Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Ο προσκυνητής, Αλκίνοος Ιωαννίδης

 

Τα βουνά περνάω

και τις θάλασσες περνώ

Κάποιον αγαπάω

Δυο ευχές κρατάω

και δυο τάματα κρατώ

Περπατώ και πάω

 

Κάποιος είπε πως η αγάπη

σ' ένα αστέρι κατοικεί

αύριο βράδυ θα 'μαι εκεί

Κάποιος είπε πως ο έρωτας

για μια στιγμή κρατά

αύριο βράδυ θα 'ναι αργά

 

Στα πουλιά μιλάω

και στα δέντρα τραγουδώ

Κάποιον αγαπάω

Κι όταν τραγουδάω

προσευχές παραμιλώ

περπατώ και πάω

 

Κάποιος είπε πως ο δρόμος

είναι η φλέβα της φωτιάς

ψυχή μου πάντα να κυλάς

Κάποιος είπε πως ταξίδι

είναι μόνο η προσευχή

καρδιά μου να 'σαι ζωντανή

 

Κάποιος είπε πως η αγάπη

σ' ένα αστέρι κατοικεί

αύριο βράδυ θα 'μαι εκεί

Κάποιος είπε πως ο έρωτας

για μια στιγμή κρατά

αύριο βράδυ θα'ναι αργά

84934594_images(15).jpg.0f0e59c5f50c249cddf2058c34b1d549.jpg

διὸ πολλοί φασι τῶν σοφῶν οἱ μὲν ἁρμονίαν εἶναι τὴν ψυχήν, οἱ δ’ ἔχειν ἁρμονίαν.

Αριστοτέλης.

  • Απαντήσεις 11.2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δημοσιεύτηκε
Ο Γαλιλαίος δείχνει στον Δόγη της Βενετίας Λεονάρντο Ντονά το τηλεσκόπιο (γκραβούρα εποχής)

9761271.jpg.b4af24aa5a94f1cbd4e5214d0c6532eb.jpg

διὸ πολλοί φασι τῶν σοφῶν οἱ μὲν ἁρμονίαν εἶναι τὴν ψυχήν, οἱ δ’ ἔχειν ἁρμονίαν.

Αριστοτέλης.

Δημοσιεύτηκε

Ο μαγικός σωλήνας

Αυτό που σήμερα αποκαλούμε τηλεσκόπιο του Γαλιλαίου δεν είναι τίποτε περισσότερο από μισό ζευγάρι φθηνά κιάλια. Αποτελείται από έναν σωλήνα στα άκρα του οποίου έχουν τοποθετηθεί δύο φακοί: ένας αμφίκυρτος- συγκλίνων- στην πλευρά του σωλήνα που στρέφεται προς το αντικείμενο (ο αντικειμενικός φακός) και ένας αμφίκοιλοςαποκλίνων- φακός στην πλευρά του τηλεσκοπίου από την οποία παρατηρούμε (ο προσοφθάλμιος φακός). Με το τηλεσκόπιο αυτό δεν μπορούμε να πετύχουμε εύκολα μεγάλη μεγέθυνση, βλέπουμε όμως τα είδωλα όρθια, όπως είναι στην πραγματικότητα. Μερικά από τα πρώτα τηλεσκόπια του Γαλιλαίου έχουν διασωθεί και φυλάσσονται στο μουσείο του Αστεροσκοπείου Αρτσέτρι (Αrcetri) της Φλωρεντίας. Ο αντικειμενικός φακός τους έχει διάμετρο μόλις μερικά εκατοστά και η ποιότητα των φακών είναι χειρότερη ακόμη και από αυτή των φθηνότερων ερασιτεχνικών τηλεσκοπίων που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.

 

Ο Κέπλερ έμαθε για το τηλεσκόπιο και τις αστρονομικές παρατηρήσεις του Γαλιλαίου το 1610 και αποφάσισε να κατασκευάσει και ο ίδιος ένα τέτοιο όργανο. Ο Κέπλερ δεν περιορίστηκε να «αντιγράψει» το όργανο που είχε κατασκευάσει ο Γαλιλαίος, αλλά πειραματίστηκε και με άλλες διατάξεις φακών. Ετσι διαπίστωσε ότι αν αντικαταστήσουμε τον αποκλίνοντα προσοφθάλμιο φακό που χρησιμοποιούσε ο Γαλιλαίος με έναν συγκλίνοντα, είναι δυνατόν να επιτύχουμε πολύ μεγαλύτερη μεγέθυνση. Αυτό το είδος τηλεσκοπίου αποκαλείται τηλεσκόπιο του Κέπλερ και χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα από τους αστρονόμους. Το τηλεσκόπιο του Κέπλερ έχει το ελάττωμα να δείχνει τα είδωλα ανεστραμμένα, δηλαδή ανάποδα απ΄ ό,τι φαίνονται με γυμνό μάτι, αλλά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τους αστρονόμους, αφού ούτως ή άλλως η έννοιες «πάνω» και «κάτω» δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία στην παρατήρηση των ουράνιων αντικειμένων. Οταν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το τηλεσκόπιο του Κέπλερ για επίγεια παρατήρηση χρησιμοποιούμε δύο επίπεδα κάτοπτρα για να «αναστρέψουμε» την εικόνα. Με τον τρόπο αυτόν είναι κατασκευασμένα και τα σύγχρονα ακριβά κιάλια.

 

http://www.tovima.gr/science/article/?aid=249155

 

Από την εποχή του Γαλιλαίου και του Κέπλερ η εξέλιξη της κατασκευής και των δυνατοτήτων των τηλεσκοπίων ήταν αλματώδης, ειδικά τον τελευταίο αιώνα. Στα σύγχρονα μεγάλα τηλεσκόπια δεν χρησιμοποιούμε πια αντικειμενικούς φακούς, όπως έκαναν ο Γαλιλαίος και ο Κέπλερ, αλλά κάτοπτρα, μια ιδέα που οφείλουμε σε έναν άλλον σημαντικό επιστήμονα, τον Νεύτωνα. Τα μεγαλύτερα τηλεσκόπια σήμερα έχουν αντικειμενικά κάτοπτρα διαμέτρου 10 μέτρων τα οποία συλλέγουν 1 εκατ. φορές περισσότερο φως απ΄ όσο συγκέντρωναν τα πρώτα τηλεσκόπια του Γαλιλαίου. Ετσι μας επιτρέπουν, μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτρονικής απεικόνισης των ειδώλων, να παρατηρήσουμε δεκάδες εκατ. φορές πιο αμυδρά ουράνια σώματα από αυτά που μπορούσε να παρατηρήσει με το πρώτο του τηλεσκόπιο ο Γαλιλαίος.

1991403801_magikossolinas.jpg.0f196694ef844edc26613ec162d38aac.jpg

διὸ πολλοί φασι τῶν σοφῶν οἱ μὲν ἁρμονίαν εἶναι τὴν ψυχήν, οἱ δ’ ἔχειν ἁρμονίαν.

Αριστοτέλης.

Δημοσιεύτηκε

Η νύχτα δίψασε για ίσκιους

 

Στίχοι: Federico Garcia Lorca

Μουσική: Δημήτρης Μαραμής

Πρώτη εκτέλεση: Μίνως Θεοχάρης

 

 

Η νύχτα δίψασε για ίσκιους

για χείλη δίψασε η πηγή

στενάζει ο άνεμος στα φύλλα

κι είναι η σελήνη μοναχή

 

Μα εγώ διψώ για ένα τραγούδι

να φτάνει ως τους ουρανούς

δίχως φεγγάρια δίχως κρίνους

και δίχως έρωτες νεκρούς

 

Ένα τραγούδι όλο γαλήνη

ένα τραγούδι φωτεινό

παρθένο από την αγωνία

κι από τη θλίψη ορφανό

 

Η νύχτα δίψασε για ίσκιους

για χείλη δίψασε η πηγή

μα εγώ διψώ για ένα τραγούδι

να φτάνει μέσα στην ψυχή

art1z.jpg.7eae916c4eae1e138d5efe189cc7206a.jpg

full-snow-moon.jpg.fefa62e6e1fc0692660ab7327dadae5f.jpg

Δημοσιεύτηκε

Επιμύθιο II:

Πατάτε με σεβασμό την άσφαλτο. Από κάτω της υπάρχουν πέτρες πού ονειρεύονται κήπους.

από το

«Το οριζόντιο ύψος και άλλες αφύσικες ιστορίες» (εκδόσεις Κίχλη) Αργύρης Χιόνης..

argyxion.jpg.506cb74b0cd827983152efb9e653c230.jpg

Δημοσιεύτηκε

...Το ραγισμένο ηλιόγερμα λιγόστεψε κι εχάθη

κι έμοιαζε πλάνη να ζητάς τα δώρα τ' ουρανού.

Χαμήλωναν τα μάτια σου. Του φεγγαριού τ' αγκάθι

βλάστησε και φοβήθηκες τους ίσκιους του βουνού.

 

...Μες στον καθρέφτη η αγάπη μας, πώς πάει και λιγοστεύει

μέσα στον ύπνο τα όνειρα, σκολειό της λησμονιάς

μέσα στα βάθη του καιρού, πώς η καρδιά στενεύει

και χάνεται στο λίκνισμα μιας ξένης αγκαλιάς...

 

Ερωτικός Λόγος - Γιώργος Σεφέρης

 

1349901505_Pikasso.jpg.31777c916d7e4c98fb32588626cd7207.jpg

κορίτσι μπροστά στον καθρέφτη, Pikasso

Δημοσιεύτηκε

Dawn of the Planets, Luis Argerich, 2011

 

APOD 07/05/11

 

Υπέροχη απεικόνιση της πλανητικής ευθυγράμμισης λίγο προ της ανατολής της 5ης Μαΐου 2011 στο Μπουένος Άιρες. Από την κορυφή ξεκινώντας: Αφροδίτη, Ερμής, Δίας, Άρης.

IMG_0091_argerich.thumb.jpg.a69a13a5a002142ff1af45674c99c5d7.jpg

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Hymn Before Sun-rise, In The Vale Of Chamouni, Samuel Taylor Coleridge,1802

 

Hast thou a charm to stay the morning-star

In his steep course ? So long he seems to pause

On thy bald awful head, O sovran BLANC,

The Arve and Arveiron at thy base

Rave ceaselessly ; but thou, most awful Form!

Risest from forth thy silent sea of pines,

How silently ! Around thee and above

Deep is the air and dark, substantial, black,

An ebon mass : methinks thou piercest it,

As with a wedge ! But when I look again,

It is thine own calm home, thy crystal shrine,

Thy habitation from eternity !

O dread and silent Mount ! I gazed upon thee,

Till thou, still present to the bodily sense,

Didst vanish from my thought: entranced in prayer

I worshipped the Invisible alone.

Yet, like some sweet beguiling melody,

So sweet, we know not we are listening to it,

Thou, the meanwhile, wast blending with my Thought,

Yea, with my Life and Life's own secret joy :

Till the dilating Soul, enrapt, transfused,

Into the mighty vision passing -- there

As in her natural form, swelled vast to Heaven !

Awake, my soul ! not only passive praise

Thou owest ! not alone these swelling tears,

Mute thanks and secret ecstasy! Awake,

Voice of sweet song! Awake, my heart, awake

Green vales and icy cliffs, all join my Hymn.

Thou first and chief, sole sovereign of the Vale !

O struggling with the darkness all the night,

And visited all night by troops of stars,

Or when they climb the sky or when they sink :

Companion of the morning-star at dawn,

Thyself Earth's rosy star, and of the dawn

Co-herald : wake, O wake, and utter praise !

Who sank thy sunless pillars deep in Earth ?

Who filled thy countenance with rosy light ?

Who made thee parent of perpetual streams ?

And you, ye five wild torrents fiercely glad !

Who called you forth from night and utter death,

From dark and icy caverns called you forth,

Down those precipitous, black, jaggéd rocks,

For ever shattered and the same for ever ?

Who gave you your invulnerable life,

Your strength, your speed, your fury, and your joy,

Unceasing thunder and eternal foam ?

And who commanded (and the silence came),

Here let the billows stiffen, and have rest ?

Ye Ice-falls ! ye that from the mountain's brow

Adown enormous ravines slope amain --

Torrents, methinks, that heard a mighty voice,

And stopped at once amid their maddest plunge !

Motionless torrents! silent cataracts !

Who made your glorious as the Gates of Heaven

Beneath the keen full moon ? Who bade the sun

Clothe you with rainbows ? Who, with living flowers

Of loveliest blue, spread garlands at your feet ? --

God ! let the torrents, like a shout of nations,

Answer ! and let the ice-plains echo, God !

God ! sing ye meadow-streams with gladsome voice !

Ye pine-groves, with your soft and soul-like sounds !

And they too have a voice, yon piles of snow,

And in their perilous fall shall thunder, God !

Ye living flowers that skirt the eternal frost !

Ye wild goats sporting round the eagle's nest !

Yet eagles, play-mates of the mountain-storm !

Ye lightnings, the dread arrows of the clouds !

Ye signs and wonders of the element !

Utter forth God, and fill the hills with praise !

Thou too, hoar Mount ! with thy sky-pointing peaks,

Oft from whose feet the avalanche, unheard,

Shoots downward, glittering through the pure serene

Into the depth of clouds, that veil thy breast --

Thou too again, stupendous Mountain ! thou

That as I raise my head, awhile bowed low

In adoration, upward from thy base

Slow travelling with dim eyes suffused with tears,

Solemnly seemest, like a vapoury cloud,

To rise before me -- Rise, O ever rise,

Rise like a cloud of incense from the Earth !

Thou kingly Spirit throned among the hills,

Thou dread ambassador from Earth to Heaven,

Great Hierarch ! tell thou the silent sky,

And tell the stars, and tell yon rising sun

Earth, with her thousand voices, praises God.

pd2284631.jpg.117027296cb763571a31385c128f58b2.jpg

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Φανταστείτε, να είχαμε επιτρέψει στη μουσική, να κατοικήσει στις απλές, καθημερινές μας δραστηριότητες! Θα ζούσαμε την καθημερινότητα σαν ποιητές, θα ταξιδεύαμε ψηλά, σε μέρη όπου οι αριθμοί είναι το μέτρο της ψυχής και η μουσική κινεί τους ουρανούς...

1872291619_302730-_1_1.JPG.61ef2bef43701fc33f04136739cd2016.JPG

article-1218944-06BF1178000005DC-7_634x364.jpg.50d3c5aa7b09dd845eb66b21843bb5f1.jpg

Δημοσιεύτηκε

"Ο χορός των χιλίων χεριών"

 

 

Θα εκπλαγούμε από το γεγονός, ότι αυτός ο χορός, εκτελείται από εντελώς κωφούς.

Ναι, σωστά διαβάζετε! Όλες οι 21 χορεύτριες, είναι εντελώς κωφές.

Στηριζόμενες μόνο στα σήματα από τους εκπαιδευτές τους που βρίσκονται στις τέσσερις γωνίες της σκηνής, αυτές οι θαυμάσιες χορεύτριες, προσφέρουν μία οπτική πανδαισία.

Το πρώτο σημαντικό διεθνές ντεμπούτο τους ήταν στην Αθήνα, στην τελετή λήξης των Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Αλλά εδώ και πολύ καιρό συμπεριλαμβάνονται στο ρεπερτόριο των κινέζικων Επιδείξεων Τέχνης "Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες", και ταξίδεψαν σε περισσότερες από 40 χώρες.

Το βίντεο καταγράφηκε στο Πεκίνο, κατά τη διάρκεια του Εαρινού Φεστιβάλ.

hand-dance-china.jpg.3591237ce56484490da630c21f55d10e.jpg

Δημοσιεύτηκε

Τα πιο όμορφα αστέρια είναι αυτά που λαμπυρίζουν στον ουρανό της ζωής μας, τα παιδιά μας.

8/5/2011, Ημέρα της Μητέρας.

1580072997_picassomaternity.jpg.16a81e3569c8e0c169e7d0ef0d18816a.jpg

διὸ πολλοί φασι τῶν σοφῶν οἱ μὲν ἁρμονίαν εἶναι τὴν ψυχήν, οἱ δ’ ἔχειν ἁρμονίαν.

Αριστοτέλης.

Δημοσιεύτηκε

Η μάνα μου

 

Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος

Μουσική: Μίμης Πλέσσας

Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Πουλόπουλος

 

 

Η μάνα μου φοράει τσεμπέρι

σαν τις μανάδες τις παλιές

Παίρνει την Παναγιά απ' το χέρι

και τρέχουνε στις γειτονιές

και σμίγουνε με τον κοσμάκη

που λέει το ψωμί ψωμάκι

 

Κι όταν γυρνάνε στα σοκάκια

σα δυο σκιές μες στην βραδιά

με τα φτωχά τους ρουχαλάκια

όλο βροχή και λασπουριά

δεν ξέρω να τις ξεχωρίσω

ποιανής το χέρι να φιλήσω

PANAGIA_ELYTH.jpg.f862b575ded0665f8e88a638478db398.jpg

Guest
Αυτή η συζήτηση είναι κλειστή σε νέες απαντήσεις.

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης