Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΟΥ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΛΥΚΕΙΟΥ

 

Υπεύθυνος Χ. Ραγιαδάκος, Πάρεδρος Φυσικής στο ΠΙ

crag@pi-schools.gr

 

 

ΓΕΝΙΚΑ

Έχει γίνει πλέον αντιληπτό ότι το διαδίκτυο παίζει αυξανόμενο και πολυδιάστατο ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανοικτή βιβλιοθήκη (μέσω των μηχανών αναζήτησης π.χ. www.google.gr), ως εγκυκλοπαίδεια (π.χ. www.vikipedia.gr), ως έκθεση γενικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (π.χ. www.e-yliko.gr) και άλλες εκπαιδευτικές χρήσεις. Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καθηγητής που αναζητά ένα εκπαιδευτικό υλικό στο διαδίκτυο είναι η εμφανής έλλειψη ταξινόμησης τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς το πρόγραμμα σπουδών. Η σύγχρονη λογισμική τεχνολογία των μεταδεδομένων φαίνεται να επιτρέπει τη λύση αυτού του προβλήματος. Μια πρώτη προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να θεωρηθεί ο αγγλικός κυβερνητικός ιστότοπος www.curriculumonline.gov.uk, όπου εκπαιδευτικά λογισμικά μπορούν να αναζητηθούν με διάφορες λέξεις κλειδιά περιεχομένου, έτους διδασκαλίας στο National Curriculum κλπ.

 

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Στα πλαίσια αυτά η Ελληνογερμανική Αγωγή και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών διοργνώνουν Διαγωνισμό καλύτερου εκπαιδευτικού σεναρίου (το πολύ μιας διδακτικής ώρας) προσαρμοσμένου στις ανάγκες του αναλυτικού προγράμματος Γυμνασίου – Λυκείου οποιουδήποτε μαθήματος χρησιμοποιώντας ψηφιακό υλικό Αστρονομίας/ Αστροφυσικής.

 

Ο διαγωνισμός αυτός έχει στόχο να καταγράψει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καθηγητών όλων των ειδικοτήτων στη χρήση ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών Αστρονομίας/ Αστροφυσικής για τη δημιουργία ενός σεναρίου/ δραστηριότητας σε οποιοδήποτε μάθημα του προγράμματος σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου. Βασική προϋπόθεση συμμετοχής είναι: 1) Η κατάθεση ενός ολοκληρωμένου σεναρίου μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας ή διδασκαλίας περίπου 10 διαφανειών του PowerPoint με παράλληλη περιγραφή της και 2) Το ψηφιακό υλικό Αστρονομίας/ Αστροφυσικής να έχει ανασυρθεί είτε από ηλεκτρονικές/ ψηφιακές βιβλιοθήκες ή θα είναι ψηφιακές εικόνες αστεροσκοπείων.

 

ΔΟΜΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

1. ΓΕΝΙΚΑ

• Διάρκεια εφαρμογής του σεναρίου

• Ακριβές λεξιλόγιο σχετικό με το σενάριο (για χρήση σε μεταδεδομένα)

• Σκοπός και στόχοι του σεναρίου

• Ακριβείς πηγές ψηφιακού υλικού του σεναρίου

 

2. Διδακτική Φάση

• Ευαισθητοποίηση με την χρήση του υλικού της προτεινόμενης δραστηριότητας

• Διαφάνειες (περίπου 10) στο PowerPoint

• Εμπέδωση με ερωτήσεις, συζήτηση και ασκήσεις

 

ΒΡΑΒΕΙΑ

Οι καθηγητές δημιουργοί των τεσσάρων καλύτερων σεναρίων διδασκαλίας ή δραστηριότητας θα παρακολουθήσουν δωρεάν το καλοκαιρινό σχολείο:

 

COSMOS TRAINING SUMMER SCHOOL

 

"DISCOVER COSMOS: Educational Resources in Technology-Enhanced

Science Learning"

 

www.cosmos-project.eu

 

που θα γίνει 6-11/7/2008 στο Ξενοδοχείο PANTHEON PALACE (www.pantheonpalace.gr) στις Γούβες του Ηρακλείου Κρήτης.

 

Όλοι οι συμμετέχοντες (βραβευθέντες και μη) μπορούν να συνεχίσουν τη συμμετοχή τους σε σχετική έρευνα και θα λάβουν επιστολή συμμετοχής.

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Αποστολή του υλικού με μήνυμα μέχρι 6/6/2008 στον υπεύθυνο του διαγωνισμού Δρ. Χ. Ραγιαδάκο (crag@pi-schools.gr). Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν απάντηση λήψης του μηνύματός τους και των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης