selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8, 2004 Ηi hi hi hi there! Mπαίνω κατευθείαν στο ψητό...Γιατί οι μήνες είναι 12?Πότε και από ποιούς αποφασίστηκε?Η υπαρξή τους εξυπηρετεί την επιστημονική κοινότητα ή ειναι κατάλοιπο του παρελθόντος?Οσοί γνωρίζουν ας προσέλθουν!Ή τουλάχιστον ένα site με επιστημονικά εγκυρες απόψεις! Ευχαριστώ σας ,θα τα ξαναπούμε.
Goedel Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11, 2004 Αγαπητέ Selas Να ξέρεις ότι η βάση όλων των ημερολόγιων του κόσμου ήταν και είναι η θέση των ουράνιων σωμάτων. Πιο συγκεκριμένα η διάρκεια της ημέρας ορίστηκε ως η διάρκεια της διάβασης του μέσου ήλιου από τον μεσημβρινό ενός τόπου (24 ώρες). Η διάρκεια του μήνα ( 30 ημέρες ) ορίστηκε με βάση το χρόνο που παίρνει στη Σελήνη να ολοκληρώσει ένα πλήρη κύκλο φάσεων Νέα Σελήνη - Πρώτο τέταρτο - Πανσέληνο - Τελευταίο τέταρτο- Νέα Σελήνη. Αυτή η διάρκεια ονομάζεται Συνοδικός μήνας. Τέλος η διάρκεια ενός έτους ορίστηκε από την χρονική διάρκεια διάβασης του ήλιου, λόγω της κίνησης της γης γύρω απ' αυτόν, από το ίδιο σημείο του ζωδιακού κύκλου. Στην ουσία 365.24 μέρες είναι ο χρόνος που παίρνει στη γη για να έρθει στο ίδιο σημείο της τροχιάς της. Αν υπολογίσεις αυτή τη διάρκεια σε Σεληνιακούς κύκλους προκύπτει ο αριθμός 12. Ελπίζω να έλυσα την απορία σου αν και υπάρχουν και άλλες λεπτομερείς όπως η έννοια των δίσεκτων ετών. Φιλικά Αντώνης
Heal Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11, 2004 Επί πλέον πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ορισμένα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την "ιερότητα" που απέδιδαν οι αρχαίοι λαοί σε ορισμένους αριθμούς, με αποτέλεσμα να τους προτιμήσουν σε σχέση με τους υπόλοιπους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι χρονικές μονάδες να έχουν σχέση με αυτά τα νούμερα και να καθιερωθούν από την εποχή εκείνη. Για παράδειγμα γιατί η μέρα να έχει 24 ώρες και όχι 25 ή 20; Μία άποψη που έχει αρκετό ενδιαφέρον (πέρα από τη μεταφυσική που συσχέτιζαν οι αρχαίοι λαοί τα χρονικά διαστημάτα) και πιστεύω πως είναι βάσιμη είναι το γεγονός ότι το 24 έχει πολλούς διαιρέτες: 2, 3, 4, 6, 8, 12, εύκολα λοιπόν μπορεί η μέρα να χωριστεί σε πολλά διαστήματα ακέραιων ωρών. Για το έτος νομίζω πως απάντησε απόλυτα ικανοποιητικά ο φίλος Goedel επιπλέον όμως οι μεταφυσικοί συμβολισμοί που απέδιδαν στο 12 έπαιξαν κάποιο ρόλο (βλέπε τους 12 θεούς της αρχαίας Ελλάδας). Με την ίδια λογική πρέπει να καθιερώθηκε η εβδομάδα ως διάστημα 7 ημερών, το 7 ήταν για πολλούς λαούς της αρχαιότητας ιερός αριθμός. Άρα ένας συγκερασμός φυσικών παρατηρήσεων (σεληνιακός μήνας, διάρκεια έτους- αλλαγή εποχών) και μεταφυσικών δοξασιών μας έδωσαν το χωρισμό σε ώρες, μήνες κλπ που έχουμε σήμερα.
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11, 2004 Πρώτα απ΄όλα ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας αλλά όπως καταλαβαίνετε το θέμα είναι ευρύ και ακόμα τα πράγματα είναι στο μυαλό μου συγκεχυμένα...Για παράδειγμα ο ένας μήνας εχει 30 ο αλλος 31 ο αλλος 29!Η ονομασια παλι των ημερων και των μηνων σας λεει τιποτα?Αυτο που μπορω να φανταστω ειναι για τη Δ-Τ-Τ-Π σε σχεση με τα αντίστοιχα νουμερα.Οι αλλες μέρες?Βέβαια αυτα τα ζητηματα εμπλεκουν στοιχεία οχι καθαρα αστρονομικα,αλλα εμενα προσωπικα με ενδιαφερουν.Παντως χαιρομαι που βρισκω κι αλλους ''συναδελφους''!Λοιπόν για να κλεισω προς το παρόν, εχετε υποψη σας κανενα βιβλιο η site με τετοιες πληροφοριες? Φιλικά, Γιώργος
Heal Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12, 2004 Ένα ενδιαφέρον βιβλίο για αυτά τα θέματα είναι το "Μετρώντας τον άχρονο χρόνο", Μ. Δανέζης, Σ. Θεοδοσίου εκδόσεις Διαυλος. Επίσης και στην Οδύσσεια των Ημερολογίων πιστεύω πως θα βρεις πολλές τέτοιες πληροφορίες αν και για να είμαι ειλικρινής δεν το έχω διαβάσει.
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 20, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 20, 2004 Kapies plirofories brika kai einai ontos ekpliktikes!alla tha ithela tin apopsi sas re paidia,olokliri i kosmotheoria mou allazei ragdaia ,mipos ine ligaki epikindino kai genikos ksefigol?diskoloi kairoi gia astronomous!
messier51 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 20, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 20, 2004 ti ennoeis epikindino ??? poio pragma na einai epikindino, gia poion kai pws ??/ dimitris
Heal Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Ελπίζω να μη σου προκάλεσε αυτό το βιβλίο την "υπαρξιακή κρίση"... Σε εμένα δεν είχε τέτοιες παρενέργειες Πάντως τι ακριβώς εννοείς ότι η κοσμοθεωρία σου αλλάζει ραγδαία και επικίνδυνο (όπως ρωτάει και ο φίλος messier51);
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Agapitoi kurioi, i ego ftaio pou ime arxarios stin astronomia i den fantazeste tis koinoniologikes epiptoseis pou tha ixe i gnosi auti se megalitero plithismo,giati de nomizo na imaste toso koinoi oso i giagia pou vlepei Menegaki oli mera.Anyway einai gegonos pos to biblio se vazei se skepseis eidika otan eksigei ton tropo me ton opoio proekipse to sigxrono sistima metrisis xronou.Eixa pou eixa ta iparksiaka mou,irthe to biblio kai me apoteliose.Epikindino ine mia leksi pareksigimeni i ipotimimeni.Den inai diskolo na fantasteite ti diafora enos anthropou pou douleui apo to proi mexri to vradi kai otan de vgei to sabbato arrostainei ki enos astrofilou pou ante na neuriasei sti xeiroteri an to idio sabbato exei sinnefia!H astronomia se othi na deis ton topo sou me allo mati ki as min ton egkateleipses pote.Sorry gia ta greeklish kai sorry an nomisete pos vlepo polles tainies.Tha ta ksanapoume.[/b]
messier51 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 file selas, na sou pw katarxin oti m'aresei para polli o enfousiasmos aftos pou exeis. mou thimizeis alles epoxes. omws distixos i' eftixos eimaiste akribws to idio pragma me tin giagia pou blepei menegaki. den eimaste oute kaliteroi oute xeiroteroi. den mporeis na sigkrineis anthrwpous apla o kathenas kanei oti ton kanei eftixismeno. an tis giagias tis aresei i menegaki tote to kalitero pou exei na kanei einai afto. prosexe s'afto to taxidi pou arxizeis. apla mia simbouli. PROSEXE. an pisteis oti eisai kati kalitero apo tous allous epidi asxolise me astronomia (opws isxuei kai gia olous mas min to pareis prosopika) to exases to paixnidi. filika dimitris
MARINOS Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Φίλε messier51Παρότι συμφωνώ γενικώς με τα λεγόμενά σου (σύγκριση Μενεγάκη-Αστροhobby), πιστεύω πως οτιδήποτε "καταρρίπτει" μικρές ή μεγάλες δεισιδαιμονίες γύρω απο τον κόσμο και τα πράγματα, μπορεί να μας "οπλίσει" απέναντι σε ενδεχόμενες απάτες ή αυταπάτες και τελικά να μας κάνει (έστω και ελάχιστα) καλύτερους. Αλλά πάνω απ'όλα είναι θέμα "ευχαρίστησης" όπως είπες.Χαιρετώ Χρήστος Μαρινός
messier51 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 diladi mou les pws pisteveis oti opoios asxolite me tin astronomia einai pio "anoixto" mialo apo tous ipoloipous ???apla diafwnw. kala na pernas dimitris
MARINOS Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Όχι, είναι πολύ γενική έννοια το "ανοικτό μυαλό" για να καθορίζεται μόνο απο ένα hobby. Αυτό που εννοώ είναι πως δύσκολα (αν όχι αδύνατο) θα σε "ψήσει" ένας αστρολόγος για την ικανότητα του και την εγκυρότητα των "προβλέψεών" του που "έβγαλε απο τα άστρα", ή ότι έχουν σημασία οι ημερομηνίες που "λατρεύει" κανείς το θεό του (πχ παλαιό ημερολόγιο). Κρίνοντας απο τον εαυτό μου, ότι με απομακρύνει απο τη "θαυματοποίηση" των γεγονότων με κάνει πιό ψύχραιμο και λιγότερο ευάλωτο, αλλά για κάποιον άλλο μπορεί να μην σημαίνει τίποτα απο όλα αυτά ο Δίας μέσα απο τον προσοφθάλμιο εκτός απο ένα ωραίο "θέαμα". Χρήστος Μαρινός
messier51 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 sebomai tin apopsi sou alla den simfwnw m'aftin. mporei na doulevei me sena alla den einai kanonas.den xreiazete na eisai astronomos gia na min pisteveis sta zwdia. apli logiki einai kai iparxoun xiliades anthrwpoi pou den pistevoun kai omws den exoun kamoia sxesi me tin astronomia. pantws afou doulevei sinexise to filika dimitris
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Paides, Hsixia tha miliso: loipon de ksero poso kairo asxoliste (dimitri epeses mesa tora ksekinao kai euxaristo gia ti simvouli) alla mallon ipotimaste.Ise idios dimitri me ti giagia ?de nomizo. i astronomia se othi anagkastika se filosofikes anazitiseis pou pithanon na se kanoun kalitero kai pio sineiditopoiimeno .Simfono me ton allo filo giati ki ego etsi pratto,apomithopoio kai dialego ti mou kanei.Iparxoun para polloi pou pisteuoun sta koukounaria tis astrologias kai mallon poli perisoteroi inai apo autous pou den pisteuoun.poikila ta aitia tis katastasis alla to simantiko ine me enimerosi egkiri afinoume piso mazikes apoleies energeias(o noon noeito) ta leme! kamia idea gia ta onomata ton minon kai apo pou proilthan ?
Heal Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21, 2004 Για τα ονόματα των μηνών:Εν γένει είναι Λατινικά και προέρχονται από τους θεούς των αρχαίων Ρωμαίων (πχ Μάρτιος Mars=Αρης,, Ιανουάριος από τον θεό Ιανό) είτε από ονόματα αυτοκρατόρων (πχ Ιούλιος, Αύγουστος) είτε έχουν να κάνουν με αριθμητικά (πχ Σεπτέμβριος, ο έβδομος μήνας αρχιζοντας την αρίθμηση από τον Μάρτιο στον οποίο είναι η εαρινή ισημερία). Όσον αφορά για την άλλη συζήτηση που έγινε σχετικά με την γιαγιά που βλέπει πρωινό καφέ (και από ότι μου λεν οι πληροφορίες μου βλέπει και Τατιάνα), δεν μπορεί κανείς να φτιάξει μια απόλυτη αντικειμενική κλίμακα για το τί είναι σωστό σε αυτό τον τομέα τουλάχιστο (αν και αυτό είναι υποκειμενική άποψη και εκφράζει εμένα, κάποιος κάλλιστα θα μπορούσε εξίσου υποκειμενικά να ισχυριστεί το αντίθετο). Παρόλα αυτά η ενασχόληση με την επιστήμη σε κάθε της έκφανση είτε ερασιτεχνική αστρονομία λέγεται αυτό είτε οτιδήποτε άλλο, ενδυναμώνει τον άνθρωπο δίνοντας του γνώση και ενισχύοντας τον τρόπο σκέψης του. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να πλανηθεί κανείς και να αναπτύξει μια "ελιτίστικη" νοοτροπία. Τότε απλώς έχει χάσει το παιχνίδι.
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22, 2004 file HEAL Kala ta les,alla den exo ton aprilio kai ton febrouario.Mporeis na voithiseis?
gkpapafilis Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 23, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 23, 2004 http://www.calendar-origins.com/calendar-name-origins.html Δε βλέπω το λόγο γιατί να μην κάνεις μόνος σου μια απλή αναζήτηση στο google ή όποια μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιείς και πρέπει να την κάνουν άλλοι για σένα. Γιώργος Παπαφίλης
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 27, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 27, 2004 Diapistosa telika pos to gnosto se olous sistima metrisis tou xronou ine kataloipo tou parelthontos kai di eidololatriko.Den ginontai prospatheies na allaksei,iparxei sigkrousi mipos epistimonon kai ''ieras eksetsasis" stis meres mas?
gkpapafilis Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29, 2004 Οι χρονικές διάρκειες του έτους, του μήνα και της μέρας είναι μεγέθη της αστρονομίας (περιφορά Γης, περιφορά Σελήνης και περιστροφή Γης). Η αυθαιρεσία του χωρισμού της μέρας σε 24 ισόχρονα διαστήματα έχει το πλεονέκτημα των πολλών διαιρετών. Όλα τα παραπάνω δεν έχουν καμία σχέση με ειδωλολατρία ή οποιοδήποτε άλλο θρησκευτικό σύστημα. Το ότι είναι κατάλοιπα του παρελθόντος είναι τόσο προβληματικό όσο και ο χωρισμός του έτους σε Χειμώνα, Άνοιξη, Καλοκαίρι και Φθινόπωρο. Μία αυθαίρετη ρύθμιση είναι προβληματική άφευαυτή και όχι ανάλογα με το πόσο παλιά πρωτοεφαρμόστηκε. Συνεπώς, προσωπικά, το ερώτημά σου το βρίσκω άτοπο. Γιώργος Παπαφίλης
csot Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29, 2004 Ιανουάριος: από τον Ιανό, θεό των θυρών Φεβρουάριος: από τα Februalia, μια χρονική περίοδος που κάνανε θυσίες για τον εξαγνισμό από τις αμαρτίες Μάρτιος: από τον Άρη, τον θεό του πολέμου Απρίλιος: από το aperire, Λατινικό για την λέξη ανοίγω Μάιος: από την Μαία την θεά της ανάπτυξης των φυτών Ιούνιος: από τον junius, Λατινικό για την θεά Juno Ιούλιο: από τον Ιούλιο Καίσαρα το 44 π.Χ. Αύγουστο: από τον Αύγουστο Καίσαρα τον 8 π.Χ. Σεπτέμβριο: από το septem, Λατινικά για το "επτά" Οκτώβριο: από το οcto, Λατινικά για το "οκτω" Νοέμβριο: από το novem, Λατινικά για το “εννέα” Δεκέμβριος: από το decem, Λατινικά για το "δέκα" Χρίστος "WorkaholiC" ΣωτηρόπουλοςΕθνικός Συντονιστής για τους Αστρονόμους Χωρίς Σύνορα & για τους Αστρονόμους των ΠεζοδρομίωνΈφορος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Σ.Φ.Α.Κ.http://www.sfak.org Facebook: www.facebook.com/groups/sfakorg
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30, 2004 Kalispera, Thanks csot gia to xrono sou,alla gia ton aprilio lene pos ''ftaiei'' i afroditi,anyway.K. Papafili ,mallon den katalavate ti ennousa i ego de diatiposa sosta.Den anaferomai gia to isxion sistima metrisis tou xronou os epilogi arithmon(siga min amfisvitiso ego toson aionon psaksimo) alla os epilogi onomaton,diladis,oi mines safos exoun theolatrikon ipovathro eno oi imeres (blepe agglon) einai eidololatrikis proeleusis.Gia na kleiso ksanaroto:i astronomiki koinotita asxoleitai me ta onomata?Den einai gia autin axrista?Exoun skeftei na efarmosoun ena sistima aplon mathimatikon(1-7,1-12 gia mines)?Gia peite mou ki emena tou arxariou.Ciao
aktistar Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30, 2004 Για την καταγραφή των αστρονομικών παρατηρήσεων χρησιμοποιούμε συνήθως το "Ιουλιανό ημερολόγιο". Η "Ιουλιανή Ημερομηνία"(JD) είναι αριθμός των ημερών που έχουν περάσει από το μεσημέρι (GMT) της 1ης Ιανουαρίου του 4713 π.Χ. Όλες οι άλλες χρονικές υποδιαιρέσεις εκφράζονται ως κλάσματα της Ιουλιανής ημέρας.
selas Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30, 2004 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30, 2004 Oraia.H imerominia auti einai tixaia i dilonei kati?An mou proteinate bibliografia tha sas imoun ipoxreos.Thanks
aktistar Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1, 2004 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1, 2004 http://scienceworld.wolfram.com/astronomy/JulianDate.html
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣυνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα