Jump to content

Πρόβλημα με στήριξη, με ευθυγράμμιση ή και τα δύο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ τα μέλη του φόρουμ.

 

Ο εξοπλισμός που έχω είναι η στήριξη EQ5 με διπλό μοτέρ και ο νευτώνιος OTA 150/750mm.

Αντιμετωπίζω 2 προβλήματα.

1) Σε τυχαίες φάσεις κατά τη φωτογράφηση και νομίζω χωρίς να παίζει ιδιαίτερο ρόλο ο χρόνος έκθεσης (παρότι είναι σαφώς πιο συχνό και έντονο σε μεγαλύτερους χρόνους έκθεσης) τα αστέρια παίρνουν ένα σχήμα "ν". Μου δίνει την αίσθηση ότι είναι σαν να έχει κουνηθεί κάτι στον εξοπλισμό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, αν για παράδειγμα έχω προγραμματίσει να κάνω 10 λήψεις, να βγουν άχρηστες λόγω αυτού του φαινομένου οι 3-4 φωτογραφίες.

2) Το 2ο μάλλον έχει να κάνει με εσφαλμένη πολική ευθυγράμμιση και το παρατηρώ κυρίως σε πιο ακραίες θέσεις, όπου μετά από 1 λεπτό και κάτι, το αστέρια δεν είναι σημειακά, αλλά αρχίζουν να γίνονται κάπως οβάλ. Όσο και να έχω προσπαθήσει να κατανοήσω πώς γίνεται το drift alignment, δεν το έχω καταφέρει με τίποτα. Οπότε δεν έχω μπει καν στη διαδικασία να το κάνω. Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος ώστε να μπορώ να έχω μεγαλύτερο χρόνο έκθεσης (έστω 3-4 λεπτά σε εστιακό μήκος 750mm);

 

Στην 1η φώτο το πρόβλημα αφορά στο "κούνημα", ενώ στη 2η στο drift.

 

Οποιαδήποτε βοήθεια, γνώμη, συμβουλή, είναι ευπρόσδεκτη,

 

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας!

 

1127519933_Antares107s750mmotaf5driftcopy.thumb.jpg.eacf4c057f944af1f1322f311de8e02f.jpg

antares, 107s, 750mm, f/5

 

1338972013_vega129s750mmotaf5jittercopy.thumb.jpg.4dd3678ce95468aad32299e1cba9fbd3.jpg

Vega, 129sec, 750mm, f/5

Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Γεια σου φίλε μου,

 

Με τι οδηγείς τη βάση; Έχεις κολιμάρει τη πολική διόπτρα;

 

Αν θες ανέβασε ενα log να δούμε την οδήγηση.

SkyWatcher Esprit 100ED PRO Triplet

ASI183MM-C Pro | Canon EOS 100D

ZWO EFW 8x1,25'' w/ Baader LRGB HOS

ZWO OAG w/ ASI290MM Mini

SkyWatcher EQ6-R PRO w/ EQMOD

PegasusAstro Pocket Powerbox

Intel Compute Stick

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα διπλά είδωλα υποδηλώνουν τραντάγματα και χτυπήματα. Τέλος είναι απόλυτα φυσικό αν δεν κάνεις οδήγηση στις εκθέσεις, τα αστέρια να γίνουν οβάλ. Σε τέτοιες εστιακές αποστάσεις και η παραμικρή μη καλή λειτουργία των μοτέρ αμέσως φαίνεται στην φωτογραφία. Όλα τα μοτέρ έχουν περιοδικό σφάλμα. Άλλοτε τρέχουν πιο πολύ από το κανονικό κι άλλοτε πηγαίνουν πιο αργά. Αυτό ακριβώς κάνει η οδήγηση. Διορθώνει διαρκώς αυτές τις ανωμαλίες.

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το πρόβλημα σου είναι στα γρανάζια της στήριξης σου. Είχα και εγώ παρόμοια προβλήματα με την ΗΕQ5 τα οποία τα έλυσα τροποποιόντας τη στήριξη με ιμάντα (Rowan Engineering Belt Modification Kit for Skywatcher HEQ5). Αλλά δυστυχώς νομίζω η στήριξη σου δεν πρέπει να δέχεται ιμάντα.

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Υποθέσεις:

 

- έχεις ευθυγραμμίσει την πολική διόπτρα

- κάνεις αυτόματη οδήγηση

- έχεις ζυγίσει σωστά τον εξοπλισμό

- δεν έχεις σημεία ανοχών στο δέσιμο του εξοπλισμού: κάμερα, οδηγητικό, δαχτυλίδια είναι σταθερά και δεν κινούνται ούτε στρεβλώνουν κατά τη διαδικασία της φωτογράφησης.

 

Ο σωλήνας σου έχει ούτως ή άλλως σχετικά μικρή εστιακή. Αν κάνεις σωστή ευθυγράμμιση από την πολική διόπτρα, με αυτόματη οδήγηση θα είσαι μια χαρά και μάλιστα για μεγάλες εκθέσεις. Μάθε κάποια στιγμή την πολική με διολίσθηση αλλά δεν είναι απαραίτητο.

 

Στο κυρίως θέμα: τα γρανάζια που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις στηρίξεις δεν είναι ακριβείας και έχουν μεγάλες ανοχές κατά την κίνησή τους (backlash). Τι σημαίνει αυτό πρακτικά: δίνει παλμό το phd σε μία κατεύθυνση και χρειάζεται να στείλει 2 και 3 φορές την ίδια εντολή για να "ακούσει" η στήριξη. Το πρόβλημα μεγαλώνει ακόμα περισσότερο όταν η προηγούμενη εντολή ήταν από την αντίθετη κατεύθυνση.

 

Τι μπορείς να κάνεις:

 

Υπάρχουν κάποιοι τρόποι-"μπαλώματα" που μπορείς να εφαρμόσεις: αν παρατηρήσεις ότι χάνεις στο άξονα RA "βάρυνε" λίγο τη στήριξη από τη δυτική μεριά μετακινώντας τα αντίβαρα. Αν χάνεις στον άξονα DEC παρατήρησε με ποια συχνότητα στέλνει το phd σήματα N ή S. Θα παρατηρήσεις για παράδειγμα ότι στέλνει ένα σήμα N και δέκα S. Πατώντας το κουμπί με τον εγκέφαλο, επέλεξε η οδήγηση στον έξονα DEC να στέλνει διορθώσεις μόνο στην κατεύθυνση S ή μόνο Ν αντίστοιχα.

 

Μετακινώντας τα αντίβαρα στον άξονα RA βοηθάς να κουμπώσουν τα γρανάζια καλύτερα προς την κατεύθυνση που κινούνται, ενώ με την οδήγηση του DEC μόνο σε μία κατεύθυνση ελαχιστοποιείς το backlash σε αυτό τον άξονα.

 

Τέλος, σε αυτές τις στηρίξεις (EQ3, EQ5, CG5 και κλώνοι) θεωρείται αποδεκτό να χάνεις 2-3 λήψεις στις 10. Αν πιάνουν τα χέρια σου η πλέον "ριζοσπαστική" λύση θα ήταν να ανοίξεις την κεφαλή να αλλάξεις γράσα και να την καλιμπράρεις από την αρχή, αλλά είναι μεγάλη φασαρία και η όλη διαδικασία έχει σοβαρά ρίσκα. Επιβεβαίωσε ότι στα βασικά είσαι εντάξει και δοκίμασε τα παραπάνω ..."μπαλώματα": νομίζω θα διαπιστώσεις ότι κάνουν θαύματα και μπορεί να σου σώσουν τη βραδιά..

 

Καλή συνέχεια!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ξαναδιαβάζοντας το μήνυμά σου καταλαβαίνω ότι μάλλον έχεις τα απλά μοτέρ και χειριστήριο στην EQ5 και δεν κάνεις αυτόματη οδήγηση. Σε αυτή την περίπτωση είτε θα χρειαστεί να οδηγήσεις με το χέρι και φωτεινό σταυρόνημα είτε να τροποποιήσεις το χειριστήριό σου προσθέτοντας μια θύρα ST4 για αυτόματη οδήγηση (είναι απλή διαδικασία).

 

Λεπτομερείς οδηγίες για κάτι τέτοιο είναι εδώ:

http://www.store.shoestringastronomy.com/eq_mod.pdf

 

ΥΓ. Χρηησιμοποίησε την στήριξή σου, μάθε όσα πιο πολλά μπορείς από αυτή, κοίτα να περάσεις όμορφα αλλά βάλε ως προοπτική κάποια στιγμή στο μέλλον να πάρεις τουλάχιστον μια HEQ5 για να κάνεις τη ζωή σου πιο εύκολη και να αποκτήσεις παραπάνω δυνατότητες στο τι μπορείς να πάρεις από τον εξοπλισμό σου.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλημέρα σε όλους και σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και τις άμεσες απαντήσεις σας!

 

Αρχικά, θέλω να διευκρινίσω κάποια πράγματα που αφορούν στον εξοπλισμό μου. Το set up μου είναι αυτό:

 

1) ΟΤΑ: https://www.planitario.gr/150-750-neutwneios-optikos-swlhnas-dsf.html

2) Στήριξη: https://www.planitario.gr/eq5-steel-ishmerinh-sthrixh.html

3) Μοτέρ: https://www.planitario.gr/moter-orthhs-anaforas-apoklishs-gia-thn-ishmerinh-sthrixh-eq5.html

 

Δε διαθέτω άλλον εξοπλισμό για αυτόματη οδήγηση ή διόρθωση, όπως κάποιον οδηγητικό σωλήνα ή κάτι άλλο.

 

@Magicstar: Φοβάμαι πως δεν έχω κολιμάρει την πολική διόπτρα, τουλάχιστον όχι πρόσφατα. Είχα σχεδόν 2 χρόνια να ασχοληθώ με το χόμπι λόγω υποχρεώσεων, αλλά θυμάμαι αμυδρά να ψάχνω πληροφορίες για τη σωστή ευθυγράμμιση. Δε θυμάμαι αν τα είχα καταφέρει. Πάντως, είναι γεγονός ότι όταν κάνω πολική ευθυγράμμιση τοποθετώντας τον Πολικό στη θέση που θα έπρεπε να βρίσκεται βάσει του προγράμματος polarfinder, ο Πολικός δεν παραμένει ποτέ πάνω στην γραμμή του κύκλου περιστρέφοντας τη βάση 360°. Οπότε, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να ελέγξω άμεσα.

 

@giannis60: Άρα, κάτι στον εξοπλισμό τραντάζεται την ώρα των λήψεων; Αν το οβάλ σχήμα θεωρείται φυσιολογικό για τα δεδομένα του εξοπλισμού μου, τότε δεν το θεωρώ πρόβλημα, από την άποψη, ότι μέχρι εκεί είναι οι δυνατότητές του και είμαι οκ με αυτό.

 

@KC: Είχα υποπτευθεί ότι κάτι πρέπει να παίζει με τα γρανάζια. Δυστυχώς δε νομίζω ότι μπορώ να κάνω κάτι για αυτό, από τη στιγμή που δεν πιάνουν τα χέρια μου και έχω την τάση να τα κάνω χειρότερα τα πράγματα. Επιπλέον, τον εξοπλισμό τον έχω αγοράσει εδώ και 4 χρόνια περίπου, οπότε ακόμα και ελαττωματικά να τα θεωρήσω, πλέον δε μπορώ να τα επιστρέψω ή να κάνω χρήση εγγύησης.

 

@eliasg2004: Για την ευθυγράμμιση της πολικής διόπτρας, βλέπε την απάντηση στον Magicstar.

Όπως σωστά συμπέρανες στο 2ο σου μήνυμα, δεν κάνω αυτόματη οδήγηση.

Όσον αφορά το ζύγισμα, θεωρώ πως είναι αρκετά καλό, καθώς όταν έχω τελειώσει με το ζύγισμα, δεν παρατηρώ κάποια ανισορροπία σε οποιαδήποτε θέση στρέψω τον σωλήνα.

Για τα σημεία ανοχών, είμαι κατά 98% σίγουρος ότι δεν υπάρχει ανοχή, αλλά εφόσον το ανέφερες, θα ελέγξω ξανά ότι όλα είναι σφιχτά δεμένα.

Από ό,τι καταλαβαίνω, η παράγραφός σου για τη λύση του backlash αναφέρεται στην περίπτωση όπου έχω αυτόματη οδήγηση; Σίγουρα δε θα προσπαθήσω να λύσω το οτιδήποτε από τον εξοπλισμό, γιατί όπως ανέφερα, είμαι άμπαλος και θα τα κάνω χειρότερα. Αν θεωρείται φυσιολογικό και αποδεκτό να χάνω 3 στις 10 λήψεις για τα δεδομένα του εξοπλισμού μου, τότε είναι κάτι που μπορώ να ζήσω με αυτό.

 

Αυτό που θέλω είναι να ελαχιστοποιήσω τα δικά μου λάθη και να αξιοποιήσω στο έπακρο τον εξοπλισμό που διαθέτω, με τους περιορισμούς του και τις δυνατότητές του.

 

Σας ευχαριστώ πολύ όλους σας, μου δώσατε αρκετή τροφή για σκέψη και θα δοκιμάσω κάποια από τα πράγματα που μου προτείνατε.

Θα επιστρέψω εντός των ημερών με σχόλια σχετικά με τις δοκιμές αν σας ενδιαφέρει.

Φιλικά, Χρήστος.

Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

μερικα και απο μενα για το προβλημα σου

 

οσον αφορα τον σωληνα δεν πιστευω να εχεις καποιο προβλημα αλλά πρεπει να εχεις υποψη τα εξης

i) δεν ξερω τι καμερα εχεις αλλα αν στο μελλον βαλεις βαρυ εξοπλισμο στον εστιαστη (καμερα-τροχο φιλτρων κ.α.) θα σου γλυστραει και θα χανεις εστιαση. Ο εστιαστης εχει μια βιδα για κλειδωνεις την εστιαση και να μην σου γλυστραει αλλα οταν φωτογραφιζεις καλο ειναι να ελεγχεις την εστιαση ανα μιση ωρα περιπου.

ii) Το vixen dovetail δεν ειναι και οτι καλυτερο απο ευσταθεια οσον αφορα την αστροφωτογραφια και αν αποφασισεις να ασχοληθεις σοβαρα με την αστροφωτογραφια θα πρεπεις να πας σε losmandy dovetail

 

αυτα για τον σωληνα προς το παρον δεν σε επηρεαζουν αμεσα αλλα εχε τα υποψη για το μελλον

 

 

Παμε τωρα στην βαση σου

 

Η eq5 ειναι κατα την γνωμη μου εισαγωγικη βαση στην αστροφωτογραφια και για να εχεις καλα αποτελεσματα θα πρεπει να πας σε heq5, eq6, AZ-EQ5 GoTo, AZ-EQ6 GoTo (με τις δυο τελευαταιες με ζωνες χρονισμου για καλυτερη οδηγηση) αναλογα με το τι βαρος θα βαλεις στη βαση σου. Τα μοτερ που εχεις ειναι τα βασικα για τη συγκεκριμενη βαση και για να κανεις σωστ αστροφωτογραφιση θες να μπορεις να κανεις οδηγηση των μοτερ και θα χρειαστεις αυτο το σετ για αναβαθμιση της βασης σου https://www.planitario.gr/eq5-goto-upgrade-kit.html

 

Οπως ειπαν και αλλοι το α και το ω για καλη αστροφωτογραφια ειναι η καλη πολικη ευθυγραμμιση μαθε να την κανεις, υπαρχουν διαφοροι οδηγοι στο φορουμ αλλα και ιντερνετ γενικα αλλα και πως να ευθυγραμμισεις την πολικη διοπτρα.

 

Απο τη στιγμη που δεν εχεις πειραξει την βαση σου οι ανοχες στα γραναζια ειναι σχετικα καλες αλλα καποια στιγμη θα χρειαστει να της κανεις ενα service και παλι υπαρχουν οδηγοι στο ιντενρνετ αλλα και στο φορουμ πως να το κανεις. Απλα θελει χρονο, καθαρο μυαλο και υπομονη, εναλλακτικα καποιο μελος απο το φορουμ ή συλλογο θα μπορουσε να σε βοηθησει σχετικα με την βαση.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης