Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

"Energy-Buran"-Επέτειος του φτερωτού "Buran" :cheesy:

Στις 15 Νοεμβρίου 1988, για πρώτη φορά στην ιστορία της ρωσικής κοσμοναυτικής, ξεκίνησε το επαναχρησιμοποιούμενο μεταφορικό σύστημα "Energy-Buran" από το συγκρότημα εκτόξευσης της θέσης 110 του κοσμοδρόμιου Baikonur. Στο 482ο δευτερόλεπτο της πτήσης, το πλοίο χωρίστηκε από το όχημα εκτόξευσης Energia και τέθηκε σε τροχιά. Έκανε δύο τροχιές γύρω από τη Γη και σε 205 λεπτά προσγειώθηκε στη λωρίδα προσγείωσης του αεροδρομίου Jubilee. Η απόκλιση του προγράμματος εγκαίρως τη στιγμή που το πλοίο σταμάτησε στη λωρίδα ήταν ένα δευτερόλεπτο, η απόκλιση του πλοίου από τον άξονα της ταινίας ήταν μόνο τρία μέτρα! Το πρόγραμμα της πρώτης δοκιμαστικής πτήσης του τροχιακού πλοίου ολοκληρώθηκε πλήρως.

Το επαναχρησιμοποιούμενο τροχιακό σκάφος Buran έχει γίνει ένα νέο αεροσκάφος για την εθνική κοσμοναυτική, με το σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά του, σημαντικά ανώτερα από όλα τα διαστημικά σκάφη που δημιουργήθηκαν στη χώρα μας.Στην NPO Energia, το 1974 ξεκίνησε το σχεδιαστικό έργο για τη δημιουργία ενός τροχιακού διαστημικού σκάφους στο πλαίσιο του έργου MTCS Energy-Buran. Η εμπειρία της δημιουργίας εγχώριων τροχιακών αεροσκαφών σε τροχιά ελήφθη υπόψη, αλλά δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο αμερικανικό έργο του διαστημικού λεωφορείου.Κατά τη διάρκεια έντονων πολυετών εργασιών στο έργο, επιλύθηκαν με επιτυχία τα πιο περίπλοκα επιστημονικά, τεχνικά και μηχανικά καθήκοντα. Δημιούργησαν ένα διαστημικό σκάφος με μοναδικά χαρακτηριστικά.

Με μια αρχική μάζα στο διάστημα των περίπου 105 τόνων, ο Buran επέτρεψε να παραδώσει μέχρι και 30 τόνους ωφέλιμου φορτίου σε τροχιά και, με μάζα προσγείωσης 82 τόνων, ήταν σε θέση να επιστρέψει στη Γη έως και 20 τόνους. Το συνολικό μήκος του "Buran" - 36,4 μέτρα, το ύψος του χώρου στάθμευσης - 16,5 μέτρα? η διάμετρος της περιφέρειας που περιγράφεται γύρω από το εγκάρσιο περίγραμμα της ατράκτου είναι 5,6 μέτρα. πτέρυγα - 24 μέτρα. Ο αριθμός των κοσμοναύτων 2-4 πληρωμα. αλλά εάν είναι απαραίτητο θα μπορούσε να αυξηθεί σε 10 άτομα. Η ικανότητα ενός τροχιακού διαστημικού σκάφους για ελιγμούς σε τροχιά παρέχεται από ένα σημαντικό απόθεμα καυσίμων 7,5 τόνων, το οποίο θα μπορούσε να αυξηθεί σε 14 τόνους. Η διάρκεια της πτήσης του τροχιακού πλοίου θα μπορούσε να φτάσει τις 30 ημέρες. Σχεδιάστηκε για 100 πτήσεις τόσο σε επανδρωμένο όσο και σε αυτόματο τρόπο.

Η θερμική προστασία του Buran στα χαρακτηριστικά του, συμπεριλαμβανομένης της αντίστασης στις επιδράσεις των παραγόντων διαστημικής πτήσης, υπερέβη τη θερμική προστασία του αμερικανικού λεωφορείου. Για την προστασία OK υπερθέρμανση στο σημείο της καθόδου στην επικάλυψη του κύτους θερμικού φραγμού εφαρμόσθηκε υπό την μορφή δακτυλίων (περίπου 38.600 μονάδες) με βάση την ίνα λεπτότατος χαλαζία και εύκαμπτα μέλη της υψηλής θερμοκρασίας οργανικές ίνες, και στις πιο θερμικώς καταπονημένη τμήματα του περιβλήματος και του άκρου του φτερού - ένα υλικό κατασκευής που βασίζεται άνθρακα.Ένα από τα πιο πολύπλοκα συστήματα του Buran ήταν το συνδυασμένο σύστημα πρόωσης (ODU), το οποίο εργάζεται σε υγρό οξυγόνο και συνθετικό υδρογονανθράκιο καύσιμο sintine. Όλες οι δυναμικές λειτουργίες μετά την ολοκλήρωση της εργασίας του δεύτερου σταδίου της "Ενέργειας" και μέχρι το τέλος της καθόδου στην ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκαν από το πλοίο χρησιμοποιώντας την ODE. Κατά τη δημιουργία ενός νέου συστήματος πρόωσης, ήταν δυνατή η επίλυση σύνθετων επιστημονικών και τεχνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρήση υγρού οξυγόνου.Το συγκρότημα ραδιοεξοπλισμού Buran προέβλεπε συνεχή επικοινωνία με το MCC. Η κίνηση του τροχιακού πλοίου κατά τη διάρκεια ολόκληρης της πτήσης ελέγχεται από ένα σύστημα τεσσάρων υπολογιστών. Το σύστημα αυτόματου ελέγχου του Buran ήταν τόσο τέλειο ώστε το πλήρωμα θεωρήθηκε ως ένας σύνδεσμος που αντιγράφει τον αυτοματισμό, ο οποίος θα απελευθέρωνε τους κοσμοναύτες για την επίλυση ερευνητικών προβλημάτων. Το κύριο πρόβλημα στο σχεδιασμό του συστήματος ελέγχου ήταν η δημιουργία λογισμικού, η ανάπτυξη του οποίου χρειάστηκε αρκετά χρόνια. Το αυτόνομο σύστημα ελέγχου σε συνδυασμό με το σύστημα ραδιοεξοπλισμού Vimpel που αναπτύχθηκε από το VNIIR, σχεδιασμένο για μετρήσεις υψηλής ακρίβειας των παραμέτρων πλοήγησης επί του σκάφους, παρείχε την πτώση και την αυτόματη προσγείωση, συμπεριλαμβανομένης μιας διαδρομής κατά μήκος του διαδρόμου σε στάση.Για πρώτη φορά στην εγχώρια πρακτική, το τροχιακό πλοίο Buran χρησιμοποίησε ηλεκτρική παροχή ηλεκτρικού ρεύματος με ηλεκτροχημικές γεννήτριες οξυγόνου-υδρογόνου βασιζόμενες σε κυψέλες καυσίμου με ηλεκτρολύτη μήτρας που μετασχημάτισε άμεσα τη χημική ενέργεια του υδρογόνου και του οξυγόνου σε ηλεκτρική ενέργεια. Οι ισχύουσες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας έφτασαν τα 30 kW. παρέχεται μια παροχή έκτακτης ανάγκης 300 kWh από τις μπαταρίες. Κατά την ανάπτυξη του συστήματος τροφοδοσίας για πρώτη φορά στον κόσμο, αναπτύχθηκε ένα σύστημα κρυογονικής υποκριτικής (διπλής φάσης) αποθήκευσης υδρογόνου και οξυγόνου χωρίς απώλειες.Παράλληλα με το σχεδιασμό του τροχιακού πλοίου και του οχήματος εκτόξευσης, διεξήχθη η ανάπτυξη ενός επίγειου συγκροτήματος, το οποίο αποσκοπούσε στην εξασφάλιση της προετοιμασίας και εκτέλεσης της πτήσης. Στο πλαίσιο του προγράμματος "Buran" δημιουργήθηκαν: πολυλειτουργικά μέσα προετοιμασίας για την εκκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών. Συγκροτήματα συναρμολόγησης και πλήρωσης, εκκίνησης και μέτρησης εδάφους. το κέντρο ελέγχου πτήσης και το αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσης στο σύνολό του, ένα συγκρότημα προσγείωσης με μοναδικό διάδρομο προσγείωσης, ένα συνδυασμένο κέντρο διοίκησης και ελέγχου και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης μετά την πτήση.Για πειραματικές δοκιμές του τροχιακού διαστημικού οχήματος και των συστημάτων του, για να επιβεβαιωθούν όλα τα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά, δημιουργήθηκε μια μοναδική πειραματική βάση και πραγματοποιήθηκε ένας μεγάλος αριθμός δοκιμών.Ολοκληρωμένοι πειραματικοί έλεγχοι συστημάτων, σχεδιασμού και λογισμικού πραγματοποιήθηκαν σε 800 κόμβους και όργανα, 100 εγκαταστάσεις, πέντε μοντέλα πλοίων πλήρους μεγέθους, επτά ολοκληρωμένα μοντέλα και πέντε αεροσκάφη.Σύμφωνα με το σχέδιο δοκιμής πτήσης, οι τέσσερις πρώτες πτήσεις του Buran υποτίθεται ότι ήταν μη επανδρωμένες. Ξεκινώντας από την πέμπτη πτήση, σχεδιάστηκε να χρησιμοποιήσει ένα πλοίο εξοπλισμένο με σύστημα υποστήριξης της ζωής και καθίσματα εκτόξευσης για ένα πλήρωμα δύο κοσμοναυτών.Τα φορτία στρατιωτικού στόχου για τον Buran αναπτύχθηκαν με βάση το μυστικό κυβερνητικό διάταγμα του 1976 «για τη μελέτη της δυνατότητας δημιουργίας όπλων για τη διεξαγωγή πολεμικών επιχειρήσεων στο διάστημα και στο διάστημα». Θεωρήθηκε ότι τα επαναχρησιμοποιήσιμα τροχιακά διαστημικά σκάφη θα αποτελούσαν τη βάση για την κατασκευή ενός διαστημικού συστήματος σοκ. Στην NPO Energia, με βάση το τροχιακό διαστημόπλοιο Buran, αναπτύχθηκε μια έκδοση του διαστημικού σκάφους - ένα αυτόνομο δομοστοιχείο βασισμένο στο διάστημα με μονάδες μάχης "space-to-Earth". Αλλά βασικά είχε προβλεφθεί η ευρεία χρήση του επαναχρησιμοποιήσιμου μεταφορικού συστήματος "Energy-Buran" για την εκτόξευση στο διάστημα και τη διατήρηση του πολιτικού διαστημικού σκάφους σε τροχιά.Ο σχεδιασμός και τα συστήματα του τροχιακού διαστημοπλοίου Buran βασίστηκαν σε μηχανολογικές λύσεις που δεν είχαν αναλογικά στην παγκόσμια πρακτική. Στη βάση τους δημιουργήθηκαν νέα συστήματα, εξοπλισμός, δομικά υλικά και υλικά θωράκισης, υπολογιστές και λογισμικό, τεχνολογικές διαδικασίες.Στην εγχώρια πρακτική της ρουκέτας και της διαστημικής βιομηχανίας δεν υπήρχαν συγκρίσιμα ανάλογα με το διαστημικό σκάφος Buran: αποτελούσαν περισσότερες από 600 μεγάλες μονάδες εξοπλισμού επί του σκάφους που συγκεντρώνονταν σε περισσότερα από 50 συστήματα επί του σκάφους και συνδυάστηκαν σε ένα ενιαίο συγκρότημα επί του πλοίου. περισσότερους από 1.500 αγωγούς, περισσότερες από 2.500 καλωδιώσεις, συμπεριλαμβανομένων περίπου 15.000 ηλεκτρικών συνδέσεων.

1.206 επιχειρήσεις και οργανισμοί, σχεδόν 100 υπουργεία και τμήματα συμμετείχαν στην ανάπτυξη του συστήματος επαναχρησιμοποιήσιμου διαστημικού συστήματος "Energy-Buran", τα μεγαλύτερα επιστημονικά και παραγωγικά κέντρα της χώρας.Η δημιουργία και η επιτυχημένη πτήση του τροχιακού διαστημικού σκάφους Buran επιβεβαίωσαν τις στρατηγικές δυνατότητες της χώρας, οι οποίες κατέστησαν δυνατή τη διαπραγμάτευση του περιορισμού των όπλων με την αμερικανική πλευρά επί ίσοις όροις. Αλλά το 1990, οι εργασίες για το πρόγραμμα Energy-Buran αναστάλησαν και στις 25 Μαΐου 1993 το πρόγραμμα τελικά έκλεισε. Το επαναχρησιμοποιούμενο σύστημα μεταφοράς διαστήματος "Energy-Buran" μπροστά από το χρόνο, η χώρα δεν ήταν έτοιμη για τη χρήση της. Αλλά οι εργασίες για τη δημιουργία αυτού του συστήματος παραμένουν μέχρι σήμερα ένα μοντέλο καλά συντονισμένης συλλογικής εργασίας και επιτυχημένης συνεργασίας όλων των επιχειρήσεων της πυραυλικής και διαστημικής βιομηχανίας.

https://www.roscosmos.ru/print/25726/

https://www.energia.ru/ru/news/news-2018/news_11-15.html

 

Σχόλιο:Η Σοβιετική Ενωση αποφασισε την κατασκευη του Buran σε αντιπαραθεση των αμερικανικων διαστημικών λεωφορειων.Η κατασκευη του ηταν απολυτα επιτυχημενη και κατα εκτίμηση των τεχνικων το Buran ηταν ανωτερω των αμερικανικων διαστημικών λεωφορειων.Παρα ολα αυτα η Σοβιετικη Ενωση δεν αποφασισε να αλλαξει τους διαστημικους εκτοξευτες της με το Buran μενοντας σταθερη στους πυραυλικους φορεις που προηγειτο των αμερικανων αποφαση που αποδειχτηκε απολυτα σωστη.Οι Αμερικανοι εφτιαξαν τεσσερα διαστημικα λεωφορεια που η λειτουργεια τους αποδειχτηκε ελλιπης και ειχαν και την τραγικη καταστροφη δυο εξ¨αυτων του «Τσάλεντζερ» που εξερράγη η εξωτερική δεξαμενή καυσίμων, η οποία οδήγησε στην καταστροφή του σώματος μεταφοράς με το λεωφορείο. Σκοτώθηκε το σύνολο του πληρώματος -οι αστροναύτες Φράνσις Σκόμπι, Μάικλ Σμιθ, Τζούντιθ Ρέσνικ, Ελισον Ονιζούκα, Ρόναλντ Μακνέαρ, Γκρέγκορι Τζάρβις, και της δασκάλας Κρίστα Μακόλιφ λαϊκός, η οποία κέρδισε το διαγωνισμό "Δάσκαλος στο Διάστημα"

και κατά την επιστροφή του «Columbia» μετά από μια 16-ημέρη πτήση σε πυκνα ατμοσφαιρικά στρώματα επήλθε ζημια εντός της δομής του πτερυγίου, που οδηγησε στην καταστροφή του διαστημικού οχήματος με αποτελεσμα το θανατο των αστροναυτών Ντέιβιντ Μπράουν, Λόρελ Κλαρκ, Μάικλ Αντερσον, Ιλάν Ραμόν, Ρικ Χάσμπαντ, Καλπάνα Τσάουλα και Ουίλιαμ Μακόλ.Ετσι οι Η.Π.Α.αποφασισαν το τελος της λειτουργιας το 2011 των 113 συνολικά πτήσεων των διαστημικών λεωφορείων,και απο τοτε εξαρτωνται απολυτα απο την Ρωσία για την λειτουργια του Διεθνους Διαστημικου Σταθμου και την εκτόξευση των αστροναυτων τους (το ιδιο συμβαινει και για την Ιαπωνια-Ευρωπη -Καναδα και οποιον αλλον θελει να στειλει αστροναυτη στον Δ.Δ.Σ.)και ετσι μεχρι το 2022 που τοτε μαλλον θα εχει φτιαχτει ο νεος αμερικανικος διαστημικος φορεας εκτόξευσης Orion Spaceship οι αμερικανοι θα ειναι υπο την ομπρελλα των Ρωσων!!!

3685346875.jpg.e4438fe2aa61017f0282f96092c6fe61.jpg

2824442142.thumb.jpg.5f890e6d365af8a2255a36e0f872fe4f.jpg

1798575334.thumb.jpg.62cb81e1b2f2b0cb497c86819036343d.jpg

823605863.thumb.jpg.f047fb059cc204e4cf8bdf815a43b7a5.jpg

4044084375.thumb.jpg.d6b668643b950f3c77fee3e8ec7cb5ea.jpg

2435885405.thumb.jpg.ac28440c26b5a3bde0e25934d2c818a7.jpg

3928498392.thumb.jpg.fec388c75d92e63ad087cefc6de3d07e.jpg

4226513374.thumb.jpg.c1596565444a4d8f5373a331dd96b144.jpg

3116694384.jpg.bc74289ad0b9ed56d4a39197c854449d.jpg

2915813849.thumb.jpg.dc8a88dfa1b6b6af1090701dce98a524.jpg

237693246.jpg.118ac452cb1c5a77c77731041c701364.jpg

3600836543.thumb.jpg.c92b03fb863cb85a2fca612cc6f79d75.jpg

184188792.jpg.3811728b8b2e275e4c0b8b10e6adeaa9.jpg

309544062.thumb.jpg.723da86723a30483f4b90dbac0399193.jpg

1133569792.jpg.ba824db54302bb03d054f166abca4bbe.jpg

3077486422.thumb.jpg.f8e7124c2c412ff2764709c87e183cc3.jpg

1562905938.thumb.jpg.b35841bc1a7ffd843aeefea096c448e4.jpg

3781505097.thumb.jpg.525cfa3c2ae8acfbb9ff37688477e7bf.jpg

2303509500.thumb.jpg.f806c6c1c341a62a0810a212c2603fb4.jpg

Το επεξεργάστηκε ο Δροσος Γεωργιος

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 έτη αργότερα...

Η Ρωσία ετοιμάζει διάδοχο του θρυλικού διαστημικού λεωφορείου Buran. :cheesy:

Εταιρεία του ομίλου Kalashnikov, περισσότερο γνωστού για τα ομώνυμα επιθετικά τυφέκια, αναπτύσσει επαναχρησιμοποιούμενο διαστημικό σκάφος, περίπου δύο δεκαετίες μετά την πρώτη και τελευταία πτήση του σοβιετικού διαστημικού λεωφορείο Buran.Μοντέλο του σκάφους σε πραγματικό μέγεθος εκτέθηκε τον περασμένο μήνα σε κλειστό χώρο στο πλαίσιο στρατιωτικής έκθεσης και το σχέδιο προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ανακοίνωσε η εταιρεία Molniya της Kalashnikov.Τη δεκαετία του 1980 η Molniya είχε σχεδιάσει το Buran, το οποίο πιστεύεται ευρέως ότι βασίστηκε σε κλεμμένα σχέδια του αμερικανικού διαστημικού λεωοφορείου, όταν ο Ψυχρός Πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και ΕΣΣΔ βρισκόταν στο απόγειό του.

To Βuran πραγματοποίησε μόνο μία πτήση και καταστράφηκε το 2002.

Το Buran πραγματοποίησε μόλις μία πτήση από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν το 1988. Η πολιτική και οικονομική ταραχή στη Σοβιετική Ένωση λίγο πριν από τη διάλυσή της το 1991 εμπόδισε την αξιοποίηση του σκάφους σε άλλες αποστολές.Λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων, το στέγαστρο στο οποίο είχε αποθηκευτεί το Buran κατέρρευσε το 2002 και κατέστρεψε το μοναδικό ρωσικό διαστημικό λεωφορείο.Ανακοινώνοντας το σχέδιο για το νέο σκάφος τον περασμένο Μάιο, ο επικεφαλής της ρωσικής διαστημικής υπηρεσίας Roscosmos υποστήριξε ότι το Buran «βρισκόταν μπροστά από την εποχή του».

Τα αμερικανικά διαστημικά λεωφορεία έμειναν σε χρήση από το 1981 έως το 2011.

https://www.in.gr/2021/03/24/b-science/rosia-etoimazei-ton-diadoxo-tou-thrylikou-diastimikou-leoforeiou-buran/

soviet-space-shuttle-erik-simonsen.jpg.9770ca178066375ccafac03a3ad1a94c.jpg

Το επεξεργάστηκε ο Δροσος Γεωργιος

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 9 μήνες αργότερα...

33η επέτειος από την πτήση του φτερωτού "Buran"
Στις 15 Νοεμβρίου 1988, από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ, για πρώτη φορά στην ιστορία της ρωσικής κοσμοναυτικής, εκτοξεύτηκε το επαναχρησιμοποιήσιμο διαστημικό σύστημα μεταφοράς Energia-Buran. Κατά τη διάρκεια της πτήσης δύο τροχιών γύρω από τη Γη, ο τροχιακός Buran σε μη επανδρωμένη λειτουργία ολοκλήρωσε πλήρως το πρόγραμμα δοκιμών πτήσης και έκανε αυτόματη προσγείωση στη λωρίδα προσγείωσης του αεροδρομίου Yubileiny.Το σύστημα Energia-Buran παραμένει μέχρι σήμερα ένα μοναδικό επιστημονικό και τεχνικό επίτευγμα της εγχώριας βιομηχανίας πυραύλων και διαστήματος, το οποίο κατέστη δυνατό χάρη σε 12 χρόνια έντονης και υπεύθυνης συνεργασίας ομάδων άνω των 1.200 επιχειρήσεων και οργανισμών της χώρας με πρωταγωνιστικό ρόλο της NPO Energia (νυν RKK SP Korolev Energia) και υπό την καθοδήγηση του General Designer Academician V.P. Glushko.

https://www.energia.ru/ru/news/news-2021/news_11-15_1.html

photo_11-15-000.jpg

Το επεξεργάστηκε ο Δροσος Γεωργιος

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η Roscosmos δημοσιεύει αποχαρακτηρισμένα έγγραφα για την 35η επέτειο από την πτήση του διαστημικού σκάφους Buran
Στις 15 Νοεμβρίου 1988, ένας πύραυλος υπερβαρέος τύπου «Energia» εκτοξεύτηκε από το Μπαϊκονούρ με το επαναχρησιμοποιήσιμο διαστημόπλοιο «Buran», το οποίο έκανε αυτόματα κύκλους της Γης δύο φορές και προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Yubileiny.
Μεταξύ των εγγράφων είναι το πρώτο πρόγραμμα πτήσης, πληροφορίες σχετικά με το επαναχρησιμοποιήσιμο διαστημικό σύστημα μεταφορών MTKS-O, το συγκρότημα πυραύλων και διαστημικών μεταφορών Buran-T και επιλογές για όχημα μεταφοράς φορτίου για αυτό.

Διαβάστε στην ιστοσελίδα μας: https://www.roscosmos.ru/39897/

https://vk.com/roscosmos?w=wall-30315369_568317

buXFY837ymg.jpg

Το επεξεργάστηκε ο Δροσος Γεωργιος

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σε αυτήν την επέτειο, μάλλον δεν θα μιλήσουμε για τον θρίαμβο και την τραγωδία του μεγαλειώδους, αλλά τελευταίου έργου της σοβιετικής κοσμοναυτικής. Ωστόσο, ας δώσουμε τα εύσημα στους βασικούς χαρακτήρες. Πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι εργάστηκαν για τη δημιουργία του Energia-Buran.
Τι κατάφεραν να πετύχουν;
🌐 Για πρώτη φορά στην ιστορία, η πτήση και η προσγείωση ενός διαστημικού αεροπλάνου έγιναν εντελώς αυτόματα - δύο τροχιές γύρω από τη Γη σε 205 λεπτά.
🌐 Το όχημα εκτόξευσης Energia ήταν αυτόνομο και, σε αντίθεση με το American Shuttle, μπορούσε να παραδώσει άλλα διαστημόπλοια σε τροχιά.
🌐 Η μάζα του ωφέλιμου φορτίου εξόδου είναι έως 30 τόνοι, η επιστροφή έως 20.
🌐 Έως και 30 ημέρες τροχιακής πτήσης.
🌐 Το τροχιακό πλοίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί έως και 100 φορές, τα μπλοκ του πρώτου σταδίου - έως και 10.
🌐 Ο Energia ήταν ο πρώτος σοβιετικός πύραυλος που χρησιμοποίησε υγρό υδρογόνο. Και εξακολουθεί να παραμένει το πιο ισχυρό από τα εγχώρια.
🌐 Η ώθηση του συστήματος πρόωσης ήταν μέχρι 740 τόνους και περίπου 190 στο κενό.

Εμπνευσμένο; Αναμφίβολα. Σήμερα, όταν η νεότερη γενιά μηχανικών πρόκειται να εφαρμόσει το παγκόσμιο έργο ROS, αυτό είναι ένα σημαντικό παράδειγμα.

https://vk.com/presscentre.energia?w=wall-167742670_3260

tpk4HbfnHuw.jpg

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Και εδώ έχουμε τα λέπια του δράκου.
Δηλαδή «Μπουράνα»
 
Για την 35η επέτειο της πτήσης Energia-Buran, το μουσείο μας διακοσμήθηκε με μια μικρή έκθεση. Υπήρχαν περισσότερες από 37 χιλιάδες τέτοια λεπια του δρακου στο διαστημικό αεροπλάνο! Επιπλέον, το καθένα έχει τη δική του θέση στο σώμα.
Από τι ήταν φτιαγμένη η πανοπλία Buran;
90% από λεπτό αέρα. Άλλωστε είναι ο καλύτερος θερμομονωτήρας. Για να υπεραπλοποιηθεί πολύ, ο καθαρός χαλαζίας «χτυπήθηκε» για να δημιουργήσει μια τρισδιάστατη υφή από κοίλες ίνες χαλαζία.
Αυτή η επίστρωση αντέχει θερμοκρασιακές κρούσεις από -130 έως +1600 °C. Μπορείτε να βγάλετε τα πλακάκια από το φούρνο θερμότερα από 1000 °C και να τα μαζέψετε κυριολεκτικά με γυμνά χέρια.

https://vk.com/presscentre.energia?w=wall-167742670_3263

w9l0-51KRmQ.jpg

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

«Μπουράν»: από το παρελθόν στο μέλλον
Στις 15 Νοεμβρίου 1988 πραγματοποιήθηκε η πρώτη και τελευταία πτήση της Energia-Buran.
Η ανάπτυξη αυτού του παγκόσμιου επαναχρησιμοποιήσιμου πυραυλικού και διαστημικού συστήματος έγινε το μεγαλύτερο έργο της σοβιετικής κοσμοναυτικής. Εξακολουθεί να επηρεάζει τη ρωσική διαστημική τεχνολογία και βιομηχανία, αν και έκλεισε λίγο μετά τη θριαμβευτική πτήση...
Η συζήτησή μας σήμερα αφορά την προέλευση και τα χαρακτηριστικά της δημιουργίας της Energia, τις συνθήκες υπό τις οποίες αναπτύχθηκε και τους λόγους για τους οποίους έκλεισε, και κυρίως για τη σημασία που έχει για το παρόν και το μέλλον της εγχώριας βιομηχανίας πυραύλων και διαστήματος.

https://vk.com/roscosmos?z=video-33119141_456242758%2F607d25143d32a23666%2Fpl_wall_-30315369

https://vk.com/roscosmos?w=wall-30315369_568343

 

Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.

Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης