Jump to content

Μάθημα αστρονομίας στα σχολεία


Το μάθημα της Αστρονομίας στα σχολεία:  

170 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Το μάθημα της Αστρονομίας στα σχολεία:

    • Να μείνει όπως είναι, επιλογής
      37
    • Να επανέλθει ως υποχρεωτικό
      105
    • Να διδάσκεται ως μέρος κάποιου άλλου μαθήματος θετικών επιστημών
      28


Προτεινόμενες αναρτήσεις

παιδια μην φτανουμε στο αλλο ακρο το μαθημα της αστρονομιας ειναι επιλογη,γ αυτους που τους αρεσει ο ουρανος και γ εκενους που δν ειναι απαραιτητα ερασιτεχνες,αλλα θελουν να μαθουν τι βρισκεται πανω απο τα κεφαλια τους,με την ιδια λογικη και το σχεδιο και η μουσικη θα επρεπε να αποτελουν υποχρεωτικα μαθηματα(κακως που δν αποτελουν),αλλα ετσι ειναι το εκπαιδευτικο μας συστημα και αυτο δν θα αλλαξει.Σε σχεση με την διδασκαλια πιστευω εντοπιζεται το μεγαλυτερο προβλημα,αφου δν ειναι κανεις ικανος να αποκαλυψει την ομορφια του ουρανου,αν δν την εχει ζησει πρωτα,μονο ετσι θα διδαχτει σωστα το μαθημα της αστρονομιας,πλαισιομενο παντα απο το αρκετα καλο σχολικο βιβλιο,αλλα δυστυχως απο την εκπαιδευση λειπει ο συσχετισμος των γνωσεων με την καθημερινοτητα και η πρακτικη τους εφαρμογη,εδω ρε παιδια μαθαινουμε στην πρωτη λυκειου ορμες,χωρις να γνωριζουμε την σημαντικοτητα τους ,ακομα και για την σωματικη μας ακαιραιοτητα ...αλλα ειναι κριμα να φτανει κανεις τριτη λυκειου για να τα διαπιστωσει αυτα....παντως,προσωπικα πιστευω τι απο τα παιδια ενδιαφερον για το μαθημα της αστρονομιας υπαρχει,διαθεση απο τους καθηγητες δν υπαρχει...στο δικο μου ,που ειναι πολυ μικρο ακομα και ενα παιδι να θελει να κανει αστρονομια γινεται το μαθημα ,αφηστε που το διδασκει ο αυστηροτερος καθηγητης και ομως και περσυ και φετος εχει σχηματιστει τμημα...

Η ΑΣΤΡΟΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ !!!!!

astronomy for all

 

http://mechntua.blogspot.com/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 103
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Με το μάθημα της αστρονομίας, αν προσεγγιστεί σωστά και εμπλουτιστεί με λίγο φιλοσοφία, μαθαίνουν οι άνθρωποι τα πραγματικά μεγέθη του σύμπαντος και ίσως αντιληφθούν τη θέση τους σε αυτό, βγάζοντας τον εαυτό τους από το κέντρο της προσοχής και σημασίας....

 

Κανένα άλλο μάθημα δεν μπορεί να είναι πιο καίριο σε αυτό...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν είχα ιδέα από αστρονομία μέχρι τη Β' Λυκείου, ώσπου κάναμε αυτό το μάθημα. Την ενασχόλησή μου με την Αστρονομία την οφείλω σ' αυτό το βιβλίο, όπως και αρκετά άλλα παιδιά που γνώρισα και ασχολούνται με την αστρονομία τώρα....
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σε εμάς πάλι όλες σχεδόν τις ώρες Αστρονομίας στη Β΄ Λυκείου κάναμε Φυσική Γενικής Παιδείας, επειδή είχαμε τον ίδιο καθηγητή.

Ωραία σκέψη η ψηφοφορία. Αν και ψήφισα το Β, όπως και οι περισσότεροι από εμάς που ασχολούμαστε, φαντάζομαι πως για τους υπόλοιπους το πιο λογικό είναι το Γ. Εξάλλου θα είναι μια καλή αρχή να διδάσκεται ΣΟΒΑΡΑ η Αστρονομία στα σχολεία ακόμη και ως ενότηητα της Φυσικής, π.χ.. Κάτι τέτοιο γινόταν και στο Δημοτικό (στα πλαίσια της Γεωγραφίας), αλλά σε πολύ μικρό βαθμό, λόγω ηλικιών.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 μήνες αργότερα...
Επειδή παρακολουθώ φέτος το συγκεκριμένο μάθημα , πρέπει να πω ότι ήταν ενας από τους λόγους που με έκανε να σκεφτώ την αγορά τηλεσκοπίου. Εμεις κάνουμε κανονικά μάθημα (χωρίς να εξεταζόμαστε βέβαια :D ) αλλά μαθαίνουμε τουλάχιστον έτσι πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για το σύμπαν. !
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 3 μήνες αργότερα...

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1008986&lngDtrID=252

 

Μία ενδιαφέρουσα και απογοητευτική πτυχή που ίσως συνδέεται γενικότερα με το θέμα του μαθήματος της Αστρονομίας στα σχολεία μας..

Φιλικά,

Παναγιώτης Αντωνόπουλος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1008986&lngDtrID=252

 

Μία ενδιαφέρουσα και απογοητευτική πτυχή που ίσως συνδέεται γενικότερα με το θέμα του μαθήματος της Αστρονομίας στα σχολεία μας..

 

Με συγχωρείς αλλα τo αρνητικο που το βλεπεις; Στην ηλιθια εκθεση του ΟΑΣΑ; Μηπως μας ειπε κατι που δε γνωριζαμε; Το συμπερασμα σου οτι συνδέεται με το θεμα του μαθηματος της Αστρονομιας στα σχολεια σας ειναι μαλλον δικο σου συμπερασμα... Αυτο διοτι ως γνωστόν(τουλαχιστον σε όσους ασχολούνται πραγματικά με την εκπαίδευση κ τα πανεπιστήμια) η Ελλάδα ανέκαθεν είχε απο τις καλλίτερες Φιλοσοφικές σχολές στα πανεπιστήμια (τουλάχιστον στην Ευρώπη) ενω στις Θετικής Επιστήμες υστερούσε. Η αλήθεια να λέγεται...

 

Για μενα το θεμα ειναι εντελως ανυπόστατο κ εντελώς εκνευριστικό(τολμώ να πω) που μερικοι επιμένουν να μπει η Αστρονομια ως μαθημα στο Λύκειο, μηπως να το δίναμε κ στις πανελλαδικές; Με το ιδιο σκεπτικό γιατι να μην διδαχθούμε Φωτογραφία, γιατι οχι Ζωγραφική και Μουσική οπως ειπε ενας φίλος! Ισως θα ηταν χρήσιμο να μας μάθαιναν καλούς τρόπους ή κ ψαρεμα ισως κ κυνήγι. Θα μπορούσε να υπάρχει ενα μάθημα που να λέγεται Ψαρεμα κ Κυνήγι(ειμαι σίγουρος πως οι απανταχού κυνηγοι κ ψαράδες θα ενθουσιάζονταν με αυτην την ιδεα, θα υποστήριζαν δε οτι έτσι τα παιδιά θα γνώριζαν κ θα αγαπούσαν την φύση).

 

Αν σας αρέσει εσας η Αστρονομία δεν κατάλαβα γιατι με το ζόρι πρέπει να γίνει υποχρεωτικό. Γιατί τα παιδιά για ακόμη μια φορά θα έπρεπε να γίνουν πειραματόζωα; Αναρωτιέμαι, αυτα τι σας φταίνε για να πληρώσουν παλι τον εγωισμό σας.

 

Τελείωσα το Λύκειο πριν απο 7-8 χρόνια, (τοτε ηταν που εφαρμόστηκε για πρωτη φορά η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Αρσένη) και ειλικρινά βαρέθηκα να παίζουν στις πλάτες μας. Ειδικα ανθρωποι που δεν γνωρίζουν καν την κατάσταση μεσα στα σχολεία.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μία ενδιαφέρουσα και απογοητευτική πτυχή που ίσως συνδέεται γενικότερα με το θέμα του μαθήματος της Αστρονομίας στα σχολεία μας..

Το συμπερασμα σου οτι συνδέεται με το θεμα του μαθηματος της Αστρονομιας στα σχολεια σας ειναι μαλλον δικο σου συμπερασμα... Αυτο διοτι ως γνωστόν(τουλαχιστον σε όσους ασχολούνται πραγματικά με την εκπαίδευση κ τα πανεπιστήμια) η Ελλάδα ανέκαθεν είχε απο τις καλλίτερες Φιλοσοφικές σχολές στα πανεπιστήμια (τουλάχιστον στην Ευρώπη) ενω στις Θετικής Επιστήμες υστερούσε. Η αλήθεια να λέγεται...

 

Για μενα το θεμα ειναι εντελως ανυπόστατο κ εντελώς εκνευριστικό(τολμώ να πω) που μερικοι επιμένουν να μπει η Αστρονομια ως μαθημα στο Λύκειο, μηπως να το δίναμε κ στις πανελλαδικές; Με το ιδιο σκεπτικό γιατι να μην διδαχθούμε Φωτογραφία, γιατι οχι Ζωγραφική και Μουσική

 

Αν σας αρέσει εσας η Αστρονομία δεν κατάλαβα γιατι με το ζόρι πρέπει να γίνει υποχρεωτικό. Γιατί τα παιδιά για ακόμη μια φορά θα έπρεπε να γίνουν πειραματόζωα; Αναρωτιέμαι, αυτα τι σας φταίνε για να πληρώσουν παλι τον εγωισμό σας.

 

Τολμω λοιπόν και εγώ να πω, οτι εχεις μπερδέψει τις τέχνες, με τις επιστήμες...

Η Αστρονομία ειναι Ε-ΠΙ-ΣΤΗ-ΜΗ (στην ΙΔΙΑ κατηγορία με τα Μαθηματικά τη φυσική τη χημεία κτλ...

η ζωγραφική, η μουσική, η φωτογραφία κτλ, ειναι ΤΕ-ΧΝΕΣ

Μεχρι εδω κατανοητό? ωραία...

 

Το οτι μας αρέσει η αστρονομία, ειναι εντελώς ΑΣΧΕΤΟ με τον λόγο που ζηταμε να διδασκεται στα σχολεία, το ζητάμε (οι λογικοί απο εδω μέσα τουλάχιστον.. γιατι κατα καιρούς εχουμε και εξαιρέσεις..) επειδή ειναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να ξερουμε π.χ. οτι αυτο το ασπρο στρογγυλο πραμα που βλεπουμε τις νυχτες, δεν ειναι κανας θεός του ολύμπου, αλλα ο δορυφόρος της Γης.. και αυτά τα λευκά φωτάκια, δεν ειναι τρύπες σε μαύρο σεντόνι, αλλα αστέρια σαν και τον δικό μας Ηλιο (ο οποίος επίσης δεν ειναι κάποιου είδους θεότητα...)

 

Σύμφωνα με το σκεπτικό σου δηλαδή, προτείνεις να σταματήσουμε να μαθαίνουμε ότι ξέρουμε μέχρι τώρα για τη θέση μας στο σύμπαν, απο που ερχόμαστε, που βρισκόμαστε, και τι μας γίνεται..

 

Μήπως θα ήταν καλύτερα να το ρίξουμε στη φιλοσόφία? και οχι στην έρευνα? μήπως ετσι θα βρίσκαμε καλύτερες απαντήσεις?

 

Αν για σένα ειναι εκνευριστικό το μάθημα της Αστρονομίας, εγω εκνευρίζομαι με τα θρησκευτικά, που τα θεωρώ παραμυθάκι χωρίς ιστορικό υπόβαθρο, και καθαρή πλύση εγκεφάλου στα 9 χρονια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης...

 

Και επειδή όταν σταματάω να τρώω ποπ κορν εδω μέσα, εκνευριζομαι, εγω στο σχολείο έμαθα οτι οι αρχαίοι έλληνες, ανέπτυξαν και φημίζονται γι'αυτο, τα μαθηματικα, τη γεωμετρία, τη φιλοσοφία, την ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, και άλλα ασήμαντα που μας εκνευρίζουν, επειδή μερικοί "παιζουν" καθε 2-3 χρόνια με το εκπαιδευτικό σύστημα...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παναγιωτη με καλυψες κατα ενα μεγαλο μερος!Φιλε μου εαν εσενα σε εκνευριζει που αγαπαμε την αστρονομια,εμενα με εκνευριζει που στη χωρα μας βασιλευουν οι λιακοπουλοι,οι αστρολογοι και οι πασης φυσεως μπουρδολογοι..Η αστρονομια εκτος απο σημαντικος κλαδος των θετικων επιστημων,ειναι κατα τη γνωμη μου και ανθρωπιστικη με την ευρυτερη εννοια.

Οσο για το υπολοιπο τεχνο-επιστημονικο μπουρδουκλωμα που παραθετεις δεν υπαρχουν λογια....Η βαθυτατη ελλειψη παιδειας εχει εισχωρησει παντου,κατι πρεπει να κανουμε ολοι μας για να ανατραπει η κατασταση...

Aσε την ψυχη σου να σταθει νηφαλια και αταραχη μπροστα σε ενα εκατομμυριο συμπαντα!!!

:cheesy: :cheesy:

 

Φιλικα,

Βαλογιαννης Γιωργος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Με συγχωρείς αλλα τo αρνητικο που το βλεπεις; Στην ηλιθια εκθεση του ΟΑΣΑ; Μηπως μας ειπε κατι που δε γνωριζαμε; Το συμπερασμα σου οτι συνδέεται με το θεμα του μαθηματος της Αστρονομιας στα σχολεια σας ειναι μαλλον δικο σου συμπερασμα... Αυτο διοτι ως γνωστόν(τουλαχιστον σε όσους ασχολούνται πραγματικά με την εκπαίδευση κ τα πανεπιστήμια) η Ελλάδα ανέκαθεν είχε απο τις καλλίτερες Φιλοσοφικές σχολές στα πανεπιστήμια (τουλάχιστον στην Ευρώπη) ενω στις Θετικής Επιστήμες υστερούσε. Η αλήθεια να λέγεται...

 

Αγαπητέ φίλε, σε 'σένα μπορεί αυτή η έκθεση να φαίνεται ηλίθια, σε 'μένα πάλι όχι και μάλιστα μου φαίνεται πολύ ανησυχητική, όχι για το μάθημα της αστρονομίας αλλά για το σύνολο των θετικών επιστημών στα σχολεία. Δεν έβγαλα κανένα συμπέρασμα, αλλά έγραψα "ίσως συνδέεται γενικότερα". Δεν είμαι ειδικός παρά μόνο χρησιμοποιώ την εμπειρία μου και τη λογική και από αυτά γνωρίζω πόσο άσχημα διδάσκονται γενικά τα μαθήματα στο σχολείο (ειδικά στο λύκειο) και πόσο λάθος προσέγγιση έχουν τα μαθήματα όπως φυσική, χημεία, μαθηματικά κλπ, με αποτέλεσμα οι μαθητές που δεν έχουν τέτοιες κλίσεις να καταλήγουν να τα απεχθάνονται ή να μην ασχολούνται καθόλου μαζί τους και στο τέλος να μην έχουν τις γενικές γνώσεις (ή ακόμα χειρότερα ούτε καν μία πρώτη επαφή) από τις επιστήμες και τομείς που χρειάζεται ένας σύγχρονος άνθρωπος στη ζωή του και που για μένα αυτό το σκοπό έπρεπε να έχει το σχολείο. Οπότε η παραπάνω έρευνα καταδεικνύει ότι κάτι γίνεται λάθος στο τρόπο εκπαίδευσης στις θετικές επιστήμες και αυτό κατά συνέπεια μπορεί να σχετίζεται με το ότι οι μαθητές δεν έχουν καμία επαφή με την αστρονομία στο σχολείο, οπότε ούτε το μάθημα επιλογής δεν επιλέγουν είτε γιατί δεν ξέρουν τι είναι είτε επειδή έχουν μισήσει τη φυσική από νωρίτερα..

 

Θα μου επιτρέψεις να πω ότι ο τρόπος σου είναι ιδιαίτερα επιθετικός και άσχημος.. Έχουμε ελευθερία λόγου, κάνουμε μια συζήτηση και εκθέτουμε απόψεις με επιχειρήματα και μάλιστα δεν είναι το 100% (όπως φαίνεται και στο δημοψήφισμα) των επαγγελματιών ή ερασιτεχνών αστρονόμων σύμφωνο με το να γίνει υποχρεωτικό το μάθημα. Κανείς δεν ζήτησε να γίνει με το ζόρι, ούτε να δίνεται στις πανελλήνιες, ούτε θέλουμε να μπει επειδή αρέσει σε μας η αστρονομία αλλά για πολλούς σημαντικούς λόγους που αναφέρουμε σε αυτή τη συζήτηση. Εγώ έχω εκθέσει αναλυτικά τις απόψεις μου εδώ: http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=52971#52971. Μπορείς να διαφωνείς (όχι μόνο εσύ) και το σέβομαι απόλυτα αυτό αλλά η άποψη μου παραμένει. Και παραμένει διότι πιστεύω ότι η αστρονομία αποτελεί στοιχειώδη γνώση και αναπόσπαστο κομμάτι της αντίληψής μας για τον κόσμο, αλλά και λόγω της ιστορικής της σημασίας για την επιστημονική επανάσταση πρέπει κάποιος να διδάσκεται τα βασικά. Και αυτό συγκριτικά πάντα με άλλα πράγματα που διδάσκονται στα σχολεία. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει ούτε η πρώτη επαφή του μαθητή ώστε να ξέρει αν του αρέσει ή όχι αυτή η επιστήμη μήπως και ασχοληθεί. Πιστεύω ότι είναι αδιανόητο στην σύγχρονη διαστημική εποχή για μία χώρα μέλος της ESA, αλλά βέβαια αυτή η θέση φαίνεται σε σένα αδιανόητη. Έξι χρόνια σε εκδηλώσεις εκλαΐκευσης και προώθησης της αστρονομίας στην αστρονομική εταιρεία Πάτρας και η επαφή με εκατοντάδες κόσμο, φοιτητές και μαθητές σε σχολεία, προσωπικά με έχουν πείσει για την έλλειψη βασικών γνώσεων για το κόσμο γύρω μας και το σύμπαν, για την ανυπόστατη πίστη σε ηλίθια πράγματα όπως η αστρολογία, σε θεωρίες καταστροφής από το διάστημα, ufo, κούφια γη κλπ. Η κατάσταση είναι τραγική. Θέλουμε κάτι τέτοιο και για τη νέα γενιά; Δεν νομίζω. Αλλά απ' την άλλη βλέπουμε το γνήσιο ενδιαφέρον ή το χαμόγελο που εκδηλώνουν όταν δουν από τηλεσκόπιο και όταν αρχίσουν τις ερωτήσεις αφού ανακαλύψουν τι υπάρχει εκεί πάνω.. Δεν μιλάω στον αέρα. Αυτά έχουν παρατηρηθεί από όλους τους συλλόγους αστρονομίας στην Ελλάδα. Η προδιάθεση υπάρχει. Για αυτό πιστεύουμε ότι θα κάνει καλό να υπάρχει αυτή η επαφή από το σχολείο και για αυτό προσπαθούν οι σύλλογοι αστρονομίας.

 

Για μία καλύτερη μελλοντική κοινωνία βασισμένη στην επιστήμη, τη λογική, τη γνώση αλλά και την φιλοσοφική και ερευνητική διάθεση νομίζω ότι χρειάζεται η αστρονομία στα σχολεία όπως και άλλα μαθήματα, καθώς και μεγάλη αλλαγή στο υπάρχον σύστημα. Ίσα ίσα συμφωνώ μαζί σου στο να υπάρχει μεγαλύτερη επαφή με τις τέχνες και άλλους κλάδους (πχ φιλοσοφία).. Η συζήτηση αυτή έγκειται όμως στην γενικότερη αναδιάρθρωση που χρειάζεται το σχολείο και στην επαναξιολόγηση των στόχων του. Εγώ θα ήθελα ένα σχολείο που στοχεύει στις γενικές γνώσεις σε όλες τις επιστήμες (και όχι μόνο) και στην ανακάλυψη και προώθηση των κλίσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών αλλά ακόμα και σε αυτό οι γνώμες διίστανται και πολλοί πιστεύουν ότι το σχολείο πρέπει να είναι συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας και τις κοινωνικές ανάγκες..

Φιλικά,

Παναγιώτης Αντωνόπουλος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μία ενδιαφέρουσα και απογοητευτική πτυχή που ίσως συνδέεται γενικότερα με το θέμα του μαθήματος της Αστρονομίας στα σχολεία μας..

Το συμπερασμα σου οτι συνδέεται με το θεμα του μαθηματος της Αστρονομιας στα σχολεια σας ειναι μαλλον δικο σου συμπερασμα... Αυτο διοτι ως γνωστόν(τουλαχιστον σε όσους ασχολούνται πραγματικά με την εκπαίδευση κ τα πανεπιστήμια) η Ελλάδα ανέκαθεν είχε απο τις καλλίτερες Φιλοσοφικές σχολές στα πανεπιστήμια (τουλάχιστον στην Ευρώπη) ενω στις Θετικής Επιστήμες υστερούσε. Η αλήθεια να λέγεται...

 

Για μενα το θεμα ειναι εντελως ανυπόστατο κ εντελώς εκνευριστικό(τολμώ να πω) που μερικοι επιμένουν να μπει η Αστρονομια ως μαθημα στο Λύκειο, μηπως να το δίναμε κ στις πανελλαδικές; Με το ιδιο σκεπτικό γιατι να μην διδαχθούμε Φωτογραφία, γιατι οχι Ζωγραφική και Μουσική

 

Αν σας αρέσει εσας η Αστρονομία δεν κατάλαβα γιατι με το ζόρι πρέπει να γίνει υποχρεωτικό. Γιατί τα παιδιά για ακόμη μια φορά θα έπρεπε να γίνουν πειραματόζωα; Αναρωτιέμαι, αυτα τι σας φταίνε για να πληρώσουν παλι τον εγωισμό σας.

 

Τολμω λοιπόν και εγώ να πω, οτι εχεις μπερδέψει τις τέχνες, με τις επιστήμες...

Η Αστρονομία ειναι Ε-ΠΙ-ΣΤΗ-ΜΗ (στην ΙΔΙΑ κατηγορία με τα Μαθηματικά τη φυσική τη χημεία κτλ...

η ζωγραφική, η μουσική, η φωτογραφία κτλ, ειναι ΤΕ-ΧΝΕΣ

Μεχρι εδω κατανοητό? ωραία...

 

Το οτι μας αρέσει η αστρονομία, ειναι εντελώς ΑΣΧΕΤΟ με τον λόγο που ζηταμε να διδασκεται στα σχολεία, το ζητάμε (οι λογικοί απο εδω μέσα τουλάχιστον.. γιατι κατα καιρούς εχουμε και εξαιρέσεις..) επειδή ειναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να ξερουμε π.χ. οτι αυτο το ασπρο στρογγυλο πραμα που βλεπουμε τις νυχτες, δεν ειναι κανας θεός του ολύμπου, αλλα ο δορυφόρος της Γης.. και αυτά τα λευκά φωτάκια, δεν ειναι τρύπες σε μαύρο σεντόνι, αλλα αστέρια σαν και τον δικό μας Ηλιο (ο οποίος επίσης δεν ειναι κάποιου είδους θεότητα...)

 

Σύμφωνα με το σκεπτικό σου δηλαδή, προτείνεις να σταματήσουμε να μαθαίνουμε ότι ξέρουμε μέχρι τώρα για τη θέση μας στο σύμπαν, απο που ερχόμαστε, που βρισκόμαστε, και τι μας γίνεται..

 

Μήπως θα ήταν καλύτερα να το ρίξουμε στη φιλοσόφία? και οχι στην έρευνα? μήπως ετσι θα βρίσκαμε καλύτερες απαντήσεις?

 

Αν για σένα ειναι εκνευριστικό το μάθημα της Αστρονομίας, εγω εκνευρίζομαι με τα θρησκευτικά, που τα θεωρώ παραμυθάκι χωρίς ιστορικό υπόβαθρο, και καθαρή πλύση εγκεφάλου στα 9 χρονια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης...

 

Και επειδή όταν σταματάω να τρώω ποπ κορν εδω μέσα, εκνευριζομαι, εγω στο σχολείο έμαθα οτι οι αρχαίοι έλληνες, ανέπτυξαν και φημίζονται γι'αυτο, τα μαθηματικα, τη γεωμετρία, τη φιλοσοφία, την ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, και άλλα ασήμαντα που μας εκνευρίζουν, επειδή μερικοί "παιζουν" καθε 2-3 χρόνια με το εκπαιδευτικό σύστημα...

 

ΕΣΥ δεν εισαι επαγγελματιας αστρονομος(εκτος αν εισαι) και αυτο που κανεις ειναι χομπυ. Αρα δεν το βλεπεις σαν Επιστημη κ ουτε επιστημη κανεις. Αρα μη μου κανεις διακριση αναμεσα σε Τεχνες κ Επιστήμες, να εισαι σιγουρος οτι γνωρίζω τη διαφορα... Ετσι λοιπον οπως ο ψαρας κ ο κυνηγός βλέπει την ασχολία του σαν ενα χομπυ, να περάσει ευχάριστα το χρόνο του, με τον ιδιο τρόπο κ εσυ την δική σου(και όλοι οι ερασιτέχνες αστρονόμοι)! Αυτο το πολυ απλό εννοούσα... Αρα στην ιδια ταξη ανήκεις και εσυ ο ερασιτέχνης αστρονόμος κ ο άλλος ο ερασιτέχνης ψαράς κ κυνηγός. Οτι απαιτείς εσύ, το ίδιο μπορεί να απαιτήσει κ αυτος...

 

Οπως παντα στο Ελλαδισταν, οτι θελουμε καταλαβαίνουμε... Ποιος σου ειπε βρε koyote οτι μισώ την Αστρονομία και οτι με εκνευρίζει που αγαπάτε την Αστρονομία; Αυτο δηλαδη εσυ κατάλαβες; Για το ονομα του Θεου... Ελεος πια...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Με συγχωρείς αλλα τo αρνητικο που το βλεπεις; Στην ηλιθια εκθεση του ΟΑΣΑ; Μηπως μας ειπε κατι που δε γνωριζαμε; Το συμπερασμα σου οτι συνδέεται με το θεμα του μαθηματος της Αστρονομιας στα σχολεια σας ειναι μαλλον δικο σου συμπερασμα... Αυτο διοτι ως γνωστόν(τουλαχιστον σε όσους ασχολούνται πραγματικά με την εκπαίδευση κ τα πανεπιστήμια) η Ελλάδα ανέκαθεν είχε απο τις καλλίτερες Φιλοσοφικές σχολές στα πανεπιστήμια (τουλάχιστον στην Ευρώπη) ενω στις Θετικής Επιστήμες υστερούσε. Η αλήθεια να λέγεται...

 

Αγαπητέ φίλε, σε 'σένα μπορεί αυτή η έκθεση να φαίνεται ηλίθια, σε 'μένα πάλι όχι και μάλιστα μου φαίνεται πολύ ανησυχητική, όχι για το μάθημα της αστρονομίας αλλά για το σύνολο των θετικών επιστημών στα σχολεία. Δεν έβγαλα κανένα συμπέρασμα, αλλά έγραψα "ίσως συνδέεται γενικότερα". Δεν είμαι ειδικός παρά μόνο χρησιμοποιώ την εμπειρία μου και τη λογική και από αυτά γνωρίζω πόσο άσχημα διδάσκονται γενικά τα μαθήματα στο σχολείο (ειδικά στο λύκειο) και πόσο λάθος προσέγγιση έχουν τα μαθήματα όπως φυσική, χημεία, μαθηματικά κλπ, με αποτέλεσμα οι μαθητές που δεν έχουν τέτοιες κλίσεις να καταλήγουν να τα απεχθάνονται ή να μην ασχολούνται καθόλου μαζί τους και στο τέλος να μην έχουν τις γενικές γνώσεις (ή ακόμα χειρότερα ούτε καν μία πρώτη επαφή) από τις επιστήμες και τομείς που χρειάζεται ένας σύγχρονος άνθρωπος στη ζωή του και που για μένα αυτό το σκοπό έπρεπε να έχει το σχολείο. Οπότε η παραπάνω έρευνα καταδεικνύει ότι κάτι γίνεται λάθος στο τρόπο εκπαίδευσης στις θετικές επιστήμες και αυτό κατά συνέπεια μπορεί να σχετίζεται με το ότι οι μαθητές δεν έχουν καμία επαφή με την αστρονομία στο σχολείο, οπότε ούτε το μάθημα επιλογής δεν επιλέγουν είτε γιατί δεν ξέρουν τι είναι είτε επειδή έχουν μισήσει τη φυσική από νωρίτερα..

 

Θα μου επιτρέψεις να πω ότι ο τρόπος σου είναι ιδιαίτερα επιθετικός και άσχημος.. Έχουμε ελευθερία λόγου, κάνουμε μια συζήτηση και εκθέτουμε απόψεις με επιχειρήματα και μάλιστα δεν είναι το 100% (όπως φαίνεται και στο δημοψήφισμα) των επαγγελματιών ή ερασιτεχνών αστρονόμων σύμφωνο με το να γίνει υποχρεωτικό το μάθημα. Κανείς δεν ζήτησε να γίνει με το ζόρι, ούτε να δίνεται στις πανελλήνιες, ούτε θέλουμε να μπει επειδή αρέσει σε μας η αστρονομία αλλά για πολλούς σημαντικούς λόγους που αναφέρουμε σε αυτή τη συζήτηση. Εγώ έχω εκθέσει αναλυτικά τις απόψεις μου εδώ: http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=52971#52971. Μπορείς να διαφωνείς (όχι μόνο εσύ) και το σέβομαι απόλυτα αυτό αλλά η άποψη μου παραμένει. Και παραμένει διότι πιστεύω ότι η αστρονομία αποτελεί στοιχειώδη γνώση και αναπόσπαστο κομμάτι της αντίληψής μας για τον κόσμο, αλλά και λόγω της ιστορικής της σημασίας για την επιστημονική επανάσταση πρέπει κάποιος να διδάσκεται τα βασικά. Και αυτό συγκριτικά πάντα με άλλα πράγματα που διδάσκονται στα σχολεία. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει ούτε η πρώτη επαφή του μαθητή ώστε να ξέρει αν του αρέσει ή όχι αυτή η επιστήμη μήπως και ασχοληθεί. Πιστεύω ότι είναι αδιανόητο στην σύγχρονη διαστημική εποχή για μία χώρα μέλος της ESA, αλλά βέβαια αυτή η θέση φαίνεται σε σένα αδιανόητη. Έξι χρόνια σε εκδηλώσεις εκλαΐκευσης και προώθησης της αστρονομίας στην αστρονομική εταιρεία Πάτρας και η επαφή με εκατοντάδες κόσμο, φοιτητές και μαθητές σε σχολεία, προσωπικά με έχουν πείσει για την έλλειψη βασικών γνώσεων για το κόσμο γύρω μας και το σύμπαν, για την ανυπόστατη πίστη σε ηλίθια πράγματα όπως η αστρολογία, σε θεωρίες καταστροφής από το διάστημα, ufo, κούφια γη κλπ. Η κατάσταση είναι τραγική. Θέλουμε κάτι τέτοιο και για τη νέα γενιά; Δεν νομίζω. Αλλά απ' την άλλη βλέπουμε το γνήσιο ενδιαφέρον ή το χαμόγελο που εκδηλώνουν όταν δουν από τηλεσκόπιο και όταν αρχίσουν τις ερωτήσεις αφού ανακαλύψουν τι υπάρχει εκεί πάνω.. Δεν μιλάω στον αέρα. Αυτά έχουν παρατηρηθεί από όλους τους συλλόγους αστρονομίας στην Ελλάδα. Η προδιάθεση υπάρχει. Για αυτό πιστεύουμε ότι θα κάνει καλό να υπάρχει αυτή η επαφή από το σχολείο και για αυτό προσπαθούν οι σύλλογοι αστρονομίας.

 

Για μία καλύτερη μελλοντική κοινωνία βασισμένη στην επιστήμη, τη λογική, τη γνώση αλλά και την φιλοσοφική και ερευνητική διάθεση νομίζω ότι χρειάζεται η αστρονομία στα σχολεία όπως και άλλα μαθήματα, καθώς και μεγάλη αλλαγή στο υπάρχον σύστημα. Ίσα ίσα συμφωνώ μαζί σου στο να υπάρχει μεγαλύτερη επαφή με τις τέχνες και άλλους κλάδους (πχ φιλοσοφία).. Η συζήτηση αυτή έγκειται όμως στην γενικότερη αναδιάρθρωση που χρειάζεται το σχολείο και στην επαναξιολόγηση των στόχων του. Εγώ θα ήθελα ένα σχολείο που στοχεύει στις γενικές γνώσεις σε όλες τις επιστήμες (και όχι μόνο) και στην ανακάλυψη και προώθηση των κλίσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών αλλά ακόμα και σε αυτό οι γνώμες διίστανται και πολλοί πιστεύουν ότι το σχολείο πρέπει να είναι συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας και τις κοινωνικές ανάγκες..

Στο οτι ημουν επιθετικός, αυτο οφείλω να το παραδεχτώ κ γι' αυτο κ σας χρωστάω κ μια συγγνώμη για το υφος...

 

Απο κει και πέρα...

 

Η συγκεκριμένη εκθεση του ΟΟΣΑ δεν λέει τιποτα, οπως οι περισσότερες του είδους τους, ετσι για να γίνονται... Κυριως γιατι παραγνωρίζει οτι η Ελλάδα ποτε δεν είχε ιδιαίτερη παράδοση στις θετικές επιστήμες αλλα κυριως στις ανθρωπιστικές. Μας πετάει κάποιους αριθμούς κ εμεις πρεπει να κανουμε τι; Να χορέψουμε; Και ακομη χειρότερα οι δημοσιογραφοι που την δημοσιεύουν λένε παλι τα δικά τους, λογος να γίνεται δηλαδη.

 

Προσωπικά πιστεύω οτι θα μπορούσαν να γίνονταν καποια μαθήματα Αστρονομίας μέσα στο μάθημα της Φυσικής. Κατί που γίνεται άλλωστε και στα πανεπιστήμια μας. Δεν υπαρχει ξεχωριστό τμημα Αστρονομίας αλλα Φυσικης και απο εκει οι φοιτητές παίρνουν τις βασικες γνώσεις τους για την Αστρονομία. Εσεις απο την άλλη κάνετε λόγο για ενα ξεχωριστό απο την Φυσική μαθημα, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό. Το οποίο θα βαρύνει ολους τους μαθητές χωρις κανένα αποτέλεσμα, κατα τη γνώμη μου. Δε θα μάθουν τα παιδιά Αστρονομία, ισως απλά να παψουν να πιστεύουν σε Λιακόπουλους, Χαρδαβέλες, Μιριαμ κ Τζοσουα(κ ολο το σινάφι τους) αλλα Αστρονομία δε θα μάθουν.

 

Το κυριοτερο προβλημα δεν ειναι αυτο βέβαια αλλα έχει να κάνει με το εκπαιδευτικό σύστημα. Με τα σημερινα δεδομένα τα παιδιά δεν μαθαίνουν τίποτα κ ομως ειναι περισσότερο πιεσμένα απο ποτέ. Ισως αν κάποτε το σχολείο αποδεσμευόταν απο την αγορα εργασίας κ απο τα πανεπιστήμια να δινόταν μια λύση. Στο δίλημμα σχολεία με στόχο την αγορά εργασίας ή σχολεία με στόχο την παιδεία, τίθεμαι σαφώς υπερ της παιδείας. . . Τωρα θα μου πείτε γιατι κ στην σημερινή εποχή που τα πανεπιστήμια μας ειναι γεμάτα περισσότερο απο ποτέ, αλλαξε το επιπεδο των πολιτών αυτης της χώρας; Μπα... τουλάχιστον τα κορίτσια της φιλοσοφικής πιστεύουν ακόμη στην Μίριαμ κ στον Τζόσουα. :) Ακούγονται τα τελευταία χρόνια διάφορες ιδεες περι της αποδέσμευσης των σχολείων απο την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Ελπίζω να προωθηθεί σύντομα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν ειπα οτι μισεις την αστρονομια φιλε μου,τοτε δε θα ειχες μπει σε αυτο το φορουμ...Ο τροπος σου με ενοχλησε.

Aσε την ψυχη σου να σταθει νηφαλια και αταραχη μπροστα σε ενα εκατομμυριο συμπαντα!!!

:cheesy: :cheesy:

 

Φιλικα,

Βαλογιαννης Γιωργος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλοι μου καλημέρα.

Τα στοιχεία της έκθεσης του ΟΟΣΑ που υπάρχουν στο δημοσίευμα προέρχονται από το " Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA)".

Το πρόγραμμα αυτό (PISA), είναι μία διεθνώς τυποποιμένη εκτίμηση που αναπτύχθηκε από κοινού από τις συμμετέχουσες χώρες και πραγματοποιείται ανάμεσα σε παιδιά που έχουν τελειώσει τις υποχρεωτικές σπουδές τους.Οι μαθητές που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα επιλέγονται τυχαία, επίσης τα σχολεία από τα οποία επιλέγονται οι μαθητές επιλέγονται τυχαία. Ο αριθμός των μαθητών που συμμετέχουν ανά χώρα κυμαίνεται από 4.500 μέχρι 10.000 ανάλογα με τον πληθυσμό της κάθε χώρας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2000 με συμμετοχή 43 χωρών, δεύτερη φορά το 2003 με συμμετοχή 41 χωρών, τρίτη φορά το 2006 με συμμετοχή 57 χωρών και θα πραγματοποιηθεί γιά τέταρτη φορά το 2009 ,όπου έχουν δηλώσει συμμετοχή 62 χώρες.

Το πρόγραμμα PISA αξιολογεί σε ποιο βαθμό οι μαθητές κοντά στο τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έχουν αποκτήσει ορισμένες από τις γνώσεις και τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία. Σε όλους τους κύκλους, τους τομείς της ανάγνωσης, μαθηματικών και φυσικών επιστημών που δεν καλύπτονται μόνο όσον αφορά την εκμάθηση του σχολικού προγράμματος, αλλά όσον αφορά την σημαντική γνώση και δεξιότητες που απαιτούνται στην ενήλικη ζωή.

Επίσης πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτά τα αποτελέσματα έχουν ευαισθητοποιήσει ορισμένους αρμόδιους (λίγους) οι οποίοι προσκάλεσαν καθηγητές των κλάδων που έχουν σχέση με το αντικείμενο των ερωτήσεων και τους ενημέρωσαν καθώς και συζήτησαν μαζί τους τα αποτελέσματα.(Είμαι εκπαιδευτικός στη Δυτική Θεσσαλονίκη ).

Αυτό που μας μεταφέρθηκε με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης είναι ότι :

1. Οι μαθητές μας έχουν χαμηλές επιδόσεις στον "επιστημονικό αλφαβητισμό".Δηλαδή στην ανάγνωση δυσκολεύονται στην κατανόηση ενός κειμένου και των πληροφοριών που υπάρχουν σε αυτό, ενώ στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες δεν αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες στην μετέπειτα ζωή τους.

2. Η κατάταξη μιας χώρας στο πρόγραμμα αυτό "αντικατοπτρίζει" και την εκτίμηση που απολαμβάνει το σχολείο και κυρίως οι καθηγητές στη χώρα αυτή.

Τώρα το γιατί συμβαίνει αυτό νoμίζω ότι είναι μιά μεγάλη συζήτηση που μάλλον ξεφεύγει από τα πλαίσια του forum.

Για περισσότερες πληροφορίες : http://www.pisa.oecd.org

 

Φιλικά

Κώστας Σιδηρόπουλος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μία ενδιαφέρουσα και απογοητευτική πτυχή που ίσως συνδέεται γενικότερα με το θέμα του μαθήματος της Αστρονομίας στα σχολεία μας..

Το συμπερασμα σου οτι συνδέεται με το θεμα του μαθηματος της Αστρονομιας στα σχολεια σας ειναι μαλλον δικο σου συμπερασμα... Αυτο διοτι ως γνωστόν(τουλαχιστον σε όσους ασχολούνται πραγματικά με την εκπαίδευση κ τα πανεπιστήμια) η Ελλάδα ανέκαθεν είχε απο τις καλλίτερες Φιλοσοφικές σχολές στα πανεπιστήμια (τουλάχιστον στην Ευρώπη) ενω στις Θετικής Επιστήμες υστερούσε. Η αλήθεια να λέγεται...

 

Για μενα το θεμα ειναι εντελως ανυπόστατο κ εντελώς εκνευριστικό(τολμώ να πω) που μερικοι επιμένουν να μπει η Αστρονομια ως μαθημα στο Λύκειο, μηπως να το δίναμε κ στις πανελλαδικές; Με το ιδιο σκεπτικό γιατι να μην διδαχθούμε Φωτογραφία, γιατι οχι Ζωγραφική και Μουσική

 

Αν σας αρέσει εσας η Αστρονομία δεν κατάλαβα γιατι με το ζόρι πρέπει να γίνει υποχρεωτικό. Γιατί τα παιδιά για ακόμη μια φορά θα έπρεπε να γίνουν πειραματόζωα; Αναρωτιέμαι, αυτα τι σας φταίνε για να πληρώσουν παλι τον εγωισμό σας.

 

Τολμω λοιπόν και εγώ να πω, οτι εχεις μπερδέψει τις τέχνες, με τις επιστήμες...

Η Αστρονομία ειναι Ε-ΠΙ-ΣΤΗ-ΜΗ (στην ΙΔΙΑ κατηγορία με τα Μαθηματικά τη φυσική τη χημεία κτλ...

η ζωγραφική, η μουσική, η φωτογραφία κτλ, ειναι ΤΕ-ΧΝΕΣ

Μεχρι εδω κατανοητό? ωραία...

 

Το οτι μας αρέσει η αστρονομία, ειναι εντελώς ΑΣΧΕΤΟ με τον λόγο που ζηταμε να διδασκεται στα σχολεία, το ζητάμε (οι λογικοί απο εδω μέσα τουλάχιστον.. γιατι κατα καιρούς εχουμε και εξαιρέσεις..) επειδή ειναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να ξερουμε π.χ. οτι αυτο το ασπρο στρογγυλο πραμα που βλεπουμε τις νυχτες, δεν ειναι κανας θεός του ολύμπου, αλλα ο δορυφόρος της Γης.. και αυτά τα λευκά φωτάκια, δεν ειναι τρύπες σε μαύρο σεντόνι, αλλα αστέρια σαν και τον δικό μας Ηλιο (ο οποίος επίσης δεν ειναι κάποιου είδους θεότητα...)

 

Σύμφωνα με το σκεπτικό σου δηλαδή, προτείνεις να σταματήσουμε να μαθαίνουμε ότι ξέρουμε μέχρι τώρα για τη θέση μας στο σύμπαν, απο που ερχόμαστε, που βρισκόμαστε, και τι μας γίνεται..

 

Μήπως θα ήταν καλύτερα να το ρίξουμε στη φιλοσόφία? και οχι στην έρευνα? μήπως ετσι θα βρίσκαμε καλύτερες απαντήσεις?

 

Αν για σένα ειναι εκνευριστικό το μάθημα της Αστρονομίας, εγω εκνευρίζομαι με τα θρησκευτικά, που τα θεωρώ παραμυθάκι χωρίς ιστορικό υπόβαθρο, και καθαρή πλύση εγκεφάλου στα 9 χρονια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης...

 

Και επειδή όταν σταματάω να τρώω ποπ κορν εδω μέσα, εκνευριζομαι, εγω στο σχολείο έμαθα οτι οι αρχαίοι έλληνες, ανέπτυξαν και φημίζονται γι'αυτο, τα μαθηματικα, τη γεωμετρία, τη φιλοσοφία, την ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, και άλλα ασήμαντα που μας εκνευρίζουν, επειδή μερικοί "παιζουν" καθε 2-3 χρόνια με το εκπαιδευτικό σύστημα...

 

φιλε διαφωνω,το να απαιτουμε να ειναι η αστρονομια υποχρεωτικη για ολους με το υπαρχον εκαπιδευτικο συστημα ειναι αφελες.Δηλαδη οι τεχνες δν εχουν θεση στην εκπαιδευση μας?

 

 

ΑΤΟΠΟ

 

 

 

Ας μην αναλωνομαστε ομως σε προστριβες ,η εν λογω ερευνα δειχνει κατι εντελως φανερο ,ο,τι η πλειονοτητα των μαθητων δν λαμβανει τα απαραιτητα εφοδια.Δυστυχως η υποχρεωτικη 9 χρονη εκπαιδευση και η ''υποχρεωτικη 12 χρονη'' μετατραπηκαν σε υποχρεωτικο κυνηγι ενος βαθμου ,ενος βαθμου που απο την πρωτη εως την τελευταια ταξη μας κρινει σαν προσωπικοτητες,σαν ανθρωπους και μας βαζει ταμπελακια.Σε ενα τετοιο συστημα δν νομιζω να υπαρχει διαθεση για επιστημη.

 

 

 

[-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X

Η ΑΣΤΡΟΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ !!!!!

astronomy for all

 

http://mechntua.blogspot.com/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ασφαλώς και τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται αστρονομία επειδή οι γνώσεις αυτές εντάσσονται στις ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.

Όπως ξέρε κάποιος πως υπάρχει μια ήπειρος που λέγεται Αμερική ή πως το νερό βράζει στους 100 βαθμούς, πρέπει να ξέρει και πως η γη γυρίζει περι του ήλιου και όχι το αντίστροφο !

Εξάλλου οι παλιότεροι δε πάθαμε και τίποτα διδασκόμενοι (τότε) κοσμογραφία !

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ας μην αναλωνομαστε ομως σε προστριβες ,η εν λογω ερευνα δειχνει κατι εντελως φανερο ,ο,τι η πλειονοτητα των μαθητων δν λαμβανει τα απαραιτητα εφοδια.Δυστυχως η υποχρεωτικη 9 χρονη εκπαιδευση και η ''υποχρεωτικη 12 χρονη'' μετατραπηκαν σε υποχρεωτικο κυνηγι ενος βαθμου ,ενος βαθμου που απο την πρωτη εως την τελευταια ταξη μας κρινει σαν προσωπικοτητες,σαν ανθρωπους και μας βαζει ταμπελακια.Σε ενα τετοιο συστημα δν νομιζω να υπαρχει διαθεση για επιστημη.

 

 

 

Τα είπες ολα Μιχάλη... Οταν η κάθε οικογένεια θέλει για τον γιό της να μπει σε ενα πανεπιστήμιο και όταν υπάρχει ολη αυτή η πίεση, λετε να ασχοληθεί κανένα παιδί με την επιστήμη κ τις τέχνες; Αυτο που τον ενδιαφερει αμεσα ειναι οι βαθμοί κ τίποτα αλλο. Μακάρι να ήταν ψέματα αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη έχουν οι προηγούμενες γενιές, η κοινωνία γενικότερα κ όχι τα παιδιά βέβαια.

 

Θα ήταν χρησιμότερο να σκήβαν όλοι κ να ρωτόυσαν τα παιδία, τη γνώμη τους. Ισως τότε να καταλάβαιναν ορισμένοι οτι το πρόβλημα δεν είναι αν θα μάθουν ή όχι αστρονομία, ιστορία, φυσική αλλά αν θα μπορέσουν καν, καποια στιγμή να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Τα δικά τους όνειρα, όχι τα όνειρα αυτης της κοινωνίας, όχι τα όνειρα των γονιών τους. Αν ενδιαφέρεστε ρωτήστε τους, αλλιώς... βουλώστε το!!! (για να μην γίνονται παρεξηγήσεις, μιλάω γενικά, δεν καταφέρομαι εναντίον κανενός συγκεκριμένα)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

καταλαβαινω οτι οι κοινωνιες της ''γραμμικης αναπτυξης'' που φτιαξαμε προυποθετουν σε μεγαλο βαθμο αυτη την διακριση,αλλωστε στο εξωτερικο αυτο συμβαινει, με την μονη διαφορα ομως οτι εκει τα εκπαιδευτικα συστηματα σου παρεχουν ολες τις δυνατοτητες να εισαι καλος μαθητης με την ευρεια εννοια του ορου,εξαρταται μονο απο σενα.

Η ΑΣΤΡΟΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ !!!!!

astronomy for all

 

http://mechntua.blogspot.com/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

φιλε διαφωνω,το να απαιτουμε να ειναι η αστρονομια υποχρεωτικη για ολους με το υπαρχον εκαπιδευτικο συστημα ειναι αφελες.Δηλαδη οι τεχνες δν εχουν θεση στην εκπαιδευση μας?

 

 

ΑΤΟΠΟ

 

 

 

Πρεπει να εχουν μιχαλη,και εχουν ως υποχρεωτικα.Αυτο λεμε και εμεις,να συμβει δηλαδη το ιδιο και με την αστρονομια....

Aσε την ψυχη σου να σταθει νηφαλια και αταραχη μπροστα σε ενα εκατομμυριο συμπαντα!!!

:cheesy: :cheesy:

 

Φιλικα,

Βαλογιαννης Γιωργος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μουσικη και καλλιτεχνικα στο γυμνασιο...2 χρονια κιολας.Και στα περισσοτερα λυκεια συνηθως παντα υπαρχει μουσικος και δημιουργειται τμημα μουσικης στην Α λυκειου.

Aσε την ψυχη σου να σταθει νηφαλια και αταραχη μπροστα σε ενα εκατομμυριο συμπαντα!!!

:cheesy: :cheesy:

 

Φιλικα,

Βαλογιαννης Γιωργος

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

σ αυτο εχεις δικιο,αλλα επιμενω να εξετασουμε λιγο το γενικοτερο κλίμα στο οποιο διδασκεται η αστρονομια ,διοτι αν διδασκεται οπως τα καλλιτεχνικα και η μουσικη στα γυμνασια τοτε θα μιλαμε μαλλον για αλλον εναν πονοκεφαλο για τους μαθητες.

 

 

 

λυσεις υπαρχουν πρακτικες,αμεσες,ουσιαστικες, δν καταλαβαινω γιατι πρεπει να βαυκαλιζομαστε συνεχεια μ΄ αυτο το θεμα της παιδειας στην χωρα μας,τι κοσμο εχουμε φτιαξει ρε παιδια?που θα καταληξει τελικα ολη αυτη ιστορια?

Η ΑΣΤΡΟΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ !!!!!

astronomy for all

 

http://mechntua.blogspot.com/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Έχοντας ζήσει πρόσφατα το θέμα αυτό θα ήθελα να αναφέρω την άποψη μου.Καταρχήν, ψήφισα να διδάσκετε το μάθημα της αστρονομίας ως μέρος κάποιας άλλης θετικής επιστήμης(κατά προτείμηση φυσικής.)Γιατί??

 

Όταν πήγαινα 2 λυκείου πριν 1,5-2 χρόνια ήθελα εγώ και κάποια άλλα παιδιά να πάρουμε ώς μάθημα επιλογής που υπάρχει το μάθημα της αστρονομίας.Τα άτομα που το είχαμε δηλώσει είχαμε σχηματίσει ένα τμηματάκι το οποίο συμπλήρωνε τον κατάλληλο αριθμό ατόμων για διδαχτεί η αστρονομία.Αυτές τις δηλώσεις τις είχαμε κάνει στο τέλος τις 1 λυκείου.

Στήν αρχή της 2 λυκείου όμως ήρθε μέσα στην τάξη ένας υπεύθυνος καθυγητής και ο διευθυντής και μας είπαν να διαλέξουμε για μάθημα επιλογης ή την πληροφορική ή ένα αλλο που δεν θυμαμαι ακριβως τον τίτλο είχε σχεση με πορους της γης ή κάτι τέτοιο...Δεν μας έδωσαν καν την ευκαιρία να το δειδαχτούμε παρόλο που το δικαιούμασταν.Γιατί??γιατί μάλλον θα φόρτωναν το μαθημα σε μαθηματικό και οι μαθηματικοί βαριόντουσαν να ασχοληθούν.

Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι έτσι που το μάθημα είναι επιλογής διαδάσκετε παρά μόνο σε ελάχιστα σχολεία και κύρίως σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσαλονίκη αφήνοντας όλους τους άλλους απέξω.

 

Δεν υποστηρίζω απόλυτα να μπει ώς κύριο μάθημα η αστρονομια γιατί ήδη το πρόγραμμα τον μαθητών είναι πολυ φορτωμένο έτσι που έιναι τα πράγματα στην ελλαδα και έτσι οι περισσότεροι μαθητές θα το βλέπουν ώς ένα ακόμα βαρετό μάθημα.Για να έμπαινε ως μόνημο έπρεπε να μειώνονταν ώρες άλλων μαθημάτων οπως τα θρησκευτικά τα οποία επαναλαυμβάνονται καθόλη την διάρκεια των μαθητικών χρόνων πολλές φορες.

 

Έρσι πιστεύω ότι καλύτερα θα ήταν αν μοίραζα μέσα στα βιβλία της φυσικής των διαφόρων τάξεων την βασική γνώση που πρέπει να έχουν για την αστρονομία έτσι ώστε να πανε στο πανεπιστήμο με τις απαραίτητες και βασικές γνώσεις.Τονίζω όμως ότι θα έιναι καλύτερο να ειναι μοιρασμένη η ύλη έτσι ώστε οι μαθητες να μην έρθουν σε επαφή με την αστρονομία μία φορά μόνο κατα τα μαθητικά τους χρόνια και ξεχάσουν μετά ότι έμαθαν.

 

Βέβαια να τονίσω ότι τα κεφάλαια φυσικής στα οποία θα περιέχετε αστρονομία δεν θα έιναι αυτά που βγάινουν συνήθως εκτός ύλης γιατι έτσι δεν κερδίζουμε τίποτα.Πρέπει σταδικά να μαθαίνουν βήμα βήμα αστρονομία τα παιδια..

your true enemy is yourself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

όσον αφορά τον τρόπο δυδασκαλίας τον θετικών επιστημών αυτό είναι ένα άλλο θέμα..τα περισσότερα παιδία πλέον δεν πάνε για να μαθουν πάνε για να περάσουν στο πανεπιστήμιο και να πάρουν ένα βαθμό.Αν΄τι να μάθουν να σκέφτονται μαθα΄νουν να παπαγαλίζουν.Η κατάσταση είναι χάλια.βλέπεις μαθητές να μαθαίνουν απέξω ακόμα και ασκήσεις αν΄τι να μαθαίνουν να τις λύνουν.!!!

επίσεις οι περισσότεροι καθυγητες θετικών επιστημών έχουν παψει να ασχολούνται με θέματα γύρω από την επιστήμη τους εκτός σχολείου οπότε δεν έχουν σφαιρική γνώση της εξέληξης της επιστήμης τους και νέων τρόπων δυδασκαλίας.(αυτά τα λέω με βάση την εμπιερία μου στο γυμνασιο και λύκειο τα τελευταια χρονια)

πως θα διωρθωθεί αυτο??έλα ντε..

your true enemy is yourself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 μήνες αργότερα...

Αυτο που αποθει τους μαθητες απο το να το επιλεξουν ειναι οτι εχει διαγωνισμα και οτι ειναι καια αυτο στις εξετασεις....

Σε παραπολα παιδια ειχα πει περσυ να ερθουν μαζι μου στην αστρονομια, μολις ομως ακουγαν για εξετασεις μου ελεγαν "τι λες ρε;"

 

Ωστοσω πιστευω πως πρεπει να παραμεινει μαθημα επιλογης. Ηδη τα μαθηματα ειναι πολα, και αν ητανε και η αστρονιμια υποχρεωτικη, θα καταληγε να ειναι η ωρα του παιδιου, ενω οπως εει τωρα μπορουμε να μαθουμε καπια πραγματα... Αρκει φυσικα να υπαρχει ο καταληλος καθηγητης και παιδια που το διαλεξαν γιατι ηθελαν και οχι γιατι δεν υπηρχαν αλλες θεσεις στην πληροφορικη και την περιβαλοντικη...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης