Jump to content

xmavidis

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    276
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Σχετικά με xmavidis

  • Γενέθλια 02/27/1989

του/της xmavidis Επιτεύγματα

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Φήμη

  1. Σύμφωνα με την Ειδική και τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας, πρώτον κανένα σώμα δεν μπορεί να περάσει τη ταχύτητα του φωτός και δεύτερον ο χωροχρόνος δεν μπορεί να διαρηγθεί. Το φωτόνιο δε καμπυλώνει τον χωροχρόνο. Η κίνηση του φωτός καθορίζεται από τον ελάχιστο χωροχρονικό δρόμο.
  2. Πρέπει όντως να ξεκολλήσουν κάποιοι από αυτό το πράγμα. Ο Καραθεοδωρή υπήρξε μεγάλος μαθηματικός του προηγούμενου αιώνα και εργάστηκε πάνω στη γενικής σχετικότητα όπως σήμερα όσοι ασχολούνται με τον τομέα αυτό. Τέλος, θα πρέπει να πω ότι, άσχετα με το πόσο αγαπούσε την Ελλάδα ο Καραθεοδωρή, δε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να πάρει τα "εύσημα" επειδή έβγαλε έναν μεγάλο μαθηματικό διότι αλλού του δώθηκε η ευκαιρία να αναπτύξει την μαθηματική του σκέψη ενώ απ' την Ελλάδα δε πήρε και πολλά.
  3. Σπουδάζω επιστήμη υλικών στο Ηράκλειο αλλά θέλω να κάνω το μεταπτυχιακό μου στη φυσική στερεάς κατάστασης, τομέα με τον οποίο ασχολούμε ήδη ερευνητικά (στη διπλωματική μου).
  4. Αυτή είναι η προσέγγιση της θεωρίας χορδών. Μια θεωρία που δεν έχει δώσει ως τώρα καμία απάντηση για το πώς δουλεύει ο κόσμος μας. Και προσωπικά πιστεύω ότι δε θα δώσει ούτε στο μέλλον απλά γιατί δεν αποτελεί τη σωστή θεωρία. Για να μπορεί να οριστεί ένα σχήμα σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει κάτι έξω από αυτό. Δηλαδή για να μπορεί να οριστεί το σχήμα ενός πράγματος (πχ του σύμπαντος) πρέπει να υπάρχει ένα σύνολο σημείων που ορίζουν το σύνορο μεταξύ αυτού και του "περιβάλλοντος". Πρέπει δηλαδή να έχει επιφάνεια. Με αυτό το σκεπτικό δεν είμαι σίγουρος ότι έχει νόημα το ερώτημα περί σχήματος του σύμπαντος.
  5. Αν πιστεύει κάποιος σε κάποια θρησκεία αυτό είναι δικό του θέμα και μόνο. Κάποιοι Γερμανοί φυσικοί γύρω στο 30' κατηγορούσαν τον Einstein και την δήθεν ανήθικη εβραϊκή φυσική του. Καλύτερα να μην αναφερθούμε ξανά σε θρησκείες και παρόμοια θέματα. Η Μαρία με κάλυψε στα περισσότερα που ήθελα να γράψω ως απάντηση. Ο Νεύτωνας, αν θέλεις να μιλήσουμε για ειλικρίνεια, χρησιμοποίησε την εξουσία του για να εξοντώσει τους αντιπάλους του. Λαμπρό μυαλό βέβαια κι αυτός αλλά μπορεί κανείς να συγκρίνει τον χαρακτήρα του Νεύτωνα με τον χαρακτήρα του Einstein. Τέλος, όσο αναφορά για τις αναφορές σε παλιότερες εργασίες. Όπως ανέφερα στο προηγούμενο post μου στο topic αυτό ο Einstein βρισκόταν για αρκετά χρόνια εκτός πανεπιστημίου κάτι που συνεπάγεται ότι δεν είχε πρόσβαση σε όλη την ερευνητική βιβλιογραφία. Και κάτι άλλο. Αν κάτι στην εργασία δεν ήταν καλό (όπως πχ έλλειψη references) τότε το paper θα επέστρεφε πίσω στον Einstein. Άλλωστε editor του Annalen der physik ήταν ο Max Planck, που ούτε καν γνώριζε τον Einstein πριν το 1905 (και ούτε ήταν Εβραίος), με ότι συνεπάγεται αυτό ως προς την αξιοπιστία των papers που δημοσιεύονταν.
  6. Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Στην επιστήμη όλοι στηρίζονται στις δουλειές άλλων και οικοδομούν επί αυτών ή αμφισβητούν κάποιο κομμάτι και προτείνουν μια λύση. Ο Poincare συνέβαλε κι αυτός στη θεωρία όπως και ο Minkowski όπως και πολλοί άλλοι μετά από αυτούς. Αυτά περί over-rated δεν είναι καθόλου σωστά. Ο Einstein για πολλά χρόνια βρισκόταν στο περιθώριο της ακαδημαϊκής ζωής. Κάτι που συμβαίνει και σήμερα με πάρα πολλούς, ειδικά όσους ασχολούνται με κάτι διαφορετικό από τη θεωρία χορδών (αναφέρομαι στη σωματιδιακή φυσική). Το 1909 πήρε την πρώτη του ακαδημαϊκή θέση (4 χρόνια μετά από papers σαν το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο, την κίνηση Brown, την ειδική σχετικότητα και την εργασία του πάνω στη κβαντική υπόθεση (φωτόνιο) που όλοι ξέρουμε την επίδραση όλων αυτών). Δεν θέλω να ακούω περί Εβραίων και λοιπά λοιπόν.
  7. Τα φωτόνια (στοιχειώδη ποσά, quanta, ενέργειας) είναι κύματα και όχι σωματίδια (άσχετα αν παρουσιάζουν σωματιδιακές ιδιότητες). Ο συνδυασμός δυο καθέτων μεταξύ τους κυμάτων: το ηλεκτρικό κύμα και το μαγνητικό κύμα ονομάζεται Ηλεκτρομαγνητικό κύμα και είναι το φώς . Τα δύο αυτά κύματα διαδίδονται στον χώρο με ταχύτητα c η οποία εξαρτάται από τη φύση του υλικού διάδοσης των κυμάτων. Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε, η «ταχύτητα του φωτός» δεν αναφέρεται σε ταχύτητα κάποιου σωματιδίου αλλά στην ταχύτητα της διάδοσης των Η/Μ κυμάτων η οποία είναι σταθερή για κάθε υλικό άρα δεν υπάρχει επιτάχυνση. Ελπίζω να σας κάλυψα… Αφού παρουσιάζουν λοιπόν και σωματιδιακές ιδιότητες δεν είναι μόνο κύματα αλλά εφόσον παρουσιάζουν και κυματικές ιδιότητες δεν είναι μόνο κύματα. Το φωτόνιο είναι το στοιχειώδες "κομμάτι" φωτός, που προκύπτει από τη κβάντωση του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου - δηλαδή είναι το "σωματίδιο"-φορέας της ηλεκτρομαγνητικής δύναμης - και σύμφωνα με τη σημερινή κατανόηση μας για τον κόσμο είναι σωματίδιο και κύμα την ίδια στιγμή. Επίσης, το φως δεν αποτελείται από ηλεκτρικό κύμα και μαγνητικό κύμα. Το ηλεκτρικό και το μαγνητικό πεδίο δεν είναι κύματα. Είναι...πεδία με την έννοια που έδωσαν στο όρο 'πεδίο' οι Faraday και Maxwell. Το ηλεκτρικό πεδίο δημιουργείται από φορτία, ακόμη και ακίνητα και το μαγνητικό από κινούμενα φορτία (ρεύμα). Το φως είναι ένα ηλεκτρομαγνητικό κύμα καθώς περιγράφεται από το ένα διάνυσμα ηλεκτρικού πεδίου και ένα διάνυσμα μαγνητικού πεδίου.
  8. Kambu, αν σου δωθεί η ευκαιρία να πας για σπουδές έξω τρέχα! Είσαι μικρός ακόμα και νομίζω έχεις αρκετό χρόνο να προετοιμαστείς ως τότε. Νάνσυ καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου! Νομίζω κάνεις το καλύτερο που φεύγεις από τώρα έξω. Εγώ θα αναγκαστώ να ανεχθώ την ποιότητα των ελληνικών πανεπιστημίων άλλον 1 χρόνο εδώ (αν και θα δώσω εξετάσεις το φθινόπωρο για να μπω σε ένα πρόγραμμα phD φυσικής στην Αμερική).
  9. Τα μαθηματικά είναι αλληλένδετα με τη φυσική. Δε μπορείς να κάνεις φυσική χωρίς μαθηματικά διότι δε μπορείς να προβλέψεις διαφορετικά τη τιμή μιας μετρήσιμης ποσότητας. Αν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό δεν έχεις επιστήμη αλλά φιλοσοφία. Φυσικά μπορείς να διαβάσεις φυσική χωρίς μαθηματικά με τους περιορισμούς βέβαια που έχει κάτι τέτοιο. Για την ηλικία της Tsaprazi η φυσική ακόμα και με στοιχειώδη μαθηματικά γυμνασίου (ή ακόμα και δημοτικού) είναι μια χαρά σαν πρώτη επαφή. Δεν αναφέρομαι φυσικά στις μαθηματικές τεχνικές και tricks που χρησιμοποιούνται για τη γρηγορότερη λύση ενός προβλήματος. Μια τέτοια τεχνική είναι και η προπαίδεια. Έχεις απλά έναν πίνακα και πας στη γραμμή και στήλη που θες και βρίσκεις τον αριθμό (από μνήμης βέβαια αλλά αυτό κάνεις). Τι ακριβώς κάνεις όμως όταν πολλαπλασιάζεις δύο αριθμούς βάση του πίνακα αυτού που έχεις μάθει παπαγαλία στο δημοτικό; Μπορούμε να σκεφτούμε πχ ένα βαρέλι (ότι θέλει ο καθένας) το οποίο χρησιμοποιείται για αριθμητικούς υπολογισμούς. Θέλουμε να υπολογίσουμε πόσο κάνει πχ 2 φορές το 4. Οπότε παίρνουμε 2 βόλους και τους ρίχνουμε στο βαρέλι. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία 4 φορές. Αναποδογυρίζουμε το βαρέλι και μετράμε τους βόλους. Το αποτέλεσμα είναι το γινόμενο του 2*4=8. Το παραπάνω παράδειγμα βέβαια είναι πολύ απλοϊκό και ίσως όχι τόσο καλό. Τα tricks δεν είναι απαραίτητα για μια πρώτη (λίγο περισσότερο από επιφανειακή) κατανόηση του τομέα της φυσικής που μελετάς. Όσο για την υπόθεση με τους Einstein και Καραθεοδωρή, η σύλληψη της σχετικότητας, η βασική φυσική ιδέα πίσω από τη θεωρία δώθηκε σαφώς από τον Einstein. Πολλοί άλλοι, όπως ο Καραθεοδωρή, ο Minkowski και άλλοι δούλεψαν πάνω στην θεωρία στη συνέχεια.
  10. Ωραία πράγματα!!! Βλέπω δε σταματάτε μέρα! Ο Στρούμπουλας (έστω με κακή διαύγεια σας άνοιξε την όρεξη! )
  11. Η σελίδα του συντάκτη της εργασίας είναι αυτή: http://webusers.astro.umn.edu/~larry/void/ Δε μπορώ να πω ότι με έπεισε η θεωρία του για την εξήγηση του κενού αυτού. Αυτό όμως που με προβλημάτισε είναι το μέγεθος του κενού που μπορεί να συγκριθεί με το μέγεθος του σύμπαντος (1 προς 42) και τι συνέπειες μπορεί να έχει ως προς τις σημερινές αντιλήψεις μας ότι το σύμπαν είναι ομογενές και ισότροπο σε μεγάλες κλίμακες.
  12. Η θεωρία σε αυτόν τον τομέα πάντα προπορεύεται του πειράματος. Σίγουρα αν στα επόμενα χρόνια οι θεωρητικοί των χορδών δεν βρουν κάποιο τρόπο να επαληθευθεί κάτι από την θεωρία τότε σύντομα θα ξεχαστεί.
  13. Όσο μεγαλύτερη είναι η πίεση τόσο το σημείο ζέσεως ανυψώνεται. Γενικά σε μεγάλες πιέσεις πάμε σε καταστάσεις που τα άτομα ενός υλικού κινούνται όλο και λιγότερο και περιορίζονται σε "μικρό" χώρο οπότε έχουμε αλλαγή φάσης, από αέριο σε υγρό πχ.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης