Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Φίλοι ,σας παραθέτω τη φωτό του giorgos12 του οποίου η ηλικία είναι λίγο μεγαλύτερη απο ... 12!!!

Ο Γιωργάκης μας ρωτάει για τη διαφορά φωτεινότητας κέντρου - περιφέρειας.

Εχει χρησιμοποιήσει τη ZENIT.prime focus σε skywatcher200mm-HEQ5.

Περιμένω τις απαντήσεις των ειδικών στον junior του site μας.

Φροντίστε να μη τον ... απογοητέψετε!!!

Εγω προσωπικά το πρώτο που θα του πρότεινα είναι η τοποθετηση ενός οβάλ αδιαφανούς καλύμματος πίσω απο το δευτερεύον(πως λέγεται αλήθεια?)

giorgio.jpg.0ab3ef0f532cf9f0a579e66dfb937d29.jpg

Δημοσιεύτηκε

Δεν νομίζω ότι καταλαβαίνω το πρόβλημα (με μπέρδεψε η λύση που προτείνεις). Στη φωτό βλέπω κάποιο βινιετάρισμα, που ανάλογα με το τηλεσκόπιο και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του εστιαστή, θα μπορούσε να είναι και χειρότερο. Σαν λύση θα μπορούσε να εφαρμοστεί η τοποθέτηση εστιαστή 2" αντί για 1,25" αλλά και τότε το (σωστά)περιορισμένο μέγεθος του δευτερεύοντος θα έδινε κάποιο βινιετάρισμα και επίσης θα καταγράφονταν και η αυξημένη κόμη στα άκρα του πεδίου. Γιά κάθε νευτώνειο τηλεσκόπιο το εύρος πεδίου με πλήρη φωτισμό είναι περιορισμένο και σίγουρα μικρότερο από ένα καρέ 24Χ36mm.

 

Συνεπώς, είναι φυσιολογικό το κέντρο να είναι φωτεινότερο από την περιφέρεια.

 

Αν κάποιος θέλει οπωσδήποτε ομοιόμορφα φωτισμένο πεδίο πρέπει να έχει εστιαστή 2" και υπερμεγέθες δευτερεύον (το οποίο δεν συστήνεται γιατί θα σημάνει αυξημένη κεντρική παρεμπόδιση, δηλαδή αυξημένη περίθλαση και μείωση στο συνολικό κοντράστ.)

 

Συγχαρητήρια στο Γιωργάκη για το «πρώιμο» μεράκι του!

 

Φιλικά, Στέφανος

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Δημοσιεύτηκε

Ξέρεις πώς μου ήρθε η ιδέα αυτή?

Λοιπόν, το δευτερεύον κατοπτρο(το δικό μου τουλάχιστον!) ειναι ορυκτος κρύσταλος ημιδιαφανής (στις μεγάλες εκθέσεις)

Σκέφτηκα λοιπόν οτι ειναι πιθανόν να ευθύνεται για την υπερφωτισμένη κεντρική περιοχή.

Πως νομίζω μάλιστα οτι και κάποιος άλλος το πρότεινε στο site.

O Αντώνης λεει οτι είναι light gradient!

Δημοσιεύτηκε

Βασιλη,

 

Τωρα βλεπω τη φωτογραφια για πρωτη φορα ... και εγω πιστευω οτι ειναι βιγνεταρισμα.

 

Η περιγραφη του Γιωργακη που ακολουθει την φωτογραφια του μιλαει για τη μιση να ειναι μαυρη και η αλλη μιση καφε και αυτο με οδηγησε στο συμπερασμα του "light gradient".

Φιλικά,

 

Αντώνης Αγιομαμίτης

http://www.perseus.gr

Δημοσιεύτηκε
ΥΓ. Οσον αφορα το "light gradient", τις περισσοτερες φορες ειναι ορατο στο πρασινο καναλι ... ιδιαιτερα οταν γινει συνγκριση μεταξυ κοκκινο-πρασινο και μπλε-πρασινο.

Φιλικά,

 

Αντώνης Αγιομαμίτης

http://www.perseus.gr

Δημοσιεύτηκε

Συμπληρώνω επίσης Γιώργο ότι, όταν ο χρόνος έκθεσης μιάς αστροφωτογραφίας υπερβεί κάποιο όριο (σκόπιμα ή αθέλητα) ο ουρανός παύει να φαίνεται κατάμαυρος και καταγράφεται με κάποια απόχρωση κοντινή με το χρώμα φωτός που περιέχει ο ουρανός ή ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του φίλμ. Το χρώμα του ουρανού φαίνεται με γυμνό μάτι μόνο αν η φωτορύπανση είναι έντονη, αλλιώς φαίνεται απλώς μια σκούρα γκρί απόχρωση (ο ουρανός ποτέ δεν φαίνεται κατάμαυρος). Αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις εύκολα: Πάρε ένα άδειο κουτί από ...Merenda (ή οποιδήποτε κουτί με σκούρο εσωτερικό) και σήκωσέ το ψηλά πρός τον νυχτερινό ουρανό έτσι ώστε να βλέπεις το εσωτερικό του. Θα δεις ότι είναι πολύ πιό σκοτεινό κι από τον πιό σκοτεινό ουρανό!

 

Εκτός από το βινιετάρισμα που ξεκινά από το κέντρο προς την περιφέρεια, στα άκρα της φωτογραφίας φαίνεται και ένα ακόμη πιό μαύρο πλαίσιο που περιέχει ελάχιστα αστέρια. Αυτό οφείλεται στο μεταλικό σώμα της μηχανής το οποίο κάνει «σκιά» πάνω στο φίλμ γιατί ο κώνος του φωτός που προέρχεται από το τηλεσκόπιο, εμποδίζεται και από τα πλάγια τοιχώματα του θαλάμου του φίλμ. Γιά να μη συμβαίνει αυτό, η περιοχή γύρω και μπροστά από το φίλμ θα έπρεπε να είναι αρκετά φαρδύτερη από το καρέ του φίλμ.

 

Φιλικά, Στέφανος

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Δημοσιεύτηκε
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ(RESPECT).ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΣΩ ΑΥΤΟ?Η ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ?
There is no dark side of the moon, its all dark.
Δημοσιεύτηκε

Γιά το «τετράγωνο» μαύρο πλαίσιο δεν μπορείς να κάνεις και πολλά, εκτός αν χρησιμοποιήσεις ψηφιακή ριφλέξ μηχανή όπου το μέγεθος του αισθητήρα είναι μικρότερο από το μέγεθος του καρέ του φίλμ και απέχει (πιστεύω) από τα τοιχώματα του θαλάμου της μηχανής.

 

Για το γενικό βινιετάρισμα, προσπάθησε να αγνοείς τις άκρες του πεδίου και να «καδράρεις» το θέμα σου στην εσωτερική περιοχή του καρέ. Κατόπιν θα κόβεις τις άκρες της φωτό ώστε να παραμένει το πιό ομοιόμορφα φωτισμένο μέρος της. Επίσης το πρόβλημα πιθανόν να λυνόταν δραστικά με αλλαγή τηλεσκοπίου ή εστιαστή/δευτερεύοντος κατόπτρου αλλά πάει μακριά η βαλίτσα...

 

Συνέχισε τις ωραίες προσπάθειες και κάποια στιγμή θα έχεις την πείρα να αναγνωρίζεις και να επιλύεις μόνος σου τα προβλήματα. Εμείς πάντως εδώ είμαστε.

 

Φιλικά, Στέφανος

"Πως να σωπάσω μέσα μου την ομορφιά του κόσμου; ..." Κώστας Κινδύνης

"Με το λύχνο του άστρου στους ουρανούς εβγήκα, στο αγιάζι των λειμώνων, στη μόνη ακτή του κόσμου..." Οδυσσέας Ελύτης

www.a-polaris.org

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης