Jump to content

Stacking Raw ή Tiff ???


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδευομαι πολυ καιρο τωρα να καταλαβω ποιο απο τα δυο format φωτογραφιας μπορουν να μου δωσουν καλυτερο αποτελεσμα....

 

Εχω καταληξει στο εξης....

Τραβαμε RAW, επεξεργαζομαστε και μετα μετατρεπουμε σε Tiff....μετα ερχεται το stacking...

 

Ειμαι σωστος ???? Θα ηθελα τις αποψεις σας

 

Ευχαριστω,

Νικος.

Νικος Π.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κοίτα, τουλάχιστον το calibration πρέπει να γίνει σε RAW πριν πειράξεις οτιδήποτε. Αν κάνεις το calibration και το stacking μαζί π.χ. με το DSS, τότε ουσιαστικά από RAW κάνεις και το stacking.

Εξαρτάται και πολύ από το workflow/μέθοδο και τα προγράμματα που θα χρησιμοποιήσεις. Ακραίο παράδειγμα το StarTools (το οποίο είναι καλό όταν δεν έχουμε πολύ χρόνο για την επεξεργασία), το οποίο αν δεν κάνεις το stacking απ' ευθείας από RAW (και μάλιστα λέγοντας στο DSS να μην κάνει κανένα color calibration), δεν έχει καθόλου καλά αποτελέσματα.

Πολύ πιθανό βέβαια να βρεις και μέθοδο που θα σου δίνει εσένα καλύτερα αποτελέσματα αρχίζοντας π.χ. από το Adobe Camera Raw (είναι πειρασμός). Αυτό όμως μάλλον σημαίνει ότι απλά δεν έχεις βρει την κατάλληλη μέθοδο που να μη χρειάζεται να ξεκινάς από εκεί και μπορεί να σου δώσει και ακόμη καλύτερα αποτελέσματα ;) Βέβαια, αν ο χρόνος δεν είναι αρκετός, καμιά φορά κάνουμε το ταχύτερο και όχι το βέλτιστο...

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Α, ναι, μερικοί ειδικά για να ξεκινάνε με Adobe Camera Raw όταν χρησιμοποιούν DSLR, επιλέγουν να κάνουν το calibration στην κάμερα με το Long Exposure Noise Reduction π.χ. αυτό το tutorial. Ωραία αποτελέσματα έχει ο συγκεκριμένος, αλλά έχει χάσει το μισό χρόνο έκθεσης για τα dark frames (μπορούμε να τα τραβάμε μία φορά και να χρησιμοποιούμε dark frame library, ή να τα τραβάμε όποτε βολεύει και όχι ακριβώς τη στιγμή που παίρνουμε τα light frames) και επίσης ξέρουμε σίγουρα πως δεν έγινε αρκετά καλό calibration: είχε ένα dark frame ανά light frame (που είναι εύκολο να δούμε ότι δεν είναι βέλτιστο) και δε χρησιμοποίησε flat frames, που ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να είναι αρκετά απαραίτητα. Τη θεωρεί την καλύτερη διαδικασία και μπορεί όντως να είναι για εκείνον γιατί τον βολεύουν αυτά τα εργαλεία (φαίνεται ότι έχει εμπειρία με photoshop), αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι γενικά η καλύτερη δυνατή.

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

1. Πάντα τραβάς raw και όχι jpg.

2. Nα είναι ίδιος ο χρόνος έκθεσης σε όλα τα καρέ σου.

3. Να έχεις πάντα το ίδιο iso σε όλα τα καρέ σου.

4. Δεν κάνεις καμία απολύτως επεξεργασία.

5. Κάνεις stacking.

6. Τελικό αρχείο σε tiff 16bit.

7. Άνοιγμα στο αγαπημένο σου πρόγραμμα επεξεργασίας.

 

 

Υ.γ. Δεν κάνουμε stack ποτέ καρέ με διαφορετικούς χρόνους έκθεσης και iso.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγώ έχω φωτογραφική μηχανή Canon. Όταν τραβάω φωτογραφεία βάζω την μηχανή να μου καταγράφει την εικόνα και σε RAW και σε IPEG. Αν ένα αρχείο RAW το δω ή το επεξεργαστώ στο πρόγραμμα τις Canon έχω μια πλούσια εικόνα με ένα πλούσιο ιστόγραμμα. Αν την ίδια εικόνα την δω στο φωτοσοπ εκεί το πράγμα είναι ως εξής. Το μεν αρχείο IPEG το βλέπω ακριβώς όπως και στο λογισμικό της Canon στο δε αρχείο RAW η φωτογραφεία είναι σκοτεινή και με ένα ασθενικό ιστόγραμμα. Έτσι λοιπόν αν θέλω επεξεργασία στο φωτοσοπ μετατρέπω το RAW σε TIFFF 16 στο λογισμικό της Canon και το βάζω στο φώτοσοπ και τώρα και η εικόνα και το ιστόγραμμα είναι το ίδιο με το αρχείο RAW όπως μου το δείχνει το λογισμικό της Canon. Προσοχή. Αν μετατρέψω το RAW σε TIFFF 16 στο φώτοσοπ ή κάπου αλλού δεν κάνω τίποτα. Πρέπει την μετατροπή να την κάνω στο λογισμικό της Canon. Το ίδιο μου είπε και ένας φίλος που έχει Nicon.

Το ίδιο κάνω και όταν στακάρω στο Deep skay stacker. Μετατρέπω τα RAW σε TIFFF 16 στο λογισμικό της Canon και μετά στακάρω τα TIFFF 16 στο Deep skay stacker.

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγώ έχω φωτογραφική μηχανή Canon. Όταν τραβάω φωτογραφεία βάζω την μηχανή να μου καταγράφει την εικόνα και σε RAW και σε IPEG. Αν ένα αρχείο RAW το δω ή το επεξεργαστώ στο πρόγραμμα τις Canon έχω μια πλούσια εικόνα με ένα πλούσιο ιστόγραμμα. Αν την ίδια εικόνα την δω στο φωτοσοπ εκεί το πράγμα είναι ως εξής. Το μεν αρχείο IPEG το βλέπω ακριβώς όπως και στο λογισμικό της Canon στο δε αρχείο RAW η φωτογραφεία είναι σκοτεινή και με ένα ασθενικό ιστόγραμμα. Έτσι λοιπόν αν θέλω επεξεργασία στο φωτοσοπ μετατρέπω το RAW σε TIFFF 16 στο λογισμικό της Canon και το βάζω στο φώτοσοπ και τώρα και η εικόνα και το ιστόγραμμα είναι το ίδιο με το αρχείο RAW όπως μου το δείχνει το λογισμικό της Canon. Προσοχή. Αν μετατρέψω το RAW σε TIFFF 16 στο φώτοσοπ ή κάπου αλλού δεν κάνω τίποτα. Πρέπει την μετατροπή να την κάνω στο λογισμικό της Canon. Το ίδιο μου είπε και ένας φίλος που έχει Nicon.

Το ίδιο κάνω και όταν στακάρω στο Deep skay stacker. Μετατρέπω τα RAW σε TIFFF 16 στο λογισμικό της Canon και μετά στακάρω τα TIFFF 16 στο Deep skay stacker.

 

Χμμ, από αυτά που λες υποπτεύομαι πως δεν έχεις αντιληφθεί πως το RAW δεν είναι "κλασσικό" αρχείο εικόνας, περιέχει την πληροφορία του σένσορα πριν καν από το debayering (δηλαδή έχεις ένα χρώμα ανά πίξελ) και με τη μετατροπή σε TIFF ουσιαστικά το μετατρέπεις σε rgb εικόνα (κάνοντας μεταξύ άλλων interpolation για να βγάλεις 3 χρώματα ανά πίξελ) και καλό θα είναι να ελέγχεις τη διαδικασία (ώστε να μην έχεις διαφορετική μετατροπή σε κάθε frame που θα κάνει κακό στο stack σου), δηλαδή τουλάχιστον με το Camera Raw μιας πρόσφατης έκδοσης του Photoshop (που είναι αρκετά καλύτερο από το DPP της Canon) το οποίο δε θα σου βγάλει την εικόνα σκοτεινή κλπ, ΕΣΥ θα του πεις πως να τη βγάλει (και εφαρμόζεις τις ίδιες παραμέτρους σε όλα τα light frames). Επίσης δε χρειάζεσαι καθόλου το DSS αν κάνεις εκεί μόνο το stacking, το Photoshop το κάνει μια χαρά (πας στο File->Scripts->Statistics).

Τώρα αν θες να κάνεις πιο σωστή δουλειά με darks, flats και calibration, τότε ξεχνάς τις μετατροπές σε TIFF και δίνεις στο πρόγραμμα που κάνει το calibration το raw για να αναλάβει εκείνο το dabayering. Μάλιστα μερικά προγράμματα (έχω την εντύπωση πως το Pixinsight είναι ένα από αυτά, ενώ και στο DSS έχει επιλογή) μπορούν να κάνουν το calibration πριν το debayering, που είναι βέβαια και ο ακριβέστερος τρόπος (αφού ο θόρυβος αφαιρείτει πριν από το interpolation).

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τώρα αν θες να κάνεις πιο σωστή δουλειά με darks, flats και calibration, τότε ξεχνάς τις μετατροπές σε TIFF και δίνεις στο πρόγραμμα που κάνει το calibration το raw για να αναλάβει εκείνο το dabayering. Μάλιστα μερικά προγράμματα (έχω την εντύπωση πως το Pixinsight είναι ένα από αυτά, ενώ και στο DSS έχει επιλογή) μπορούν να κάνουν το calibration πριν το debayering, που είναι βέβαια και ο ακριβέστερος τρόπος (αφού ο θόρυβος αφαιρείται πριν από το interpolation).

 

Πώς ενεργοποιείται αυτή η επιλογή στο DSS?

Γιώργος Αλεξίου
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τώρα αν θες να κάνεις πιο σωστή δουλειά με darks, flats και calibration, τότε ξεχνάς τις μετατροπές σε TIFF και δίνεις στο πρόγραμμα που κάνει το calibration το raw για να αναλάβει εκείνο το dabayering. Μάλιστα μερικά προγράμματα (έχω την εντύπωση πως το Pixinsight είναι ένα από αυτά, ενώ και στο DSS έχει επιλογή) μπορούν να κάνουν το calibration πριν το debayering, που είναι βέβαια και ο ακριβέστερος τρόπος (αφού ο θόρυβος αφαιρείται πριν από το interpolation).

 

Πώς ενεργοποιείται αυτή η επιλογή στο DSS?

 

Στα RAW settings, λέγεται bayer matrix Transformation. Αν έχεις πολλά light frames μπορείς να το αφήσεις και στο interpolation, το οποίο είναι ήδη καλύτερο από αυτό της Canon για αστρονομικές φωτογραφίες, αλλά ανάλογα με την οδήγηση το bayer drizzle μπορεί να δώσει καλύτερα αποτελέσματα. Αν έχεις λίγα light frames καλό είναι να μην αφήνεις το interpolation αλλά να επιλέγεις Super Pixel. Βλέπω έχει και μια επιλογή AHD η οποία δε θυμάμαι να έχω διαβάσει τί κάνει...

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλε Ecuador σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου. Επειδή δεν ξέρω αγγλικά είναι πραγματικά πολύτιμες. Δεν έγραψα βέβαια για το πώς τραβάω τις φωτογραφίες επειδή το έχω κάνει παλιότερα. Λοιπόν δεν τραβάω νταρκς διότι έχω βάλει την μηχανή να το κάνει μόνη της. Αν η έκθεση είναι από 1 δευτερόλεπτο και πάνω τότε η μηχανή τραβά αμέσως ένα σκοτεινό καρέ σε χρόνο ίσο με την τον χρόνο της λήψης μου. Μετά κάνει αυτομάτως διόρθωση στο θόρυβο και μετά μου δείχνει την φωτογραφία. Έμεινα σε αυτό το σύστημα για τους εξής λόγους. 1) Όταν κάνω αστροφωτογραφία με το τηλεσκόπιο την οδήγηση την κάνω με το χέρι βλέποντας από τις 200Χ και πάνω μέσα από ένα προσοφθάλμιο με φωτεινό σταυρόνημα. Ε… μετά από μια 5λεπτη, 10λεπτη ή και μακρύτερη λήψη, εγώ είμαι αυτός που έχω ανάγκη από ένα διαλυματάκι άλλα 5 λεπτά, κατά πολύ περισσότερο από την μηχανή μου. Το πιο κουραστικό και δύσκολο, δεν είναι να κρατάς με το χειριστήριο το άστρο στην θέση του, αλλά να το βλέπεις. Δεν πρέπει να κουνάς ούτε το κεφάλι σου. Διότι τότε η αλλαγή θέσης του άστρου οφείλεται στο κούνημα του κεφαλιού και όχι σε λάθος των μοτέρ ή τις πολικής ευθυγράμμισης ή άλλων διαβόλων που αθέατοι καραδοκούν. Μου πετάγονται τα μάτια έξω που λένε. Διάλυμα λοιπόν και με αυτόν τον τρόπο ο χρόνος που τρέχει με αφύσικη ταχύτητα μέσα στην νύχτα, δεν πάει χαμένος. Παρατήρησα μάλιστα και το εξής. Όταν πιάσω το σώμα της μηχανής αμέσως μετά την έκθεση, αισθητά έχει ζεσταθεί. Μόλις την ξανά πιάσω όταν τελειώσει το νταρκ που τραβά από μόνη της, έχει αισθητά κρυώσει και πάλι το σώμα της. Διότι όταν τραβά από μόνη της το νταρκ δεν ενεργοποιεί τους ηλεκτρομαγνήτες για να σηκώσουν το καθρεφτάκι ούτε ανοίγει ο φωτοφράχτης. Καταναλώνει σε αυτήν την λειτουργία απειροελάχιστη ενέργεια.

Όταν τώρα τραβάω φωτογραφίες με το τριπόδι ή την ισημερινή χωρίς τηλεσκόπιο δεν κουβαλάω μαζί μου την μεγάλη εξωτερική μπαταρία αλλά την δική της. Η λειτουργία αυτή μου δίνει την δυνατότητα να τραβήξω τις διπλάσιες φωτογραφίες από αυτές που θα τραβούσα αν τα νταρκς τα τράβαγα χωριστά και ισόχρονα με τις λήψεις μου. Διότι για να τα τραβήξω θα πρέπει να σκεπάζω το φακό να μην μπαίνει φως και να φωτογραφίζω με σηκωμένο το καθρεφτάκι και τον φωτοφράχτη ανοικτό. (Αν υπάρχει άλλος τρόπος εγώ δεν τον γνωρίζω).

Βέβαια αυτό έχει και το τίμημα του. Μία παρενέργεια που είναι ορατή, είναι ότι το RAW δεν είναι παρθένο RAW αλλά έχει υποστεί επεξεργασία από την μηχανή (μείωση θορύβου) με τρόπο που δεν υπόκειται στον έλεγχο μου. Ίσως μάλιστα γι’ αυτό το λόγω να παρουσιάζει και τόση πτώση της φωτεινότητας και ελεεινής φτώχιας στο ιστόγραμμα του, όταν αυτό το διαβάσει το φώτοσοπ ή άλλο λογισμικό πλην της Canon. Θα δοκιμάσω πάντως να το αλλάξω το σύστημα να το κάνω όπως όλοι σας και να δω διαφορές.

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κυριοι σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας, πρεπει να τις μελετησω λιγο ακομα και να κανω τις δοκιμες μου.

 

Τωρα μολις τελειωσα την δικια μου εκδοχη φλατοκουτου γιατι τα flats ειναι πολυ σημαντικα frames απο οτι καταλαβα και ειδα κατα το stacking, οχι μονο για το σημαδια αλλα και για την εξισορροπηση φωτισμου.

 

To DSS με δυσκολευει στο stacking RAW, αλλα ειναι πιο ευκολο να πετας τα frames ετοιμα, παρα να κανεις προ-επεξεργασια τα raw σε tiff..βεβαιως θα πρεπει να εχεις παρει τα lights σε σωστο LRGB ιστογραμμα γιατι διαφορετικα η φωτο βγαινει πολυ ασπρη σε μεγαλους χρονους....ειναι κατι που αναρωτιομουν σε καποια αλλη φαση...

Η φωτορυπανση ειναι προβλημα !!!δεν σε αφηνει να παρεις τους χρονους που θελεις..και εαν η DSLR εχει μετατροπη(οπως η δικια μου σε full spectrum)...ακομα πιο δυσκολο να βγουν τα χρωματα σωστα..

 

Για προ-επεξεργασια των RAW χρησιμοποιω το προγραμμα της Canon DPP νομιζω δεν ειναι ασχημο...

 

Λοιπον να μην σας ζαλιζω αλλο...

Ευχαριστω,

ΝΙκος.

Νικος Π.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Για προ-επεξεργασια των RAW χρησιμοποιω το προγραμμα της Canon DPP νομιζω δεν ειναι ασχημο...

 

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του DeepSkyStacker, είναι άσχημο ;)

(για αστροφωτογραφία πάντα!)

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης