Μενέλαος Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 5, 2015 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 5, 2015 Καλησπέρα στην αστροπαρέα! Έχω εδώ και χρόνια μία μεγάλη απορία σχετικά με το νόημα της αστροφωτογράφησης, τουλάχιστον έτσι όπως γίνεται. Ελπίζω να μη με παρεξηγήσετε, μια και, αν και είμαι εντελώς άσχετος με το "σπορ", τολμάω και μιλάω. Κατ'αρχήν να πω και να παραδεχτώ ότι η μεθοδολογία, οι γνώσεις, η υπομονή και η επιμονή όλων όσων ασχολείστε με την αστροφωτογράφηση είναι αξιοθαύμαστες και με αφήνουν άφωνο, τα δε αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από θεαματικά. Όμως ακριβώς εδώ είναι και η μεγάλη μου απορία: Από μικρό παιδί θυμάμαι ότι, κάποτε στα περιοδικά και στα βιβλία, τώρα και στο ίντερνετ, θαύμαζα και θαυμάζω απίστευτες φωτογραφίες των ουράνιων αντικειμένων, με εξωπραγματική ανάλυση, υπέροχα χρώματα και απίστευτη ευκρίνεια, μία "παράδοση" που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με σχεδόν ανταγωνιστικές διαθέσεις μεταξύ όλων όσων ασχολείστε, και φυσικά και στον υπόλοιπο κόσμο. Όμως, ποιο το νόημα; Κάθομαι και διαβάζω (μήπως τα καταλαβαίνω κιόλας) για πολλαπλές λήψεις δεκάδων ή και εκατοντάδων "καρέ", προκειμένου να βγει μία και μοναδική φωτογραφία, με έναν περίδρομο χρόνου έκθεσης το καθένα, για ένα σωρό προγραμμάτων που χρησιμοποιήθηκαν μετά για να επεξεργαστούμε το δύστυχο σώμα που απεικονίζεται στη φωτογραφία, για ριζικές επεμβάσεις στα χρώματα, στην αντίθεση, στη φωτεινότητα, για, για, για... Τι νόημα έχουν όλα τούτα; Έχουν καμία σχέση με το πώς είναι στην πραγματικότητα το ουράνιο σώμα τελικά, αν του "αλλάζουμε τα φώτα" προκειμένου να το φέρουμε εκεί που νομίζουμε ότι είναι ωραίο ή σωστό; Υπάρχει ποτέ η περίπτωση τα μάτια μας να το δούνε έτσι όπως απεικονίζεται στις τόσο τεχνητές και ψεύτικες φωτογραφίες, με οποιονδήποτε τρόπο, ακόμη κι αν μπορούσαμε να ταξιδέψουμε με ένα διαστημόπλοιο κοντά στο σώμα αυτό; Με ποιον τρόπο τα μάτια μας θα μπορούσαν να αντιληφθούν αυτά τα υπέροχα χρωματιστά και φωτεινότατα νεφελώματα στο σύνολό τους, ή τα εντυπωσιακά σμήνη και τους καταπληκτικούς λαμπερούς γαλαξίες που