Jump to content

Βοήθεια για flats


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γειά σας,

προσπαθώ να πάρω μια σειρά flats με την ASI 1600 MM-M, τον τροχό της και τα φίλτρα. Έχω τοποθετήσει το τηλεσκόπιο μπροστά από TFT, σχεδόν κολλητά παρεμβάλοντας δύο λευκές σελίδες.

Αυτά είναι μερικά από τα αποτελέσματα.

Κατά τη γνώμη σας πρέπει να καθαρίσω το τηλεσκόπιο ή και την κάμερα ή να περιμένω από το λογισμικό την βελτίωση του αποτελέσματος ;

Επίσης πως σας φαίνονται οι διάρκειες ; Τα 13 έως 18 sec για τα narrow δεν είναι πολλά ;

1640659629_F_Red_2017-12-11_19-41-16_Bin1x1_1.17286s__-10C1.thumb.JPG.5bc149e4fc2b2a8e29eb9b561a5b4b56.JPG

1520896959_F_blue_Bin1x1_1.407s__-10C2.thumb.JPG.1efe0631b9a7a638b0c3ce77feb19c03.JPG

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τα Flat είναι για να βγάλεις τα σκουπίδια από τα καρέ σου. Δεν μπορείς να καθαρίζεις όλη την ώρα τηλεσκόπιο φίλτρα κτλ. Μόνο αν είναι σε πολύ χάλια κατάσταση και δεν βγαίνουν με τα callibration.

Γενικά πρέπει να μαζεύεις από 16.000-20.000 adu.

Gazing at the universe through the ΄Eyes΄ of an astrophotographer...!!!

http://www.astrothemis.gr

 

Greek Astrophotography Discord Chat!

https://discord.gg/2DUPacrNfM

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Για την ASI1600MM-Cool θα πρεπει να τραβηξεις 20.000-30.000 ADU σε 16bit μετατροπή. Όσο μεγαλυτερη διαρκεια τοσο καλυτερα αλλα μετα θα πρεπει να στακαρεις με dark flats αντι για bias. Γενικα με την 1600 δεν τραβαμε bias παρα μονο dark flats.

SkyWatcher Esprit 100ED PRO Triplet

ASI183MM-C Pro | Canon EOS 100D

ZWO EFW 8x1,25'' w/ Baader LRGB HOS

ZWO OAG w/ ASI290MM Mini

SkyWatcher EQ6-R PRO w/ EQMOD

PegasusAstro Pocket Powerbox

Intel Compute Stick

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Με τα flat αφαιρουμε τα ''σκουπιδια'' απο σκονη στον αισθητηρα της καμερας/φιλτρα και το βινιεταρισμα, οποτε το να βλεπεις διαφορα κουλουρια, γραμμες αλλα και ενα σκοτινιασμα γυρω απο το καρε σου ειναι λογικο. Βεβαια καλο θα ηταν να εχεις οσο πιο καθαρη την καμερα και τα φιλτρα σου για πιο καθαρα flat (φυσα αερα με ενα πουαρ). Για να παρεις flat ρυθμιζεις την εκθεση της καμερας για ενα συγκεκριμενο αριθμο ADU αναλογα με την καμερα σου. Λογικα το προγραμμα ληψης θα πρεπει να αναφερει καπου την τιμη των ADU μετα τη ληψη και θα πρεπει να κοιταξεις για μεσο ορο, η πιο συνιθησμενη τιμη ειναι γυρω στα 26000 ADU και καλο ειναι να παρεις γυρω στα 20-25 καρε.

 

Στα narrowband φιλτρα η εκθεση ειναι πιο μεγαλη μιας και τα φιλτρα αυτα κοβουν πιο πολυ φως απο τα απλα φιλτρα (μου εχει κατσει περιπτωση να παιρνω 30sec σε narrowband) αλλα ανεβαζοντας την εκθεση πανω απο 10 sec θα πρπει να παρεις και dark καρε ωστε να αφαιρεσεις τα hot/cold pixels απο τα καρε. Κατα τον συνδιασμο των flat σε ενα master flat θα πρεπει να βαλεις μονο ενα master bias αλλιως αν εχεις μεγαλη εκθεση με ενα master dark. Ενα κολπο για να μειωσεις οσο μπορεις την εκθεση σε narrowband φιλτρα ειναι να ανεβασεις την φωτεινοτητα απο το φλατοκουτο.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τη βοήθεια.

 

Συνοψίζοντας, τα flats που ήδη πήρα είναι μάλλον εντάξει επειδή είναι στα ~ 20.000 ADU σύμφωνα με το APT και είναι 30 ανά φίλτρο. Την επόμενη θα δοκιμάσω και με 25.000 ADU.

 

Ακολούθησα αυτή τη διαδικασία: http://www.lightvortexastronomy.com/tutorial-pre-processing-calibrating-and-stacking-images-in-pixinsight.html με την οποία αφαιρείται από τα flats και το masterbias και το masterdark.

Η διαδιακασία https://www.pixinsight.com/tutorials/master-frames/ έχει μερικές διαφορές, θα κάνω δοκιμή και με αυτή.

 

Υπάρχει ακόμη ο προβληματισμός του να καθαρίσω την κάμερα γιατί το πάνω αριστερό "σκουπίδι" έχει παράξενο σχήμα, δεν είναι κυκλικό. Ίσως να είναι αποτέλεσμα συμπύκνωσης ;

 

Παντελή γιατί λες: "Όσο μεγαλυτερη διαρκεια τοσο καλυτερα αλλα μετα θα πρεπει να στακαρεις με dark flats αντι για bias. Γενικα με την 1600 δεν τραβαμε bias παρα μονο dark flats." ;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πανω αριστερα ειναι καποιο μακροστενο σκουπιδι (μαλλον σκονη στον αισθητηρα), φυσα τον αισθητηρα με ενα πουαρ δεν ειναι συμπύκνωση, η συμπύκνωση ειναι μια κυκλικη θολουρα σε ολο τον αισθητηρα, η οποια με τον χρονο λειτουργιας της καμερας (σε ενα session) μικραινει και η εικονα καθαριζει. Κανε μια δοκιμη στην επομενη φωτογραφιση, αν μπορεις να θεσεις θερμοκρασια στην καμερα βαλτο πχ 0C ή -10C, παρε μερικα καρε, οταν η θερμοκρασια πλησιαζει στο σημειο δροσου της ατμοσφαιρας στρετσαρισε την εικονα οσο μπορεις και θα δεις αυτο που εννοω. Σου ανεβαζω και ενα τυπικο φλατ καρε στο L της καμερας μου

298964047_FlatMaster-L.thumb.jpg.929d50c0fe470264b93fc6c22afe5904.jpg

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ευχαριστώ kookoo_gr, ήσουν κατατοπιστικότατος.

 

Σίγουρα είναι στον αισθητήρα ή στο τηλεσκόπιο γιατί το βλέπω με όλα τα φίλτρα. Και μάλλον είναι στο προστατευτικό της κάμερας γιατί δεν έχω ανοίξει ποτέ την ASI. Σε όλες τις θερμοκρασίες είναι το ίδιο.

Θα δοκιμάσω με πουάρ. Βλέποντας την φωτογραφία που έστειλες πήρα θάρρος , φοβόμουν ότι το φαινόμενο παρουσιαζόνταν μόνο σε εμένα !

Πάντως είχα καλύτερα αποτελέσματα με το Maxim παρά με το PixInsight όσον αφορά τα flats. Κάτι δεν κάνω καλά με το PixInsight αλλά με τόσες ρυθμίσεις που έχει δεν βρίσκω άκρη !

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Οι βρωμιες ειναι στην καμερα, προστατευτικο τζαμι, αισθητηρα, φιλτρα. Στο τηλεσκοπιο δεν θα δεις βρωμια λογω εστιακης αποστασης (αν τα φλατ επιαναν την βρωμια που εχουν τα οπτικα του τηλεσκοπιου θα πηδαγες απο γκρεμο :cheesy: ) Αν ο αισθητρας της καμερας ειναι πισω απο προστατευτικο τζαμι θα προτεινα να ΜΗΝ το ανοιξεις και να αφησεις τον αισθητηρα οπως ειναι μιας και μπορει να κανεις ζημια παρα καλο (ουτως η αλλως για την δικια μου πλανητικη ASI το εγχειριδιο αναφερει να μην ανοιχτει το προστατευτικο τζαμι) Ετσι κι αλλιως η δουελια των flat ειναι αυτη, να αφαιρεσουμε βρωμιες και οπτικα σφαλματα (βινιεταρισμα) απο τα καρε μας.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Όπως λέει και ο kookoo_gr καλό είναι να μην ανοίξεις την κάμερα. Απ'οτι φαίνεται οι λεκεδες είναι είτε στο προστατευτικο τζαμακι, είτε στα φίλτρα, είτε στο τηλεσκοπιο (reduxer, αντικειμενικος).

 

Σε περιπτωση υγρασιας, αν εχεις την V3, εχει υποδοχη που βάζεις ενα καψουλακι και τον αφαιρει χωρις να ανοιξεις την καμερα.

 

Όσο για τα dark flats και τα bias, έχουν γίνει τεστ και στην 1600 δεν χρειαζονται bias. Καλιμπραρεις το στακαρισμενο με master dark χωρις normalization. Μετα αφαιρεις τα dark flats απο τα flats, και τα flats απο το στακαρισμενο.

 

Οπότε ουσιαστικα αντι να τραβηξεις bias, τραβα darks στον ιδιο χρονο με τα flats και θα εισαι οκ.

SkyWatcher Esprit 100ED PRO Triplet

ASI183MM-C Pro | Canon EOS 100D

ZWO EFW 8x1,25'' w/ Baader LRGB HOS

ZWO OAG w/ ASI290MM Mini

SkyWatcher EQ6-R PRO w/ EQMOD

PegasusAstro Pocket Powerbox

Intel Compute Stick

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ευχαριστώ και πάλι. Μόλις τέλειωσα με το τζαμάκι της κάμερας και τα νέα flats. Είναι απολύτως καθαρά.

Παντελή η διάρκεια των flats, λόγω των φίλτρων, κυμαίνεται από 0,17s έως 11s. Τα dark flats με τι διάρκεια να τα τραβήξω ;

F_SII_2017-12-12_13-31-58_Bin1x1_11.2506s__-10C.thumb.jpg.0fdfd671f00ae117bfd4518a73ebb12f.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ιδια με τα flats. Αν τα flats σου ειναι 5sec, τι ιδιο και τα dark flats

 

Αν σε αλλο φιλτρο ειναι πχ 10 sec, τραβας κι εκει dark flats.

SkyWatcher Esprit 100ED PRO Triplet

ASI183MM-C Pro | Canon EOS 100D

ZWO EFW 8x1,25'' w/ Baader LRGB HOS

ZWO OAG w/ ASI290MM Mini

SkyWatcher EQ6-R PRO w/ EQMOD

PegasusAstro Pocket Powerbox

Intel Compute Stick

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Χρησιμοποιώντας την ακόλουθη διαδιακασία δεν θα μπορούσα να μην τραβήξω dark flats ;

Ή πρέπει οπωσδήποτε λόγω της ASI 1600 ;

 

http://www.lightvortexastronomy.com/tutorial-pre-processing-calibrating-and-stacking-images-in-pixinsight.html#Section3

 

"Optimize has been left enabled under Master Dark in order to allow PixInsight to scale the master dark to suit the exposure time of the flat frames. This is necessary because the flat frames are usually around 1 second in exposure time whereas the master dark in my case comes from dark frames that have 600 seconds exposure time (10 minutes). Since dark current signal is linearly acquired during a dark frame exposure, it can be scaled easily by PixInsight so long as the Optimize option is left enabled. Please note that PixInsight may state that there is no correlation between the master dark and your flat frames. This happens commonly if your flat frames are indeed very low exposure time (such as 1 second or less). Do not worry about this as it is normal - it just means that dark subtraction is not necessary for those flat frames. Now clicking Apply Global populates our Calibrated folder with calibrated flat frames.

 

With the flat frames calibrated, they can now be stacked to form a master flat. This is again done with ImageIntegration. "

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Όχι. Στην ASI1600 καλο ειναι να μην κανεις optimize τα darks. Τραβα νεα με ιδια θερμοκρασια και ιδια εκθεση.

SkyWatcher Esprit 100ED PRO Triplet

ASI183MM-C Pro | Canon EOS 100D

ZWO EFW 8x1,25'' w/ Baader LRGB HOS

ZWO OAG w/ ASI290MM Mini

SkyWatcher EQ6-R PRO w/ EQMOD

PegasusAstro Pocket Powerbox

Intel Compute Stick

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

γενικα για να κανεις optimize τα dark πρεπει να παρεις dark frames τουλαχιστον 20 λεπτα το καθενα και γυρω στα 25 για να βγαλεις το master dark.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αμάν ! Και νέα σειρά για κάθε διαφορετικό gain ... Θέλει υπομονή τελικά η αστροφωτογράφηση. Σας ευχαριστώ και πάλι. Νομίζω κατάλαβα τώρα. :cheesy:
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγω το εχω στο 76 για LRGB και 200 για στενα.

SkyWatcher Esprit 100ED PRO Triplet

ASI183MM-C Pro | Canon EOS 100D

ZWO EFW 8x1,25'' w/ Baader LRGB HOS

ZWO OAG w/ ASI290MM Mini

SkyWatcher EQ6-R PRO w/ EQMOD

PegasusAstro Pocket Powerbox

Intel Compute Stick

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγώ 300 για όλα, έως τώρα. Θα δοκιμάσω με 139.

 

Παντελή, το έχεις διαβάσει αυτό :

 

https://www.astrobin.com/forum/c/group-forums/zwo-asi1600mm/gain-and-offset-settings-for-long-exposure/?page=2

 

https://www.astrobin.com/groups/31/

 

 

13/12/2017

Τελικά έκανα έτσι:

 

Τραβάω DarkFlats (σαν Dark αλλά με διάρκεια όσο το Flat) με ένα φίλτρο με ορισμένη διάρκεια και τους κάνω image integration με Winsorized και no normalization ώστε να έχω μόνο ένα DF.

 

Κάνω image calibration των flats που έχω τραβήξει με το ίδιο φίλτρο και σαν Master Dark χρησιμοποιώ το DF που έφτιαξα πρίν, χωρις calibrate και optimize.

 

 

Κάνω image integration των καλιμπραρισμένων flats με Winsorized και no normalization ώστε να έχω μόνο ένα MasterFlat ανά φίλτρο.

 

Σας φαίνεται σωστή η μέθοδος ;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης