Jump to content

Βοήθεια σχετικά με πολική ευθυγράμμιση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαιρετώ τα μέλη του φόρουμ.

 

Έχω τον παρακάτω εξοπλισμό:

Στήριξη: Skywatcher EQ5 με διπλά μοτέρ, χωρίς goto.

Σωλήνας: Skywatcher 150/750

DSLR: Nikon D7200 unmodded

 

Τον εξοπλισμό τον έχω πολλά χρόνια και έχω βγάλει κάποιες φωτογραφίες, αλλά ο μέγιστος χρόνος λήψεων δε μπορεί να ξεπεράσει τα 55'' λόγω trails.

Σκέφτηκα λοιπόν να δοκιμάσω να κάνω πολική με διολίσθηση χτες το βράδυ, μήπως έβλεπα κάποια βελτίωση.

 

Διάβασα το άρθρο του Θεόδωρου Ιορδάνου για το drift alignment στο φόρουμ (https://www.astrovox.gr/avat/driftalignccd.php) , αλλά και από αλλού και έκανα κάποιες δοκιμές.

 

Τα βήματα ήταν τα εξής:

 

Έστησα, έκανα πολική μέσω διόπτρας και του Polaris View για να βρω τη θέση του, ζύγισα, δίνοντας λίγο παραπάνω βάρος προς τα αντίβαρα, ευθυγράμμισα την DSLR με τον σωλήνα ώστε το πεδίο της να κινείται σύμφωνα με τους άξονες Β-Ν και Α-Δ και έστρεψα τον σωλήνα προς τον Νότο, με DEC 0o στο άστρο Menkar ή κάποιο παραπλήσιο.

 

Έβαλα να κάνει 2λεπτη λήψη με ντεκλασερ, άφησα να περάσουν 5'' και στη συνέχεια, για 1' με το τηλεχειριστήριο σε ταχύτητα sidereal άρχισα να μετακινώ τον στόχο κατά ορθή αναφορά ώστε να αρχίσει να κινείται σε μία ευθεία γραμμή (προς τα αριστερά του κάδρου, όπως δείχνει και στο άρθρο). Με το πέρας του λεπτού, άρχισα να κινώ προς την αντίθετη κατεύθυνση, ώστε να αποτυπωθεί η γωνία απόκλισης.

 

Η πρώτη φωτό είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας.

 

Έπειτα έστρεψα το τηλεσκόπιο προς τη Δύση (δεν είχα πρόσβαση ανατολικά), πάλι με DEC 0o προς το άστρο Alpheratz (νομίζω). Επανέλαβα τη διαδικασία, αυτή τη φορά όμως μετακινώντας το άστρο προς την κατεύθυνση Β-Ν με τα κουμπιά της απόκλισης.

 

Το αποτέλεσμα φαίνεται στη δεύτερη φωτό. (Δοκίμασα να κάνω το ίδιο κουνώντας τον άξονα RΑ, στην περίπτωση που δεν κατάλαβα καλά τη διαδικασία, με το αποτέλεσμα να είναι το ίδιο - 3η φωτό).

 

Και στις δύο, δεν είχα καμία γωνία απόκλισης, αλλά παχιές γραμμές, που μάλλον υποδηλώνουν κάποιο άλλο πρόβλημα. Ίσως δονήσεις από τον αέρα, ή ταλαντώσεις από τον εξοπλισμό.

 

Τέλος, δοκίμασα να κάνω μερικές λήψεις ώστε να δοκιμάσω την ορθότητα της πολικής.

 

Οι επόμενες φωτό είναι διαδοχικά με 120", 90", 60" και 55" όπου σε καμία δεν έχω σημειακούς αστέρες.

 

Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής:

 

1) Έκανα κάποιο λάθος στην ευθυγράμμιση με διολίσθηση; Είναι η πρώτη φορά που τη δοκιμάζω και μου ήταν αρκετά δύσκολο να αντιληφθώ τις έννοιες. Το ότι ο σωλήνας εμφανίζει αντεστραμμένα τα είδωλα δε με βοήθησε καθόλου.

 

2) Αν δεν είναι πρόβλημα πολικής ευθυγράμμισης, τι άλλο πρέπει να κοιτάξω;

 

3) Φταίει ο αέρας; Έχω κάνει λήψεις και με απανεμιά, αλλά το πρόβλημα παραμένει το ίδιο.

 

4) Φταίνε τα γρανάζια του μοτέρ; Αν κάνω αναβάθμιση στα μοτέρ με το goto θα δω βελτίωση;

Θεωρούνται ανώτερης κατασκευαστικής ποιότητας από τα απλά που έχω;

 

5) Φταίνε τα γρανάζια της στήριξης; Θα βοηθούσε αν την έλυνα (σύμφωνα με κάποια άρθρα που έχω βρει) και της έκανα συντήρηση; Ή μέχρι εκεί φτάνει αυτός ο εξοπλισμός;

 

6) Κοινώς, υπάρχει κάποια λύση που να είναι θέμα λάθος χρήσης ή συντήρησης, ή για να λύσω το πρόβλημά μου πρέπει να του πετάξω λεφτά;

 

1856411604_Test55sec_1.thumb.JPG.ebf8b37306edfb30a3c8df118a20c5e1.JPG

Test 55"

 

1048915172_Test60sec_1.thumb.JPG.46345530d70501bcdc9a3970bb904ab3.JPG

Test 60"

 

764489184_Test90sec_1.thumb.JPG.fff80fa338a07c9c62e43cc0b7ba90cc.JPG

Test 90"

 

833662801_Test124sec_1.thumb.JPG.16264a29c5e47116e76ebb6dc5a8b81e.JPG

Test 124"

 

1149237665_DriftAlignmentWestRA_1.thumb.JPG.9562d5d9980f668e157cccd854be3526.JPG

3η εικόνα: Drift Alignment West RA movement

 

553820030_DriftAlignmentWestDec_1.thumb.JPG.fc35df0e64d667a72efc472ff0cc986e.JPG

2η Εικόνα: Drift Alignment West Dec movement

 

1883487388_DriftAlignmentSouthRA_1.thumb.JPG.fe217cc37e85c21ebc1b8d389aa1d12d.JPG

1η εικόνα: Drift Alignment South RA movement

Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλή η τεχνική δε λέω αλλά από τότε που πήρα το pole master τα ξέχασα όλα ! Πραγματικά αξίζει τα λεφτά του και θα πάρεις με ανταπτορα να κάνει στην βάση σου. Θα σωθείς !

http:// https://www.firstlightoptics.com/qhy-polemaster/qhy-polemaster-with-adapter-for-az-eq5-mounts.html

Gazing at the universe through the ΄Eyes΄ of an astrophotographer...!!!

http://www.astrothemis.gr

 

Greek Astrophotography Discord Chat!

https://discord.gg/2DUPacrNfM

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Χαιρετώ τα μέλη του φόρουμ.

 

Έχω τον παρακάτω εξοπλισμό:

Στήριξη: Skywatcher EQ5 με διπλά μοτέρ, χωρίς goto.

Σωλήνας: Skywatcher 150/750

DSLR: Nikon D7200 unmodded

 

Τον εξοπλισμό τον έχω πολλά χρόνια και έχω βγάλει κάποιες φωτογραφίες, αλλά ο μέγιστος χρόνος λήψεων δε μπορεί να ξεπεράσει τα 55'' λόγω trails.

Σκέφτηκα λοιπόν να δοκιμάσω να κάνω πολική με διολίσθηση χτες το βράδυ, μήπως έβλεπα κάποια βελτίωση.

 

Διάβασα το άρθρο του Θεόδωρου Ιορδάνου για το drift alignment στο φόρουμ (https://www.astrovox.gr/avat/driftalignccd.php) , αλλά και από αλλού και έκανα κάποιες δοκιμές.

 

Τα βήματα ήταν τα εξής:

 

Έστησα, έκανα πολική μέσω διόπτρας και του Polaris View για να βρω τη θέση του, ζύγισα, δίνοντας λίγο παραπάνω βάρος προς τα αντίβαρα, ευθυγράμμισα την DSLR με τον σωλήνα ώστε το πεδίο της να κινείται σύμφωνα με τους άξονες Β-Ν και Α-Δ και έστρεψα τον σωλήνα προς τον Νότο, με DEC 0o στο άστρο Menkar ή κάποιο παραπλήσιο.

 

Έβαλα να κάνει 2λεπτη λήψη με ντεκλασερ, άφησα να περάσουν 5'' και στη συνέχεια, για 1' με το τηλεχειριστήριο σε ταχύτητα sidereal άρχισα να μετακινώ τον στόχο κατά ορθή αναφορά ώστε να αρχίσει να κινείται σε μία ευθεία γραμμή (προς τα αριστερά του κάδρου, όπως δείχνει και στο άρθρο). Με το πέρας του λεπτού, άρχισα να κινώ προς την αντίθετη κατεύθυνση, ώστε να αποτυπωθεί η γωνία απόκλισης.

 

Η πρώτη φωτό είναι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας.

 

Έπειτα έστρεψα το τηλεσκόπιο προς τη Δύση (δεν είχα πρόσβαση ανατολικά), πάλι με DEC 0o προς το άστρο Alpheratz (νομίζω). Επανέλαβα τη διαδικασία, αυτή τη φορά όμως μετακινώντας το άστρο προς την κατεύθυνση Β-Ν με τα κουμπιά της απόκλισης.

 

Το αποτέλεσμα φαίνεται στη δεύτερη φωτό. (Δοκίμασα να κάνω το ίδιο κουνώντας τον άξονα RΑ, στην περίπτωση που δεν κατάλαβα καλά τη διαδικασία, με το αποτέλεσμα να είναι το ίδιο - 3η φωτό).

 

Και στις δύο, δεν είχα καμία γωνία απόκλισης, αλλά παχιές γραμμές, που μάλλον υποδηλώνουν κάποιο άλλο πρόβλημα. Ίσως δονήσεις από τον αέρα, ή ταλαντώσεις από τον εξοπλισμό.

 

Τέλος, δοκίμασα να κάνω μερικές λήψεις ώστε να δοκιμάσω την ορθότητα της πολικής.

 

Οι επόμενες φωτό είναι διαδοχικά με 120", 90", 60" και 55" όπου σε καμία δεν έχω σημειακούς αστέρες.

 

Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής:

 

1) Έκανα κάποιο λάθος στην ευθυγράμμιση με διολίσθηση; Είναι η πρώτη φορά που τη δοκιμάζω και μου ήταν αρκετά δύσκολο να αντιληφθώ τις έννοιες. Το ότι ο σωλήνας εμφανίζει αντεστραμμένα τα είδωλα δε με βοήθησε καθόλου.

 

2) Αν δεν είναι πρόβλημα πολικής ευθυγράμμισης, τι άλλο πρέπει να κοιτάξω;

 

3) Φταίει ο αέρας; Έχω κάνει λήψεις και με απανεμιά, αλλά το πρόβλημα παραμένει το ίδιο.

 

4) Φταίνε τα γρανάζια του μοτέρ; Αν κάνω αναβάθμιση στα μοτέρ με το goto θα δω βελτίωση;

Θεωρούνται ανώτερης κατασκευαστικής ποιότητας από τα απλά που έχω;

 

5) Φταίνε τα γρανάζια της στήριξης; Θα βοηθούσε αν την έλυνα (σύμφωνα με κάποια άρθρα που έχω βρει) και της έκανα συντήρηση; Ή μέχρι εκεί φτάνει αυτός ο εξοπλισμός;

 

6) Κοινώς, υπάρχει κάποια λύση που να είναι θέμα λάθος χρήσης ή συντήρησης, ή για να λύσω το πρόβλημά μου πρέπει να του πετάξω λεφτά;

Αν έχεις οδηγητικό ,δώσε 10 φράγκα ,πάρε το sharpcap pro και ξέχνα την διολίσθηση. Έχω την εντύπωση ότι κάπου έχω διαβάσει ότι γίνεται και με την κυρίως κάμερα .αλλά πρέπει να το ψάξεις

carpe diem quam minimum credula postero
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλή η τεχνική δε λέω αλλά από τότε που πήρα το pole master τα ξέχασα όλα ! Πραγματικά αξίζει τα λεφτά του και θα πάρεις με ανταπτορα να κάνει στην βάση σου. Θα σωθείς !

http:// https://www.firstlightoptics.com/qhy-polemaster/qhy-polemaster-with-adapter-for-az-eq5-mounts.html

 

καλή χρονιά !!!

carpe diem quam minimum credula postero
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλό θα ήταν να κάνεις μια συντήρηση στην βάση σου . Γρασα, ρυθμίσεις backlash κτλ. Με εστιακή 750 θα χρειαστείς οπωσδήποτε οδήγηση. Η βάση σου θα είναι στα όρια της με το τηλεσκόπιο , οδηγητικο ,κάμερες κτλ. Η Πολική ευθυγράμμιση με διολίσθηση είναι ο πιο αξιόπιστος τρόπος και τσάμπα απλά λίγο χρονοβόρος. Το polemaster θεωρώ ότι είναι λίγο ακριβό αλλά καλό. Το sharpcap είναι γρηγορο ,καλό και τσάμπα αν κατεβάσεις παλαιότερη έκδοση. Πολική με διολίσθηση μπορείς να κάνεις και μέσο του phd2 επίσης..

Καλή χρονιά και καθαρούς ουρανους

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλό θα ήταν να κάνεις μια συντήρηση στην βάση σου . Γρασα, ρυθμίσεις backlash κτλ. Με εστιακή 750 θα χρειαστείς οπωσδήποτε οδήγηση. Η βάση σου θα είναι στα όρια της με το τηλεσκόπιο , οδηγητικο ,κάμερες κτλ. Η Πολική ευθυγράμμιση με διολίσθηση είναι ο πιο αξιόπιστος τρόπος και τσάμπα απλά λίγο χρονοβόρος. Το polemaster θεωρώ ότι είναι λίγο ακριβό αλλά καλό. Το sharpcap είναι γρηγορο ,καλό και τσάμπα αν κατεβάσεις παλαιότερη έκδοση. Πολική με διολίσθηση μπορείς να κάνεις και μέσο του phd2 επίσης..

Καλή χρονιά και καθαρούς ουρανους

 

Άρα πιστεύεις ότι τα trails που φαίνονται για τόσο μικρό χρόνο έκθεσης είναι λόγω τζόγου, ταλαντώσεων ή γενικά κάποιου θέματος με τα γρανάζια της στήριξης; Υπάρχει κάποιος που να κάνει συντήρηση εδώ στην Αθήνα;

 

Σύμφωνα με τα όσα έγραψα, έκανα σωστά το drift alignment;

Θα δω βελτίωση αν αναβαθμίσω σε goto με τα μοτέρ για την eq5; Οσον αφορά την οδήγηση, είναι η επόμενη αναβάθμιση μετά το go-to και σκέφτομαι ενα ελαφρύ οδηγητικο μαζί με μια μονοχρωματική ccd. Το σκέφτομαι σωστά σα βήματα; Λόγω περιορισμένου χρόνου για εξορμήσεις σε σκοτεινούς ουρανούς, σκέφτομαι να κάνω narrowband απο τον Πειραιά που μένω (bortle 8 ). Για να φτάσω όμως σε ccd, φίλτρα, τροχούς κλπ, πρέπει να ξεκινήσω από τα κάτω, δηλαδή τη στήριξη.

Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα.Αποτι περιγράφεις την πολική φαίνεται να την έκανες σωστά. Πέρα από αυτό ξεκινώντας αστροφωτογραφια με νευτωνειο και στήριξη της κατηγορίας σαν την δική σου τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα.Ενα λεπτό έκθεση χωρίς εμφανές trail ,χωρίς οδήγηση και με 750 εστιακή νομίζω ότι είναι το καλύτερο που μπορείς να παρεις. Εφόσον σκέφτεσαι για narrowband φίλτρα και ccd καλύτερα θα είναι να ρίξεις τα πρωτα λεφτά σε μια καλή στήριξη.Πωλουνται στο forum κατά καιρούς σε πολύ καλές τιμές πολύ κοντά στα 400 ευρώ που έχει το synscan goto upgrade. Τώρα αν ο controller σου έχει θύρα για αυτόματη οδήγηση ξεκινά από εκεί, κάνε και μια συντήρηση στην βάση σου να βελτιωθεί λίγο (ψαξε astronomyboy δεν είναι τίποτα δύσκολο αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου).Δες αν σου αρέσει και θέλεις να ασχοληθείς σοβαρά και προχωράς από εκεί και πάντα με μια καλή στήριξη σαν στόχο πρώτα.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η μεθοδος που εχεις κανει με την διολισθηση ειναι σωστη, με dec 0 στον νοτο παιζεις με την ορθη αναφορα και αν εχεις αποκλιση διορθωνεις το αζιμουθιο της βασης, στην δυση τωρα με dec 0 παιζεις με την αποκλιση και διορθωνεις το υψος της βασης.

 

Την μεθοδο αυτη την χρησιμοποιω και εγω και δεν εχω θεμα αν και φετος το γυρισα στην πολικη με το phd2

 

Οι παχιες γραμμες που βλεπεις ειναι η εκθεση του αστεριου, αν ειναι το μοναδικο αστρο στο καδρο θα εχεις δυσκολια να καταλαβεις αν εχεις αποκλισεις, καλο ειναι στο καδρο να εχεις πιο αμυδρα αστερια, εγω παντως το πηγαινω σε αυτες τις θεσεις χωρις ιδιαιτερο στοχο και βρισκω αστερια (αν και δεν μενω αθηνα οποτε ειναι και πιο ευκολο να βρω αστερια).

 

Οι ταλαντωσεις που βλεπεις στα ιχνη στην Drift Alignment West Dec_1.JPG ειναι γενικα απο τον εξοπλισμο σου, τα γραναζια εχουν τζογο, εχεις flexure, το βαρος του εξοπλισμου ειναι μεγαλο για την βαση σου και τα μοτερ δεν μπορουν να αντεπεξελθουν, το τριποδο εχει κακη μεταδοση των ταλαντωσεων απο την βαση κατα την κινηση της.

 

Για αρχη θα κοιταζα να κανω πολικη με το Phd2 ειναι δωρεαν και πολυ αξιοπιστο, το sharpcap pro εχει ετησια συνδρομη ενω το polemaster ειναι ακριβο για να δωσεις λεφατ σε αυτο και να εχεις ακομα προβλημα με την πολικη σου. Επισης κανε μια συντηρηση στην βαση σου εδω ειναι ενας οδηγος για την cg5 παρομοια βαση με την eq5 http://www.astronomyboy.com/cg5/Astronomy_Boy_CG-5.pdf και https://hiveminer.com/Tags/eq5%2Crepair

 

Αποψη μου ομως ειναι να επενδυσεις σε μια καλη βαση πρωτα, ακομα και αναβαθμιση να κανεις στην βαση σου παλι θα εχεις προβλημα στην οδηγηση και σε ενα off axis guider για να μην εχεις βαρος, βεβαια για τον πειραια που εισαι σε ουρανο χαλια το δευτερο τηλεσκοπιο θα ειναι καλυτερη λυση απο oag (εγω παντως απο αθηνα κεντρο με RC8 oag και lodestar καμερα εχω βρει οδηγητικο αστερι), εδω θα πρεει να προσεξεις να μην βαρυ το οδηγητικο σου γιατι θα εχεις προβλημα.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλό θα ήταν να κάνεις μια συντήρηση στην βάση σου . Γρασα, ρυθμίσεις backlash κτλ. Με εστιακή 750 θα χρειαστείς οπωσδήποτε οδήγηση. Η βάση σου θα είναι στα όρια της με το τηλεσκόπιο , οδηγητικο ,κάμερες κτλ. Η Πολική ευθυγράμμιση με διολίσθηση είναι ο πιο αξιόπιστος τρόπος και τσάμπα απλά λίγο χρονοβόρος. Το polemaster θεωρώ ότι είναι λίγο ακριβό αλλά καλό. Το sharpcap είναι γρηγορο ,καλό και τσάμπα αν κατεβάσεις παλαιότερη έκδοση. Πολική με διολίσθηση μπορείς να κάνεις και μέσο του phd2 επίσης..

Καλή χρονιά και καθαρούς ουρανους

 

Άρα πιστεύεις ότι τα trails που φαίνονται για τόσο μικρό χρόνο έκθεσης είναι λόγω τζόγου, ταλαντώσεων ή γενικά κάποιου θέματος με τα γρανάζια της στήριξης; Υπάρχει κάποιος που να κάνει συντήρηση εδώ στην Αθήνα;

 

Σύμφωνα με τα όσα έγραψα, έκανα σωστά το drift alignment;

Θα δω βελτίωση αν αναβαθμίσω σε goto με τα μοτέρ για την eq5; Οσον αφορά την οδήγηση, είναι η επόμενη αναβάθμιση μετά το go-to και σκέφτομαι ενα ελαφρύ οδηγητικο μαζί με μια μονοχρωματική ccd. Το σκέφτομαι σωστά σα βήματα; Λόγω περιορισμένου χρόνου για εξορμήσεις σε σκοτεινούς ουρανούς, σκέφτομαι να κάνω narrowband απο τον Πειραιά που μένω (bortle 8 ). Για να φτάσω όμως σε ccd, φίλτρα, τροχούς κλπ, πρέπει να ξεκινήσω από τα κάτω, δηλαδή τη στήριξη.

 

 

Αν θέλεις αστροφωτογράφιση είναι μονόδορμος η οδήγηση!!! Οπότε άλλα λόγια να αγαπιόμαστε!!

Εδώ πέρνεις βάση NEQ6 και κάνει κανα λέπτο με το ζόρι οδήγηση. Τώρα αν θές να μπεις στο κομμάτι αυτό θέλει ένα κάποιο υλικό η όλη φάση!!! Όπως και να έχει από Αθήνα με Narrowband φωτογραφίζει και ο φίλος http://astrophotographyunderacropolis.blogspot.com/

Gazing at the universe through the ΄Eyes΄ of an astrophotographer...!!!

http://www.astrothemis.gr

 

Greek Astrophotography Discord Chat!

https://discord.gg/2DUPacrNfM

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κατ' αρχάς, θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για τις άμεσες και καίριες απαντήσεις σας.

 

Από ό,τι καταλαβαίνω, ο εξοπλισμός μου είναι στα όριά του και μάλλον θα έπρεπε να λέω και «ευχαριστώ» που κάνω ό,τι κάνω με αυτήν. Επομένως, αν θέλω να το κάνω «σωστά» θα πρέπει να αλλάξω στήριξη. Σε αναζήτηση λοιπόν!

 

Φιλικά, Χρήστος

Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Επαναφέρω το θέμα μόνο για ενημέρωση.

 

Έκανα συντήρηση στην στήριξη, ακολουθώντας τις οδηγίες από εδώ: http://www.astronomyboy.com/cg5/index.shtml

 

Ήταν πολύ πιο εύκολο από ό,τι νόμιζα. Δεν ξέρω τι περίμενα να συναντήσω ανοίγοντας τη στήριξη.

Την καθάρισα, έβαλα καινούργιο γράσο και προσπάθησα να ρυθμίσω την απόσταση των γραναζιών μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξήσω τον χρόνο έκθεσης από τα 55'' σε περίπου 2 λεπτά. Τα αστέρια δεν είναι τέλεια, αλλά η απεικόνισή τους έχει βελτιωθεί αισθητά. Επίσης, κάποια frames πάνε στον κάδο, ίσως λόγω backlash, ταλαντώσεων, ανέμου ή ανάδρομου Ερμή. Η ρύθμιση των γραναζιών στη βέλτιστη θέση είναι μια διαδικασία εν εξελίξει. Πολύ σφιχτά και ρισκάρω να πάθουν εμπλοκή τα μοτέρ. Πολύ χαλαρά και θα έχω backlash. Δε νομίζω ότι υπάρχει τρόπος να μου εξηγήσει κάποιος πόσο σφιχτά θα πρέπει να είναι, γιατί είναι θέμα αίσθησης που δε μπορεί να μεταφερθεί με λέξεις.

 

Η φωτογραφία είναι μία λήψη των 2 λεπτών, χωρίς οδήγηση, με πολική από τη διόπτρα και drift όσο καλύτερα μπορούσα.

 

Είναι μία δεύτερη ευκαιρία για την EQ5 μέχρι να αναβαθμίσω σε κάτι πιο στιβαρό με goto και δυνατότητες οδήγησης.

DSC_6062.thumb.jpg.ab0f0bf88e8e307a0709c5fb08608244.jpg

Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μπράβο φίλε δεν ήταν και τίποτα τελικά και είδες αποτέλεσμα.Το τέλειο θα το βρεις και θα το καταλάβεις από μόνο σου. Οχι πολύ σφιχτά ούτε χαλαρα.Θα πρέπει να μπορείς σχετικά εύκολα με τα δύο δάχτυλα πιάνοντας τον άξονα η το γρανάζι να το

κουνάς.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ο καλυτερος τροπος να ρυθμισεις το backlash (οπως το εκανα στην heq5 pro) ειναι να εχεις ολο το εξοπλισμο στη βαση ή τουλαχιστον το τηλεσκοπιο μονο, για να εχουν βαρος τα γραναζια και κουνωντας το τηλεσκοπιο ελαφρα με το χερι ανα αξονα θα νιωθεις τον τζογο και αναλογα σφιγγεις ή χαλαρωνεις τις βιδες στο worm gear, νομιζω υπαρχουν και προγραμματα τα οποια σε βοηθανε για την ρυθμιση του τζογου αν θυμαμαι με το phd ή και το pempro ρυθμισα το backlash στην αποκλιση

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Θα κάνω τις δοκιμές ακολουθώντας τις συμβουλές σας, ελπίζοντας σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα!
Humans are a way for the universe to know itself
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης