Jump to content

bouzaras

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    208
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Σχετικά με bouzaras

  • Γενέθλια 01/08/1973

του/της bouzaras Επιτεύγματα

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Φήμη

  1. bouzaras

    Βλέπω καλά;

    Εγώ απορώ πως από τη μία κοίταζες στην οθόνη του υπολογιστή κι από την άλλη έβλεπες με το 8άρι αντικείμενο φωτεινότητας "γύρω στο 10"!!! Το γράφω με αρκετή δόση ζήλιας γιατί λόγω στραβομάρας δυσκολεύομαι πολλές φορές να δω ακόμη και τα αυτονόητα! Πάντως είσαι σίγουρος πως δεν ήταν λερωμένος ο φακός του ερευνητή, ε;;;
  2. Μαρία Και οι δικοί μου γονείς δε γνωρίζουν από επιστήμες. Φυσικά δεν αναφερόμουν σε αυτή την περίπτωση αλλά σε "βαριές" περιπτώσεις εγκατάλειψης του παιδιού (πνευματικής εγκατάλειψης) σε σημείο που οι καθηγητές και δασκάλοι να προσπαθούν αλλά λόγω επιπέδου και χαρακτήρα να είναι αδύνατον να του μάθουν γράμματα και ανθρώπινη συμπεριφορά. Το να μη σου μάθει ο γονιός σου αστρονομία ή αστροφυσική επειδή μάλλον δε ξέρει, είναι άλλο. Το να μεγαλώνεις όμως με πρότυπα "ότι φάμε, ότι πιούμε κι ότι αρπάξουμε", χωρίς ήθος και αρχές και να γίνεσαι ένας μικρός κανίβαλος που δε σέβεται τίποτε, είναι εντελώς διαφορετικό.
  3. Οχι, δεν είμαστε εκτός θέματος, διαφωνώ. Είμαστε πολύ ΕΝΤΟΣ. Το τηλεσκόπιο αυτό είναι ένα από τα καλύτερα της Ευρώπης. Θα βοηθήσει την Ελλάδα να κάνει πολλά βήματα μπροστά στην έρευνα και την επιστήμη. Εξάλου αυτή ήταν και προεκλογική εξαγγελία της Κυβέρνησης, πως θα δώσει νέα ώθηση στην έρευνα στην Ελλάδα, πράγμα που ευτυχώς έκανε. Τι σημαίνει όμως αυτό τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή; Σε ένα Κράτος βαθύτατα αντιεπιστημονικό και θεοκρατικό, τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν οάσεις. Γιατί; Βλέπε την εικόνα παρακάτω, όπου γίνεται επίθεση κατά της Επιστήμης και της Γνώσης από επικεφαλής κρατικού οργανισμού και θα καταλάβεις... Γιατί λοιπόν να μην επιμένουμε στην καλλιέργεια της Γνώσης; Γιατί να μη κάνουμε γνωστή την παρουσία μας στα ΜΜΕ; Δεν αληθεύει πως έχουμε τα ΜΜΕ που μας αξίζουν (τα ίδια λένε και για τις κυβερνήσεις). Αληθεύει πως έχουμε τα ΜΜΕ (και τις κυβερνήσεις κατά προέκταση) που άλλοι μας σερβίρουν. Ο κόσμος θα βλέπει τηλεόραση ότι κι αν αυτή δείχνει, αφού δεν έχει επιλογές ούτε μπορεί να φτιάξει δικό του κανάλι για να παρακολουθεί. Το να πούμε "αφού το βλέπεις καλά να πάθεις" δεν είναι σωστό. Το να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε το αυτονόητο (την προβολή των θεμάτων που αξίζουν, αντί των "σκουπιδιών") όμως είναι. Αναφέρω το παράδειγμα του καθηγητή Χρ. Γούδη, ο οποίος είναι και διευθυντής του "Αρίσταρχου" (και υποψήφιος Επικρατείας όπως μαθαίνω με κάποιο κόμμα - άσχετο). Με την ίδια λογική λοιπόν ο κ. Γούδης δε θα έπρεπε να πατά στις εκπομπές του φίλου του κ. Χαρδαβέλλα αφού ως γνωστόν στις εκπομπές αυτές παρουσιάζονται συγκεκριμένα θέματα με συγκεκριμένους καλεσμένους που μόνο επιστημονικά και επιστήμονες δεν είναι. Να διεκδικούμε λοιπόν ή να μη διεκδικούμε; Το τηλεσκόπιο στον Χελμό άξιζε να προβληθεί με ωριαία ρεπορτάζ από όλα τα κανάλια, λόγω της σημαντικότητας του έργου. Οπως η γέφυρα του Ρίου Αντιρίου, τα έργα των Ολυμπιακών, ο προαστιακός (μας έπριξαν πια μ' αυτόν!!) και χίλια δυο άλλα, για ευρεία λαϊκή κατανάλωση. Το είδαμε όμως; Αντ' αυτού χαντακώθηκε κι έμεινε να συζητιέται μεταξύ επιστημονικών κύκλων και φίλων της επιστήμης, όπως εδώ μέσα. (Σημ.: το απόσπασμα από ελληνικό περιοδικό, που βρήκα στο διαδίκτυο, δεν είναι off topic και δεν αντιβαίνει στους κανονισμούς του Αστροβόξ περί συζητήσεων θρησκείας κ.ο.κ. Αναφέρεται ακριβώς στο θέμα και έχει να κάνει με τη Γνώση και την Επιστήμη, άρα συνδέεται άμεσα. Το διευκρινίζω γιατί συνήθως τέτοιες κινήσεις παρεξηγούνται.)
  4. Δε μου απάντησε όμως κανείς αν πήγε στα εγκαίνια κι αν είδε τον Κώστα Χαρδαβέλλα. Η έστω τον πατέρα Μάξιμο... Η γενικώς τι είδους προβολή έγινε σε αυτό το μοναδικής σημασίας επιστημονικό γεγονός από τα ΜΜΕ, εκτός από την ανάλογη δίλεπτη παρουσία ψευτορεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων, ίσα - ίσα για να δείξουν τους αρμόδιους να κόβουν τις (προεκλογικές) κορδέλες και τους παρατρεχάμενους να σπρώχνονται με αγκωνιές για να μπούνε στο πλάνο...
  5. A, έτσι!! Λοιπόν, κατά τη γνώμη μου η έννοια "χρόνος" είναι καθαρά ανθρώπινη επινόηση και τίποτε περισσότερο. Προσπαθεί, με τρόπο ατεκμηρίωτο, να περιγράψει την ίδια τη φύση αλλά και τις επιπτώσεις της ΚΙΝΗΣΗΣ στο Σύμπαν, της μεταβολής δηλαδή της απόστασης μεταξύ των σωμάτων, λόγω της επέκτασης που όλοι ξέρουμε ότι όχι μόνο συνεχίζεται αλλά μάλιστα και με επιταχυνόμενους ρυθμούς. Εχουμε μάθει να ζούμε τη ζωή μας με το μέγεθος του "χρόνου" γιατί εκεί πάνω βασίστηκε η σύγχρονος τρόπος ζωής. Π.χ. την τάδε ώρα έχεις εκείνη τη δουλειά, την τάδε ημέρα θα πας εκεί κ.ο.κ. Κι όμως, ώρες και ημέρες δεν υπάρχουν και η απόδειξη: αν πάρουμε ένα διαστημόπλοιο και ξεκινήσουμε ένα ταξίδι στο Ηλιακό μας σύστημα (όχι πιο μακριά), πως θα μετράμε τον υποτιθέμενο "χρόνο"; Ημέρες και νύχτες (περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της = ΚΙΝΗΣΗ) δεν θα υπάρχουν, ούτε μήνες (περιστροφή Σελήνης γύρω από Γη = ΚΙΝΗΣΗ), ούτε έτη (περιστροφή Γης γύρω από Ηλιο) κ.ο.κ. Τι θα κάνει το βιολογικό μας ρολόι; Πως θα ξέρουμε πόσων "ετών" (περιστροφών Γης γύρω από τον Ηλιο) είμαστε; Μα αν καταργήσουμε τα ρολόγια και την έννοια του "χρόνου" πως θα ζούμε τη ζωή μας αφού δε θα μπορούμε να μετράμε σωστά αυτά που μέχρι σήμερα αποκαλούσαμε "χρονικά διαστήματα"; Καλό ερώτημα... Με άλλα λόγια: και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς βάρβαρους; Αυτοί ήσαν κάποια λύσις...
  6. Δηλαδή κάτι σαν μια μονάδα μέτρησης ή μάλλον καλύτερα, απόπειρα (εξαιρετικά) εκλαϊκευμένης εξήγησης φαινομένων του Σύμπαντος. Δε τους ξέρω τους κυρίους αλλά θα συμφωνήσω μαζί τους!! Ευχαριστίες, geonik!!
  7. bouzaras

    Greece from shuttle mission STS-118

    Μου προκαλεί απορία πως ενώ η Ελλάδα μας είναι μία απούσα από κάθε σοβαρή επιστημονική έρευνα χώρα (και φυσικά και από την Αστρονομία), οι αστροναύτες στρέφουν την κάμερα προς αυτή την ελλαδική γη κάθε φορά που περνάνε από πάνω μας, άραγε τι να τους παρακινεί; Η ιστορία της; Κάτι άλλο; Η μήπως ο Θεόδωρος;;;
  8. Γιώργο, είσαι μέγας "χώστης" ρε φίλε!!! Γιατί χτυπάς έτσι την τοπική αυτοδιοίκηση;;; Και πως θα ανέβουν εκεί πάνω τα λεωφορεία του ΚΑΠΗ και οι Γιαπωνέζοι τουρίστες, χωρίς φώτα; Μη σου πω ότι και μια συστοιχία ανεμογεννήτριες θα πήγαινε μια χαρά ως ντεκόρ!!
  9. Δημήτρη Κι εγώ πρώτο σόλο μπουζούκι! Ρε παρεξηγιάρη, συζήτηση φιλοσοφικού περιεχομένου κάνουμε (τρώγοντας σταφύλι, κάτω από τους Ιωνικού ρυθμού κίονες), δεν εκδίδουμε πιστοποιητικά αστρονομικών ικανοτήτων!!! Το επιχείρημά μου είναι απλά πως παρόλο που έχει επικρατήσει ο ορισμός Χ αυτός είναι ετυμολογικά λανθασμένος και ο ορθός είναι ο Ψ. Και θέτω και το σκεπτικό μου. Δεν είπα για σένα ή για τον Α ή τον Β. Γενικά μιλάμε, μη τα παίρνετε ορισμένοι τόσο προσωπικά αυτά που γράφονται εδώ μέσα και νομίζετε πως σας γίνεται επίθεση και μου αντεπιτήθεστε με ποστ, προσωπικά μηνύματα και ...διαστημικές ρουκέτες!!! Εξάλου έχω την εντύπωση πως η λεγόμενη "ερασιτεχνική" αστρονομία (που καθόλου ερασιτεχνική δεν είναι, γι αυτό και διαφωνώ με τον ορισμό αφού πιστεύω πως υποτιμά τόσους και τόσους ανθρώπους) ΔΕΝ είναι το επάγγελμά μας για να παθιαζόμαστε τόσο πολύ και να διαφωνούμε κλπ κλπ. Οπότε είτε έτσι λεγόμαστε, είτε αλλιώς, το ίδιο πράγμα είναι αφού η ουσία, η αγάπη μας για την αστρονομία και τη διάδοσή της μένει η ίδια. Τι είχαμε - τι χάσαμε δηλαδή, που λέει και το άσμα... http://www.youtube.com/watch?v=6jiFVdOs84Y Αγγελε Ορθά όλα. Η διαφωνία μου είναι ως προς τη μέθοδο με την οποία αποδίδεται ένας τίτλος (ο οποίος σύμφωνα με το σκεπτικό που ανέπτυξα πιο πάνω, είναι λανθασμένος αν και ευρύτερα αποδεκτός). Ποιος τον αποδίδει λοιπόν; Ο καθένας στον εαυτό του; Κι ένας μαθητής Γ΄ λυκείου σήμερα μπορεί να γνωρίζει περισσότερα και ανώτερου επιπέδου μαθηματικά από τον Οmar Al Khayyam, αυτό όμως δε τον κάνει επιστήμονα - μαθηματικό, ούτε "ανώτερο", ούτε θα του δώσει τίτλους και τιμές, ούτε και φυσικά θα μείνει στην ιστορία για όλα αυτά. Κάποτε ο Μπετόβεν, καθώς ήλεγχε ένα γραπτό ενός μαθητή του, διέγραψε ένα μέρος μιας σύνθεσης. - "Μα δάσκαλε" διαμαρτύρεται ο μαθητής, "γιατί μου σβήσατε αυτό το μέρος"; - "Γιατί είναι λάθος", του απήντησε ο Μπετόβεν, "έχεις παράλληλες πέμπτες". - "Μα το ίδιο ακριβώς έχετε κάνει κι εσείς δάσκαλε σε κάποα έργα σας" επιμένει ο μαθητής. - "Ναι, αλλά εγώ είμαι Μπετόβεν, ενώ εσύ όχι" του είπε ο δάσκαλος.
  10. Το σημαντικότερο δυστυχώς είναι το πρώτο. Και λέω δυστυχώς γιατί παρόλες τις προσπάθειες, δε γίνονται αρκετά. - Οι τιμές των τηλεσκοπίων δε νομίζω να επηρρεάζουν την αγάπη του κοινού για την Αστρονομία. Με την ίδια λογική, θα έπρεπε όλοι να μισούμε τις Φερράρι και τις Πόρσε! Πράγμα που φυσικά δε συμβαίνει... - Η ανεπάρκεια και τα κενά της Δημόσιας Εκπαίδευσης επίσης δε νομίζω να επηρρεάζουν την αγάπη του κοινού για την Αστρονομία. Ούτε για Φερράρι και Πόρσε διδαχθήκαμε. Θέλω να πω, πως δεν είναι ανάγκη να διδαχθούμε κάτι στο δημόσιο σχολείο (λες και όσα διδαχθήκαμε εκεί τα διδαχθήκαμε σωστά και τα αγαπήσαμε!) ή να έχουμε λεφτά για να το αγοράσουμε για να το αγαπήσουμε. Τα σημαντικά πράγματα στη ζωή σου μάλλον τα ανακαλύπτεις μόνος, τα ταλέντα σου, τις κλίσεις σου κ.ο.κ. και τα αγαπάς απλά γιατί σου βγαίνει από μέσα σου, όχι επειδή σου το είπαν ή έχεις χρήματα. Αν δεν ήταν έτσι δε θα υπήρχαν φίλοι των αεροπλάνων και της αεροπλοϊας, φίλοι της φόρμουλα 1 κλπ. Το σχολείο είναι για να σου μάθει να διαβάζεις, όχι για να σου μάθει ΤΙ να διαβάζεις. Και τα λεφτά είναι για να σε βοηθήσουν να κάνεις ευκολότερα αυτό που αγαπάς, όχι η αφορμή για να το αγαπήσεις. Ξέρω ανθρώπους και χωρίς χρήματα και χωρίς μόρφωση που έχουν φτάσει σε απίστευτα επίπεδα νόησης. Από την άλλη, δυστυχώς πολλοί σύλλογοι ξεχνούν έναν αντικειμενικό τους σκοπό: αυτό της ΔΙΑΔΟΣΗΣ της Αστρονομίας. Πολλοί συνοστίζονται σε ανάλογους συλλόγους (πως συνοστιζόταν οι Ελληνες στη Σμύρνη, κάπως έτσι...) για πολλούς και διάφορους λόγους και λιγότερο για Αστρονομία. Αλλοι σύλλογοι αναλώνουν τους ανθρώπινους και υλικούς τους πόρους πολλές φορές σε αρκετές δραστηριότητες αλλά όχι στην επένδυση στο μέλλον. Και για να παινέψω τον φίλο μου τον Πρασόπουλο και τον ΣΕΑΘ (και την Κατερίνα Αγγειοπλάστη και την Ελένη Δελίδου), δείτε ένα πρακτικό παράδειγμα: http://www.astrothraki.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=599&Itemid=107 http://www.astrothraki.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=589&Itemid=107 Και για να παινέψω και το δεύτερό μου σπίτι, δείτε και το εξής: http://www.astronomos.gr/therino_sxoleio_genika.html ...αλλά και το εξής: http://www.astronomos.gr/olympiada1.html Ποιος να μάθει Αστρονομία στα παιδιά, αυτοί που πολλές φορές είναι ανεπαρκείς στο να τους προσφέρουν τη βασική μόρφωση; Μάλλον θα περιμένουμε πολύ καιρό για να δούμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Επίσης παραλήφθηκε κατά τη γνώμη μου μια αναφορά στους γονείς και κατά πόσο είναι αυτοί υπεύθυνοι για τα κενά στην εκπαίδευση των παιδιών τους και κατά προέκταση και στην Αστρονομία. Οταν τα κενά από το σπίτι είναι τόσο μεγάλα, οι εκπαιδευτικοί (που στο σύνολό τους μπορεί να είναι και καλοί και φιλότιμοι) δε μπορούν να προσφέρουν και πολλά.
  11. Εχω μια ανθρώπινη απορία, χωρίς παρεξήγηση: ο Χαρδαβέλλας καλεί συνεχώς τον Χρ. Γούδη στις εκπομπές του, ο κ. Γούδης κάλεσε τον κ. Χαρδαβέλλα σε αυτή την σημαντική (για εκείνον και για την έρευνα και την επιστήμη στην Ελλάδα) στιγμή; Αν τον κάλεσε πήγε; Απλό και ανθρώπινο είναι το ενδιαφέρον μου και δε θέλω να παρεξηγηθώ. Ετσι όπως οι γνωστοί δημοσιογράφοι ενδιαφέρονται να παρουσιάζουν διάφορα θέματα, γήινα και εξωγήινα, θα ήθελα να ενδιαφέρονται να παρουσιάζουν και την πρόοδο της χώρας μας στις επιστήμες.
  12. Lunar Η ενασχόληση με μία επιστήμη δεν είναι επιχείρημα ώστε να οικειοποιείσαι τον τίτλο του ανθρώπου που επίσημα ασκεί την επιστήμη αυτή ως επάγγελμα, έστω και με το πρόθεμα "ερασιτέχνης" μπροστά. Γράφω πιο πάνω παράδειγμα περί "ερασιτέχνη ιατρού" και περί "ερασιτέχνη δικηγόρου", αν κάνεις τον κόπο διάβασέ τα και πες μου αν συμφωνείς ή διαφωνείς. Το ότι βγάζεις τα μάτια σου για κάτι δεν αρκεί να σε κάνει επιστήμονα. Είναι πολύ διαφορετική η διαδικασία του να γίνεις επιστήμονας και ίσως λιγότερο ευχάριστη και ψυχαγωγική από το να βγάζεις τα μάτια σου. Ηλία Ναι φίλε μου, γι αυτό αμέσως το διόρθωσα και το έκανα "γνώστης". Ξέρω ανθρώπους που βάζουν και βγάζουν κόκκαλα (σε ζώα και ανθρώπους), ξέρω ανθρώπους που μετατοπίζουν τη σπονδυλική στήλη επιτυχώς χωρίς φάρμακο, μόνο με τα χέρια τους, ξέρω ανθρώπους που με την ενέργεια που βγαίνει από τα χέρια τους γιατρεύουν ασθένειες και σε γλιτώνουν από το νυστέρι. Ομως αυτοί ΔΕΝ είναι επιστήμονες, ούτε ιατροί. Μπορούν να ονομαστούν χαρισματικοί άνθρωποι ή θεραπευτές κ.ο.κ. αλλά όχι επιστήμονες.
  13. bouzaras

    Greece from shuttle mission STS-118

    Great photo Fred, thanx for sharing it with us!! Eisai theos!!
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης