Jump to content

Copernicus area



22/11/2004

Λήψη:

Afocal μέθοδος με:

Orion Optics 250mm/f4.8

Vixen Lanthanum 4mm

Sony U30 (2 Mpixel)

Έκθεση: 1/60 sec

Επεξεργασία: ACDsee v7.0


From the category:

Σελήνη

· 2496 images
  • 2496 images
  • 5181 σχόλια εικόνας


Προτεινόμενα σχόλια

Παρατηρήστε σ' αυτή και στην προηγούμενη φωτογραφία, πόση λεπτομέρεια και διαβαθμίσεις τόνων μπορούν να καταγραφούν με το ένα μόνο καρέ της afocal μεθόδου. Έχω την αίσθηση ότι το κοντράστ ελέγχεται καλύτερα με τη μέθοδο αυτή απ' ό,τι με web-camera και δεν έχουμε «καμμένες» περιοχές στα χείλη των κρατήρων, ούτε «διπλά» χείλη.

 

Στέφανος

Σύνδεσμος για σχόλιο

Στεφανε,

 

Συμφωνω οτι με την τεχηνικη της afocal μπορεις να βγαλεις καλη δουλεια αλλα υπαρχει και η προυποθεση οτι εχεις και καλο seeing.

 

Αποψε το seeing ειναι ΠΟΛΥ καλο και πιστευω να δεις πολλα αριστουργηματα στις επομενες 24 ωρες απο την παρεα. Εγω σιγουρα θα εχω πολλα καλα αποτελεσματα (15 Gb σε ληψης) σε λιγο!!!

 

Αντωνης.

Σύνδεσμος για σχόλιο

Στέφανε, συγχαρητήρια για την υπέροχη φωτό!

Όσο αφορά τα διπλά και καμένα χείλη, ερεύνησα το θέμα πριν λίγο. Υποπτευόμουν ότι και για τα δύο αυτά προβλήματα υπεύθυνη είναι η ορατότητα και όχι η webcam. Μετά τη φωτογράφηση έκανα οπτική παρατήρηση της σελήνης χρησιμοποιώντας τον (εξαιρετικό) προσοφθάλμιο 4.7 χιλ ultra wide angle 4000 της Meade, που στο τηλεσκόπιο μου δίνει 404 μεγεθύνσεις. Η εικόνα ήταν εντυπωσιακή γιατί σήμερα υπήρχαν καλύτερες συνθήκες διαύγειας από τις προηγούμενες ημέρες. Υπήρχε όμως μέτρια διαταραχή του ειδώλου που στις μεγάλες μεγεθύνσεις φαινόταν έντονη.

Η διαπιστώση μου ήταν ότι οι τα "καμένα" χείλη οφείλονται στη διάθλαση της λάμψης των κρατήρων από την ατμόσφαιρα.

Οι παραμορφώσεις αυτές είναι ολοφάνερες στις μεγάλες μεγεθύνσεις και διαρκούν αρκετά.

Επιπλέον τα ημι-φωτοστέφανα αυτά μετακινούνται σε συνθήκες έστω μικρής διαταραχής, με αποτέλεσμα μετά το stacking να παρουσιάζονται διπλά χείλη.

Νομίζω ότι το stacking κάνει το πρόβλημα πιο φανερό γιατί οι παραμορφώσεις αυτές επειδή είναι διαρκείς, αποτυπώνονται στην τελική εικόνα. Όμως η τελική εικόνα έχει πολύ περισσότερη πληροφορία από ένα μόνο καρέ ψηφιακής μηχανής. (Το ένα καρέ δεν μπορεί να δώσει τη μέγιστη πληροφορία - η όψη του μου δείχνει ελλειπής).

Βέβαια σε συνθήκες τέλειας ορατότητας τα αποτελέσματα είναι πολύ εντυπωσιακά και τα όποια μειονεκτήματα των δύο μεθόδων φτάνουν στο ελάχιστο τους.

Οι ψηφιακές μηχανές δίνουν και πολύ μεγαλύτερο πεδίο (μικρότερη μεγέθυνση) με αποτέλεσμα οι παραμορφώσεις να είναι μεν ορατές, αλλά πιο δυσδιάκριτες. Αν η φωτογράφηση γίνει στην ίδια κλίμακα μεγέθους νομίζω ότι τα προβλήματα θα είναι παρόμοια.

Πάντως μέχρι στιγμής δεν έχω παρατηρήσει καλύτερες φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης της σελήνης από αυτές που προέρχονται από webcams. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν κυριαρχήσει απόλυτα στο χώρο του High resolution imaging.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Στέφανε συγχαρητήρια πολύ καλή Φώτο, θεαματική!!! Έχεις δίκιο για αυτό που λες για το 1 frame εικόνας το παρατήρησα και εγώ αυτό, αλλά όπως λέει ο δάσκαλος κ. Αντώνης προϋποθέτει καλό seeing.
Σύνδεσμος για σχόλιο

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης