Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 170
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Παιδιά εγώ με την λίγη εμπειρία που έχω την astrophoto θα την παρομοίαζα και με την γυναίκα! Θέλει να της αφιερώνεις πολύ χρόνο μέχρι να την καταλάβεις (και αν) πρέπει να δώσεις πολύ χρήμα γιατί πάντα θα σου ζητάει! Σου προκαλεί πολλά νεύρα με τα διάφορα τερτίπια της, πρέπει να την σπιτώσεις και βέβαια να την βοηθάς στην οδήγηση γιατί δεν το έχει! Βέβαια έχει και τα καλά της..Όταν βγει μία καλή foto είναι μεγάλη η συγκίνηση…όποιος με πιάνει!

 

ΥΓ. Ωραίο θέμα 

Δημοσιεύτηκε

Ας αρχίσουμε με λίγη άτοπον απαγωγή.

Κατά την γνώμη μου το παρατηρητήριο δεν είναι απαραίτητο. Ένας μεταφέρσιμος καλός εξοπλισμός σε σκοτεινό ουρανό μπορεί να κάνει θαύματα. Το παρατηρητήριο βέβαια είναι μεγάλη ευκολία.

 

Υψόμετρο... Ούτε... Έχω δει πολύ καλές astrophotos από το επίπεδο της θάλασσας. Βέβαια, αν με ρωτήσετε 'Από πού προτιμάς ρε Χρήστο να τραβάς, από το Palomar ή την παραλία του Σχοινιά' θα προτιμήσω το πρώτο!

 

Καλός σκοτεινός ουρανός. Σίγουρα βοηθάει, αλλά έχω δει πολύ καλές αστροφωτογραφίες από το κέντρο της Αθήνας.

 

Καλές συνθήκες. Σχετικό είναι αυτό. Ξαστεριά όλη τη νύχτα, με 0 μποφόρ και καθόλου υγρασία και 10/10 seeing? Όλα αυτά μαζί θα τα δούμε μόνο όταν πεθάνουμε και πάμε στον Παράδεισο... Επί της ουσίας και με μια ωρίτσα κενό ανάμεσα από τα σύννεφα, μέτριο seeing και αέρα κάτω από 5 μποφόρ, μια χαρά φωτογραφία θα βγει!

 

Καλός και ακριβός εξοπλισμός. Οι κορυφαίες αστροφωτογραφίες πριν από 7-8 χρόνια θεωρούνται πλέον μέτριες. Δείτε μια φωτογραφία από το Hubble εν έτη 2003 και θα δείτε τι εννοώ.

http://apod.nasa.gov/apod/ap031209.html

Ήδη, πολλοί από εδώ μέσα βγάζουν καλύτερες φωτογραφίες. Οπότε κακά τα ψέματα. Αν δεν ακουμπήσεις κάποιες χιλιάδες euro δεν μπορείς να προσεγγίσεις αυτό που σήμερα θεωρείται 'καλή αστροφωτογραφία'.

 

Γνωσεις - Θεωρια - πραξη? Χωρίς αυτά δεν κάνουμε τίποτα!

 

Επεξεργασία. Θα το έβαζα μαζί με τις γνώσεις. Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και είναι κάτι που εξελίσσεται πολύ γρήγορα.

 

Καλή οδήγηση εστίαση. Απαραίτητα. Εκτός αν βγάζεις startrails...

 

Χρόνος? Δηλαδή ο χρόνος για μια λήψη? Μπα... Όπως είπα και παραπάνω και με 1 ωρίτσα μια χαρά μπορεί να βγει το αποτέλεσμα. Αν όμως εννοούμε το χρόνο που πρέπει να αφιερώσει κάποιος σε αυτή την ενασχόληση τότε αυτός είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες.

 

Ένας καθοριστικότατος παράγοντας που δεν αναφέραμε είναι η τύχη. Τι να τον κάνω τον φοβερό εξοπλισμό και τις γνώσεις, αν φτάσω στην άκρη του κόσμου για να πιάσω την ολική έκλειψη και την κρίσιμη στιγμή, πιάσω ένα μεγάλο γκρι σύννεφο...

 

Τώρα βέβαια αν δε μιλάμε για απλά καλή αλλά για κορυφαία φωτογραφία επιπέδου APOD τότε, ειδικά για τις deep sky φωτογραφίες απαιτούνται πολλά από τα παραπάνω αν όχι σχεδόν όλα.

 

Τέλος κατά την γνώμη μου το πιο καθοριστικό και απαραίτητο στοιχείο είναι η αγάπη για το αντικείμενο. Αν το γουστάρεις πραγματικά αυτό που κάνεις, τότε όλα τα άλλα τα βρίσκεις.

 

 

Σχετικά με το APOD. Άγγελε θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύεις ότι είναι ένα γελοίο κυνήγι χωρίς ουσία. Το APOD είναι ένα site που δέχεται μερικές εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις την ημέρα. Μια όμορφη εικόνα από την Ελλάδα που θα προβληθεί σε τόσους ανθρώπους ανά τον κόσμο μόνο καλό μπορεί να κάνει.

 

Και αυτή είναι μόνο η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι το γνωστό σε όλους μας και μη εξαιρετέο κέρδος. Υπάρχουν άνθρωποι που κερδίζουν χρήματα από την προβολή του APOD και άλλων συναφών sites. Σε λίγο καιρό που το site μου θα γίνει εμπορικό, δεν θα με χαλάει καθόλου ένα APOD συνοδευόμενο με μια αύξηση 200-300% στην επισκεψιμότητα.

 

:mrgreen:

Δημοσιεύτηκε

Άγγελε, ίσως το θέμα είναι ευκαιρία για να καταλάβει ο κόσμος που θέλει να ασχοληθεί με αστροφωτογράφηση είναι ότι ο εξοπλισμός που θα επιλέξει είναι κρίκοι από μια αλυσίδα που πρέπει να δέσουν με κάποιο τρόπο στο τέλος.

Για παράδειγμα δεν μπορείς νομίζω να δέσεις μια βαριά high end CCD camera με μεγάλο αισθητήρα με ένα οποιοδήποτε εμπορικό τηλεσκόπιο (αυτά που οναμάζουμε mass production).

Άρα το πρώτο πράγμα που πρέπει να φροντίσεις είναι να επιλέξεις τον εξοπλισμό ώστε να δέσει αρμονικά με τις δυνατότητες κάθε ενός εξαρτήματος χωριστά.

Αποφασίζω τι στόχους θέλω να φωτογραφίζω, επιλέγω εστιακό μήκος, επιλέγω CCD camera επιλέγω mount.

Tο σκοτεινό μέρος στην αστροφωτογράφηση, δεν έχει και τόση σημασία. Είναι επιθυμητό χωρίς να παίζει καθοριστικό ρόλο.

Βλέπε πχ ο Ροσολάτος κάνει φωτογράφηση από την Ραφήνα με υπέροχα αποτελέσματα.

Το seeing είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται να κάνεις φωτογράφηση στα όρια του oversampling.

Αυτό δεν το έχουμε εμείς εδώ ακόμη, νομίζω ο Γιώργος ο Βίδος πιθανόν να κάνει oversampling σε 1Χ1 (και εγώ μελλοντικά ευελπιστώ με το τηλεσκόπιο που έχω παραγκειλει θα είμαι κάπου στα όρια).

Για τους υπόλοιπους που κάνουν under sampling το seeing δεν είναι τόσο σημαντικό.

Για τα υπόλοιπα που μπορείς να τα βελτιώσεις ,ευθυγράμιση , εστίαση flexure, οδήγηση

επιβάλλεται να ψάξει κανείς για το καλύτερο δεν μπορείς να έχεις καλά αποτελέσματα αν δεν δουλέψεις πολύ με αυτά.

Το παρατηρητήριο εννοείται ότι προσθέτει αλά δεν θα κάνει την διαφορά.

Και ερχόμαστε στο θέμα του χρόνου που είναι πολύ σημαντικό, εδώ ο κανόνας είναι όσο διαθέτω χρόνο στην φωτογραφία μου (βλέπε πολλά frames) τόσο βελτιώνω το τελικό αποτέλεσμα.

Σε αυτό το σημείο να εξηγήσω περισσότερο για τους αρχάριους ότι η αστροφωτογράφηση βαθέως ουρανού είναι στην ουσία μια μάχη με τον θόρυβο και το ασθενές σήμα.

Αφιερώνω χρόνο σε ένα θέμα = προσθέτω πληροφορία βελτιώνω το λόγο σήματος προς θόρυβο , είναι μονόδρομος…

Και ερχόμαστε στο θέμα της επεξεργασίας , η οποία είναι θέμα προσωπικού γούστου βέβαια, αλά εδώ νομίζω ότι το παρακάνουμε. Κάνουμε απίθανες επεξεργασίες με εξωτικά χρώματα και ανύπαρκτες απεικονίσεις η γνώμη μου είναι ότι έχουμε κάνει υπερεκμετάλλευση.

Εγώ στο μέλλον θα ήθελα να μάθω να επεξεργάζομαι έτσι τις φωτογραφίες μου όπου το αντικείμενο να έχει μια φυσική ισορροπία να δένει περισσότερο με το background και με ότι άλλο υπάρχει στην φωτογραφία χωρίς να υπερτονίζεται και να τραβιέται στα άκρα, να έχω τα αστέρια μου πιο ομαλά πιο φυσικά, αλά και πάλι είναι θέμα προσωπικής κουλτούρας και άποψης.

Χωρίς να θέλω να προσβάλω το γυναικείο πληθυσμό νομίζω ότι πρόκειται για το ίδιο θέμα,

σχεδόν όλες οι γυναίκες βάφονται αλά μερικές το παρακάνουν, αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι γίνονται πιο όμορφες.

Έτσι νομίζω ότι χωρίς να τα βάλω σε μια σειρά έδωσα μερικές παραμέτρους πως εγώ τα καταλαβαίνω τα θέματα που έχεις θίξει.

Γιώργος Νικολιδάκης

Μέλος ΕΑΕ.

We count the time scale and analyze the creation mechanisms, trying to catch in mind the invisible.

http://geonik.homeip.net

http://astronomia.org.gr

Δημοσιεύτηκε

Άγγελε

 

Το Μ31 που έβγαλες πρόσφατα θα μπορούσες να το βγάλεις το ίδιο με ένα αχρωματικό διοπτρικό και μια Canon DSLR από τον Πάρνωνα; Όχι! Επομένως τίθεται θέμα ειδικού εξοπλισμού για αστροφωτογράφηση (σωλήνας, στήριξη, κάμερα, φίλτρα, οδήγητικο σύνολο, προγράμματα επεξεργασίας…) . Όσο περισσότερα χρήματα επενδύει κανείς εδώ και δεδομένου ότι ξέρει πολύ καλά να τα χειρίζεται όλα αυτά το αποτέλεσμα τον ανταμείβει. Παράλληλα χρειάζεται πολύ χρόνο να διαθέτει κάποιος για πειραματισμούς, πολύ υπομονή και επιμονή, αφοσίωση και αγάπη για αυτό που κάνει. Αν έχεις όλα τα παραπάνω αλλά είσαι μέσα στη φωτορύπανση δεν πετυχαίνεις το ίδιο αποτέλεσμα με ένα σκοτεινό ουρανό. Η αστροφωτογράφηση διαθέτει όμως και ένα κίνδυνο. Εύκολα μπορεί κανείς να καβαλήσει το καλάμι και στη χώρα μας έχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα…

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Δημοσιεύτηκε

Γιώργο, οι δημιουργοί του pixinsight είναι στην δική σου νοοτροπία, δηλαδή έχουν φτιάξει το πρόγραμμα όχι με εργαλεία για τοπική επεξεργασία όπως lasso κλπ, αλλά ένα clone stamp έχουνε μόνο. Βέβαια άν έχεις πολύ καλά fit τότε δεν χρειάζεσαι και ιδιαίτερη επεξεργασία έτσι και αλλιώς. Όταν όμως είσαι oversampled λόγω μεγάλου τηλεσκοπίου και αντίστοιχα μεγάλου seeing τότε θα πρέπει να κάνεις τα deconvolution και τα τοπικά sharp κλπ, ώστε να βελτιώσεις την εικόνα. Τα υπόλοιπα, όπως saturation είναι καθαρά θέμα γούστου. Υπάρχει βεβαίως και η σχολή που λέει οτι εφόσον η πληροφορία είναι εκεί να την αναδείξεις. Οπότε όλα τα μέσα που παρέχει το photoshop επιστρατεύονται για αυτόν τον σκοπό. Προσωπικά νομίζω οτι είναι ανάλογα με την φωτογραφία και φυσικά τα fits σου. Ακόμη και καλά fits να έχεις όμως γιατί να μην αναδείξεις καλύτερα τα αμυδρά στοιχεία της φωτογραφίας σου όπως μικρά γαλαξιάκια κλπ? Έτσι η φωτογραφία μπορεί να μελετηθεί κιόλας, εφόσον βέβαια δεν έχεις κάνει πράγματα που να αλλοιώνουν τον στόχο κρύβοντας αυτά τα αμυδρά.

 

Από καλλιτεχνικής άποψης μία φωτογραφία είναι θέμα γούστου, υπάρχουν όμως και κάποιες που φτιάχνουμε και για να μελετηθούν. Άς πούμε άν κάποιος δεν είχε κάνει πολύ stretch την περιοχή γύρω από m81 m82 δεν θα είχανε δεί εύκολα το IFN ώστε να κάνουνε μετά μεγαλύτερες λήψεις για να το πιάσουνε καλά. Το ίδιο και με τον ngc 6946 όπου οι περισσότερες άν οχι όλες οι φωτογραφίες δεν αποκαλύπτουν το IFN που υπάρχει εκεί διότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν οτι υπάρχει, νομίζουν οτι είναι gradient.

starrynights.blog
Δημοσιεύτηκε

Χρηστο για το apod και για την προβολη της ελλαδας συμφωνω.Απλα θεωρω λιγο αρρωστο απο μερικους στο hobby μας να θελουν ντε και καλα να βγουν στο apod και προσπαθουν με καθε τροπο να το πετυχουν και ζουν γι'αυτο.Εγω τουλαχιστον προσπαθω να ειμαι εκτος αυτης της φασης βγαζοντας φωτο για εμενα και δεν με ενδιαφερει αν θα την δουν 10 η 1000 ατομα.Προτιμω να βγει σε ενα περιοδικο η τελος παντων να γραψουν 10-20 φιλοι του βοξ σχολια απο κατω απο την φωτο παρα να κυνηγαω μια ζωη να βγαλω ενα apod.Σιγα τα αυγα ειμαι σιγουρος πως πολλα παιδια απο εδω μεσα βγαζουν αρκετα καλυτερες φωτο απο αυτες που βγαινουν apod.To apod ειναι μια κλικα ανθρωπων κατα την γνωμη μου αλλα ας μην μιλησουμε περισσοτερο γι'αυτο.

Γιωργο δεν γινεται να κανεις επεξεργασια και να θελεις να λες οτι ειναι "φυσικη" η φωτο.

Ποτε δεν θα μαθεις αν ειναι οντως φυσικη :D

Δεν υπαρχει πολυ η λιγο Photoshop οπως ειπε και ο Βασιλης στο M31 μου.Αν δεν θελετε να βαζετε χερι καντε απλα stack και αφηστε την ετσι και γουστο σας και καπελο σας.

Το να κοψω την εξωτερικη σκονη στο μ31 και να την τονισω διαφορετικα απο ολο το υπολοιπο δεν ειναι εγκλημα ουτε να επεξεργαστω τα αστερια διαφορετικα απο ολο το υπολοιπο οπως και την δομη του γαλαξια χωρις αστερια για να μην τα καψω.Πυροβοληστε με οσοι νομιζετε οτι το παρακανα αλλα ετσι κανουν και οι "επαγγελματιες" αστροφωτογραφοι και πιστεψτε με πλεον μπορω και καταλαβαινω τι μαιμουδιες κανουν.ΟΛες μαγειρεμενες ειναι μεχρι το κοκκαλο.

Κωστα το μ31 οπως και αλλοι στοχοι βγαινουν ανετα με οποιοδηποτε σκοπιο.Με το fsq στα f/3.6 καταλαβα πραγματικα τι σημαινει "γρηγορο" τηλεσκοπιο οταν εκανα συγκριση διπλα διπλα με ha στο soul με το ed70.Για να φτασω την πληροφορια του fsq ηθελα με το ed70 διπλασια εκθεση.Κατα τα αλλα ηταν ιδιο το αποτελεσμα.Και σιγα τα αυγα για αλλη μια φορα μιας και το fsq ο εστιαστης ηταν για κλωτσιες αφου κρεμαγε και εκανε σε μια γωνια κομη.Με αυτο το πραγμα πραγματικα ξενερωσα μιας και δεν το περιμενα αν και το ειχα διαβασει να το γραφουν και αλλοι.Δεν θα κρινω το fsq αφου ετσι και αλλιως ειναι πολυ καλο τηλεσκοπιο αλλα ελεος ειναι αλλο ενα τηλεσκοπιο και οχι δεν θα τα εδινα για να το παρω μιας και δεν πιστευω οτι παιζει ρολο σε μια καλη αστροφωτογραφια.Και οχι το μ31 δεν το εβγαλε το fsq αλλα εγω.

Δημοσιεύτηκε

κατά την γνώμη μου η σειρά είναι η εξής:

 

1) υψόμετρο / σκοτεινός ουρανός / καλό seeing

ότι γνώσεις και να έχεις και ότι εξοπλισμό, αν ο ουρανός είναι για τον π... δεν κάνεις τίποτα

καθαρά εμπειρικά θα πω ότι το υψόμετρο (πάνω από 2000m) κάνει τρομέρη διαφορά

 

2) γνώσεις / εμπειρία

αν δεν γνωρίζεις κάτι, δεν μπορείς να το κάνεις

σε αυτή την κατηγορία θα έβαζα και το καλή οδήγηση/πολική/ζύγισμα κτλ

 

3) Εστίαση

το α και το ω σε μία αστροφωτογραφία

 

4) Σωστός εξοπλισμός

νομίζω ότι το έχουμε αναλύσει πολύ στο forum

 

5) Επεξεργασία

αν τα raw αρχεία είναι καλά, ότι και να κάνεις θα βγει πολύ δυνατή φωτο

(πάντα βέβαια εφ' όσον υπάρχει η σωστή γνώση....calibration/stacking κτλ)

 

 

 

βέβαια ότι και να χαλάσει από τα πέντε, δυνατή αστροφωτογραφία δεν βγαίνει....

Δημοσιεύτηκε

Μόλις τώρα διάβασα τις απόψεις σας και πιστεύω ότι πάνω κάτω ειπώθηκαν όλα.

 

Εγώ απ' την πλευρά μου θα πω ότι όλοι οι παράγοντες που ανάφερε ο Άγγελος είναι σημαντικοί αλλά η σημασία τους έχει και μία λογική σειρά. Πάντα με παράδειγμα την προσωπική μου εμπειρία το σημαντικότερο όλων είναι να αγαπάς - γουστάρεις αυτό που κάνεις. Από εκεί και πέρα όπως τα περισσότερα πράγματα εάν δεν αφιερώσεις χρόνο δύσκολα θα έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Ο ακριβός εξοπλισμός είναι σημαντικός παράγοντας αλλά όχι καίριος.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε τηλεσκόπια και στηρίξεις χαμηλού έως μετρίου κόστους , και παρόλα αυτά υπάρχουν αξιόλογα αποτελέσματα. Στο θέμα του εξοπλισμού έχω καταλήξει ότι το σημαντικότερο είναι η καλή στήριξη, με σκοπό να πετύχεις την καλύτερη οδήγηση. Το επόμενο σημαντικό του εξοπλισμού είναι η κάμερα που πιστεύω ότι η ccd είναι μονόδρομος για τα δεδομένα του ουρανού, υψομέτρου που έχουμε δυνατότητα να φωτογραφίσουμε οι περισσότεροι.

Παρόλα αυτά πιστεύω ότι για να επενδύσεις σε καλύτερο εξοπλισμό πρώτα θα πρέπει να εξαντλήσεις τις δυνατότητες αυτών που ήδη έχεις και να είσαι σίγουρος ότι σ' αρέσει το χόμπυ και έχεις χρόνο να του αφιερώσεις.

 

Η θεωρητική γνώση είναι σημαντική αλλά η πράξη ακόμα σημαντικότερη! Για εμένα τον Άγγελο και άλλα παιδιά φωτογραφίζαμε καιρό χωρίς να έχουμε ασχοληθεί πολύ με την θεωρία - κάποια μάλιστα σημεία της τα ανατρέψαμε - εκ του αποτελέσματος - και σαν παρωχημένα. Έχουν ακουστεί απόψεις όπως το να μην φωτογραφίζεις αν δεν έχει πολύ καλό seeing ή με image scale εκτός προδιαγραφών κλπ. Εγώ δεν συμφωνώ κάθε ευκαιρία είναι και μία εμπειρία, και άμα δεν βγει καλή η φώτο δεν πειράζει, έτσι και αλλιώς είπαμε ότι το κάνουμε γιατί μας αρέσει.

 

Παρατηρητήριο άμα μπορείς καλό είναι να το έχεις αλλά δεν είναι και πανάκιο. Όπως βλέπετε και εμείς που έχουμε, κάθε μήνα τρέχουμε στα βουνά (εδώ απαντώ και για τον σκοτεινό ουρανό, υψόμετρο κ.λ.π. περί συνθηκών).

 

Τέλος θέλω να τονίσω πόσο σημαντικό πράγμα είναι η επεξεργασία. Από καλά fit μπορείς να βγάλεις πολύ καλές αλλά και κακές φωτογραφίες. Από μέτρια - κακά fit επίσης μπορείς να βγάλεις καλές έως και πολύ καλές φωτογραφίες. Όλα τα προαναφερθέν (περί εξοπλισμού κλπ) είναι σημαντικά έως ότου βγάλεις τα fit, από την στιγμή όμως που δεν γνωρίσεις πως να τα ξεζουμίσεις και να τα αναδείξεις είναι δώρο άδωρο. Πολλοί φίλοι αλλάζουν συνέχεια τον εξοπλισμό τους πιστεύοντας ότι αυτό φταίει ενώ το πρόβλημα στις φωτο τους ήταν μόνο η επεξεργασία. Τώρα για το αν υπάρχουν όρια στην επεξεργασία και ποια είναι αυτά, πιστεύω ότι είναι ένα θέμα για συζήτηση σε άλλο Post το οποίο καλό είναι να ανοίξει αφού συζητηθεί αυτό.

Δημοσιεύτηκε
Δεν υπαρχει πολυ η λιγο Photoshop οπως ειπε και ο Βασιλης στο M31 μου.Αν δεν θελετε να βαζετε χερι καντε απλα stack και αφηστε την ετσι και γουστο σας και καπελο σας.

Το να κοψω την εξωτερικη σκονη στο μ31 και να την τονισω διαφορετικα απο ολο το υπολοιπο δεν ειναι εγκλημα ουτε να επεξεργαστω τα αστερια διαφορετικα απο ολο το υπολοιπο οπως και την δομη του γαλαξια χωρις αστερια για να μην τα καψω.Πυροβοληστε με οσοι νομιζετε οτι το παρακανα αλλα ετσι κανουν και οι "επαγγελματιες" αστροφωτογραφοι και πιστεψτε με πλεον μπορω και καταλαβαινω τι μαιμουδιες κανουν.ΟΛες μαγειρεμενες ειναι μεχρι το κοκκαλο.

 

Άγγελε δεν καταλαβαίνω γιατί το παίρνεις προσωπικά.

Εγώ έκανα μια γενική αναφορά που αν θές δεν έιχα εσένα κατά νού , απλά έιπα τι ήθελα εγώ να μπορούσα να κάνω.

Δεν είμαι τόσο κατά της επεξεργασίας όσο αυτή κρατείται σε ένα επίπεδο,

όπου το αντικείμενο μοιάζει αληθινό , ζωντανό μέσα στον χώρο του, που δένει με το περιβάλον του.

Είμαι υπέρ του να ανδεικύεις τις λεπτομέρειες αλά μην χάνεις το μέτρο.

Θέλω στο σημείο αυτό να σου δείξω δύο παραδείγματα

υπάρχει ο κορυφαίος αστροφοτογράφος και εππισης κορυφαίος στην επεξεργασία tonny hallas

με την ανδρομέδα του http://www.astrophoto.com/M31.htm

Επίσης ο κορυφαίος Robert Gendler http://apod.nasa.gov/apod/ap090510.html

Κοίτα τώρα μια άλη επεξεργασία που δεν μπορείς να πείς οτι δεν έχει επεξεργασία, και πολύ θα έλεγα

όμως κοίταξε πως η ανδρομέδα δένει με το περιβάλον και εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται περισότερο φυσική.

http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/image/1001/M31_HALRGBpugh.jpg

Δεν θέλω να το τραβήξω ούτε να κατηγορήσω και να μειώσω κανένα και πολύ περισότερο εσένα που εκτιμώ πολύ την δουλειά και το μεράκι σου, αλά και σε όλα τα παιδιά που προσπαθούν, όλοι κάνουμε κάτι που αγαπάμε και όλα είναι αποδεκτά, εγώ απλά επησημαίνω και αυτή την παράμετρο.

Γιώργος Νικολιδάκης

Μέλος ΕΑΕ.

We count the time scale and analyze the creation mechanisms, trying to catch in mind the invisible.

http://geonik.homeip.net

http://astronomia.org.gr

Δημοσιεύτηκε

Παιδια ολες οι αποψεις που διατυπωθηκαν ειναι σωστες κανενας δεν μπορει να ξεχωρισει καποιον απο τους παραγοντες χωρις να επηρεασει δυσμενεστατα το τελικο αποτελεσμα, παρολα αυτα θα συμφωνησω απολυτα με τον Αντωνη εκεινο που δεν μπορει να λειψει και τα κανει να λειτουργουν ολα και μαζι και χωρια αν θελετε, ειναι ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ,το παθος, η υπομονη,η επιμονη,το πεισμα μετα απο καθε αποτυχια(ολα καλα τα ειχα τι πηγε στραβα?ξανα λοιπον)αυτα που μας ξενυχτανε,μας ξεχωριζουν απο αλλα ευκολα <χομπυ>και που πιστευω αν δεν τα εχει κανεις γρηγορα θα εγκαταλειψει το δυστροπο ετουτο χωρο για να ασχοληθει με κατι αλλο,νομιζω λοιπον ολοι οι αλλοι παραγοντες βελτιωνονται απο ποια αρχη και αν ξεκινησουν, οταν υπαρχουν οι παραπανω καταλυτες.

Για μενα η μεγαλυτερη χαρα εκτος απο την ικανοποιηση μιας επιτυχιας υστερα απο προσπαθειες,ειναι εκεινα τα σχολια που μου κανουν οι φιλοι μου εδω που <ξερουν>τι κρυβει πισω της μια αστροφωτογραφια,οι αλλοι βλεπουν απλα,ενα γαλαξια,η ενα τοπιο,ριχνοντας την ιδια ματια. :oops:

Δημοσιεύτηκε

Επί τη ευκαιρία, αν μου επιτρέπετε να αναδρομήσω, έχω μια ερώτηση να κάνω και εγώ μα δίσταζα μέχρι τώρα. Το ωραίο θέμα αυτό με αφορμίζει όμως να ανοίξω την διαπραγμάτευση κάπως: Για ποιούς λόγους αστροφωτογραφίζετε;

Αυτό το απλό ερώτημα συντίθεται από πολλά άλλα επιμέρους, μερικά εκ των οποίων τα οποία με απασχολούν ένα έτος τώρα και έχω ήδη τις δικές μου απαντήσεις που ελάχιστα όμως με ικανοποιούν, θα τα παραθέσω ωστόσο για διευκόλυνση: Για ποιόν λόγο να ασχοληθεί κάποιος; Γιατί άλλοι απλώς παρατηρούν; Γιατί άλλοι παθιάζονται και άλλοι απλώς το δοκιμάζουν; Γιατί να φωτογραφίζει κάποιος κάτι που έχει φωτογραφηθεί 10000000 φορές (και εγώ γιατί φωτογράφησα την Αφροδίτη της Μήλου 45 φορές;;; ); Είναι μοναχική δραστηριότητα αυτή, ή κοινωνική και σε τι αναλογία; Αξίζει τον κόπο (και πολλά περισσότερα από κόπο); Είναι τέχνη (με την έννοια της ''καλής τέχνης) η αστροφωτογραφία; Μπορεί να εκφραστεί κάποιος μέσα από αυτήν; Υπάρχει ελευθερία τοποθέτησης αντικειμένου και φόντου (εξαιρείται το Σούνιο κλπ όπου αυτό ακριβώς υπάρχει και αυτό αρκεί για να είναι καλιτεχνική);

Μην σας παραξενέψουν τα ερωτήματα. Εγώ έτσι συνήθως σκέφτομαι (ας πούμε πως είναι το μεράκι μου, ή απλώς επαγγελματική διαστροφή) και όσο και αν έχω παρεξηγηθεί εξ αυτού πολλάκις -απευκταίο- δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ρωτάω επίσης, όχι εσάς αλλά τον ευτό μου, τί χρειάζομαι τόσα τηλεσκόπια, γιατί γράφω στο Astrovox τόσο πολύ, γιατί γράφω έτσι όπως γράφω, γιατί δεν φωτογραφίζω αλλά και γιατί διαβάζω τα θέματα της αστροφωτογραφίας και τα λοιπά, οι ερωτήσεις μου λοιπόν έχουν να κάνουν όχι με τις τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά με τα κίνητρα. Δεν αφορούν το τι, το πως, το πόσο, αλλά το γιατί. Αν θεωρείτε πως είναι εκτός θέματος αγνοήστε το προς το παρόν, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες το ερώτημα θα επανέλθει γιατί είναι εκεί και γαργαλάει.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε
Η αστροφωτογραφιση ειναι παλεμα με χιλιους παραγοντες. Θεωρω ομως οτι ο ποιο σημαντικος ειναι αυτος που δεν μπορω να ελεξω: ελευθερος χρονος. Συνδιασμενος με μερακι και υπομονη. Ολα τα αλλα τα βρισκεις και μαλιστα το να τα βρεις ειναι μερος του χομπι.
Δημοσιεύτηκε

Γιωργο δεν υπαρχει θεμα μεταξυ μας και ουτε κανω επιθεση σε αυτα που ειπες περι επεξεργασιας.Αυριο μεθαυριο θα σε παρω η θα με παρεις τηλ να τα λεμε με τις ωρες (No hard feelings που λενε και στο αμερικα).Απλα μιλησα για εμενα και οχι γενικα και εφερα παραδειγμα την τελευταια φωτογραφια που ανεβασα η οποια ηταν η ανδρομεδα μιας και ο βασιλης σχολιασε για το "πολυ" photoshop που εφαρμοσα.

Τελος παντων ας γραψω και εγω τι πιστευω οτι χρειαζεται για να βγει μια καλη αστροφωτογραφια και ας αφησω τις γκρινιες.

Θα πω ετσι λιγο πανω κατω την ιστορια μου μεσα σε αυτα τα 3 χρονια που ασχολουμαι με την αστροφωτογραφια για το πως ξεκινησα και εφτασα σε σημειο να λεω "τωρα φωτογραφιζω".

Περασαν πολλες νυχτες πειραματισμου μιας και χρειαζεται οπωσδηποτε να κανεις πραξη παρα πολλους συνδιασμους με τηλεσκοπια καμερες στηριξεις τεχνικες και αλλα χιλια δυο μπλιμπλικια.

Οταν λοιπον εβγαινα εξω στην ταρατσα με το 8" επανω στην heq5 η αργοτερα με το visac και ξαφνικα γινομουν αβαταρ (δειτε αριστερα) τοτε εριχνα πολλα @#@$%#^ και τα μαζευα για μεσα .Το καλοκαιρι του 2008 την περασα ζαχαρη και εμαθα πολλα πραγματακια οπως eqmod-οδηγηση κλπ.Οταν ομως εσκασε μυτη ο σεπτεμβρης - οκτωβρης ειπα πως δεν παει αλλο θα τα παρατησω διοτι ηταν αρκετα σπαστικο να καθομαι να δενω ολο το setup και να το λυνω παλι επειδη ενα χαζο συννεφακι ηρθε και καθησε για παντα απο πανω μου.Ετσι λοιπον πηρα την αποφαση να φτιαξω κατι ωστε να εχω μεσα τα πραγματα για να μην πιανουν χωρο στο σπιτι αλλα και να μην χρειαζεται να δενω-λυνω.Το παρατηρητηριο εγινε πραγματικοτητα και μεσα απο εκει γυρνοντας καθε μερα το μεσημερι η το βραδακι απο την δουλεια καθομουν και ξεχνουσα τα παντα ψαχνοντας για λυσεις σε χιλια δυο μυστηρια.Το τι πειραματα μου εχει προσφερει αυτο το παρατηρητηριο δεν λεγονται.Μεσα απο εκει προχωρησα αρκετα γιατι οτι εβλεπα στο αστροβοξ να λεγεται με θεωριες κλπ το εκανα πραξη η το απομυθοποιουσα.

Οποτε το παρατηρητηριο για εμενα επαιξε πολυ σημαντικο ρολο στην δουλεια που κανω μεχρι σημερα και δεν με πειραξε ουτε ο κακος ουρανος αλλα ουτε το οτι βρισκομαι 75μετρα υψομετρο.

Επισης το δευτερο σημαντικο για εμενα ειναι η στηριξη.Ειπα και πιο πανω οτι ολοι μας/ολοι σας φτιαχνουμε πολυ ωραια setup απο το dovetail και πανω ομως :D το οποιο πεφτει και μας πλακωνει οσα χρηματα και να εχουμε δωσει σε αυτο.Η οδηγηση κουκουρουκου και το ξερετε πολυ καλα.Σημερα καθεται αυριο οχι μεθαυριο μπορει και παει λεγοντας.Προσπαθησα να βοηθησω οσο μπορουσα στην διορθωση της heq5-eq6 χωρις αυτο να σημαινει πως ολα τα προβληματα λυθηκαν.

Δινουμε τοσα χρηματα για καμερες τηλεσκοπια εστιαστες και χιλιες δυο αλλες κουταμαρες και ποτε δεν σκεφτηκαμε οτι πρεπει να παρουμε πρωτα μια στηριξη να βαλουμε τον εξοπλισμο μας ωστε να αποδωσει πραγματικα αυτο που μπορει.Μου πηρε πολυ καιρο να παρω χαμπαρι οτι η eq6 με τα 1300 της ευρω δεν κανει δουλεια (στις περισσοτερες περιπτωσεις).Οταν την πηρα για πρωτη φορα ελεγα μεσα μου "πωωωω λεφτα που εδωωωσααα τωρα θα πεταωωωωωω" και ομως ειχα κανει πατατα ετσι και αλλιως γιατι στηριξη στην πραγματικοτητα δεν ειχα .Σιγουρα ομως πρεπει να περασεις και απο το σταδιο της φθηνης λυσης ετσι ωστε να φας τα μουτρα σου και να καταλαβεις τι εστι καλη και κακη στηριξη.

Ας ελπισουμε η ioptron ieq45 και η eq7 να φερουν επανασταση στον χωρο μας και να συνδιασουν την οικονομικη λυση με την ποιοτητα ετσι ωστε οσοι ασχοληθουν απο εδω και περα να μην τραβηξουν το ζορι που τραβηξαμε εμεις.

Και αφησα το σημαντικοτερο κομματι για το τελος το οποιο για εμενα ειναι η επεξεργασια.

Ακουγα/διαβαζα καποτε που ελεγαν οι παλιοτεροι πως η επεξεργασια ειναι το 60% της φωτογραφιας.Ειχαν δικιο μονο που ισως τελικα να ειναι και παραπανω απο 60%.

Βλεπω παιδια που εχουν καλα setup και βγαζουν πολυ καλα fit αλλα δεν βγαζουν το ζουμι που κρυβεται απο πισω ετσι το πραγματικο αποτελεσμα παει χαραμι και οδηγουνται σε λαθος συμπερασμα οτι το setup τους δηλαδη εχει προβλημα η ειναι κακο οποτε η αλλαγη εξοπλισμου ειναι η λυση .

Και να τελειωσω με μια συμβουλη για τους φιλους που εχουν οτι εχουν.

Στρωστε κ*λο και μαθετε ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ και σταματηστε να αλλαζετε setup το ενα μετα το αλλο.Μιλαω για ολοκληρωμενα και σωστα setup.Τωρα με τις συννεφιες καθηστε και βρειτε παλαιοτερα fits και καντε δουλεια και ειμαι σιγουρος πως θα καταλαβετε τι εννοω.

Με σωστη μεθοδικοτητα και υπομονη μπορουμε να βγαλουμε πολυ καλα αποτελεσματα.

Δημοσιεύτηκε
Επί τη ευκαιρία, αν μου επιτρέπετε να αναδρομήσω, έχω μια ερώτηση να κάνω και εγώ μα δίσταζα μέχρι τώρα. Το ωραίο θέμα αυτό με αφορμίζει όμως να ανοίξω την διαπραγμάτευση κάπως: Για ποιούς λόγους αστροφωτογραφίζετε;

 

Γιατί το γουστάρω τρελά! Δεν μπορώ να φανταστώ να κάνω κάτι άλλο.

 

Γιατί να φωτογραφίζει κάποιος κάτι που έχει φωτογραφηθεί 10000000 φορές (και εγώ γιατί φωτογράφησα την Αφροδίτη της Μήλου 45 φορές;;; );

 

Είναι σαν να πατάς μια βουνοκορφή. Δε πα να ΄χουν ανέβει άλλοι 10000000 πριν από εσένα. Εσύ βλέπεις μόνο την κορφή και θες να ανέβεις!

 

Είναι μοναχική δραστηριότητα αυτή, ή κοινωνική και σε τι αναλογία;

 

Η δραστηριότητα γενικά είναι κοινωνική. Η στιγμή όμως που είσαι στο βουνό, νύχτα και βγάζεις, είναι απόλυτα μοναχική.

 

Είναι τέχνη (με την έννοια της ''καλής τέχνης) η αστροφωτογραφία;

 

Είναι σε ένα μεγάλο ποσοστό τεχνική, αλλά είναι και τέχνη.

 

Μπορεί να εκφραστεί κάποιος μέσα από αυτήν;

 

Απόλυτα!

 

Υπάρχει ελευθερία τοποθέτησης αντικειμένου και φόντου (εξαιρείται το Σούνιο κλπ όπου αυτό ακριβώς υπάρχει και αυτό αρκεί για να είναι καλιτεχνική);

 

Υπάρχει απεριόριστη ελευθερία στην αστροφωτογραφία σε συνδυασμό με τοπίο όπου κάθε φορά μπορεί να είναι διαφορετικό. Αλλά και το deep sky δεν είναι καθόλου στατικό. Ένα διαφορετικό καδράρισμα, μια διαφορετική επεξεργασία ή ένα έκτακτο γεγονός όπως η διέλευση ενός κομήτη ή ένας διάττοντας αστέρας δίνει σε ένα 'συνηθισμένο' θέμα διαφορετική πνοή!

 

Φίλε Κώστα, ελπίζω να σε κατατόπισα σχετικά με τα δικά μου 'γιατί'.

 

:mrgreen:

Δημοσιεύτηκε

Απολύτως με κατατόπισες. Αν και τον τρόπο που εσύ φωτογραφίζεις το συλλαμβάνω πολύ εύκολα. Μοιάζει περισσότερο με την κλασσική καλλιτεχνική φωτογραφία ή την ζωγραφική. Όλοι θέλουν ή πρέπει να ζωγραφίσουν μια νεκρή φύση, ένα γυμνό, ένα ηλιοβασίλεμμα, όσες φορές και να έχουν ζωγραφιστεί ή φωτογραφηθεί αυτά πρόκειται για μια ατομική άσκηση και για πολλούς το στοίχημα είναι ακριβώς να βγάλουν τα προσωπικά τους στοιχεία, την μανιέρα τους, την πρωτοτυπία τους, το style τους, το συναίσθημά τους, τον χρωματικό τους κώδικα, την σημειωτική τους, το βίωμά τους, την πρότασή τους σε αυτό.

Το Deepsky είναι αυτό που με προβληματίζει περισσότερο. Εκεί δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορείς να βάλεις τα προσωπικά σου στοιχεία χωρίς να καταστρατηγηθεί η αυθεντικότητα, αν και διαβάζοντας την εξέλιξη στην συζήτηση που αφορά την επεξεργασία πιστεύω πως στο τέλος μπορεί και να το κατανοήσω.

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε
Ο καθένας φωτογραφίζει για τους δικούς του λόγους, αλλά νομίζω οτι μιάς και ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν όλοι φωτογραφίζουμε για να μοιραζόμαστε τις εικόνες μετά με τους άλλους. Σε αυτό εμπίπτει και το να θές να κάνεις apod ή απλώς να τις βγάζεις για σένα ή και τα 2.
starrynights.blog
Δημοσιεύτηκε
.......

 

Το Deepsky είναι αυτό που με προβληματίζει περισσότερο. Εκεί δεν μπορώ να καταλάβω πως μπορείς να βάλεις τα προσωπικά σου στοιχεία χωρίς να καταστρατηγηθεί η αυθεντικότητα, αν και διαβάζοντας την εξέλιξη στην συζήτηση που αφορά την επεξεργασία πιστεύω πως στο τέλος μπορεί και να το κατανοήσω.

 

Απολυτως σωστο ερωτημα. Η απαντηση ειναι βεβαα υποκειμενικη μια που ο καθε ενας μας εχει τους δικους του λογους.

 

Για μενα η deep sky φωτογραφία εχει να κανει με την προσπαθεια να αποτυπωσω αυτο που ουσιαστικά δεν βλεπω με το περιορισμενες δυνατοτητες της ορασης μου και το τηλεσκοπιο μου και που όμως ξερω οτι ειναι εκει. Μετα απο αυτο μπαινει η επεξεργασια (stacking - photoshop η οτι άλλο) προκειμενου να φτασω σε ενα αποτελεσμα που θα το θεωρω ικανοποιητικο. Το ποσο και αν θα χασει το αντικειμενο την αυθεντικοτητα του παλι εξαρταται απο εμενα.

 

Πιστευω πως η αυθεντικότητα δεν ειναι παντα το ζητουμενο εκτος και εαν μιλαμε για καθαρα επιστημονικη εργασία.

Μιχάλης - CptFurz

www.michael-stephanou.com

Lunt LS100THA DS PT

Skylight 100 / f15

Meade Lightbridge 12” HiLux

Celestron Nexstar 8SE

IN ED 70/420

Mod PST102/1000, CaK module

Δημοσιεύτηκε

Για εμένα τα σημαντικότερα είναι 2. Πρώτα ο ελεύθερος χρόνος που μπορείς να διαθέσεις

(όπως έγραψε και ο Γιάννης λίγο πιο πάνω) και δεύτερο η σωστή διαχείριση του παραπάνω χρόνου ώστε να μπορέσεις να ευχαριστηθείς αυτό το hobby.

Sequence Generator Pro v2.3, Pixinsight 1.8

 

1089626400_27_1_EUR_3_default.png

Δημοσιεύτηκε

Γεια χαρά και από εμένα. Ακούστηκε αρκετές φορές το όνομά μου οπότε ας πω και εγώ την γνώμη μου..... :wink:

 

Τα περισσότερα τα έχετε πει και ίσως τα επαναλάβω:

 

1. Χρόνος......... Δεν εννοώ χρόνο έκεθεσης... αλλά χρόνο για δουλειά πάνω σε αυτό το υπέροχο ΧΟΜΠΥ που λέγεται αστροφωτογραφία. Αυτός είναι ο μοναδικός παράγοντας που δεν μπορείς να επηρεάσεις (τουλάχιστον στην δική μου περίπτωση) και επηρεάζει τα ΠΑΝΤΑ. Αν δεν έχεται πολύ μα ΠΑΡΑ πολύ χρόνο και αν βέβαια τα στάνταρ που θέτεται στον εαυτό σας είναι υψηλά, ΜΗΝ ασχοληθείτε σε βάθος με την αστροφωτογραφία.....

 

2. Πρόσβαση σε πραγματικά καλούς ουρανούς. Αν τώρα έχω σπίτι, εξοχικό, κλπ σε ένα τέτοιο μέρος τότε ναι θέλω παρατηρητήριο....

 

3. Κορυφαία στήριξη. Τελεία και παύλα.

 

4. Ζύγισμα, πολική ΤΕΛΕΙΑ τα οποία μαζί με την στήριξη κλπ θα μας οδηγήσουν σε τέλεια οδήγηση.

 

5. FOCUS, FOCUS, FOCUS τα τρία πράγματα για πραγματικά κορυφαία fits.

 

6. Τον καλύτερο εξοπλισμό που μπορώ να πάρω με τα χρήματα που διαθέτω. Είναι πραγματικά άλλο το αποτέλεσμα που παίρνεις (όπως είπατε και παραπάνω) με μια high end κάμερα και αντίστοιχο σωλήνα. Αν τώρα δεν φτάνουν τα χρήματα τότε αναγκαστικά επιλέγεις άλλα προϊόντα περιμένωντας και τα ανάλογα αποτελέσματα.

 

Γνώσεις, μεράκι και αγάπη για αυτό που κάνεις δεν τα αναφέρω καν, διότι πιστεύω ότι είναι αυτονόητο, αλλιώς δεν θα ξεροστάλιαζες παγωμένος πάνω σε ένα βουνό..... Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν ΧΡΟΝΟ. Το νούμερο ΕΝΑ.....

 

Ααααα.... Για μια κορυφαία φωτό χρειάζονται ΟΛΑ τα παραπάνω και όχι μόνο ένα ή με σειρά προτίμησης, αλλά ΟΛΑ.

 

 

 

 

Τώρα σε όλα τα άλλα που έχουν γραφτεί να πω και εγώ την άποψή μου. Όπως σε όλα τα χόμπυ ο εξοπλισμός είναι κεντρικό θέμα. Προσοχή, κεντρικό είπα, όχι αυτοσκοπός. Είναι αυτονόητο ότι όσα περισσότερα χρήματα έχω να ξοδέψω τόσο το καλύτερο. Δεν σημαίνει βέβαια ότι με λιγότερα δεν κάνω δουλειά. Αλλά πάντα εξαρτάται από το που τοποθετείς εσύ τα προσωπικά σου θέλω. Και επειδή έχω εμπειρία και από φθηνό αλλά και από ακριβό εξοπλισμό, λέω ότι τελικά ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Σίγουρα φωτογραφίζεις με φθηνή στήριξη, με φθηνό σωλήνα, με φθηνή κάμερα. Αλλά με αντίστοιχο high-end εξοπλισμό κάνεις ΑΛΛΑ πράγματα. Επίσης αυτονόητο ότι ο εξοπλισμός, όσο high-end και αν είναι δεν κάνει τον παπά.... Προσοχή λοιπόν για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

 

Να σχολιάσω εδώ και κάποια άλλα πράγματα επειδή μας διαβάζουν και νεότεροι στον χώρο. Δεν μπορούμε να λέμε ότι όλα είναι ίδια. Π.χ. εξοπλισμός. Δεν μπορούμε να λέμε ότι όλοι εμείς δεν χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο ή καλύτερο από μια κινέζικη στήριξη. Μάλιστα δεν μπορούμε να παροτρείνουμε τον άλλο π.χ. μην πάρεις μια ΑΡ καλή είναι και η HEQ5 μωρέ. Και μετά από δύο μήνες να λέμε ααααα η στήριξη είναι το Α και το Ω, όλα τα από επάνω είναι απλώς σκεπές, όπως λέει και ο Άγγελος. Αφού βέβαια πουλήσαμε την δική μας κινέζικη.... Δεν κάνει ρε παιδιά..... Μας βλέπουν και οι νεότεροι και θα τους δημιουργηθεί σύγχυση. Σχιζοφρένεια που θα έλεγε και ο γιατρός μας. Και το ωραίο... να πηγαίνεις και να επενδύεις σε high-end στήριξη.....

 

Κατά αντιστοιχία, δεν είναι όλες οι κάμερες ίδιες, ακόμα και αυτές που έχουν ίδιο αισθητήρα. Δεν είναι όλοι οι σωλήνες ίδιοι. Στο τεχνικό κομμάτι, για μια πραγματικά καλή φωτό χρειάζεσαι καλό seeing, φοβερή στήριξη, καταπληκτικά οπτικά, super κάμερα και FOCUS......

 

Και επειδή όλοι μας έχουμε ρίξει στο παρελθόν αρκετά χρήματα σε κινέζικες π@π@ρες, ας αναλογιστούμε το ποσό και ας δούμε τι θα είχαμε τώρα σαν εξοπλισμό αν είχαμε κάποιον να μας πει τι πραγματικά παίζεται και αν δεν ακούγαμε τον κάθε "φίλο" και συμφουρίτη να μας περιγράφει με περισή έπαρση καρδιναλίου τι πρέπει να αγοράσω ΕΓΩ...... Αγγλιστί buying cheap is expensive.

 

 

@Άγγελος. Άγγελε, στο Μ31 σου έγραψα:

 

"Πολύ όμορφο αποτέλεσμα, φοβερή προσπάθεια, καταπληκτικός σωλήνας.... θα ήθελα λιγότερο Photoshop αν μου επιτρέπεις.

 

Με μια λέξη Σούπερ"

 

Εννοώντας ακριβώς αυτό που γράφω.... Πανέμορφη. Η προσπάθεια ήταν τιτάνια, από όσο καταλαβαίνω, τόσο για τον χρόνο στο βουνό όσο και για την επεξεργασία. Χίλια μπράβο για αυτό. Καταπληκτικός σωλήνας το FSQ. Τα οπτικά του από άλλο πλανήτη. Ο εστιαστής έχω διαβάσει και αλλού είναι ....... Για αυτό και θα δεις στο CN ότι πολλοί τον αλλάζουνε με FT 3.5'', τυχαίο... δεν νομίζω! Και το επίμαχο.... Έγραψα, αν μου επιτρέπεις, θα ήθελα λιγότερο PhotoShop. Τι δεν καταλαβαίνεις; Απλώς έγραψα την προσωπική μου άποψη για αυτό που εσύ εκθέτεις. Όταν ανεβάζουμε μια φωτό δεν περιμένουμε παλαμάκια.... αλλά και κριτική. Εγώ δεν είχα την παραμικρή κριτική στο τεχνικό κομμάτι αλλά αισθητική και πάντα με το προσωπικό δικό μου γούστο.... Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί σου έχει κάτσει έτσι και το αναφέρεις δυο φορές σε αυτό το τόπικ. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να μην το κατάλαβα σωστά εγώ λόγω του περιορισμού του γραπτού λόγου, οπότε Mea Culpa.

 

Κλείνω αναφέροντας τους διαγωνισμούς, APOD, LPOD, TWAN, CloudyNights, περιοδικά του χώρου. Κάνουμε ένα ΧΟΜΠΥ. Θέλετε από ματαιοδοξία, θέλετε από αγνή χαρά, στέλνουμε φωτό σε όλα τα παραπάνω. Ε, όσο και να λέμε είναι πολύ όμορφο το συναίσθημα της αναγνώρισης αλλά και να μοιράζεσαι τη χαρά. Αρκεί βέβαια να μην γίνει αυτοσκοπός. Όμως είναι λυπηρό να αναθεματίζουμε θεσμούς που προφανώς δεν είχαμε κάποια επιτυχία και να είμαστε ΟΚ με τους άλλους.... Φαιδρό. Π.χ. κερδίζω εγώ APOD και ο Ηλίας δημοσιεύει στο Sky&Telescope δικιά του φωτό. Εγώ: έλα μωρέ ξέρει τον εκδότη και έχουν κάνει κλίκα. Ηλίας: έλα μωρέ ξέρει τους admin του APOD. κλπ κλπ κλπ. Είμαστε και οι δύο για κλάματα.........

 

Λοιπόν καλές και πολλές αστροφωτογραφίσεις, με πολύ χρόνο και τον καλύτερο εξοπλισμό που μπορείτε ΑΚΟΜΠΛΕΞΑΡΙΣΤΑ και μακριά από κέθε δοξασία.....

 

Φιλιά φίλοι μου \:D/

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

 

Arthur C. Clarke

 

 

http://vip-digital-imaging.blogspot.com

Δημοσιεύτηκε

Εγώ λέω οτι ο σημαντικότερος παράγοντας είναι .......να σταματήσετε τις αγορές :evil: :evil: :evil:

μπας και φτιάξει λίγο ο κ*^&&&^ρος και δούμε κάνα αστεράκι.Γιατί μ`αυτά και μ`αυτά θα χάσουμε και τον Ωρίωνα φέτος :evil: :evil: :evil: :evil: .

 

ΧΟΥΜΟΡ!!!!

ΑΛΗΘΙΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ!!!!!!!](*,)

«Δύο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία. Και για το σύμπαν δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ...» Άλμπερτ Αϊνστάιν. :-$

Δημοσιεύτηκε
Επί τη ευκαιρία, αν μου επιτρέπετε να αναδρομήσω, έχω μια ερώτηση να κάνω και εγώ μα δίσταζα μέχρι τώρα. Το ωραίο θέμα αυτό με αφορμίζει όμως να ανοίξω την διαπραγμάτευση κάπως: Για ποιούς λόγους αστροφωτογραφίζετε;

Αυτό το απλό ερώτημα συντίθεται από πολλά άλλα επιμέρους, μερικά εκ των οποίων τα οποία με απασχολούν ένα έτος τώρα και έχω ήδη τις δικές μου απαντήσεις που ελάχιστα όμως με ικανοποιούν, θα τα παραθέσω ωστόσο για διευκόλυνση: Για ποιόν λόγο να ασχοληθεί κάποιος; Γιατί άλλοι απλώς παρατηρούν; Γιατί άλλοι παθιάζονται και άλλοι απλώς το δοκιμάζουν; Γιατί να φωτογραφίζει κάποιος κάτι που έχει φωτογραφηθεί 10000000 φορές (και εγώ γιατί φωτογράφησα την Αφροδίτη της Μήλου 45 φορές;;; ); Είναι μοναχική δραστηριότητα αυτή, ή κοινωνική και σε τι αναλογία; Αξίζει τον κόπο (και πολλά περισσότερα από κόπο); Είναι τέχνη (με την έννοια της ''καλής τέχνης) η αστροφωτογραφία; Μπορεί να εκφραστεί κάποιος μέσα από αυτήν; Υπάρχει ελευθερία τοποθέτησης αντικειμένου και φόντου (εξαιρείται το Σούνιο κλπ όπου αυτό ακριβώς υπάρχει και αυτό αρκεί για να είναι καλιτεχνική);

Μην σας παραξενέψουν τα ερωτήματα. Εγώ έτσι συνήθως σκέφτομαι (ας πούμε πως είναι το μεράκι μου, ή απλώς επαγγελματική διαστροφή) και όσο και αν έχω παρεξηγηθεί εξ αυτού πολλάκις -απευκταίο- δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Ρωτάω επίσης, όχι εσάς αλλά τον ευτό μου, τί χρειάζομαι τόσα τηλεσκόπια, γιατί γράφω στο Astrovox τόσο πολύ, γιατί γράφω έτσι όπως γράφω, γιατί δεν φωτογραφίζω αλλά και γιατί διαβάζω τα θέματα της αστροφωτογραφίας και τα λοιπά, οι ερωτήσεις μου λοιπόν έχουν να κάνουν όχι με τις τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά με τα κίνητρα. Δεν αφορούν το τι, το πως, το πόσο, αλλά το γιατί. Αν θεωρείτε πως είναι εκτός θέματος αγνοήστε το προς το παρόν, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες το ερώτημα θα επανέλθει γιατί είναι εκεί και γαργαλάει.

 

ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ....ΓΙΑ ΝΑ "ΣΚΟΤΩΝΟΜΑΣΤΕ" ΜΕΤΑ. :-k

ΑΛΗΘΙΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ!!!!!!!](*,)

«Δύο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία. Και για το σύμπαν δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ...» Άλμπερτ Αϊνστάιν. :-$

Δημοσιεύτηκε

Όσο ανεβαίνει κάποιος επίπεδο ζητάει και κάτι καλύτερο. και έτσι πάει.

Όντως με έναν πιο φτηνό εξοπλισμό στα χέρια κάποιου που γνωρίζει και έχει φάει αρκετές νύχτες στον έναστρο ουρανό μπορεί να γίνουν άριστα αποτελέσματα.

 

Ναι εντάξει τα takahashi και η paramount και τα RC και οι ddm είναι σαφώς άριστος εξοπλισμός αλλά στα χέρια ενός αρχάριου είναι απλά το ίδιο με ένα μπουκάλι γυαλί και μία απλή ισημερινή.

 

Αυτό ακριβώς λέγεται τόσο καιρό εδώ! Δεν χρειάζεστε να πάρουν όλοι tak και paramount για να βγάλουν αξιόλογες φωτογραφίες, και αυτό το αποδεικνύει ο Άγγελος αλλά και πολλοί άλλοι συνέχεια!

 

Όσον άφορά το συλλογισμό του kkokoli για πιο λόγο αστροφωτογραφίζουμε: μα για να βλέπουνε τα χρώματα αυτοί που παρατηρούν lol . Συγνώμη αλλά τέτοιες ερωτήσεις μπορεί να κάνει ο καθένας απο τη μεριά των (αστρο)φωτογράφων. Γιατί να πας σε ένα μέρος να το δεις αφού το βλέπεις στην φωτογραφία..

Δημοσιεύτηκε
Σε συνεχεια ολων των παραπανω να προσθεσω, το αυτονοητο κατα την γνωμη μου, οτι καθε εξοπλισμος εκτος απο τα υπερ του εχει και καποια αρνητικα. Καποια αρνητικα αμελητεα για καποιον αλλα σημαντικα για καποιον αλλον. Συγκεκριμενα για το fsq μπορουμε να συζητησουμε σε ενα ποστ και οχι σε αυτο που ειμαστε τωρα.
Φιλικα, Νικος

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης