη - αλλιως θα ειχα και το σωστο χρωμα στη Σεληνη. Τελευταια, ο ουρανος .... στις 7 το βραδυ και στο κεντρο της Αθηνας, πιστευω ο ουρανος στην δικη μου την φωτογραφια να ειναι ποιο αντιπροσωπευτικος και ειναι κατι που ο καθενας μας μπορει να επιβεβαιωσει αυτη την εποχη καθε βραδυ οταν ριξει μια ματια εξω. Αν ειχα την γνωση πριν την φωτογραφηση σχετικα με τα δυο αποτελεσματα και χρονους εκθεσεις, πραγματι θα προτιμουσα το δικο μου αποτελεσμα επειδη εχει πολυ καλο ιστογραμμα και ιδιαιτερα βαθος καθως εχει πλουσιο χρωματισμο και πιστευω ποιο σωστο φωτισμο για την Σεληνη (και παρολο που ειναι μια ιδεα υπερφωτισμενη). Τελος παντων, η φωτογραφηση ειναι και τεχνη .. τι ειναι τελειο για εναν, ειναι αποτυχια για καπιον αλλο. Οπως λενε και στα Αγγλικα, η ομορφια ειναι κατι που κρινεις ο καθενας απο μονος του και με διαφορετικα κριτηρια. Αντωνης.
  13. Γιωργο, Φοβερα αποτελεσματα και τα δυο ... οπως γραφεις ειναι πολυ δυσκολα σημεια και τα δυο! Ευχομαι να τις εστειλες στον Wood! Αντωνης.
  14. aristarchus

    Δυο θεες ... ευρεως πεδιου

    Αγαπητοι φιλοι, Η ιδια φωτογραφια οπως με την χθεσινη που φορτωσα αλλα με πολυ λιγοτερο κροπαρισμα και ισως ποιο πλουσια. Αντωνης.
  15. aristarchus

    Δυο θεες ... ευρεως πεδιου

    Αθηνα - 26/10/2007 @ 18:59:03 UT+3 Canon EOS 300d, Canon EOS 28-105 USM II @ 70 mm 1 x 0.6 sec @ f4.5, ISO 100, RAW Image Format, 3072x2048 image size, Auto Mode
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης