Jump to content

(Σωστή) Σύνθεση RGB


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή πολλοί στο παρελθόν είχαμε ή και αντιμετωπίζουμε ακόμα αυτό το πρόβλημα παραθέτω μερικές σκέψεις και τεχνικές που εφαρμόζω για το RGB combination σε λήψεις με Mono CCD.

 

1) Κάνουμε calibrate / align και stacking ανεξάρτητα το κάθε χρώμα/φίλτρο.

2) Έχουντας τα τελικά fits ΔΕΝ πειράζουμε levels γραμμική επεξεργασία)) ή ακόμα χειρότερα curves (μη γραμμικη ) γιατί θα χαλάσουμε τα βάρη των χρωμάτων και θα αλλοιώσουμε την πληροφορία.

3) Κάνουμε RGB combine τα 3 φίλτρα μας χωρίς να χρησιμοποιήσουμε το L. Πολλά προγράμματα έχουν επιλογή να κάνουν απευθείας LRGB combine κάτι που ΠΡΕΠΕΙ να αποφεύγεται δια ροπάλου διότι το αποτέλεσμα είναι "ξεπλυμένο" και χωρίς contrast. Μπορόυμε να ελέγξουμε το L στο photoshop ή (και) να το ενσωματώσουμε αργότερα στο τελικό αποτέλεσμα.

4) Στο RGB combine καλό είναι να ορίσουμε τα color weights του ccd μας π.χ 1:1.1:1.6 ώστε να έρθουμε όσο πιο κοντά στο τελικό αποτέλεσμα και στη σωστή χρωματική απόδοση.

5) Αφού έχουμε το παραγόμενο RGB fit τότε και μόνο κάνουμε levels / histogram ώστε να αναδείξουμε το χρώμα. Μπορει και να γίνει και μη γραμμική επεξεργασία (curves) αλλά καλό είναι να μην το παρακάνουμε στο RGB.

6) Πολλά προγράμματα όπως το pixinsight, ccdstack, maxim έχουν επιλογή να κάνουν "neutralize" το background ώστε να φέρουν σε συμφωνία τυχών αποκλίσεις από τα βάρη των χρωμάτων. Τέτοιες αποκλίσεις μπορεί να έχουμε λογω του ύψους του στόχου, λόγω του χρόνου των λήψεων, λόγω φωτορύπανσης και "ξένου" φωτισμού στα fits μας κλπ. Άρα καλό είναι να κάνουμε ένα neutralization.

7) Τυχών φωτορύπανση / ξένος φωτισμός πρέπει να διαχειριστεί με artificial flats σε αυτό το σημείο ώστε έπειτα να προχωρήσουμε στο τελικό LRGB combine.

8) Έχοντας το τελικό L, κάνουμε και σε αυτό levels (Μεγάλη προσοχή στο Blackpoint και Whitepoint - Δεν συμβουλευόμαστε το μάτι μας αλλά ΜΟΝΟ το ιστόγραμμα) και είμαστε έτοιμοι να ενώσουμε το L με το RGB. Αυτό πλέον μπορεί να γίνει είτε μέσω του photoshop με 2 layers (Lum + Color) , είτε με κάποιο άλλο πρόγραμμα π.χ pixinsight.

10) Στην ένωση του L+RGB μπορούμε να δώσουμε saturation στο RGB ώστε να αναδείξουμε καλύτερα την χρωματική πληροφορία μας.

 

 

* Περιμένω τεχνικές δικές σας και σχολιασμό

 

Thanks

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σωστός. Άν και γενικά το background neutralization καλό είναι να γίνεται πρίν το stretching.

 

Εξηγείστε μου κάτι διότι δεν το έχω καταλάβει. Γιατί να μήν κάνουμε ένα ελαφρύ blur στο χρώμα και μετά να το κάνουμε ένωση με το L εφόσον την λεπτομέρεια την παίρνει από το L; Με αυτό τον τρόπο μπορύμε να στρετσάρουμε πολύ παραπάνω το χρώμα έτσι ώστε να φανεί περισσότερο άν έχουμε και λίγες λήψεις και κάνοντας το μετά gaussian blur λίγο δεν έχει και θόρυβο. Η χρωματική πληροφορία μπαίνει πάνω στο luminance και η φωτογραφία βγαίνει θεωρητικά κομπλέ. Εδώ είναι το ερώτημα λοιπόν. Είναι κομπλέ? Σε ποιά περίπτωση δεν πρέπει να κάνουμε blur το χρώμα?

 

Ενδεικτικά, σε όλες μου τις φωτογραφίες με την QHY9 το χρώμα έχει μπεί με αυτόν τον τρόπο.

http://www.astrovox.gr/forum/album_pic.php?pic_id=11499

 

Στις συνθέσεις που έκανα δεν έβλεπα καμία διαφορά στην λεπτομέρεια του L μετά την πρόσθεση του combined blured rgb. Αρκετοί αστροφωτογράφοι χρησιμοποιούν αυτή την μέθοδο. Περιγράφεται καλά απο τον Gendler εδώ: http://www.robgendlerastropics.com/LRGB.html

starrynights.blog
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης