Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Η βασική ιδεα περιγραφεται απο τον Vicent Peris εδω . Συμπληρωματικά ειχε δωσει και αυτα σε μια ερωτηση μου περσυ. Οχι τοσο ο τροπος που γινεται (τα μαθηματικα, πχ η διαιρεση που λεει στο φορουμ, εμενα ΔΕΝ μου επαιξαν)) αλλα τα προβληματα που πρεπει να αντιμετωπισεις κατα την ενωση narrowband με RGB και η πιθανη λύση τους.

Το προβλημα ειναι γνωστό, ας πουμε κατά την ενωση Ha - R. Πως θα διατηρησεις το χρωμα στα αστρα αλλα και την ευκρίνια στα νεφελωματα που δινει το Ηα, χωρις να εισαγαγεις θορυβο.

Η μονη τεχνικη που εχω καταφερει να κανω να δουλεψει με καλά αποτελεσματα παρουσιαστηκε απο τον Peris περσυ σε συνεδριο. Μοιαζει πολύ με τις αντιστοιχες τεχνικες σε PS, αλλα εφαρμοζεται με pixelMath και ειναι η μονη που προσπαθει να βαλει στους υπολογισμους το ποσο στενα ειναι τα φιλτρα σας.

 

Εχουμε και λεμε:

Το R περιεχει την πληροφορία απο το Ηα + την πληροφορία απο το continium

Το Ha περιεχει λίγη πληροφορία απο το continium επισης

Αρα το θεμα ειναι να "καθαρισεις" το Ηα να μηνει μονο πχ το nebulosity πριν το ενωσεις (με καποια ποσοστα) στο αρχικο R

 

C = r - ha

Ha_clean = ha - (bandw_Ha/bandw_R)*C

HaR = R*r_mult + Ha_clean * ha_mult

Οπου :

 

R το κοκκινο

ha το υδρογόνο

C η εικονα του continium

Ha_clean το "καθαρο" υδρογονο

HaR η τελική εικονα

r_mult, ha_mult το ποσοστά που θα κανεις αναμιξη το κοκκινο με υδρογονο (πχ 0.2 R , 0.8 Ha)

bandw_R, bandw_Ha τα bandwith των φιλτρων σου (7nm Ha και 100nm R για Baader)

 

Εκανα μια μικρή μετατροπη για να περιλαβω και την περιπτωση διαφορετικών χρονων στα subs μεταξυ φιλτρων καθως και διαφορετικου bin. Εκει εχω κανει δικες μου παραδοχες που ελπίζω να ειναι σωστες.

 

C = R - (tR/tHa)*Ha

 

οπου :

tR = συνολικός χρόνος R * bin

tHa = συνολικός χρόνος Ha * bin

 

Αν τα ενωσεις ολα μαζι εχεις:

 

HaR = (r * r_mult) + ( ha_mult * (ha - (bandw_Ha / bandw_R) * ( r - (tR / tHa) * ha ) ))

 

Ο τυπος μπορει να εφαρμοστει με PixInsight ή με MaximDL ή οποιο αλλο προγραμμα μπορει να κανει pixelmath (εγω εχω δοκιμασει μονο με PixInsight ομως). Παραθετω και ενα process icon για PixInsight (unzip, load process icons, double click για να ανοιξει, αλαζετε αναλογα τα ονοματα και τα νουμερα, το κανετε apply σε πχ το R)

 

Υποψη, ο τυπος πρεπει να εφαρμοστει στις εικονες οταν ειναι linear και registered μεταξυ τους. Οχι stretched. Παρεχει ενα καινουργιο R (Ha+R) που πρεπει να ενωθει μετα σε RGB με οποια τεχνική εχετε (αν και τα βαρη των RGB δεν ειναι ποια τα συνηθη, εγω ξεκιναω με 1:1:1 και το ρυθμίζω με το ματι μετα). Το εχω εφαρμωσει και σε ενωση O3+B ή O3+G (με τις αναλογες αλαγες) και μαλλον παιζει και εκει, αν και δεν εχω καλα δεδομενα για να το πω οριστικα.

ΔΕΝ περιλαμβανει ενωση στο L. Κυριως γιατι το να φιαξεις LHa-RGB ή LHa-HaRGB κλπ ειναι καπως "περίεργο" - εως "λαθος". Απο που ως που το Ηα μπορει να μπει στο L και να μην πνιξει το πρασινο και το μπλε ; Πως θα τονισεις συγκεκριμενες δομες απο το υδρογονο χωρις να σβυσεις χρωματα που υπαρχουν εκει; Πχ στο 1396Α υπαρχει μπλε πανω στην φουσκα. Αν βαλεις το Ηα στο L τοτε το μπλε εξαφανιζεται.

 

Επισης δεν περιλαμβανει το "κολπο" που παιζει συχνα, το να βαλεις ποσοστο του Ηα στο μπλε, εξομοιωνοντας το Ηβ, πολύ απλα γιατι οι δομες του Ηβ ΔΕΝ ειναι δεδομενες για ολους τους στοχους αλλα και πολλές φορες εχουν πολύ διαφορετικά σχηματα απο το Ηα.

 

Και κατι που διαπιστωσα πικρα προσφατα (στο ngc6888), αν τα καρε του RGB δεν ειναι καλα τοτε το αποτελεσμά σου θα ειναι και αυτο χαλια. Βλεπετε, με οθονες sRGB που χρησιμοποιουμε και τον τροπο που βλεπει το ματι μας, η συνησφορα ολων των χρωματων (ιδιως του πρασινου) ειναι σημαντική. Trash in - trash out οπως λενε και οι Αγγλοσαξωνες.

 

HaR.zip

process icon για PixInsight που φιαχνει HaR

 

har.thumb.jpg.bf11e87bba24f7882ded7f7ace916706.jpg

Συγκριση μεταξυ των διαφορων σταδιων , R, Ha, Ha_clean και HaR

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης