Jump to content

Πώς ξεκινάμε με τα βασικά στις αστροφωτογραφίες;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σε όλους.

 

Θέλω κάποιες διευκρινήσεις όσο αφορά τον τρόπο επεξεργασίας των φωτογραφιών που κάνουμε stacking καθώς είμαι νέος στον χώρο και δεν μπόρεσα να βρώ κάποιες απαντήσεις για τις ερωτήσεις μου παρακάτω.

 

Ο εξοπλισμός μου είναι Olympus E-M1 mirrorless + 600mm Tele επάνω σε αλταζιμουθιακή βάση και επεξεργάζομαι με Ps.

 

1. Όταν φορτώνουμε τα lights|bias|darks στο DSS, πειράζουμε τον κέρσορα επάνω δεξιά στο παράθυσο της εφαρμογής ή το αφήνουμε ως έχει;

2. Όταν έχουμε πάρει το στακαρισμένο μας αποτέλεσμα, σώζουμε σε TIFF 16bit ή σε TIFF 32bit (και αν ναι, σε rational ή integer επιλογή);

3. Όταν είναι να σώσουμε τα αρχεία μας σε κάποιο απο τα παραπάνω formats πειράζουμε το histogram ώστε να φέρουμε τις καμπύλες στο 1/3 του εύρους; (συνήθως ελαφρά δεξιά) ή δεν κάνουμε τίποτα απο όλα αυτά και τα διορθώνουμε στο Ps;

 

Ο λόγος των ερωτήσεων μου έχουν να κάνουν οτι επειδή χρησιμοποιώ (δυστυχώς ακόμη) την ΑΖ, έχω κάνει μέσα σε 2 βράδια 550 + 500 καρέ των 10sec με 600 darks + 600 bias και δεν έχω κάποιο αισθητό αποτέλεσμα στο IC443.

 

4. Μήπως δεν σώζω σωστά τις στακαρισμένες με αποτέλεσμα να χάνω πληροφορία;

5. Μήπως ο στόχος είναι δύσκολος και δεν μπορώ να πάω πιο μακρυά σε αποτέλεσμα, οπότε τσάμπα χρόνος για το IC443;

6. Τι διαφορά έχει 1050 καρέΧ10sec με 35 καρέΧ300sec;

 

Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας!

Κώστας

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θανάση, δεν αποσαφηνίζει μεγάλο μέρος των ερωτήσεων μου.

Λέει για τα βασικά steps αλλα ακόμη μένω με κάποιες απορίες. Πάντως παρακολουθώντας κάποια videos στο youtube, ο καθένας εφαρμόζει δικές του τεχνικές. (άλλοι κάνουν stacking based on selected frame, άλλοι όχι, άλλοι πειράζουν το histogram, άλλοι όχι κ.λ.π.)

 

Εντάξει, ο scippii μου είπε οτι με το IC443 κλασσικά με την AZ δεν θα έχω πληροφορία που να βαράω το κεφάλι μου όσο θέλω, λάθος μου που επέλεξα τέτοιο στόχο, και μου πρότεινε μόνο φωτεινούς στόχους, αλλα και πάλι όταν τράβαγα τον Ωρίωνα, πάλι είχα ενδοιασμούς στο τι να επιλέξω για export file ή stacking method, όπως επίσης μένει η απορία γιατί δεν υπάρχει ισοδυναμία στα καρέ με πολλές αλλα μικρές εκθέσεις σε σχέση με λίγες και μεγάλες εκθέσεις.

 

Δεν ξέρω αν αυτά που ρωτάω είναι μόνο δικές μου εφευρέσεις ή το έχουν και άλλοι νέοι που θέλουν να ασχοληθούν με την αστροφωτογραφία και ελπίζω αν απαντηθούν να βοηθήσουν και άλλους να μην επιλέξουν για αρχή AZ βάση αν ξέρουν πως η αστροφωτογραφία θα γίνει το μελλοντικό τους πάθος.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Με την az αν έχει tracking θα μπορείς να κάνεις έκθεση μέχρι 30 sec ίσως αν κάνεις και οδήγηση. Δεν πειράζεις τίποτε στο dss. Στακάρεις με κάποια επιλογή όπω sigma clip και μετά κάνεις save as tiff 16 και το ανοίγεις στο PS όπου και τραβάς το ιστόγραμμα τόσες φορές ώστε να φανεί ο στόχος ή ότι έχει να δείξει η φωτογραφία.

 

Ως προς την τελευταία ερώτηση η διαφορά είναι τεράστια, καθώς είναι εκθέσεις των 10 sec και 300 sec. Για να είχες ένα παρόμοιο αποτέλεσμα μεταξύ των 2 θα έπρεπε να είναι 70Χ150 sec vs 35Χ300 sec. Δηλαδή η μισή έκθεση αλλά διπλάσιες φορές. Βέβαια και πάλι οι 300 sec ίσως είχαν λίγη πληροφορία παραπάνω, αλλά οι 150 sec θα είχαν λιγότερο θόρυβο. Γενικά θέλεις το μέγιστο χρόνο λήψης χωρίς trails και το ιστόγραμμα να μην υπερβαίνει το 1/3 - 1/2 και όσο πιο πολλά καρέ γίνεται.

starrynights.blog
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Για να σε βοηθήσω λίγο σε αυτά που ρωτάς:

 

1. Αυτή η μπάρα λες από μαύρο σε άσπρο; Εϊναι μόνο για το πως στο δείχνει στο preview, δεν αφορά την επεξεργασία - όπου σε βολεύει δηλαδή.

2. Πρακτικά και το 16bit αρκεί, η διαφορά δε θα είναι αισθητή (να φαντασείς οι DSLR τραβάνε σε 12 ή 14 bit - το stacking βέβαια μας δίνει περισσότερη πληροφορία), αλλά τη μέγιστη ποιότητα και συμβατότητα θα την πάρεις με το 32bit integer.

3. Το DSS για εμένα είναι μόνο για stacking, έχει πολύ "άγαρμπα" εργαλεία και απλά χαλάς τα δεδομένα που έφτιαξες με stacking - εκτός αν δε θες να κάνεις σοβαρή επεξεργασία μετά, οπότε πάσο.

4. Πιθανώς όχι.

5. Ναι είναι.

6. Πες ότι το read noise σου είναι 10e και το αντικείμενό σου είναι 2e/sec. Σε 10 δευτερόλεπτα θα έχεις ένα σήμα 20e το οποίο θα πρέπει να ξεχωρίσεις μέσα από θόρυβο 10e, ενώ σε 300sec θα έχεις 600e οπότε το read noise θα είναι αμελητέο. Αλλά έχουμε ένα σωρό άλλα είδη θορύβου όπου το stacking βοηθάει, οπότε στην πράξη οι μεγαλύτερες εκθέσεις βοηθάνε συνήθως έως ένα σημείο που είναι μεγαλύτερο όσο σκοτεινότερος ο ουρανός, το οποίο σημείο εσύ με AZ έτσι κι αλλιώς θε θα φτάσεις, οπότε μεγιστοποιείς την έκθεση όσο μπορείς, και μετά βάζουμε και το stacking, το οποίο δε μπορεί να υποκαταστήσει τη μεγάλη έκθεση για αμυδρά αντικείμενα (στο παράδειγμα που έλεγα αντικείμενο 1e/s δε θα ξεπεράσει κάν το read noise σε 10 sec), αλλά βοηθάει σημαντικά. Ένα καλό άρθρο εδώ - έχει υπολογισμούς SNR, αλλά αν δεν το έχεις το άθλημα κοίτα τις συγκριτικές φωτογραφίες που δείχνουν στην πράξη αυτό που υπολογίζεται μαθηματικά. Πολλοί αρχάριοι στην επεξεργασία μου λένε ότι τους βοηθάει ένα tutorial που έχω εδώ και που καλύπτει τα βασικά του DSS και μετά το πιο απλό (και οικονομικό) εξειδικευμένο πρόγραμμα αστροφωτο-επεξεργασίας.

Astro Blog Delta & Polar Scope Align for iOS

http://astro.ecuadors.net

 

Violence is the last refuge of the incompetent.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ένα german equatorial mount θα σε βοηθήσει να μεγαλώσεις τους χρόνους έκθεσης και στο να κατεβάσεις το iso . Αυτό από μόνο του θα ρίξει τον θόρυβο . Μετά η άθροιση stacking των φωτογραφιών σε συνδυασμό με φίλτρα noiseware και photo ninja για photoshop κάνουν θαύματα . Προσωπικά έχω δοκιμάσει με full frame με crop και micro four thirds και αυτό που έχω να πω είναι ότι η τεχνική stacking είναι αυτή που κάνει δουλειά μια και όλες οι μηχανές παράγουν θόρυβο .Η Olympus έχει λειτουργίες όπως τα live composite και live bulb που είναι πολύ χρήσιμα στην άστρο φωτογράφιση τοπίου star trails και πολλά αλλά όπως επίσης και σώματα με πολύ μικρό βάρος που εξυπηρετούν στο balance του τηλεσκοπίου . Πάντως θέλει πολύ δουλειά η υπόθεση και αρκετή γνώση όχι μόνο χειρισμού της φωτογραφικής μηχανής αλλά και προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας .
Ολα είναι ατμός ...
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστώ πολύ όλους σας για τον χρόνο που διαθέσατε να μου απαντήσετε!

Αρχίζει να ξεκαθαρίζει σιγά σιγά το τοπίο!!!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης