Jump to content

Ρυθμίσεις φωτογραφίας deep sky


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας. Κατόπιν μελέτης υλικού που μου υπεδείχθη από μέλη του forum, έχω καταλήξει σε κάποιες ρυθμίσεις για deep sky. Ωστόσο θα ήθελα να τις θέσω υπ όψιν των έμπειρων αστροφωτογραφων. Φωτογραφίζω σε ουρανό bortle 7-8 με δύο ισχυρά λευκά Led κοντά. Η μηχανή μου είναι η asi 183mc.Το διάφραγμα της οπτικής μου διάταξης είναι f8. Με baader uhc-s και gain 50, offset 10 έχω καταλήξει σε sub 20 sec. Mε ha 7nm και gain 150, offset 10, sub 300 sec, με oiii 8,5 nm 180 sec και με sii 300 sec. Θα εκτιμούσα πραγματικά τις προτάσεις σας.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα μελέτησε λίγο τα παρακάτω

https://www.sharpcap.co.uk/sharpcap/features/sensor-analysis

και

https://www.cloudynights.com/topic/616524-sub-exposure-tables-for-the-zwo-asi183mm-and-qhy183m-and-colour-versions/

 

Εγώ με ASI183MM (gain 139 offset 10) Redcat f/4.9 και bortle 5 έχω καταλήξει κάπου εδώ

Sub-exposure length ASI183MM - Artemida

Redcat51

L 007-015"

RGB 020-040"

SHO 300-600"

Στην πραγματικότητα έχω ανεβάσει το L στα 45" και τα RGB στα 60" γιατί έπειδή το κάθε fit είναι 39Mb γίνεται χαμός μετά από χώρο και αργεί και πάρα πολύ το processing. Το τηλεσκόπιο είναι καινούριο και λόγω καιρού δεν έχω προλάβει να έχω κάποιο ολοκληρωμένο αποτέλεσμα για να σου δείξω.

Τώρα με το TSapo65Q που είχα και ήταν f/6.5 ήμουν εδώ

L 045-090"

RGB 180"

SHO 600"

και ήμουν μία χαρά.

Γιώργος Καράντζαλος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλτατε, είχα δει αυτούς τους πίνακες αλλά οι χρόνοι είναι τεράστιοι. Για παράδειγμα στο narrowband με πανσέληνο, λάμψη που προσεγγίζει το bortle 7 - 8 , με f8 και gain 150 δίνει 16 min. Επίσης λέει ότι αν έχεις την 183mc , πρέπει να τριπλασιασθεί η έκθεση. Δηλαδή. το sub θα είναι 50 λεπτά;
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλτατε, είχα δει αυτούς τους πίνακες αλλά οι χρόνοι είναι τεράστιοι. Για παράδειγμα στο narrowband με πανσέληνο, λάμψη που προσεγγίζει το bortle 7 - 8 , με f8 και gain 150 δίνει 16 min. Επίσης λέει ότι αν έχεις την 183mc , πρέπει να τριπλασιασθεί η έκθεση. Δηλαδή. το sub θα είναι 50 λεπτά;

 

Αυτό που σου λέει αυτός ο πίνακας είναι ποια είναι η μέγιστη έκθεση που από εκεί και πέρα η φωτορύπανσηθα σου κάψει την εικόνα. Εγώ με f/4.9 για παράδειγμα είμαι 2.7 φορές περίπου

ταχύτερος από εσένα. Άρα για ίδια settings στην κάμερα και ίδιο φίλτρο αν εγώ τραβάω 5λεπτη

εσύ πρέπει να τραβήξεις 13,5 λεπτά έκθεση για να έχουμε την ίδια φωτεινότητα. Αυτό είναι το

άνω όριο όχι απαραίτητα και η προτεινόμενη. Με cmos κάμερα όπου έχουμε μικρότερο read noise

από τις ccd είναι καλύτερο να τραβάμε μικρότερες εκθέσεις και περισσότερες. Αυτό θα το υπολογίσεις

από το sharpcap ή ψάξε στο youtube τα βίντεο του δημιουργού του sharpcap όπου έχει τον μαθηματικό

τύπο για να κάνεις τον υπολογισμό. Από εκεί και πέρα δοκιμάζεις και βλέπεις. Θα ανοίξεις το fit σου

και θα δεις τι νούμερα έχεις πάνω στα φωτεινά άστρα και στον στόχο γενικότερα ώστε να μην χάνεις

πληροφορία. Εγώ πάντως και με το TSapo και με το Redcat τώρα που εξετάζω τα fit που μαζεύω στο elephant trunk είμαι μία χαρά και τα έχω υπολογίσει έτσι.

[/img]
Γιώργος Καράντζαλος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Βρήκα τον τύπο που συσχετίζει το read noise με το συντελεστή φωτορρυπανσης. Έτσι έβγαλα τους χρόνους που έγραψα στο πρώτο post μου. Πώς τους βλέπεις; Είναι βασιμοι για μια πρώτη δοκιμή;
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Βρήκα τον τύπο που συσχετίζει το read noise με το συντελεστή φωτορρυπανσης. Έτσι έβγαλα τους χρόνους που έγραψα στο πρώτο post μου. Πώς τους βλέπεις; Είναι βασιμοι για μια πρώτη δοκιμή;

 

Αυτό που θα σου έλεγα να κρατήσεις σταθερό το gain και το offset για να κάνεις πιο εύκολη την ζωή σου με τα dark libraries που θα ετοιμάσεις και να έχεις διαφορετικές εκθέσεις ανάλογα με το φίλτρο.

Θα προτιμούσα ένα gain στο 111 που είναι το unity gain και οι χρόνοι για τα narrowband θα ήταν αρχικά στα 300" και στα 600".

Γιώργος Καράντζαλος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Στα 600 sec με ha 7nm η φωτορρυπανση ήταν εμφανής. Το gain ήταν 150. Μάλιστα, στη μία μεριά του καρέ, φαινόταν κι η ρύπανση από ένα white led εκεί κοντά. Γι αυτό λέω να δοκιμάσω στα 300 sec. Θα κρατήσω το gain 111 και το offset 10.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ναι ξεκίνα με 300 και βλέπεις. Το καλό με το led είναι ότι όσο προχωράει η νύκτα και ο στόχος αλλάζει θέσεις, θα αλλάζει και η θέση της φωτορύπανσης. Χρησιμοποιώντας το local normalization, αν το κάνεις καλά και διαλέξεις ένα καλό frame από ψηλά με όσο λιγότερη φωτορύπανση ως reference ,πιστεύω θα μπορέσεις να αφαιρέσεις αρκετή και να έχεις ένα πιο ομοιογενές background. Τώρα στο post-processing θα σε βοηθήσει αρκετά το DBE. Το σημαντικό σε περιοχές με φωτορύπανση είναι να μαζεύεις πολύ χρόνο. Εγώ από bortle 5 και στο f/6.5 είδα ότι έπρεπε να έχω τουλάχιστον 9 ώρες για να έχω καλό αποτέλεσμα και πολλές φορές έπρεπε να φτάσω τις 16+ για τέλειο. Εξαρτάται βέβαια και από τον στόχο. Τα νεφελώματα με narrowband πάνε πολύ καλά, με το RGB είναι δύσκολα τα πράγματα.
Γιώργος Καράντζαλος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης