Jump to content

Προβλημα στο DEC


roryt

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θελω μια γνωμη, τα διαγραμματα παρακατω ειναι απο το PECPro με στοιχεια απο την οδήγηση του PHD στο DEC σε GPD2.

Δειχνει να υπαρχουν σοβαρα λαθη σε αρμονικες της βασικής συχνοτητας του worm gear, και οι οδηγιες λενε οτι συνηθως αυτο σημαινει παρεμποδιση της κινησης στον αξονα (ο οποιος δειχνει να ειναι καπως σφικτος). Επισης ενω το PHD δειχνει να οδηγαει σωστα και στους δυο αξονες, ξαφνικα χανει τα αυγα και τα πασχαλια στο DEC, και παρα του οτι τα δινει ολα, ο αξονας το χαβα του συνεχιζει το drift σαν να μην γινεται καθολου οδηγηση. Καμια ιδεα που να επικεντρωθω;

dec_freqs.jpg.9a0efd9152acbd95e4d0d4043f0aef21.jpg

dec_sunday.jpg.c0c1a35e11f2ce4f05dad83e164fe9c3.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

απο την πειρα μου κοιτα να εχεις καλη πολικη ευθυγραμμιση. μετα ακολουθει θεμα flexure και τελος ισως να θελει ρυθμιση η βαση σου. μια ερωτηση μονο το διαγραμμα για να το παρεις στο Phd πως το πηρες; εκανες disable guide output απο το advanced menu του phd ή κατευθειαν log info;

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εγω είμαι σίγουρος ότι έχει το ίδιο θέμα με την EQ6 μιάς και η EQ6 είναι κλώνος αυτής.

Δηλαδή.. το bearing gear τρίβεται πάνω στο ποτήρι... και δημιουργεί αυτά τα spikes λόγω μη ομαλής κίνησης.

Τη λύση την έχει προτείνει ο Α. Κεχαγιάς σε αντίστοιχο thread εδώ:

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ευχαριστω για τις γνωμες σας.

Το θεμα δεν ειναι αν εχω καλη οδηγηση ή καλή πολική, αλλα αν η βαση ανταποκρινεται σωστα.

Δεν εχω flex, το διαγραμμα ειναι κατευθειαν απο την κεντρική ΟΤΑ ακριβως για να αποκλεισω αυτην την περιπτωση.

Το διαγραμμα ειναι ΜΕ την οδηγηση, δεν πηγαινα να κανω εκτιμηση του περιοδικου σφαλματος αλλα εκτιμηση της οδηγησης της ιδιας.

Η βαση δουλευε αψογα μεχρι προσφατα, δεν εινα σχεδιαστικό/κατασκευαστικο το προβλημα (το οτι οι κινεζικες ειναι κλωνοι της Vixen δεν σημαινει οτι τα προβληματά τους τα εχουν και οι Γιαπωνεζικες).

Εχω ηδη επεμβει στον αξονα παλιοτερα (μαλλον αδικαιολογητα, τελος παντων :oops: ) αλλα πιθανων προς λαθος κατευθυνση ](*,) .

Απλα ελεγα μηπως καποιος μπορουσε να εκτιμήσει, βαση του FFT, που πρεπει να κοιταξω να δω τι εχω κανει λαθος !!

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τελικά ενα βραδυ με βενζινα, καθαριστικό πανακι και γρασσο λιθίου και νομιζω οτι εχω λυσει το προβλημα. Ευτυχως δεν υπηρχε ζημια οπως φοβομουν. Θα δειξει μολις ανοιξει και μπορεσω να δοκιμασω οδηγηση.

 

 

Εχω μια ερωτηση για την ρυθμιση του τζογου: το μεγαλυτερο μερος του backlash που εχω (ο ατερμονας ρυθμιστηκε ηδη) οφειλεται:

 

α) στην ενωση στα δυο γραναζια του μοτερ και του αξονα του worm και

 

β) στην ενωση του γραναζιου του μοτερ με τον αξονα του μοτερ : το γραναζι στηριζεται πανω στον αξονα με μια αλλενοβιδα και εχει αρκετο παιξιμο.

 

Τιποτα πατεντες για να στρωσω και αυτον τον τζογο ;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 4 μήνες αργότερα...

Επαναφερω ξανα το ερωτημα μηπως κανεις μπορει να βοηθησει.

Μιας και αυτην την εποχη δεν εχω καμερα, επιασα και εκανα φυλλο και φτερο το DEC για να λύσω τα οποια προβληματα ειχε.

Εχω ρυθμισει αρκετά καλα (πιστευω) το worm gear και το worm και τον αξονα, αλλα συνεχιζω να εχω προβλημα backlash που οφειλετε καθαρα στο πως πιανουν τα γραναζια πανω στους αξονες του μειωτηρα και του worm - με μια γελοια αλενοβιδα. Το περιθωριο που εχει το γραναζι με τους αξονες ειναι πολύ μεγαλο και οσο και να σφυξω τις αλενοβιδες παντα χαλαρωνουν, Δοκιμασα να "ματισω" τον αξονα με μια τρυπουλα να μπαινει η αλενοβιδα ποιο μεσα, βελτιωθηκε αλλα δεν εξαλειφθηκε (και χαλαρωνει με τον καιρο). Δοκιμασα με μια σταγονα logo στην μυτη της αλενοβιδας, δεν επιασε (και μου χαλασε ενα γραναζι μιας και κολλησε στις σπειρες ](*,) ) . Παλιοτερα δεν εδινα σημασια αλλα τωρα προσπαθω να βελτιωσω την κεφαλη στο μεγιστο.

 

Καμια ιδεα ; δεν μπορει, ολο και καποιος το εχει αντιμετωπισει παλιοτερα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

για την αλενοβιδα θα προτεινα locktite απο μαγαζι για τηλεκατευθυνομενα μοντελα (στην ιπποκρατους) μιας και μετα μπορεις να την βγαλεις πιο ευκολα την βιδα και μπορει να βρεις και καλυτερη αλενοβιδα. για το οτι ειναι χαλαρο το γραναζι στον αξονα ισως εαν βαλεις ενα λεπτο πλαστικο φυλλο να διωξεις τον τζογο. επισης κοιτα τα γραναζια να εφαπτοται καλα μεταξυ τους. στην δικη μου heq5 pro πηρα τσιγαροχαρτο (τα μπλε rizzla) για να τα κανω αποστατες και τα εβαλα αναμεσα στα γραναζια ενα φυλλο. μετα απλα εσπρωξα ελαφρα τα γραανζια ωστε να πλησιασουν μεταξυ τους και εσφιξα τις βιδες. τελος το backlash αναμεσα στα γραναζια.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ευχαριστω Κωστα. Το backlash μεταξυ των γραναζιων το εχω ρυθμισει μια χαρα, το μονο που μου εχει μηνει ειναι αυτο στην ενωση του αξονα του μειωτηρα του κινητηρα με το γραναζι, και το αντιστοιχο μεταξυ αξονα worm με clutch που επισης ασφαλιζει με αλενοβιδα.

 

Σκεφτομουν και εγω το loctite, ξερεις ποιο συγκεκριμενα ; γιατι στο site τους εχουν πολλες κατηγοριες.

Καποια αλλη σκεψη; Το φυλο πλαστικο το εχω δοκιμασει , δεν εχω καταφερει να στριμωξω κατι τοσο λεπτο που να μηνει στην θεση του μεχρι τωρα

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

θα σε γελασω ρωτα στα μαγαζια τηλεκατευθυνωμενων να σου πουν. απο κει πηρα και εγω και ειναι χρωματος μπλε. αντι για πλαστικο δοκιμασε τσιγαροχαρτο ή και αλουμινοχαρτο

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Λοιπον μια σταγονιτσα loctite στην ενωση γραναζι-αξονας και το backlash εξαφανιστηκε \:D/

Μου ανοιξε η ορεξη μου φενεται για το RA (αν και δεν εχω ιδιαιτερο προβλημα εκει).

 

Το μονο θελω μια γνωμη για κατι αλλο:

 

ο μειωτηρας του βηματικου με τα χιλια μικρα γραναζακια της πλακας, εχει μεσα "γρασσο" μαυρο και αραχνο. Στo DEC το καθαρισα με πετρελαιο και το αντικαταστησα με λιθιου, αλλα εχω την εντυπωση οτι αν το αφησω μονο με το πετρελαιο χωρις γρασσο κινουνται ποιο ομαλα, καμια γνωμη;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Και να και τα αποτελεσματα, για βαση αυτης της κατηγοριας νομιζω καλα τα πηγε.

Υποψην, εχει πεσει πολύ λυσιμο-δεσιμο, γρασσαρισμα, ρυθμισεις κλπ κλπ. γιατι ειχα σκασει απο το κακο μου και ειθελα να την φερω στο καλυτερο δυνατο. Για βαση που στο RA εχει 20 arcs λαθος, τοσο κατω με οδηγηση νομιζω ειναι καλα. Απο το διαγραμμα του RA φενεται καθαρα οτι το μεγαλυτερο μερος του λαθους ειναι -φυσικα- στο worm gear/worm αλλα οι μικρες ταλαντωσεις (υψηλες συνχοντητες) ειναι απο τα γραναζια - σκεφτομαι σοβαρα να βρω και να τα αντικαταστησω με διπλα γρανασια με περισσοτερα δοντια μπας και μειωθουν και αυτα.

 

Τελος καλο, ολα καλα (τωρα αν καταφερα να βγαλω και τιποτα απο την σουπα της Αθηνας ](*,) αυτο ειναι αλλη υποθεση)

 

ra.jpg.c6d137935015a703e26e91510bdd446a.jpg

RA με οδηγηση

 

dec.jpg.4bd5912d3be102e6900fe93a05cd39f6.jpg

DEC με οδηγηση

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

για δες και εδω http://www.astro-baby.com/EQ6-Supertune/EQ6%20Super%20Tune%20Guide.php αν και προκειται για την heq5 pro/eq6 ισως να ισχυει και για σενα η μεθοδος. παντως μολις βρω χρονο θα το κοιταξω και εγω για την δικη μου βαση μαις και βλεπω το dec να ειναι λιγο σκληρο παρολες τις ρυθμισεις με βαση τον οδηγο του αγγελου.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δεν ταιριαζει ακριβως , υπαρχουν διαφορες. Αλλα δεν χρειαστηκα τοσο δραστικα μετρα και -ευτυχως- δεν υπηρχε ζημια, απλα ειχε λασκαρει το συμπαν και τα γρασσα με τα χρονια ειχαν γινει σκληρα.

 

Αλλα τα μαθηματα μετα απο ολη αυτην την διαδικασια ηταν πολλα: δεν πρεπει να αμελουμε να συντηρουμε τον εξοπλισμο, αν ελεγχα κατα περιοδους τα διαφορα βιδακια/αλεν κλπ κλπ θα ειχα εντοπισει απο νωρις το προβλημα χωρις να προβω σε τοσο δραστικα μετρα. Οχι οτι με χαλαει εκ των υστερων (η κεφαλή τωρα ειναι "βουτηρο", καλυτερη απο οτι την αγορασα) αλλα τουλαχιστον θα γλυτωνα την αρχική στεναχωρια.

 

Το αλλο μαθημα ειναι οτι οσο και να ρυθμιζεις / καθαριζεις / γρασσαρεις, το τελικο αποτελεσμα εξαρταται σε μεγαλο βαθμο απο την αρχικη ποιοτητα κατασκευης του worm gear / worm. Εγω ημουν τυχερος, οντως τα βιξεν ειναι καλής ποιοτητας σε αυτο το σημειο.

 

Και ενα τελευταιο, ακομη και ο Γιαπωνεζος κανει συμβιβασμους για να ριξει το κοστος (πχ τα γραναζια στο μοτερ), ποσο μαλλον τα Κινεζικα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης