Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Γειά χαρά σε όλους.

 

Στις περιπτώσεις φωτογράφησης βαθέως ουρανού, χρησιμοποιώντας τη μάσκα BAHTINOV έχω εξαιρετικά αποτελέσματα ώς προς τη σωτή εστίαση.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι άν τη BAHTINOV μπορώ να τη χρησιμοποιήσω και για την εστίαση στη πλανητική φωτογράφηση. Εκανα μιά δοκιμή χθές προσπαθώντας να φωτογραφήσω τη σελήνη αλλά ομολογώ ότι δεν ήξερα καν τι περίμενα να δώ μέσα από τη DSLR και έχοντας τοποθετήσει ήδη στο ED-120 τη BAHTINOV.

Μήπως μπορεί κάποιος που ασχολείται με πλανητική φωτογράφηση να με κατατοπίσει σ'αυτό το θέμα ?

 

Κυριάκος

Δημοσιεύτηκε
Για να δουλέψει η μάσκα θέλει σημειακά αντικείμενα οπότε με τη Σελήνη δε γίνεται... Μπορείς να εστιάσεις όμως σε ένα κοντινό φωτεινό άστρο και μετά να επιστρέψεις στη Σελήνη.
«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Δημοσιεύτηκε

Το σημείο εστίας και των δύο είναι το ίδιο. Παρόλο που η Σελήνη είναι πολύ πιο κοντά από τα αστέρια στην πραγματικότητα, στην πράξη εστιάζουμε και για τα δύο στο "άπειρο".

 

Το να είναι κοντινό το αστέρι το θες για να αλλάξουν όσο το δυνατόν λιγότερο οι δυνάμεις και ροπές που ασκούνται στο μηχανικό σύστημα τηλεσκοπίου-μηχανής κατά τη μετακίνηση και οι οποίες μπορούν να αλλάξουν ελαφρά την εστίαση.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Δημοσιεύτηκε

Παρέμβαση, αν μου επιτρέπεις Κυριάκο.

Εστιάζουμε κοντά, εστιάζουμε μακρυά, εστιάζουμε στο άπειρο. Η υπόλοιπη διαδρομή του εστιαστή που εστιάζει;

Επίσης, υποθέτουμε πως το πεδίο είναι επίπεδο, όταν εστιάζοντας σε κάποιο αστέρι επιδιώκουμε να είναι εστιασμένη και η σελήνη σε όλη την έκταση του ειδώλου. Είναι επίπεδο το πεδίο του 120ED;

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Το εστιακό μήκος ενός φακού μας δίνει την απόσταση από το κέντρο του στην οποία φέρνει σε εστία ένα αντικείμενο που βρίσκεται στο άπειρο (π.χ. ένα αστέρι) και είναι η ελάχιστη απόσταση στην οποία μπορεί να εστιάσει σε κάτι. Τα πιο κοντινά αντικείμενα θα εστιάσουν σε πιο μεγάλη απόσταση από το κέντρο του άρα θα πρέπει να τραβήξουμε τον εστιαστή προς τα έξω. Εστιάζοντας όλο και πιο έξω θα εστιάζουμε και σε όλο πιο κοντινά αντικείμενα έως που θα εξαντλήσουμε τη διαδρομή του εστιαστή μας.

 

Εστιάζοντας πέρα από το σημείο που εστιάζει το άπειρο, σπρώχνοντας τον εστιαστή προς τα μέσα, ξεπερνάμε την ελάχιστη απόσταση από το φακό και εκεί το σύστημα δεν εστιάζει σε τίποτα, απλά είμαστε σε ένα σημείο που το φως ακόμα συγκλίνει. Γι'αυτό και κάποιοι φακοί φωτογραφικών μηχανών είχαν και stop στο άπειρο. Όσοι δεν έχουν και πάνε και πιο πέρα, δεν μπορούν να εστιάσουν πουθενά απλά έχουν επιπλέον διαδρομή για μηχανικές ανοχές.

 

Όσο για το δεύτερο ερώτημα νομίζω πως απλά εστιάζουμε βάζοντας ένα αστέρι στο κέντρο του πεδίου και αυτό είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Δημοσιεύτηκε
Γειά χαρά σε όλους.

 

Στις περιπτώσεις φωτογράφησης βαθέως ουρανού, χρησιμοποιώντας τη μάσκα BAHTINOV έχω εξαιρετικά αποτελέσματα ώς προς τη σωτή εστίαση.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι άν τη BAHTINOV μπορώ να τη χρησιμοποιήσω και για την εστίαση στη πλανητική φωτογράφηση. Εκανα μιά δοκιμή χθές προσπαθώντας να φωτογραφήσω τη σελήνη αλλά ομολογώ ότι δεν ήξερα καν τι περίμενα να δώ μέσα από τη DSLR και έχοντας τοποθετήσει ήδη στο ED-120 τη BAHTINOV.

Μήπως μπορεί κάποιος που ασχολείται με πλανητική φωτογράφηση να με κατατοπίσει σ'αυτό το θέμα ?

 

Κυριάκος

Θέλω κι εγώ να ξεκινήσω αστροφωτογράφηση με DSLR (Canon 1000d) με ένα 6'' νευτώνιο κατοπτρικό.

Λες να φτιάξω μια Bahtinov θα είναι καλύτερα;

Φιλικά Νίκος

Μέλος Αστρονομικής Ένωσης Σπάρτης

Δημοσιεύτηκε
Το εστιακό μήκος ενός φακού μας δίνει την απόσταση από το κέντρο του στην οποία φέρνει σε εστία ένα αντικείμενο που βρίσκεται στο άπειρο (π.χ. ένα αστέρι) και είναι η ελάχιστη απόσταση στην οποία μπορεί να εστιάσει σε κάτι. Τα πιο κοντινά αντικείμενα θα εστιάσουν σε πιο μεγάλη απόσταση από το κέντρο του άρα θα πρέπει να τραβήξουμε τον εστιαστή προς τα έξω. Εστιάζοντας όλο και πιο έξω θα εστιάζουμε και σε όλο πιο κοντινά αντικείμενα έως που θα εξαντλήσουμε τη διαδρομή του εστιαστή μας.

 

Εστιάζοντας πέρα από το σημείο που εστιάζει το άπειρο, σπρώχνοντας τον εστιαστή προς τα μέσα, ξεπερνάμε την ελάχιστη απόσταση από το φακό και εκεί το σύστημα δεν εστιάζει σε τίποτα, απλά είμαστε σε ένα σημείο που το φως ακόμα συγκλίνει. Γι'αυτό και κάποιοι φακοί φωτογραφικών μηχανών είχαν και stop στο άπειρο. Όσοι δεν έχουν και πάνε και πιο πέρα, δεν μπορούν να εστιάσουν πουθενά απλά έχουν επιπλέον διαδρομή για μηχανικές ανοχές.

 

Όσο για το δεύτερο ερώτημα νομίζω πως απλά εστιάζουμε βάζοντας ένα αστέρι στο κέντρο του πεδίου και αυτό είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.

 

Μετά την εστίαση στο άπειρο, η κίνηση του εστιαστή οδηγεί σε αφεστίαση. Αυτό σημαίνει πως οι οπτικές ακτίνες από την σύγκλιση περνούν στην παραλληλία και κατόπιν στην απόκλιση;

 

Ανδρέα και Κώστα, σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, σίγουρα με τη πρώτη ευκαιρία θα κάνω τις δοκιμές μου.

 

Κυριάκος

 

Εγώ δεν απάντησα Κυριάκο, ερώτηση έκανα. :D

Τρία χρόνια τώρα κάνω αυτήν την δουλειά της εστίασης- αφεστίασης και δεν είχα αναλογιστεί τι μπορεί να σημαίνει ακριβώς. Έχει κανείς υπ' όψιν κάποιο οπτικό διάγραμμα προφίλ σε κατάσταση outfocus- focus- infocus, ώστε να το συλλάβω καλύτερα;

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε
Έχει κανείς υπ' όψιν κάποιο οπτικό διάγραμμα προφίλ σε κατάσταση outfocus- focus- infocus, ώστε να το συλλάβω καλύτερα;

Δεν είναι ακριβώς διαγραμμα, θέλει λίγο πειραματισμο αλλά πιστεύω οτι θα βοηθήσει.

http://webphysics.davidson.edu/course_material/py230l/optics/lenses.htm

http://physics.bu.edu/~duffy/java/Opticsa1.html

Δημοσιεύτηκε

Ενδιαφέρον. Θέλει μελέτη το πράγμα.

Αν βάλεις 2 φακούς στο διάγραμμα (αντικειμενικό- προσοφθάλμιο) δημιουργώντας ένα υποτυπώδες διοπτρικό, και μετακινήσεις τον προσοφθάλμιο ως προς τον αντικειμενικό, βλέπεις τις συγκλίνουσες ακτίνες να ευθειάζονται (άπειρο) και μετά να αποκλίνουν.

Ευχαριστώ gkour!

Οὖτιν με κικλήσκουσι

 

My Optics

Δημοσιεύτηκε

Ο φίλτατος και αγαπητός Max Planck, κατά κόσμον Βασίλης Παπαϊωάννου. Ένας από τους ελάχιστους ερασιτέχνες που έχει προσφέρει (και συνεχίζει απτόητος με το φοβερό του χιούμορ) στην κοινότητα τόσα πολλά, σε τόσα πολλά χρόνια και σε τόσα διαφορετικά fora χωρίς να περιμένει τίποτα σε αντάλαγμα. Έγραφε στο Vox, στο Astroforum και στο Sfak πριν εκδιωχθεί... :-note

 

Μακάρι να έγραφε στην παρέα μας ακόμα. Θα ήταν πλουσιότερο οποιοδήποτε forum τον φιλοξενούσε :wink:

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

 

Arthur C. Clarke

 

 

http://vip-digital-imaging.blogspot.com

Δημοσιεύτηκε
Πράγματι ο Βασίλης ο Παπαϊωάννου είναι πέραν από εξαιρετικός Φυσικός, ερασιτέχνης, ερευνητής, αστροφωτογράφος και εξαιρετικός άνθρωπος. έχω τη τύχη να με τιμά με τη φιλία του. Η παρουσία του εδώ θα ανέβαζε στο ζενίθ το φόρουμ. Γιατρέ μου ευχαριστώ για την σημείωση σου, κάποια στιγμή θα ανεβάσω νέο.

Orion Amateur Observatory Langadas

GSO-ASTROTECH 16,

Meade LXD 55 S/N 8,

S/W ED 100,

William Optics Zenith Star

ED 70/420,

Guide Scope :Meade 70/600,

TS Guide Finder 9x60,

Celestron SkyMaster 15x70,

Bresser 10x50,

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης