Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Winter Heavens, George Meredith, 1828-1909

 

Sharp is the night, but stars with frost alive

Leap off the rim of earth across the dome.

It is a night to make the heavens our home

More than the nest whereto apace we strive.

Lengths down our road each fir-tree seems a hive,

In swarms outrushing from the golden comb.

They waken waves of thoughts that burst to foam :

The living throb in me, the dead revive.

Yon mantle clothes us: there, past mortal breath,

Life glistens on the river of the death.

It folds us, flesh and dust; and have we knelt,

Or never knelt, or eyed as kine the springs

Of radiance, the radiance enrings :

And this is the soul's haven to have felt.

winter-skies.png.5a09c9a228d08e5e900c4b700c90fe26.png

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

  • Απαντήσεις 11.2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δημοσιεύτηκε

Ένα εξαιρετικό βιβλίο εκλαϊκευμένης αστρονομίας για παιδιά ηλικίας 14 ετών, με πάρα πολύ καλή μετάφραση (της Σώτης Τριανταφύλλου) από τα Γαλλικά, είναι το "Μιλώντας για το Σύμπαν στα εγγόνια μου". Ένας αστροφυσικός παππούς λύνει απορίες για το Σύμπαν στα εγγόνια του, κληροδοτώντας τους σαν πνευματική διαθήκη τις γνώσεις αυτές.

Ο αστροφυσικός παππούς δεν είναι άλλος από τον γνωστό μας Καναδό αστροφυσικό Hubert Reeves!!! Αυτό που με συγκίνησε ιδιαίτερα είναι, ότι μιλάει για την επιστήμη, χωρίς όμως να αφήνει απέξω την ποίηση! Πολύ - πολύ καλό, από τις εκδόσεις Πατάκη, της σειράς: "Μιλώντας για ...".

Παππούδες, γιαγιάδες, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές σπεύσατε \:D/

(Κάτι σαν να θυμάμαι... ίσως να έχει αναρτηθεί ξανά στο astrovox, αλλά σε άλλο νήμα αυτό το βιβλίο; Ωστόσο σήμερα το ξαναδιάβασα και θυμήθηκα πόσο καλό είναι!)

1333336729_HubertReeves_01.jpg.460b2b64c7a7b2cf55e16b32c76a4b61.jpg

Δημοσιεύτηκε

Άλμπρεχτ Ντύρερ (1471-1528) Γερμανός ζωγράφος, χαράκτης και μαθηματικός.

 

O Άλμπρεχτ Ντύρερ (1471-1528) καταγόταν από την οικογένεια εμιγκρέδων της Ουγγαρίας που διέμενε μόνιμα στην Νυρεμβέργη. Ο πατέρας του ήταν κοσμηματοπώλης, επάγγελμα που και ο ίδιος ο Ντύρερ σκόπευε να ακολουθήσει. Από πολύ μικρή ηλικία όμως έγινε σαφές, ότι είχε ταλέντο ζωγραφικής, οπότε άρχισε να ασχολείται με την ζωγραφική και την ξυλογλυπτική ως μαθητευόμενος.

1463216933_(1471-1528).JPG.49777d7e0707cd9d368ac629c57b2cb0.JPG

Δημοσιεύτηκε
Στις αρχές της δεκαετίας του 1490 άρχισε να ταξιδεύει και να αναπτύσσει την ιδέα μιας νέας τέχνης βασισμένης στα μαθηματικά. Άρχισε να μελετά τα έργα του Ευκλείδη, του Βιτρούβιου, του Πατσιόλι. Αργότερα επισκέφτηκε τον Πατσιόλι στην Μπολόνια και σχεδίαζε να γράψει ένα μεγάλο δικό του έργο για τα μαθηματικά και την τέχνη. Ήταν η εποχή, που έφτιαξε το περίφημο χαρακτικό του "μελαγχολία" και απέκτησε μεγάλη φήμη.

Melancholia_I.jpg.6c00c8239e89709d065d750c884f2130.jpg

Δημοσιεύτηκε
Σελίδα από την "Πραγματεία περί μετρήσεων", όπου φαίνεται η αλλαγή στο μέγεθος των γραμμάτων σε ένα στύλο, έτσι ώστε να είναι ευανάγνωστα από έναν παρατηρητή στο έδαφος.

four-books-on-measurement-1525-albrecht-dc3bcrer3.jpg.09f33e5dfdf846a98333488667ed5565.jpg

Δημοσιεύτηκε

"Όταν όμως οι μεγάλοι και ευφυείς καλλιτέχνες βλέπουν τα αδέξια αυτά έργα, έχουν απόλυτο δίκιο να οικτίρουν την τυφλότητα αυτών των ανθρώπων, καθότι η κρίση δεν απεχθάνεται τίποτα περισσότερο από έναν πίνακα ζωγραφισμένο με περισσή φροντίδα και επιμέλεια, αλλά χωρίς τεχνικές γνώσεις. Ο μόνος λόγος, για τον οποίο οι ζωγράφοι αυτού του είδους δεν έχουν συναίσθηση του σφάλματος τους είναι, ότι δεν έχουν μάθει γεωμετρία, δίχως την οποία κάνεις δεν μπορεί να γίνει ή να είναι απόλυτος καλλιτέχνης. Ωστόσο ευθύνη για αυτό έχουν οι διδάσκαλοι τους , οι οποίοι επίσης αγνοούν αυτήν την τέχνη."

 

Albrecht Durer, 1471 - 1528

Generic.jpg.28fc526f9d0172d13c80be4aa4ce920a.jpg

Δημοσιεύτηκε

Ένας αλλιώτικος "χαιρετισμός στον ήλιο"

 

Καθώς ο ήλιος κατηφορίζει τον ορίζοντα στο Zadar της Κροατίας μια εικαστική παρέμβαση που ονομάζεται "χαιρετισμός στον ήλιο", φωτίζεται σε αρμονία με τα κύματα της Αδριατικής και υπό τους θεσπέσιους ήχους της μουσικής από το "όργανο της θάλασσας". Η εικαστική παρέμβαση είναι έργο του Κροάτη Αρχιτέκτονα Nikola Bašić. Η παρέμβαση ολοκληρώνεται από μια σύνθεση 300 φωτοβολταϊκών πολυεπίπεδων πάνελ γυαλιού, που τοποθετήθηκαν στην προκυμαία σε σχήμα κύκλου. Ταυτόχρονα με ένα από τα πιο όμορφα ηλιοβασιλέματα στον κόσμο, τα στοιχεία φωτισμού στον κύκλο, και μετά από ένα ιδιαίτερα προγραμματισμένο σενάριο, παράγουν μια θαυμάσια, και εξαιρετικά εντυπωσιακή εμφάνιση του φωτός στο ρυθμό των κυμάτων και τους ήχους του "οργάνου της θάλασσας.

=D> =D> =D>

zadar-croatia-greeting-the-sun_60032_990x742.jpg.f734f2b001a41287cd741b1dd64dbcf4.jpg

Δημοσιεύτηκε
Photo by Jody Miller

316363_10152163843240291_159494259_n.jpg.c703958865f43f9a9707fd0a121a605d.jpg

"Κι εσείς άστρα, αιώνες τώρα κάτι θέλετε να μας πείτε, μα σε λίγο ξημερώνει και δεν προφταίνουμε να μάθουμε"

Τάσος Λειβαδίτης, Μικρό βιβλιο για μεγάλα όνειρα

Δημοσιεύτηκε

"Η ΔΙΚΗ"

«Είναι μια παράνομη γυναίκα»

«Και πρώτα πρώτα δεν φοράει βέρα»

«Δεν έχει τίτλο ιδιοκτησίας»

«Ούτε σφραγίδα στο μηρό»

«Διαθέτει το κορμί όπως και την ψυχή ελεύθερα»

«Και το χειρότερο: ποιήτρια»

«ξέρετε από εκείνες που προφητεύουν τα μελλοντικά δεινά

ή χώνουν το κεφάλι τους μες στον φούρνο

ή ταξιδεύουν με το Όριεντ Εξπρές

πίνοντας τσάι σε ανύπαρκτα φλιτζάνια»

Αυτή τους άκουγε διαβάζοντας τα χείλη

γιατί η συχνότητα των λόγων τους δεν έφτανε στ’ αυτιά της

Ύστερα έκοψε ήρεμα με το μαχαίρι το ένα στήθος

και πορτοκάλι το πρόσφερε στους δικαστές

«Το όνομά μου είναι Αντιγόνη»

φώναξε θαρραλέα

«κι αυτός είναι ο δικός μου τρόπος ν’ αγαπώ»

 

Χλόη Κουτσουμπέλη από τη συλλογή "Στον Αρχαίο κόσμο βραδιάζει νωρίς", εκδ.Γαβριηλίδης

getImage_do.jpg.6485ae3662f61bf6b587cc72043fd092.jpg

Δημοσιεύτηκε

Christ in the Universe, Alice Meynell, 1847-1922

 

With this ambiguous earth

His dealings have been told us. These abide :

The signal to a maid, the human birth,

The lesson, and the young Man crucified.

But not a star of all

The innumerable host of stars has heard

How He administered this terrestrial ball.

Our race have kept their Lord’s entrusted Word.

Of His earth-visiting feet

None knows the secret, cherished, perilous,

The terrible, shamefast, frightened, whispered, sweet,

Heart-shattering secret of His way with us.

No planet knows that this

Our wayside planet, carrying land and wave,

Love and life multiplied, and pain and bliss,

Bears, as chief treasure, one forsaken grave.

Nor, in our little day,

May His devices with the heavens be guessed,

His pilgrimage to thread the Milky Way

Or His bestowals there be manifest.

But in the eternities,

Doubtless we shall compare together, hear

A million alien Gospels, in what guise

He trod the Pleiades, the Lyre, the Bear.

O, be prepared, my soul !

To read the inconceivable, to scan

The myriad forms of God those stars unroll

When, in our turn, we show to them a Man.

kingdome.jpg.20887de115c2375970d1d7ef1e6a1a86.jpg

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Astralis Planetarium, Louis Moinet, Γενεύη, 2012

 

Τα ρολόγια χρησιμοποιούν τον κορυφαίο μηχανισμό Louis Moinet Calibre LM27 και τα πολυτιμότερα υλικά, χρυσό, τιτάνιο, διαμάντια, ρουμπίνια, αβεντουρίνη, ζαφείρι, δέρμα αλιγάτορα και, πάνω απ' όλα, μετεωρίτες έως 4,566,200,000. Όλα κυκλοφορούν σε ένα, μοναδικό αντίτυπο.

ASTRALIS_caseback_whitegold_white.thumb.jpg.810bccf6046dbdecd7c73b5d4782bac9.jpg

ASTRALIS_caseback_rosegold_white.thumb.jpg.87867edc35f4139a445d84dfd7e2abb4.jpg

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου, ο παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονας Mario Botta μίλησε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για την αρχιτεκτονική του. Είναι ένας από τους αγαπημένους μου αρχιτέκτονες. Όπως έλεγα σ’ ένα φίλο, είναι απ’ αυτούς, που ισορροπούν μεταξύ της ιδέας και της ύλης. Λες και μέσα σε κάθε ένα μόριο αρχιτεκτονικής μπορεί και κλείνει έναν ολόκληρο κόσμο!

Ποιητής της αρχιτεκτονικής, και της ποιητικής του χώρου, ο Mario Botta, ακουμπά την ιδέα με τα δάκτυλα! Και πώς να αντέξεις τόσο καθαρή γεωμετρία;... Είναι τόσο καθαρή, που αγγίζει το όριο της γύμνιας. Κι αυτό το φως! Τρυπώνει παίζοντας από παντού και σε συγκλονίζει... Αναρωτιέμαι, πώς το καταφέρνει αυτό; Τα κατασκευάσματά του λες και είναι καταφύγιο των ονειροπόλων. Μαγεύεσαι, καρδιοχτυπάς και εξακολουθείς να ονειρεύεσαι... :shock:

895888406_MARTmuseumRoveretoItalyphotobyPinoMusi.jpg.cb1377ddf7a2868ea332b671f8c79eeb.jpg

BottaChurch-Int-(Langenbach).jpg.c02150bea2c7cf55e74a557f642e102d.jpg

Δημοσιεύτηκε

Ένα μάτι, γι’ αυτό που λένε φως. Τ’ άλλο για το σκοτάδι.

Ο ήλιος, πυρωμένο τρελό πορτοκαλί

κι η νύχτα, μαύρη κυκλοδίωκτη αμμουδιά όπου βουλιάζεις.

Η θρέψη, η πέψη, ο ύπνος.

 

Οι άλλοι: τα διπλανά μονοκύτταρα, στη σειρά.

 

Πάνος Κ. Θασίτης, "ΕΠΙΦΩΝΗΜΑ", από τη συλλογή "Τα ποιήματα", εκδ. Νεφέλη

main_image_1388_1024-768.jpg.6b5e510146184913406725f8c3865828.jpg

Δημοσιεύτηκε

18/10/1979: Νομπέλ Λογοτεχνίας στον Οδυσσέα Ελύτη

 

Η εκπομπή της ελληνικής δημόσιας τηλεόρασης (video) μεταδόθηκε λίγο μετά τη βράβευσή του από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία των Επιστημών. Ο ποιητής μιλάει για το ψευδώνυμό του, την επίδραση της αιγαιοπελαγίτικης θάλασσας και του υπερρεαλισμού στην ποίησή του.

 

 

Αχ Ελύτη! Πόσο ανάγκη σε έχουμε ΤΩΡΑ...

.jpg.fc30627225cd0c0793815619dde9faf1.jpg

Δημοσιεύτηκε

"Καλωσύνη στις λυκοποριές"

 

VI

Χτύπα τὴν πόρτα στὴν καρδιὰ τῆς τυχερῆς σου μέρας

Φώναξε δυνατὰ τὸν ἥλιο

Ἄντρα, θυμήσου τὴ γενιά σου

Πάρε τὸ ὕφος τοῦ βουνοῦ

Ποὺ καμαρώνει μέσα στὶς κοιλάδες

Τὴν κόψη τοῦ κυπαρισσιοῦ

Ὅταν ὁρίζει ἕνα κατακόκκινο ἄστρο Ἀντάρη

Ἐπαναστάτη

Σὲ νύχτες ποὺ ἔσυρε ὁ νοτιάς μέσ᾿ στὴ σκουριὰ τοῦ πένθους

Σὲ νύχτες ποὺ τὸ φῶς ἀλλαξοπίστησε

Ἄντρα, θυμήσου τὴ γενιά σου

Ἐθελοντή

Δούλεψε τὴ φωτιά

Ρίξε μιὰ τουφεκιά

Στὴ λόχμη τῶν πουλιῶν τοῦ ἀνάξιου παραδείσου.

Θησαυριστὲς τοῦ βούρκου

Τοῦ ἥλιου μεροκαματιάρηδες

Ποὺ μές στὰ χέρια σας ἡ τύχη κουρελιάστηκεν

Ἔννοια σας, δὲ θὰ πᾶν χαμένες οἱ ἀστραψιὲς

Τοῦ πάθους ποὺ ἀχτιδώνει τὰ μελλούμενα

Κιόλας πλανιέται στὸν ἀγέρα τῆς φωνῆς ἡ σάλπιγγα

Καιρὸς ν᾿ ἀνοίξουν τ᾿ οὐρανοῦ οἱ γαμήλιες εὐωδιές

Νὰ μπεῖ τοῦ τραγουδιοῦ ὁ λαλὲς στὰ περβολίσια νειᾶτα

Τοῦ κάθε ἀγῶνα ἡ τρικυμία νὰ σπαρθεῖ στὴ θάλασσα

Φτέρες νὰ στείλουν μήνυμα στὰ πρωινὰ πουλιά:

Καιρός, καιρὸς νὰ ξημερώσει πιά

Ἡ Ἀνατολὴ περήφανη σ᾿ ἀδερφικὴ ἀγκαλιά!

odysseas_elyths_signature.gif.0383325cf267ec8a4aa8424fa65200dc.gif

Guest
Αυτή η συζήτηση είναι κλειστή σε νέες απαντήσεις.

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης