Jump to content

PHD Guiding και ρυθμίσεις - seeing


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ανοίγω πάλι το γνωστό θέμα για κάποιες απορίες και προβληματισμούς που έχω.

 

Κατ αρχήν έχω την HEQ5Pro και πάνω ένα plate της vixen με τα 2 παραλληλησμένα τηλεσκόπια, το ED80, και το Vixen VC200L

 

Έχω προσπαθήσει και έχω κάνει πολύ καλό ζυγισμά από όπου και να στραφουν τα τηλεσκόπια. (Αν και η βάση πιστέυω πως είναι φορτωμένη στα όρια με τα 13.5 Kg )

 

Στο phd guiding αφήνω default ρυθμίσεις (έχω δοκιμάσει διάφορα σενάρια αλλά δεν εχω δει κάποια σημαντική διαφορά)

 

Επειδή η βάση είναι στημένη σε παραλιακή περιοχή το seeing ποικίλει και αρκετές φορές (όταν έχει υγρασία και ζέστη όπως τώρα το καλοκαίρι) είναι για μαύρα κλάματα. (οι αστέρες που είναι χαμηλά στον ορίζοντα προς τη μεριά της θάλλασας χορεύουν στον ουρανό)

 

Αυτό που παρατηρώ πάντως είναι πώς πολλές φορές με τις ρυθμίσεις που έχω κυνηγάω το seeing, άρα στο phd εκέινο το pixel motion που είναι απο default στο 0,25 πρέπει να το αυξήσω σε 1 ?? ώστε να μην νομίζει ότι το αστέρι μετακινήθηκε και δίνει παράλογες εντολές στην HEQ5. Ακούω απόψεις και εμπειρίες απο τους πιό παλιούς και εμπειρους :)

 

Να τονίσω ότι η πολική ευθυγράμιση είναι κάτι παραπάνω απο καλή (10mins ακούνητο στο DEC με σταυρόνημα και powermate 2.5x. Έχω φάει ένα βράδυ για να κάνω star drift.

 

Οδήγω με τη orion starshoot πάνω στο ED80 και φωτογραφίζει το Vixen στα 1200mm.

 

Στο PHD έχω ορίσει το frame rate se 1 sec. (Και σε 0.5 που το έβαλα δεν είδα αισθητή διαφορά). Γενικώς τι βάζουμε εκεί . Μικρότερο και καλύτερο ή απλά κυνηγάμε το seeing έτσι??

 

Το πρόβλημα μου είναι πως άν οδηγήσω με το vixen και φωτογραφίσω με το ED80, αρχίζω να βλέπω, στα 300sec, απόκλιση και αυγουλοειδή άστρα προς τον DEC. (Στο phd είναι Auto το DEC correction. Άμα θέσω σε οff το DEC correction τα πράγματα είναι πολύ καλά με σαφώς πολύ πιο στρογγυλά άστρα.

 

Πιστεύω πως όλα οφείλονταν στο seeing μιας και πριν 1 μήνα δεν έιχα αντιμετωπίσει τέτοιο πρόβλημα. Επίσης η οδηγητική κάμερα πρέπει να είναι ευθυγραμισμένη με το DEC,RA της κίνησης που κάνει ένα άστρο?? Διάβασα πως στο phd δεν χρειάζεται αυτο πλέον μιας και στην αρχή κάνει το απαραίτητο calibration ώστε να δει το orientation και τις κινήσεις της βάσης. Εγώ πιστεύω πως εάν είναι πλάγια η κάμερα , δηλαδή όταν διορθώνει προς RA μετακίνει και προς DEC σε συνδιασμό με το κακό seeing οδηγείται σε overcorrections και σε αυτή τη συμπεριφορά

 

Οι αποψεις σας πέρα από ευπρόσδεκτες!!

 

Ευχαριστώ

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σε ένα άρθρο του ο Craig λέει:

 

5) Set the exposure duration to somewhere between one and three seconds. This is a nice

range for exposure durations while actually guiding as it is long enough to let atmospher-

ic turbulence (seeing) blur the star to a nice average position and yet short enough to fix

the mount’s errors and not let it get too far astray. Don’t be tempted to use very short

exposures here as you’re more likely to end up “chasing the seeing” and trying to fix errors

due to turbulence rather than errors due to your mount. Seeing changes faster than you

can move the mount, so that’s a race you’ll never win.

 

Άρα το 1 sec που βάζω είναι σαν να κυνηγάω το seeing

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

"Επίσης η οδηγητική κάμερα πρέπει να είναι ευθυγραμισμένη με το DEC,RA της κίνησης που κάνει ένα άστρο??"

Αγαπητε φιλε.

Η οδηγητικη καμερα ΣΑΦΩΣ και πρεπει να καλιμπραριστει απο εμας ΠΡΙΝ το calibration του PHD.

Τοποθετουμε την καμερα

Ανοιγουμε το grid του phd.

Aρχιζουμε ληψεις/εντοπιζουμε ενα αστρο.

Mετακινουμε αργα την βαση στον αξονα EAST-WEST και παρατηρουμε εαν το

αστρο μετακινειται ΠΑΡΑΛΗΛΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ GRID.Eαν

οχι περιστρεφουμε την καμερα και ξαναδοκιμαζουμε.Και ξανα και ξανα μεχρι η κινηση του αστρου να ειναι εντελως ΠΑΡΑΛΗΛΗ με τις οριζοντιες γραμμες του grid.

Επειτα το phd ειναι ετοιμο να κανει το δικο του calibration.

 

Oσο για τον χρονο εκθεσης στην οδηγητικη...Μονος σου θα το βρεις αυτο φιλε μου μεσα απο δοκιμες.Π.χ. Εγω δεν οδηγησα ποτε με χρονο πανω απο 0,5sec. Πειραματισου φιλε μου.

 

Ελπιζω να βοηθησα.Να σαι καλα.

"ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΥΔΑΙΔΑΛΟΣ ΑΣΤΡΩΝ ΕΙΛΕΙΤΑΙ ΦΥΣΕΙ ΑΕΝΑΩ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΣΙ ΔΕΙΝΟΙΣ"

Ορφικα κειμενα.[/b]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η δικη μου εμπειρια ειναι πως δε χρειαζεται καμια απολυτως ευθυγραμμιση της καμερας πριν το PHD κανει τη δικη του calibration. Με τη Starlight Xpress Lodestar που εχω, ποτε δε χρειαστηκε και δεν υπηρξε προβλημα. Εξ' αλλου, ο Craig Stark εφτιαξε το PHD ετσι ωστε να μη θελει ευθυγραμμιση η καμερα απο εμας. Η ολη διαδικασια της calibration γινεται ακριβως για να βρει το PHD τον προσανατολισμο της καμερας. Κινει λιγο το τηλεσκοπιο προς διαφορες κατευθυνσεις και συμεραινει που ειναι η Δυση, η Ανατολη, ο Βορρας και ο Νοτος. Επισης, βρισκει μονο του την image scale και υπολογιζει την εστιακη του οδηγητικου τηλεσκοπιου. Κι αυτο το κανει επειδη αν χρησιμοποιησει κανεις barlow, σπανια η μεγεθυνση ειναι η ονομαστικη του φακου, οποτε η πραγματικη εστιακη αποσταση ειναι αλλη. Αυτος ο τροπος που λειτουργει το PHD ειναι που με κανει να νοσταλγω το Guidemaster (μονο που δεν ειναι συμβατο με την καμερα μου), που του ελεγες απο πριν τι εστιακη ειχε το οδηγητικο και δε σε ενοιαζε τιποτα αλλο. Ουτε περιεργες ρυθμισεις οπως calibration steps, ουτε πολλα - πολλα.

 

Απ' οτι καταλαβα φιλε Βαγγελη, το ενα προβλημα βρισκεται στο οτι οταν προσπαθεις μεγαλες εκθεσεις, το PHD σε προδιδει. Κατ' αρχην, αν η πολικη ευθυγραμμιση ειναι αψογη, δε χρειαζεσαι DEC διορθωσεις, οποτε, σβηνε το Dec guiding. Τζαμπα καταναλωνεις CPU. Επισης, ο Craig Stark εχει πει πως οσο μεγαλυτερη διαρκεια εκθεσεων παιρνουμε, τοσο πιο πιθανο ειναι η ποιοτητα της οδηγησης να πεφτει. Η αιτια ειναι συνηθως η ποιοτητα της στηριξης σε συνδυασμο με το βαρος που της φορτωνουμε. Εσυ, με τον εξοπλισμο στα ορια της HEQ 5, ειναι λογικο να κινδυνευεις να μην οδηγει καλα στα 300 sec. Τι να κανουμε; Οι στηριξεις μας (εχω μια CG5, στα ιδια κυβικα με τη δικη σου) δεν ειναι δα και Paramoun ME... Μια λυση ειναι να τραβας ληψεις των 200, αντε 250 sec.

 

Το αλλο προβλημα που αναφερεις πρωτο ειναι νομιζω σχετικο με το παραπανω, αν και εχει και τη δικια του αιτια.

 

Αν καταλαβα καλα, οταν φωτογραφιζεις με το ED80 οδηγεις με το Vixen; Αν ειναι οντως ετσι, τοτε οδηγεις σε πολυ μεγαλη εστιακη αποσταση. Αυτη, με τηνν οδηγητικη σου καμερα, σου δινει image scale 0,55 arcsec / pixel (χωρις focal reducer). Με pixel motion στο 0,25, το PHD δινει εντολη διορθωσης μολις το αστρο κινηθει 0,25 του pixel, δηλαδη για πραγματικη κινηση μολις 0,137 arcsec (0,55 x 0,25). Φυσικο ειναι να κυνηγας το seeing. Επισης, με τετοια ευαισθησια, το PHD διορθωνει και τις ανεπαισθητες δονησεις που αισθανεται απο την βαρυφορτωμενη στηριξη σου. Περπατας εσυ 5 μετρα μακρια, και αυτο διορθωνει...

 

Υπαρχουν διαφορες λυσεις. Μια απλη ειναι να ρυθμισεις το calibration steps προς τα κατω, οταν οδηγεις με το Vixen (500 πχ, δοκιμασε και 300) και το pixel motion πανω απο 0,5. Και το 1 ισως ειναι μια χαρα. Νομιζω το frame rate στο 1 sec ειναι μια χαρα, αλλα τα 2 πρεπει να ειναι ιδανικα. Μια αλλη λυση ειναι να μην οδηγεις σε μεγαλες εστιακες αποστασεις. Για φωτογραφιση με το ED80 αρκει ακομα και φωτογραφικος φακος 50mm. Ειμαι σιγουρος ομως πως μπορει να δουλεψει και με μεγαλες εστιακες. Τα εχω καταφερει με εστιακη 2300mm. Τωρα, για το βαρος, αν κρινω απο τη δικη μου εμπειρια, το PHD, αν ρυθμιστει σωστα, μπορει να ανταπεξελθει. Σε καθε μια περιπτωση, θα παιξουν ρολο τα μοτερ της στηριξης και η ποιοτητα τους, το βαρος, η image scale στην οποια φωτογραφιζουμε (η υψηλης αναλυσης αστροφωτογραφιση σε image scale της ταξης του 0,5 arcsec / pixel ειναι πολυ απαιτητικη). Πιστευω μπορεις να πετυχεις αψογες ληψεις στα 300 sec. Αν σωνει και καλα στο μελλον θες ληψεις για πολυ περισσοτερο χρονο, τοτε η θα ελαφρυνεις τον εξοπλισμο σου, η θα παρεις μεγαλυτερη στηριξη.

 

Y. Γ.: Καλου κακου κοιτα και αν εχεις backlash στο μοτερ της στηριξης στον αξονα DEC. Καμια φορα επηρεαζει τη DEC οδηγηση. Καποιες χρησιμες FAQ απαντα ο Craig Stark στο

 

http://www.stark-labs.com/wiki/doku.php?do=show&id=tutorials%3Aphd%3Afaq

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Οταν κανει εκκινηση το phd για να δει που ειναι τα east-west,north-south το κανει με εναν σταυρο κιτρινου χρωματος.Ο προλαλησας φιλος τον εχει δει ? Ο σταυρος αυτος οριζει νοητους αξονες με τις παραπανω διευθυνσεις.Η μεγαλη ευκολια του phd ειναι οτι δεν χρειαζεται να του πουμε ποιος ειναι προς που,απλα να το "βαλουμε" να τα βρει μονο του.Το phd θεωρει τον ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ αξονα ως south-north ( ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ CALIBRATION σε αυτον τον αξονα τα ψαχνει) και τον ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ αξονα ως east-west.

Εξ αλλου μια προσεκτικη ματια την στιγμη που κανει calibration το phd μας δειχνει οτι το αστρο μας το μετακινει ΕΠΑΝΩ στον ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ και κατακορυφο αξονα του ΚΙΤΡΙΝΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ.Γιατι αραγε ?

Εαν το αστρο την ωρα του calibration αρχισει και φευγει επανω απο τον σταυρο τοσο πολυ...στο τελος το calibration θα αποτυχει.

Με τα λιγα που γνωριζω επανω στο θεμα του autoguiding θα σε συμβουλευα να ΚΑΝΕΙΣ ευθυγραμιση της οδηγητικης σου καμερας αγαπητε φιλε.

Δεν λεμε στο phd που ειναι τα east-west,south-north, απλα το βαζουμε να τα βρει μονο του ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ.

Δεν θα επανελθω στο θεμα.Αυτα τα λιγα γνωριζω και στα μεταφερω.

Να σαι καλα.

"ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΥΔΑΙΔΑΛΟΣ ΑΣΤΡΩΝ ΕΙΛΕΙΤΑΙ ΦΥΣΕΙ ΑΕΝΑΩ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΣΙ ΔΕΙΝΟΙΣ"

Ορφικα κειμενα.[/b]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το PHD δε θεωρει τιποτα εκ των προτερων. Μονο οτι το τηλεσκοπιο ειναι ευθυγραμμισμενο πολικα. Επιμενω. Διαβασε Στελιο και τις οδηγιες προσεκτικα, λενε πως δε χρειαζεται orientation. Και δοκιμασε στην πραξη: βαλε την επομενη φορα που θα οδηγησεις την καμερα οπως να' ναι και θα δεις μονος σου πως ολα θα πανε μια χαρα. Το PHD θα βρει μονο του ποσο αποκλινει η κινηση προς τα Δυτικα απο το σταυρονημα που βγαζει στην αρχη, και τη γωνια θα τη γραψει μετα την calibration κατω-κατω στη γραμμη που βγαζει τις πληροφοριες. Επισης, κανεις ΛΑΘΟΣ: Μια προσεκτικη ματια στο την στιγμη που κανει calibration το phd μας δειχνει οτι το αστρο μας το μετακινει οχι επανω σε οποιοδηποτε αξονα οπως λες, αλλα προς τα Δυτικα. Κοιτα καλα, με την καμερα σου τοποθετημενη οπως-οπως. Αν βαλεις την καμερα τυχαια, πως ειναι δυνατο να ταιριαζει το κιτρινο σταυρονημα με τους αξονες κινησης της στηριξης (που ειναι οι αξονες Βορρας-Νοτος και Ανατολη-Δυση) ; Δινει εντολη στη στηριξη να κινηθει προς τα δυτικα. Μετραει προς τα που κινηθηκε το αστρο και αυτο ειναι πια το Δυτικα. Ακριβως το ιδιο κανει και το Guidemaster.

 

Φυσικα, αν πρωτα κανω calibration και μετα αλλαξω την orientation της καμερας ολα θα πανε στραβα. Αλλα γιατι να το κανει κανεις αυτο; Ειναι ετσι κι αλλιως λαθος. Εξ' αλλου, οταν εχουμε flexure, ακριβως αυτο συμβαινει, αλλαζει η orientation παρα τη θεληση μας. Τωρα, οταν αποτυγχανει η calibration, δεν ειναι επειδη το αστρο εφυγε μακρια απο το κιτρινο σταυρονημα οπως λες, αλλα επειδη το αστρο ξεφυγε απο το τετραγωνο αναζητησης. Θα μου πεις, τοτε ρε μεγαλε σε τελικη αναλυση, το σταυρονημα τι ρολο βαραει; Απλη η απαντηση: τον ιδιο που εχει και στο Guidemaster αλλα και στο IRIS: σημειωνει τους αξονες x και y. Το κιτρινο σταυρονημα δε χρειαζεται σε τιποτα αλλο.

 

Οποτε Στελιο δε θα ακουσω τη συμβουλη σου, δεν προτρεπω κανεναν να ευθυγραμμισει την οδηγητικη του καμερα με το PHD και μαλιστα, αν θες, δοκιμασε να οδηγησεις χωρις να ευθυγραμμισεις. Θα δεις πως εχω δικιο. Και δε θα χανεις χρονο φερνοντας σβουρες ασκοπες την οδηγητικη σου καμερα, ωστε να σου μενει περισσοτερος χρονος για αστροφωτογραφιση.

 

Και τελος παντων τα προβληματα του Βαγγελη ειναι αλλα...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εδω και εναμισυ χρονο εχω δοκιμασει οτι δεν δοκιμαζεται με το phd...Οτι γραφω δεν ειναι επειδη το διαβασα καπου (ακομη και σε forum του εξωτερικου) ή μου το πε καποιος.Το γραφω επειδη εχω φτυσει αιμα στις ταρατσες να δοκιμαζω ξανα και ξανα.Ξερω πολυ καλα τι λεει το "manual".

"no orientation of the camera needed"...

Αραγε γιατι τοσοι φιλοι και τηλεφωνικα και με mails με εχουν ρωτησει περι αυτου ??? Πολλοι φιλοι ειχαν και εχουν τον ιδιο προβληματισμο.Μετα απο δοκιμες ατελειωτες κατεληξα οτι εαν οταν λεει οτι μετακινειται east-west περιστρεψω την καμερα και κινηθει σε εναν απο τους δυο (για να το προεκτεινω...) κιτρινους αξονες,και το αναλογο οταν λεει south-north,τοτε εχω (και ειχα) πολυ καλυτερα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.Ολα αυτα που μου γραφεις να δοκιμασω (???) τα δοκιμασα εδω και πολυ καιρο.

Να σημειωσω οτι εδω δεν ειμαι για να μαλωνω ουτε να κοντραριζομαι με κανεναν.Επισης οτι γραφω προερχεται απο ατελειωτες δοκιμες και κοπο μεγαλο.

 

Φιλικοτατα Στελιος.

"ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΥΔΑΙΔΑΛΟΣ ΑΣΤΡΩΝ ΕΙΛΕΙΤΑΙ ΦΥΣΕΙ ΑΕΝΑΩ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΣΙ ΔΕΙΝΟΙΣ"

Ορφικα κειμενα.[/b]

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

βαγγέλη εγω τελείωσα με την ιστορία PHD παραλίγο να μου φάει όλο το καλοκαίρι. Δοκίμες επι δοκιμών και πάλι δοκιμές και κάθε βράδυ άλλα αποτελέσματα.

Η καινουρια λύση ειναι LVI και τελείωσα.΄

 

Να ευχαριστήσω τα παιδια απο την Σπάρτη για την Φιλοξενία στον Πάρνωνα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παιδιά ευχαριστώ για τη βοήθεια σας.

Θα ακολουθήσω για αρχή τη συμβουλή του Στέλιου (σωστό orientation). Δε θα χάσω κάτι. Αν δω καλύτερο αποτέλεσμα θα σας ενημερώσω

Επίσης θα δοκιμάσω και τα options του phd πιο διεξοδικά .

 

Καλή η LVI αλλά δεν είμαι διατεθιμένος να δώσω ακόμα extra χρήματα για την αγορά της.

 

Θα το παλέψω όσο πάει με το phd :D

 

Ευχαριστώ και πάλι όλους!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τελικα με την LVI μεχρι ποση ωρα μπορουμε να οδηγησουμε με ακριβεια για αστροφωτογραφια?
''''Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό στη ζωή απο το να ανακαλύψεις το ακριβές σημείο,απο το οποίο πρέπει να παρατηρούνται και να κρίνονται όλα τα πράγματα,κι ύστερα να παραμείνεις σε αυτό το σημείο.''''
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κι εγω δεν εχω σκοπο να μαλωνω, αλλα Στελιο οταν κανεις κανει λαθος και του το υποδεικνυουν, το σωστο ειναι να το παραδεχεται, οχι να δινει συμβουλες. Ανεφερα τα ξενα φορουμ και τις οδηγιες χρησης, γιατι ο Ελληνας συνηθιζει να ξεκινα να χειριζεται κατι χωρις να διαβασει τιποτα απο τα αναγκαια. Μετα, οι κακες συνηθειες (οπως το να χανουμε χρονο περιστρεφοντας την καμερα) παραμενουν. Το οτι εσυ Στελιο συνεχιζεις να κανεις το ιδιο λαθος εδω και δυο χρονια, δεν ειναι λογος να αρχισουν κι αλλοι να σε μιμουνται. Τελος παντων, γιατι, εμεις το PHD πως το μαθαμε; Επι του πεδιου, μετα απο πληθωρα δοκιμων.

 

Σχετικα με τις ιδιοτροπιες του PHD, που αναφερει ο G.OIKONOMOU, ειμαι σιγουρος πως τις εχουν προσεξει κι αλλοι, οποτε θα σχολιασω.

 

Δυστυχως, τα προγραμματα οδηγησης ειναι ολα ιδιοτροπα. Το καθενα τους κατασκευαστηκε λαμβανοντας υποψην τις συγκεκριμενες αναγκες αυτου που το σχεδιασε. Ετσι, το Guidemaster ειναι ειδικο για χρηση webcams, το IRIS ουσιαστικα κανει μονο για τηλεσκοπια LX200, πολλα καταρρεουν αν συνδεσετε δυο καμερες ιδιας εταιριας στο laptop (το κανει το PHD), καποια δε λειτουργουν παρα μονο στη θεωρια, εκτος κι αν ριξεις διαβασμα για ολοκληρο μεταπτυχιακο μεχρι να τα μαθεις. Απο ολα αυτα, το PHD ειναι νομιζω το πιο φιλικο προς το χρηστη. Δουλευει με την πρωτη, υποστηριζει καμερες που κυκλοφορουν ευρεως στο εμποριο. Δυστυχως, ομως κι αυτο πασχει απο ιδιοτροπιες. Το calibration κρατα πολυ (δεν υπαρχει δικαιολογια, οταν το Guidemaster, αλλα και το προγραμμα της Lodestar ξεμπερδευουν σε ενα - δυο λεπτακια). Επισης, ο τροπος που γινονται οι ρυθμισεις του PHD στο μενου Advanced settings δεν ειναι ο καλυτερος. Το αποτελεσμα ειναι καποιες φορες χαος που παιρνει βραδυες ολοκληρες για να διορθωθει. Δυστυχως, σχεδιαζουν τα προγραμματα αυτα με την αρχικη υποθεση οτι δε θα φορτωσουμε τις στηριξεις μας, λες και ολη μας η φιλοδοξια ειναι να τραβηξουμε φωτογραφιες με μικρα διοπτρικα και δε λαχταραμε να χρησιμοποιησουμε ενα 10ιντσο θηριο, οτι τα μοτερ μας δεν εχουν καθολου τζογο, οτι η καμερα παντα θα ειναι τοσο ευαισθητη ωστε να βρισκει καλο αστρο. Και αντι να γραψουν καλες και ΠΛΗΡΕΙΣ οδηγιες χρησης, ανοιγουν ενα φορουμ στο Internet, να το συζηταει ο κοσμος το πραγμα. Εκεινο που με ενοχλει περισσοτερο, ειναι πως παντου στο χωρο των λογισμικων (και οχι μονο της οδηγησης) οι δημιουργοι τους θεωρουν πως ο χρονος μας ειναι απεριοριστος. Ελα μωρε, πεντε λεπτακια ειναι το calibration... Για κατσε και μετρα ομως: στησιμο, collimation, πολικη ευθυγραμμιση, ρυθμιση του GOTO, εστιαση της καμερας, εστιαση της οδηγητικης καμερας, ευρεση και κεντραρισμα του στοχου, ρυθμιση του PHD, πρεπει να βρεις και χρονο για darks, κυριολεκτικα νυχτωνεις. Ομολογω, το τελικο αποτελεσμα μιας αστροφωτογραφιας ειναι ανταξιο τετοιων κοπων και φροντιδας, αν ομως συνεχιστει αυτη η ταση, θα στηνουμε και θα ρυθμιζουμε, θα ξημερωνει, και θα φωτογραφιζουμε την επομενη νυχτα, αν δεν εχει συννεφιασει. Θυμαμαι διαβαζα κατι οδηγιες για το πως να αποδοσει καλυτερα το K3CCDTools. Ουτε λιγο ουτε πολυ, νομιζουν πως δεν εχουμε αλλη δουλεια να κανουμε στη ζωη μας απο το να ρυθμιζουμε τα μηχανηματα μας, ακομα και τις συννεφιασμενες βραδυες. Get a life ρε φιλε... Οποτε, κατι λυσεις σαν το LVI ακουγονται καλες, υπο την προυποθεση πως οντως δουλευουν σωστα. Προσωπικα, εμενα με ανησυχει στο LVI οτι η καμερα δεν ειναι οσο ευαισθητη θελω (με τη μονοχρωμη CCD καταργησα τους οδηγητικους δακτυλιους και μειωσα κατα 4 κιλα το βαρος), αλλα αυτο το θεμα παντα εξαρταται και απο τη διαμετρο του οδηγητικου τηλεσκοπιου.

 

Ειπα τον καημο μου και ξεσκασα. Ουφ...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

σωστές οι παρατηρήσεις του Νίκου ......

αλλα εγω ταλαιπωρήθηκα πολύ και δεν έβγαλα άκρη με το phd

και ενω πήγαινα την οδήγηση 1 και 2 ώρες με το guide master βρέθηκα να μην μπορώ να περάσω το 10 λεπτο όποτε γουσταρε το phd

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης