AstroVox :: Επισκόπηση Θ.Ενότητας - Πληροφορική-Τεχν.Νοημοσύνη-Kβαντικοi υπολ.-Νανοτεχνολογία.
Κεντρική σελίδα του AstroVox AstroVox
Η ερασιτεχνική αστρονομία στην Ελλάδα
 
 Κεντρική ΣελίδαΚεντρική Σελίδα   FAQFAQ   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών    ΑστροφωτογραφίεςΑστροφωτογραφίες   ΕγγραφήΕγγραφή 
  ForumForum  ΑστροημερολόγιοΑστροημερολόγιο  ΠροφίλΠροφίλ   ΑλληλογραφίαΑλληλογραφία   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Αστροημερολόγιο 
Πληροφορική-Τεχν.Νοημοσύνη-Kβαντικοi υπολ.-Νανοτεχνολογία.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    AstroVox Forum Αρχική σελίδα -> Αστρο-ειδήσεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 08/11/2016, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:37    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Deepmind: Μετά το «Γκο», στόχος της τεχνητής νοημοσύνης το Starcraft 2. Cheesy Grin
Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Deepmind (υπάγεται στη Google) ανακοίνωσε την Παρασκευή τη συνεργασία της με τη Blizzard Entertainment ώστε να «ανοίξει» το δημοφιλές παιχνίδι στρατηγικής της, Starcraft 2, σε ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης και machine learning από όλο τον κόσμο.
Εδώ και περίπου 20 χρόνια, τα Starcraft 1 και 2 θεωρούνται ως τα κορυφαία ανταγωνιστικά multiplayer παιχνίδια του κόσμου, με τη σειρά να αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα «αθλήματα» στον χώρο των e-sports. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα παιχνίδια αποτελούν τον ιδανικό χώρο για την ανάπτυξη προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης που είναι σε θέση να λύνουν πολύπλοκα προβλήματα χωρίς να χρειάζεται να τους πει κάποιος πώς, ενώ παράλληλα είναι δυνατή και η καλύτερη αξιολόγηση των επιδόσεών τους, μέσω των σκορ.
Μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, η εταιρεία έχει ασχοληθεί με σειρά παιχνιδιών για σκοπούς έρευνας τεχνητής νοημοσύνης, από 2D παιχνίδια της Atari μέχρι τα τρισδιάστατα περιβάλλοντα του Torcs, το κλασικό, αρχαίο ασιατικό παιχνίδι «Γκο» και το επερχόμενο DeepMind Labyrinth. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, το Starcraft αποτελεί ένα ενδιαφέρον περιβάλλον δοκιμών τεχνητής νοημοσύνης,, καθώς παραπέμπει πολύ στη χαοτική φύση του πραγματικού κόσμου: Οι δεξιότητες που θα πρέπει να αποκτηθούν από τον παίκτη ώστε να παίζει καλά Starcraft, σύμφωνα με τη DeepMind, θα μπορούσαν να μεταφερθούν και στον πραγματικό κόσμο.
Στο παιχνίδι ο παίκτης αναλαμβάνει μία από τρεις φυλές (Terran, Protoss, Zerg), με σκοπό να αναπτύξει τη βάση και τον στρατό του και να καταστρέψει τη βάση και τον στρατό του αντιπάλου. Για να το κάνει αυτό συλλέγει πόρους για να φτιάχνει κτίρια και στρατιωτικές μονάδες, τις οποίες πρέπει να χειριστεί σωστά προκειμένου να αναδειχτεί νικητής. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε πραγματικό χρόνο (real time strategy- δηλαδή οι παίκτες παίζουν ταυτόχρονα, όχι έναν γύρο ο καθένας) και οι διαφορές ανάμεσα στις τρεις φυλές, τις μονάδες, τα κτίρια και τις τακτικές τους είναι πολύ μεγάλες.
Κατά την DeepMind, ο παίκτης πρέπει να επιδεικνύει δυνατότητες σχεδιασμού (μακροπρόθεσμου και βραχυπρόθεσμου), μνήμης και προσαρμογής σε νέα δεδομένα. «Είμαστε ευτυχείς που το περιβάλλον στο οποίο δουλέψαμε με τη Blizzard θα είναι ανοιχτό και διαθέσιμο σε όλους τους ερευνητές το επόμενο έτος. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες των developers και των ερευνητών από την κοινότητα του Brood War (expansion του πρώτου Starcraft, που παιζόταν για πάρα πολλά χρόνια μετά την κυκλοφορία του) τα τελευταία χρόνια και ελπίζουμε πως αυτό το νέο, μοντέρνο και ευέλικτο περιβάλλον, υποστηριζόμενο άμεσα από την ομάδα της Blizzard- θα χρησιμοποιηθεί ευρέως για την προώθηση της έρευνας» αναφέρει σχετικά ο Όριολ Βίνιαλς, ερευνητής της DeepMind.
http://www.naftemporiki.gr/story/1168169/deepmind-meta-to-gko-stoxos-tis-texnitis-noimosunis-to-starcraft-2



starcraft-2.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  53.84 KB
 Διαβάστηκε:  18 φορές

starcraft-2.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 18/11/2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα 12:27    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Η Ελλάδα στην 5η θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Κυβερνοασφάλειας. Cheesy Grin
Η Ελλάδα συμμετείχε για πρώτη φορά στον πιο σημαντικό Ευρωπαϊκό διαγωνισμό σχετικά με την Κυβερνοασφάλεια (cyber security), που ονομάζεται European Cyber Security Challenge 2016.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 7-10 Νοεμβρίου 2016 στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας και διαγωνίστηκαν σε αυτόν ομάδες από 10 Ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, η οποία αν και πρωτοεμφανιζόμενη, κατάφερε να κατακτήσει την 5η θέση.
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον ENISA, τον αρμόδιο φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Κυβερνοασφάλειας. Η Κυβερνοασφάλεια ή ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων, αφορά στη θωράκιση των υπολογιστών, των δεδομένων που αυτοί επεξεργάζονται καθώς και των δικτύων που τους διασυνδέουν.
Ο τομέας αυτός αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς ζούμε πλέον σε μία ψηφιοποιημένη εποχή, στην οποία η καθημερινότητά και η δουλειά μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με πληροφοριακά συστήματα.
Και ενώ οι επιθέσεις από κακόβουλους hackers αποτελούν πλέον καθημερινό φαινόμενο, με στόχους εταιρείες και οργανισμούς, αλλά και μεμονωμένους χρήστες, παρατηρείται μεγάλη έλλειψη εξειδικευμένων επαγγελματιών στο χώρο της προστασίας των πληροφοριακών δεδομένων.
Ευρωπαϊκή «κυβερνοπρόκληση»
Με στόχο την κάλυψη αυτού του κενού, ο ετήσιος διαγωνισμός European Cyber Security Challenge έχει ως σκοπό την ανάδειξη νέων ταλέντων στο χώρο της ασφάλειας πληροφοριών, και την προώθησή τους στην αγορά εργασίας. Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν μόνον νέοι ηλικίας 14-30 ετών, οι οποίοι δεν εργάζονται ήδη σε εταιρείες σχετικές με την Κυβερνοασφάλεια.
Σε αυτήν την πρώτη της συμμετοχή στο European Cyber Security Challenge, η Ελλάδα διαγωνίσθηκε ενάντια στην Ισπανία, τη Ρουμανία, τη Γερμανία, το Λιχτενστάιν, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία, την Ελβετία, την Αυστρία, και την Εσθονία.
Η κάθε εθνική ομάδα αποτελείτο από 10 άτομα, έναν προπονητή και ένα κριτή για το διαγωνισμό. Στην ελληνική Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας αυτή τη χρονιά συμμετείχαν οι:
Χάρης Μυλωνάς
Παναγιώτης Παπαντωνίου
Γιώργος Μουστάκας
Θωμάς Τουμπούλης
Νικόλαος Καμαρινάκης
Γιάννης Ζαχαριουδάκης
Γεώργιος Τσεκαλάς
Πέτρος Μάντος
Κωνσταντίνος Μώκος
Ιωάννης Τσίτος
Προπονητής της ομάδας ήταν ο Ιωάννης Κουκούρας και κριτής ο Δημήτριος Δόριζας.

Η ελληνική αποστολή είναι αποτέλεσμα μια συντονισμένης προσπάθειας της κοινότητας ατόμων που ασχολούνται με την ασφάλεια πληροφορίων και συντονίστηκε από την εταιρεία Κυβερνοασφάλειας TwelveSec και το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ενώ χορηγοί της ήταν οι εταιρείες First Data και Encode.
Συνέδραμαν, επίσης, οργανισμοί και εταιρείες που συνδέονται με την Κυβερνοασφάλεια, όπως η ιστοσελίδα SecNews, η κοινότητα του BSides Athens, καθώς και το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=845008

_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 23/11/2016, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12:48    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Δεν ήταν επιτυχημένη η πρώτη πτήση του Internet drone του Facebook. Cheesy Grin
Υπό διερεύνηση από την αρμόδια κρατική υπηρεσία ασφάλειας πτήσεων τελεί το Aquila, ο «χρυσαετός» του Facebook, ένα drone με το οποίο η μεγαλύτερη πλατφόρμα ανθρώπινης δικτύωσης θα επιχειρήσει να παρέχει υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο στις πλέον απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη. Στην πρώτη δοκιμαστική του πτήση τον Ιούλιο, η οποία είχε καταρχήν θεωρηθεί επιτυχημένη, το Aquila εμφάνισε μια «δομική αποτυχία».
Σήμερα, το Bloomberg αποκαλύπτει στοιχεία για την έρευνα που διεξάγει η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών σύμφωνα με την οποία το Aquila δεν μπορούσε να πετάξει ξανά με την τραυματική προσγείωσή του. Στο σχετικό δημοσίευμα στο μπλογκ των μηχανικών του Facebook αναφερόταν ως «δομική αποτυχία» του drone λίγο πριν την προσγείωσή του, για την οποία θα ανακοινώνονταν περισσότερα.
Εντούτοις, μετά τη δοκιμαστική πτήση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην διάρκεια πτήσης του drone.
Ο επικεφαλής μηχανικός του Connectivity Lab της εταιρείας, Γιαέλ Μαγκουάιαρ, δήλωνε ότι αρχικά ήλπιζε ότι το Aquila θα πετάξει μόνο επί 30 λεπτά, από την άλλη όμως, αναγνώρισε ότι υπάρχουν ακόμα τεχνικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν πριν τα ηλιακά drone αναλάβουν εργασία.
To πρώτο ηλιακό Aquila σηκώθηκε μερικές εκατοντάδες μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους και πέταξε επί περισσότερο από μιάμιση ώρα στην περιοχή Γιούμα στην Αριζόνα.
Στόχος της Facebook είναι ένας στόλος Aquila ικανός για πτήσεις επί τρεις μήνες σε ύψος αρκετών χιλιάδων μέτρων (18+ χιλιόμετρα ύψος), με τα drone να επικοινωνούν μεταξύ τους για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις για πρόσβαση στο Ίντερνετ.
Συγκεκριμένα, επιδιώκει να παρέχει πρόσβαση στο Ίντερνετ σε μια περιοχή διαμέτρου περίπου 100 χιλιομέτρων από ύψος 18 χιλιομέτρων. Το Aquila έχει εξαιρετικά χαμηλές απαιτήσεις ενέργειας: 5.000 Watt, δηλαδή «όσο τρία πιστολάκια μαλλιών ή ένας προηγμένος φούρνος μικροκυμάτων».https://www.youtube.com/watch?v=eOez_Hk80TI
http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500116259


Στο περιθώριο του «συνδεδεμένου κόσμου» ο μισός πλανήτης. Cheesy Grin
Περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους του πλανήτη δεν χρησιμοποιούν το Ίντερνετ, κυρίως λόγω του απαγορευτικού κόστους του, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών (UIT) 3,9 δισεκατομμύρια άνθρωποι, από τα 7,4 δισεκατομμύρια που αριθμεί ο πλανήτης, δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Σε δυσχερέστερη θέση βρίσκονται «οι γυναίκες, οι ηλικιωμένοι, οι άνθρωποι χαμηλού μορφωτικού επιπέδου, οι πιο φτωχοί και οι κάτοικοι αγροτικών περιοχών».
Η UIT υπογραμμίζει ότι το κυριότερο πρόβλημα είναι το υψηλό κόστος της ευρυζωνικής σύνδεσης που, αν και μειώθηκε γενικά την τελευταία δεκαετία, παραμένει σαφώς απαγορευτικό για πολλές φτωχές χώρες.
Το 2008, η μέση τιμή μιας ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν στα 80 δολάρια το μήνα, ενώ πέρσι έπεσε στα 25 δολάρια, σύμφωνα πάντα με τη Διεθνή Ένωση.
Εντούτοις, στις φτωχότερες χώρες, μια μηνιαία συνδρομή 1Μbps στοιχίζει πάνω από το μισό ετήσιο, ατομικό εισόδημα.
Η πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω των κινητών τηλεφώνων μπορεί να παράσχει μια λύση, για πολλούς ανθρώπους όμως η τιμή της συσκευής, και η μηνιαία συνδρομή, είναι το βασικό πρόβλημα.
Προκειμένου να βελτιωθεί η πρόσβαση για όλους, τα Ηνωμένα Έθνη χρειάζονται πιο συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία για τους πληθυσμούς που βρίσκονται στο περιθώριο του «συνδεδεμένου κόσμου».
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500116395



E2A543F54E035A88296E5C63FBF9556E.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  19.37 KB
 Διαβάστηκε:  17 φορές

E2A543F54E035A88296E5C63FBF9556E.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 28/11/2016, ημέρα Δευτέρα και ώρα 11:43    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ιαπωνικά σχέδια για την κατασκευή του ταχύτερου υπερυπολογιστή στον κόσμο. Cheesy Grin
Η Ιαπωνία σχεδιάζει να κατασκευάσει τον ταχύτερο υπερυπολογιστή στον κόσμο, επιδιώκοντας να υποστηρίξει τη βιομηχανία της με μια πλατφόρμα για έρευνες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σε τομείς όπως τα αυτόνομα οχήματα, η ρομποτική και οι ιατρικές διαγνώσεις.
Το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας θα δαπανήσει 19,5 δισ. γιεν (173 εκατ. δολάρια) στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο υπάγεται σε μια ευρύτερη πολιτική από πλευράς της ιαπωνικής κυβέρνησης για να αποκτήσει η Ιαπωνία ξανά την πρωτοκαθεδρία στον κόσμο της τεχνολογίας. Η χώρα, που ακόμα και σήμερα θεωρείται συνώνυμο της τεχνολογικής εξέλιξης, έχει αρχίσει να υστερεί σε διάφορους τομείς, αντιμέτωπη με σκληρό ανταγωνισμό από νοτιοκορεατικές και κινεζικές εταιρείες (ας σημειωθεί ότι στην Κίνα αυτή τη στιγμή βρίσκεται ο ισχυρότερος υπερυπολογιστής).
Με στόχο να βρεθεί η Ιαπωνία στην κορυφή της κατάταξης των υπερυπολογιστών, Ιάπωνες μηχανικοί αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν ένα μηχάνημα το οποίο θα μπορεί να κάνει 130 τετράκις εκατομμύρια υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο (130 petaflops), ίσως ακόμα και μέσα στο επόμενο έτος, δήλωσαν στο Reuters πηγές που εμπλέκονται στο συγκεκριμένο εγχείρημα.
Με ταχύτητες τέτοιου επιπέδου, ο ιαπωνικός υπολογιστής θα καταφέρει να ξεπεράσει τον κινεζικό Sunway Taihulight, ο οποίος βρίσκεται στα 93 petaflops. «Από όσο γνωρίζουμε, δεν υπάρχει τίποτα εκεί έξω που να είναι τόσο γρήγορο» είπε ο Σατόσι Σεκιγκούτσι, γενικός διευθυντής του Εθνικού Ινστιτούτου Προηγμένης Βιομηχανικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, όπου θα κατασκευαστεί ο υπερυπολογιστής.
Η συγκεκριμένη κίνηση λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο κατά την οποία παρατηρείται μια ιδιαίτερη «νοσταλγία» για την εποχή που η Ιαπωνία βρισκόταν στην αιχμή της τεχνολογικής ανάπτυξης. Η χώρα άρχισε να μένει πίσω από τη στιγμή που η Κίνα την ξεπέρασε ως η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Ο πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε έχει καλέσει εταιρείες, γραφειοκράτες και πολιτικούς να συνεργαστούν πιο στενά, έτσι ώστε η Ιαπωνία να αποκτήσει προβάδισμα στη ρομποτική, τις μπαταρίες, την ανανεώσιμη ενέργεια και άλλες νέες και αναπτυσσόμενες αγορές.
Οι στόχοι της Ιαπωνίας στον χώρο των υπερυπολογιστών περιλαμβάνουν κυρίως έρευνες πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη (και ειδικότερα στο deep learning) και τον ιατρικό τομέα. Ο υπερυπολογιστής θα τεθεί, αντί χρηματικού αντιτίμου, στη διάθεση των ιαπωνικών εταιρειών, οι οοίες σήμερα απευθύνονται σε ξένες εταιρείες, όπως η Google και η Microsoft, για την επεξεργασία μεγάλων όγκων δεδομένων.
Όσον αφορά στο όνομά του, προς το παρόν αποκαλείται ABCI (AI Bridging Cloud Infrastructure). Η διαδικασία υποβολής προσφορών έχει ήδη αρχίσει και θα ολοκληρωθεί στις 8 Δεκεμβρίου.
http://www.naftemporiki.gr/story/1175838/iaponika-sxedia-gia-tin-kataskeui-tou-taxuterou-uperupologisti-ston-kosmo

_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 29/11/2016, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:34    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Εφτιαξαν το πιο σταθερό ρολόι στον κόσμο. Cheesy Grin
Αμερικανοί επιστήμονες συνδύασαν δύο κορυφαία ατομικά ρολόγια σε ένα, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο το πιο σταθερό ρολόι στον κόσμο. Ως σταθερότητα εννοείται η ακρίβεια με την οποία η διάρκεια του «τικ» ταιριάζει με τη διάρκεια του «τακ» που ακολουθεί. Όσο πιο σταθερό είναι ένα ρολόι, τόσο πιο ακριβείς είναι οι μετρήσεις που κάνει.
Οι ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST), του «θεματοφύλακα» του χρόνου στις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον φυσικό Αντριου Λούντλοου,που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φωτονικής «Nature Photonics«,
http://www.nature.com/nphoton/journal/vaop/ncurrent/full/nphoton.2016.231.html
συνδύασαν δύο πειραματικά ρολόγια που βασίζονται σε άτομα του χημικού στοιχείου υττερβίου.
Το παγκόσμιο ρεκόρ ακριβείας κατέχει ένα άλλο ατομικό ρολόι επίσης του NIST, που βασίζεται σε άτομα του χημικού στοιχείου στροντίου. Η ακρίβεια διαφέρει από τη σταθερότητα σε ένα ατομκό ρολόι, καθώς η πρώτη δείχνει πόσο πιστά το ρολόι συντονίζεται με τη φυσική συχνότητα με την οποία τα άτομά του ταλαντώνονται.
Τόσο τα ρολόγια υττερβίου όσο και τα ρολόγια στροντίου είναι ανώτερα από τα ατομικά ρολόγια καισίου που χρησιμοποιούνται σήμερα για την επίσημη μέτρηση του χρόνου. Το «τικ-τακ» των πρώτων μετριέται σε οπτικές συχνότητες, ενώ του δεύτερου σε συχνότητες μικροκυμάτων. Το νέο επίτευγμα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature Photonics».
Η μεγάλη πρόκληση των επιστημόνων και των μηχανικών είναι να μειώσουν το μέγεθος και την πολυπλοκότητα των διαφόρων ατομικών ρολογιών, ώστε να γίνουν φορητά και να είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν εκτός εργαστηρίου.
Τέτοια ρολόγια θα είχαν διάφορες πρακτικές εφαρμογές, π.χ. θα μπορούσαν να μεταφέρονται μέσα σε διαστημοσυσκευές για να κάνουν ελέγχους της γενικής θεωρίας της σχετικότητας του Αϊνστάιν ή μέσα σε δορυφόρους γεωδαισίας για μετρήσεις της επιφάνειας της Γης με τη βοήθεια της βαρύτητας.
http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=847917



ytterbium_clock_n_phillips_hr.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  43.62 KB
 Διαβάστηκε:  20 φορές

ytterbium_clock_n_phillips_hr.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 30/11/2016, ημέρα Τετάρτη και ώρα 12:30    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που προβλέπει το άμεσο μέλλον από το ΜΙΤ. Cheesy Grin
Ερευνητές του CSAIL (Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory) ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο deep learning ο οποίος, όταν λαμβάνει μια εικόνα (σκηνή) μπορεί να δημιουργεί σύντομα βίντεο τα οποία παρουσιάζουν το μέλλον (τις επόμενες στιγμές) της εικόνας- σκηνής.
Ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα με ελάχιστη σκέψη να αντιλαμβάνεται το πώς μπορεί να εξελιχθεί μια εικόνα που έχει μπροστά του, πώς θα αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους τα αντικείμενα που βλέπει κλπ. Ωστόσο, οι υπολογιστές δυσκολεύονται σε αυτό. Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος «εκπαιδεύτηκε» από δύο εκατομμύρια βίντεο, από ένα χρονικό διάστημα ενός έτους, και δημιούργησε βίντεο τα οποία άνθρωποι που έλεγξαν τις επιδόσεις του έκριναν ιδιαίτερα ρεαλιστικά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, μελλοντικές εκδόσεις θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μια μεγάλη σειρά εφαρμογών, από τεχνικές και τακτικές του χώρου της ασφάλειας μέχρι τα αυτόνομα οχήματα κ.α. Σύμφωνα με τον Καρλ Βόντρικ, διδακτορικό φοιτητή και πρώτο συντελεστή της σχετικής μελέτης, ο αλγόριθμος μπορεί επίσης να βοηθήσει τις μηχανές να αναγνωρίζουν τις δραστηριότητες των ανθρώπων χωρίς ανθρώπινη βοήθεια. «Τα βίντεο αυτά μας δείχνουν τι νομίζουν οι υπολογιστές πως μπορεί να συμβεί σε μια σκηνή. Αν μπορείς να προβλέψεις το μέλλον, πρέπει να έχεις καταλάβει κάτι για το παρόν» λέει χαρακτηριστικά.
Πολλοί ερευνητές έχουν ασχοληθεί με παρόμοια θέματα στο computer vision, όπως ο καθηγητής Μπιλ Φρίμαν του ΜΙΤ, η δουλειά του οποίου πάνω στα «visual dynamics» επίσης δημιουργεί εικόνες του μέλλοντος σε μια σκηνή. Αλλά τη στιγμή που το μοντέλο του Φρίμαν επικεντρώνεται στην «εξέλιξη» - «επέκταση» βίντεο στο μέλλον, το νέο μοντέλο μπορεί να δημιουργέι εντελώς νέα βίντεο. Τα παλαιότερα συστήματα έφτιαχναν σκηνές frame ανά frame, κάτι που άφηνε μεγάλο περιθώριο λάθους. Αντίθετα, ο νέος αυτός αλγόριθμος επικεντρώνεται στην επεξεργασία μιας ολόκληρης σκηνής, παράγοντας 32 frames ανά δευτερόλεπτο, από το μηδέν. Αυτό έχει το μειονέκτημα ότι τα πράγματα γίνονται πιο πολύπλοκα όσο πιο μεγάλης διάρκειας είναι το βίντεο- ωστόσο αυτή η πολυπλοκότητα με τη σειρά της επιτρέπει πιο ακριβείς προβλέψεις.
Για τη δημιουργία πολλαπλών frames, οι ερευνητές «δίδαξαν» στο μοντέλο να δημιουργεί το background χωριστά από την εικόνα που βρίσκεται στο προσκήνιο, και μετά να τοποθετεί τα αντικείμενα επί σκηνής, για να μπορεί το σύστημα να κατανοεί ποια είναι τα αντικείμενα που κινούνται και ποια όχι. Η ομάδα χρησιμοποίησε μια μέθοδο deep learning ονόματι «adversarial learning», που περιλαμβάνει την «εκπαίδευση» δύο διαφορετικών, ανταγωνιστικών δικτύων νευρώνων: Το ένα δημιουργεί βίντεο, και το άλλο διαχωρίζει τα πραγματικά από τα παραγόμενα- τεχνητά βίντεο. Με το πέρασμα του χρόνου, ο «παραγωγός» μαθαίνει να «ξεγελά» τον «κριτή».
Ο Βόντρικ παραδέχεται πως το μοντέλο δεν έχει ακόμα κάποιες βασικές αρχές κοινής λογικής- πχ αρκετά συχνά δεν καταλαβαίνει ότι αντικείμενα που κινούνται μπορεί να παραμένουν σε μια σκηνή (πχ ένα τρένο που περνάει), ενώ επίσης τείνει να απεικονίζει ανθρώπους και πράγματα σε μεγαλύτερα μεγέθη από ό,τι στην πραγματικότητα. Ακόμη, η διάρκεια των βίντεο είναι ακόμα αρκετά μικρή (1,5 δευτερόλεπτα), ωστόσο οι ερευνητές ελπίζουν πως σύντομα θα είναι δυνατή η παραγωγή πιο μεγάλων βίντεο.
http://www.naftemporiki.gr/story/1177152/sustima-texnitis-noimosunis-pou-problepei-to-ameso-mellon-apo-to-mit

_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 02/01/2017, ημέρα Δευτέρα και ώρα 12:13    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ο μικρότερος χιονάνθρωπος στον κόσμο. Cheesy Grin
Ο μικρότερος χιονάνθρωπος του κόσμου δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης και έχει ύψος μόλις 3 μm (3 εκατομμυριοστά του μέτρου).
Δεν είναι φτιαγμένος από χιόνι, αλλά από τρία σφαιρίδια πυριτίου διαμέτρου 0,9 μm το καθένα. Εστιάζοντας δέσμη ιόντων οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Δυτικού Οντάριο, στον Καναδά, χάραξαν τα μάτια και το στόμα, και τοποθέτησαν χέρια και μύτη από πλατίνα. Ο πρώτος νανο-χιονάνθρωπος δημιουργήθηκε κατά λάθος τo 2005 από τον Todd Simpson, ενώ προσπαθούσε να απομονώσει σφαίρες πυριτίου.
Ο νανο-χιονάνθρωπος θυμίζει ένα παλιό δημιούργημα του 2009, που έγινε από τον David Cox με παρόμοιο τρόπο, αλλά το μέγεθός του ήταν 10 φορές μεγαλύτερο – περίπου 30 μm.

http://physicsgg.me/2016/12/31/%ce%bf-%ce%bc%ce%b9%ce%ba%cf%81%cf%8c%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%87%ce%b9%ce%bf%ce%bd%ce%ac%ce%bd%ce%b8%cf%81%cf%89%cf%80%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%cf%8c%cf%83%ce%bc%ce%bf/



snowman.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  93.02 KB
 Διαβάστηκε:  7 φορές

snowman.jpg



snowman1.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  103.81 KB
 Διαβάστηκε:  7 φορές

snowman1.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 04/01/2017, ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:27    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τι θα μας φέρει ο κόσμος της ρομποτικής από το 2017 και μετά; Cheesy Grin
Το 2017 έρχεται και οι ειδικοί σημειώνουν ότι η ρομποτική είναι ένας τομέας στον οποίο αναμένουμε να δούμε ενδιαφέρουσες εξελίξεις.
Για τους ειδικούς, τα ρομπότ θα παίξουν σημαντικό ρόλο τόσο στις επιχειρήσεις και τα εργοστάσια, όσο και στην καθημερινή ζωή. Η IDC κάνει τις δικές της προβλέψεις για τον τρόπο με τον οποίο η ρομποτική θα ενταχθεί ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητά μας. Ας δούμε, επιγραμματικά τις 10 βασικές καινοτομίες που θα φέρει η ρομποτική στη ζωή μας, αρχής γενομένης από το 2017. Ένα στοιχείο που αναμένεται να γνωρίσει άνθηση λίγο αργότερα, από το 2019, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι το robots-as-a-service, η χρήση των αυτόματων μηχανών κατά παραγγελία.
Σταδιακά, σε επιχειρήσεις και εργοστάσια θα δούμε να αναδύεται μία νέα θέση εργασίας, εκείνη του επικεφαλής των ρομπότ, ή αλλιώς Chief Robotics Officer (CRO). H ρομποτική τεχνολογία εκτιμάται ότι θα είναι αιτία επενδύσεων, ενώ νέες θέσεις εργασίας αναμένεται να προκύπτουν σταδιακά, σε πολλές περιπτώσεις θα έχουν και πολύ καλούς μισθούς. Τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με την ευρεία χρήση των εφαρμογών της ρομποτικής, θα οδηγήσουν στη θέσπιση νόμων και κανόνων για τη λειτουργία των ρομπότ.
Μέχρι το 2020 αναμένεται να έχει δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα εφαρμογών ρομποτικής, ενώ σταδιακά τα ρομπότ θα μάθουν να αντιδρούν πολύ πιο γρήγορα μεταξύ τους, αλλά και με τους ανθρώπους. Μέχρι το 2020 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ένα έξυπνο δίκτυο ρομπότ, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι μηχανές για να επικοινωνούν μεταξύ τους. Τα ρομπότ θα φύγουν από το δεδομένο χώρο του εργοστασίου και θα βρίσκουν εφαρμογές σε πολλές άλλες περιπτώσεις, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο.
http://www.pestaola.gr/ti-tha-mas-ferei-o-kosmos-ths-robotikhs-apo-to-2017-kai-meta/



thinking-robot-of-the-future.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  163.99 KB
 Διαβάστηκε:  5 φορές

thinking-robot-of-the-future.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 18/01/2017, ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:54    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Επιστήμονες έφεραν τον «κόσμο» της κβαντικής στις μακροσκοπικές διαστάσεις. Cheesy Grin
Σώματα που αποκτούν συγκεκριμένη θέση μόνον όταν παρατηρηθούν, αντικείμενα που μπορεί να βρίσκονται σε θέσεις οι οποίες απαγορεύονται από την κλασική μηχανική, σωματίδια τα οποία αλληλοεπηρεάζονται από οποιαδήποτε απόσταση, και μάλιστα ταχύτερα από τη διάδοση του φωτός.
Τέτοιες φαινομενικά παράδοξες ιδιότητες, που περιγράφει η κβαντική φυσική, μέχρι σήμερα εκδηλώνονταν μόνο στον μικρόκοσμο, δηλαδή στην κλίμακα των ατόμων, των φωτονίων και των υποατομικών σωματιδίων.
Τώρα όμως, ερευνητές από το Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων Και Τεχνολογίας (NIST), στο Κολοράντο των ΗΠΑ, κατάφεραν για πρώτη φορά να επεκτείνουν την «επικράτεια» της κβαντομηχανικής και στον μακρόκοσμο – ψύχοντας ένα αντικείμενο ορατό με γυμνό μάτι σε τόσο χαμηλή θερμοκρασία, ώστε να εμφανίσει κβαντική συμπεριφορά.
Οι ερευνητές περιγράφουν το επίτευγμά τους στο περιοδικό Nature, το οποίο μπορεί να διευκολύνει την ανάπτυξη κβαντικών υπολογιστών, οι οποίοι θα είναι πολύ πιο ισχυροί από τα σημερινά μηχανήματα. Επίσης, αναμένεται να βοηθήσει τους επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα πώς γίνεται η μετάβαση από τον «κόσμο» της κβαντικής φυσικής, ο οποίος διέπει τη μικροκλίμακα, σε αυτό της καθημερινής μας εμπειρίας που περιγράφεται από την κλασική φυσική.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα Independent ο Δρ Τζον Τόιφελ, μέλος της ομάδας: «Νομίζω ότι ζούμε σε μία συναρπαστική εποχή, όπου η τεχνολογία μάς δίνει πρόσβαση σε όσα ήταν για δεκαετίες απλώς νοητικά πειράματα. Το συναρπαστικό είναι πως μπορούμε στο εργαστήριο να γίνουμε αυτόπτες μάρτυρες των κβαντικών φαινομένων».
Ο τρόπος με τον οποίο έφτασαν στο επίτευγμα μοιάζει το ίδιο παράδοξος με την κβαντική φυσική. Κι αυτό γιατί κατάφεραν να ψύξουν ένα μικροσκοπικό τύμπανο από αλουμίνιο, με διάμετρο όσο το πάχος μίας λεπτής τρίχας, σε θερμοκρασία λίγο μεγαλύτερο από το απόλυτο μηδέν, το οποίο είναι -273,15 βαθμοί Κελσίου.
Γι’ αυτό τον σκοπό, χρησιμοποίησαν ακτινοβολία μικροκυμάτων, με κατάλληλη συχνότητα και γωνία πρόσπτωσης στο αντικείμενο ώστε τα φωτόνιά της να αποσπούν θερμότητα από το τύμπανο καθώς αυτό ταλαντώνεται. Αν και η συγκεκριμένη τεχνική θεωρούνταν πως έχει ένα όριο στην πτώση της θερμοκρασίας που μπορεί να προκαλέσει, οι επιστήμονες κατάφεραν να ψύξουν το αντικείμενο κάτω από αυτή την τιμή.
Σε αυτή τη θερμοκρασία, σύμφωνα με τον Δρα Τόιφελ, μπόρεσαν να παρατηρήσουν ενδείξεις κβαντικών φαινομένων. «Κάποιες κβαντικές ιδιότητες γίνονται έτσι πιο ορατές», σημειώνει.
Μία τέτοια ιδιότητα είναι η υπέρθεση καταστάσεων, κατά την οποία ένα κβαντικό σύστημα βρίσκεται ταυτόχρονα σε δύο καταστάσεις. «Θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο με τις δονήσεις του τυμπάνου, ώστε την ίδια στιγμή να ταλαντώνεται και ανοδικά και καθοδικά», σημειώνει ο επιστήμονας.
Επίσης, θέλουν να μελετήσουν την αιτία και τον μηχανισμό που τα κβαντικά φαινόμενα εξαλείφονται στις μεγαλύτερες διαστάσεις. «Για εμένα προσωπικά, το πιο συναρπαστικό είναι να αυξάνουμε ολοένα περισσότερο τις κλίμακες. Από θεωρητικής άποψης, δεν υπάρχει κάποιος λόγος που θα απαγόρευε το τύμπανο να είναι 10 φορές μεγαλύτερο».
http://www.naftemporiki.gr/story/1194754/epistimones-eferan-ton-kosmo-tis-kbantikis-stis-makroskopikes-diastaseis



epistimones-eferan-ton-kosmo-tis-kbantikis-stis-makroskopikes-diastaseis.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  34.1 KB
 Διαβάστηκε:  6 φορές

epistimones-eferan-ton-kosmo-tis-kbantikis-stis-makroskopikes-diastaseis.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 06/02/2017, ημέρα Δευτέρα και ώρα 10:48    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Tο πρώτο στον κόσμο θερμοηλεκτρικό οργανικό τρανζίστορ. Cheesy Grin
Ερευνητές στη Σουηδία κατασκεύασαν το πρώτο στον κόσμο οργανικό τρανζίστορ που ελέγχεται από θερμικά και όχι ηλεκτρικά σήματα. Το επίτευγμα ανοίγει τον δρόμο για πολλές νέες εφαρμογές, όπως η νυχτερινή όραση, η ανίχνευση μικρών θερμοκρασιακών διαφορών στο περιβάλλον, η βιοϊατρική κ.α.
Είναι δυνατό έτσι να παραχθούν λογικά κυκλώματα (τρανζίστορ) που θα ελέγχονται από τη θερμότητα του υπερύθρου φωτός και τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε θερμικές κάμερες, σε διαγνωστικά ιατρικά μηχανήματα (για την μέτρηση θερμοκρασιακών διαφορών σε ιστούς του σώματος) και σε άλλες σχετικές εφαρμογές.
Η υψηλή ευαισθησία του νέου τρανζίστορ στη θερμότητα, που είναι 100 φορές μεγαλύτερη από τα παραδοσιακά θερμοηλεκτρικά υλικά, σημαίνει ότι αρκεί να συνδεθεί ένας μόνο αισθητήρας με το κύκλωμα του τρανζίστορ, για να δημιουργηθεί ένα «έξυπνο πίξελ». Αυτή η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει τη δημιουργία μιας νέου τύπου θερμικής κάμερας για κινητά τηλέφωνα, με χαμηλό κόστος, καθώς τα χρησιμοποιούμενα υλικά δεν είναι σπάνια, ούτε ακριβά.
To θερμικό τρανζίστορ βασίζεται σε έρευνα των ίδιων επιστημόνων, που είχε πέρυσι οδηγήσει στη δημιουργία ενός υπερ-πυκνωτή, ο οποίος φορτίζεται από τις ακτίνες του ήλιου. Σε αυτό τον πυκνωτή, η ηλιακή θερμότητα μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό, ο οποίος μετά αποθηκεύεται στον πυκνωτή, Έως ότου χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί.
Τώρα, οι επιστήμονες ενσωμάτωσαν αυτόν τον υπερ-πυκνωτή μέσα σε ένα τρανζίστορ από πολυμερές (οργανικό) υλικό, έτσι ώστε ένα από τα ηλεκτρόδια του πυκνωτή λειτουργεί ως πύλη του τρανζίστορ.
Τα οργανικά αυτά τρανζίστορ μπορεί να είναι εύκαμπτα και να εκτυπωθούν εύκολα πάνω στο δέρμα, καθώς και σε άλλες επιφάνειες. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο για τη δημιουργία «ηλεκτρονικού δέρματος», δηλαδή ενός δικτύου μικροσκοπικών ηλεκτρονικών αισθητήρων που μπορούν να τυλιχθούν γύρω από διάφορα αντικείμενα, όπως ένα ρομπότ ή το ανθρώπινο δέρμα, δίνοντας ιατρικές και άλλες πληροφορίες.
Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Οργανικών Ηλεκτρονικών του Πανεπιστημίου του Λινκέπινγκ, με επικεφαλής τον καθηγητή Ξαβιέ Κρισπίν, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications»[Ionic thermoelectric gating organic transistors].
http://www.nature.com/articles/ncomms14214
To συγκεκριμένο ερευνητικό εργαστήριο ήταν ο τόπος «γέννησης» του πρώτου στον κόσμο οργανικού τρανζίστορ και του πρώτου χημικού «τσιπ», καθώς και άλλων καινοτόμων οργανικών ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
http://physicsgg.me/2017/02/03/t%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%cf%8c%cf%83%ce%bc%ce%bf-%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%bf%ce%b7%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%bf%cf%81%ce%b3/



ncomms14214-f1.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  70.34 KB
 Διαβάστηκε:  2 φορές

ncomms14214-f1.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 5587
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 14/02/2017, ημέρα Τρίτη και ώρα 11:44    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Προς οθόνες αφής πολλαπλών λειτουργιών: Έλεγχος με χειρονομίες και ανέπαφη φόρτιση από φως. Cheesy Grin
«Έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές θα μπορούσαν σύντομα να ελέγχονται μέσω χειρονομιών (χωρίς να ακουμπά την οθόνη ο χρήστης) και να φορτίζονται ανέπαφα από το φως του περιβάλλοντος, χάρη σε νέες LED διπλού ρόλο, που μπορούν τόσο να εκπέμπουν όσο και να ανιχνεύουν φως.
Αποτελούμενες από μικρές νανοράβδους, τοποθετημένες σε λεπτή ταινία, οι LED αυτές θα μπορούσαν να ανοίξουν τον δρόμο για νέες λειτουργίες και συσκευές πολλαπλών ρόλων, σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του University of Illinois at Urbana-Champaign και του Dow Electronic Materials στο Μάρλμπορο της Μασαχουσέτης, που δημοσιεύτηκε στο Science.
«Αυτές οι LED θα αρχίσουν να δίνουν στις οθόνες τη δυνατότητα να κάνουν κάτι τελείως διαφορετικό, πηγαίνοντας από την απλή προβολή πληροφοριών σε πολύ πιο διαδραστικές συσκευές» είπε ο Μούνσαμπ Σιμ, καθηγητής επιστήμης υλικών και μηχανολογίας του «U. of I.» και επικεφαλής της έρευνας.
«Αυτό μπορεί να αποτελέσει βάση για νέα και ενδιαφέροντα σχέδια για πολλά ηλεκτρονικά».
Οι μικροσκοπικές νανοράβδοι, διαμέτρου κάτω των 5 νανομέτρων η καθεμία, αποτελούνται από τρεις τύπους υλικού ημιαγωγού. Ο ένας εκπέμπει και απορροφά ορατό φως, ενώ οι άλλοι δύο ημιαγωγοί ελέγχουν το πώς γίνεται η ροή του φορτίου μέσα από το πρώτο υλικό. Ο συνδυασμός αυτός είναι αυτό που επιτρέπει στις LED να εκπέμπουν, να εντοπίζουν και να ανταποκρίνονται στο φως.
Οι ράβδοι αυτοί μπορούν να πραγματοποιούν και τις δύο λειτουργίες γρήγορα, πραγματοποιώντας εναλλαγές από την εκπομπή στον εντοπισμό. Εναλλάσσονται τόσο γρήγορα που, στο ανθρώπινο μάτι, η οθόνη φαίνεται να παραμένει ανοιχτή συνεχόμενα- για την ακρίβεια, έχει refresh rate τρεις φορές ταχύτερο από αυτό των σημερινών οθονών. Ωστόσο οι LED επίσης εντοπίζουν και απορροφούν σχεδόν συνεχώς φως, και μια οθόνη φτιαγμένη από αυτές θα μπορούσε να προγραμματιστεί για να αντιδρά σε σήματα φωτός με διάφορους τρόπους- όπως πχ να προσαρμόζει αυτόματα τη φωτεινότητα, ανάλογα με τις συνθήκες φωτός του περιβάλλοντος, pixel ανά pixel. Επίσης, οι ερευνητές επέδειξαν pixel που μπορούν να προσαρμόζουν αυτόματα τη φωτεινότητα, καθώς και pixel που αντιδρούν σε ένα δάχτυλο το οποίο πλησιάζει, που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε διαδραστικές οθόνες οι οποίες αντιδρούν σε ανέπαφες χειρονομίες ή αναγνωρίζουν αντικείμενα. Eπίσης, έδειξαν LED που αντιδρούν σε στυλό – λέιζερ, κάτι που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για «έξυπνους» πίνακες, tablets ή άλλες επιφάνειες για γραφή ή σχεδιασμό με φως. Και οι ερευνητές διαπίσωσαν πως δεν αντιδρά απλά στο φως, αλλά μπορεί να το μετατρέπει και σε ηλεκτρισμό επίσης.
«Ο τρόπος με τον οποίο αντιδρά στο φως θυμίζει ηλιακή κυψέλη. Οπότε όχι μόνο μπορούμε να βελτιώσουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ χρηστών και συσκευών ή οθονών, αλλά μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε τις οθόνες για συλλογή φωτός» είπε ο Σιμ. «Φανταστείτε το κινητό σας απλά να κάθεται, συλλέγοντας το φως του περιβάλλοντος και φορτίζοντας, χωρίς να χρειάζεται ενσωμάτωση χωριστών ηλιακών κυψελών. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά μπροστά μας πριν μια οθόνη μπορεί να γίνει εντελώς αυτάρκης, αλλά νομίζουμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε τις ιδιότητες συλλογής ενέργειας χωρίς να μειώσουμε τις επιδόσεις της LED, οπότε σημαντικό ποσοστό της ενέργειας της οθόνης θα προέρχεται από την ίδια».
Ακόμη, όπως τονίζει ο Σιμ, πέρα από την αλληλεπίδραση με χρήστες και περιβάλλον, οι οθόνες αυτές θα μπορούν να αλληλεπιδρούν και μεταξύ τους, ως μεγάλα παράλληλα συστήματα επικοινωνίας. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, θα είναι πιο αργές από τεχνολογίες σαν το Bluetooth.
http://www.naftemporiki.gr/story/1204529/pros-othones-afis-pollaplon-leitourgion-elegxos-me-xeironomies-kai-anepafi-fortisi-apo-fos



15.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  47.9 KB
 Διαβάστηκε:  2 φορές

15.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    AstroVox Forum Αρχική σελίδα -> Αστρο-ειδήσεις Όλες οι Ώρες είναι UTC + 2
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Σελίδα 15 από 15

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δε μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία σε αυτό το forum
Μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία σε αυτό το forum


Βασισμένο στο phpBB. Η συμμετοχή στο AstroVox βασίζεται στους εξής όρους χρήσης