Jump to content

DSLR ΨΥΧΟΜΕΝΗ ΜΕ ΑΠΟΣΠΩΜΕΝΗ ΨΥΚΤΡΑ


pithagoras

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπερα σε ολους. Το ακολουθο θεμα που ανοιγω αφορα την ψυξη μιας μηχανης dslr και συγκεκριμενα της canon 600d η οποια ειναι ηδη self-mod με φιλτρο νεφελωματων της baader με αποτελεσμα τη γνωστη αυξημενη ευαισθησια στο ερυθρο και οχι μονο.Ομως ως γνωστον οι dslr υστερουν υπερβολικα εναντι των ccd στο θεμα του θορυβου σε εκθεσεις μεγαλου χρονου.Συνεπως οι λυσεις στο προβλημα ειναι δυο.Ή παιρνεις μια ψυχομενη ccd ή συμβιβαζεσαι με ενα μετριο θορυβωδες αποτελεσμα μιας dslr.η πρωτη λυση ειναι σαφως καλυτερη αλλα κοστιζει ενω η δευτερη σε “πνιγει”.Εδω καπου μπαινει και μια τριτη λυση η οποια με λιγο τολμη ,αυτοπεποιηθηση και με μικρο κοστος εκτοξευει την dslr σε πραγματικα αλλο επιπεδο φωτογραφικης δυνατοτητας.Και το σπουδαιοτερο ειναι οτι με την μεθοδο που ακολουθησα η dslr ειναι μια ικανοτατη αστροκαμερα και συναμα λειτουργει αψογα και χωρις εξτρα αντικειμενα πανω της σε ημερησιες δραστηριοτητες.Και αυτο γιατι το συστημα ψυξης οπως θα δειτε ειναι αποσπωμενο.Πριν παμε να δουμε το πως να επισημανουμε οτι αυτο αφορα την canon 600d(αυτη τυχαινει να εχω) οποτε σε αλλα μοντελα ειναι πολυ πιθανον τα πραγματα να διαφερουν καπως σχεδιαστικα οποτε να απαιτουνται και οι αναλογες διαφοροποιησεις., καθως και οτι παντα υπαρχει το αναλογο ρισκο βλαβης ή και καταστροφης της μηχανης.

Η κατασκευη μας χωριζεται σε δυο μερη.Το ενα ειναι η μετατροπη πανω στο σωμα της μηχανης και το αλλο αφορα την κατασκευη της αποσπομενης ψυκτρας.Τα υλικα που θα μας χρειαστουν ειναι τα ακολουθα..

 ενα κομματι φυλλο χαλκου παχους 1χλστου περιπου 15 χ 15εκ ...κοστος 5-8 ευρω

 μια ψυκτρα επεξεργαστη υπολογιστη ...κοστος 25 ευρω (αυτη που χρησιμοποιησα εγω)

 ενα πλακιδιο peltier 4χ4εκ 14volt,53watt,6.8 amber ...κοστος 21,5 ευρω (τιμη ελλαδας απο εξω εχει 3 ευρω)

 μια κολλα θερμοαγωγιμη ... κοστος 7 ευρω

 καλωδιο , φισακι αναπτηρα .... κοστος 3 ευρω

 θερμοαγωγιμη παστα arctic silver 5 ...κοστος 8 ευρω (την προτεινω ανεπιφυλακτα)

 

Συνολικο κοστος δλδ περιπου 70-75 ευρω.

Το χαλκο θα τον βρουμε σε καταστημα με ειδη κατασκευης κοσμηματων, το peltier τη κολλα και καλωδιο-φισακι σε ειδη με ηλεκτρονικο εξοπλισμο και την ψυκτρα και την παστα σε ειδη υπολογιστων.προτεινω την συγκεκριμενη θερμοαγωγιμη παστα γιατι ειναι κορυφαια αγωγιμη θερμικα αλλα καθολου ηλεκτρικα κατι που την καθιστα ασφαλη.

 

Ξεκιναμε με το δυσκολο κομματι που ειναι το σωμα της μηχανης.Πρωτα απο ολα αφαιρουμε την πλατη της dslr ξεβιδωνοντας της αναλογες βιδες που βρισκονται περιμετρικα της.τα “δερματακια” που εχει η μηχανη αποσπονται πολυ ευκολα με τη μυτη ενος λεπτου κατσαβιδιου και ειναι με κολλα που εχει την ιδιοτητα να κολλα και να ξεκολλα πολλες φορες.βγαλτε τα αφοβα θα ξαναμπουν τελεια οπως ηταν.Απο κατω κρυβονται βιδες που συγκρατουν την πλατη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ : οι βιδες της μηχανης ειναι αρκετα ευαισθητες στο “μασημα” απο το κατσαβιδι. Προσεξτε να επιλεξτε τη σωστη μυτη(παιζει ρολο και το βαθος της βιδας) και βαλτε καλη δυναμη απο την αρχη ωστε να αποφυγεται να γυρισει το κατσαβιδι χωρις την βιδα και χλασει το αυλακι της.(παρακατω οπως και τωρα τα σημεια παγιδες τις διαδικασιας θα τα επισημενω ως ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ και θελουν προσοχη)

Αφοτου αφαιρεθουν οι βιδες περιμετρικα της μηχανη με απαλες κινησεις αποσπαμε το πισω μερος.Η πλατη της dslr εχει δυο καλωδια που ερχεται σε επαφη με την μητρικη πλακετα τα οποια ειναι κλιπαριστα.Χρησιμοποιηστε μια οδοντογλιφιδα για να τα ξεκουμπωσετε και ηπιες κινησεις.

ΣΗΜΑΤΙΚΟ : απο το ξεβιδωμα της πλατης και μετα σε καμια μα καμια περιπτωση δεν βαζουμε δυναμη στις κινησεις μας καθ ολη τη διαδικασια.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Στο ανοιχτο πλεον σωμα της μηχανης διακρινουμε το πισω μερος του αισθητηρα.Ειναι το ασημι πλαισιο με το πλακε φαρδη καλωδιο στη μεση.Στοχος μας ειναι να απαγουμε τη θερμοτητα που αναπτυσει ο αισθητιρας εξω απο τη μηχανη.Για αυτο το σκοπο χρησιμοποιουμε το χαλκο (ο καλυτερος αγωγος θερμοτητας στη φυση με το ασημι) το οποιο κοβουμε οπως φαινεται στη φωτο πιο πανω.Το κοψιμο του χαλκου το κανουμε με σκοπο να προσαρμοστει στον αισθητηρα πανω οπως φαινεται παρακατω.Μεγαλη προσοχη στο πλακε καλωδιο.Καλο ειναι καθως θα κοβουμε το χαλκο και θα τον δοκιμαζουμε μεχρι να πετυχουμε την ακριβη του μορφη να λιμαρουμε λιγο την περιμετρο του γιατι ειναι επικινδυνα κοφτερος.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αφοτου τον φερουμε στην επιθημητη προσαρμογη στο αισθητηρα το σταβωνουμε σε γωνια 90 μοιρων οπως φαινεται στο σχημα παρακατω.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η ταινια μπαινει για να μην ερθει ο χαλκος σε επαφη με στοιχεια της πλακετας της μηχανης και προκαλεσει καποιο ανεπιθημητο βραχυκυκλωμα και η τρυπα που φαινεται στο σχημα ειναι για να εχουμε προσβαση στη υποδοχη τριποδα της μηχανης.Αφοτου τοποθετηθει ο χαλκος μια βιδα στο κατω μερος θα ειναι μονιμη για να τον συγκρατει. Οταν θελουμε να βαλουμε τριποδα αφαιρουμε τη βιδα και τη δουλεια την κανει η βιδα του τριποδα.

Πριν απο την τελικη τοποθετηση του χαλκου στο πισω μερος του αισθητηρα της μηχανης αφου εχουμε κανει πολλες δοκιμες και ειμαστε σιγουροι οτι εχει καλη εφαρμογη και δεν εμποδιζει καποιο καλωδιο επαλοιφουμε τον αιρθητηρα με τη θερμοαγωγιμη παστα

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πριν τοποθετησουμε το χαλκο πρεπει να κοψουμε τμημα του πλαστικου της πλατης ωστε να βγαινει ο χαλκος εξω οπως φαινεται παρακατω.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Επειτα τοποθετουμε το χαλκο και κλεινουμε την πλατη της μηχανης.Σε αυτο το κομματι θελει μεγαλη προσοχη ωστε να μην γινει καμια ζημια.Δεν πρεπει να πιεσουμε πουθενα καθως κλεινουμε τη μηχανη.Αν κατι εμπροδιζει με την πιεση ενδεχετετε να παθει ζημια.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ : Το λευκο καλωδιο στο τμημα της πλατης που φαινεται σε προηγουμενη φωτογραφια περαστε το κατω απο το χαλκο γιατι το μηκος του ειναι οριακο και αν ειναι απο πανω το καπακι δεν θα κλεινει και υπαρχει σοβαροτατος κινδυνος να κοπει αν τεντωθει πολυ.

 

Αφοτου εφαρμοσουμε το πισω μερος βιδωνουμε ξανα τις βιδες και εχουμε τελειωσει απο το δυσκολο ειαισθητο τμημα της ματατροπης μας.Απο κατω μπαινει μονο μια βιδα επειδη τις αλλες τις καλυπτει ο χαλκος αλλα δεν μας απασχολει καθολου.Η οψη της μηχανης ειναι η ακολοθουθη

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Επομενο βημα ειναι η κατασκευη της ψυκτρας.Το peltier εχει διαστασεις 4χ4 εκατοστα και σε αυτες τις διαστασεις κοβουμε ενα τετραγωνο κομματι απο το φυλλο χαλκου.περνουμε την θερμοαγωγιμη κολλα το κομματι 4χ4 εκ του χαλκου και την ψυκτρα και κολλαμε ψυκτρα-peltier-χαλκο οπως φαινεται στην εικονα
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κατοπιν συνδεουμε το καλωδιο με το φισακι(εγω εβαλα ενα 3μετρο για ανεση) και η τελικη μορφη της ψυκτρας μας εχει ως εξης :
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Για να ολοκληρωθει η διαδικασια το μονο που μενει ειναι να βρουμε ενα τροπο προσαρμογης της ψυκτρας στο σωμα της μηχανης ευκολο και αποτελεσματικο.Ο τροπος που σκεφτηκα ειναι ενα κομματι σιδερο κομμενο στα μετρα της ψυκτρας οπως φαινεταΙ παρακατω και προσαρμογη με λαστιχα για γρηγορη τοποθετηση
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καπου εδω ολοκληρωθηκε η διαδικασια μετατροπης της dslr σε ψυχομενη με την πιτα ολοκληρη και το σκυλο χορτατο.Η μηχανη ειναι οπως την ξερουμε με μια πλακα χαλκου στο κατω μερος που δεν ενοχλει καθολου.Και οποτε θελουμε να βγαλουνε ουρανο προσαρμοζουμε σε 1 λεπτο μεσα το «ψυγειο» της μηχανης και ο θορυβος σχεδον εξαφανιζεται.Ενω για κανονικη χρηση απλα κουμπωνουμε μπροστα το owb clip της astronomik και η μηχανη ειναι οπως την πηραμε ή ρυθμιζουμε το custom white balance.Παρακατω μερικα παραδειγματα του αποτελεσματος ψυξης
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης