Jump to content

Δοκιμή Tele Vue Ethos 13mm και Nagler 16mm


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πριν από μερικά χρόνια θυμάμαι ότι κάπου είχα διαβάσει ένα σχόλιο του Al Nagler για τους περίφημους φακούς που φέρουν το όνομά του. Έλεγε λοιπόν ότι το φαινόμενο οπτικό πεδίο των 82° που έχουν αυτοί οι φακοί, δεν είναι το μέγιστο όριο που μπορεί να επιτευχθεί κι ότι αν από έναν Nagler αφαιρεθούν οι φακοί πεδίου (αυτοί που συναντά πρώτα το φως) προκύπτει ένας φακός με μεγαλύτερο εστιακό μήκος αλλά και με οπτικό πεδίο πάνω από 100°. Απλά η περιφέρεια του πεδίου δεν θα έχει την ίδια ποιότητα με το κέντρο του. Τότε είχα σκεφτεί ότι οι 82° είναι υπέρ αρκετές και δεν χάνουμε και τίποτα αν δεν έχουμε φακούς με πεδίο 100°. Βέβαια ακόμη δεν είχα ούτε έναν Nagler, οπότε δεν ήξερα ούτε τι σημαίνουν οι 82°!

Πριν λίγους μήνες, παραλαμβάνοντας τον zoom 8-24 mm της Tele Vue για τις ανάγκες του σχετικού συγκριτικού τεστ, απόρησα με το μέγεθος και το βάρος του κουτιού που έφερε η κούριερ. Ήταν λογικό, μέσα περιείχε άλλον ένα φακό, τον ολοκαίνουριο Ethos 13 mm, 100°! (Ευχαριστώ θερμά την Κατερίνα που μου τους εμπιστεύτηκε και τους δύο)! Ίσως μάλιστα να ήταν ο πρώτος Ethos που πουλήθηκε στην Ελλάδα. Ήμουν λοιπόν αρκετά τυχερός ώστε να τον δοκιμάσω με άνεση χρόνου στη διάρκεια του τεστ των φακών zoom. Έχοντας ήδη από καιρό αποκτήσει τον θαυμάσιο Nagler 16 mm type 5, ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία για ένα παράλληλο τεστ, αφού ο Ethos 13 και ο Nagler 16 δίνουν το ίδιο πραγματικό οπτικό πεδίο.

 

Φυσική περιγραφή - ποιότητα κατασκευής

 

Ο τίτλος αυτής της δοκιμής θα μπορούσε να είναι Δαβίδ και Γολιάθ! Οι φυσικές διαστάσεις των δύο φακών δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες! Ο Nagler 16 mm είναι από τους πιο συμμαζεμένους και εύχρηστους Nagler (μέχρι την εμφάνιση της σειράς 6) ενώ ο Ethos 13 mm είναι κάτι που …δεν θα ήθελα να πέσει στο πόδι μου! (Τώρα που το ξανασκέφτομαι, αν είναι να πέσει, καλύτερα να πέσει στο πόδι μου!) Το βάρος του Ethos είναι 590 gr. τριπλάσιο δηλ. από το βάρος του Nagler. Σε οποιοδήποτε σχεδόν τηλεσκόπιο θα προκαλέσει ανάγκη για νέα θέση ζύγισης του οπτικού σωλήνα ιδίως αν είναι σε βάση dobsonian! Επιπλέον, σε μικρά νευτώνεια θα δείχνει λίγο αστείος προεξέχοντας με το μεγάλο όγκο του πάνω στον εστιαστή. Ο 16άρης είναι ο πιο μεγάλος Nagler (σε εστιακή απόσταση) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εστιαστή 1,25 ιντσών. Πάνω από τα 16 mm αναγκαστικά χρησιμοποιείται εστίασης 2 ιντσών αν πρόκειται για φακό Nagler. Ο 13άρης Ethos μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με τα δύο μεγέθη εστιαστών αφού έχει έναν αφαιρούμενο κύλινδρο 2 ιντσών. Ωστόσο λόγω του μεγέθους και του βάρους του αισθάνεται κανείς καλύτερα αν τον τοποθετήσει σε εστιαστή 2 ιντσών.

Το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής είναι άριστη και στους δύο φακούς. Έχουν μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και δίνουν πολύ συμπαγή αίσθηση. Δεν θα περιμέναμε βέβαια τίποτα λιγότερο από την Tele Vue.

 

Χαρακτηριστικά-Μετρήσεις

 

Η Tele Vue είναι πολύ αξιόπιστη στις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά που ανακοινώνει για τους φακούς και τα τηλεσκόπιά της. Η μέτρηση του φαινόμενου πεδίου των δύο φακών έδειξε για τον Nagler 81° και για τον Ethos 100°. H μικρή διαφορά από τις ονομαστική τιμή των 82° του 16άρη μπορεί να οφείλεται και στις ανοχές του τρόπου μέτρησης που όπως αναφέρθηκε και αλλού είναι ±1°. Το πραγματικό οπτικό πεδίο που θα δώσει ο κάθε φακός στο τηλεσκόπιο εξαρτάται από την εστιακή απόσταση του τηλεσκοπίου σε συνάρτηση με τη διάμετρο του field stop του φακού. Οι δύο φακοί έχουν πρακτικά το ίδιο field stop, 22.1 mm ο Nagler και 22.3 mm o Ethos. Αυτό επιβεβαιώθηκε στο τηλεσκόπιο όπου ο Ethos έδωσε ελάχιστα μεγαλύτερο πραγματικό πεδίο. Η εστιακές αποστάσεις μετρήθηκαν και βρέθηκαν 16,3 mm και 13,0 mm. H διαφορά των 0.3 mm από την ονομαστική τιμή του Nagler είναι μικρή, ωστόσο είναι κάτι που δεν έχω ξανασυναντήσει σε φακό της Tele Vue όπου ο κανόνας είναι η εντυπωσιακή συμφωνία με τις ονομαστικές τιμές.

 

Άνεση παρατήρησης - Eye relief

 

Και οι δύο φακοί είναι άνετοι παρότι δεν έχουν πολύ μεγάλα eye-relief (10mm o Nagler και 15mm ο Εthos). Με τον δεύτερο η χρήση γυαλιών οράσεως είναι δυνατή και το μεγαλύτερο μέρος του οπτικού πεδίου παραμένει είναι ορατό. Με τον Nagler και γυαλιά το οπτικό πεδίο περιορίζεται περισσότερο. Η χρήση αναδιπλούμενου μαλακού ελαστικού στην κορυφή των φακών τους κάνει ιδιαίτερα φιλικούς στην επαφή με την περιοχή του ματιού και δημιουργεί μια πρόσθετη αίσθηση άνεσης.

 

Οπτική ποιότητα - Εντυπώσεις

 

Παρατηρώντας τις επιστρώσεις των δύο φακών βλέπουμε ότι είναι όμοιες και δίνουν τις αμυδρές πράσινες αντανακλάσεις σε όλα τα οπτικά στοιχεία, ενσωματώνουν δηλ. την αιχμή της τεχνολογίας. Αν υπάρχουν φακοί που δικαιούνται πλήρως τον χαρακτηρισμό “fully multi-coated”, αυτοί είναι οι Tele Vue. Αυτή η υπεροχή φαίνεται στην παρατήρηση σαν αυξημένο κοντράστ στα πλανητικά είδωλα και σαν εξαιρετική διαφάνεια και φωτεινότητα αντικειμένων στον βαθύ ουρανό.

Οι δύο φακοί αποδείχτηκαν άξιοι εκπρόσωποι του ονόματός τους. Γνώριζα ήδη πολύ καλά τον Nagler 16 mm και τη συμπεριφορά του στο νευτώνειο Orion Optics 250 mm, f/4.8 και στο αποχρωματικό Vixen ED81S, f/7.7 Για τον Ethos διατηρούσα κάποιες επιφυλάξεις αφού στα οπτικά όταν επιτυγχάνεται εξαιρετική επίδοση σε κάποιο τομέα, γίνεται συνήθως μια μικρή παραχώρηση σε κάποιον άλλο. Kι όμως! Ο Ethos έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός Nagler ακόμη και με πολύ αυστηρά κριτήρια! Δεν έχει γίνει καμία παραχώρηση, απλά έχει προστεθεί επιπλέον οπτικό πεδίο. Πιο συγκεκριμένα:

Και οι δύο φακοί παρουσιάζουν εξαιρετικό κοντράστ και ανάλυση σε όλο το οπτικό πεδίο. Στο διοπτρικό τηλεσκόπιο τα αστέρια είναι τελίτσες απ' άκρη σ' άκρη και δεν εμφανίζεται καμπύλωση πεδίου (καμπύλωση εστιακού επιπέδου). Με άλλα λόγια τα κέντρα των οπτικών πεδίων εστιάζουν ταυτόχρονα με τα άκρα τους. Έχουν όμως και οι δύο αισθητή γεωμετρική παραμόρφωση μαξιλαροειδούς τύπου η οποία όμως δεν ενοχλεί ούτε βέβαια χαλάει τα αστρικά είδωλα. Απλά σε επίγειες παρατηρήσεις θα βλέπαμε τις ίσιες γραμμές, π.χ. μια κολόνα, να καμπυλώνονται στα άκρα του πεδίου. Αυτό είναι ένα συχνό φαινόμενο στους πολύ ευρυγώνιους (ultra wide) φακούς και είναι μια παραχώρηση που σχετίζεται με την προσπάθεια να παραμείνει το εστιακό επίπεδο flat δηλ. να εστιάζει παντού ταυτόχρονα.

Σε λαμπρά αντικείμενα όπως οι πλανήτες δεν εμφανίζεται χρωματική εκτροπή στο κέντρο του πεδίου. Βαθμιαία, όσο μεταφέρουμε ένα αντικείμενο προς τα άκρα του πεδίου εμφανίζεται μια πολύ μικρή χρωματική εκτροπή που όμως δεν γίνεται αντιληπτή παρά μόνο στη Σελήνη, και τους λαμπρούς πλανήτες/αστέρες. Ωστόσο πρέπει να την αναζητήσει κανείς για να τη δει.

Στο νευτώνειο τηλεσκόπιο η προβλεπόμενη από τη θεωρία κόμη κάνει την εμφάνισή της σταδιακά καθώς πάμε προς τα άκρα του πεδίου. Το σφάλμα αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην παραβολική σχεδίαση του κύριου κατόπτρου κι όχι στους φακούς. Στον Ethos, ή ίδια κόμη που αποκαλύπτει και ο Nagler, φαίνεται λίγο πιο εύκολα γιατί η μεγέθυνση είναι μεγαλύτερη. Τίποτα το ανησυχητικό πάντως αφού οι εικόνες στο σύνολό τους παραμένουν πολύ καλές.

 

Η διαφορά

 

Άφησα τελευταία τη σημαντικότερη εντύπωση, και ίσως το μόνο στοιχείο που θα έψαχνε να διαβάσει κανείς σ' αυτή τη δοκιμή. Την εμπειρία των 100° πεδίου. Δεν είναι εύκολο να περιγράψει κανείς τι σημαίνει να εξαφανίζεται από μπροστά σου το τηλεσκόπιο και το οπτικό πεδίο να μην έχει άκρα! Γιατί αυτή ήταν η πρώτη εντύπωση με τον Ethos! Εκεί που το μάτι κανονικά θα έβλεπε τα μαύρα όρια του πεδίου ή το τηλεσκόπιο έξω απ' αυτά (όταν το eye-relief είναι αρκετό) τώρα βλέπει μόνο ουρανό! Η αίσθηση είναι πολύ εντυπωσιακή και μπορεί κανείς να εθιστεί εύκολα και να του κακοφαίνονται πολύ οι φακοί με μικρότερα πεδία (ούτε συζήτηση για Plossl!). Αν η σειρά Nagler είναι ιδανική για να χάνεται κανείς στο βαθύ ουρανό, η σειρά Ethos (ναι, ακολουθούν κι άλλοι Ethos!) αποσυνδέει τον παρατηρητή εντελώς από ...τα επίγεια αφού πια βλέπει μόνο ουρανό, και τι ουρανό! Εντάξει, αν ψάξει θα δει τα άκρα του πεδίου, αλλά με φυσιολογική παρατήρηση δεν γίνονται αντιληπτά.

Όταν χρησιμοποιούμε μικρή μεγέθυνση στην παρατήρηση, ουσιαστικά το κάνουμε όχι για τη μεγέθυνση αλλά για το μεγάλο πραγματικό πεδίο. Αντίθετα, όταν ανεβάζουμε τη μεγέθυνση το κάνουμε για τη μεγέθυνση καθαυτή. Ο Ethos συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό και τους δύο στόχους: και ικανοποιητική μεγέθυνση και μεγάλο οπτικό πεδίο. Αρκεί να δει κανείς κάποια μεγάλα νεφελώματα όπως του Ωρίωνα και θα καταλάβει. Μπορεί λοιπόν ο Ethos να αντικαταστήσει δύο ή τρεις φακούς; Και ναι και όχι. Σίγουρα θα ήταν ο φακός που θα διάλεγα αν έπρεπε να έχω μόνο έναν φακό. Ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δώσει την αίσθηση ότι «απλώνει» υπερβολικά ένα μεγάλο αντικείμενο όπως οι Πλειάδες ή το διπλό σμήνος του Περσέα και δεν είναι πια τόσο εύκολο να εκτιμηθεί πλήρως η συνοχή και η ομορφιά του. Σε τέτοιες περιπτώσεις προτιμούσα την πιο συμπαγή εικόνα που έδινε ο Nagler στα αντικείμενα αφού κι αυτός άλλωστε προσφέρει την αίσθηση του διαστημικού ταξιδιού στο βαθύ ουρανό. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως ο Ethos είναι ανεπανάληπτος!

 

Το εισιτήριο...

 

...πρώτη θέση και παράθυρο για το θαυμαστό ταξίδι κοστίζει 724 ευρώ στην Ελλάδα ή 620 δολάρια (397 ευρώ) στην Αμερική για τον Ethos 13mm. Για τον Nagler 16mm δεν υπάρχει διαθέσιμη τιμή στην ιστοσελίδα της ελληνικής αντιπροσωπίας αυτή τη στιγμή, ωστόσο χωρίς να είμαι βέβαιος πρέπει είναι κάπου μεταξύ των 350 και 400 ευρώ, Στην Αμερική η τιμή είναι 330 δολάρια (212 ευρώ). Στις τιμές Αμερικής πρέπει φυσικά να συνυπολογίσει κανείς τα έξοδα αποστολής και τελωνείου πριν βιαστεί να κάνει οποαδήποτε αγορά. Καταλήγοντας, οι τιμές μπορεί να είναι υψηλές όμως κατά την άποψή μου οι επιδόσεις των φακών και η επίδρασή τους στην απόλαυση της παρατήρησης δικαιολογούν το κόστος τους, ιδίως αν προορίζονται για χρήση με αξιόλογο εξοπλισμό. Επιλέον είναι φακοί που μπορούν μελλοντικά να χρησιμοποιηθούν με οποιοδήποτε άλλο τηλεσκόπιο, αξιοποιώντας όλες τις αρετές του.

1144490033_Ethos13-Nagler16.thumb.jpg.62fff7d1653a589f88445d45d9dc20ad.jpg

65083917_Onarefractor.thumb.jpg.5a69b985362d6debc5b228c23e8c7d3f.jpg

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Στεφανε, πολυ καλο του review σου!

 

Να ρωτησω κατι: Στο θεμα της φωτεινοτητας σε σχεση με εναν πιο "απλο" προσοφθαλμιο, με ισως και λιγοτερους φακους, ποσο καλα τα παει ο Ethos???

 

Ρωταω γιατι φαινεται οτι ειναι το "απολυτο" προσοφθαλμιο αλλα στο θεμα της φωτεινοτητας μηπως ειναι υποδεεστερος?

 

Αυτα και καλη συνεχεια!

:P

Meade LX200 8" EMC Classic (F/10) , Celestron Ultima Barlow 2x, Baader Ortho 6mm (Phantom),

Hirsch SCT Focal Reducer / Corrector f/6.3, Philips SPC900NC IR/Cut

 

 

>Destination Space!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

H Tele Vue κρατάει την οπτική σχεδίαση μυστική προς το παρόν και δεν δημοσιεύει τον αριθμό των οπτικών στοιχείων που χρησιμοποιεί, παράγοντας που επηρεάζει τη συνολική διαφάνεια ενός φακού. Πάντως κρίνοντας από το βάρος του (οι μεγάλοι Nagler και Panoptic είναι πολύ βαρύτεροι) και τον αριθμό ανακλάσεων, δεν χρησιμοποιεί περισσότερα οπτικά στοιχεία από τους άλλους υπερευρυγώνιους φακούς.

Στήν χρήση δεν φαίνεται κανένα πρόβλημα φωτεινότητας - αντιθέτως - κι αυτό οφείλεται στις εξαιρετικές επιστρώσεις που έχει, όπως άλλωστε και οι άλλοι Tele Vue.

Επίσης κοιτάζοντας ένα ομοιόμορφα φωτισμένο λευκό χαρτί μέσα από το φακό, φαίνεται και πάλι η πολύ καλή φωτεινότητα του φακού (στο κέντρο του γυαλιού). Στην περιφέρεια του πρώτου οπτικού στοιχείου εμφανίζεται μια ελαφρή μπλέ απόχρωση που δεν έχω ξαναδεί σε προσοφθάλμιο φακό. Μάλλον οφείλεται στην πολύ έντονη κοιλότητα του πρώτου οπτικού στοιχείου (προς τη μεριά του ματιού), είναι δηλ. κάποιο φαινόμενο διάθλασης, ωστόσο εξαφανίζεται όταν το μάτι πάρει θέση κοντά στο φακό.

Συνολικά λοιπόν, η φωτεινότητα του φακού είναι σε υψηλά επίπεδα.

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

H Tele Vue κρατάει την οπτική σχεδίαση μυστική προς το παρόν και δεν δημοσιεύει τον αριθμό των οπτικών στοιχείων που χρησιμοποιεί, παράγοντας που επηρεάζει τη συνολική διαφάνεια ενός φακού.

 

Μα δε βρέθηκε κανείς ακόμα να αποσυναρμολογήσει έναν Ethos;; :cheesy:

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συγχαρητήρια για την εξαιρετική και άρτια παρουσίαση! =D> =D> =D>

Θα βάλεις πολύ κόσμο σε έξοδα ... :mrgreen: :cheesy:

Σίγουρα έχει κάνει πολύ κόσμο να ζηλέψει!

Συγχαρητήρια Στέφανε!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 μήνες αργότερα...
Χάρη στην Κατερίνα που έφερε τον 13άρη Ethos στον Πάρνωνα στις αρχές Ιουλίου, πολλοί είχαν την ευκαιρία να ...μείνουν με ανοιχτό στόμα από τις εξαιρετικές και διάπλατες εικόνες που προσφέρει ο φακός. Ομολογώ πως άκουσα αρκετούς να μιλάνε με ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό για τον φακό απ' ότι μίλησα εγώ πιό πάνω. Ο Ethos 8mm έχει ήδη κυκλοφορήσει και αν κρίνω από τη διάθεση κάποιων φίλων για έξοδα, σύντομα αναμένονται νέα ...ήθη στην παρατήρηση! Ελπίζω στο κοντινό μέλλον κάποιος από μας να έχει την ευκαιρία να τον δοκιμάσει...

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παναγιώτη (filiatra) γιατί δεν γράφεις και εσύ για το συγκριτικό που έκανες στον Πάρνων με τον LVW και τον Ethos???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Πιστεύω ότι αξίζει!!!

Gazing at the universe through the ΄Eyes΄ of an astrophotographer...!!!

http://www.astrothemis.gr

 

Greek Astrophotography Discord Chat!

https://discord.gg/2DUPacrNfM

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θέμη θα έγραφα κάτι αλλά δεν έκανα συγκριτικό τεστ.Απλά έχοντας τον 13mm Ethos είπα να δω την διαφορά στο πεδίο με έναν άλλο 13mm.Ο μοναδικός που είχα κοντά μου ήταν ο δικός σου Vixen LVW.Η διαφορά στο πεδίο τι να πω.Σχεδόν το διπλάσιο.Αλλά όπως είδες κ εσύ στο Whirlpool οι σπείρες ήταν φωτεινότερες με τον LVW.Κ σε ένα άλλο αντικείμενο με τον Θανάση(Ianos) κ τον Τάκη (takis63) παρατηρήσαμε πως ο LVW έδειχνε φωτεινότερο έναν γαλαξία.Ο Θανάσης όμως λέει πως ίσως λόγο του μεγάλου πεδίου να αποπροσανατολίζεται η όραση μας κ να μας φαίνεται.Κ επειδή η γνώμη του Θανάση με τις τόσες ώρες παρατήρησης είναι σεβαστή δεν ήθελα να γράψω κάτι.Πρέπει μία βραδιά να κάτσουμε κ να το δούμε καλύτερα ώστε να είμαστε σίγουροι.

Γενικά πάντως κ άλλοι στην παρέα εκείνη την βραδιά είδανε αυτό που είδαμε κ με προβληματίζει.Θυμάσαι ποιοι ήταν κ το επιβεβαίωσαν?

Με εκτίμηση Παναγιώτης Φωτεινέας
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αστροβοξίτες και Αστροβοξίτισες. Θα σας μεταφέρω εγώ την γνώμη μου για τους televue και lvw. Στον Κιθαιρώνα χρησιμοποιούσα τον Nagler 13mm και είχα την ευκαιρία να δώ μέσα από τον LVW 13mm του Θέμη. Έχω να πώ τα εξής.

 

Άν και δεν έγινε ουσιαστικά δοκιμή, μιάς και απλά κοίταξα μία φορά από τον LVW, παραταύτα παρατήρησα ότι έχει εξαιρετικό contrast. Η διαφορά με τον Nagler άν υπάρχει θα είναι μικρή και θα χρειάζεται πολύ έμπειρος παρατηρητής για να πεί. Η ουσιαστική διαφορά με τον Nagler είναι το μεγαλύτερο πεδίο των 82 μοιρών και ουσιαστικά ότι οι Televue διορθώνουν εξαιρετικά την κόμη στα άκρα και είναι πολύ καλοί για νευτώνεια τηλεσκόπια.

 

Στον televue πληρώνεις ακριβώς αυτό, ότι δεν έχει κόμη στα άκρα και το μεγάλο πεδίο. Παλιότερα πλήρωνες και το πολύ καλό contrast, όμως τώρα έχουν βγεί κάμποσοι προσοφθάλμιοι με εξαιρετικό contrast, όπως οι LVW.

 

Έχω επίσης δεί και από τον Ethos και το συμπέρασμα είναι το ίδιο. Το contrast των Televue είναι ίδιο ή σχεδόν ίδιο με τους LVW. Απο κεί και πέρα είναι θέμα τί τηλεσκόπιο έχει κανείς και άν θέλει την εξαιρετική διόρθωση της κόμης των Televue ή μπορεί να συμβιβαστεί με έναν LVW που όμως έχει επίσης πολύ καλό contrast. Όσο για το πεδίο, νομίζω ότι οι 100 μοίρες είναι υπερβολικές. Οι 82 του Nagler είναι μια χαρά. Αλλά αυτό είναι τί αρέσει στον καθέναν. Και στην αγορά αυτή την στιγμή υπάρχουν και άλλοι προσοφθάλμιοι με 82 μοίρες πεδίο.

 

Θα ανέφερα και τον 16αρη UWAN της William Optics, αλλά δεν έχω δεί μέσα απο αυτόν αρκετά, παρά μόνο μία φορά λίγο. Είναι από ότι λένε και αυτός πολύ καλός, με εξαιρετικό contrast, απλώς όχι τόσο καλή διόρθωση κόμης στα άκρα. Αλλά είναι και η μισή τιμή ενός Nagler.

 

Συμπέρασμα. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για Nagler killers κλπ, αλλά υπάρχουν προσοφθάλμια όπως οι LVW και οι UWAN που είναι εξαιρετικά και σε οπτική ποιότητα κατα τη γνώμη μου, στα ίδια με τους Televue. Η διαφορά είναι όπως αναφέρθηκε κυρίως στην κόμη στα άκρα, και όσον αφορά τους LVW στο μικρότερο πεδίο. Αναλόγως τί τηλεσκόπιο έχει κανείς αποφασίζει τι θα πάρει και πόσα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει βέβαια.

starrynights.blog
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Όσο για το πεδίο, νομίζω ότι οι 100 μοίρες είναι υπερβολικές. Οι 82 του Nagler είναι μια χαρά.

 

Δεν έχει ο ethos μεγάλο πεδίο, εσείς έχετε τηλεσκόπια με μικρό εστιακό μήκος!!! :P =P~ :P =P~ :P =P~

 

Με λίγα λόγια, το κάθε αξεσουάρ εξυπηρετεί συγκεκριμένη ανάγκη/ες.

Δεν γίνεται ένα προσοφθάλμιο να κάνει για όλες τις δουλειές, για όλα τα τηλεσκόπια και για όλα τα γούστα.

Κατά βάση η ανάγκη της Ροζαλίας μου (εστ. μήκος 2500mm) και δικής μου βεβαίως βεβαίως :cheesy: , είναι προσοφθάλμιοι που να δίνουν μεγάλο πραγματικό πεδίο.

Με τις δοκιμές που έχω κάνει όμως στο 8 ιντσο νευτώνειο, δεν είμαι ικανοποιημένη από τις εικόνες που λαμβάνω. Τα αντικείμενα messier για παράδειγμα, χάνονται σε έναν ωκεανό αστεριών, με αποτέλεσμα να συμβαίνει αυτό που περιέγραψε ο Θανάσης (ΙΑΝΟΣ).

Νομίζω πως πιο πολύ θα ταιριάζει σε νευτώνεια, ο νέος ethos 8mm. Σε περίπου ένα μήνα από τώρα, θα είμαστε σε θέση να τον δοκιμάσουμε και να πούμε περισσότερα...

 

Παρ όλα αυτά, ακόμα και για τα νευτώνεια, ο ethos 13mm είναι ένα εξαιρετικό προσοφθάλμιο για σάρωση, αλλά και για πεδία που δεν μπορείς να τα δεις με άλλα 13mm προσοφθάλμια από ένα 8 ιντσο. Όπως για παράδειγμα το Μ13 και το ΝGC 6207 στο ίδιο πεδίο.

Τώρα αν θέλεις πραγματικά να δεις ένα χορταστικό Μ13, πας και κολάς σαν μύγα δίπλα στο Σοφολόγη και μπαστακώνεσαι εκεί μέχρι να στο βάλει να το δεις απ την θεσπέσια Μπίνω του! :P :mrgreen: =P~ :cheesy:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κατά βάση η ανάγκη της Ροζαλίας μου (εστ. μήκος 2500mm).....

Ροζαλία; Ροζαλίαααααα; Δεν το πιστεύω. Και να σκεφτείς ότι έχω ονοματίσει το πλείστον των ιδιοκτησιών μου (πχ η Μοτοσυκλέττα μου ήταν "Συλβέστρος") αλλα το τηλεσκόπιο;

Αλλα βρε Κατερίνα μου, 2,5μ τηλεσκόπιο και Ροζαλία; Χάθηκε κάτι πιό επικό; Είναι σαν έχεις έναν παλαιστή του Σούμο και να τον φωνάζεις....Κούλη [-(

Δημήτρης

Δημήτρης
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κατά βάση η ανάγκη της Ροζαλίας μου (εστ. μήκος 2500mm).....

Ροζαλία; Ροζαλίαααααα; Δεν το πιστεύω. Και να σκεφτείς ότι έχω ονοματίσει το πλείστον των ιδιοκτησιών μου (πχ η Μοτοσυκλέττα μου ήταν "Συλβέστρος") αλλα το τηλεσκόπιο;

Αλλα βρε Κατερίνα μου, 2,5μ τηλεσκόπιο και Ροζαλία; Χάθηκε κάτι πιό επικό; Είναι σαν έχεις έναν παλαιστή του Σούμο και να τον φωνάζεις....Κούλη [-(

Δημήτρης

 

Επικό; ΙΒΑΝ; :-note. Προσοφθάλμιο "Τουίτη" έχεις; :cheesy:

Δημήτρης Γκιώνης.

Τα δυο μάτια είναι καλύτερα από ένα. :shock:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δείξτε λίγη κατανόηση! Η Ροζαλία είναι ένα ευαίσθητο και συνεσταλμένο ...μπλέ LX200 που δυστυχώς δεν έβγαινε σε ροζ!

Ευτυχώς υπάρχουν λύσεις! http://www.vivechrom.gr/

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης