Jump to content

Τη Lockheed Martin επέλεξε η NASA για το Orion


terring

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ουάσινγκτον

 

Σε μια κρίσιμη επιλογή αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, η NASA ανάθεσε στη Lockheed Martin να κατασκευάσει τον αντικαταστάτη του διαστημικού λεωφορείου, το σκάφος με το οποίο θα επιστρέψει στη Σελήνη και τελικά θα φτάσει στον Αρη.

Το Orion, όπως ονομάστηκε το σκάφος, θα πραγματοποιήσει την πρώτη του επανδρωμένη δοκιμή το αργότερο το 2014, για να συνεχίσει στη Σελήνη το 2020 και στον Αρη την επόμενη δεκαετία.

Η υπηρεσία εγκαταλείπει το σχεδιασμό του διαστημικού λεωφορείου, ένα σκάφος με πτέρυγες που πετά σαν ανεμοπλάνο κατά την επανείσοδό του στην ατμόσφαιρα. Επιστρέφει στις αξιόπιστες κωνικές κάψουλες, όπως τα ρωσικά Soyuz, που εκτοξεύονται τοποθετημένες στην κορυφή του πυραυλοφορέα και επιστρέφουν στη Γη με αλεξίπτωτο.

Η NASA εκτιμά ότι έως το 2019 θα έχει πληρώσει 7,5 δισ. δολάρια για έως και οκτώ Orion. Το σκάφος θα μπορεί να μεταφέρει έξι άτομα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ή τέσσερα σε πιο μακρινούς προορισμούς. Στην περίπτωση της Σελήνης και του Αρη, η αποστολή θα αναχωρεί με δύο ξεχωριστές εκτοξεύσεις, μία για το πλήρωμα και μία για το φορτίο. Τα δύο τμήματα, με το Orion και τη σεληνάκατο, θα ενώνονται σε γήινη τροχιά για να συνεχίσουν το ταξίδι.

Η Lockheed Martin, η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία του κόσμου, είχε κερδίσει και το 1996 συμβόλαιο της NASA για το σχεδιασμό επανδρωμένου σκάφους. Αν και δαπανήθηκαν 912 εκατ. δολάρια, το Χ-33, που ακολουθούσε το σχεδιασμό της τριγωνικής πτέρυγας, δεν πέταξε ποτέ λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Η μοναδική άλλη πρόταση για την ανάπτυξη του Orion είχε κατατεθεί από κοινοπραξία της Boeing και της Northrop Grunmman, του μεγαλύτερου κατασκευαστή πλοίων στον κόσμο.

Η Northrop Grunmman έχασε το συμβόλαιο παρά το γεγονός ότι είχε σχεδιάσει την κάψουλα του Apollo, με την οποία έπρεπε να μοιάζει το Orion, όπως είχε ρητά ζητήσει η NASA. Εταιρείες που ανήκουν στη Boeing έχουν κατασκευάσει έχουν κατασκευάσει τις κάψουλες Gemini και Mercury καθώς και το διαστημικό λεωφορείο.

Αν το χρονοδιάγραμμα της NASA τηρηθεί, τα διαστημικά λεωφορεία θα παροπλιστούν το 2010, αφού πρώτα ολοκληρώσουν την κατασκευή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, και το Orion θα πραγματοποιήσει την πρώτη επανδρωμένη δοκιμή το Σεπτέμβριο του 2014.

 

news.in.gr, με πληροφορίες από Associated Press

"Μην κρατάτε τις πύλες του πνεύματος σας κλειδωμένες, αλλά ούτε και διάπλατα ανοιχτές" Τσαρλς Φορτ

:cheesy:

:cheesy:
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θεωρώ οτί είναι μεγάλο πισογύρισμα για την NASA. Δεν είμαι κανένας αεροναυπηγός αλλά ορισμένα πράγματα είναι πολύ τρελά.

1) Υπάρχει όρος που λέει να μοιάζει με το Apollo!!!

2) Θα χρησιμοποιεί πύραυλους για να φτάσει σε τροχιά (Τόσα χρόνια με το Δ. Λεωφορεία τι γινόταν? Η επένδυση σε επαναχρησιμοποιούμενες τεχνολογίες?

Δεν υπήρξε καμιά μπρόοδος της τεχνολογίας στους τομείς αντοχή υλικών και πυραυλοκίνησης?)

3) Το Χ-33 γιατί το ακύρωσαν?

4) Γιατί το πρόγραμμά το πήρε η ανάδοχος του αποτυχημένου Χ-33, που έφαγε ένα σκασμό λεφτά και στη σχεδίαση αντιμετόπιζε πρόβλημα με τις δεξαμενές καυσίμων.

Σπύρος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συμφωνώ.

Η υπηρεσία εγκαταλείπει το σχεδιασμό του διαστημικού λεωφορείου, ένα σκάφος με πτέρυγες που πετά σαν ανεμοπλάνο κατά την επανείσοδό του στην ατμόσφαιρα. Επιστρέφει στις αξιόπιστες κωνικές κάψουλες, όπως τα ρωσικά Soyuz, που εκτοξεύονται τοποθετημένες στην κορυφή του πυραυλοφορέα και επιστρέφουν στη Γη με αλεξίπτωτο.

Τι φρίκη! Αυτό θα πει "εμπρός για πίσω". Μήπως αντί για διαστημόπλοια να πάμε στο διάστημα με χήνες; Μήπως να πούμε σε όλο τον κόσμο πως το φεγγάρι είναι από τυρί;

"Μην κρατάτε τις πύλες του πνεύματος σας κλειδωμένες, αλλά ούτε και διάπλατα ανοιχτές" Τσαρλς Φορτ

:cheesy:

:cheesy:
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η χημική τεχνολογία έχει πλέον φθάσει σε σημείο όπου η πρόοδος είναι ελάχιστη. Ο μόνος τρόπος για να αλλάξουμε εποχή στη διαστημική είναι η ανακάλυψη του τρόπου λειτουργίας της βαρύτητας και η κατασκευή αντιβαρυτικών οχημάτων. Μέχρι τότε ο μόνος τρόπος θα είναι η χρήση τεράστιων πυραύλων που και πάλι δε μπορούν να μεταφέρουν μεγάλα αντικείμενα και θα χρειάζεται συναρμολόγηση στο διάστημα (iss), κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, δαπανηρό, αργό και περιοριστικό.

Άρα η ΝΑΣΑ δεν έιχε άλλη επιλογή. Εφόσον δε μπόρεσε να λύσει το πρόβλημα της αποκόλλησης αφρού η μόνη επιλογή είναι οι κάψουλες τύπου Απόλλων. Το περίεργο είναι ότι έχει αντιγραφεί όλη η διαδικασία των αποστολών apollo με τη μόνη διαφορά ότι το πλήρωμα και η σεληνάκατος εκτοξεύονται απο διαφορετικούς πυραύλους εξαιτίας του βάρους τους που θα έιναι μεγαλύτερο. Δε ξέρω αν είναι πισωγύρισμα, πολλές φορές όταν κάτι δουλεύει σωστά και είναι αξιόπιστο δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις. Σημειώστε ότι μπορεί εξωτερικά τα νεά διαστημόπλοια της ΝΑΣΑ να μοιάζουν με τα apollo, αλλά απο θέμα σχεδιασμού (που θα γίνει αποκλειστικά με υπολογιστή φυσικά), τεχνολογίας και ηλεκτρονικής θα εχουν εκμεταλευτεί στο έπακρο τη σημερινή πρόοδο της τεχνολογίας.

IK Observing System
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Είναι απλό.

Τα παθήματα γίνονται μαθήματα και εφαρμόζουν πλέον την παλιά καλή τακτική των Ρώσων!

"Όταν ένα μηχάνημα-τεχνολογία έχει ήδη αποδειχθεί εμπράκτως ότι κάνει καλά τη δουλειά του γιατί να ρισκάρεις να φτιάξεις κάτι εντελώς νέο;"

 

Οι Ρώσοι είναι τυχαίο ότι εμπιστεύονται τόσα χρόνια το Soyuz;

 

Kαι μην ξεχνάμε ότι οι Ρώσοι συνέχιζαν να στέλνουν ανθρώπους και εφόδια στο διάστημα ενώ την ίδια στιγμή ο στόλος των διαστημικών λεωφορείων είχε καθηλωθεί στο έδαφος.

ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ : Γεννήθηκε στην Σάμο. Είναι ο πρώτος καταγεγραμμένος άνθρωπος ο οποίος πρότεινε ηλιοκεντρικό μοντέλο του ηλιακού συστήματος.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το θέμα είναι πως σε θεωρητικό επίπεδο γίνοταν σχέδια για επαναχρησιμοποιούμενα σκάφη. Η όλη ιστορια προσωπικά μου κάνει κάτι σε:

Πάμε στη σελήνη (πριν πάνε οι Κινέζοι) χωρίς να χαλάσουμε πολλά λεφτά και βλέπουμε και για Αρή

Σπύρος
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης