kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Το παρακάτω πρόβλημα το εχω εδω και εναμιση μηνα και παει να με τρελάνει και σε άλλες βραδυες θα υπάρχει και σε άλλες όχι, θα ήθελα γνώμες. Κατα την διάρκεια της οδήγησης σε άσχετους χρόνους οι οποίοι μπορεί να είναι από 12 λεπτά περίπου εως και 20 λεπτά το Phd αρχίζει να χανει το αστέρι και να φεύγει προς βορρά, δεν χανει το κλείδωμα στο αστερι, επιστρέφει ύστερα από 30 δεύτερα περίπου αλλά η εικόνα είναι για πέταμα. έχω ελέγξει τα εξής. 1. ζύγισμα, έχω κάνει τέλειο ζύγισμα αλλά και βαρύ προς τα αντίβαρα2. κάνω drift align αλλά τίποτα3. οι βίδες ύψους τις βάσης είναι σχεδόν καργαρισμένες για να μην έχω κίνηση της βάσης, τιποτα4. η τροφοδοσία είναι πάντα φουλ από μπαταρία5. δεν υπάρχει flexure στον εστιαστή (moonlite dc servo) αλλά ούτε και στο όλο συστημα της καμερας6. έχω κάνει οδήγηση μέσω synscan αλλά και από eqdir καλώδιο, οι παλμοί της οδήγησης ήταν ελαφρώς καλύτεροι στο καλώδιο αλλά το πρόβλημα παραμένει.7. έκανα οδήγηση από usb hub αλλά και απο τις θυρες του pc μου, πάλι τίποτα. δυστυχώς δεν εχω δύτερο Pc να τον ελέγξω 8. η εστίαση στον off axis ήταν τέλεια αλλά και λίγο εκτός, παλι τιποτα9. το τρίποδο είναι επίπεδο επίσης στο phd έχω παρατηρήσει τα εξής. όταν κάνει calibration υπάρχουν φορές που κατα το ra calibration έχω backlash ενος ολόκληρου βήματος, δηλ. κάνει 8 βήματα ανατολικά και όταν επιστρέφει δυτικά στο 8 δυτικό βήμα δεν τελείωνει στο αρχικό σημείο του αστεριού αλλά προς τα ανατολικά. Το διορθώνει με clear dec backlash. στην ρύθμιση βορρά νότου κάνει 3 κινήσεις βόρεια αλλά όταν πάει να γυρίσει πίσω ο νότος είναι πολύ αργός. το πρώτο βήμα είναι ανύπαρκτο και αρχίζει από το δευτερο να κάνει μια κίνηση. έχω βάλει το calibration step στο 6000 αλλά η διαδικασία μένει ως έχει. Σήμερα δεν είχα πολύ backlash αλλά είχα πάλι το πρόβλημα. έλεγξα να δω αν έχουν τζόγο τα γρανάζια στην βάση μου και είναι μια χαρά. έκανα μια δοκιμη με 2χ ταχύτητα σε ενα μακρυνο στόχο με την οδηγητική κάμερα και οι επιστροφές ήταν άμεσες. στο 1χ είχα μόνο μια καθυστέρηση στις επιστροφές των κινήσεων. στο phd οι χρόνοι που έχω δοκιμάσει ήταν 1 sec έως 3.5 sec. την προηγούμενη εβδομάδα με 1sec κατάφερα και έπιασα 20 λέπτες εκθέσεις, αυτό με κάνει να υποψιάζομαι άσχημο seeing αλλά παρακολουθόντας το αστέρι χωρίς να κάνω οδήγηση δεν το βλέπω να κάνει τόσο απότομες κινήσεις που να δικαιολογούν αυτό το φαινόμενο. απόψε δεν ''χόρευε'' και τόσο όπως και την προηγούμενη εβομάδα που ήταν τελέιως ακίνητο το προβλημα μου 20 λεπτες εκθέσεις drift προς τα βορεια Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 να συπληρώσω πως το πρόβλημα υπάρχει είτε έχω τις default ρυθμίσεις είτε αυτές που υπαρχουν στην ορώτη φωτό. το max dec το έχω παέι και αυτό 1000 αλλά τίποτα Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
Efstathios Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Παίζει να βρίσκει το dec σε κάποιο κενό σε κάποιο σημείο. Άν είναι έτσι θα στο κάνει στο συγκεκριμένο σημείο. όπως και να έχει το χάσιμο του dec που κάνει θυμίζει κενό στα γρανάζια, όχι τίποτε άλλο. Επίσης βλέπω οτι έχεις ra aggresiveness 100 και οι κινήσεις στο ra είναι πολύ μεγάλες, το νούμερο που γράφει κάτω δηλαδή, βάλτο 30 και δές εκεί τι γίνεται, αυτό είναι άσχετο με το dec βέβαια. starrynights.blog
ziorange Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 24, 2012 Αν στο κανει σε περιοδικο χρονο τοτε καπου λογικα το γραναζι χανει και σου κανει πηδημα. http://www.astrobin.com/users/ziorange/http://www.athens-weather.eu Παναγιώτης Ζιώγας
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 25, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 25, 2012 αυτό σκέφτηκα και εγώ ότι είναι κάποιο κενό στα γρανάζια αλλά δεν έχει περιοδικότητα. μπορεί να μου εμφανιστεί μετά 2 ώρες ενώ άλλες φορές μπορεί στην αρχή μπορεί να με τρελάνει και μετά να εξαφανιστεί, οι στόχοι όταν φωτογραφίζω είναι κοντά στο ζενίθ. εχθές όταν ξεκίναγα την οδήγηση το πρόβλημα ξεκίναγε περίπου στα 100 δεύτερα Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
Bi2L Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26, 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26, 2012 Κώστα έχεις δοκιμάσει να μην περπατάς δίπλα στην βάση όταν φωτογραφίζεις;; ή αν είναι να πηγαίνεις δίπλα στο τρίποδο όσο πιο ελαφριά γίνεται, τουλάχιστον σε εμένα έχω προσέξει ότι βαρύ περπάτημα κοντά στην βάση μπορεί να προκαλέσει ένα μικρό κούνημα το οποίο χαλάει την οδήγηση (βέβαια εξαρτάτε το έδαφος) Βασίλης ΜεταλληνόςOO 16 1600 f4ΟΟ 12.5 1525 f4.8 NEQ6TOA130 1000 f7.7 ΕΜ200ED80 600 f7.5, Vixen9x63Canon eos 6D, Sony a7s2, Wat120n+,Asi1202009年7月22號日食 - 2017 Aug 21www.metallinos.net
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26, 2012 το έχω και αυτό υποψη μου και δεν νομίζω να επηρρεάζεται με το να είμαι κοντά ή να περπατάω γύρω του, σε βραδυες οπου η οδήγηση ήταν τέλεια ακόμα και το περπάτημα που εκανα γυρω απο την βαση δεν το εππηρέαζε καθόλου, το εκανα για δοκιμη κιολας. αυριο βραδυ θα ξανακανω μια δοκιμη με το να ειμαι πιο μακρυα απο το σκοπιο. ξανακοιταξα και ρυθμισα ελαφρα τα γραναζια απο την βαση μην τυχον και υπηρχε καποιο κενο, απεγκατεστησα και ξαναεγκατεστησα ascom, eqmod και lodestar drivers και θα δω τι ψαρια θα πιασω Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
Blaze Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31, 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31, 2012 Προσπάθησε να καταλάβεις σε ποιά θέση δίνει το πρόβλημα η βάση σου και να ακούσεις τα μοτέρ κατα τη διάρκεια που αντιλαμβάνεσαι το σφάλμα! Υποθέτω οτι το πρόβλημα είναι τελικά τζόγος στο dec, οπότε με πλήρες φορτίο και σε διάφορες θέσεις στο ra δοκίμασε πλήρεις περιστροφές στο dec και πάρε με τις αλενόβιδες τυχόν κενά με μικροδιορθώσεις. Σε μια παρόμια δική μου περίπτωση και επειδή έχω ανοίξει τη βάση για να αλλάξω τα γράσσα και να την καθαρίσω, είχε τζόγο σε συγκεκριμένο σημείο και έχανε οδηγητικό αστέρι και aligmnent... The Truth Is Out There...
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31, 2012 το 'χω και αυτό που λες υπόψη αν και τα γραναζια στην αποκλιση είνα λιγο πριν μπλοκάρουν, το προβλημα είναι όταν το τηλεσκοπιο κοιτάζει ανατολικά του μεσημβρινού δεν έχω δοκιμάσει δυτικά. Προχθές είχα ελάχιστο θεμα με την οδηγηση ενω εχθες η κατάσταση ήταν έτσι κι έτσι, απόψε θέλω να κάνω μια δοκιμή με τροφοδοτικό στα 220V ώστε να αποκλείσω τυχόν πρόβλημα από την μπαταρία Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
Blaze Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31, 2012 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 31, 2012 το 'χω και αυτό που λες υπόψη αν και τα γραναζια στην αποκλιση είνα λιγο πριν μπλοκάρουν, το προβλημα είναι όταν το τηλεσκοπιο κοιτάζει ανατολικά του μεσημβρινού δεν έχω δοκιμάσει δυτικά. Προχθές είχα ελάχιστο θεμα με την οδηγηση ενω εχθες η κατάσταση ήταν έτσι κι έτσι, απόψε θέλω να κάνω μια δοκιμή με τροφοδοτικό στα 220V ώστε να αποκλείσω τυχόν πρόβλημα από την μπαταρία Αν ειναι θέμα της μπαταρίας, θα πρέπει το λαμπάκι της στήριξης να αναβοσβήνει και επιπλέον θα αντιμετωπίζει δυσκολία σε μεγάλες ταχύτητες που απορροφά και τη μεγαλύτερη ισχύ, παρά σε ταχύτητες οδήγησης.Αυτό σε σχέση με τον τζόγο εξαρτάται απο τη θέση του τηλεσκοπίου σου διοτι έστω και μικρές μετατοπίσεις στην ισορροπία μεταφράζονται και σε διαφορετική φόρτιση κάθε άξονα...με άλλα λόγια μπορεί σε διαφορετικές θέσεις ο ατέρμονας σε κάθε άξονα να τείνει να προσεγγίζει ή να τείνει να απομακρύνεται απο το "ποτηράκι" της στήριξης. Αν το συνδυάσεις και με εκκεντρότητα στα υπόλοιπα γρανάζια (σπάνιο αλλα οχι αδύνατο) θα μπορούσε να δικαιολογήσει την υστέρηση που παρατηρείς. The Truth Is Out There...
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 4, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 4, 2012 απ' οτι φαίνεται το πρόβλημα είναι της τροφοδοσίας. έκανα μια δοκιμή με 220V και η οδήγηση ήταν μια χαρά, εχθές έκανα μια δοκιμή με την βάση σε ξεχωριστη μπαταρία πληως φορτισμένη και τα αποτελέσματα ήταν παρόμοια με τα 220V. οπότε μου μένει να πάρω μια μπαταρια ups είτε στα 17Ah είτε στα 26Ah, μάλλον θα παω για την δεύτερη Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19, 2012 τελικά απ' ότι βρήκα το πρόβλημα είναι στο ποτήρι που σφίγγει την ράβδο των αντίβαρων του άξονα της απόκλισης. Οι βίδες δεν επαρκούν και ξελασκάρει με αποτέλεσμα τον τζόγο στον άξονα της απόκλισης από την στιγμή που θα γυρίσει η απόκλιση, επίσης είδα ότι οι βίδες αυτές είναι τελείως επίπεδες χωρίς να έχουν κάποια μύτη μπροστά ώστε να πιάνουν καλύτερα. Κοιτάζοντας ένα παλιό θέμα του άγγελου (http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=11427) θα αλλάξω τις βίδες με νέες αλλά υπάρχει και η ακραία σκέψη αλλαγής της μπάρας με μια της geoptik. θα ήθελα γνώμες Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
Aggelos Kechagias Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19, 2012 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 19, 2012 Κώστα δεν θυμάμαι να έχω δει ποτήρι και shaft της geoptik για heq5 Πάντως μπορείς και να τα φτιάξεις σε μηχανουγείο και το shaft να βιδώνει ξεβιδώνει απο το νέο ποτήρι. Αν φτιάξεις καλό θα είναι να κάνεις πιο χοντρό το shaft μιας και θα ήταν ακόμη πιο σωστό αλλά θα χρειαστεί να ανοίξεις μεγαλύτερες τρύπες και στα αντίβαρα.Γνώμη μου είναι πως δεν χρειάζονται όλα τα παραπάνω το θεωρώ υπερβολή απλά κοίτα να διορθώσεις το πρόβλημα είτε με νέες βίδες είτε με Locktite να ξεμπερδέψεις. http://pegasusastro.com/
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 20, 2012 Τελικά έπρεπε να λύσω τον άξονα της απόκλισης για να βρω το πρόβλημα στον συγκεκριμένο άξονα. Άλλαξα τις βίδες στο συγκεκριμένο ποτήρι αλλά το πρόβλημα επέμενε να υπάρχει και μάλιστα σήμερα το πρωί ήταν σε μεγαλύτερο βαθμό ακόμα και όταν είχα καργαρεί τελείως το συγκεκριμένο ποτήρι. Το πρόβλημα που έχω και πιθανόν να υπάρχει και σε άλλους, αλλά καλό είναι να το ελέγχετε πριν φορτώσετε εξοπλισμό σε eq5, heq5, eq6, δεν είναι το ποτήρι από τον άξονα των αντίβαρων μιας και η δουλειά του είναι να κρατάει σταθερό το κάτω ρουλεμάν και ότι βίδες και να βάλετε την δουλειά τους θα την κάνουν μια χαρά, αλλά οι βίδες συγκράτησης του ίδιου του άξονα της απόκλισης. Να εξηγηθώ. Κάτω από τις τρεις βίδες που κρατάνε την σέλα που τοποθετούμε τον εξοπλισμό υπάρχουν τρεις βίδες οι οποίες κρατάνε τον άξονα της απόκλισης σταθερό και στον οποίο βιδώνει το ποτήρι με τα αντίβαρα, σε άλλους μπορεί ο συγκεκριμένος άξονας να είναι μονοκόμματος σε άλλους όχι, σε εμένα αυτές οι βίδες ήταν χαλαρές με αποτέλεσμα να παίζει όλος ο άξονας της απόκλισης. Βέβαια για να το βρω αυτό έπρεπε να λύσω τον άξονα της απόκλισης πράγμα περιττό. Στην εικόνα φαίνονται οι βίδες που πρέπει να ελέγχετε http://64.19.142.12/www.astro-baby.com/heq5-rebuild/dec009.jpg Πάντως το πάθημα μάθημα μιας και έχω απηυδήσει με τα απανωτά προβλήματα στην βάση μόλις αρχίζω να πιάνω καλά καρέ και με βλέπω να μαζεύω λεφτά για μια πολύ καλύτερη βάση (μπορεί να πουλήσω κανά νεφρό αλλά κάποια στιγμή θα την πάρω) Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
kookoo_gr Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 25, 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 25, 2012 μετά από το σφίξιμο του κεντρικού άξονα στην απόκλιση και μετά από ρύθμιση στις σκουλικόβιδες το διάγραμμα στο phd είναι σταθερό με αποτέλεσμα να παίρνω σχετικά άνετα 20λεπτες λήψεις χωρίς τα τρελά που είχα παλιότερα. βέβαια θέλει κάποιες μικρορυθμίσεις μιας και η ορθή αναφορά έχει ένα μικρό θέμα στην επιστροφή κατά το calibration του phd. παραθέτω φωτο 20 λεπτών στο γ Cas Φιλικά Κώστας http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣυνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα