Jump to content

Ρύθμιση Οθόνης - Monitor Calibration;;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα παιδιά,

 

αν και το θέμα κάπου πρέπει να το έχουμε ξανασυζητήσει αλλά όσο και αν έψαξα δεν το βρήκα, τέλος πάντως :P

 

Πρόσφατα αγόρασα νέο Laptop το οποίο όμως μου δείχνει διαφορετικά τις εικόνες αν κάθομαι στο ύψος της οθόνης και διαφορετικά αν αλλάξω λίγο γωνία θέασης ](*,) #-o αλλά θεωρώ/υποθέτω ότι το πιο σωστό είναι αν είμαι τελείως κέντρο. Όλα καλά ως εδω... και το Callibration απο το http://astrocorinth.webs.com/monitorcalibration.htm]site του κυρίου Κεχαγιά έκανα...

...Όταν αλλάζω υπολογιστή οι εικόνες είναι τελείως διαφορετικές!!

Ναι έχω Callibrarει όλες τις οθόνες και πάλι έχω το ίδιο αποτέλεσμα, άσε που πλέον δεν ξέρω ποιο είναι καλό και ποιο όχι, έχω και 7-8 οθόνες που δουλεύω και δεν ξέρω ποια να εμπιστευτώ.

 

Για πείτε καμιά ιδέα, τι να κάνω;

Να ξανατρέξω το Calibrize και να κάνω δοκιμές;

 

 

 

Ενα παράδειγμά για να καταλάβετε πόση διαφορά βλέπω μεταξύ των οθονών

εδω είναι η σημερινή φωτο όπως την βλέπω σωστά στο νεο Laptop (αυτη που ανέβασα σήμερα)

http://www.astrovox.gr/forum/album_pic.php?pic_id=13748

 

και εδω όπως την βλέπω σωστά απο τον υπολογιστή στο σπίτι και απο μια οθόνη στην δουλειά έχουν το ίδιο monitor

http://www.astrovox.gr/forum/album_pic.php?pic_id=13751&user_id=685

Βασίλης Μεταλληνός

OO 16 1600 f4

ΟΟ 12.5 1525 f4.8 NEQ6

TOA130 1000 f7.7 ΕΜ200

ED80 600 f7.5, Vixen9x63

Canon eos 6D, Sony a7s2, Wat120n+,Asi120

2009年7月22號日食 - 2017 Aug 21

www.metallinos.net

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Βασιλη πονος και καημος ](*,) :-k #-o

Γενικα οι οθονες των λαπτοπ εχω παρατηρησει ειναι πολυ φωτεινες και γενικα ειναι μαπα.

Το calibrize και ολα αυτα τα calibration προγραμματα κανουν δουλεια μεχρι ενα σημειο.

Να σου κανουν καλυτερη την οθονη δεν προκειται αλλα τουλαχιστον θα βλεπεις πιο σωστα και θα μπορεις να ξεχωρισεις τις διαβαθμισεις του λευκου και του μαυρου (η χρωματικη αποδοση ειναι πονος).

Υπαρχει και η λυση της βεντουζας αλλα κοστιζει κανα 200αρι με δικο της προγραμματα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Υπέροχα, κι εγώ εκεί έχω καταλήξει πόνος και καημός #-o

Αντε δούμε τι θα ΔΟΥΜΕ;!!

 

η βεντούζα τι είναι;

 

 

 

Τουλάχιστον για πείτε μου προς τα που να κινηθώ, ποια από τις παραπάνω φωτο σας εμφανίζεται καλύτερα; (ίσως καμία απο τις δυο)

Βασίλης Μεταλληνός

OO 16 1600 f4

ΟΟ 12.5 1525 f4.8 NEQ6

TOA130 1000 f7.7 ΕΜ200

ED80 600 f7.5, Vixen9x63

Canon eos 6D, Sony a7s2, Wat120n+,Asi120

2009年7月22號日食 - 2017 Aug 21

www.metallinos.net

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Bill αυτη http://www.astrovox.gr/forum/album_pic.php?pic_id=13748 σε εμενα πισω ο ουρανος ειναι καπως μωβ και γενικα ολη η φωτο προς ματζεντα.

Αυτη εδω http://www.astrovox.gr/forum/album_pic.php?pic_id=13751&user_id=685 ο ουρανος πισω ειναι γκρι και πιο σωστη πιστευω.

Εσυ πως τις βλεπεις ;;;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αγγελε όπως κι εσυ, την 685 την βλέπω καλύτερα, είμαι στον υπολογιστή στο σπίτι και την έφτιαξα εδω, ενώ η 13748 εδω δεν μου αρέσει καθόλου!

 

Στο Laptop βλέπω την 13748 περίπου όπως την 685 στον υπολογιστή που είμαι τώρα :-({|=

 

Σε ευχαριστώ για την απάντηση γατι τώρα έχω μια κατεύθυνση να κινηθώ, θα κοιτάξω και τις υπόλοιπες οθόνες τι αποτέλεσμα δίνουν αλλά μάλλον το laptop θα θέλει ένα γερό Callibration!!

Βασίλης Μεταλληνός

OO 16 1600 f4

ΟΟ 12.5 1525 f4.8 NEQ6

TOA130 1000 f7.7 ΕΜ200

ED80 600 f7.5, Vixen9x63

Canon eos 6D, Sony a7s2, Wat120n+,Asi120

2009年7月22號日食 - 2017 Aug 21

www.metallinos.net

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Είναι ένα θέμα που πράγματι πονάει και χρειάζεται αρκετή δουλειά όταν πρόκειται για πολλά μόνιτορ.

Πιστεύω ότι δεν θα βγει άκρη με αυτόν τον τρόπο, ώστε να έρθουν όλα το ίδιο. Όσες φορές και αν τρέξουμε καλιμπράρισμα πάντοτε θα έχουμε διαφορές με αυτή τη μέθοδο που διαβάζω παραπάνω.

 

Η αράχνη (βεντούζα) είναι μια μέθοδος για ευκολότερη διόρθωση των χρωμάτων. Μπαίνει επάνω στην οθόνη και φτιάχνει αυτόματα ένα προφίλ με τα σωστά χρώματα. Αυτό που δεν γνωρίζω, είναι εάν σε διαφορετικά μόνιτορ μπορεί να φτιάξει προφίλ στο κάθε ένα, που να συμφωνούν και μεταξύ τους ώστε να αποδίδουν την ίδια εικόνα όλα. Δύσκολο μου φαίνεται, ίσως χρειάζεται κάτι ακριβότερο. Κόστος γύρω στα 200 αλλά υπάρχουν και άλλες όπως της ColorVision ρίξτε μια ματιά στο Spider 3 Express, αν δεν υπάρχει ανάγκη για μεγάλη ακρίβεια, με κόστος στις 70 λίρες UK. Φυσικά αν υπάρχουν και CRT μόνιτορ δεν γίνεται να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με τα LCD.

 

Πρόσφατα αγόρασα νέο Laptop το οποίο όμως μου δείχνει διαφορετικά τις εικόνες αν κάθομαι στο ύψος της οθόνης και διαφορετικά αν αλλάξω λίγο γωνία θέασης

 

Λίγα laptop έχουν καλή ποιότητα οθόνης. Στο καλιμπράρισμα πρέπει πάντοτε να είμαστε στο κέντρο της, γιατί ανάλογα την οθόνη έχουν και διαφορετικές γωνίες θέασης.

 

Νομίζω όλη η δουλεία πρέπει να γίνει με το χέρι χρησιμοποιώντας σταθερές.

Φιλικά - Ντίνος Μακρόπουλος

 

*Όλα τα ταξίδια κάποια μέρα θα τελειώσουν. Βρες το σύμπαν μέσα σου και μπορείς να ταξιδεύεις για πάντα*.

Prem Rawat

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ωχχχχ!!!!Πονεμένη ιστορία άνοιξες ρε Billαρε...Άστα μόλις εχθές δοκίμαζα το προγραμματάκι του Άγγελου και κατάλαβα ότι ακόμα εξακολουθώ να βλεπω άλλα ντα άλλων... :mrgreen: :mrgreen:

Η τελευταία αξιόπιστη οθόνη που είχα με άφησε εδώ και 2 περίπου χρόνια...από τότε είμαι κλαψ,κλαψ... :cry: :cry:

 

Υ.Γ Για την αράχνη η βεντούζα Άγγελε δεν έχω ακούσει και ότι καλύτερο.Όσους ρώτησα μου μιλήσανε για μούφα...τι να πω. :-k

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παιδια η καλη βεντουζα κανει δουλεια το θεμα ειναι οτι αγοραζουμε μαπες μονιτορ επειδη ειναι φθηνα και οτι και να κανουμε .... ](*,)

Ετυχε και περασε απο τα χερια μου ενα 27αρι Lg το οποιο το ειχα για επεξεργασια.

Ουτε βδομαδα δεν την κρατησα ηταν πολυ αισχος και την εδωσα οπως οπως (οσο καλιμπραρισμα και να της εκανα παντα μαπα εβγαινε το αποτελεσμα).

Αν θελετε καλη οθονη σκαστε τα και παρτε Eizo να τελειωνετε :cheesy:

Ομως παιζει και το εξης σεναριο οπως και στην μουσικη.Οταν εγω εχω μονιτορ ηχεια και φτιαχνω ενα κομματι και αυτο που ακουω ειναι σωστο και το παρει το κομματι και το ακουσει καποιος σε στερεοφωνικο με απλα ηχεια σιγουρα δεν θα το ακουσει ετσι οπως το ακουσα εγω.Με λιγα λογια το να παρετε μια καλη οθονη και να εχετε εσεις το σωστο αποτελεσμα δεν λεει κατι μιας και ολοι οι υπολοιποι θα το βλεπουν οπως ναναι.Νομιζω δεν υπαρχει λυση στο προβλημα και γι'αυτο δεν εχουμε βρει ακρη τοσα χρονια.Η γνωμη μου ειναι με βαση την οθονη που εχουμε την καλιμπραρουμε οσο πιο σωστα μπορουμε με ολες αυτες τις μεθοδους απο τις καρτες γραφικων μας η απο προγραμματακια σαν το calibrize και τελειωσε το θεμα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν ξέρω αν έχω πιάσει, ακριβώς, το νόημα της συζήτησης αλλά δοκιμάστε και την επιλογή 'Factory Settings' ή Default ή 'Εργοστασιακές ρυθμίσεις' στο μόνιτορ.Θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα.

Κάποια εποχή, όταν πέρασα στο στρατόπεδο των TFT(από CRT) το Oblivion μου έβγαινε χάλια με μωβ ουρανούς, πράσινα πρόσωπα κ.ά. Όλα διορθώθηκαν όταν έκανα τα παραπάνω. 8)

Φιλικά Νίκος

Μέλος Αστρονομικής Ένωσης Σπάρτης

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν ξέρω αν έχω πιάσει, ακριβώς, το νόημα της συζήτησης αλλά δοκιμάστε και την επιλογή 'Factory Settings' ή Default ή 'Εργοστασιακές ρυθμίσεις' στο μόνιτορ.Θα εκπλαγείτε με το αποτέλεσμα.

 

Ναι Νίκο το έπιασες το νόημα. :D

Όσο για τις ρυθμίσεις δεν νομίζω ότι το default θα βοηθήσει αφού όταν αγοράζεις μια οθόνη είναι καλιμπραρισμένη έτσι(default) και ουσιαστικά εμείς τις αλλάζουμε τις ρυθμίσεις αφού στο default δεν μας αποδίδει σωστά.Φυσικά παίζει ρόλο και η μάρκα της οθόνης όπως καλά είπε ο Άγγελος.

 

Παιδια η καλη βεντουζα κανει δουλεια το θεμα ειναι οτι αγοραζουμε μαπες μονιτορ επειδη ειναι φθηνα και οτι και να κανουμε .... Brick wall

Ετυχε και περασε απο τα χερια μου ενα 27αρι Lg το οποιο το ειχα για επεξεργασια.

Ουτε βδομαδα δεν την κρατησα ηταν πολυ αισχος και την εδωσα οπως οπως (οσο καλιμπραρισμα και να της εκανα παντα μαπα εβγαινε το αποτελεσμα).

Αν θελετε καλη οθονη σκαστε τα και παρτε Eizo να τελειωνετε Cheesy Grin

 

Μα ρε φίλε αν ΕΙΧΑΜΕ(αναφέρομαι στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή-κρίση) τα λεφτά να αγοράζαμε EIZO τότε σίγουρα μα σίγουρα ΔΕΝ θα χρειαζόμασταν την βεντούζα.

 

:lol: :lol:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πολλά πράγματα σε αυτό το thread έχουν ειπωθεί λάθος:

 

Για παράδειγμα:

 

Το monitor ΔΕΝ είναι μόνο αυτό υπεύθυνο για την απόδοση των χρωμάτων.Η κάρτα γραφικών επηρεάζει το αποτέλεσμα. Επίσης και το λειτουργικό συμβάλει στην απόδοση των χρωμάτων. (Στα win φορτώνονται default profiles για την οθόνη που νομίζει ότι βρήκε - δείτε πόσοι έχετε λάθος profile για οθόνη που δεν έχετε) Γι αυτό και τα color profiles που παράγονται από τις βεντούζες (colorimeters λέγονται) είναι για TO OS + TO MONITOR + TH GFX.

 

Επίσης στα CRT monitors αλλά ακόμα και στα TFT πρέπει να παίρνουμε profiles κάθε 2-3 μήνες διότι η φωτεινότητα και η απόδοση αλλάζει με το χρόνο (ειδικά στις crt)

 

Άρα το σκεπτικό βάλε την οθόνη στο default και θα δείξει καλά δεν ισχύει. Εάν ίσχυε κάτι τέτοιο δεν θα χρειάζονταν όλα αυτά τα εργαλεία.

 

Σίγουρα οι EIZO είναι καταπληκτικά monitors (με αστρονομικές τιμές όμως) και πολλά από αυτά έχουν τεχνολογίες για color management και ενσωματωμένα colorimeters.

 

Έχοντας δοκιμάσει το colorimeter x-rite i1 μπορώ να πώ ότι κάνει απίστευτη δουλειά μιας και ρύθμισα 2 διαφορετικές οθόνες (διαφορετικός κατασκευαστής) να δείχνουν ακριβώς το ίδιο. Μετέφερα τις astrophotos από το ένα desktop στο άλλο και τα χρώματα / brightness/ contrast ήταν ίδια.

 

 

Ένα colorimeter δεν ρυθμίζει μόνο τα χρώματα.. ρυθμίζει το brightness, contrast, RGB, το white point και ακόμα και τον εσωτερικό φωτισμό ώστε να έχεις το σωστό background στο φωτισμό του δωματίου που εργάζεσαι.

 

Το color management είναι πραγματικά επιστήμη και μια ολόκληρη βιομηχανία επενδύει πάνω σε αυτό!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συμφωνώντας με τα τελευταία να προσθέσω τα εξής λίγα:

 

Το να έχεις καλιμπραρισμένη οθόνη και να έχεις τα σωστά χρώματα στις εικόνες είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

 

Αν έχω καταλάβει σωστά, η αρχική ερώτηση στο θέμα είναι το πώς μπορεί κάποιος να πάρει σωστές εικόνες όχι από μία αλλά από περισσότερες οθόνες.

Υπάρχουν λύσεις που εφαρμόζονται πολλά χρόνια και εφόσον κάποιος ασχολείται με την φωτογραφία θα πρέπει να τις γνωρίζει.

Έχω παιδευτεί αρκετά χρόνια για να μάθω να φέρνω τις οθόνες μου στο επιθυμητό σημείο. Δεν είναι δύσκολο τελικά, αλλά θέλει διάβασμα. Οι οθόνες και οι κάρτες γραφικών έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα ώστε να μπορούν να αποδώσουν αρκετά πιστά τα χρώματα χωρίς να καταφύγει κάποιος στην λύση του ακριβού μόνιτορ, όταν δεν υπάρχει επαγγελματικός λόγος. Κάτι ανάλογο με τα καινούργια αυτοκίνητα δηλαδή. Υπάρχουν τα πολύ καλά, αλλά δύσκολα βρίσκεις κάποια που θα πεις ότι είναι κακά. Να αποτολμήσω μια απάντηση λοιπόν στο αρχικό ερώτημα του Βασίλη γιατί δεν έχει απαντηθεί ακόμα.

 

 

Μέθοδοι καλιμπραρίσματος για διαφορετικές οθόνες:

 

Η πρώτη είναι η ψηφιακή μέθοδος. Με ένα εξάρτημα δηλαδή όπως η αράχνη ή ένα colorimeter, δεδομένα από την ανάγνωση της οθόνης ή από μια εξωτερική κάρτα διαβάζονται και δημιουργείται ένα ICC προφίλ που σώζεται στο κομπιούτερ. Οι ακριβότερες συσκευές, προσφέρουν δυνατότητα για καλιμπράρισμα κοινό, σε διαφορετικές οθόνες. Απλό άλλα όχι πάντοτε επιτυχημένο ιδιαίτερα αν θέλουμε να φέρουμε στα ίσια πολλές οθόνες. Εκτός και αν αγοράσουμε κάτι ακριβό.

 

Στη δεύτερη μέθοδο οι ρυθμίσεις γίνονται χειροκίνητα. Για αρχή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα προγραμματάκι καλιμπραρίσματος όπως αυτό που αναφέρθηκε στο πρώτο ποστ, αλλά δεν είναι αρκετό.

 

Για παράδειγμα, όσες φορές και να τρέξεις ένα πρόγραμμα για καλιμπράρισμα και όσες σελίδες αν επισκεφτείς, η κάθε οθόνη θα δείχνει διαφορετικά αφού είναι διαφορετικά φτιαγμένη να αποδίδει το "σωστό". Γι αυτό υπάρχουν και διαφορές στις φωτογραφίες που μπήκαν στην αρχή του θέματος.

Αυτό που χρειάζεται για να αποδώσουν το ίδιο όλες οι οθόνες, είναι οι "σταθερές" που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να τις καλιμπράρεις στο ίδιο επίπεδο ή σχεδόν στο ίδιο, όλες.

 

[fullalbumimg]13761[/fullalbumimg]

 

- Μία σταθερά είναι ένας τυπωμένος στόχος, για παράδειγμα ο Colorchecker που τον αγοράζουμε και τον χρησιμοποιούμε για να προσαρμόσουμε την εικόνα σε όλες τις οθόνες. Ο στόχος χρησιμοποιείται για δεκαετίες από φωτογράφους και έχει τυπωμένη την αποδεκτή απόδοση χρωμάτων για τεστ φιλμ, αισθητήρων και καλιμπράρισμα οθόνης και εκτυπωτή. Τον γνωρίζετε από τα τεστ στα περιοδικά.

Τον φωτογραφίζεις στις συνθήκες φωτισμού που έχεις κοντά στην κάθε οθόνη και περνάς τις εικόνες στο κάθε κομπιούτερ. Εάν οι οθόνες είναι στο ίδιο δωμάτιο μια εικόνα ίσως αρκεί. Το πλεονέκτημα του στόχου είναι ότι πέρα από το σωστό καλιμπράρισμα της κάθε οθόνης, θα αποδίδουν και τα κοινά αποδεκτά σωστά χρώματα.

 

- Μια άλλη σταθερά είναι αυτή του περιβάλλοντος φωτισμού, που πρέπει να είναι κοινός για κάθε φορά που θα χρησιμοποιήσεις την κάρτα ώστε να την "φέρεις" στα ίσια με το οθόνη. Αυτό δεν ξέρω πως μπορείς να το επιτύχεις αλλά είναι βασικό. Εγώ φέρνω το laptop δίπλα στην οθόνη του PC.

 

Αλλά με διαφορετικές οθόνες σε διαφορετικά μέρη, θέλει περισσότερη δουλειά. Διαφορετικά δείχνει μια εικόνα που κρατάμε στο χέρι το πρωί διαφορετικά το βράδυ. ( Κάτι που θα χρησιμοποιούσα είναι ένα φωτιστικό, που θα το μετέφερα δίπλα στην κάθε οθόνη του τεστ, για να έχω ίδιες συνθήκες περιβάλλοντος φωτισμού. Θα έψαχνα επίσης να βρω λάμπα για φωτογράφιση που να έχει θερμοκρασία χρώματος 6500°K.)

 

- Μια ακόμη σταθερά είναι η θερμοκρασία χρώματος της οθόνης που το σωστό είναι να χρησιμοποιήσεις 6500°K σε όλες και Gamma 2.2.

 

- Επίσης πρέπει να χρησιμοποιηθεί μία κάρτα οθόνης για κάθε οθόνη. Εάν η ίδια κάρτα μοιράζεται σε οθόνες η απόδοση των χρωμάτων δεν είναι η ιδανική.

 

Την μέθοδο αυτή την χρησιμοποιώ για χρόνια και έχω πάντοτε σωστά καλιμπραρισμένες οθόνες.

 

 

Βήματα για χειροκίνητο καλιμπράρισμα σε διαφορετικές οθόνες

 

1. Πρώτα η οθόνη πρέπει να ζεσταθεί για 15 τουλάχιστον λεπτά για να πιάσει σωστή θερμοκρασία χρωμάτων. Να είναι ρυθμισμένη στο μάξιμουμ των χρωμάτων που μπορεί να αποδώσει. Επίσης να έχουν σταματήσει ρυθμίσεις αυτόματου σκοτεινιάσματος και εξοικονόμησης ενέργειας εάν τα έχουμε ενεργοποιήσει. Η οθόνη μου μια 27άρα Philips Brilliance έχει αισθητήρα που βλέπει αν ο χρήστης έφυγε από την οθόνη οπότε και χαμηλώνει τον φωτισμό της. Επίσης έχει ρύθμιση για γραφείο, παιχνίδι, εικόνες, βίντεο κλπ. Όλα αυτά τα απενεργοποιώ όταν κάνω calibration.

 

2. Αν δεν κάνεις χρήση αράχνης θα έλεγα να ξεκινήσεις χειροκίνητα με ένα καλιμπράρισμα από προγραμματάκι, σε όλες τις οθόνες σε θερμοκρασία 6500 Κ. Έτσι θα έρθουν όλες κοντά στο αποδεκτό.

 

3. Προσπαθούμε οι συνθήκες περιβάλλοντος φωτισμού να είναι όσο το δυνατόν παρόμοιες σε όλες τις οθόνες. (Οι ακριβές αράχνες έχουν αισθητήρα περιβάλλοντος φωτισμού που τον μετράει και ανάλογα κάνει και το καλιμπράρισμα).

 

4. Η χρήση του στόχου είναι η εξής: Φωτογραφίζουμε τον στόχο Colorchecker με καλές-έντονες συνθήκες φωτισμού κοντά στην οθόνη του κάθε κομπιούτερ. Η οθόνη πρέπει να είναι κλειστή για να μην επηρεάζει με το φως της.

 

5. Ρυθμίζουμε χειροκίνητα την θερμοκρασία λευκού της φωτογραφικής μηχανής ώστε να αποδοθεί πιστά ο στόχος.

 

6. Μετά οι φωτογραφίες περνιούνται σε όλα τα PC ξεχωριστά. Εννοείται ότι εάν επιτευχθούν ίδιες συνθήκες περιβάλλοντος φωτισμού για όλες τις οθόνες, μία φωτογράφιση της κάρτας αρκεί. Κατόπιν με την κάρτα στο χέρι και μια ίδια εικόνα στο οθόνη, προσπαθείς να φέρεις τα χρώματα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κάρτα του τεστ η οποία θα συνεχίσει να φωτίζεται από το φως που την φωτογραφίσαμε. Όταν επιτευχθεί το καλιμπράρισμα σώζεις ένα ICC profile και δίνεις αυτό σαν default στην οθόνη. Αυτό θα γίνει σε κάθε οθόνη ξεχωριστά.

 

Δυσκολότερο είναι να καλιμπράρει κάποιος εκτυπωτή γιατί χρειάζονται αρκετές εκτυπώσεις από μια μικρότερη κάρτα φυσικά.

 

 

Δωρεάν:

 

Θα μπορούσε επίσης να γίνει καλιμπράρισμα, με μια τυπωμένη κάρτα σε φωτογραφικό ματ χαρτί από τον εκτυπωτή που δεν κοστίζει τίποτα, αφού θα την έχουμε κατεβάσει από το Διαδίκτυο. Μπορείτε να κατεβάσετε μία από εδώ. Τα προβλήματα σε αυτή την περίπτωση είναι:

 

α. Η εκτύπωση δεν θα είναι άψογη γιατί πρέπει πρώτα να καλιμπράρουμε τον εκτυπωτή.

 

β. Τα χρώματα της φωτογραφίας δεν ξέρουμε κατά πόσο θα είναι κοντά στο πραγματικό, αυτό δηλαδή που έχει ο τυπωμένος στόχος όταν τον αγοράσουμε, γιατί θεωρητικά καμία από τις οθόνες που αναφέρθηκαν στην αρχή του θέματος δεν αποδίδουν πιστά τα χρώματα. Έτσι μπορεί να βλέπεις κάτι που σε ικανοποιεί, αλλά μην περιμένεις ότι οι άλλοι που έχουν ρυθμισμένες οθόνες σωστά, θα βλέπουν το ίδιο.

 

Αν το τελευταίο, η ΑΠΟΛΥΤΩΣ πιστή απόδοση δηλαδή των αληθινών χρωμάτων δεν έχει σημασία, αλλά ένα αληθοφανές αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει, μάλλον είναι η καλύτερη και η ποιο φτηνή μέθοδος για να καλιμπράρεις ΟΛΕΣ τις οθόνες σου στο ίδιο (σχεδόν) επίπεδο απόδοσης χρωμάτων.

 

Πιστεύω ότι εάν κάποιος ασχολείται με την φωτογράφιση, θα πρέπει να κάνει μία συνεχή πάλη με την μετριότητα. Το να πάρει το μάξιμουμ από την οθόνη του είναι το πρώτο βήμα, ώστε να μπορούμε να συνεχίσουμε να θαυμάζουμε τις φωτογραφίες σας με σωστά χρώματα.

Φιλικά - Ντίνος Μακρόπουλος

 

*Όλα τα ταξίδια κάποια μέρα θα τελειώσουν. Βρες το σύμπαν μέσα σου και μπορείς να ταξιδεύεις για πάντα*.

Prem Rawat

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις,

Κωνσταντίνε πολύ ωραία τα έγραψες, σε ευχαριστούμε :wink:

 

 

Τελικά αυτό το καλιμπράρισμα πολύ βαβούρα και ακόμα δεν έχω τελειώσει με την οθόνη του Laptop...

Βασίλης Μεταλληνός

OO 16 1600 f4

ΟΟ 12.5 1525 f4.8 NEQ6

TOA130 1000 f7.7 ΕΜ200

ED80 600 f7.5, Vixen9x63

Canon eos 6D, Sony a7s2, Wat120n+,Asi120

2009年7月22號日食 - 2017 Aug 21

www.metallinos.net

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης