Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα,

 

πριν από δύο εβδομάδες και αφού ασχολήθκα για πρώτη φορά με

φωτογράφηση, πρόσεξα πως η βάση μου (HEQ5) την οποία έχω από

το 2003-4 και πριν δύο χρόνια μετέτρεψα σε SynScan δεν τα

πήγαινε και πολυ καλά στον RA αφού σε μία πλήρη περιστροφή

υπήρχαν σημεία με πολύ τζόγο και σημεία που ήταν τόσο σφιχτά ώστε

να κολλάει το μοτέρ. Το κακό ήταν ότι τα σημεία αυτά δεν είχαν κάποια

συμμετρία οπότε υπέθεσα ή ότι υπήρχαν γρέζια ή ότι κάτι δεν πάει καλά

με τα γρανάζια. Έτσι αποφάσισα να την λύσω και να δω τι συμβαίνει.

 

Ύστερα λοιπόν από 3 ημέρες εντατικής βραδυνής εργασίας, σήμερα

μόνταρα πάλι την βάση για να διαπιστώσω μετά λύπης μου πως το πρόβλημα

παραμένει. Μετά το καθάρισμα, το γρασσάρισμα και την αντικατάσταση των

ρουλεμαν, η κατάσταση βελτιώθηκε μεν (στην απόκλιση η βελτίωση είναι

σημαντική) αλλά το πρόβλημα ουσιαστικά παραμένει αφού στις 300 μοίρες

η βάση έχει τζόγο και στις υπόλοιπες 60 σφίγγει αρκετά δυσκολεύοντας το

μοτερ.

 

Έτσι λοίπόν θα ήθελα να ρωτήσω εάν κάποιος έχει αντιμετωπίσει παρόμοιο

πρόβλημα και πως το έχει λύσει. Ρώτησα στο πλανητάριο για κανούργια

γρανάζια αλλά η απάντηση ήταν αρνητική.

 

Φιλικα,

Γιώργος

Δημοσιεύτηκε

Δεν ειναι τιποτα απλα εχεις σφιξει πολυ τα αλενακια που φαινεται στην φωτο με πορτοκαλι η τελος παντων εχεις βιδωσει τα ποτηρια με τα worm gears (τα χρυσα μεγαλα γραναζια) στραβα η παραπανω απο οτι πρεπει .

http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=11061&highlight=heq5

Δημοσιεύτηκε

Άγγελε χθές προσπαθούσα δυο ώρες να κάνω την ρύθμιση.

- Όταν λασκάρω τον ατέρμονα για να γυρνάει ελέυθερα το μοτερ, ο τζόγος της βάσης είναι (χωρίς να έχω μέτρο σύγκρισης βέβαια) υπερβολικός.

- Όταν σφίγγω τον ατέρμονα για να μαζέψω κάπως τον τζόγο (όχι τελείως), το μοτέρ ζορίζεται για μία γωνία περίπου 60°.

Εκεί είναι το πρόβλημα. Μοίαει να είναι παράκεντρο το μεγάλο μπρούτζινο γρανάζι.

Δημοσιεύτηκε

Απασφαλισε το φρενο βγαλε και το καπακι απο τα πλαγια και δες τα μοτερ με τα γραναζια μεταδοσης αν γυριζουν ολα οκ με full ταχυτητα.Δες στα μοτερ εχει βιδες που τα κραταει στην βαση.Αυτα μπορουν να πανε μπρος πισω ωστε να μην ειναι τσιτα επανω στα γραναζια μεταδοσης του ατερμονα.Αν τελικα γυριζουν ολα σωστα χωρις την ασφαλεια τοτε το θεμα σου ειναι στο κεντρικο worm gear στο οποιο πρεπει να πειραξεις τα 2 μαυρα αλενακια που ειπα και παραπανω.Δεν μπορω να σκεφτω κατι αλλο αν δεν την εχω και μπροστα μου να την βλεπω....:(

n_a.jpg

Δημοσιεύτηκε

Για να έχω καλύτερη ακόμα αίσθηση κατά την ρύθμιση, αφαίρεσα τελείως το μοτέρ με το ενδιάμεσο "τρελό" γρανάζι, οπότε έκανα την ρύθμιση και γύριζα το μεγάλο γρανάζι που πιάνει στον ατέρμονα απευθείας με το χέρι. Οπότε έχω αποκλείσει το θέμα μοτέρ-"τρελό γρανάζι". Ούτος ή άλλως εάν το πρόβλημα ήταν στα γρανάζια αυτά, η περιοδικότητα του σφάλματος θα ήταν είτε η ίδια με αυτή της περιστροφής του μοτέρ, ή του τρελού ή του γραναζιού του ατέρμονα. Όμως η περιοδικότητα είναι ίδια με την στροφή της RA :(

 

Γενικά μου περνάνε διάφορα από το μυαλό, όπως το να πάω το γρανάζι σε μηχανουργείο αλλά για κάποιο λόγο το φοβάμαι...

 

Άλλη μία σκέψη είναι να αλλάξω τα γρανάζια της RA με της DEC μιας και είναι εντελώς ίδια και η DEC δουλεύει πολύ καλά (παρεμπιπτόντως και αυτή τον ίδιο τύπο σφάλματος παρουσιάζει αλλά σε πολύ μικρό ποσοστό)

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης