Jump to content

Χαιρετώ σας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αλέξανδρος εδώ, 37 ετών, κάτοικος Πυλαίας - Θεσσαλονίκης, επί της παρούσης.

Αν και εγγεγραμμένος στο forum για πολύ συναπτά έτη, γράφω για πρώτη φορά.

 

Με το μικρόβιο της αστρονομίας από πολύ μικρός αλλά χωρίς ποτέ να το εξελίξω. Θες τα απαρχαιωμένα γονεϊκά μυαλά που θεωρούσαν την αγορά τηλεσκοπίου "αλόγιστο και περιττό έξοδο" (είμαι στο επάγγελμα προγραμματιστής και ακόμα και ο υπολογιστής πουμου πήραν στα 13 θεωρήθηκε πολλές φορές "ακριβό παιχνίδι"), θες η μικρή πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωσα και γρήγορα θα ταμπέλιαζε έναν νέο εν δυνάμει αστροπαρατηρητή ως "ματάκια"... Τι τα θες.

...

Θυμάμαι εν έτη 1992, 13 χρονών, σε τον 80386 υπολογιστή και με το τότε DOS-ικό πρόγραμμα https://en.wikipedia.org/wiki/Skyglobe Skyglobe, που κάποια στιγμή έδωσε με την δισκέτα δώρο, το περιοδικό PC-master (ή το USER?), να ενθουσιάζομαι τόσο πολύ με το πλήθος της πληροφορίας που έδινε (25.000 αστέρια και time-lapsing), το μερικά Kilobyte πρόγραμμα. Τηλεσκόπιο δεν είχα, αλλά είχα "πόθο". Έπαιρνα μια φτηνιάρικη πυξίδα και ένα μεγάλο ξύλινο μοιρογνωμόνιο στο οποίο με ένα κομμάτι σύρμα περασμένο στο κέντρο του, προσπαθούσα να βρω, χρησιμοποιώντας την real-time πληροφορία που μου παρείχε το skyglobe, τι βλέπω και σε ποιές μοίρες σε σχέση με τον ορίζοντα. Και επειδή δεν υπήρχε laptop, σημείωνα πχ σε χαρτάκι ότι ο Άρης είναι στις 278 μοίρες και 32 μοίρες από τον ορίζοντα, έπαιρνα την πυξίδα και το μοιρογνωμόνιο, έτρεχα στον διάδρομο, βαρούσα την εξώπορτα και ανέβαινα τα 20 σκαλιά μέχρι την ταράτσα και έψαχνα...Τι ενθουσιασμός όταν το έβρισκα.

mode>

...

Δεν προχώρησα περισσότερο από την πρωτόγονη κατάστασή μου και βασικά ξεθώριασε η αγάπη για το απέραντο του ουρανού. Όπως και να έχει, το όνειρο ενός τηλεσκοπείου υπόβοσκε για πολλά χρόνια.