kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Kongming Lantern, Jimmy Quek Prabhakara, 2007 Ακρυλικό σε καμβά Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Νύκτες Αραβικές, Hans Zatzka, 1859 - 1945 Ελαιογραφία σε καμβά Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Νηιρίδες, Hans Zatzka, 1859 - 1945 Ελαιογραφία σε καμβά Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Στον Νυκτερινό Ουρανό, Hans Zatzka, 1859 - 1945 Ελαιογραφία σε καμβά Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Καλλονή στο Φεγγαρόφωτο, Hans Zatzka, 1859 - 1945 Ελαιογραφία σε καμβά Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Σερενάτα του Σεληνόφωτος, Hans Zatzka, 1859 - 1945 Ελαιογραφία σε καμβά Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Night sky for a sleepyhead, Primal Colors, David C. Hettel, 2011 Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 28, 2011 EΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ, staurakis, 2011 Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 29, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 29, 2011 Kepler's Suns and Planets, Jason Rowe, Kepler Mission, 2011 APOD 29/03/11 Ίσως δεν πρόκειται για ''καλή τέχνη'' ακριβώς, αλλά η ομορφιά αυτής της εικόνας με τους 1235 υποψηφίους πλανήτες σε διάβαση εμπρός από το άστρο τους με μαγεύει.Η εικόνα είναι υπό κλίμακα, με τον Ήλιο και την Γη μας απομονωμένους επάνω δεξιά. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Η Αυλή των Θαυμάτων, Ιάκωβος Καμπανέλλης, 1957 Αθάνατος! Το έργο αρχίζει ένα σούρουπο στις αρχές του καλοκαιριού.Η ΜΑΡΙΑ κάθεται σ ένα πεζούλι δεξιά και ένα τραπεζομάντιλο.Η ΒΟΥΛΑ έχει στηρίξει στην ξύλινη σκάλα ένα καθρέφτη και κόβει μονάχη τα μαλλιά της.Στο παράθυρο του σπιτιού του ΙΟΡΔΑΝΗ ο γιος του ο ΓΙΑΝΝΗΣ διαβάζει ένα βιβλίο.Ο ΙΟΡΔΑΝΗΣ μ ένα μπόγο στρωσίδια στον ώμο έρχεται απ' το βάθος κι ανεβαίνει στην ταράτσα… ΒΟΥΛΑ: Γιάννη…ΓΙΑΝΝΗΣ: Ε;ΒΟΥΛΑ: Ο μπαμπάς σου ανεβαίνει στο αστεροσκοπείο…ΜΑΡΙΑ: Ώρα του είναι, ο ήλιος έγειρε.(Ο ΓΙΑΝΝΗΣ δε μιλά. Ο ΙΟΡΔΑΝΗΣ απλώνει στην ταράτσα τα στρωσίδια του. Η ΒΟΥΛΑ πλησιάζει τη ΜΑΡΙΑ).ΒΟΥΛΑ: Δε μου λες, μήπως άφησα τίποτα τσουλούφια στο λαιμό;ΜΑΡΙΑ: Γύρνα να δω…ΒΟΥΛΑ: Πάρε και το ψαλίδι κι ό,τι είναι κόβε το. (Της δίνει το ψαλίδι και κοντοκαθίζει πλάτη προς στη ΜΑΡΙΑ).ΜΑΡΙΑ: Γιατί τα κόψης μόνη σου;ΒΟΥΛΑ: Αν είχα λεφτά θα πήγαινα στο κομμωτήριο… αλλά πού λεφτά;ΜΑΡΙΑ: Μα σεις την περασμένη βδομάδα είχατε ένα μάτσο…ΒΟΥΛΑ: Είχαμε βλέπεις, τώρα δεν έχουμε φράγκο.ΜΑΡΙΑ: Είστε τρελοί κι οι δυο σας… Να το ξέρεις!ΒΟΥΛΑ: Εγώ φταίω;… του άντρα μου τα χέρια είναι τρύπια και δεν του στέκει δεκάρα.ΜΑΡΙΑ: Ναι, γιατί πας πίσω εσύ… Δεν είδα ποτέ άμα σε τραβολογά για γλέντια να του πεις όχι…ΒΟΥΛΑ: Γιατί να του πω όχι… Νέοι είμαστε, να μη χαρούμε μια στάλα;(Ο ΙΟΡΔΑΝΗΣ κατεβαίνει απ το ταρατσάκι και πηγαίνει στο βάθος).ΜΑΡΙΑ: Πρέπει να βάζατε κάτι στην άκρη…ΒΟΥΛΑ: Ό,τι θέλεις λες. Αν είχαμε κάτι ταχτικό, τότε ναι… Μ αυτός μια βδομάδα δουλεύει και δυο κάθεται…!ΜΑΡΙΑ: Κι είναι ανάγκη να τα τρώτε μαζεμένα και να πεινάτε ύστερα;ΒΟΥΛΑ: Άμα κακοπερνάς δυο βδομάδες ύστερα θες να ξεσκάσεις, φυσικό είναι.ΜΑΡΙΑ: Παρ το ψαλίδι, σου τα συμμάζεψα.ΒΟΥΛΑ: Σ ευχαριστώ, κούκλα μου, θες να σου κόψω και τα δικά σου;ΜΑΡΙΑ: Δεν μου χρειάζεται…(Απ το δωμάτιό της βγαίνει η ΑΝΝΕΤΩ, εξήντα χρονώ. Ξεσκονίζει μ ένα σκουπάκι μια πάνινη βαλίτσα και τραγουδά)ΑΝΝΕΤΩ: Ραμόνα, θυμήσου τώρα τα παλιάΡαμόνα, θυμήσου πάλι τα παλιάΡαμόνα… Ραμόνα θυμήσου πάλι τα παλιάΡαμόνα, θυμήσου παλιά…ΜΑΡΙΑ: Πήγε στην Τράπεζα χτες κι έστειλε όλα της τα λεφτά στην Αγγλία… Ξεπαραδιάστηκε πάλι η τρελόγρια…ΒΟΥΛΑ: Και πως θα πάει στην Πάρο…; Με τι λεφτά…;ΜΑΡΙΑ: Κάποιονε θα βαλε στο χέρι… ή θα σήκωσε πάλι τις συντάξεις όλου του χρόνου…ΒΟΥΛΑ: (Στην ΑΝΝΕΤΩ). Ώστε μας φεύγεις αύριο;ΑΝΝΕΤΩ: Θα φύγω να μη σας ενοχλώ…ΒΟΥΛΑ: Έλα τώρα μη σε παίρνει το παράπονο…ΑΝΝΕΤΩ: Αφού μια έρημη γριά γυναίκα εγώ, με το ένα πόδι στο λάκκο, σας ενοχλώ όλους εδώ μέσα, φεύγω, για να βρείτε την ησυχία σας.ΒΟΥΛΑ: Ε καημένη, κι εσύ πια… Όλοι εδώ μέσα ζούμε… θα τύχει και μια παρεξήγηση.ΑΝΝΕΤΩ: Μια παρεξήγηση καλή και άγια. Μα σεις αιωνίως και τυμπανίως μου κοπανάτε ότι σας ανακατεύω τα σκώτια. Ναι ή όχι;ΜΑΡΙΑ: Αν είπαμε και μια κουβέντα παραπάνω εσύ πάλι το δεσες κόμπο;ΑΝΝΕΤΩ: Εμείς στην Αγγλία αυτά δεν τα χουμε! Φεύγω κι εγώ, πάω να κάτσω στην Πάρο ένα χρονάκι να ξανασάνω και γω και σεις… Κι α δε με ξαναδείτε, συχωρέστε με, κι ο Θεός να σας συχωράει… (Ψευτοκλαίει).ΒΟΥΛΑ: (Τρέχει κοντά της). Έλα, έλα τώρα, άσε τις κλάψες. Αφού το ξέρεις πόσο σε αγαπάμε!ΑΝΝΕΤΩ: Σάματι εγώ δε σας αγαπώ…;ΜΑΡΙΑ: Μπορούμε μείς να ζήσουμε χωρίς εσένα;ΑΝΝΕΤΩ: Και μήπως μπορώ εγώ…;ΜΑΡΙΑ: (πάει κι αυτή κοντά στην ΑΝΝΕΤΩ)… Έλα κάτσε δω να, παραπονιάρα… Δώσε μου να σου ξεσκονίσω εγώ τη βαλίτσα σου.ΑΝΝΕΤΩ: Άσε, μη λερώνεις τα χεράκια σου. Την ξεσκόνισα, μάτια μου…ΒΟΥΛΑ: Θα σου ετοιμάσουμε εμείς τα πράγματά σου… Εσύ κάτσε να ξεκουραστείς…ΑΝΝΕΤΩ: (Ξεχνά τελείως την κλάψα)… Καλά, ας καπνίσω ένα τσιγαράκι. Όμως τα πράματά μου θα τα βολέψω μοναχή μου… Μ αρέσει να φτιάχνω ταξιδιάρικη βαλίτσα… τρελαίνομαι…ΒΟΥΛΑ: Πάρε και το μαξιλαράκι να σαι μαλακά… ( Η ΑΝΝΕΤΩ κάθεται κι ανάβει τσιγάρο. Κάθονται και οι άλλες δύο).ΑΝΝΕΤΩ: (Στη ΜΑΡΙΑ, πειραχτικά). Δε μου λες εσύ, πάλι την Πηνελόπη μας παρασταίνεις;ΜΑΡΙΑ: Ούτε την ξέρω αυτή την Πηνελόπη που μου λες…ΑΝΝΕΤΩ: (Γελάει). Τότε τι το ράβεις και το ξηλώνεις αυτό το τραπεζομάντιλο δυο χρόνια τώρα…;ΜΑΡΙΑ: Με συγχωρεί η χάρη σου, ούτε χρόνος δεν είναι που το άρχισα.ΒΟΥΛΑ: Και μήπως δε θα 'πρεπε να χε τελειώσει;ΑΝΝΕΤΩ: εγώ στη θέση σου θα πήγαινα κι ένα σεργιάνι να με δει κάνα μάτι, να πάρω τον αέρα μου!ΜΑΡΙΑ: Ναι, πως…!ΑΝΝΕΤΩ: Τι θα πει ναι πως; Επειδή ο άντρας σου είναι θερμαστής, εσύ πρέπει να περνάς με το κέντημα; Κι εγώ σου λέω πως αυτό το ομορφόπαιδο περνάει μια χαρά σ όποιο λιμάνι αράζουνε…ΒΟΥΛΑ: Τ ακούς;ΜΑΡΙΑ: Μόνη μου που να βγω… που να πάω;ΑΝΝΕΤΩ: Μα επειδή είσαι μονάχη σου πρέπει να βγαίνεις.ΜΑΡΙΑ: Μωρέ τι σας νοιάζει εσάς;ΑΝΝΕΤΩ: Μια φορά το κέντημα δεν είναι άντρας στο κρεβάτι σου. Γυναίκες είμαστε και μεις και ξέρουμε από μοναξιά…ΜΑΡΙΑ: Τι ξέρετε δηλαδή… Τι θέτε να πείτε…;ΑΝΝΕΤΩ: Δε χρειάζεται δα και φιλοσοφία.ΒΟΥΛΑ: Τώρα σε μάθαμε πια.ΑΝΝΕΤΩ: Ξέρουμε τι θα πει άμα το ρίχνεις σα λυσσασμένη στο κέντημα.ΜΑΡΙΑ: Καλά, πάψτε τώρα.ΒΟΥΛΑ: Σ έπιασε πάλι, σ έπιασε…;ΜΑΡΙΑ: Σωπάτε ντε, σας ακούνε κι οι άντρες…(Ο ΙΟΡΔΑΝΗΣ ανεβαίνει πάλι στο ταρατσάκι κρατώντας ένα μπουκάλι κρασί κι ένα σαχανάκι μεζέδες).ΑΝΝΕΤΩ:Καλή ρομάντζα, κυρ-Ιορδάνη…ΙΟΡΔΑΝΗΣ: Κοπιάστε…ΜΑΡΙΑ: Και δε μου λες, κυρα-Αννέτω…ΑΝΝΕΤΩ: Σκόνη που είχε αυτή η διαολο-βαλίτσα…Εμείς στην Αγγλία δεν είχαμε καθόλου σκόνη…ΜΑΡΙΑ: Και δε μου λες, που ευκολύθηκες λεφτά για το ταξίδι…;(Ο ΙΟΡΔΑΝΗΣ κατεβαίνει απ το ταρατσάκι και πηγαίνει στο βάθος).ΑΝΝΕΤΩ: Σήκωσα τέσσερεις συντάξεις, δανείστηκα και κάτι λίγα, θα συμπληρώσω κι από τα νοίκια.ΒΟΥΛΑ: Ποια νοίκια;ΑΝΝΕΤΩ: … Του δωματίου, ματάκια μου.ΜΑΡΙΑ: Ποιου δωματίου;ΑΝΝΕΤΩ: Αυτουνού εδώ να σε χαρώ… έχω και κανένα άλλο;ΜΑΡΙΑ: (Στη ΒΟΥΛΑ). Τι σου 'λεγα; Δεν σου 'λεγα ότι αυτή θα κάνει στο τέλος του κεφαλιού της χωρίς να ρωτήσει κανέναν…; Να τα.ΒΟΥΛΑ: (Άγρια). Εμ δεν θα κάνει…!ΑΝΝΕΤΩ: (Τινάζεται ξαναμμένη). Θα κάνω και θα παρακάνω… Δικό μου είναι το δωμάτιο και το επινοικιάζω, ό,τι θέλω το κάνω… Το δικό μου δωμάτιο δώνω, δε δώνω το δικό σας… Ορίστε μας!ΜΑΡΙΑ: Είσαι αναίστητη… Εδώ είμαστε σα μια οικογένεια και πας τώρα να μας κουβαλήσεις μια ξένη εδώ μέσα… Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Άσμα ασμάτων, Μαουτχάζουζεν, Ιάκωβος Καμπανέλλης Τι ωραία που είν’ η αγάπη μουμε το καθημερνό της φόρεμακι ένα χτενάκι στα μαλλιά.Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία. Κοπέλες του Άουσβιτς,του Νταχάου κοπέλες,μην είδατε την αγάπη μου; Την είδαμε σε μακρινό ταξίδι,δεν είχε πιά το φόρεμά τηςούτε χτενάκι στα μαλλιά. Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου,η χαϊδεμένη από τη μάνα τηςκαι τ’ αδελφού της τα φιλιά.Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία. Κοπέλες του Μαουτχάουζεν,κοπέλες του Μπέλσεν,μην είδατε την αγάπη μου; Την είδαμε στην παγερή πλατείαμ’ ένα αριθμό στο άσπρο της το χέρι,με κίτρινο άστρο στην καρδιά. Τι ωραία που είν’ η αγάπη μου,η χαϊδεμένη από τη μάνα τηςκαι τ’ αδελφού της τα φιλιά.Κανείς δεν ήξερε πως είναι τόσο ωραία. Όσο ο Ιορδάνης ηδονίζεται τ' άστρα τ' ουρανού, ας μην ξεχνούμε τ' άστρα των ανθρώπων. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
wereniki Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Έκτορας και Ανδρομάχη (από το παραμύθι χωρίς όνομα)Στίχοι: Ιάκωβος ΚαμπανέλληςΜουσική: Μάνος ΧατζιδάκιςΠρώτη εκτέλεση: Λάκης Παππάς Από το Τρωικό κάστρο η Ανδρομάχηστον Έκτορα που κίναε για τη μάχηφώναξε με φωνή φαρμακωμένη: «Στρατιώτη μου, τη μάχη θα κερδίσει, όποιος πολύ το λαχταρά να ζήσει.Όποιος στη μάχη πάει για να πεθάνει, στρατιώτη μου για πόλεμο δεν κάνει» Έτσι κι εμένα η κόρη του Γαβρίλησαν έφευγα στις 20 τ' Απρίλημου φώναξε ψηλά από το μπαλκόνι: «Στρατιώτη αν θες τη μάχη να κερδίσεις,μια κοπελίτσα κοίτα ν' αγαπήσεις.Όποιος το γυρισμό του όρκο δεν κάνει, στρατιώτη μου, τον πόλεμο το χάνει» αποχαιρετισμός Το σύμπαν της τέχνης & οι τέχνες τ’ ουρανού
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 30, 2011 Ηλιακό Ρολόι, Πόλη του Μεξικού Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31, 2011 Ηλιακό Ρολόι New Globe Theatre Courtyard, Johanna Migdal- Brookbrae Ltd., Λονδίνο, 1998 Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
wereniki Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31, 2011 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 31, 2011 Προφανώς γνωρίζετε το αστρονομικό ρολόι της Πράγας, που σχεδιάστηκε από τον Mikulas του Kadan το 1410. Βομβαρδίστηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, αλλά είναι πλέον πλήρως λειτουργικό και μοναδικό στον κόσμο. Ασφαλώς έχετε ακούσει για τον αστρολάβο που διαθέτει, τα ζώδια, τους Τροπικούς Αιγόκερου και Καρκίνου, τη Βαβυλωνιακή ώρα που δείχνει, τη διάρκεια των ωρών που ποικίλουν ανάλογα με τις εποχές, το ημερολόγιο και την παρέλαση των Αποστόλων κάθε ώρα, τις συμβολικές μορφές της Ματαιοδοξίας – Φιλαργυρίας – Θανάτου – Τούρκου, τα αγαλματίδια του Μιχαήλ Αρχαγγέλου, ενός Φιλοσόφου, ενός Αστρονόμου κι ενός Χρονικογράφου! Δεν ξέρω όμως, αν γνωρίζετε, πως μετά την ολοκλήρωση του ρολογιού, τύφλωσαν τον σχεδιαστή και κατασκευαστή, για να μην μπορέσει ποτέ ξανά, να κατασκευάσει το ίδιο και να παραμείνει έτσι το αστρονομικό ρολόι της Πράγας μοναδικό!!! Το σύμπαν της τέχνης & οι τέχνες τ’ ουρανού
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 La robe du soir, René Magritte, 1955 Άλλο δεν θέλει η Τέχνη από το να αποπειραθείς την απαγόρευσή της. Τότε θεριεύει, ζωντανεύει, διακινείται και θρυλείται, πεισμώνει και δαγκώνει, σε ματώνει σαν διατηρείς αθάνατη την φλόγα της με καύσιμο την δική σου εφήμερη στενότητα. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 La robe du soir, N. Hussein, 2011 Η Τέχνη παραμονεύει και μας προκαλεί να την πολεμήσουμε, έχοντας στήσει με μαεστρία την παγίδα της.Μπορούμε να αποφύγουμε την παγίδα. Αν την αφήσουμε να μας συμπαρασύρει, αν ακούσουμε την φωνή της, αν ριγήσουμε στο χάδι της, αν γευτούμε το αίνιγμά της, αν κοκκινήσουμε στο πείραγμά της, αν δούμε το φεγγάρι που μας δείχνει, αν παίξουμε μαζί της. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 The Zoo in the Sky, Piano Pieces for Children with Small Hands, Karen Tanaka, 1994 Τα κομμάτια φέρουν ονόματα αστερισμών, ενώ 4 από αυτά ονομάζονται Star Song Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Zoo In The Sky: A Book of Animal Constellations, Jacqueline Mitton, Christina Balit Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Starfinder, Carol Sttot, DK Astronomy, 2007 Με την άφθαστη ποιότητα της DK Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Mr. Planet, Yonezawa, 1969 Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Περί φύσεως, Παρμενίδης o Ελεάτης, 6ος-5ος αιώνας πχ IἽπποι ταί με φέρουσιν, ὅσον τ΄ ἐπὶ θυμὸς ἱκάνοι,πέμπον, ἐπεί μ΄ ἐς ὁδὸν βῆσαν πολύφημον ἄγουσαιδαίμονες, ἣ κατὰ πάντ΄ ἄστη φέρει εἰδότα φῶτα·τῇ φερόμην· τῇ γάρ με πολύφραστοι φέρον ἵπποι [5] ἅρμα τιταίνουσαι, κοῦραι δ΄ ὁδὸν ἡγεμόνευον.Ἄξων δ΄ ἐν χνοίῃσιν ἵει σύριγγος ἀυτήναἰθόμενος - δοιοῖς γὰρ ἐπείγετο δινωτοῖσινκύκλοις ἀμφοτέρωθεν -, ὅτε σπερχοίατο πέμπεινἩλιάδες κοῦραι, προλιποῦσαι δώματα Νυκτός, [10] εἰς φάος, ὠσάμεναι κράτων ἄπο χερσὶ καλύπτρας.Ἔνθα πύλαι Νυκτός τε καὶ Ἤματός εἰσι κελεύθων,καί σφας ὑπέρθυρον ἀμφὶς ἔχει καὶ λάινος οὐδός·αὐταὶ δ΄ αἰθέριαι πλῆνται μεγάλοισι θυρέτροις·τῶν δὲ Δίκη πολύποινος ἔχει κληῖδας ἀμοιβούς. [15] Τὴν δὴ παρφάμεναι κοῦραι μαλακοῖσι λόγοισινπεῖσαν ἐπιφράδέως, ὥς σφιν βαλανωτὸν ὀχῆαἀπτερέως ὤσειε πυλέων ἄπο· ταὶ δὲ θυρέτρωνχάσμ΄ ἀχανὲς ποίησαν ἀναπτάμεναι πολυχάλκουςἄξονας ἐν σύριγξιν ἀμοιβαδὸν εἰλίξασαι [20] γόμφοις καὶ περόνῃσιν ἀρηρότε· τῇ ῥα δι΄ αὐτέωνἰθὺς ἔχον κοῦραι κατ΄ ἀμαξιτὸν ἅρμα καὶ ἵππους.Καί με θεὰ πρόφρων ὑπεδέξατο, χεῖρα δὲ χειρίδεξιτερὴν ἕλεν, ὧδε δ΄ ἔτος φάτο καί με προσηύδα·ὦ κοῦρ΄ ἀθανάτοισι συνάορος ἡνιόχοισιν, [25] ἵπποις ταί σε φέρουσιν ἱκάνων ἡμέτερον δῶ,χαῖρ΄, ἐπεὶ οὔτι σε μοῖρα κακὴ προὔπεμπε νέεσθαιτήνδ΄ ὁδόν - ἦ γὰρ ἀπ΄ ἀνθρώπων ἐκτὸς πάτου ἐστίν-,ἀλλὰ θέμις τε δίκη τε. Χρεὼ δέ σε πάντα πυθέσθαιἠμέν Ἀληθείης εὐκυκλέος ἀτρεμὲς ἦτορ [30] ἠδὲ βροτῶν δόξας, ταῖς οὐκ ἔνι πίστις ἀληθής.Ἀλλ΄ ἔμπης καὶ ταῦτα μαθήσεαι, ὡς τὰ δοκοῦνταχρῆν δοκίμως εἶναι διὰ παντὸς πάντα περῶντα. II Εἰ δ΄ ἄγ΄ ἐγὼν ἐρέω, κόμισαι δὲ σὺ μῦθον ἀκούσας,αἵπερ ὁδοὶ μοῦναι διζήσιός εἰσι νοῆσαι·ἡ μὲν ὅπως ἔστιν τε καὶ ὡς οὐκ ἔστι μὴ εἶναι,Πειθοῦς ἐστι κέλευθος - Ἀληθείῃ γὰρ ὀπηδεῖ -, [5] ἡ δ΄ ὡς οὐκ ἔστιν τε καὶ ὡς χρεών ἐστι μὴ εἶναι,τὴν δή τοι φράζω παναπευθέα ἔμμεν ἀταρπόν·οὔτε γὰρ ἂν γνοίης τό γε μὴ ἐὸν - οὐ γὰρ ἀνυστόν -οὔτε φράσαις· ΙΙΙ ... τὸ γὰρ αὐτὸ νοεῖν ἐστίν τε καὶ εἶναι. ΙV Λεῦσσε δ΄ ὅμως ἀπεόντα νόῳ παρεόντα βεβαίως·οὐ γὰρ ἀποτμήξει τὸ ἐὸν τοῦ ἐόντος ἔχεσθαιοὔτε σκιδνάμενον πάντῃ πάντως κατὰ κόσμονοὔτε συνιστάμενον. V Ξυνὸν δέ μοί ἐστιν, ὁππόθεν ἄρξωμαι· τόθι γὰρ πάλιν ἵξομαι αὖθις. VΙ Χρὴ τὸ λέγειν τε νοεῖν τ΄ ἐὸν ἔμμεναι· ἔστι γὰρ εἶναι,μηδὲν δ΄ οὐκ ἔστιν· τά σ΄ ἐγὼ φράζεσθαι ἄνωγα.Πρώτης γάρ σ΄ ἀφ΄ ὁδοῦ ταύτης διζήσιος <εἴργω>,αὐτὰρ ἔπειτ΄ ἀπὸ τῆς, ἣν δὴ βροτοὶ εἰδότες οὐδέν [5] πλάττονται, δίκρανοι· ἀμηχανίη γὰρ ἐν αὐτῶνστήθεσιν ἰθύνει πλακτὸν νόον· οἱ δὲ φοροῦνται.κωφοὶ ὁμῶς τυφλοί τε, τεθηπότες, ἄκριτα φῦλα,οἷς τὸ πέλειν τε καὶ οὐκ εἶναι ταὐτὸν νενόμισταικοὐ ταὐτόν, πάντων δὲ παλίντροπός ἐστι κέλευθος. VΙΙ Οὐ γὰρ μήποτε τοῦτο δαμῇ εἶναι μὴ ἐόντα·ἀλλὰ σὺ τῆσδ΄ ἀφ΄ ὁδοῦ διζήσιος εἶργε νόημα·μηδέ σ΄ ἔθος πολύπειρον ὁδὸν κατὰ τήνδε βιάσθω,νωμᾶν ἄσκοπον ὄμμα καὶ ἠχήεσσαν ἀκουήν [5] καὶ γλῶσσαν, κρῖναι δὲ λόγῳ πολύδηριν ἔλεγχονἐξ ἐμέθεν ῥηθέντα. VΙΙΙ Μόνος δ΄ ἔτι μῦθος ὁδοῖολείπεται ὡς ἔστιν· ταύτῃ δ΄ ἐπὶ σήματ΄ ἔασιπολλὰ μάλ΄, ὡς ἀγένητον ἐὸν καὶ ἀνώλεθρόν ἐστιν,ἔστι γὰρ οὐλομελές τε καὶ ἀτρεμὲς ἠδ΄ ἀτέλεστον· [5] οὐδέ ποτ΄ ἦν οὐδ΄ ἔσται, ἐπεὶ νῦν ἔστιν ὁμοῦ πᾶν,ἕν, συνεχές· τίνα γὰρ γένναν διζήσεαι αὐτοῦ;πῇ πόθεν αὐξηθέν ; οὔτ΄ ἐκ μὴ ἐόντος ἐάσσωφάσθαι σ΄ οὐδὲ νοεῖν· οὐ γὰρ φατὸν οὐδὲ νοητόνἔστιν ὅπως οὐκ ἔστι. Τί δ΄ ἄν μιν καὶ χρέος ὦρσεν [10] ὕστερον ἢ πρόσθεν, τοῦ μηδενὸς ἀρξάμενον, φῦν ;οὕτως ἢ πάμπαν πελέναι χρεών ἐστιν ἢ οὐχί.Οὐδὲ ποτ΄ ἐκ μὴ ἐόντος ἐφήσει πίστιος ἰσχύςγίγνεσθαί τι παρ΄ αὐτό· τοῦ εἵνεκεν οὔτε γενέσθαιοὔτ΄ ὄλλυσθαι ἀνῆκε Δίκη χαλάσασα πέδῃσιν, [15] ἀλλ΄ ἔχει· ἡ δὲ κρίσις τούτων ἐν τῷδ΄ ἔστιν·ἔστιν ἢ οὐκ ἔστιν· κέκριται δ΄ οὖν, ὥσπερ ἀνάγκη,τὴν μὲν ἐᾶν ἀνόητον ἀνώνυμον - οὐ γὰρ ἀληθήςἔστιν ὁδός - τὴν δ΄ ὥστε πέλειν καὶ ἐτήτυμον εἶναι.Πῶς δ΄ ἂν ἔπειτα πέλοιτὸ ἐόν ; πῶς δ΄ ἄν κε γένοιτο ; [20] εἰ γὰρ ἔγεντ΄, οὐκ ἔστι, οὐδ΄ εἴ ποτε μέλλει ἔσεσθαι.Τὼς γένεσις μὲν ἀπέσβεσται καὶ ἄπυστος ὄλεθρος.Οὐδὲ διαιρετόν ἐστιν, ἐπεὶ πᾶν ἐστιν ὁμοῖον·οὐδέ τι τῇ μᾶλλον, τό κεν εἴργοι μιν συνέχεσθαι,οὐδέ τι χειρότερον, πᾶν δ΄ ἔμπλεόν ἐστιν ἐόντος. [25] Τῷ ξυνεχὲς πᾶν ἐστιν· ἐὸν γὰρ ἐόντι πελάζει.Αὐτὰρ ἀκίνητον μεγάλων ἐν πείρασι δεσμῶνἔστιν ἄναρχον ἄπαυστον, ἐπεὶ γένεσις καὶ ὄλεθροςτῆλε μάλ΄ ἐπλάχθησαν, ἀπῶσε δὲ πίστις ἀληθής.Ταὐτόν τ΄ ἐν ταὐτῷ τε μένον καθ΄ ἑαυτό τε κεῖται [30] χοὔτως ἔμπεδον αὖθι μένει· κρατερὴ γὰρ Ἀνάγκηπείρατος ἐν δεσμοῖσιν ἔχει, τό μιν ἀμφὶς ἐέργει,οὕνεκεν οὐκ ἀτελεύτητον τὸ ἐὸν θέμις εἶναι·ἔστι γὰρ οὐκ ἐπιδεές· μὴ ἐὸν δ΄ ἂν παντὸς ἐδεῖτο.Ταὐτὸν δ΄ ἐστὶ νοεῖν τε καὶ οὕνεκεν ἔστι νόημα. [35] Οὐ γὰρ ἄνευ τοῦ ἐόντος, ἐν ᾧ πεφατισμένον ἐστίν,εὑρήσεις τὸ νοεῖν· οὐδ΄ ἦν γὰρ <ἢ> ἔστιν ἢ ἔσταιἄλλο πάρεξ τοῦ ἐόντος, ἐπεὶ τό γε Μοῖρ΄ ἐπέδησενοὖλον ἀκίνητόν τ΄ ἔμεναι· τῷ πάντ΄ ὄνομ΄ ἔσται,ὅσσα βροτοὶ κατέθεντο πεποιθότες εἶναι ἀληθῆ, [40] γίγνεσθαί τε καὶ ὄλλυσθαι, εἶναί τε καὶ οὐχί,καὶ τόπον ἀλλάσσειν διά τε χρόα φανὸν ἀμείβειν.Αὐτὰρ ἐπεὶ πεῖρας πύματον, τετελεσμένον ἐστίπάντοθεν, εὐκύκλου σφαίρης ἐναλίγκιον ὄγκῳ,μεσσόθεν ἰσοπαλὲς πάντῃ· τὸ γὰρ οὔτε τι μεῖζον [45] οὔτε τι βαιότερον πελέναι χρεόν ἐστι τῇ ἢ τῇ.Οὔτε γὰρ οὐκ ἐὸν ἔστι, τό κεν παύοι μιν ἱκνεῖσθαιεἰς ὁμόν, οὔτ΄ ἐὸν ἔστιν ὅπως εἴη κεν ἐόντοςτῇ μᾶλλον τῇ δ΄ ἧσσον, ἐπεὶ πᾶν ἐστιν ἄσυλον·οἷ γὰρ πάντοθεν ἶσον, ὁμῶς ἐν πείρασι κύρει. [50] Ἐν τῷ σοι παύω πιστὸν λόγον ἠδὲ νόημαἀμφὶς ἀληθείης· δόξας δ΄ ἀπὸ τοῦδε βροτείαςμάνθανε κόσμον ἐμῶν ἐπέων ἀπατηλὸν ἀκούων.Μορφὰς γὰρ κατέθεντο δύο γνώμας ὀνομάζειν·τῶν μίαν οὐ χρεών ἐστιν - ἐν ᾧ πεπλανημένοι εἰσίν -· [55] τἀντία δ΄ ἐκρίναντο δέμας καὶ σήματ΄ ἔθεντοχωρὶς ἀπ΄ ἀλλήλων, τῇ μὲν φλογὸς αἰθέριον πῦρ,ἤπιον ὄν, μέγ΄ ἐλαφρόν, ἑωυτῷ πάντοσε τωὐτόν,τῷ δ΄ ἑτέρῳ μὴ τωὐτόν· ἀτὰρ κἀκεῖνο κατ΄ αὐτότἀντία νύκτ΄ ἀδαῆ, πυκινὸν δέμας ἐμβριθές τε. [60] Τόν σοι ἐγὼ διάκοσμον ἐοικότα πάντα φατίζω,ὡς οὐ μή ποτέ τίς σε βροτῶν γνώμη παρελάσσῃ. IX Αὐτὰρ ἐπειδὴ πάντα φάος καὶ νὺξ ὀνόμασταικαὶ τὰ κατὰ σφετέρας δυνάμεις ἐπὶ τοῖσί τε καὶ τοῖς,πᾶν πλέον ἐστὶν ὁμοῦ φάεος καὶ νυκτὸς ἀφάντουἴσων ἀμφοτέρων, ἐπεὶ οὐδετέρῳ μέτα μηδέν. X Εἴσῃ δ΄ αἰθερίαν τε φύσιν τά τ΄ ἐν αἰθέρι πάντασήματα καὶ καθαρᾶς εὐαγέος ἠελίοιολαμπάδος ἔργ΄ ἀίδηλα καὶ ὁππόθεν ἐξεγένοντο,ἔργα τε κύκλωπος πεύσῃ περίφοιτα σελήνης [5] καὶ φύσιν, εἰδήσεις δὲ καὶ οὐρανὸν ἀμφὶς ἔχονταἔνθεν ἔφυ τε καὶ ὥς μιν ἄγουσ΄ ἐπέδησεν Ἀνάγκηπείρατ΄ ἔχειν ἄστρων. XI πῶς γαῖα καὶ ἥλιος ἠδὲ σελήνηαἰθήρ τε ξυνὸς γάλα τ΄ οὐράνιον καὶ ὄλυμποςἔσχατος ἠδ΄ ἄστρων θερμὸν μένος ὡρμήθησανγίγνεσθαι. XII Αἱ γὰρ στεινότεραι πλῆντο πυρὸς ἀκρήτοιο,αἱ δ΄ ἐπὶ ταῖς νυκτός, μετὰ δὲ φλογὸς ἵεται αἶσα·ἐν δὲ μέσῳ τούτων δαίμων ἣ πάντα κυβερνᾷ·πάντα γὰρ <ἣ> στυγεροῖο τόκου καὶ μίξιος ἄρχει [5] πέμπουσ΄ ἄρσενι θῆλυ μιγῆν τό τ΄ ἐναντίον αὖτιςἄρσεν θηλυτέρῳ. XIII Πρώτιστον μὲν Ἔρωτα θεῶν μητίσατο πάντων… XIV Νυκτιφαὲς περὶ γαῖαν ἀλώμενον ἀλλότριον φῶς… XV αἰεὶ παπταίνουσα πρὸς αὐγὰς ἠελίοιο. XVa ὑδατόριζον εἶπειν τὴν γῆν XVI Ὡς γὰρ ἕκαστος ἔχει κρᾶσιν μελέων πολυπλάγκτων,τὼς νόος ἀνθρώποισι παρίσταται· τὸ γὰρ αὐτόἔστιν ὅπερ φρονέει μελέων φύσις ἀνθρώποισινκαὶ πᾶσιν καὶ παντί· τὸ γὰρ πλέον ἐστὶ νόημα. XVII δεξιτεροῖσιν μὲν κούρους, λαιοῖσι δὲ κούρας… XVIII Femina virque simul Veneris cum germina miscent,Venis informans diverso ex sanguine virtusTemperiem servans bene condita corpora fingit.Nam si virtutes permixto semine pugnentNec faciant unam permixto in corpore, diraeNascentem gemino vexabunt semine sexum. XIX Οὕτω τοι κατὰ δόξαν ἔφυ τάδε καί νυν ἔασικαὶ μετέπειτ΄ ἀπὸ τοῦδε πελευτήσουσι τραφέντα·τοῖς δ΄ ὄνομ΄ ἄνθρωποι κατέθεντ΄ ἐπίσημον ἑκάστῳ. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 On The Meridian Of The Night, Songs of the sea children, Carman Bliss, 1861-1929 On the meridian of the nightAlcar the Tester marks high June ;Arcturus knows his zenith fame ;No grass-head sleeps upon the dune.And up from the southeastern sea,Antares, the red summer star,Brings back the ardours of the earth,Like fire opals in a jar :The frail and misty sense of thingsBeyond mortality's ado,The soft delirium of dream,And joy pale virgins never knew. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Nightsky Pedestal Gemstone Globe, Artisans- Guildford Astronomical Society Μαύρος αχάτης, 1531 άστρα από μήτρα μαργαριταριού, χρυσός, άργυρος και αραγωνίτης. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 1, 2011 Children of the Sea, Heaven and Hell, Black Sabbath, 1980 In the misty morning, on the edge of timeWe've lost the rising sun, a final signAs the misty morning rolls away to dieReaching for the stars, we blind the sky We sailed across the air before we learned to flyWe thought that it could never endWe'd glide above the ground before we learned to run, runNow it seems our world has come undone Oh they say that it's overAnd it just had to beOoh they say that it's overWe're lost children of the sea, oh We made the mountains shake with laughter as we playedHiding in our corner of the worldThen we did the demon dance and rushed to nevermoreThrew away the key and locked the door Oh they say that it's over, yeahAnd it just had to beYes they say that it's overWe're lost children of the sea In the misty morning, on the edge of timeWe've lost the rising sun, a final signAs the misty morning rolls away to dieReaching for the stars, we blind the sky Oh they say that it's over, yeahAnd it just had to beOh they say that it's overPoor lost children of the sea, yeah LOOK OUT! the sky is falling down!LOOK OUT! The world is spinning round and round and round!LOOK OUT! The sun is going black, blackLOOK OUT! It's never never never coming back, LOOK OUT! Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
Προτεινόμενες αναρτήσεις