Jump to content

EQ-6 προβλημα για γνώστες...


KOSTAKIS

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα και καλό μήνα...

Αντιμετωπιζω το εξης πρόβλημα με τη βάση μου (EQ-6 με SynScan):

Ενεργοποίησα τη βάση μετά από αρκετό καιρό ακινησίας, και κατά τη διαδικασία aligment (ταχυτητα slewing) , μετα απο 2" η κινηση των μοτερ σταματά ακαριαία, ενώ παραμένει ο χαρακτηριστικός οξύς θορυβος των κινητηρων-encoders που υποδηλώνουν προσπαθεια κίνησης...Αρχικά υπέθεσα οτι προκειται για προβλημα τροφοδοσίας, διότι σε αυτή τη βάση χρησιμοποιούσα ανέκαθεν ενα μικρο τροφοδοτικό (αλλα με ελαφρά τηλεσκόπια). Αυτή τη φορά εβαλα επάνω ενα βαρύτερο διοπτρικό, με διπλα αντιβαρα κλπ κλπ, οποτε υπέθεσα πως το αυξημένο βάρος "γονάτιζε" το μικρο τροφοδοτικό.

Σαν αντιμετωπιση του προβληματος, πηρα το τροφοδοτικό της αλλης ΕQ-6 που εχω, (4 Αμπερ), αλλα το προβλημα παρεμεινε. Σε διερευνηση που εκανα, το προβλημα δεν οφειλεται σε μηχανικό λόγο, αλλα αμιγως σε ηλεκτρονικό (με ξεκομπλαρισμένα τα μοτέρ, το φαινομενο παραμενει χωρίς μεταβολές).

Επίσης παρατήρησα αδικαιολόγητα αυξημένη θερμοκρασία στο εξαρτημα LT 1171 cq linear , ακομα και αν η βαση ηταν απλως ενεργοποιημένη (απουσία κίνησης)....Στην διαδικασία διεξαγωγής συμπερασμάτων, δοκίμασα κίνηση με μικρότερες ταχύτητες, και στην περίπτωση αυτη,η βαση κινειται κανόνικα (παρ ολα αυτα δεν την χειριζομαι , λογω της αυξημένης θερμοκρασίας στο εξαρτημα)....

Επισης εκανα μια απεγνωσμένη προσπάθεια μεσω factory reset στο χειριστηριο, αλλα προφανώς δεν βελτιώθηκε κάτι...

Κατά τα άλλα, ολα δείχνουν και ακουγονται κανονικά (ενεργοποιηση, απεικόνηση, εντολές κλπ κλπ)

Καμια ιδέα κανείς ???

Καλό καλοκαίρι,

Κωστας

1627808471097.thumb.jpg.d130477a8dcc072960193aa13cfe7061.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κώστα σταματάει και στην ορθή αναφορά και στην απόκλιση ταυτόχρονα ;

Αν σταματάει στο ένα μοτέρ θα μπορούσες να δοκιμάσεις να αντιστρέψεις τα βύσματα στην πλακέτα του RA με το DEC ώστε να δεις αν το πρόβλημα μεταφέρεται ή παραμένει.

Όταν εννοείς ξεμπλοκαρισμένα τα μοτέρ φαντάζομαι εννοείς χωρίς να έχεις βάλει τα φρένα ώστε να κουνιούνται οι έξονες σωστά ;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Aγγελε καλησπέρα....

ναι, και στα δυο μοτερ το φαινομενο ειναι ακριβως το ιδιο,(καμία διαφορά οσο αφορα συνθηκες και χρονο εκδήλωσης)...

Με συνοπτική περιγραφή εχουμε "απολύτως επαναλαμβανόμενο φαινόμενο, που εκδηλώνεται ακριβώς με τον ιδιο τρόπο και στους δυο αξονες"

Ξεκομπλαρισμένα εννοώ πως τα εχω αποσυνδέσει μηχανικά απολύτως. Στην ουσία ο αξονας περιστρεφεται άεργα (εχω αποσυναρμολογήσει ακόμα και την αλουμινένια βάση του μοτερ, που φέρει το μπρουτζινο γραναζι, και οι αξονες περιστρεφουν μονο τον εαυτό τους). Προφανως τα κυκλωματα RA και DEC , καπου συναντιουνται και μοιραζονται κοινά μέρη του κυκλωματος...καπου εκει πρεπει να βρίσκεται το προβλημα...

Απο οτι ειδα στο google το εξαρτημα που υπερθερμενεται, ρυθμίζει την ταση λειτουργίας...Ισως η μη σωστη απόδοσή του, επηρεάζει την κινηση (λογικό και αναμενόμενο ) σε μεγιστη ταχυτητα....Η υπερθερμανση φυσικά θα μπορουσε μεν να ειναι σημαδι της αιτίας του προβλήματος, αλλα θα μπορουσε να ειναι και αποτέλεσμα αλλου προβληματικου εξαρτηματος με το οποίο υπαρχει ηλεκτρική διασύνδεση...

Αν βγαλω ακρή, (οταν γυρίσω στην Αθήνα) θα ενημερώσω φυσικά το φορουμ, σχετικά με την εξέλιξη της διερευνησης-αποκατάστασης, ακόμα και αν χρειαστεί να παρω καινουργια πλακέτα...

Καλή συνέχεια,

Κωστας.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αν θυμάμαι καλά είναι step up (boost) regulator.

Παίρνει τα 12V από την είσοδο και τα κάνει 24V για τα μοτερ.

Τα μοτέρ δουλεύουν με 24V.

 

Θα πρότεινα να βάλεις ρεύμα στη πλακέτα και με ένα πολύμετρο να μετρήσεις την είσοδο και την έξοδο του regulator (χωρίς τα μοτερ επάνω). (δες attached photo)

Αν δεν βγάζει 24V τότε είτε έχει θέμα ο regulator, είτε κάτι βραχυκυκλώνει στην έξοδο και τον ζεστένει με αποτέλεσμα να έχει πτώση τάσης και να μην μπορεί να αποδώσει.

LT.thumb.jpg.23e8ca5f440adfa384f56e0a61b9795f.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα σε όλους!

Βαγγέλη μέτρησα στα ποδαράκια που υπεδειξες και στην εισοδο τα πραγματα ειναι μια χαρά (14,6 V).

Στην εξοδο όμως μέτρησα 2,0 V (δύο Volts) και μάλλον επιβεβαιώνεται η αιτία του προβλήματος (τα μοτερ και την κοκκινη λυχνια της πολικης διόπτρας τα αποσυνδεσα για αποφυγη εσφαλμένων συμπερασματων οπως προτεινες).....

Παρεμπιπτόντως, στην διαδικασία μετρησεων διαρκειας 90'' περιπου, η θερμοκρασία του εξαρτήματος ανέβηκε απο τους περιπου 30 celsius σε 75 περίπου celsius....

Θα κοιταξω να βρω σε Ελλάδα ή εξωτερικό το εξαρτημα και θα προχωρήσω σε αντικατάσταση...

Την δική μου αμυδρή υποψία μεσω πρακτικής διαδικασίας (αυξημένη θερμοκρασία), την τεκμηρίωσες με τεχνογνωσία!

Σας ευχαριστω πολυ για τις γνωσεις και κυρίως για το ενδιαφέρον!(Αγγελος-Βαγγέλης)

respect! =D>

 

(εχετε καμια ιδεα για διαθεσιμότητα LT 1171 CQ σε Ελλάδα ή εξωτερικό ???)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το τροφοδοτικό ονομαστικά ειναι 12 Volts 4Α , αλλα στην πραξη ειναι περίπου 15Volts (ισως και παραπάνω)...Το χρησιμοποιώ απροβλημάτιστα εδω και πολλά χρόνια στην αλλη μου βάση, τροφοδοτώντας (κατα καιρούς) ταυτόχρονα και μια κάμερα...

Σε αυτήν την βάση το σύνδεσα για πρώτη φορά, και εφ οσον ειχε ηδη εκδηλωθεί το φαινόμενο....

Γενικώς δεν με πολυτρομάζουν οι αυξημένες dc τάσεις (σε αυτο το ευρος), και νομίζω πως η βάση αυτη εχει αποδείξει την αντοχή της σε διάφορες καταστασεις μεταβαλλόμενων τασεων (γεννητριες, μπαταριες, δικτυο ΔΕΗ σε επαρχια, δυναμό αυτοκινητου κλπ),και θα την ονομαζα ανετα "σκυλί" 8)

Θεωρείς οτι απαιτείται περισσότερη προσοχή στην επιλογη τροφοδοτικού? (δηλαδή πάω γυρευοντας???)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

12V τροφοδοτικό που βγάζει 16V είναι προβληματικό και υπάρχει περίπτωση στο μέλλον να βγάλει και 20V κάνοντας τα όλα κάρβουνο. (σίγουρα μέσα του η ωμική αντίσταση που ρυθμιζει τα volts της εξόδου έχει πρόβλημα)

Με 16V πας πολύ γυρεύοντας ειδικά όταν τροφοδοτείς και ccd κάμερες.

Βρές ένα τροφοδοτικό που βγάζει 12.5V / 8-10A γιατί είναι σίγουρο πως κάτι θα κάψεις.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δες και τα 4 A3959SLB αν καίνε τα οποία τροφοδοτούν τους 2 μαγνήτες ανά μοτέρ.

Το LT1171 απ'ότι φαίνεται από το datasheet μπορεί να αντέξει και πάνω από 20 βολτ οπότε ακόμη και με το προβληματικό τροφοδοτικό θα έπρεπε να παίζει.

Ας ελπίσουμε ότι φταίει το LT1171 μόνο.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ok...το τροφοδοτικό θα αποσυρθεί προληπτικά...

Θα ελεγχθουν τα παντα οταν γυρίσω στην Αθήνα, (εχω και την δευτερη EQ6 για συγκριτικές μετρήσεις)...θα εχω και τεχνική συνδρομή φίλου απο το φόρουμ, οπότε η ομάδα ειναι δυνατή...

Θα ενημερώσω για οποια εξέλιξη.

Σε πρωτη φάση θα προμηθευτω ενα καλύτερο τροφοδοτικό...Ειναι γεγονός πως το old faithful τροφοδοτικό μου, εχει ξεφύγει λιγο (ή πολύ)...Θυμαμαι οταν το αγόρασα ειχε εξοδο 14,2V και τωρα που το μέτρησα (τυχαία λογω της ζημιάς) εχει φθασει στα 16,8V....Αποσύρεται λοιπόν προληπτικά, και θα αντικατασταθεί με καινουργιο (με ενδειξη τάσης σε real time, just in case )...

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον για αλλη μια φορά!

(τα 4 A3959SLB εχουν κανονική θερμοκρασία....τιποτε ανησυχητικό...μονο το LT 1171 γίνεται τοστιέρα...)

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 1 έτος αργότερα...

update...

Η πλακετα δοθηκε καποια στιγμη στον παλιόφιλο Μανώλη, (παμπάλαιος μαστροβοξίτης), οπου διαπιστωσε ελλατωμα στο LT 1171. Το εφερε απο Αμερική, και μαλιστα αναβαθμισμένο (πολυ μεγαλυτερες  ανοχες σε αποκλισεις τροφοδοσίας). Η πλακετα τοποθετηθηκε στην δευτερη βαση μου (Αθήνα) και δουλεψε αψογα. Η τελικη δοκιμη εγινε στις διακοπές μου, στην EQ6 οπου παρουσιαστηκε αρχικα το προβλημα, με επισης  αψογα αποτελεσματα.Το κοστος του υλικου ηταν 10-20 ευρω...Το ενδιαφερον και η διαθεση του Μανωλη...ανεκτιμητη.

ολα καλα λοιπόν, και ευχαριστω ολους του αστροβοξιτες για το ενδιαφέρον.

(παρεμπιπτοντως, εκτιμαται πως η αιτια της αρχικης βλαβης ηταν η αυξημενη ταση εξοδου του τροφοδοτικού μου)...

Γεια και χαρα!

  • Μου αρέσει 1
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης