Jump to content

ΜΕΓΕΘΗ ΗΛΙΑΚΩΝ ΚΗΛΙΔΩΝ AR 11875 & AR 11877


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τις τελευταίες μέρες έχουν σχηματιστεί δύο πολύ μεγάλες κηλίδες . Η AR 11875 και η AR 11877.Η μεταξύ τους γωνιακή απόσταση είναι στα 8,4 ' λεπτά της μοίρας. Η AR 11875 άρχισε να μεγαλώνει τις δύο τελευταίες μέρες μέσα στην ενεργή περιοχή που σχηματίστηκε . Οι σκοτεινές περιοχές των κηλίδων μετρήθηκαν με το μικρόμετρο και έγινε μια προσπάθεια υπολογισμού των μεγεθών τους. Χρησιμοποιήθηκε ο παρακάτω τύπος:

 

D = a.d/206265

 

όπου

 

D = μέγεθος

a= γωνιακή απόσταση

d= απόσταση

 

Η απόσταση του ήλιου τη δεδομένη χρονική στιγμή ήταν 148.743.019 km.

Η γωνιακή διάμετρος της AR 11875 ήταν 26,45''

Η γωνιακή διάμετρος της AR 11877 ήταν 38,9''

 

Οι διαστάσεις των κηλίδων σε χιλιόμετρα είναι οι εξής :

 

AR 11875= 19.075 χλμ

AR 11877 = 27.993 χλμ

 

Πραγματικά τεράστιες αν σκεφτούμε ότι η AR 11875 είναι 1,5 φορές και η AR 11877 είναι 2,2 φορές μεγαλύτερη απ' τη γη (διάμετρος της γης 12.742 χλμ).:shock:

 

Να σημειώσω πως οι συγκεκριμένες μετρήσεις δεν είναι απόλυτα ακριβείς αλλά πλησιάζουν αρκετά τις πραγματικές διαστάσεις.

mdi_sunspots_1024.thumb.jpg.e6ca64f788fcf7091d8e3305c34b8ab1.jpg

Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Είναι εκεί και πανέμορφες.

Είχα ένα ατύχημα με το Mylar και χρειάστηκε να το χρησιμοποιήσω χωρίς τηλεσκόπιο, δίχως αποτέλεσμα. Μάλλον χρειάζομαι νέα γυαλιά. Με το κιάλι 8x30 όμως ήταν εμφανέστατες. Μην το χάσετε όσοι έχετε φίλτρο.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συμφωνώ. Καταπληκτικό θέαμα!!!

Το αδιανοητο σημερα ειναι η μονη λυση για το αυριο !

 

Επανάσταση δεν είναι μόνο η εξέγερση, είναι και η συνειδητοποίηση της αλήθειας...

 

http://www.spartastronomy.gr

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Αύριο θα έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας κι έρχεται η AR 11882 με μια περίεργη ενεργή περιοχή. Επίσης έρχονται κι άλλες... :shock: :D
Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εντυπωσιακές!!Απίστευτο μέγεθος !!Δέος..

My observatory code from NASA - MPC is L02.

Το site του NOAK Observatory: http://noakobservatory.gr/index.php 

https://iawn.net/about/members.shtml   

https://newton.spacedys.com/neodys2/index.php?pc=2.1.2&o=L02&ab=0

https://ui.adsabs.harvard.edu/search/q=author%3A"Sioulas%2C Nick"&sort=date desc%2C bibcode desc&p_=0

https://orcid.org/0000-0002-2012-1227                                                                                                                                 

https://www.exoworldsspies.com/en/team/                                                                                                                            Νίκος Σιούλας Planetary Defence Team

 

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Να πω επίσης πως οι μετρήσεις αυτές γίνονται και χωρίς τη βοήθεια μικρόμετρου. Κατεβάζουμε ή από τη σελίδα του SDO ή του SOHO τη ημερήσια φωτογραφία με τις κηλίδες και την εκτυπώνουμε. Μετράμε με χάρακα τον ισημερινό του ήλιου μιας και είναι λιγάκι πιο πεπλατυσμένος εκεί . Αν υποθέσουμε ότι η διάμετρος της φωτογραφίας είναι 15 εκ αυτά αντιστοιχούν στα 1.392.000 χλμ που είναι η διάμετρος του ήλιου. Μετράμε και την κηλίδα πχ 0,4 εκ . Με την απλή μέθοδο των τριών υπολογίζουμε περίπου το μέγεθός της.

 

15 εκ αντιστοιχούν σε 1.392.000 χλμ

 

0,3 εκ αντιστοιχούν σε Χ;

 

 

 

Χ=0,3x1392000/15=27.840 χλμ

Άρα τα 0,3 εκ της κηλίδας αντιστοιχούν σε 27. 840 χλμ

 

Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να υπολογιστούν μεγέθη-μήκη άλλων φαινομένων όπως εκρήξεις , νήματα ή ακόμα και με κρατήρες της σελήνης.

Αυτές οι ασκήσεις αποτελούν πρώτης τάξεως τεχνικές για να κεντρίσεις- κερδίσεις το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά , την αστρονομία , την φυσική. Βέβαια αν υπάρχει ένα τηλεσκόπιο στην αυλή του σχολείου μπορούν καθηγητής και μαθητές με τη χρήση μικρόμετρου να πάρουν μετρήσεις και από τον ήλιο αλλά και από τη σελήνη μιας και είναι ορατή τις πρωινές ώρες τώρα που βρίσκεται στο τελευταίο τέταρτο. Η χρήση τηλεσκοπίου σίγουρα αποτελεί μεγαλύτερο κίνητρο και εισάγει τα παιδιά στη τεχνική της παρατήρησης και γενικότερα της επιστημονικής μεθοδολογίας.

Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Θανάση έχεις απόλυτο δίκιο..Ο μοναδικός τρόπος είναι αυτός..

My observatory code from NASA - MPC is L02.

Το site του NOAK Observatory: http://noakobservatory.gr/index.php 

https://iawn.net/about/members.shtml   

https://newton.spacedys.com/neodys2/index.php?pc=2.1.2&o=L02&ab=0

https://ui.adsabs.harvard.edu/search/q=author%3A"Sioulas%2C Nick"&sort=date desc%2C bibcode desc&p_=0

https://orcid.org/0000-0002-2012-1227                                                                                                                                 

https://www.exoworldsspies.com/en/team/                                                                                                                            Νίκος Σιούλας Planetary Defence Team

 

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 5 μήνες αργότερα...

Αυτές οι ασκήσεις αποτελούν πρώτης τάξεως τεχνικές για να κεντρίσεις- κερδίσεις το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά , την αστρονομία , την φυσική. Βέβαια αν υπάρχει ένα τηλεσκόπιο στην αυλή του σχολείου μπορούν καθηγητής και μαθητές με τη χρήση μικρόμετρου να πάρουν μετρήσεις και από τον ήλιο αλλά και από τη σελήνη μιας και είναι ορατή τις πρωινές ώρες τώρα που βρίσκεται στο τελευταίο τέταρτο. Η χρήση τηλεσκοπίου σίγουρα αποτελεί μεγαλύτερο κίνητρο και εισάγει τα παιδιά στη τεχνική της παρατήρησης και γενικότερα της επιστημονικής μεθοδολογίας.

 

Επίσης για να το πάμε λίγο παραπέρα, παιδιά Λυκείου θα μπορούσαν να συνδυάσουν αυτές τις μετρήσεις και με τα μαθήματα προγραμματισμού.

Τα πάντα ειναι Μαθηματικά.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης