Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Βαση της ερωτησης αυτης http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=197335#197335 , ανοιγω αυτο το θεμα για να βαλουμε αποψεις για επεξεργασια με το PixInsight.

 

Πρωτα απο ολα να πω οτι θεωρω οτι δεν υπαρχει ΕΝΑ workflow. Αν ηταν ετσι θα βαζαμε τις εικονες σε ενα directory και θα λεγαμε στο προγραμμα "καντο". Θελει καθε φορα να βλεπεις τι εχεις στα χερια σου και αναλογα να αποφασιζεις τι ταιριαζει καλυτερα. Και φυσικα να βαζεις και την "καλλιτεχνικη" πινελια σου (*)

 

Το ψαξιμο στο φορουμ του Pix αποφερει πολλα, πχ http://pixinsight.com/forum/index.php?topic=3901.0;topicseen αν και υπαρχουν πολυ περισσοτερα, υπομονη να εχεις καποιος να ψαχνει.

 

Επισης τα video tutorials ειναι must. Ιδιως τα επισημα και του Harry.

 

 

Εγω δεν εχω ενα μονο τροπο, αλλα γενικα, στα γρηγορα, θα ελεγα κατι τετοιο (πχ για ενα LRGB):

 

  • Calibration (master bias, master flat ανα φιλτρο, bad pixel map ανα χρονο Light, bad pixel correction , calibration με overscan, bias, flat, image registration, image integration). Εδω λαβε υποψην οτι υπαρχουν ιδιαιτεροτητες ανα εξοπλισμο, εγω πχ κανω Bad pixel και οχι darks γιατι δεν τα χρειαζομαι. Για ιδιους λογους δεν βγαζω και ποτε flat-darks.
    Dymanic crop να καθαρισουν τα ακρα απο ατελειες του stacking
    Αν το χρειαζεται κανω DBE, κατα προτιμηση σε καθε καναλι ξεχωριστα.
    Επισης (σπανια, το αποφευγω, το image scale μου δεν βοηθαει) κανω εδω deconvolution με βοηθεια απο dynamicPSF
    Προσφατα αρχισα να κανω σε αυτο το σταδιο αποθορυβοποιηση με MMT και μασκα στα αστερια
    Εδω θα κανω και το RGB (ενοειται οτι θα εχουν προϋγηθει οτι DynamicAlignment χρειαζονται).
    Background neutralization και ColorCalibration στο RGB.
    Μετα κανω το πρωτο stretch σε ολες, με προσοχη, απαλα να μην αγριεψει το background. Συνηθως βαζω το shadows ακριβως εκει που δεν θα "φαει" καθολου πιξελς, ή αντε να "φαει" 2-3.
    Και το midtones ετσι ωστε η κορυφη της καμπυλης στο αποτελεσμα να ερθει περιπου στο 1/8 του διαγραμματος.
    Στις μονωχρωμες (αναλογα την περιπτωση φυσικα) θα ακολουθησει καποιο HDRMultiscaleTransform (ενα πχ στις 6 layers και ενα στις 4, κατα περιπτωση ομως) αν οντως το θεμα θελει κατι τετοιο (πχ πυρηνας γαλαξια).
    Παιδευω τον τελευταιο καιρο να βαλω καπου εδω το MMT με μασκα στα αστρα σαν sharpening
    Το LocalHistorgramEqualization βγαζει πολυ καλο αποτελεσμα αλλα θελει προσοχη γιατι και αγριευει το θεμα και καει τα αστερια αν το παρακανεις
    SCNR στο πρασινο αν το χρειαζεται
    Curves για το saturation ή και το Hue (για HST). Σπανια κανω και στο Κ ή στο L. Το αποφευγω γιατι δεν εχω καλη αισθηση του ποσο το κανει και μου τα "καιει". Συνηθως εχω απο διπλα το Historgram να "βλεπει" το RealTimePreview για να βλεπω αμεσως τι κανω στο διαγραμμα και να μην το παρακανω.
    "Φτηνα" κολπα, οπως το να μειωσω το μεγεθος των αστεριων (ξερετε εσεις, οχι για να μην φενονται τα λαθη οδηγησης, αλλα για να φανει το θεμα :twisted: ) τα κανω εδω, πριν το ACDNR που θα τα καλυψει. MorphologicalTranformation, erosion με size 3 (9 elements) και με μασκα στο θεμα.
    Πρωτη αποθορυβοποιηση με ACDNR. Ειναι φοβερο εργαλειο και το ολο κολπο ειναι να φιαξεις σωστη μασκα σε επιπεδο πιξελ. Συνηθως εδω φιαχνω μια απαλη μασκα με προσοχη και πολλα preview ωστε να μπορω να ειμαι βεβαιος οτι θα φαει απαλα τον θορυβο απο παντου (και απο το θεμα) χωρις να φαει πληροφορια. Σε αυτην την φαση το stdDev μου ειναι συνηθως 0.5 στο Luminance και 2 στο Chrominance (αν ειναι RGB)
    Δευτερη αποθορυβοποιηση αν την χρειαζεται για τον θορυβο στο background. Πολυ σκληρη μασκα για να προστατεψει το θεμα αλλα και προσχεκτικος συνδιασμος στην μασκα του shadows ωστε να "βγει" εξω οτι λεπτομερεια εχει το background (πχ IFN). Εδω το stdDev μου ειναι καπου 2 στο Luminance και 4 στο Chrominance
    Εδω αν εχω LRGB θα ενωσω τα L με RGB και ισως κανω αλλο ενα περασμα απο saturation/hue/ACDNR αν χρειαστει
    Τελικο histogram ωστε να εκμεταλευτω την αποθορυβοποιηση, και τα ατου του να εχει φιαξει τα shadow. Συνηθως απλα φερνω τα shadow τσιμα τσιμα χωρις να "φαω" πιξελς ωστε να βελτιωθει το contrast, αν με περνει φερνω και τα midtones να φωτισει το θεμα.
     

 

 

 

(*) οσο και αν καποιοι θα πουν οτι δεν υπαρχει τεχνη στην αστροφωτογραφιση, ΧΑ, δοκιμαστε πρωτα να βγαλετε καποια φωτογραφια που να βλεπεται και μετα τα λεμε :mrgreen:

Δημοσιεύτηκε
Βαση της ερωτησης αυτης http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=197335#197335 , ανοιγω αυτο το θεμα για να βαλουμε αποψεις για επεξεργασια με το PixInsight.

 

Πρωτα απο ολα να πω οτι θεωρω οτι δεν υπαρχει ΕΝΑ workflow. Αν ηταν ετσι θα βαζαμε τις εικονες σε ενα directory και θα λεγαμε στο προγραμμα "καντο". Θελει καθε φορα να βλεπεις τι εχεις στα χερια σου και αναλογα να αποφασιζεις τι ταιριαζει καλυτερα. Και φυσικα να βαζεις και την "καλλιτεχνικη" πινελια σου (*)

 

Το ψαξιμο στο φορουμ του Pix αποφερει πολλα, πχ http://pixinsight.com/forum/index.php?topic=3901.0;topicseen αν και υπαρχουν πολυ περισσοτερα, υπομονη να εχεις καποιος να ψαχνει.

 

Επισης τα video tutorials ειναι must. Ιδιως τα επισημα και του Harry.

 

 

Εγω δεν εχω ενα μονο τροπο, αλλα γενικα, στα γρηγορα, θα ελεγα κατι τετοιο (πχ για ενα LRGB):

 

  • Calibration (master bias, master flat ανα φιλτρο, bad pixel map ανα χρονο Light, bad pixel correction , calibration με overscan, bias, flat, image registration, image integration). Εδω λαβε υποψην οτι υπαρχουν ιδιαιτεροτητες ανα εξοπλισμο, εγω πχ κανω Bad pixel και οχι darks γιατι δεν τα χρειαζομαι. Για ιδιους λογους δεν βγαζω και ποτε flat-darks.
    Dymanic crop να καθαρισουν τα ακρα απο ατελειες του stacking
    Αν το χρειαζεται κανω DBE, κατα προτιμηση σε καθε καναλι ξεχωριστα.
    Επισης (σπανια, το αποφευγω, το image scale μου δεν βοηθαει) κανω εδω deconvolution με βοηθεια απο dynamicPSF
    Προσφατα αρχισα να κανω σε αυτο το σταδιο αποθορυβοποιηση με MMT και μασκα στα αστερια
    Εδω θα κανω και το RGB (ενοειται οτι θα εχουν προϋγηθει οτι DynamicAlignment χρειαζονται).
    Background neutralization και ColorCalibration στο RGB.
    Μετα κανω το πρωτο stretch σε ολες, με προσοχη, απαλα να μην αγριεψει το background. Συνηθως βαζω το shadows ακριβως εκει που δεν θα "φαει" καθολου πιξελς, ή αντε να "φαει" 2-3.
    Και το midtones ετσι ωστε η κορυφη της καμπυλης στο αποτελεσμα να ερθει περιπου στο 1/8 του διαγραμματος.
    Στις μονωχρωμες (αναλογα την περιπτωση φυσικα) θα ακολουθησει καποιο HDRMultiscaleTransform (ενα πχ στις 6 layers και ενα στις 4, κατα περιπτωση ομως) αν οντως το θεμα θελει κατι τετοιο (πχ πυρηνας γαλαξια).
    Παιδευω τον τελευταιο καιρο να βαλω καπου εδω το MMT με μασκα στα αστρα σαν sharpening
    Το LocalHistorgramEqualization βγαζει πολυ καλο αποτελεσμα αλλα θελει προσοχη γιατι και αγριευει το θεμα και καει τα αστερια αν το παρακανεις
    SCNR στο πρασινο αν το χρειαζεται
    Curves για το saturation ή και το Hue (για HST). Σπανια κανω και στο Κ ή στο L. Το αποφευγω γιατι δεν εχω καλη αισθηση του ποσο το κανει και μου τα "καιει". Συνηθως εχω απο διπλα το Historgram να "βλεπει" το RealTimePreview για να βλεπω αμεσως τι κανω στο διαγραμμα και να μην το παρακανω.
    "Φτηνα" κολπα, οπως το να μειωσω το μεγεθος των αστεριων (ξερετε εσεις, οχι για να μην φενονται τα λαθη οδηγησης, αλλα για να φανει το θεμα :twisted: ) τα κανω εδω, πριν το ACDNR που θα τα καλυψει. MorphologicalTranformation, erosion με size 3 (9 elements) και με μασκα στο θεμα.
    Πρωτη αποθορυβοποιηση με ACDNR. Ειναι φοβερο εργαλειο και το ολο κολπο ειναι να φιαξεις σωστη μασκα σε επιπεδο πιξελ. Συνηθως εδω φιαχνω μια απαλη μασκα με προσοχη και πολλα preview ωστε να μπορω να ειμαι βεβαιος οτι θα φαει απαλα τον θορυβο απο παντου (και απο το θεμα) χωρις να φαει πληροφορια. Σε αυτην την φαση το stdDev μου ειναι συνηθως 0.5 στο Luminance και 2 στο Chrominance (αν ειναι RGB)
    Δευτερη αποθορυβοποιηση αν την χρειαζεται για τον θορυβο στο background. Πολυ σκληρη μασκα για να προστατεψει το θεμα αλλα και προσχεκτικος συνδιασμος στην μασκα του shadows ωστε να "βγει" εξω οτι λεπτομερεια εχει το background (πχ IFN). Εδω το stdDev μου ειναι καπου 2 στο Luminance και 4 στο Chrominance
    Εδω αν εχω LRGB θα ενωσω τα L με RGB και ισως κανω αλλο ενα περασμα απο saturation/hue/ACDNR αν χρειαστει
    Τελικο histogram ωστε να εκμεταλευτω την αποθορυβοποιηση, και τα ατου του να εχει φιαξει τα shadow. Συνηθως απλα φερνω τα shadow τσιμα τσιμα χωρις να "φαω" πιξελς ωστε να βελτιωθει το contrast, αν με περνει φερνω και τα midtones να φωτισει το θεμα.
     

 

 

 

(*) οσο και αν καποιοι θα πουν οτι δεν υπαρχει τεχνη στην αστροφωτογραφιση, ΧΑ, δοκιμαστε πρωτα να βγαλετε καποια φωτογραφια που να βλεπεται και μετα τα λεμε :mrgreen:

 

Τσαπατσοδουλειά...θα σε παρακαλούσα να μας το έκανες και σε βιντεάκι!!! :cheesy: :cheesy:

 

Υ.Γ : Και αν απορείς...ΟΧΙ δεν αλλαξοπίστησα.Εξακολουθώ να είμαι Photoshopάκιας... :lol: :lol:

Δημοσιεύτηκε
Αντρέα, ειλικρινα δεν γινεται. Καποια στιγμη προσπαθησα να δειξω στην πραξη στον Ηλια (raxxla) και στο μισαωρο τον ειχα κανει κοτοπουλο στην ζαλαδα στο μπρος πισω. Μονο στην πραξη τα μαθαινεις αυτα, περνοντας τετοια hints απο αλλους.
Δημοσιεύτηκε

Πολύ αναλυτική απάντηση, με τροφή για δοκιμές.

Ευχαριστώ.

 

Αν υπάρχουν κι άλλοι χρήστες του PI καλό θα ήταν να συμμετέχουν

για να δείξουν κάποια πράγματα.

Άγγελος Μακρής

 

www.aggelosmakris.com

www.facebook.com/aggelosmakrisnightscapes

www.instagram.com/aggelos_makris

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχει μήπως κάποιο βιντεάκι ή pdf για frame calibration/registration/alignment/stacking στο Pixinsight?

 

To Pixinsight LE υποστηρίζει αυτη τη λειτουργία?

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Δημοσιεύτηκε

To Pixinsight LE ειναι τοσο παλιο που δεν αξιζει τον κοπο να το συζηταμε καν. Και δεν ειχε calibration tools (οχι αυτα που υπαρχουν τωρα τουλαχιστον)

 

Οσο αφορα τα calibration δες αυτα :

 

http://www.pixinsight.com/tutorials/master-frames/en.html

http://www.harrysastroshed.com/pixinsighthomenewbie.html (εχει διαφορα, οχι μονο για αυτα)

Και το BatchPreprocessing script που ερχεται με το προγραμμα τωρα ποια.

Δημοσιεύτηκε
Ερώτηση προς roryt που το έχει ψάξει περισσότερο: Μήπως ξέρεις πώς φτιάχνουμε μάσκα με τα atrous? Όπως επίσης αρκετοί λένε οτι noise reduction με atrous είναι καλύτερο, αλλά δεν ξέρω πώς ακριβώς το κάνουν. Εγώ φτιάχνω μάσκα με τον παλιό καλό τρόπο του L extraction και παίξιμο με Histogram εκεί. Αλλά όσο και να μαυρίσω το back πάλι θα επηρεαστεί λίγο, π.χ απο saturation κλπ. Οπότε τί παίζει εκεί?
starrynights.blog
Δημοσιεύτηκε

Δεν κανω denoise με atrous. Ειμαι λατρης του ACDNR που εχει δικο του (φοβερο κατ'εμε) τροπο να φιαχνεις μασκα. Απο οσο εχω παρακολουθησει στο φορουμ η γενικη ταση ειναι να αντικατασταθει και το atrous και το ACDNR τοσο για αποθορυβοποιηση με το MMT σε linear σταδιο.

 

Ενας τροπος (για stretched εικονες) ειναι να φιαξεις την μασκα μεσα απο το ACDNR πανω σε κλωνο της εικονας σου και να την κανεις apply στον κλωνο. Μετα τον κλωνο τον κανεις μασκα στην κανονικη.

 

Ενναλακτικα, για linear εικονες πχ με MMT, καπου υπαρχει ενα βιντεο (νομιζω ειναι αυτο : http://www.harrysastroshed.com/mask.html ). Φιαχνεις ενα κλωνο της εικονας σου, της κανεις STF, ανοιγεις το ιστογραμμα και κανεις drag&drop το τριγωνο απο το STF στο Historgram και μετα apply το Historgram. Δηλαδη κανεις stretch τον κλωνο βαση του τι λεει το STF. Μετα τον κλωνο τον κανεις μασκα στην κανονικη (που ειναι ακομη linear).

 

 

 

Αλλο ενα link για preporcessing: http://www.harrysastroshed.com/preprocessing.html

 

Το ξερω οτι το πιξ φενεται ισως ακριβο, αλλα πιστευω οτι τα αξιζει. Αν αναλογιστει κανεις οτι η αδεια του σου αφηνει να το κανεις εγκατασταση σε ολα τα μηχανηματα σου, οτι μπορεις να το μεταφερεις απο μηχανημα σου σε μηχανημα σου, οτι εχεις ελευθερα updates και οτι εχει φοβερα εργαλεια, εγω τουλαχιστον το θεωρησα αλλο ενα εργαλειο στα τοσα για το χομπυ.[/u]

Δημοσιεύτηκε
Θα ήθελα να ρωτησω πως μπορώ να μεταβαίνω από το Pixinsight στο CS6 κ αντιστροφα δεδομένου ότι χρησιμοποιώ εικόνα 32bit integer από το DSS προκειμένου να εκμεταλλευτω κ τα 2 προγράμματα?

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Δημοσιεύτηκε
Το κανονικο πιξ διαβαζει ολων τα ειδη των αρχειων, το LE δεν εχω ιδεα. Οσο αφορα την συνεργασια με PS φανταζομαι με tif ή fits θα εισαι ενταξει.
Δημοσιεύτηκε
Το κανονικο πιξ διαβαζει ολων τα ειδη των αρχειων, το LE δεν εχω ιδεα. Οσο αφορα την συνεργασια με PS φανταζομαι με tif ή fits θα εισαι ενταξει.

 

Τα αρχεία ανοίγουν κ στα δυο προγράμματα, το ξέρω.....αλλά στο PS δεν σου επιτρέπει να προσθέσεις layers κλπ κλπ στα 32bit αρχεία.....οπότε? Πως μπορώ να πάω από Pix στο PS κ πίσω?

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Δημοσιεύτηκε
ερώτηση μιας και κοιτάζω την επεξεργασία στο pix. Στο color calibration όταν έχουμε να κάνουμε με g2v βαθμονόμηση πως θα επηρεάσω τα βάρη σε κάθε κανάλι. οι τιμές που μπορείς να παίξεις είναι από το 0 έως το 1

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Δημοσιεύτηκε

Δημητρη η ερωτηση σου εχει να κανει με χρηση του ps. IMHO δεν χρειαζεσαι 32bit

 

Κωστα, βαλε το χρωμα με το μεγαλυτερο βαρος να ειναι 1 και κανε απλη αναγωγη για τα αλλα.

Αν και στο πιξ γενικα προωθειται η ιδεα να κανεις ColorCalibration και οχι g2v.

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσιεύτηκε

http://pixinsight.com/forum/index.php?topic=4865.0;topicseen

 

holy cr@p !!!!!

 

Μιλαμε για πηγη μερικων καταπληκτικων κολπων.

Καποια τα βλεπω πρωτη φορα.

Απαντανε και στην ερωτηση για μασκα του Σταθη (και οχι μονο, χανεις το λογαριασμο ποσες μασκες χρησιμοποιει)

Δημοσιεύτηκε

Ναι, αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα :cheesy:

Το να χρησιμοποιεις ενα καλο εργαλειο δεν σε κανει και αυτοματα αστροφωτογραφο ;)

Το θεμα ειναι τα διαφορα κολπα που χρησιμοποιει (ιδιως οι μασκες) για ιδια χρηση.

Δημοσιεύτηκε
Δημητρη η ερωτηση σου εχει να κανει με χρηση του ps. IMHO δεν χρειαζεσαι 32bit

 

 

Φίλε Γιάννη

ανέφερα τα 32bit επειδή τα προτείνει εδω ως καλό φορματ για δυναμικες διεργασίες.

http://pixinsight.com/examples/M45-sonnenstein/en.html

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Δημοσιεύτηκε
αν χρησιμοποιεις πιξ παντου. Απο προγραμμα σε προγραμμα διαφερει και το μονο στανταρ ειναι το 16bit unsigned

 

έτσι μάλλον φαινεται...

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Δημοσιεύτηκε
http://pixinsight.com/forum/index.php?topic=4865.0;topicseen

 

holy cr@p !!!!!

 

Μιλαμε για πηγη μερικων καταπληκτικων κολπων.

Καποια τα βλεπω πρωτη φορα.

Απαντανε και στην ερωτηση για μασκα του Σταθη (και οχι μονο, χανεις το λογαριασμο ποσες μασκες χρησιμοποιει)

 

Καλά αυτός κι αν είναι οδηγός! Μιλάμε για τρελή πληροφορία!

Τον τύπο τον παρακολουθώ και νομίζω ότι στο Pix είναι απίστευτος. Ειδικά τα εργαλεία που χρησημοποιεί και οι μάσκες.

 

Βλέπω και μαθαίνω !!!! :lol:

Sequence Generator Pro v2.3, Pixinsight 1.8

 

1089626400_27_1_EUR_3_default.png

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης