AstroVox :: Επισκόπηση Θ.Ενότητας - Δημόκριτος-Tesla Greece
Κεντρική σελίδα του AstroVox AstroVox
Η ερασιτεχνική αστρονομία στην Ελλάδα
 
 Κεντρική ΣελίδαΚεντρική Σελίδα   FAQFAQ   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών    ΑστροφωτογραφίεςΑστροφωτογραφίες   ΕγγραφήΕγγραφή 
  ForumForum  ΑστροημερολόγιοΑστροημερολόγιο  ΠροφίλΠροφίλ   ΑλληλογραφίαΑλληλογραφία   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Αστροημερολόγιο 
Δημόκριτος-Tesla Greece

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    AstroVox Forum Αρχική σελίδα -> Αστρο-ειδήσεις
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 6971
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 27/02/2018, ημέρα Τρίτη και ώρα 11:48    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Καλωσόρισε την Tesla Greece ο Δημόκριτος. Cheesy Grin
Την επιλογή της Tesla να εγκαταστήσει ένα από τα ερευνητικά της τμήματα στο Πάρκο «Λεύκιππος» χαιρέτησε το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», σημειώνοντας πως δημιουργούνται δυνατότητες για σημαντικές συνεργασίες.
«Νοιώθουμε ιδιαίτερη ικανοποίηση που ένας κολοσσός της παγκόσμιας καινοτομίας επέλεξε τον Δημόκριτο για την εγκατάσταση ενός από τα κορυφαία ερευνητικά του τμήματα αυτό του σχεδιασμού ηλεκτρικών κινητήρων. Είμαστε πολύ ευτυχείς που θα υποδεχτούμε όλους τους ταλαντούχους Έλληνες μηχανικούς που θα επιστρέψουν για να εργαστούν στο πλάι μας» αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Δημόκριτος, τονίζοντας πως «δημιουργούνται δυνατότητες για σημαντικές ερευνητικές και αναπτυξιακές συνεργασίες τόσο για τις ερευνητικές ομάδες του Κέντρου όσο και για τις τριάντα και πλέον εταιρείες καινοτομίας που ήδη λειτουργούν στο Πάρκο. Η καθημερινότητα στον "Δημόκριτο" θα αποκτήσει μια πρωτόγνωρη αναπτυξιακή δυναμική. Τους τελευταίους μήνες, η συνεργασία μας για την προετοιμασία του εγχειρήματος με τους μηχανικούς της Tesla, τον κ. Κωνσταντίνο Λάσκαρη και τον κ. Κωνσταντίνο Μπούρχα υπήρξε εξαιρετικά εποικοδομητική και προπάντων αποτελεσματική».
Όπως σημειώνει το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», ο ερχομός της Tesla Greece επιβεβαιώνει ότι το Τεχνολογικό Πάρκο «Λεύκιππος» έχει μπει σε μία νέα περίοδο, υπογραμμίζοντας πως «με υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, σε ένα όμορφο, καταπράσινο περιβάλλον, με πρόσβαση στις εγκαταστάσεις του Συνεδριακού μας Κέντρου και πρωτίστως με τη δυνατότητα ανοιχτής αλληλεπίδρασης με το διεπιστημονικό ερευνητικό δυναμικό του Δημοκρίτου, αναμένουμε την άφιξη και άλλων εταιρειών διεθνούς εμβέλειας ενώ παράλληλα στηρίζουμε νεοφυείς καινοτόμους επιχειρήσεις στα πρώτα τους βήματα».
«Το δυναμικό τεχνολογικό οικοσύστημα που αναπτύσσεται στο Δημόκριτο θα έχει πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις για την Περιφέρεια και τους όμορους Δήμους. Η ανάγκη για χώρους είναι ήδη πολύ μεγάλη και προετοιμαζόμαστε εντατικά για την ανέγερση νέων κτιρίων που θα στεγάσουν τις εταιρείες»
καταλήγει η ανακοίνωση του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500201965



30358195_2018_02_07T100356Z_1840069290_RC155A6E3DF0_RTRMADP_3_TESLA_limghandler.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  17.21 KB
 Διαβάστηκε:  80 φορές

30358195_2018_02_07T100356Z_1840069290_RC155A6E3DF0_RTRMADP_3_TESLA_limghandler.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 6971
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 05/03/2018, ημέρα Δευτέρα και ώρα 10:32    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ανεβάζουν ταχύτητα στην έρευνα Tesla - ΕΜΠ Cheesy Grin
«Οι άνθρωποι έρχονται για τους ανθρώπους» λέει o κ. Νεκτάριος Κοζύρης, κοσμήτορας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενός «φυτωρίου» νέων επιστημόνων, που αναμένεται σε λίγες μέρες να υποδεχθεί πίσω στην Ελλάδα τους πρώην φοιτητές της και νυν μηχανικούς της Tesla Motors, σε έναν εντυπωσιακό «οσκαρικό» ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια βιομηχανική σκηνή.
Το παράρτημα της Tesla που έρχεται στην Ελλάδα αποτελεί ταυτόχρονα «πιλότο» σε δύο κρίσιμες αναμετρήσεις: την είσοδο της χώρας μας στην αρένα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας με τον ευνοϊκό και πολλά υποσχόμενο ρόλο του επιστημονικού καθοδηγητή και την πρώτη «επαγγελματική» προσπάθεια συνεργασίας ενός πανεπιστημίου πολλών… κυβικών με μεγάλο ερευνητικό κέντρο (καθώς θα εδρεύει στο Τεχνολογικό Πάρκο του Δημοκρίτου).
«Προμηθέας Πυρφόρος»

«Είναι πολλά τα λεφτά, Αρη...» θα σχολίαζε χαριτολογώντας κάθε νοσταλγός του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, υπολογίζοντας ότι η Tesla έρχεται στην Ελλάδα φέρνοντας στις αποσκευές της τεχνογνωσία με αξία «χρυσού». Πρόκειται για την αποθήκευση ενέργειας μέσω των διάσημων μπαταριών της, που μπορούν σήμερα να ηλεκτροδοτήσουν με ελάχιστο κόστος κατοικίες και μικρές επιχειρήσεις για πολλές συνεχόμενες ώρες.
Πάντως, ο ιδρυτής της εταιρείας Ελον Μασκ είναι αποφασισμένος να φέρει την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος καταναλώνει την ηλεκτρική ενέργεια. Και ένα μικρό μέρος αυτής της επανάστασης θα ξεκινήσει από την Ελλάδα.
Το πιο ενδιαφέρον ωστόσο για τη χώρα μας είναι το γιατί η τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτροκίνητων οχημάτων έρχεται στην Ελλάδα.
Γιατί, όπως εξηγεί ο κ. Κοζύρης, οι άνθρωποι έρχονται για τους ανθρώπους. Ο αρχιμηχανικός της Tesla Κωνσταντίνος Λάσκαρης καθώς και η ομάδα συνεργατών του στην Καλιφόρνια Βασίλης Παπανικολάου και Κωνσταντίνος Μπούρχας είναι απόφοιτοι της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ και μάλιστα ο πρώτος έχει κάνει στο Ιδρυμα και το διδακτορικό του. Από τον πρώτο χρόνο των επιστημονικών δημοσιεύσεών του, δε, οι αναφορές άλλων επιστημόνων ανά τον κόσμο στην έρευνά του εκτοξεύτηκαν. Σε ένα χρόνο είχε 150 αναφορές, με αρκετούς από τους καθηγητές του να μη φτάνουν ούτε τις 50.
«Πήραμε ψήφο εμπιστοσύνης»,
χαριτολογεί ο κ. Κοζύρης και εξηγεί ότι «οι επιτελείς της Tesla πείστηκαν να έρθουν στην Ελλάδα για να έρθουν πιο κοντά στο φυτώριο νέων μηχανικών, νέων επιστημονικών ταλέντων, όπως αυτούς που είχαν, από το 2012, γνωρίσει από κοντά και είχαν αξιολογήσει τις δυνατότητές τους. Ερχονται για τη Σχολή και το ΕΜΠ. Οι άνθρωποι έρχονται για να βρουν τα επόμενα ταλέντα, όπως τον Κωστή Λάσκαρη».
Στην φωτογραφία η νέα γενιά της ομάδας «Προμηθέας» μπροστά στον ηλεκτροκίνητο «Πυρφόρο».
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500203544



30624651_promitheas_limghandler.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  42.04 KB
 Διαβάστηκε:  77 φορές

30624651_promitheas_limghandler.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 6971
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 06/03/2018, ημέρα Τρίτη και ώρα 13:43    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Από τον «Προμηθέα» στην Tesla. Cheesy Grin
Πώς η καινοτόμος αμερικανική εταιρεία ηλεκτροκίνησης ανακάλυψε δεξαμενή ταλέντων και ανοίγει τμήμα έρευνας στην Ελλάδα.
Στην Πολυτεχνειούπολη του Ζωγράφου, σε μια γωνιά του εργαστηρίου ηλεκτρικών μηχανών, βρίσκεται μια κατασκευή που στο άπειρο μάτι μοιάζει απλώς με μεταλλικό κυλινδρικό κουτί. Κάποτε, όμως, σχεδιάστηκε για να δώσει νέα ζωή σε ένα αυτοκίνητο. Είναι η μηχανή που έφτιαξε στο πλαίσιο της διατριβής του ο Κωστής Λάσκαρης, για να μετατρέψει το συμβατικό του Smart σε ηλεκτροκίνητο όχημα. Χρόνια μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του το όνομά του ακούγεται συχνά από καθηγητές και φοιτητές. Τελευταία φορά βρέθηκε εδώ στις διακοπές των Χριστουγέννων για να τους μιλήσει. Τότε, ακόμη, δεν ήταν σε θέση να τους ανακοινώσει τα σπουδαία νέα.
Η είδηση έγινε τελικά γνωστή πριν από λίγες ημέρες. Παρότι εδώ και χρόνια η Ελλάδα πασχίζει να προσελκύσει ή να διατηρήσει επενδύσεις, η Tesla, καινοτόμος αμερικανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, θα δημιουργήσει ένα μικρό (πιθανότατα δεκαμελές) τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στην Αθήνα. Θα στεγαστεί στο τεχνολογικό πάρκο του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» και θα εστιάσει στον σχεδιασμό ηλεκτρικών κινητήρων.
Αναζητώντας τις ρίζες του εγχειρήματος, η «Κ» βρέθηκε στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Πίσω από την επιλογή της Tesla κρύβονται οι ιστορίες φοιτητών και καθηγητών που πήραν πρωτοβουλίες, αξιοποίησαν ελεύθερο χρόνο και δεν συμβιβάστηκαν με τα στενά όρια μιας θεωρητικής ακαδημαϊκής προσέγγισης. Άλλωστε και εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας παραδέχθηκε ότι στην Ελλάδα υπάρχει πλούσια δεξαμενή ταλέντων.
Η πρωτοπορία
«Ο Κωστής είναι εκπρόσωπος της πρωτοπορίας», λέει στην «Κ» ο καθηγητής Αντώνιος Κλαδάς που είχε την τύχη να δει αρχικά τον κ. Λάσκαρη και έπειτα τουλάχιστον άλλους τρεις πρώην φοιτητές του να εντάσσονται στο δυναμικό των μηχανικών της Tesla.
«Φαινόταν ότι θα φτάσει μακριά. Δεν περιοριζόταν στην τυπική ακαδημαϊκή διαδικασία», προσθέτει.
Μιλάει χωρίς παύσεις, φανερά ενθουσιασμένος, για το παρελθόν αλλά και το παρόν του εργαστηρίου του. Εξηγεί ότι αρχικά ο κ. Λάσκαρης είχε ασχοληθεί με τις τηλεπικοινωνίες που προσέφεραν μεγάλες ευκαιρίες λόγω της απελευθέρωσης της αγοράς στη δεκαετία του ’90. Γι’ αυτό και όταν πρότεινε ως αντικείμενο διπλωματικής την ηλεκτρική κίνηση, ο καθηγητής του θεώρησε ότι δεν θα τα καταφέρει εύκολα. «Δεν είσαι τόσο ενεργειακός», του είπε.
Αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που ο φοιτητής του θα τον εξέπληττε θετικά.
Ο κ. Λάσκαρης επικεντρώθηκε τότε στις μηχανές μόνιμου μαγνήτη, τις οποίες διαθέτουν σήμερα τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Η διατριβή του ολοκληρώθηκε σε 3,5 χρόνια. Το 2008, συνίδρυσε στο Πολυτεχνείο την ερευνητική ομάδα «Προμηθέας». Η συμμετοχή ήταν και παραμένει εθελοντική και δεν εξασφαλίζει βαθμολογία. Στον ελεύθερό τους χρόνο φοιτητές κατασκευάζουν με ίδια μέσα εξ ολοκλήρου πρότυπα ηλεκτροκίνητα οχήματα με σκοπό να λάβουν μέρος στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό εξοικονόμησης ενέργειας «Shell Eco Marathon».
Πρώτη φορά συμμετείχαν στον αγώνα το 2009. Μια μηχανική βλάβη στο σύστημα παροχής ισχύος των κινητήρων τότε άφησε την ομάδα εκτός την τελευταία στιγμή διότι δεν πρόλαβαν να βρουν τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Μετά το βάπτισμα του πυρός, όμως, τις επόμενες χρονιές η ομάδα επέστρεψε πιο δυνατή και κατέγραψε επιτυχίες.
«Δημιούργησε μια σχολή ανθρώπων που παράλληλα με τις εκπαιδευτικές τους δράσεις μπορούν και αναπτύσσουν ερευνητική δραστηριότητα. Η σχολή τιμά αυτή την αριστεία και την πρόοδο», λέει ο κ. Κλαδάς.
Τρία χρόνια αργότερα, ο κ. Λάσκαρης μετακόμισε στο Πάλο Αλτο, στην Καλιφόρνια, και έκτοτε εργάζεται ως επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού ηλεκτρικών κινητήρων της Tesla. Ο Βασίλης Παπανικολάου τον είχε γνωρίσει στο Πολυτεχνείο και στο πρόγραμμα του «Προμηθέα». Αφού ολοκλήρωσε τις δικές του μεταπτυχιακές σπουδές στην Ολλανδία, εντάχθηκε και αυτός τον Δεκέμβριο του 2014 στο δυναμικό της Tesla.
Στην αρχή η ομάδα του κ. Λάσκαρη ήταν μικρή, αποτελούμενη από τρεις Ελληνες και έναν Αμερικανό. Αργότερα προστέθηκαν νέα μέλη. Ο κ. Παπανικολάου παρέμεινε στην εταιρεία μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, όταν αποχώρησε για να στραφεί στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο κ. Παπανικολάου εργάστηκε στην Tesla από το 2014 έως το 2017.
«Με εντυπωσίασε πόσο αφοσιωμένοι ήταν όλοι στον στόχο. Μου άρεσε πολύ στον τρόπο δουλειάς πόσο μεγάλη εμπιστοσύνη υπήρχε ανάμεσα στην εταιρεία και στον κάθε εργαζόμενο. Πόση ευθύνη σου δινόταν, αλλά και δυνατότητες για να κάνεις κάτι καινούργιο», λέει ο 29χρονος Παπανικολάου όταν τον συναντάμε στο σπίτι του στην Κηφισιά.
Θυμάται ότι το ωράριο στο Πάλο Αλτο ήταν ευέλικτο, προσανατολισμένο στην ουσία της εργασίας. «Κανείς δεν θα ασχοληθεί με το αν κάθεσαι παραπάνω ή λιγότερο», λέει και προσθέτει ότι όλα τα γραφεία βρίσκονταν σε ενιαίο χώρο ώστε να υπάρχει άμεση επαφή με όλα τα στελέχη. Kαι ότι ακόμη και το γραφείο του γενικού διευθυντή της εταιρείας και μεγιστάνα, Έλον Μασκ, ήταν ανοιχτό.
Το νέο μοντέλο
Ο κ. Παπανικολάου συμμετείχε στην προετοιμασία του σεντάν Tesla Model 3, το οποίο κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες. «Εργάστηκα στο modeling για τις μηχανές, στο λογισμικό που αναπτύσσαμε και στον σχεδιασμό», λέει. Στη βασική του έκδοση το νέο μοντέλο της αμερικανικής εταιρείας έχει ηλεκτρική αυτονομία 354 χιλιομέτρων, ενώ στην πιο ακριβή εκδοχή μπορεί να διανύσει 498 χιλιόμετρα προτού χρειαστεί επαναφόρτιση. Η μέγιστη τελική του ταχύτητα ξεπερνάει τα 200 χλμ./ώρα και το κόστος της βασικής έκδοσης ξεκινάει από τις 35.000 δολάρια.
«Φτιάχτηκε για να είναι πιο προσιτό και παράλληλα να έχει αντίστοιχες ή καλύτερες επιδόσεις από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Και ο τρόπος οδήγησης έχει αρκετή διαφορά, χωρίς να ξενίζει», λέει ο κ. Παπανικολάου.
«Νιώθεις αμέσως την επιτάχυνση και τη ροπή, αυτό είναι χαρακτηριστικό του ηλεκτρικού κινητήρα. Υπάρχει μεγάλη αμεσότητα και ησυχία».
Μέσα στο 2019 η Tesla φιλοδοξεί να παραγάγει και το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό με εμβέλεια 800 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Η καινοτόμος εταιρεία, πάντως, δεν περιορίζεται στην κατασκευή οχημάτων. Μεταξύ άλλων, έχει δημιουργήσει οικιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου που φορτίζονται με ηλιακά πάνελ.
Ο επικεφαλής της, Ελον Μασκ, μπήκε και στην κούρσα του Διαστήματος. Πρόσφατα, η εταιρεία του SpaceX σχεδίασε και εκτόξευσε τον πανίσχυρο πύραυλο Falcon Heavy. Στην κορυφή του είχε τοποθετηθεί ένα μοντέλο του σπορ αυτοκινήτου Tesla Roadster. Οραμα του Μασκ είναι να στείλει κάποια στιγμή ανθρώπους στον Άρη.
Η έμπνευση
Ο 40χρονος σήμερα Κωστής Λάσκαρης δεν περιορίστηκε στην προσέλκυση νέων ταλέντων από την Ελλάδα. Επισκέπτεται τακτικά την παλιά του σχολή στο Πολυτεχνείο, δίνει ομιλίες, ή συμβουλεύει τα νέα μέλη της ομάδας «Προμηθέας». Σε αυτόν πιστώνονται το όραμα αλλά και το βασικό μέρος της προσπάθειας για τη δημιουργία τμήματος της Tesla στην Αθήνα.
«Ο Κωστής, όπως και τα άλλα παιδιά της εταιρείας, δεν έφυγαν ποτέ από εδώ. Έμειναν πολύ κοντά στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών, ενέπνευσαν τις επόμενες γενιές», λέει ο Νεκτάριος Κοζύρης, κοσμήτορας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, η οποία πρόσφατα γιόρτασε τα 100 της έτη. Για τον ίδιο, η επένδυση της Tesla είναι «ψήφος εμπιστοσύνης» για τη δουλειά που γίνεται στο πανεπιστήμιο.
«Αυτή η χημεία έρευνας και εκπαίδευσης είναι που παράγει ανθρώπους που μπορούν και σκέφτονται και δημιουργούν τεχνολογία της επόμενης μέρας», λέει.
Στις 22 Φεβρουαρίου το ελληνικό τμήμα της Tesla ενεγράφη στο γενικό εμπορικό μητρώο ως μονοπρόσωπη ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία, με έδρα το τεχνολογικό πάρκο του «Δημόκριτου» στην Αγία Παρασκευή. Η «Κ» επικοινώνησε με στελέχη της εταιρείας στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, τα οποία δεν θέλησαν να αποκαλύψουν περισσότερες πληροφορίες, πέραν του ότι οι μηχανικοί που θα εγκατασταθούν στην Αθήνα θα συνεργάζονται στενά με την αντίστοιχη αμερικανική ομάδα. Ήδη γίνονται οι πρώτες επαφές για τον σχεδιασμό των γραφείων.
Προετοιμασία για τον αγώνα
Αυτές τις ημέρες στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών, η νέα 20μελής ομάδα του «Προμηθέα» εργάζεται πυρετωδώς, αφιερώνοντας έως και οκτώ ώρες καθημερινά στο όχημά της, τον «Πυρφόρο ΙΙ».
Το όχημα είναι κατασκευασμένο από προπτυχιακούς φοιτητές ή υποψήφιους διδάκτορες. Το αεροδυναμικό σχήμα του παραπέμπει σε σταγόνα. Κινείται με μπαταρίες ιόντων λιθίου των 48 volt, με τις οποίες μπορεί να διανύσει 17 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 30-35 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας που φοράει ακόμη στην πίσω ρόδα του είχε κατασκευαστεί το 2011 από τον κ. Λάσκαρη. Σκοπός του διαγωνισμού στον οποίο θα συμμετάσχει το καλοκαίρι είναι να καλύψει συγκεκριμένη απόσταση, καταναλώνοντας όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια.
«Μέσα από αυτό το πρόγραμμα μαθαίνεις να λειτουργείς σαν πραγματικός μηχανικός, αντιμετωπίζεις δυσκολίες που σε φέρνουν κοντά στο επάγγελμα», λέει ο φοιτητής Ιάκωβος Κυριάκος. «Πρώην μέλη της ομάδας έχουν πλέον σημαντικές θέσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες και αυτό δείχνει το γνωστικό επίπεδο», συμπληρώνει ο συμφοιτητής του Γιώργος Παπαθεοδώρου.
Και οι δύο δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την ίδρυση τμήματος της Tesla στην Αθήνα. «Δεν θέλω να φύγω στο εξωτερικό. Θα ήθελα να ασχοληθώ εδώ με την ηλεκτροκίνηση», λέει ο τεταρτοετής Κυριάκος.
«Είναι ελπιδοφόρο αυτό που συμβαίνει για εμάς που είμαστε κομμάτι αυτής της ομάδας».
Στις φωτογραφίες ο Κωστής Λάσκαρης και ο Βασίλης Παπανικολάου.
http://www.kathimerini.gr/951731/interactive/epikairothta/ereynes/apo-ton-promh8ea-sthn-tesla#secondPage



tes8.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  123.01 KB
 Διαβάστηκε:  77 φορές

tes8.jpg



tes4.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  205.69 KB
 Διαβάστηκε:  76 φορές

tes4.jpg



tesone.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  91.05 KB
 Διαβάστηκε:  75 φορές

tesone.jpg



tes5.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  445.39 KB
 Διαβάστηκε:  74 φορές

tes5.jpg



tes6.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  693.18 KB
 Διαβάστηκε:  74 φορές

tes6.jpg



tes9.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  441.99 KB
 Διαβάστηκε:  81 φορές

tes9.jpg



tes7.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  286.21 KB
 Διαβάστηκε:  78 φορές

tes7.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Δροσος ΓεωργιοςOffline
Εξωγήινος
Άβαταρ

Ένταξη: 22 Οκτ 2007
Σύνολο δημοσιεύσεων: 6971
Τόπος: Αθήνα-Ηλιούπολη
Φύλο: Ανδρας
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 06/06/2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:37    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ελληνικό Φόρουμ Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας τον Ιούλιο. Cheesy Grin
Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά, από τις 10 έως τις 13 Ιουλίου, το «Ελληνικό Φόρουμ Επιστήμης, Τεχνολογίας και Καινοτομίας» (Hellenic Forum for Science, Technology & Innovation).
Στη φετινή διοργάνωση θα δοθεί έμφαση στις τεχνολογίες που δημιουργούν εκθετικές αλλαγές και επηρεάζουν τη ζωή και την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων (Exponential Technologies).
Μεταξύ άλλων, σε συνεργασία με το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Singularity, θα πραγματοποιηθεί μία ημερίδα για την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση και τις θέσεις απασχόλησης του μέλλοντος.
Επίσης, θα διοργανωθούν τέσσερα Εργαστήρια (Workshops) που θα καλύψουν θέματα όπως η διαχείριση κινδύνων των νανοϋλικών για την υγεία και το περιβάλλον, η αξιοποίηση των μεγάλων δεδομένων (big data) στην ιατρική ακριβείας και τα εναλλακτικά καύσιμα.
Εξάλλου, στο πλαίσιο της αξιοποίησης και της διασύνδεσης των αποτελεσμάτων της έρευνας με την επιχειρηματικότητα και τη βιομηχανία, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ομιλητές και να συμμετάσχει σε εργαστήρια με θέματα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων μέχρι τη χρηματοδότηση μίας καινοτόμου ιδέας.
Δύο μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια (funds) που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του EquiFund, το Metavallon και το Big Pi, πρόκειται να ενημερώσουν για τα κριτήρια με τα οποία θα χρηματοδοτήσουν καινοτόμες τεχνολογικές επενδύσεις στην Ελλάδα.
Τέλος, το Φόρουμ, σε συνεργασία με το δίκτυο ΠΡΑΞΗ, θα προσφέρει ευκαιρίες δικτύωσης για επιστήμονες από τον ακαδημαϊκό κόσμο και τη βιομηχανία, διερευνώντας κοινές επιχειρήσεις στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας.
http://www.in.gr/2018/06/05/tech/elliniko-foroum-epistimis-texnologias-kai-kainotomias-ton-ioulio/



Το πρώτο ελληνικό αγωνιστικό Moto GP από φοιτητές του Πολυτεχνείου Κοζάνης - Τρέχει σε διεθνή διαγωνισμό. Cheesy Grin
Τις τελευταίες προετοιμασίες, πριν την αναχώρησή τους με το ολοκαίνουργιο «Μότο 3» για την Ισπανία, πραγματοποιεί η Tyφoon MotoRacing, η ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο διεθνή διαγωνισμό MotoStudent.
Η «Χίμαιρα» είναι το νέο πρωτότυπο μοντέλο της ομάδας και αποτελεί εξέλιξη του προγενέστερου μοντέλου Τyφ-One, με το οποίο, το 2016, η ομάδα του Πολυτεχνείου Κοζάνης έλαβε μέρος στον ίδιο διαγωνισμό καταλαμβάνοντας στην γενική κατάταξη την 9η θέση ανάμεσα σε 36 αγωνιστικές ομάδες από Πολυτεχνεία και τεχνολογικά πανεπιστήμια του κόσμου.
Όπως εξηγεί ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, Δημήτρης Γιαγκόπουλος, ο οποίος επέβλεψε και την παρθενική εμφάνιση της ομάδας στο διαγωνισμό του 2016, «στην φετινή διοργάνωση ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγαλύτερος αφού συμμετέχουν 48 πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο με ομάδες, που εξ αιτίας των χωρών τους, έχουν μακρά παράδοση στην κατασκευή του Μoto GP-3». Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ετοιμότητα της ομάδας σημειώνοντας ότι «θα καταφέρει να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες του διαγωνισμού».
Ο επικεφαλής της φοιτητικής ομάδας Τyφοοn MotoRacing, Ευθύμιος Παππάς επεσήμανε ότι η «Χίμαιρα» είναι το εξελιγμένο μοντέλο από την Tyφ-Οne ωστόσο τα δύο μοντέλα διαφέρουν αρκετά, με το τελευταίο δημιούργημα της ομάδας να φέρει αρκετές κατασκευαστικές καινοτομίες. Ο σκελετός της μηχανής και πολλά δομικά μέρη της μοτοσυκλέτας είναι από ανθρακονήματα και αλουμίνιο.
Ένα κινητό τηλέφωνο έχει τοποθετηθεί στην θέση του κοντέρ όπου ο αναβάτης βλέπει όλες τις ενδείξεις λειτουργίας του κινητήρα. Μάλιστα η ομάδα ανέπτυξε μια εφαρμογή όπου μόλις ο αναβάτης καθίσει στην μοτοσυκλέτα και πληκτρολογήσει το προφίλ του η εφαρμογή υπολογίζει και προτείνει ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις του αλλά και για άλλες λειτουργίες προσφέροντας την καλύτερη οδηγική αίσθηση.
Η ικανοποίηση των υποψήφιων Μηχανικών είναι εμφανής, που κατάφεραν εξελίξουν σε σημαντικό βαθμό το προηγούμενο μοντέλο των συμφοιτητών τους.
Η ομάδα, με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει το αγωνιστικό «Moto GP-3» στην πίστα της Αραγονίας, μόλις ολοκλήρωσε τις τελευταίες δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών.
Το νέο Μότο-3 είναι πιο ευέλικτο, ταχύτερο κι ελαφρύτερο κατά 20 κιλά από το προηγούμενο μοντέλο. Ορισμένα κατασκευαστικά στοιχεία της Χίμαιρας είναι ότι διαθέτει πλαίσιο από χρωμομολυβδένιο, ελαφρύ ψαλίδι αλουμινίου, κινητήρα KTM RC 250, υποπλαίσιο από carbon σωλήνες, custom μπότες στο μπροστινό σύστημα αναρτήσεων και σύστημα μοχλισμού στο πίσω. Όλα τα δομικά μέρη της μοτοσικλέτας σχεδιάστηκαν από την ομάδα και κατασκευάστηκαν σε επιχειρήσεις και μηχανουργεία της δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλονίκης και οι οποίες έγιναν και χορηγοί υποστήριξης της αγωνιστικής προσπάθειας.
Η Χριστίνα Χατζηγεωργίου, τριτοετής φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, ως υπεύθυνη του μάρκετιγκ της ομάδας, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει τη στήριξη που πρόσφεραν όχι μόνο οι χορηγοί αλλά και η πολίτες της Κοζάνης, προσφέροντας υπηρεσίες και χρήματα, "δείχνοντας με τον τρόπο αυτό ότι επιθυμούν μαζί με μας να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο την φοιτητική κοινότητα της περιοχής".
Ο διαγωνισμός MotoStudent πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας και συμμετέχουν πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο, με στόχο η αγωνιστική μοτοσυκλέτα τύπου «Moto3» που έχουν σχεδιάσει, να ικανοποιεί τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον διαγωνισμό.
Το MotoStudent διοργανώνεται από την MEF (Moto Engineering Foundation) και οι συμμετέχοντες φοιτητές έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δεξιότητές τους ως μελλοντικοί μηχανικοί, να αποκτήσουν εμπειρία δουλεύοντας σε πραγματικές συνθήκες και κάτω από πολύ αυστηρά χρονικά περιθώρια. Η κατασκευή της κάθε ομάδας υπόκειται σε αυστηρούς ελέγχους επαγγελματικού επιπέδου και βαθμολογείται ανάλογα ενώ στην συνέχεια τα «Μότο-3» συμμετέχουν σε διάφορα αγωνίσματα (όπως acceleration, gymkhana, breaking test) συλλέγοντας βαθμούς, με στόχο μία υψηλή θέση στη γενική κατάταξη.
Η ομάδα Τyφοοn MotoRacing, ιδρύθηκε το 2014 από φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Σήμερα, αποτελείται από 22 προπτυχιακούς φοιτητές και την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου θα αναχωρήσει για Ισπανία, προκειμένου να συμμετέχει στον 5ο διαγωνισμό MotoStudent.
Τα ονόματα που έδωσαν οι φοιτητές στις δημιουργίες τους τα εμπνεύστηκαν από την Ελληνική Μυθολογία: Η Χίμαιρα ήταν κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας και αναφέρεται ως ένα φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά του κατέληγε σε φίδι.
Η «Χίμαιρα» θα αγωνιστεί στις 3-7 Οκτωβρίου.

https://www.pronews.gr/epistimes/tehnologia/716764_proto-elliniko-agonistiko-moto-gp-apo-foitites-toy-polytehneioy-kozanis



Σχέδιο της Tesla για πράσινη ενέργεια σε ελληνικά νησιά. Cheesy Grin
Αναλυτικό σχέδιο για την ενεργειακή μετάβαση των ελληνικών μη διασυνδεδεμένων νησιών σε μορφές καθαρότερης ενέργειας, με την κατακόρυφη αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και παράλληλη ενίσχυση της ενεργειακής τους ασφάλειας, έχει καταρτίσει η αμερικανική Tesla. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», υψηλόβαθμα στελέχη της Tesla από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού θα βρεθούν σήμερα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για να παρουσιάσουν το σχέδιο και να ανοίξει έτσι η συζήτηση με την ελληνική πλευρά για τον τρόπο αλλά και την έκταση στην οποία θα μπορούσε αυτό να υλοποιηθεί.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές πολλές λεπτομέρειες σχετικά από τη μελέτη της Tesla, πέραν από το γεγονός ότι περιλαμβάνει το σύνολο των ελληνικών νησιών που είναι μη διασυνδεδεμένα με το ηπειρωτικό δίκτυο, προβλέποντας για καθένα λύσεις που συνδυάζουν την απανθρακοποίηση της ηλεκτροπαραγωγής με τη διασφάλιση της ενεργειακής του επάρκειας. Επίσης, στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία της Tesla δεν εμπλέκεται το γραφείο που έχει ανοίξει η εταιρεία στον «Δημόκριτο», αντικείμενο του οποίου εξάλλου είναι η ανάπτυξη τεχνολογιών για κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων.
Την ίδια στιγμή η σημερινή συνάντηση στο ΥΠΕΝ αποτελεί την πρώτη φορά που η ελληνική πλευρά θα ενημερωθεί με κάθε λεπτομέρεια από την Tesla για τη μελέτη. Επομένως, με αυτήν θα ξεκινήσει η διερεύνηση της φόρμουλας με την οποία θα μπορούσε να λάβει «σάρκα και οστά» το σχέδιο, όπως για παράδειγμα σε πρώτη φάση με την εφαρμογή του σε ένα νησί, ώστε να αποτελέσει επιδεικτικό έργο.
Κολοσσός καινοτομίας
Δημιούργημα του δισεκατομμυριούχου Elon Musk, η Tesla αποτελεί κολοσσό παγκόσμιας καινοτομίας, καθώς πρωτοπορεί σε αρκετούς τομείς αιχμής της τεχνολογίας όπως η ηλεκτροκίνηση, ενώ αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα των ΑΠΕ και της αποθήκευσης ενέργειας. Στον συγκεκριμένο τομέα έχει αναπτύξει τόσο οικιακές λύσεις (όπως φωτοβολταϊκά σε σχήμα κεραμιδιού και μπαταρίες για νοικοκυριά, με την επωνυμία Powerwall), όσο και τεχνολογίες για εμπορική χρήση.
Στις τελευταίες συγκαταλέγονται μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας (Powerpack) για επιχειρήσεις και την κάλυψη των αιχμών ζήτησης στο ηλεκτρικό δίκτυο - μάλιστα, για τον σκοπό αυτό η αμερικανική Southern California Edison έχει παραγγείλει ένα σύστημα που θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες σε ρεύμα 2.500 νοικοκυριών για ένα 24ωρο. Επίσης, έχει δημιουργήσει υβριδικές μονάδες ΑΠΕ (συνδυασμούς φωτοβολταϊκών συστημάτων με μπαταρίες) οι οποίες μπορούν να ρευματοδοτήσουν ολόκληρους οικισμούς, καθώς και αυτοματισμούς για το ηλεκτρικό δίκτυο.
Η εταιρεία έχει ήδη αξιοποιήσει τις παραπάνω τεχνολογίες σε μη διασυνδεδεμένα νησιά, τα οποία ηλεκτροδοτούνταν από μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που κατανάλωναν πετρέλαιο, για τη δραστική μείωση ή ακόμη και τον μηδενισμό του ανθρακικού τους αποτυπώματος. Μία από τις εφαρμογές που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη αφορά την πλήρη απανθρακοποίηση έως το 2025 του νησιωτικού συμπλέγματος της αμερικανικής Σαμόα στον Ειρηνικό Ωκεανό, το οποίο έχει περίπου 55.000 κατοίκους.
Η νησιωτική Ελλάδα
Η νησιωτική Ελλάδα αποτελεί ιδανική περίπτωση για την Tesla ώστε να προσθέσει στο ενεργητικό της ένα ή και περισσότερα εμβληματικά πρότζεκτ, με δεδομένο κατ’ αρχάς τον μεγάλο αριθμό των μη διασυνδεμένων νησιών της χώρας μας - ο οποίος θα παραμείνει αρκετά μεγάλος ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των διασυνδέσεων που δρομολογεί ο ΑΔΜΗΕ. Επίσης, καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο φάσμα εκτάσεων και πληθυσμού και επομένως μία πολύ μεγάλη γκάμα απαιτούμενων επενδύσεων, ενώ όλα καλύπτουν τη συντριπτική πλειονότητα των αναγκών σε ρεύμα με πετρελαϊκές μονάδες.
https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1432284/sxedio-tis-tesla-gia-prasini-energeia-se-ellinika-nisia



hf2018_banner.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  170.1 KB
 Διαβάστηκε:  66 φορές

hf2018_banner.jpg



moto.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  80.44 KB
 Διαβάστηκε:  62 φορές

moto.jpg



fotoboltaika-iliaki-energeia.jpg
 Περιγραφή:
 Μέγεθος αρχείου:  95.83 KB
 Διαβάστηκε:  41 φορές

fotoboltaika-iliaki-energeia.jpg



_________________
Ο πλανήτης μας ειναι το λίκνο της ανθρωπότητας.Αλλα κανείς δεν περνάει ολη του τη ζωή στο λίκνο.
Κονσταντίν Εντουάρντοβιτς Τσιολκόφσκι.
Επιστροφή στην κορυφή
View user's profile 
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    AstroVox Forum Αρχική σελίδα -> Αστρο-ειδήσεις Όλες οι Ώρες είναι UTC + 3
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δε μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία σε αυτό το forum
Μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία σε αυτό το forum


Βασισμένο στο phpBB. Η συμμετοχή στο AstroVox βασίζεται στους εξής όρους χρήσης