Jump to content

Βοήθεια στο Μ101


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σας συνάδελφοι.

 

Νοιώθω απογοητευμένος διότι ενώ κάναμε λήψη 12 light x 600sec, ISO 800, με 15 Dark και 10 flat, με συσκότιση σε συνεννόηση με τη ΔΕΗ και από αστεροσκοπείο, το τελικό αποτέλεσμα είναι με λίγη πληροφορία και πολύ θόρυβο. Χρησιμοποίησα DLSR NIKON D5300 χωρίς mode και τηλεσκόπιο Meade 8'' με όλα τα παρελκόμενα. Δε με νοιάζει το trail ή η ελλιπής εστίαση γιατί χρησιμοποίησα όλα τα καρέ, ακόμα και τα λίγο κουνημένα. Με προβληματίζει ο θόρυβος όταν στρετσάρω τη φωτογραφία. Επίσης για κάποιο λόγο δε βγήκε χρωματική πληροφορία.

 

Η ερώτηση μου είναι απλή, τι κάνω λάθος; Θέλει περισσότερα light; Δε χρησιμοποιώ καλά το Deep Sky Stacker;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

112small.thumb.png.a386c4d26d115e5d71e8e9ab79eee9bf.png

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το αποτέλεσμα για DLSR είναι απολύτως φυσιολογικό.

Ο m101 δεν είναι καθόλου εύκολος στόχος και γενικά όλοι οι γαλαξίες είναι πολύ δύσκολοι στην επεξεργασία ειδικά στο χρώμα. Σίγουρα θέλεις περισσότερες λήψεις ειδικά με ένα τόσο αργό τηλεσκόπιο όπως το SCT που έχεις εκεί.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Οπως ειπε και ο Αγγελος, για dslr ειναι μια χαρα, απο εκει και περα, μπορεις να του πουσαρεις το χρωμα με επεξεργασια οπως η παρακατω, αλλα δεν θα παρεις το ιδιο αποτελεσμα που θα ειχες με μια ccd/cmos, ακομα, σε ποια περιοχη εγινε η φωτογραφιση?

1232828808_112smallcopy.thumb.jpg.5d321f567678584d676f3abcd8ffe2e8.jpg

Vasilis Hailsteel
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Δεν έχω μέτρο σύγκρισης και νόμιζα ότι κάνω κάποιο λάθος. Θα προσπαθήσουμε με περισσότερες ώρες light. Υποθέτω οτι τα Dark είναι χάσιμο χρόνου;

 

 

Κάναμε την αστροφωτογράφηση από Αρκαδία.

 

Astroasea.com

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μέχρι να μαζέψεις κι άλλες λήψεις κάνε το εξής. Αν στακάρισες με το Dep Skay Stacker και έβαλες RAW, δοκίμασε να μετατρέψεις τα RAW σε TIFF16 και στακάρισε τα TIFF16. Μπορείς να το κάνεις στο φώτοσοπ ή στο πρόγραμμα της μηχανής σου. Εγώ τα κάνω στο πρόγραμμα της Canon.

Εσύ να βγεις και να αποκριθείς παρών στο παρελθόν σου.

 

Ρέα Γαλανάκη. Από το, Ελένη ή ο κανένας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα.Τα darks από μη ψυχόμενες κάμερες είναι πολύ δύσκολο να βγουν σωστά εκτός και αν τα παίρνεις με το noise reduction της μηχανής αυτόματα κατευθείαν μετά από κάθε frame το οποίο θα σου φάει πολύτιμο χρόνο.Καλύτερα να κάνεις χρήση της τεχνικής dithering.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλημέρα και από εμένα. Αν και κάνω και εγώ τα πρώτα βήματα στην αστροφωτογράφιση, έχω κάποιες επισημάνσεις.

Κατ' αρχήν έχω την εντύπωση πως η nikon d5300, ανήκει στις λεγόμενες isoless μηχανές. Αυτό σημαίνει πως το iso800 δεν σου προσφέρει τίποτα παραπάνω απο το iso200 εκτός από θόρυβο, ενώ με iso200 κερδίζεις σε δυναμικό εύρος. Ψάξε λίγο στο διαδίκτυο "nikon d5300 isoless".

Επίσης συμφωνω με τον mad, λόγω της συνεχώς μεταβαλλόμενης θερμοκρασίας του σένσορα είναι δύσκολο να βγάλεις σωστά darks. Δοκίμασε dithering αλλιώς darks στο μέσο της φωτογράφισης ή long exposure NR.

Και επειδή βλέπω πως έβγαλες περισσότερα darks απο lights, είχαν την σωστή διάρκεια τα darks; Δοκίμασε να στακάρεις και χωρίς αυτά μήπως σου προσθέτουν θόρυβο.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Από την δίκη μου εμπειρία θα πρέπει να σταθείς ,οπως σωστά είπε ο Αγγελος ,στο ότι το τηλεσκόπιο είναι αργό. Ειδικά για dslr.

Επίσης οι 12 λήψεις light frames δεν είναι αρκετές για να βελτιωθεί το s/n. Χρειάζεσαι περισσότερες όποτε. Εγώ δεν θα τραβούσα λιγότερες λ 25-30 και γενικά ο συνολικός χρόνος να μην είναι κάτω από 2.ωρες lights.

Τα darks είναι πολύ απαραίτητα και δεν είναι χάσιμο χρόνου. Εγώ τραβούσα πάντα στο τέλος της βραδιάς με διαφορετική θερμοκρασία αλλά δεν είχα ιδιαίτερα προβλήματα.

Το ότι η κάμερα είναι unmodded σίγουρα την κάνει πιο αναίσθητη στο κόκκινο. Αλλά έχω δει φωτό με τέτοιες Nikon που βάζουν κάτω άλλες μονταρισμένες. Όποτε αυτό μην σε απασχολεί.

 

Να σε ρωτήσω. Μετά το stacking, ποιο αρχείο χρησιμοποιείς; Αυτό που σώζεις με την επιλογή save picture to file ή το Autosave.tif που δημιουργεί αυτόματα;

Φιλικά,

 

Θοδωρής Ψιλόπουλος

SW evostar 72ED Heq5 pro Synscan

http://tpsilopoulos.blogspot.com

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μετά το stacking σώζω το αρχείο σε 32bit ΤΙFF και το επεξεργάζομαι στο Phtoshop. Συνολικά τράβηξα φωτογραφίες 2 ώρες. Αλλά έβαλα 10λεπτες οπότε πήρα μόνο 12. Αν είναι να βγάλω 30 10λεπτες χρειάζομαι 5 ώρες. Αδύνατον να τραβήξω μετά dark.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα και από μένα,

 

Η αστροφωτογράφιση θέλει αρκετό χρόνο και υπομονή. Όσες περισσότερες λήψεις κάνεις τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα. Σίγουρα παίζει ρόλο και ο εξοπλισμός, όσο πιο καλός είναι τόσο περισσότερο σε βοηθάει να βγάλεις ένα καλό αποτέλεσμα.

 

2 ώρες είναι πάρα πολύ λίγες για τον συγκεκριμένο στόχο πόσο μάλλον με dslr. Μην ξεχνάς πως και το SCT σου είναι αργό τηλεσκόπιο, που σημαίνει πως δεν περνάει αρκετό φως στον αισθητήρα της κάμερας στον ίδιο χρόνο που θα περνούσε με ένα πιο γρήγορο - άρα θες ακόμα περισσότερα lights.

 

Οι dslr έχουν θόρυβο βγάλεις δεν βγάλεις dark, απλά μπορείς να τον μειώσεις αρκετά και στην επεξεργασία.

Δοκίμασε παραπάνω ώρες, καλυτερη εστίαση και σωστή οδήγηση για να μην έχεις trail. Όλα παίζουν τον ρόλο τους και πρέπει να γίνουν σωστά γιατί στην επεξεργασία μετά φαίνονται τα λάθη.

 

Αφιέρωσε παραπάνω χρόνο αν μπορείς, μια δυο η και τρεις βραδιές στον ίδιο στόχο και θα δεις μετά πολύ καλύτερο αποτέλεσμα.

Φιλικά

Στάθης

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης