Jump to content

cvrak

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    77
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

του/της cvrak Επιτεύγματα

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Φήμη

  1. Το 2012 ήταν μια πλούσια χρονιά σε διαστημικές αποστολές και απ' ότι φαίνεται το 2013 δεν θα αποτελέσει εξαίρεση. Μετά την απόσυρση του διαστημικού λεωφορείου από τη NASA, οι αποστολές των αστροναυτών και των κοσμοναυτών γίνονται με Ρωσικούς πυραύλους. Η Κίνα προγραμματίζει μια ακόμα επανδρωμένη αποστολή ενώ αρκετές χώρες όπως η Ν. Κορέα, η Ινδία και ο Καναδάς θα εκτοξεύσουν επιστημονικούς δορυφόρους. Ας δούμε τα 13 πιο σημαντικά προγραμματισμένα γεγονότα του 2013. Υποτροχιακές δοκιμαστικές πτήσεις Εάν όλα πάνε καλά, μέσα στο 2013 θα δούμε αρκετές δοκιμαστικές πτήσεις από τις ιδιωτικές εταιρείες που προσφέρουν υποτροχιακά διαστημικά ταξίδια για το κοινό. Το SpaceShipTwo της Virgin Galactic έχει κάνει αρκετές πτήσεις ανεμοπορίας και η πρώτη πτήση με τον κινητήρα του αναμένεται μέσα στο 2013. Η XCOR προγραμματίζει κι αυτή τις δοκιμές του Lynx. Και οι δυο εταιρείες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τις πρώτες πτήσεις με επιβάτες το 2014. Η τρίτη εκτόξευση της Ν. Κορέας Η Ν. Κορέα θα προσπαθήσει για τρίτη φορά να στείλει σε τροχιά το Korea Space Launch Vehicle (KSLV). Οι προηγούμενες εκτοξεύσεις, τον Αύγουστο του 2009 και τον Ιούνιο του 2010, έγιναν από το νότιο τμήμα της χώρας αλλά απέτυχαν και οι δυο. Αυτή τη φορά, αν δεν υπάρξει πρόβλημα, θα εκτοξευτεί ένας επιστημονικός δορυφόρος, ο STSAT 2C (Science and Technology Satellite 2C). Η εκτόξευση είναι προγραμματισμένη να γίνει μέσα στον Ιανουάριο του 2013. Εκτόξευση δορυφόρου SARAL/AltiKa Ο δορυφόρος είναι προϊόν συνεργασίας της Γαλλίας με την Ινδία και θα μελετήσει τους θαλάσσιους πυθμένες. Η επιστήμη που ονομάζεται ωκεάνια υψομετρία (ocean altimetry) έχει πολλές εφαρμογές στην ωκεανογραφία και την περιβαλλοντική μελέτη. Η εκτόξευση του διαστημόπλοιου αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 28 Ιανουαρίου με ένα Indian Polar Satellite Launch Vehicle (PSLV), από το Satish Dhawan Space Center στην Ινδία. Το PSLV θα μεταφέρει επίσης ένα όργανο το οποίο θα ερευνά αστεροειδείς που βρίσκονται κοντά στη Γη και πιθανόν να είναι επικίνδυνοι και ένα Καναδικό δορυφόρο παρατήρησης τον Sapphire. Η πρώτη πτήση του Cygnus Η Orbital Sciences είναι μία από τις δυο εταιρείες που έχει συμβόλαιο με τη NASA για να στείλει φορτία στον ISS (η άλλη είναι η SpaceX με το Dragon). Τον ερχόμενο Φεβρουάριο, η Orbital Sciences σχεδιάζει να εκτοξεύσει για πρώτη φορά τον πύραυλο Antares, που θα μεταφέρει το ρομποτικό διαστημόπλοιο Cygnus. Αν η εκτόξευση πάει καλά, στις 5 Απριλίου θα γίνει η πρώτη δοκιμαστική πτήση ενός πλήρως λειτουργικού Cygnus προς τον ISS. Αποστολές του Dragon Η SpaceX, η άλλη εταιρεία που έχει συμβόλαιο με τη NASA για αποστολή φορτίων στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, έκανε την πρώτη δοκιμαστική πτήση του Dragon τον περασμένο Μάιο, ακολουθούμενη από την πρώτη παράδοση φορτίου στον ISS, τον Οκτώβριο. Για το 2013, η SpaceX έχει προγραμματισμένες δυο πτήσεις, στις 1 Μαρτίου και στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι αποστολές αυτές είναι σημαντικές γιατί θα συνεχίσει ο ISS να είναι πλήρης από εφόδια και εξοπλισμό, ενώ θα ανοίξουν το δρόμο για τις επανδρωμένες αποστολές με το Dragon που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια. Ανανέωση πληρωμάτων του ISS Τρείς αποστολές έχουν προγραμματιστεί για το 2013, από το Κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ, στο Καζακστάν, στις 28 Μαρτίου, 28 Μαΐου και 25 Σεπτεμβρίου. Κάθε αποστολή θα περιλαμβάνει τρία μέλη από τις χώρες που συμμετέχουν στον ISS. Το πλήρωμα του σταθμού κυμαίνεται από 3 έως 6 μέλη, με το καθένα να παραμένει στον σταθμό 5-6 μήνες. Εκτόξευση του Cassiope Το Cascade Smallsat and Ionospheric Polar Explorer, η αλλιώς Cassiope, της Καναδικής Διαστημικής Υπηρεσίας, είναι προγραμματισμένο να εκτοξευτεί με ένα Falcon 9 της SpaceX τον ερχόμενο Απρίλιο, από τη αεροπορική βάση Vandenberg στην Καλιφόρνια. Ο δορυφόρος θα μεταφέρει επιστημονικά όργανα για να μελετηθεί η επίδραση των ηλιακών καταιγίδων στα φορτισμένα σωματίδια της γήινης ιονόσφαιρας. Επιπλέον θα γίνει δοκιμή νέου τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού. Η αποστολή είναι σημαντική, όχι μόνο για τον Καναδά, αλλά και για την SpaceX αφού θα είναι η πρώτη φορά που θα εκτοξεύσει πύραυλο της από το συγκεκριμένο σημείο. Θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά κινητήρες Merlin 1D κατασκευασμένοι από την SpaceX. Αποστολές φορτίων στον ISS Το 2013 θα γίνουν πολλές εκτοξεύσεις για αποστολή φορτίων στον ISS, τόσο από την Ιαπωνία, τη Ρωσία και την Ευρώπη, όσο και από τις ιδιωτικές εταιρείες SpaceX και Orbital Sciences. Οι ρωσικές εκτοξεύσεις είναι προγραμματισμένες για 12 Φεβρουαρίου, 24 Απριλίου και 24 Ιουλίου. Η Ιαπωνία θα εκτοξεύσει στις 15 Ιουλίου ενώ η ESA στις 18 Απριλίου. Όλα τα ρομποτικά διαστημόπλοια θα μεταφέρουν στον ISS τρόφιμα, μηχανήματα και επιστημονικό εξοπλισμό. Εκτόξευση του Swarm της ESA Το διαστημόπλοιο Swarm κατασκευασμένο από την ESA, είναι προγραμματισμένο να εκτοξευτεί και να τεθεί σε πολική τροχιά τον Απρίλιο του 2013, με ένα Ρωσικό Eurockot Rockot πύραυλο. Ο δορυφόρος θα μεταφέρει τρία όργανα για την μελέτη των μεταβολών του γήινου γεωμαγνητικού πεδίου, βοηθώντας στην περεταίρω κατανόηση του κλίματος. Εκτόξευση του Iris της NASA Ο δορυφόρος Iris (Interface Region Imaging Spectrograph) θα μελετήσει τον Ήλιο για να αναλύσει τη ροή της ενέργειας μέσα από την ατμόσφαιρα και την ηλιόσφαιρα του. Το Iris θα εκτοξευτεί πάνω σε ένα Pegasus XL πύραυλο της Orbital Sciences, ο οποίος θα μεταφερθεί στο κατάλληλο ύψος από ένα αεροπλάνο. Η πτήση είναι προγραμματισμένη για τις 28 ή 29 Απριλίου. Αποστολή Shenzhou 10 Πρόκειται για την Πέμπτη επανδρωμένη αποστολή της Κίνας και είναι προγραμματισμένη για τον Ιούνιο. Στην αποστολή θα βρίσκονται τρεις Κινέζοι αστροναύτες, μια εξ αυτών γυναίκα. Το Shenzhou 10 θα προσδεθεί με το module Tiangong 1 που βρίσκεται υπό τροχιά. Η προηγούμενη αποστολή Shenzhou 9 έγινε τον Ιούνιο του 2012 και ήταν η πρώτη επανδρωμένη αποστολή που προσδέθηκε στο Tiangong 1. Η αποστολή Shenzhou 10 είναι ένα βήμα ακόμα προς την δημιουργία ενός επανδρωμένου διαστημικού σταθμού από την Κίνα, ένα στάδιο πριν την αποστολή αστροναυτών στη Σελήνη. Το διαστημόπλοιο θα εκτοξευτεί πάνω σε ένα πύραυλο Long March 2F από το Jiuquan Satellite Launch Center στην Κίνα. Εκτόξευση του Ladee Το Lunar Atmosphere and Dust Experiment (Ladee) της NASA είναι ένα διαστημόπλοιο το οποίο θα μπει σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη και θα μελετήσει την παροδική ατμόσφαιρα της και τα σωματίδια σκόνης που καλύπτουν την επιφάνεια της και πολλές φορές μετεωρίζονται λόγω ηλεκτροστατικών δυνάμεων. Το Ladee είναι προγραμματισμένο να εκτοξευτεί στις 12 Αυγούστου πάνω σε ένα πύραυλο Minotaur 5, από το νησί Wallops. Εκτόξευση του Maven Το διαστημόπλοιο Mars Atmosphere And Volatile EvolutioN (Maven) είναι προγραμματισμένο να εκτοξευτεί ανάμεσα στις 18 Νοεμβρίου και 7 Δεκεμβρίου για να μπει σε τροχιά γύρω από τον Άρη τον Σεπτέμβριο του 2014. Το Maven θα μελετήσει τις απώλειες ατμοσφαιρικών αερίων από τον Άρη, και θα εκτοξευτεί πάνω σε ένα πύραυλο Atlas 5 της United Launch Alliance, από το Cape Canaveral. Πηγή: http://www.spacetravels.gr
  2. Το δημοφιλές παιχνίδι Paintball, ίσως μια μέρα παίξει σημαντικό ρόλο στο να αποφευχθεί μια σύγκρουση αστεροειδή με τη Γη. Ο Sung Wook Paek, απόφοιτος του ΜΙΤ, δημοσίευσε ένα σχέδιο αντιμετώπισης ενός παρόμοιου συμβάντος, το οποίο κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Move an Asteroid Technical Paper Competition του 2012. Σύμφωνα με την πρόταση του Paek, ένα διαστημόπλοιο θα εκτοξεύσει πληθώρα μπαλών με άσπρη μπογιά, οι οποίες θα καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερη επιφάνεια του αστεροειδή. Η δύναμη από τις μπάλες θα βγάλει τον αστεροειδή, έστω και για λίγο, από την πορεία του. Στη συνέχεια, το άσπρο χρώμα θα διπλασιάσει την ανακλαστικότητα της επιφάνειας του αστεροειδή στο ηλιακό φως. Έτσι, τα περισσότερα φωτόνια που θα πέφτουν στο βράχο, θα αυξήσουν την ραδιενεργή πίεση πάνω του και θα τον βγάλουν ακόμα περισσότερο από την πορεία του. Ο αστεροειδής που χρησιμοποιήθηκε για αυτή τη θεωρητική μελέτη είναι ο Apophis, ο οποίος έχει πλάτος 270 μέτρα και θεωρείται ότι ίσως συγκρουστεί με τη Γη στις επόμενες δεκαετίες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες που τον παρακολουθούν, ίσως πλησιάσει τη Γη το 2029 και στη συνέχεια το 2036. Θα χρειαστούν πέντε τόνοι άσπρη μπογιά για να καλυφθεί ο Apophis, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Paek θα απαιτηθούν 20 περίπου χρόνια για να τον βγάλει η ηλιακή ραδιενέργεια από την πορεία του. Πηγή: http://www.spacetravels.gr
  3. Κάθε μέρα πληθαίνουν αυτοί που ονειρεύονται να ταξιδέψουν στο διάστημα. Με τις ιδιωτικές εταιρείες να έχουν κάνει σημαντικά βήματα στο να προσφέρουν υποτροχιακές πτήσεις αλλά και τροχιακές πτήσεις με διαμονή σε ειδικά διαμορφωμένα ενδιαιτήματα πολλοί ονειρεύονται διακοπές σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας. Το γνωστό περιοδικό Playboy προχώρησε ένα βήμα ακόμα, δίνοντας την δική του εκδοχή γι' αυτό που ονομάζει «Τελικό Διαγαλαξιακό Προορισμό Αναψυχής». Στο τεύχος Μαρτίου 2012, υπάρχουν τα σχέδια για τη δημιουργία ενός Playboy Club στο διάστημα. Το περιοδικό συνεργάστηκε με πολλούς επιστήμονες και μελλοντολόγους, συμπεριλαμβανομένου του Adam Wells, επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Virgin Galactic, για να δώσει εικόνες του πως φαντάζεται κάτι τέτοιο. «Καθώς η Virgin Galactic πλησιάζει να γίνει η πρώτη εταιρεία που θα προσφέρει εμπορικές διατημικές πτήσεις, το Playboy οραματίζεται τη δημιουργία ενός κλαμπ που θα ξεπερνά ακόμα και τα πιο τολμηρά όνειρα του καθενός», δήλωσε ο Jimmy Jellinek, διευθυντής σύνταξης του περιοδικού. Μιά «λέσχη χορού» σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας, ένα καζίνο που θα περιλαμβάνει μια «ανθρώπινη ρουλέτα» και ένα εστιατόριο υψηλής ποιότητας θα είναι μερικές από τις παροχές του Playboy Club, αν ποτέ γίνει κάτι τέτοιο. Το club θα βρίσκεται σε ένα κυκλικό διαστημικό σταθμό ο οποίος θα περιστρέφεται για τη δημιουργία βαρύτητας. Ο σταθμός θα βρίσκεται υπό τροχιά γύρω από τη Γη, ή γύρω από κάποιο άλλο ουράνιο σώμα, και η τροφοδοσία του θα γίνεται από μη επανδρωμένα διαστημόπλοια. [Στο εστιατόριο θα υπάρχει βαρύτητα. Επίσης το περιβάλλον θα είναι «ζεστό» για να νιώθουν άνετα οι πελάτες. Εικόνα: Thomas Tenery/Playboy Enterprises] Το εστιατόριο θα βρίσκεται στο περιστρεφόμενο μέρος του διαστημικού σταθμού για να υπάρχει η απαραίτητη βαρύτητα, ενώ πλήθος παράθυρα θα εξασφαλίζουν πανοραμική θέα του διαστήματος. Στο καζίνο η μπίλια της ρουλέτας θα είστε εσείς, ενώ στη λέσχη χορού με έλλειψη βαρύτητας, τα ποτά θα σερβίρονται από «κουνελάκια» που θα φορούν κατάλληλες στολές. Φυσικά θα υπάρχουν οι απαραίτητοι χώροι για απομόνωση και ρομαντικές περιπτύξεις, ενώ οι στάσεις του Κάμα Σούτρα θα πρέπει να αλλάξουν λόγω της έλλειψης βαρύτητας. Πηγή: http://www.spacetravels.gr
  4. Η παγκοσμίου φήμης σοπράνο και πρεσβευτής της UNESCO, Sarah Brightman, ανακοίνωσε στη Μόσχα ότι σκοπεύει να βρίσκεται σε μια από τις επόμενες διαστημικές αποστολές με προορισμό τον ISS. To ταξίδι θα γίνει σε συνεργασία με την Space Adventures που οργάνωσε τα ταξίδια των προηγούμενων επτά διαστημικών τουριστών. Η Brightman θα είναι μέρος του τριμελούς πληρώματος που θα ταξιδέψει με πύραυλο Soyuz. Όταν βρεθεόι στον ISS, θα κάνει 16 πλήρεις περιστροφές γύρω από τη Γη, κάθε ημέρα, και σκοπεύει να γίνει η πρώτη επαγγελματίας μουσικός που θα τραγουδήσει από το διάστημα. Ο προγραμματισμός του ταξιδιού θα γίνει από το Roscosmos και τους συμμετέχοντες οργανισμούς στον ISS τους προσεχείς μήνες. Η Brightman βλέπει τη δεκαήμερη παραμονή της στον ISS σαν μια ευκαιρία να κατανοήσουμε πως μπορούμε να γίνουμε πιο φιλικοί προς τον πλανήτη μας, οργανώνοντας καλύτερα την διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, με σκοπό την συνεχή βιωσιμότητα τους. Κάτι που ισχύει κατά κόρον στον ISS, λόγω του περιορισμένου χώρου και προμηθειών. «Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ονειροπόλο», δήλωσε η Brightman. «Απλώς κυνηγώ το όνειρο μου. Ελπίζω να ενθαρρύνω τους άλλους να κυνηγήσουν κι αυτοί τα όνειρά τους, βοηθώντας στην εξάπλωση της ειρήνης». Η εξάμηνη εκπαίδευση της θα αρχίσει μετά το πέρας την παγκόσμιας περιοδείας της, για το νέο της άλμπουμ «Dreamchaser», που αναμένεται να κρατήσει ένα έτος. Ο Alexey Krasnov του Roscosmos δήλωσε: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που η Sarah Brightman θα συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Τον περασμένο Ιούλιο, ολοκλήρωσε τις ιατρικές και σωματικές εξετάσεις με επιτυχία. Είναι έτοιμη σωματικά και ψυχολογικά για την απαραίτητη εκπαίδευση, πριν το ταξίδι». Η Space Adventures δεν αποκάλυψε το κόστος του ταξιδιού. Να θυμίσουμε ότι ο τελευταίος διαστημικός τουρίστας, ο Guy Laliberte πλήρωσε 35 εκατομμύρια δολάρια το 2009 για το συγκεκριμένο ταξίδι. Πηγή http://www.spacetravels.gr
  5. Το Manfred Lachs Space Law Moot Court Competition είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το International Institute of Space Law (IISL). Πρόκειται για ένα σημαντικό κομμάτι του προγράμματος προβολής του, και ένα άριστο «εργαλείο» για τη συνεργασία των ειδικών στο διαστημικό δίκαιο. Ο διαγωνισμός βασίζεται σε μια υποθετική επιδικία, που παρουσιάζεται ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης. Οι προκριματικοί περιφερειακοί γύροι γίνονται κάθε άνοιξη σε Β. Αμερική, Ευρώπη, Ασία και Αφρική. Οι συμμετέχουσες ομάδες πρέπει να παραδώσουν μια επίσημη γραπτή επιχειρηματολογία και για τις δυο πλευρές, που αφορούν την υπόθεση. Επιπλέον πρέπει να επιχειρηματολογήσουν ενώπιον ομάδας δικαστών. Η νικήτρια ομάδα από κάθε περιοχή, θα περάσει στη τελική φάση, με την κριτική επιτροπή αν αποτελείται από τρεις δικαστές του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης. Η διαδικασία αυτή δίνει στο Manfred Lachs Space Law Moot Court Competition πολύ μεγάλο κύρος, διεθνώς. Για το 2012, το Ευρωπαϊκό σκέλος του διαγωνισμού έγινε στο Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου, στις 26 και 27 Απριλίου. Πήραν μέρος ομάδες πανεπιστημίων από Γαλλία, Γεωργία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ισπανία, και Μ. Βρετανία. Νικήτρια αναδείχτηκε η Ελληνική ομάδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας, που ξεπέρασε στον τελικό την ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας. Η Ελληνική ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ευρώπη στον τελικό που θα γίνει στη Νάπολη στις 4 Οκτωβρίου 2012. Της ευχόμαστε καλή επιτυχία. Πηγή: http://www.spacetravels.gr
  6. Ο λόγος για τον ομογενή Νίκο Χαλικόπουλο ή αλλιώς Nik Halik, ο οποίος το 2008 ήταν ο αναπληρωτής επιβάτης για το διαστημικό ταξίδι που είχε προγραμματιστεί. Τελικά είχε ταξιδέψει ο αμερικανός πολυεκατομμυριούχος Ρίτσαρντ Γκάριοτ. Ο Νίκος Χαλικόπουλος είχε προετοιμαστεί μαζί με τον Γκάριοτ,είχε εκπαιδευτεί και ήταν πανέτοιμος σε περίπτωση που τελευταία στιγμή έπρεπε να πάρει τη θέση του αμερικανού. Ο Νίκος Χαλικόπουλος μπορεί να μην τα κατάφερε τότε, φέτος όμως δηλώνει και πάλι έτοιμος για το ταξίδι του στο διάστημα που είναι προγραμματισμένο για τον Οκτώβριο του 2012. Η προετοιμασία και η εκπαίδευση που έχει κάνει ήταν ιδιαίτερα εντατικές. Έκανε μαθήματα ρωσικής γλώσσας, γυμναστικής, εκπαιδεύτηκε σε τεχνικά διαγράμματα και εξισώσεις και πέρασε εξονυχιστικά τεστ. Όλα αυτά έγιναν στο διαστημικό κέντρο της Ρωσίας. Ο επόμενος διαστημικός τουρίστας κατάγεται από τη Μεσσηνία. Στα τέλη της δεκαετίας του ’50 οι γονείς του μετανάστευσαν στην Αυστραλία λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ο Νίκος έχει άλλα τρία αδέρφια ο ένας έγινε γιατρός, ο άλλος ψυχολόγος και η αδερφή του δικηγόρος. Ο ίδιος από πολύ μικρός έπαιζε μπουζούκι σε ελληνικές ταβέρνες στη Μελβούρνη και στα 17 του είχε μαζέψει αρκετά χρήματα από τα δίδακτρα που έπαιρνε διδάσκοντας μουσική. Σε ηλικία 18 ετών αποφάσισε να πάει στο Λος Άντζελες όπου μπορούσε πιο εύκολα να καλλιεργήσει τα μουσικά και επιχειρηματικά του ενδιαφέροντα. Τα βράδια εργαζόταν σε κέντρα διασκέδασης παίζοντας ηλεκτρική κιθάρα και το πρωί έκανε επενδύσεις. Ο Νίκος Χαλικόπουλος δηλώνει πως δε γεννήθηκε πλούσιος, απλά «γεννήθηκε πλούσιος σε προοπτικές τις οποίες αξιοποίησε». Μέχρι σήμερα έχει δοκιμάσει σχεδόν όλες τις προκλήσεις της ζωής από αναβάσεις στις ψηλότερες βουνοκορφές του κόσμου, μέχρι καταδύσεις με υποβρύχια σε ωκεανούς. Έχει βρεθεί μέσα σε άγριες καταιγίδες, έζησε με μια φυλή βεδουίνων στη Σαχάρα και έχει επισκεφτεί και την Ανταρκτική. Σημαντικότερη εμπειρία θεωρεί όταν κατέβηκε με ειδικό υποβρύχιο και είδε το κουφάρι του Τιτανικού. Έχει υπογράψει τα πάντα σε φωτογραφίες και βίντεο ενώ με την ιδιότητά του συγγραφέα κυκλοφόρησε την αυτοβιογραφία του με τίτλο “Thrillionaire”. Σήμερα διαθέτει δεκάδες ακίνητα στην Αυστραλία, την Ελλάδα, τις ΗΠΑ, το Μαρόκο καθώς επίσης και μετοχές αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Έχει συμβουλέψει χιλιάδες ανθρώπους στον κόσμο σχετικά με τους τρόπους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να βελτιώσουν τα οικονομικά τους. Το ταξίδι που πρόκειται να κάνει στο διάστημα θα στοιχήσει περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια και ο επόμενος στόχος του είναι να πατήσει το πόδι του στο φεγγάρι, κάτι που όπως ο ίδιος έχει δηλώσει θα το καταφέρει είτε ζωντανός είτε νεκρός. Στην περίπτωση που πεθάνει πριν προλάβει να πάει στο φεγγάρι έχει προβλέψει στη διαθήκη του να πληρωθεί αμερικανική εταιρία και να στείλει με ειδικό πύραυλο τη στάχτη του στο φεγγάρι. Ο Νίκος Χαλικόπουλος είναι άνθρωπος που του αρέσει να ζει συναρπαστικά, δε φοβάται και έχει καταφέρει εντυπωσιακά πράγματα μέχρι σήμερα. Συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό κι εμείς να του ευχηθούμε καλό ταξίδι και κάθε επιτυχία! Πηγή: http://www.alliotiko.gr
  7. Η NASA ανακοίνωσε τη Δευτέρα μια σημαντική εξέλιξη στην έρευνα για την ύπαρξη ζωής στο Σύμπαν. Την ανακάλυψη ενός πλανήτη αρκετά κοντά στον ήλιο του, ο οποίος θα μπορούσε να υποστηρίζει ζωή. Ονομάζεται Kepler-22b, έχει ακτίνα 2,4 φορές την ακτίνα της Γης και βρίσκεται 600 έτη φωτός μακριά. Η τροχιά περιστροφής του βρίσκεται σε τέτοια απόσταση από το αστέρι του, που επιτρέπει την ύπαρξη νερού σε υγρή μορφή στην επιφάνεια του. «Η ανακάλυψη αυτή ενισχύει την συνεχώς αυξανόμενη πίστη, ότι βρισκόμαστε σε ένα σύμπαν που βρίθει από ζωή», λέει ο Alan Boss αστροφυσικός στο Carnegie Melon University. «Ο πλανήτης αυτός ίσως είναι αυτός που θα καθορίσει την ύπαρξη κατοικήσιμων πλανητών στον γαλαξία μας». Το αστέρι γύρω από το οποίο περιστρέφεται ο Kepler-22b βρίσκεται περίπου 600 έτη φωτός μακριά (ένα έτος φωτός είναι 6 τρισεκατομμύρια μίλια), προς τους αστερισμούς της Λύρας και του Κύκνου. Έχει 25 % λιγότερη φωτεινότητα από τον Ήλιο μας. Ο πλανήτης κάνει μια πλήρη περιστροφή σε 290 ημέρες και βρίσκεται σε απόσταση 15 % κοντύτερα σ’ αυτόν, από ότι η Γη στον Ήλιο. Η θερμοκρασία στην επιφάνεια του απ’ ότι φαίνεται είναι ζεστή και ευχάριστη. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει νερό στην επιφάνεια του, συστατικό απαραίτητο για τη ζωή όπως την ξέρουμε. Ίσως ο πλανήτης δεν είναι απλώς κατοικήσιμος, αλλά κατοικημένος. Ο Kepler-22b δεν ήταν τόσο εύκολο να φωτογραφηθεί, η ερευνητική ομάδα εξέτασε λεπτομερώς τα φωτομετρικά στοιχεία από το τηλεσκόπιο Kepler. Έψαχναν για μικρές διακυμάνσεις στη λάμψη του άστρου, οι οποίες μπορούν να ανιχνευτούν μόνο με εξειδικευμένο διαστημικό τηλεσκόπιο, όπως το Kepler. Οι διακυμάνσεις αυτές σημαίνουν ότι ένας πλανήτης περίπου ίσος σε μέγεθος με τη Γη βρίσκεται ανάμεσα σε μας και το μακρινό αστέρι. Το Kepler χρειάζεται τουλάχιστον τρεις εκπομπές για να πιστοποιήσει ένα σήμα ως πλανήτη. Από τους 54 πιθανά κατοικήσιμους πλανήτες που αναφέρθηκαν τον Φεβρουάριο του 2011, ο Kepler-22b είναι ο πρώτος που επιβεβαιώνεται. Η πλήρης έρευνα θα δημοσιευτεί στο The Astrophysical Journal. Πηγή: www.alliotiko.gr
  8. Σύμφωνα με το New Scientist το μηκος θα φτάνει τα 100.000 χλμ. Δες εδω http://www.newscientist.com/article/dn10353-tensions-rise-at-space-elevator-challenge.html
  9. Τι είναι ο Διαστημικός Ανελκυστήρας; Ο Διαστημικός Ανελκυστήρας είναι ένα χαμηλού κόστους, ασφαλές σύστημα μεταφοράς από τη Γη προς το Διάστημα και αποτελείται από ένα τεντωμένο ιμάντα στερεωμένο από τη μια μεριά σε ένα πλοίο, και από την άλλη σε ένα άλλο αντίβαρο στο διάστημα, ενώ κατάλληλα οχήματα θα κινούνται πάνω του χρησιμοποιώντας ηλεκτρικούς κινητήρες. Η ιδέα του Διαστημικού Ανελκυστήρα δεν είναι καινούρια. Πρώτος τη διατύπωσε ο Ρώσος μηχανικός Yuri Artsutanov το 1960 χωρίς να απαιτείται κάποια καινούρια εφεύρεση. Αυτό που έλειπε ήταν τα υλικά από τα οποία θα κατασκευάζονταν ο ιμάντας και τα οποία έπρεπε να είναι τρομερά ανθεκτικά. Έτσι η ιδέα πέρασε στην επιστημονική φαντασία, με πιο γνωστή έκφραση της το βιβλίο του Sir Arthur C. Clarke «The Fountains of Paradise». Το 1991 ανακαλύφτηκαν νέες μοριακές δομές, οι νανο-σωλήνες άνθρακα (carbon nanotubes - CNTs) και μετά από μετρήσεις αποδείχτηκε ότι είχαν διπλάσια – τριπλάσια ανθεκτικότητα από αυτή που χρειάζονταν για τον Διαστημικό Ανελκυστήρα. Η ανακάλυψη αυτή ώθησε τον Dr. Bradley C. Edwards να συντάξει τη γνωστή 1999 NIAC μελέτη για την κατασκευή του. Το βασικότερο εμπόδιο είναι να δημιουργηθεί ένας ιμάντας από CNTs που να έχει πάνω από το 50% της αρχικής ανθεκτικότητας των υλικών, και προς αυτή την κατεύθυνση στρέφονται όλες οι έρευνες και οι προσπάθειες. Τι κρατά τον Διαστημικό Ανελκυστήρα στη θέση του; Όλοι έχουμε στριφογυρίσει ένα σκοινί που στην άλλη άκρη του είναι δεμένο κάτι. Με τον ίδιο τρόπο και αξιοποιώντας την περιστροφή της γης, ο Διαστημικός Ανελκυστήρας μένει στη θέση του, και λόγω του πολύ μακριού «σκοινιού» χρειάζεται 24 ώρες για να ολοκληρώσει την περιστροφή του. Τεχνικά χαρακτηριστικά Ο Διαστημικός Ανελκυστήρας είναι ένας λεπτός ιμάντας με διατομή περίπου όσο η μισή διατομή ενός μολυβιού, που εκτείνεται από τη βάση εδάφους σε ένα σημείο πέρα από την γεω-σύγχρονη τροχιά (geo-synchronous orbit). Ο ιμάντας παραμένει τεντωμένος λόγω της φυγόκεντρης δύναμης που αναπτύσσεται από την περιστροφή της Γης. Είναι κατασκευασμένος από carbon nanotubes, με μήκος περίπου 110.000 χιλιόμετρα και πλάτος 1,5 μέτρο ενώ το πάχος του θα είναι όσο ένα φύλλο χαρτί. Θα μπορεί να μεταφέρει 10 έως 100 φορές περισσότερο φορτίο από τους μέχρι τώρα πυραύλους, χωρίς χρήση υγρών καυσίμων. Η βάση εδάφους θα βρίσκεται πάνω σε κατάλληλα διαμορφωμένο πλοίο σε ένα σημείο στον Ειρηνικό Ωκεανό, και σε ακτίνα 180 χιλιομέτρων θα υπάρχει απαγόρευση πτήσεων αεροπλάνων, για την αποφυγή ατυχημάτων. Θα ζυγίζει περίπου 1500 τόνους, συμπεριλαμβανομένων των αντίβαρων, ενώ η δύναμη τάνυσης από το άλλο άκρο είναι περίπου 20 τόνοι. Η μεταφορά φορτίων θα γίνεται με ηλεκτρικά οχήματα που θα τροφοδοτούνται από ηλιακούς συλλέκτες και από επίγειο σύστημα φωτεινής δέσμης. Η ταχύτητα τους θα είναι 200 χιλιόμετρα ανά ώρα, χωρίς αυξομειώσεις και κραδασμούς, έτσι ώστε να μπορούν να μεταφερθούν και εύθραυστα φορτία. Εκτός από την μεταφορά φορτίων σε τροχιά, τα οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν το πρώτο στάδιο μεταφοράς προς τη Σελήνη, αλλά και μακρύτερα. Η διόρθωση της θέσης του επίγειου σταθμού θα βοηθά τα οχήματα να αποφεύγουν τα διαστημικά σκουπίδια, ενώ ο ιμάντας θα είναι αρκετά ελαστικός ώστε να αντέχει πιθανά χτυπήματα. Πότε μπορεί να κατασκευαστεί ένας Διαστημικός Ανελκυστήρας; Τα τεχνολογικά ζητήματα, αναμένονταν να είχαν λυθεί σε θεωρητικό επίπεδο το 2010. Από εκεί και πέρα αν όλα πάνε καλά ο πρώτος Διαστημικός Ανελκυστήρας θα μπορούσε να είναι έτοιμος το 2020. Αυτό που πραγματικά θα καθορίσει την κατασκευή του δεν είναι η απαιτούμενη τεχνολογία, αλλά κυρίως η πολιτική βούληση και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να προβλεφθεί καθόλου εύκολα. Το καλύτερο παράδειγμα θετικής πολιτικής βούλησης είναι η φράση του προέδρου Κένεντι, « Στείλτε ένα άνθρωπο στο φεγγάρι… μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια», όπως και έγινε. Παρ’ όλο που κάτι τέτοιο μπορεί να κάνει πολλούς να γελάσουν, μην ξεχνάτε ότι λίγες δεκαετίες πριν την κατασκευή τους, όλα τα σύγχρονα μέσα μεταφοράς προκαλούσαν εύθυμα σχόλια και θεωρούνταν ανέφικτα. Θα μπορεί να μεταφέρει ανθρώπους; Αρχικά ο Διαστημικός Ανελκυστήρας θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή εγκαταστάσεων που θα επιτρέψουν τη διαμονή εκατοντάδων ανθρώπων και φυσικά θα αποτελέσει το ιδανικό μέσο μεταφοράς σε τροχιά. Έτσι η πρόσβαση στο Διάστημα θα γίνει υπόθεση ρουτίνας και το κόστος θα πέσει κατακόρυφα. Με ταχύτητα περίπου 180 χιλιόμετρα ανά ώρα η άνοδος θα είναι γρήγορη προσφέροντας μια εκπληκτική θέα της Γης. Τίποτα δεν θα θυμίζει τις μέχρι τώρα εκτοξεύσεις πυραύλων με όλα τα πιθανά προβλήματα που αυτές συνεπάγονται (ασφάλεια, υψηλές θερμοκρασίες, απότομη επιτάχυνση, δυνατοί κραδασμοί, κλπ) και έτσι τα παράθυρα θα είναι μεγάλα διευκολύνοντας τους επιβάτες. Καθώς η καμπίνα θα απομακρύνεται από την Γη, οι επιβάτες θα βιώνουν μείωση του βάρους τους, φτάνοντας σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας σε ύψος 18 χιλιομέτρων. Ποιο είναι το εκτιμώμενο κόστος; Ο Διαστημικός Ανελκυστήρας είναι απλούστερη και λιγότερο ακριβή κατασκευή από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Με την έρευνα και την κατασκευή συμπεριλαμβανόμενες, το κόστος εκτιμάται ότι θα είναι γύρω στα 10 δις δολάρια, απολύτως λογικό για τέτοιου είδους εγχείρημα. Το κόστος ανά κιλό μεταφοράς εξαρτάται μόνο από το κόστος λειτουργίας του συστήματος. Λόγω των μεγάλων μεταφερόμενων φορτίων αυτό εκτιμάται ότι θα αρχίσει από 300 δολάρια ανά κιλό, και θα μειώνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Πηγή: www.alliotiko.gr
  10. Υπάρχει κάποιος που θα 'θελε αυτό το «ρολόι» στον καρπό του; Απλώς λέει την ώρα, δεν έχει φωτογραφική μηχανή ή βιντεοκάμερα, δεν μπορεί να συνδεθεί στο Facebook ή να στείλει μήνυμα στο Twitter. Στην πραγματικότητα, πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν την παραμικρή ιδέα για το τι είναι και τι κάνει. Πρόκειται για μια απίστευτη κατασκευή, ένα αντίγραφου του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, κατασκευασμένο από την Ελβετική εταιρεία ωρολογοποιίας Hublot. Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής, κατασκευασμένος από τους Αρχαίους Έλληνες, πριν από 2.100 περίπου χρόνια ανάμεσα στο 100 και 150 π.Χ. Ενσωμάτωνε καινοτόμες τεχνολογίες για την εποχή, όπως μη γραμμικά γρανάζια, και υψηλού επιπέδου αστρονομικές και μαθηματικές γνώσεις που έδιναν τη δυνατότητα για πολυσύνθετους αστρονομικούς υπολογισμούς. Πολλοί προσπάθησαν και κάποιοι κατάφερα να φτιάξουν αντίγραφα της κατασκευής. Να θυμίσουμε ότι ένα τέτοιο αντίγραφο έφτιαξε η Lego. Το 2008 η δημοσίευση στο περιοδικό Nature αναλύσεων από τρισδιάστατο ηλεκτρονικό τομογράφο, ο οποίος είχε εξετάσει λεπτομερώς τα κομμάτια του Μηχανισμού των Αντικυθήρων ενέπνευσαν κάποιους οραματιστές ωρολογοποιούς. Ο Matthias Buttet διευθυντής του κατασκευαστικού και R&D τμήματος της Hublot, θέλησε να αποτείνει φόρο τιμής σ' αυτή την αρχαία κληρονομιά και ό,τι αντιπροσωπεύει. Είναι επίσης ένας θρίαμβος της σύγχρονης ωρολογοποιίας. Για πρώτη φορά ένα ρολόι εμπνέεται απευθείας από την αρχαιότητα, και γι αυτό οι μηχανικοί της Hublot συνεργάστηκαν με πληθώρα επιστημόνων που περιλάμβανε αρχαιολόγους, επιγραφολόγους και ιστορικούς μηχανικών κατασκευών. Η πρόκληση που αντιπροσώπευε ένα τέτοιο εγχείρημα ήταν η ενσωμάτωση σε μερικά κυβικά εκατοστά όλων όσως είχαν κατασκευάσει οι πρόγονοι μας σε αρκετές εκατοντάδες κυβικά εκατοστά όγκου. Το αποτέλεσμα είναι ένας πλήρως λειτουργικός μηχανισμός αστρονομικών προβλέψεων, που ενσωματώνει επιπλέον και ρολόι. Η ώρα απεικονίζεται στο κέντρο του καντράν, ενώ οι αστρονομικές προβλέψεις στην εμπρόσθια και πίσω όψη. Στο εμπρόσθιο μέρος απεικονίζεται το ημερολόγιο των Πανελλήνιων αγώνων της εποχής, το Αιγυπτιακό ημερολόγιο, η θέση του ήλιου και των αστερισμών στο ζωδιακό κύκλο, οι φάσεις της Σελήνης και το αστρικό έτος. Στο πίσω μέρος, έχουμε τον κύκλο του Κάλλιππου, τον Μετωνικό κύκλο, τον κύκλο του Σάρου και τον κύκλο του Εξέλιγμου. Στην διαδικασία κατασκευής οι άνθρωποι της Hublot αντιμετώπισαν διάφορα θέματα για πρώτη φορά, όπως τα περίφημα μη γραμμικά γρανάζια για τον υπολογισμό των ελλειπτικών τροχιών στο ηλιακό μας σύστημα. Το «ρολόι» δεν θα βγει φυσικά στην παραγωγή. Είναι ένα κομμάτι που αντικατοπτρίζει το σκεπτικό λειτουργίας της Ελβετικής εταιρείας και θα παρουσιαστεί στο Baselworld Watch Show που θα γίνει στη Βασιλεία της Ελβετίας από 8 έως 15 Μαρτίου 2012. Μετά το τέλος της έκθεσης το ρολόι θα τοποθετηθεί στο Musee des Arts et Metiers, στο Παρίσι. πηγή: www.alliotiko.gr
  11. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας διοργανώνουν Έκθεση Αστροφυσικής φωτογραφίας των Μάκη Παλαιολόγου και Γιάννη Παπαμαστοράκη. Η έκθεση θα ξεκινήσει στις 2 Νοεμβρίου και θα τελειώσει στις 16 Νοεμβρίου και θα φιλοξενηθεί στον Ενετικό Λιμένα Χανίων. Πηγή: www.alliotiko.gr
  12. Η ομάδα Barcelona Moon Team που παίρνει μέρος στο Google Lunar XPrize, ανακοίνωσε δυο θέματα, για τα οποία θα δέχεται προτάσεις από επιστήμονες, σπουδαστές και νέους μηχανικούς απ’ όλο τον κόσμο. Το πρώτο θέμα είναι το «Call for Lunar Science and Technology» και θέλει να συγκεντρώσει ιδέες για επιστημονικά πειράματα ή τεχνολογικές επιδείξεις που θα γίνουν στην επιφάνεια της Σελήνης. Το δεύτερο θέμα είναι το «Call for Lunar Mini Robots» και αφορά σπουδαστές και νέους μηχανικούς, και ο σκοπός του είναι να συγκεντρώσει προτάσεις για μίνι ρομπότ που θα κινούνται χωρίς τροχούς. Μια διεθνής επιτροπή θα αξιολογήσει κάθε πρόταση και ο νικητής θα έχει το δικό του χώρο στο όχημα που θα στείλει η Barcelona Moon Team στην αποστολή στη Σελήνη. Τελευταία ημερομηνία υποβολής των προτάσεων 31 Ιουλίου 2011 Πηγή http://www.spacetravels.gr/html/index_news_03.html
  13. Η Virgin Galactic, ανακοίνωσε τη συμφωνία με το Southwest Research Institute για την αποστολή επιστημόνων στο διάστημα, όπου θα πραγματοποιήσουν διάφορα πειράματα. Πρόκειται για την πρώτη παρόμοια συμφωνία όπου θα βοηθήσει σημαντικά στην έρευνα για την αστρονομία, την βιολογία, τις κλιματικές συνθήκες και την μικροβαρύτητα. Το Southwest Research Institute έκλεισε δύο θέσεις με την πρόθεση να κλείσει ακόμα έξι συνολικής αξίας 1,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Επιπλέον, το ίδρυμα δήλωσε ότι σκοπεύει να βοηθήσει όποιον επιστήμονα ή ερευνητή επιθυμεί να αναπτύξει και να στείλει πειράματα σε υποτροχιακές αποστολές. Σχολιάζοντας, ο George Whitesides πρόεδρος της Virgin Galactic είπε: «Αυτή η συμφωνία σηματοδοτεί το τεράστιο επιστημονικό δυναμικό των διαστημικών μας πτήσεων. Η Virgin Galactic θα προσφέρει στους επιστήμονες διαστημικές πτήσεις σε μεγάλη συχνότητα και σε ασυναγώνιστες τιμές. Πρόκειται για ένα σημαντικό τομέα ανάπτυξης στα επόμενα χρόνια για την εταιρεία μας. Θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση του εμπορικού μας προγράμματος, που είναι ήδη πολύ επιτυχημένο με περισσότερες από 400 προκαταβολές ιδιωτών για αντίστοιχες θέσεις. Το SpaceShipTwo είναι μέχρι σήμερα το μοναδικό επανδρωμένο υποτροχιακό όχημα που βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμαστικών πτήσεων. Βασίζεται στο SpaceShipOne που έστειλε ανθρώπους στο διάστημα και κέρδισε το βραβείο X-Prize. Το SpaceShipTwo προσφέρει πολύ μεγαλύτερη καμπίνα από τις ανταγωνίστριες εταιρείες δίνοντας την δυνατότητα για επιστημονικά πειράματα. Ο Dr. Alan Stern, αντιπρόεδρος του Southwest Research Institute στον τομέα του διαστήματος και πρώην διαχειριστής του τομέα Επιστημών στη NASA, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι από τη συμφωνία. Οι δυο επιστήμονες που αρχικά θα πετάξουν με την Virgin Galactic θα κάνουν πειράματα σχετικά με την βιοϊατρική παρακολούθηση, την ατμοσφαιρική απεικόνιση και την έρευνα των regolith σε μικροβαρύτητα. Ανυπομονούμε να δούμε την όχι και τόσο μακτινή ημέρα, που οι πτήσεις της Virgin θα είναι γεμάτες από επιστήμονες με τα πειράματα τους» Πηγή http://www.spacetravels.gr/html/index_news_12.html
  14. cvrak

    Σεξ στο διαστημα

    Η ΝΑΣΑ δεν μιλα καθολου γι αυτο το θεμα. Αυτο δε σημαινει βεβαια ότι δεν εχουν γινει πειραματα, οι αμερικάνοι ξερουν να κρυβουν αυτα που θελουν... Πάντως υπαρχουν σοβαροι κινδυνοι για μια πιθανη εγκυμοσυνη στο διαστημα http://www.spacetravels.gr/html/s03.html
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης