Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Ξέρω τα υπέρ και τα κατά της κάθε περίπτωσης. Αυτό που αναζητώ είναι περισσότερο μια συμβουλή βασισμένη σε εμπειρία, σε σχέση με τον εξοπλισμό που θέλω να χρησιμοποιήσω.

 

Λοιπόν θέλω να οδηγήσω ενα μικρό refractor (για την ώρα έχω ενα αχρωματικό 90mm f/10 που το χρησιμοποιώ για δοκιμές και εκμάθηση, αργότερα προσανατολίζομαι σε ένα ED80). Είπα να δοκιμάσω με ένα Vixen off-axis για να έχω όσο ποιό πολύ portable σύστημα, αλλά έχω αντιμετωπίσει δύο προβλήματα : δεν βρίσκω αστέρι αρκετά φωτεινό να οδηγήσω (ιδίως μέσα απο Αθήνα), και με την παρεμβολή του off-axis έχω πρόβλημα back focus και δεν μπορώ να βάλω τροχό φίλτρων. Αν βαλω guidescope:

 

1: σε τέτοιες εστιακές αποστάσεις, και με την προϋποθεση ότι το guidescope θα είναι "γερά δεμένο" στο κυρίως όργανο, θα έχω differential flexure ; Στο Internet έχω βρει ότι αυτό είναι πρόβλημα κυρίως για εστιακή 2000 και πάνω.

 

2: ποιό προτείνετε σαν guidescope με τον μικρότερο δυνατό όγκο αλλά με ικανοποιητική φωτοσυλλεκτικότητα; Υπόψη, μεγαλο μέρος από τις προσπάθειές μου θα είναι μέσα στην φωτορύπανση της Αθήνας.

 

3: Η χρήση light spliter (50/50) αντί για OAG ενδικνύεται (περισσότερο φως στην κάμερα οδήγησης, on-axis guiding, άντε, μακρύτερες λήψεις λόγο μείωσης του φωτός για την κυρίως φωτογράφηση) ή να κρατηθώ μακριά;

 

Φυσικά οποιαδήποτε συμβουλή ευπρόσδεκτη

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα Γιάννη,

Δεν έχω δυστηχώς προσωπική εμπειρία, αλλά θα πω μερικές σκέψεις.

 

Ξέρω τα υπέρ και τα κατά της κάθε περίπτωσης. Αυτό που αναζητώ είναι περισσότερο μια συμβουλή βασισμένη σε εμπειρία, σε σχέση με τον εξοπλισμό που θέλω να χρησιμοποιήσω.

 

Λοιπόν θέλω να οδηγήσω ενα μικρό refractor (για την ώρα έχω ενα αχρωματικό 90mm f/10 που το χρησιμοποιώ για δοκιμές και εκμάθηση, αργότερα προσανατολίζομαι σε ένα ED80). Είπα να δοκιμάσω με ένα Vixen off-axis για να έχω όσο ποιό πολύ portable σύστημα, αλλά έχω αντιμετωπίσει δύο προβλήματα : δεν βρίσκω αστέρι αρκετά φωτεινό να οδηγήσω (ιδίως μέσα απο Αθήνα),

Το θέμα είναι ότι αν κάνεις προπόνηση για το 80mm, αυτό θα είναι γύρω στο f/6, άρα αρκετά φωτεινότερο. Είσαι σίγουρος ότι πάλι δε θα βρίσκεις άστρο; Επίσης, τώρα με τι κάμερα κάνεις autoguide? Μια πιο ευαίσθητη webcam μήπως θα έλυνε το πρόβλημα;

 

και με την παρεμβολή του off-axis έχω πρόβλημα back focus και δεν μπορώ να βάλω τροχό φίλτρων.

Έχω την εντύπωση ότι τα 80άρια που είναι σχεδιασμένα για φωτογραφία έχουν πρόβλεψη για μεγαλύτερο backfocus.

Αν βαλω guidescope:

 

1: σε τέτοιες εστιακές αποστάσεις, και με την προϋποθεση ότι το guidescope θα είναι "γερά δεμένο" στο κυρίως όργανο, θα έχω differential flexure ; Στο Internet έχω βρει ότι αυτό είναι πρόβλημα κυρίως για εστιακή 2000 και πάνω.

 

2: ποιό προτείνετε σαν guidescope με τον μικρότερο δυνατό όγκο αλλά με ικανοποιητική φωτοσυλλεκτικότητα; Υπόψη, μεγαλο μέρος από τις προσπάθειές μου θα είναι μέσα στην φωτορύπανση της Αθήνας.

 

3: Η χρήση light spliter (50/50) αντί για OAG ενδικνύεται (περισσότερο φως στην κάμερα οδήγησης, on-axis guiding, άντε, μακρύτερες λήψεις λόγο μείωσης του φωτός για την κυρίως φωτογράφηση) ή να κρατηθώ μακριά;

 

Φυσικά οποιαδήποτε συμβουλή ευπρόσδεκτη

 

Με το light spliter θα έχεις λιγότερο φως στην κάμερα οδήγησης (το μισό), απλά θα έχεις όλο το πεδίο. Και πάλι όμως πως θα μετακινείς την κάμερα οδήγησης με το μικρό τσιπάκι (άρα μικρό FOV) για να πετύχεις φωτεινό άστρο; [Όταν λες light spliter, εννοείς κάτι σαν ημιεπαργυρωμένο κάτοπτρο, έτσι;]

 

Γιάννης

Φιλικά,

Γιάννης Μπελιάς

 

In a world without fences who needs Gates? [-X

Δημοσιεύτηκε
Είσαι σίγουρος ότι πάλι δε θα βρίσκεις άστρο; Επίσης, τώρα με τι κάμερα κάνεις autoguide? Μια πιο ευαίσθητη webcam μήπως θα έλυνε το πρόβλημα;
Δεν είμαι σίγουρος, για αυτό ρωτάω. Θα πρέπει να δοκιμάσω και με κάμερα με EX-HAD CCD ή/και modified για long exposures. Για την ώρα πάντως τα αποτελέσματα που έχω είναι απογοητευτικά
Έχω την εντύπωση ότι τα 80άρια που είναι σχεδιασμένα για φωτογραφία έχουν πρόβλεψη για μεγαλύτερο backfocus.
Κανείς να επιβεβαιώσει με ED80 + off-axis + τροχό + DSLR;
Και πάλι όμως πως θα μετακινείς την κάμερα οδήγησης με το μικρό τσιπάκι (άρα μικρό FOV) για να πετύχεις φωτεινό άστρο;
Γιάννη ευχαριστώ, όπως πάντα εύστοχος.
Δημοσιεύτηκε
Κανείς να επιβεβαιώσει με ED80 + off-axis + τροχό + DSLR

Γιάννη την επόμενη φορά που θα βγω για παρατήρηση θα θυμηθώ να εστιάσω με το ED80 + radial guider + 300d και να βγάλω μια φωτογραφία με την in-focus διαδρομή που απομένει. Νομίζω ότι είναι αρκετή και για τον τροχό, αλλά έτσι θα μπορέσουμε να επιβεβαιώσουμε με πιο ακριβή μέτρηση.

Θα σου στείλω πμ ή θα απαντήσω στο thread.

Για το differential flexure - από όσο ξέρω και αν ξέρω σωστά - αφορά κυρίως στη φωτοργάφηση με μεγάλα καταδιοπτρικά και στην οδήγησή τους με ξεχωριστό τηλεσκόπιο (όχι off axis) και σίγουρα όχι για εκθέσεις 5,10 και 15 λεπτών (DSLR). Δεν νομίζω ότι πρέπει να σε απασχολεί αυτό.

Θα τα ξαναπούμε για το 80άρι.

Φιλικά,

Ηλίας.

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη έβγαλα απόψε δύο φωτογραφίες όπου φαίνεται περίπου η διαδρομή του εστιαστή μαζί με τον off axis μαζί με το 2" nosepiece.

Ελπίζω να βοηθήσει!

Φιλικά,

Ηλίας.

IMG_9569.jpg.8877e394e17101f7c7a4cfc70cb074e7.jpg

IMG_9568.jpg.39d33824624c8d7839da7df799222efa.jpg

Δημοσιεύτηκε
Ηλία, οι φωτό σου μου λένε δύο πράγματα: 1) πρέπει να πάω στο 80ρι σύντομα και να σταματήσω να παιδεύομαι με το φτηνο-90ρι, με τετοιο f κάνει μόνο για οδηγητικό 2) Επρεπε να είχα ακολουθήσει την συμβουλή σου από την αρχή και να είχα αγοράσει τον radial, και όχι τον vixen που δείχνει να είναι αρκετά ποιο παχύς και μάλλον φιαγμένος περισσότερο για SC και όχι για διοπτρικά. Χίλια ευχαριστώ.
Δημοσιεύτηκε

Πάντως Γιάννη θα κάνεις δουλειά και με τον vixen, ενώ όταν έλθει η ώρα του το 90άρι θα γίνει εξαιρετικό οδηγητικό! Πάντως, είναι παράξενο ότι αυτό το 90άρι είναι τελείως μοναδικό στην αλυσίδα παραγωγής - άλλος εστιαστής, άλλη διάμετρο στη φλάτζα... Όλα τα άλλα synta χρησιμοποιούν τον ίδιο εστιαστή. Τι να πεις, λες και οι κινέζοι προσπάθησαν να κάνουν τη ζωή τους (και τη δική σου) δύσκολη.

Εύχομαι να πάνε όλα καλά και να βρεθείς σύντομα με ένα ED80!

Φιλικά,

Ηλίας.

Δημοσιεύτηκε
ενώ όταν έλθει η ώρα του το 90άρι θα γίνει εξαιρετικό οδηγητικό!
Αν αποφασίσω να ανεβάσω και το 8'' (ή ίσως αργότερα κανένα SC) στην gem (πιθανόν σε μόνιμη εγκατάσταση στο εξοχικό). Γιατί αλλιώς ο αρχικός σκοπός μου ήταν η φορητότητα, και ήδη έχω φτάσει στα όρια: ενα βαλιτσάκι η κεφαλή, ένα βαλιτσάκι τα περελκόμενα (προσοφθάλμια, off-axis, φίλτρα, αντάπτορες, web camera κλπ), άλλο ένα η ΟΤΑ, μια μαλακιά θήκη ο τρίποδας, η DSLR σε θήκη ώμου, το λάπτοπ και το power tank :(

 

Το 90ρι μπορεί να είναι λεπτό αλλά κατά τα άλλα είναι μικρό κανονάκι και του λόγου του.

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσιεύτηκε
μαζί με το 2" nosepiece.

Ηλία, ο radial εχει SCT thread, μήπως θυμάσαι ποιό είναι το nosepiece που έχεις ; Και αν βλέπω καλά είναι zero lentgh ;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη, είναι ένα απλό 2ιντσο nosepiece. Είμαι σίγουρος ότι έχω ένα-δύο ακόμη σε κάποια γωνιά. Θα ψάξω να το βρω και θα τσεκάρω ότι όντως ταιριάζει. Σου έχω στείλει με πμ το τηλέφωνό μου αν είναι να σου στείλω το ένα να πειραματιστείς.

Φιλικά,

Ηλίας.

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης