Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Τέλος στο μάθημα της Αστρονομίας βάζει ο υπουργός Παιδείας με την αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Κατατέθηκε χτες το νομοσχέδιο στην Βουλή, το θέμα είναι σημαντικό και δεν ξέρω αν μπορούμε να συντονίσουμε μία αντίδραση πριν ψηφιστεί. Επισυνάπτω το νομοσχέδιο, η λίστα των μαθημάτων είναι στην σελίδα 2-3-4

 

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

-----

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

-----

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι

Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

E-mail: press@minedu.gov.gr

 

Μαρούσι,29/8/2013

 

Δελτίο Τύπου

Σχέδιο Νόμου «Αναδιάρθρωση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις»

Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναδιάρθρωση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων.

**********************************************************

130829_Katatethen_Nomosxedio_YPAITH.pdf

Χρίστος "WorkaholiC" Σωτηρόπουλος

Εθνικός Συντονιστής για τους Αστρονόμους Χωρίς Σύνορα & για τους Αστρονόμους των Πεζοδρομίων

Έφορος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Σ.Φ.Α.Κ.

http://www.sfak.org Facebook: www.facebook.com/groups/sfakorg

  • Απαντήσεις 86
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δημοσιεύτηκε
Όντας μαθητής της Β' Λυκείου και βιώνοντας τα πράγματα εκ των έσω θα ήθελα να παραθέσω το σχόλιο μου σχετικά με αυτό. Έτσι πως έχουν τα πράματα, ο όρος ''μόρφωση'' δεν φαίνεται να υφίσταται πια στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι υπουργοί παιδείας ( και δεν μιλάω για τον τωρινό ή για κάποιον συγκεκριμένα, αλλά για όλους όσους έχουν περάσει την τελευταία δεκαετία τουλάχιστον ) δεν δύναται να καταλάβουν, ή μάλλον θέτοντας το ορθότερα, δεν θέλουν να καταλάβουν ότι οποιαδήποτε έννοια μόρφωσης στην Ελλάδα δεν υπάρχει πια παρά μόνο ένα βαθμοθηρικό σύστημα που το μόνο που επιτυγχάνει είναι να ενισχύει μέρα με την μέρα την παραπαιδεία. Προτού αναφερθώ στην αστρονομία, θα ήθελα να πω κάτι για την επιστήμη της Γεωμετρίας. Παρόλο που γνωρίζουμε ότι η Γεωμετρία σαν μάθημα είναι πολύ σημαντικό μάθημα για την πνευματική ανάπτυξη και είναι η βάση για πολλά μαθήματα που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια όπως το Φυσικό και φυσικά το Μαθηματικό και παρόλο που όπως και η Αστρονομία ξέρουμε ότι ήταν ίσως το πιο σημαντικό μάθημα για τους αρχαίους υμών πρόγονους μας για την μόρφωση και την παιδεία ενός ατόμου από την Β' Λυκείου το μάθημα της Γεωμετρίας λοιπόν έχει εκπαιδευτικό ρόλο πιο κατώτερο και από αυτό του διαλείμματος. Η Γεωμετρία - το μάθημα που σε κάνει να σκέφτεσαι αντί να παπαγαλίζεις έχει αυτή την αντιμετώπιση. Τώρα μπήκε στον στόχο των ,ο Θεός να τους κάνει, ''πολιτικών'' της ελληνικής κυβέρνησης το μάθημα της Αστρονομίας. Το μάθημα που σε κάνει να σκεφτείς την ασημαντότητα σου μπροστά στο μεγαλείο του σύμπαντος και να αντιληφθείς ότι αυτήν την μικρή μπλε κουκκίδα που την ονομάζουμε ''σπίτι'' πρέπει να την προστατέψουμε. Το μάθημα που σου διδάσκει την ταπεινότητα. Το μάθημα που σε κάνει ένα καλοκαιρινό βράδυ να κοιτάξεις τον έναστρο ουράνιο θόλο και να εντυπωσιαστείς από την μαγεία του. Είναι ένα μάθημα που σε κάνει να σκέπτεσαι και να σέβεσαι. Αλλά από ότι πολύ σωστά έχετε καταλάβει δεν μας θέλουν ούτε να σκεπτόμαστε ούτε να σεβόμαστε. Διότι άνθρωπος που σκέπτεται και είναι πνευματικά ανεπτυγμένος είναι άκρως επικίνδυνος για το ''σύστημα''. Χωρίς να υποστηρίζω καμία πολιτική παράταξη και κανένα κόμμα παραθέτω την άποψη μου. Και για να προλάβω όσους βιαστούν να με κριτικάρουν ο Γενικός Βαθμός μου φέτος ήταν 19 .
KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Δημοσιεύτηκε

Κριμα... Επαιρνα παντα 20 στην αστρονομια... :cry:

 

Αντι να καταργησουν αχρηστα μαθηματα οπως τα θρησκευτικα, οπου δε λαμβανεις καμια επιστημονικη γνωση, καταργουν ενα μαθημα πολυ σημαντικο, αμεσα συνυφασμενο με μαθηματικα, φυσικη και χημεια.

 

Το υπουργειο παιδειας λοιπον αποφασισε οτι ειναι πιο σημαντικο να διδασκονται τα παιδια για τον Αδαμ και την Ευα και τον Νωε παρα για το συμπαν και τον πραγματικο κοσμο που μας περιβαλλει.... =D>

Δημοσιεύτηκε
Ας μην μειώνουμε την χρησιμότητα των θρησκευτικών, αλλά ακόμα και τα θρησκευτικά έχουν περιοριστεί πάρα πολύ .
KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Δημοσιεύτηκε

Δυστηχως αυτα ειναι πολυ ασχημα νεα. Ευχομαι η αστρονομια να παραμηνει σαν μαθημα εστω και σε ωρες της φυσικης.

 

Κριμα που μαθηματα σαν την αστρονομια καταργουνται. Και ο "σκοταδισμος" η "δησιδεμονια" και αλλες μπαρουφες οπως η "αστρολογια" δεν θα εχουν αντηλογο στους εγκεφαλους των νεων ανθρωπων.

 

Αντι να παμε μπροστα παμε πισω.

Δημοσιεύτηκε
Ας μην μειώνουμε την χρησιμότητα των θρησκευτικών, αλλά ακόμα και τα θρησκευτικά έχουν περιοριστεί πάρα πολύ .

 

Δε μπορω να βαλω στην ιδια ζυγαρια τις μυθολογικες δοξασιες των αρχαιων (Εβραιων, Ελληνων κτλ.) με την ΕΠΙΣΤΗΜΗ που μελετα το συμπαν.

 

Αλλο αστρονομια, αλλο αστρολογια. Δε μειωνω κατι που εχει απο μονο του μειωμενη αξια για το εκπαιδευτικο συστημα.

Δημοσιεύτηκε
Ας μην μειώνουμε την χρησιμότητα των θρησκευτικών, αλλά ακόμα και τα θρησκευτικά έχουν περιοριστεί πάρα πολύ .

 

 

Εχω την αποψη οτι τα θρησκευτικα θα επρεπε να ειναι μαθημα ελευθερης επιλογης απο τον σπουδαστη.

 

Μην ξεχναμε οτι οι σημερινοι νεοι πρεπει να κοινονικοποιηθουν με τις αρχες της ισοτητας ολων των φηλων καθως και να αποδεχθουν τι νεα πραγματικοτητα της παγκοσμιοποιησης.

 

Αλλα και παλι δεν μπορω να καταλαβω πιο το ωφελος σε ενα μαθητη να ξερει θρησκευτικα ?

 

Και απο ποια "γωνια" μαθησης την "ιστορικη" ή την "πνευματικη" διασταση των θρησκευτικων.

Δημοσιεύτηκε
Συγνώμη αλλά νομίζω το τι έχει αξία και το τι όχι έχει και υποκειμενική υπόσταση οπότε δεν μπορώ να σκεφτώ έτσι όπως εσύ . Υποτίθεται ότι δεν μαθαίνεις μόνο για τις θρησκευτικές δοξασίες και ειδικά στο μάθημα της Γ λυκείου το μάθημα των θρησκευτικών μοιάζει πιο πολύ με το μάθημα της Φιλοσοφίας, διότι πραγματεύεται υπαρξιακά ερωτήματα και δεν αναφέρεται σε θρησκείες ανά τον κόσμο . 'Αρα δεν αναφέρεται και στις θρησκευτικές δοξασίες κανενός λαού. Και όπως το πες τα θρησκευτικά δεν είναι επιστήμη αλλά αυτό δεν τα καθιστά κατώτερα. Και η λογοτεχνία δεν είναι επιστήμη αλλά την θεωρείς άχρηστη ? Ένας άνθρωπος για να αναπτυχθεί χρειάζεται και την Αστρονομία και τα Θρησκευτικά . Το καθένα για διαφορετικούς λόγους . Αλλά σε παρακαλώ ας μην επεκταθούμε στο θέμα των Θρησκευτικών άλλο και ας λήξει εδώ διότι το θέμα μας τώρα είναι η κατάργηση της Αστρονομίας
KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Δημοσιεύτηκε
Ας μην μειώνουμε την χρησιμότητα των θρησκευτικών, αλλά ακόμα και τα θρησκευτικά έχουν περιοριστεί πάρα πολύ .

 

 

Εχω την αποψη οτι τα θρησκευτικα θα επρεπε να ειναι μαθημα ελευθερης επιλογης απο τον σπουδαστη.

 

Μην ξεχναμε οτι οι σημερινοι νεοι πρεπει να κοινονικοποιηθουν με τις αρχες της ισοτητας ολων των φηλων καθως και να αποδεχθουν τι νεα πραγματικοτητα της παγκοσμιοποιησης.

 

Ωραία συμφωνώ με την άποψη περί της ελεύθερης επιλογής . Αλλά αυτό το ''ΠΡΕΠΕΙ'' να αποδεχθούν κάτι μου ακούγεται αρκετά επιτακτικό λες και δεν υπάρχει άλλη επιλογή . Συγνώμη αν και συμφωνώ με την ισότητα των φυλών δεν θέλω να ταχθώ υπέρ της νέας πραγματικότητας της παγκοσμιοποίησης

KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Δημοσιεύτηκε
Ας μην μειώνουμε την χρησιμότητα των θρησκευτικών, αλλά ακόμα και τα θρησκευτικά έχουν περιοριστεί πάρα πολύ .

 

 

Εχω την αποψη οτι τα θρησκευτικα θα επρεπε να ειναι μαθημα ελευθερης επιλογης απο τον σπουδαστη.

 

Μην ξεχναμε οτι οι σημερινοι νεοι πρεπει να κοινονικοποιηθουν με τις αρχες της ισοτητας ολων των φηλων καθως και να αποδεχθουν τι νεα πραγματικοτητα της παγκοσμιοποιησης.

 

Ωραία συμφωνώ με την άποψη περί της ελεύθερης επιλογής . Αλλά αυτό το ''ΠΡΕΠΕΙ'' να αποδεχθούν κάτι μου ακούγεται αρκετά επιτακτικό λες και δεν υπάρχει άλλη επιλογή . Συγνώμη αν και συμφωνώ με την ισότητα των φυλών δεν θέλω να ταχθώ υπέρ της νέας πραγματικότητας της παγκοσμιοποίησης

 

 

 

 

Φιλε μου αν αυριο μου τηλεφωνουσαν απο την Google και μου ελεγαν να εργαστω στην Αμερικη για αυτους θα πεταγα απο την χαρα μου.

 

Η παγκοσμιοποιηση μονο για μερικους ειναι αμφιλεγομενη ... για τους υπολοιπους ειναι η πραγματικοτητα.

Δημοσιεύτηκε

Δε με αφορα η υποκειμενικη αλλα η αντικειμενικη αξιολογηση των μαθηματων.

 

Προτεραιοτητα εχουν οι θετικες επιστημες (οπως η αστρονομια) και οχι οι θεωρητικες (θρησκειολογια, φιλοσοφια, φιλολογια, λογοτεχνια κτλ).

 

 

Χωρις θετικες επιστημες δε μπορει να υπαρχει τεχνολογικη προοδος. Απο τη στιγμη που πρεπει να κοπουν καποια μαθηματα, θα επρεπε να τηρηθει η προτεραιοτητα με βαση την ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ.

 

Τα θρησκευτικα ειναι Μεταφυσικη, οχι Φυσικη! Το δευτερο ειναι ανωτερο καθως αποτελει επιστημη. Το πρωτο ειναι.... αμπελοφιλοσοφιες αχρηστες, αναμεικτες με προκαταληψεις, μυθολογιες, ανοησιες και αντιεπιστημονικες θεωριες περι ευφυους δημιουργιας.

Δημοσιεύτηκε
Συγνώμη αλλά νομίζω το τι έχει αξία και το τι όχι έχει και υποκειμενική υπόσταση οπότε δεν μπορώ να σκεφτώ έτσι όπως εσύ . Υποτίθεται ότι δεν μαθαίνεις μόνο για τις θρησκευτικές δοξασίες και ειδικά στο μάθημα της Γ λυκείου το μάθημα των θρησκευτικών μοιάζει πιο πολύ με το μάθημα της Φιλοσοφίας, διότι πραγματεύεται υπαρξιακά ερωτήματα και δεν αναφέρεται σε θρησκείες ανά τον κόσμο . 'Αρα δεν αναφέρεται και στις θρησκευτικές δοξασίες κανενός λαού. Και όπως το πες τα θρησκευτικά δεν είναι επιστήμη αλλά αυτό δεν τα καθιστά κατώτερα. Και η λογοτεχνία δεν είναι επιστήμη αλλά την θεωρείς άχρηστη ? Ένας άνθρωπος για να αναπτυχθεί χρειάζεται και την Αστρονομία και τα Θρησκευτικά . Το καθένα για διαφορετικούς λόγους . Αλλά σε παρακαλώ ας μην επεκταθούμε στο θέμα των Θρησκευτικών άλλο και ας λήξει εδώ διότι το θέμα μας τώρα είναι η κατάργηση της Αστρονομίας

 

 

 

 

Κατα την δικη μου αποψη η παιδεια πρεπει να προσαρμοστη στις αναγκες του νεου ανθρωπου.

 

Αυτο που χρειαζεται ο νεος ανθρωπος σημερα ειναι οι θετικες επιστημες αλλα και η φιλοσοφια να τις χρησιμοποιηση για το καλο της ανθρωποτητας.

Δημοσιεύτηκε
Δε με αφορα η υποκειμενικη αλλα η αντικειμενικη αξιολογηση των μαθηματων.

 

Προτεραιοτητα εχουν οι θετικες επιστημες (οπως η αστρονομια) και οχι οι θεωρητικες (θρησκειολογια, φιλοσοφια, φιλολογια, λογοτεχνια κτλ).

 

 

Χωρις θετικες επιστημες δε μπορει να υπαρχει τεχνολογικη προοδος. Απο τη στιγμη που πρεπει να κοπουν καποια μαθηματα, θα επρεπε να τηρηθει η προτεραιοτητα με βαση την ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ.

 

Τα θρησκευτικα ειναι Μεταφυσικη, οχι Φυσικη! Το δευτερο ειναι ανωτερο καθως αποτελει επιστημη. Το πρωτο ειναι.... αμπελοφιλοσοφιες αχρηστες, αναμεικτες με προκαταληψεις, μυθολογιες, ανοησιες και αντιεπιστημονικες θεωριες περι ευφυους δημιουργιας.

 

 

 

 

Συμφωνο σε ολα !!!

Δημοσιεύτηκε
Πέρα από την τεχνολογική πρόοδο υπάρχει κάτι που λέγεται ''Τέχνη'' και είναι ο λόγος που βλέπεις τον Παρθενώνα . Δεν μίλησα για κόψιμο των θετικών επιστημών παρά για εξίσωση θετικών και θεωρητικών. Ο ανθρώπινος νους χρειάζεται και τα δύο . Όσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα ποίημα ή ένα έργο τέχνης για πολλούς ανθρώπους τόσο σημαντική είναι και η ανακάλυψη των επιστημονικών πεδίων . Ένα έργο μπορεί να εμπνεύσει έναν άνθρωπο για παράδειγμα και να αρχίσει μία νέα πολιτική αλλαγή πράγμα που έγινε και στην περίοδο της Αναγέννησης ( βλέπε τα έργα της εποχής του Μιχαήλ 'Aγγελου για παράδειγμα ). Και επίσης η φιλοσοφία είναι αυτό που μας κάνει ότι είμαστε. Χωρίς αυτήν δεν θα μασταν τίποτε παραπάνω από ένα ανεπτυγμένο χωρίς νου. Είναι αλαζονικό να θεωρείς κάτι ανώτερο από κάτι άλλο(χωρίς παρεξήγηση) . Δεν υπάρχει τίποτε ανώτερο στον κόσμο από κάτι άλλο απλά μια διαφορετική άποψη που το κάνει να φαίνεται έτσι
KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Δημοσιεύτηκε
Πέρα από την τεχνολογική πρόοδο υπάρχει κάτι που λέγεται ''Τέχνη'' και είναι ο λόγος που βλέπεις τον Παρθενώνα . Δεν μίλησα για κόψιμο των θετικών επιστημών παρά για εξίσωση θετικών και θεωρητικών. Ο ανθρώπινος νους χρειάζεται και τα δύο . Όσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα ποίημα ή ένα έργο τέχνης για πολλούς ανθρώπους τόσο σημαντική είναι και η ανακάλυψη των επιστημονικών πεδίων . Ένα έργο μπορεί να εμπνεύσει έναν άνθρωπο για παράδειγμα και να αρχίσει μία νέα πολιτική αλλαγή πράγμα που έγινε και στην περίοδο της Αναγέννησης ( βλέπε τα έργα της εποχής του Μιχαήλ 'Aγγελου για παράδειγμα ). Και επίσης η φιλοσοφία είναι αυτό που μας κάνει ότι είμαστε. Χωρίς αυτήν δεν θα μασταν τίποτε παραπάνω από ένα ανεπτυγμένο χωρίς νου. Είναι αλαζονικό να θεωρείς κάτι ανώτερο από κάτι άλλο(χωρίς παρεξήγηση) . Δεν υπάρχει τίποτε ανώτερο στον κόσμο από κάτι άλλο απλά μια διαφορετική άποψη που το κάνει να φαίνεται έτσι

 

Αλλο η τεχνη, αλλο η μεταφυσικη. Επισης η τεχνη βασιζεται στην τεχνολογια και στην επιστημη! Χωρις την απαραιτητη τεχνολογια, δεν θα μπορουσαν οι αρχαιοι Ελληνες να δημιουργησουν ουτε τον Παρθενωνα ουτε τιποτε αλλο...

 

Η φιλοσοφια ειναι χρησιμη, μεχρι ενος σημειου. Να μην κοροιδευομαστε ομως. Οσα χρονια θυμαμαι στο σχολειο τα θρησκευτικα, τα περισσοτερα χρονια ειχαν να κανουν με πλυση εγκεφαλου και κατηχηση οχι με φιλοσοφια οπως επικαλεισαι εσυ. =;

 

Τα τηλεσκοπια που χρησιμοποιουμε σημερα βασιζονται στις επινοησεις του Γαλιλαιου και του Νευτωνα, και οχι στον Αδαμ και στην Ευα. Μερικα πραγματα δεν εξισωνονται, τελεια και παυλα.

 

Επρεπε η αστρονομια να παραμεινει, κοβωντας χρονο απο το λιγοτερο χρησιμο μαθημα του σχολειου, που ειναι τα θρησκευτικα. Αυτη ειναι γνωμη οχι μονο δικη μου, οπως εχεις ηδη δει.... [-( :roll:

Δημοσιεύτηκε

Σε σχεση με τα δικα μου σχολια θελω να επισημανω οτι δεν ειχα σκοπο να θηξω καποιον για τις αποψεις του περι θρησκειας.

 

Ο καθενας εχει την δικη του αποψη !

Δημοσιεύτηκε

Οχι Γιάννη δεν αναφερόμουν σε σένα . Και όσο για τον Παρθενώνα έχεις δίκιο . Αλλά απο τι στιγμή που ανακαλύπτεις μια καινούργια τεχνολογία τίθεται και θέμα πως θα την αξιοποιήσεις. Όπως η πυρηνική σχάση για παράδειγμα ( βλέπε εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας και ατομικές βόμβες ) . Το αν θα την αξιοποιήσεις κατάλληλα εξαρτάται από την ανθρωπιστική σου μόρφωση προφανώς . Ναι στα θρησκευτικά στο σχολείο πιο πολύ πλύση εγκεφάλου έχεις παρά κατήχηση. Δεν είπα ότι επικρίνω κάτι τέτοιο αλλά πως θα πρεπε να ήταν ειπα. Προσωπικά τον Αδάμ και την Εύα τους βλέπω συμβολικά και όχι σαν υπαρκτό πρόσωπο και δεν μπορείς να συσχετίσεις το τηλεσκόπιο με τον Αδάμ και την Εύα!! Αυτό είναι άτοπο ! Τα σύκα σύκα και τα σκάφη σκάφη. Άλλο πράγμα η πίστη, άλλο η επιστήμη . Κανείς δεν περιμένει τον Αδάμ και την Εύα να εχουν σχεση με τα τηλεσκοπια !! Ο Γαλιλαιος και ο Νευτωνας παρα την επιστημονικη τους σημασια δεν προσφεραν για παραδειγμα τιποτα στην θρησκευτικη τεχνη(βλέπε καθεδρικούς ναούς ανά την Ευρώπη). Αντιθετως ο Αδαμ και η Ευα προσφερανε. Αλλα αυτο δεν σημαινει κατι γιατι ο καθενας στον τομεα του !

Το τι επρεπε και τι οχι δεν μπορει να επιβληθει απο ενα ατομο . Αυτο ειναι διαφορετικο για τον καθενα .

KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Δημοσιεύτηκε
Μιας ειμαι και εγω υπερ της καταργησης των θρυσκευτικων απο τα σχολεια, τουλαχιστον στις τελευταιες ταξεις του λυκειου, ρωτω το εξης: νομιζετε οτι υπαρχει εστω και ενας μεσα στο ελληνικο κοινοβουλιο που να εχει τα κοτσια να προτεινει κατι τετοιο? δεν συζηταμε να εφαρμοστει φυσικα....
Δημοσιεύτηκε

Απο τη στιγμη που το παρον φορουμ εχει να κανει με την Αστρονομια, δεν θα υπερασπιστουμε κιολας αντιεπιστημονικα μαθηματα που διδασκονται ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ των επιστημονικων. Τα θρησκευτικα θα επρεπε να διδασκονται το πολυ για 1-2 ετη και τελος.... Ολα τα υπολοιπα χρονια κλεβουν χρονο πολυτιμο απο τους μαθητες, και η Αστρονομια ειναι μονο ενα απο τα μαθηματα που θα μπορουσαν να διδασκονται αντι των θρησκευτικων. :evil:

 

Ο Αδαμ και η Ευα προσεφεραν οτι και ο Κρονος και η Γαια: Μυθολογια και μονον... Τιποτα αλλο που να εχει πρακτικη χρηση. #-o

Δημοσιεύτηκε
Μιας ειμαι και εγω υπερ της καταργησης των θρυσκευτικων απο τα σχολεια, τουλαχιστον στις τελευταιες ταξεις του λυκειου, ρωτω το εξης: νομιζετε οτι υπαρχει εστω και ενας μεσα στο ελληνικο κοινοβουλιο που να εχει τα κοτσια να προτεινει κατι τετοιο? δεν συζηταμε να εφαρμοστει φυσικα....

 

 

 

Οχι κανενας .... οσο η Ελληνικη κοινωνια ειναι αυτη που ειναι σημερα(Μπαχαλο).

 

Αν ξαφνικα γινομασταν ορθολογιστες ... ειμαι συγουρος οτι θα επαιζαν μπουνιες για την "πατροτητα" ενος τετοιου νομοσχεδιου.

 

Δηλαδη αυτοι που νομοθετουν(τουλαχιστον μεχρι σημερα) επονται των εξελιξεων ενω θα επρεπε να προηγουνται.

Δημοσιεύτηκε

FUCK ανάθεμα τον Ελληναραδισμό μας μέσα. Ξεκινώντας από ένα θέμα για το οποίο συμφωνούμε όλοι (έκανε βλακεία η κυβέρνηση και έκοψε στο Λύκειο την Αστρονομία) καταλήξαμε σε αντιλογίες για το μάθημα των Θρησκευτικών =D> =D> =D> =D> Αθάνατη Ελλάδα...

 

Στο θέμα μας τώρα το υπουργείο, στα πλαίσια του γενικότερου cost-cutting πιθανότατα, έκοψε το μάθημα της αστρονομίας. Δε νομίζω να είναι τόσο θέμα δόλου όσο έθεσαν κάποιοι συνομιλητές πιο πάνω, όσο ανικανότητας και αδιαφορίας. ΟΚ. Το θέμα είναι ΕΜΕΙΣ τι κάνουμε για αυτό. Το να γκρινιάζουμε μέσα στο Astrovox δεν έχει νόημα. Επίσης το να προσπαθούμε να στηρίζουμε τη θέση μας με επιχειρήματα του στυλ "μα γιατί δεν κόβετε το Χ Υ μάθημα instead" θυμίζει το ανέκδοτο με την κατσίκα του γείτονα.

 

Μια πρώτη ανάλυση της καταστάσεως έχει ως εξής:

 

(1) Η εκπαίδευση από το Γυμνάσιο και μετά έχει σταματήσει από καιρό να έχει σκοπό να μορφώσει. Και δεν αναφέρομαι πως το βλέπει το υπουργείο, αλλά πρωτίστως οι ΜΑΘΗΤΕΣ και οι ΓΟΝΕΙΣ τους. Το Λύκειο είναι ο τρόπος που μπαίνεις στο πανεπιστήμιο, το πανεπιστήμιο (ελπίζουν) ο τρόπος που εξασφαλίζει μια "καλά πληρωμένη επαγγελματική σταδιοδρομία με κύρος" (χαχα). Αυτό εξηγεί πως ακόμα και στις κορυφαίες σχολές (πχ. ΗΜΜΥ ΕΜΠ) βλέπεις φοιτητές να κάνουν τραγικά ορθογραφικά λάθη, δε συμφωνείται :cheesy: ; Επίτηδες το έγραψα έτσι

 

(2) Από την άλλη αυτόν τον καιρό η κυβέρνηση προσπαθεί από παντού να κόψει κόστος (ή τουλάχιστον, να δείξει έτσι στην Τρόικα). Οπότε σου λέει: τι μπορώ να κόψω έτσι ώστε να προκαλέσει τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις; Ω, μα μαθήματα όπως η Αστρονομία που η πλειονότητα των γονέων τα θεωρεί "τριτεύοντα" (μιας και δε μετράνε στις πανελλήνιες), πολλοί δε από τους μαθητές ως ώρες διαλείμματος. Ε, και αυτό κάνει!

 

(3) Τέλος, βέβαια, στην εποχή του ίντερνετ είναι λίγο υποκριτικό να λέμε ότι τα παιδιά δε θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για την αστρονομία επειδή κόψανε το μάθημα από το σχολείο. Και ύστερα, είναι εξίσου υποκριτικό ή αφελές να περιμένουμε ότι ένα 2ωρο μάθημα στο σχολείο (το οποίο αρκετές φορές το διδάσκουν βαριεστημένοι φυσικοί που δεν έχουν ιδέα) θα τους εμφυσήσει την αγάπη στο αντικείμενο, θα τους κάνει να συνειδητοποιήσουν πράγματα κλπ κλπ. Αν κάνουμε ένα γκάλοπ είμαι σίγουρος ότι το 90% εδώ μέσα άρχισε να ψάχνεται με την αστρονομία πολύ πιο πριν από τη Β' Λυκείου και το μάθημα το πήρε απλά μπας και μάθει τίποτα παραπάνω (και αυτό αμφίβολο)

 

Οπότε, τι μπορεί να γίνει; Αν πάρουμε ως στόχο μας το να γνωρίσουμε σε ακόμα περισσότερο κόσμο αυτήν τη συναρπαστική όντως επιστήμη, εμείς οι ερασιτέχνες που ΚΑΙ γνώσεις ΚΑΙ μεράκι έχουμε μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Μπορούμε να διοργανώνουμε, σε συνεννόηση με τα σχολεία της περιοχής μας, εκδηλώσεις / διαλέξεις αστρονομίας για τα παιδία του Γυμνασίου και πιο πριν (στο Λύκειο υπάρχει το άγχος των πανελληνίων). Να στήσουμε κάθε άλλου είδους "καμπάνιες" στο facebook και σε άλλα μέσα που χρησιμοποιούν οι μαθητές. Να έρθουμε σε συνεννόηση με τοπικούς ΔΗΜΟΥΣ έτσι ώστε να οργανωθούν ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ βραδιές αστρονομίας κλπ

 

Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από τους συλλόγους που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα κάνουν αρκετά από τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα, οπότε ξεκινώντας από τη δική τους την εμπειρία και όρεξη για λίγη περισσότερη οργάνωση / συστηματικότητα μπορούνε να γίνουνε θαύματα, σε ολόκληρη τη Χώρα.

 

Αλλά το να χαλάσουμε κόπο και χρόνο για να πείσουμε το υπουργείο να επαναφέρει το μάθημα είναι αυτό που οι αγγλοσάξωνες λένε "uphill battle". Γιατί ΚΑΙ θα πάρουμε την πληρωμένη απάντηση "αυτό θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό με Χ και δεν υπαρχει μία", ΚΑΙ most of the parents / students don't give a shit οπότε θα είμαστε και λίγοι / μόνοι μας, ΚΑΙ, ακόμα και αν τα καταφέρουμε, το αποτέλεσμα θα είναι οι περισσότεροι από τους μαθητές να εισαγάγονται στο αντικείμενο από εναν βαριεστημένο καθηγητή που (αν έχει όρεξη) θα παπαγαλίσει το (ΟΚ) βιβλίο

 

Αυτά!

Σκόρπιες σκέψεις:

 

http://ngc253.blogspot.com/

travel... without movement...

Δημοσιεύτηκε

Καπου διάβασα οτι μόνο το 54% των Αμερικανών γνωρίζει οτι ο Ηλιος είναι αστέρι.

Προφανώς οι υπόλοιποι δεν διδάχθηκαν ποτέ Αστρονομια.

 

Επίσης στα 22 μου (δεκαετια 90) γνώρισα κοπέλα συνομήλικη που μου έλεγε οτι τα αστέρια είναι μετεωρα γύρω από τη Γη που τα φωτίζει ο Ηλιος και κάποια από αυτά μπαινουν στην ατμόσφαιρα και γίνονται πεφταστέρια. Τα ζώδια όμως τα γνώριζε καλα.

Προφανώς και εκείνη δεν διδάχθηκε ποτέ αστρονομία στο τεχνικό λύκειο εκείνη την εποχή. Στην αστρολογία όμως κανένα πρόβλημα.

 

Δεν θα ήθελα να καταντήσουμε έτσι, ειδικά εμείς οι Ελληνες που θεμελιώσαμε την Αστρονομία.

 

Οσο και αν προσπάθησε τοτε ο Carl Sagan στην Αμερική, όσο και να προσπαθεί ο Σιμόπουλος και αλλοι στην Ελλάδα, ο,τι και να υπάρχει στο διαδίκτυο, όποιος δεν έχει πραγματικό ενδιαφέρον δεν θα μάθει ούτε τα στοιχειώδη αν δεν διδαχθούμε έστω και λίγο για το σύμπαν.

 

ΥΓ. Δεν χρειαζόταν στο σχολείο να διαβάζουμε και να εξεταζόμαστε για το τί είναι παράλλαξη ή ουρανογραφικές συντεταγμένες ή φαινομενο και απόλυτο μεγεθος ή αστρικός και συνοδικός μηνας. Οχι αποστήθιση.

Αρκεί να γνωρίζαμε τί είναι ο Ηλιος, που θα καταλήξει τί είναι τα νεφελώματα, τα αστρικά σμήνη, οι γαλαξίες, πόσο ασήματος πλανήτης είναι η Γη μεσα σε όλα αυτά και πόσο σημαντικός ταυτόχρονα...

Όλη της τη ζωή μελετούσε το σύμπαν, αλλά είχε παραβλέψει το πιο ξεκάθαρο μήνυμά του.

Για τα μικρά πλάσματα σαν εμάς η απεραντοσύνη του γίνεται υποφερτή μονάχα μέσω της αγάπης.

C. Sagan. Επαφή.

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης