HOMO Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25, 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25, 2013 Τις τελευταίες μέρες έχουν σχηματιστεί δύο πολύ μεγάλες κηλίδες . Η AR 11875 και η AR 11877.Η μεταξύ τους γωνιακή απόσταση είναι στα 8,4 ' λεπτά της μοίρας. Η AR 11875 άρχισε να μεγαλώνει τις δύο τελευταίες μέρες μέσα στην ενεργή περιοχή που σχηματίστηκε . Οι σκοτεινές περιοχές των κηλίδων μετρήθηκαν με το μικρόμετρο και έγινε μια προσπάθεια υπολογισμού των μεγεθών τους. Χρησιμοποιήθηκε ο παρακάτω τύπος: D = a.d/206265 όπου D = μέγεθος a= γωνιακή απόσταση d= απόσταση Η απόσταση του ήλιου τη δεδομένη χρονική στιγμή ήταν 148.743.019 km. Η γωνιακή διάμετρος της AR 11875 ήταν 26,45'' Η γωνιακή διάμετρος της AR 11877 ήταν 38,9'' Οι διαστάσεις των κηλίδων σε χιλιόμετρα είναι οι εξής : AR 11875= 19.075 χλμAR 11877 = 27.993 χλμ Πραγματικά τεράστιες αν σκεφτούμε ότι η AR 11875 είναι 1,5 φορές και η AR 11877 είναι 2,2 φορές μεγαλύτερη απ' τη γη (διάμετρος της γης 12.742 χλμ). Να σημειώσω πως οι συγκεκριμένες μετρήσεις δεν είναι απόλυτα ακριβείς αλλά πλησιάζουν αρκετά τις πραγματικές διαστάσεις. Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25, 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25, 2013 Θα τις προλάβουμε άραγε αύριο; Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
kkokkolis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26, 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26, 2013 Είναι εκεί και πανέμορφες. Είχα ένα ατύχημα με το Mylar και χρειάστηκε να το χρησιμοποιήσω χωρίς τηλεσκόπιο, δίχως αποτέλεσμα. Μάλλον χρειάζομαι νέα γυαλιά. Με το κιάλι 8x30 όμως ήταν εμφανέστατες. Μην το χάσετε όσοι έχετε φίλτρο. Οὖτιν με κικλήσκουσι My Optics
takis63 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26, 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26, 2013 Συμφωνώ. Καταπληκτικό θέαμα!!! Το αδιανοητο σημερα ειναι η μονη λυση για το αυριο ! Επανάσταση δεν είναι μόνο η εξέγερση, είναι και η συνειδητοποίηση της αλήθειας... http://www.spartastronomy.gr
HOMO Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26, 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26, 2013 Αύριο θα έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας κι έρχεται η AR 11882 με μια περίεργη ενεργή περιοχή. Επίσης έρχονται κι άλλες... Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ
loufas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27, 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27, 2013 Εντυπωσιακές!!Απίστευτο μέγεθος !!Δέος.. My observatory code from NASA - MPC is L02. Το site του NOAK Observatory: http://noakobservatory.gr/index.php https://iawn.net/about/members.shtml https://newton.spacedys.com/neodys2/index.php?pc=2.1.2&o=L02&ab=0 https://ui.adsabs.harvard.edu/search/q=author%3A"Sioulas%2C Nick"&sort=date desc%2C bibcode desc&p_=0 https://orcid.org/0000-0002-2012-1227 https://www.exoworldsspies.com/en/team/ Νίκος Σιούλας Planetary Defence Team
HOMO Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27, 2013 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27, 2013 Να πω επίσης πως οι μετρήσεις αυτές γίνονται και χωρίς τη βοήθεια μικρόμετρου. Κατεβάζουμε ή από τη σελίδα του SDO ή του SOHO τη ημερήσια φωτογραφία με τις κηλίδες και την εκτυπώνουμε. Μετράμε με χάρακα τον ισημερινό του ήλιου μιας και είναι λιγάκι πιο πεπλατυσμένος εκεί . Αν υποθέσουμε ότι η διάμετρος της φωτογραφίας είναι 15 εκ αυτά αντιστοιχούν στα 1.392.000 χλμ που είναι η διάμετρος του ήλιου. Μετράμε και την κηλίδα πχ 0,4 εκ . Με την απλή μέθοδο των τριών υπολογίζουμε περίπου το μέγεθός της. 15 εκ αντιστοιχούν σε 1.392.000 χλμ 0,3 εκ αντιστοιχούν σε Χ; Χ=0,3x1392000/15=27.840 χλμΆρα τα 0,3 εκ της κηλίδας αντιστοιχούν σε 27. 840 χλμ Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να υπολογιστούν μεγέθη-μήκη άλλων φαινομένων όπως εκρήξεις , νήματα ή ακόμα και με κρατήρες της σελήνης. Αυτές οι ασκήσεις αποτελούν πρώτης τάξεως τεχνικές για να κεντρίσεις- κερδίσεις το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά , την αστρονομία , την φυσική. Βέβαια αν υπάρχει ένα τηλεσκόπιο στην αυλή του σχολείου μπορούν καθηγητής και μαθητές με τη χρήση μικρόμετρου να πάρουν μετρήσεις και από τον ήλιο αλλά και από τη σελήνη μιας και είναι ορατή τις πρωινές ώρες τώρα που βρίσκεται στο τελευταίο τέταρτο. Η χρήση τηλεσκοπίου σίγουρα αποτελεί μεγαλύτερο κίνητρο και εισάγει τα παιδιά στη τεχνική της παρατήρησης και γενικότερα της επιστημονικής μεθοδολογίας. Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ
loufas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27, 2013 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27, 2013 Θανάση έχεις απόλυτο δίκιο..Ο μοναδικός τρόπος είναι αυτός.. My observatory code from NASA - MPC is L02. Το site του NOAK Observatory: http://noakobservatory.gr/index.php https://iawn.net/about/members.shtml https://newton.spacedys.com/neodys2/index.php?pc=2.1.2&o=L02&ab=0 https://ui.adsabs.harvard.edu/search/q=author%3A"Sioulas%2C Nick"&sort=date desc%2C bibcode desc&p_=0 https://orcid.org/0000-0002-2012-1227 https://www.exoworldsspies.com/en/team/ Νίκος Σιούλας Planetary Defence Team
βολιωτης Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21, 2014 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21, 2014 Αυτές οι ασκήσεις αποτελούν πρώτης τάξεως τεχνικές για να κεντρίσεις- κερδίσεις το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά , την αστρονομία , την φυσική. Βέβαια αν υπάρχει ένα τηλεσκόπιο στην αυλή του σχολείου μπορούν καθηγητής και μαθητές με τη χρήση μικρόμετρου να πάρουν μετρήσεις και από τον ήλιο αλλά και από τη σελήνη μιας και είναι ορατή τις πρωινές ώρες τώρα που βρίσκεται στο τελευταίο τέταρτο. Η χρήση τηλεσκοπίου σίγουρα αποτελεί μεγαλύτερο κίνητρο και εισάγει τα παιδιά στη τεχνική της παρατήρησης και γενικότερα της επιστημονικής μεθοδολογίας. Επίσης για να το πάμε λίγο παραπέρα, παιδιά Λυκείου θα μπορούσαν να συνδυάσουν αυτές τις μετρήσεις και με τα μαθήματα προγραμματισμού. Τα πάντα ειναι Μαθηματικά.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣυνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα