Jump to content

Εναλλακτικές τροφοδοσίας dual axis motor kit


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα kit των μοτέρ της skywatcher (π.χ. το http://www.astroshop.eu/drive-motors-without-goto/skywatcher-enhanced-dual-axis-motor-drive-for-eq3-2-mount/p,46067#tab_bar_0_select) τροφοδοτείται κανονικά από 4 μπαταρίες τύπου D.

 

Έχει κανείς δοκιμάσει να χρησιμοποιήσει επαναφορτιζόμενες μπαταρίες; Η ερώτηση τίθεται δεδομένου ότι συνήθως, οι επαναφορτιζόμενες έχουν τάση εξόδου χαμηλότερη από τις κανονικές (συνήθως 1.2V αντί των 1.5V).

 

Εναλλακτικά, αντί των D type επαναφορτιζόμενων, έχει μήπως δοκιμάσει κανείς 6volt επαναφορτιζόμενα στοιχεία (όπως π.χ. το http://www.amazon.co.uk/HQ-Universal-Sealed-Rechargeable-Battery/dp/B0016QHD1G/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1396627736&sr=8-1&keywords=6v+lead+acid+battery);

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα,

 

τα μοτέρ δουλεύουν κανονικά με μπαταρία μολυβδου (σαν αυτή που παραθέτεις) χωρίς κανένα πρόβλημα. Το είχα δοκιμάσει όταν είχα την EQ-3. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι η σωστή πολικότητα στο βίσμα που θα φτιάξεις (βάλε και μια ασφάλεια στο κύκλωμα για προστασία) και ένα δεύτερο την κατανάλωση των μοτέρ σε watt ή Amp γιατί η χωρητικότητα 4Ah ίσως είναι οριακή για να σε βγάλει όλη νύχτα χωρίς φόρτιση.

 

Φιλικά

Στάθης

Φιλικά

Στάθης

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η πραγματική τάση της μπαταρίας μολύβδου είναι γύρω στα 6.5V πλήρως φορτισμένη ενώ των τεσσάρων εν σειρά NiMh επαναφορτιζόμενων θα είναι περίπου 4.8-5.2 V. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει με βεβαιότητα αν δε δοκιμάσει αλλά η γνώμη μου είναι πως τα 6.5V δεν είναι επικίνδυνα παραπάνω και πως θα λειτουργεί μια χαρά καθώς ούτως ή άλλως η τάση πέφτει με την παροχή ρεύματος. Αντίθετα, τα 4.8V νομίζω πως ίσως είναι λίγο εκτός προδιαγραφών για να δουλέψουν. Εναλλακτικά μπορείς να βάλεις και μια 5-άδα μπαταριών NiMH με νέα θήκη μπαταριών. Σίγουρα υπάρχουν για μέγεθος ΑΑ, ίσως υπάρχουν και για D:

 

http://www.ebay.com/itm/5-x-Battery-Holder-Box-Case-5-AA-size-7-5V-Clip-Type-NiMH-NiCd-w-6-Wire-Lead-/270984289679

 

ΥΓ: Αν πάρεις επαναφορτιζόμενες NiMh, με διαφορά οι καλύτερες που έχω χρησμοποιήσει είναι οι Ansmann:

http://www.e-shop.gr/mpataries-batteries-l?table=ANA&category=%CC%D0%C1%D4%C1%D1%C9%C5%D3&filter-1162=1&filter-1165=1&filter-1167=1

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πολύ χρήσιμες οι απαντήσεις! Από ότι φαίνεται, η καλύτερη λύση μάλλον, ακόμα και από πλευράς κόστους, είναι η εναλλακτική των μπαταριών μολύβδου. Μέτρησα την έξοδο ενός σετ 4 καινούριων D μπαταριών και είναι ίση προς 6.45Volt. Άρα, τα 6.5Volt εξόδου των μπαταριών μολύβδου όντως δεν θα είναι πρόβλημα. Οι 4Ah ίσως είναι επίσης οριακές, καθώς με πρόχειρες εκτιμήσεις, αν κάθε μοτέρ καταναλώνει περίπου 300mA (σύμφωνα με αναφορές στο stargazerslounge), αυτό μας δίνει περίπου 6 ώρες "ονομαστικής" ανεξαρτησίας μεταξύ δύο φορτίσεων.

 

Δύο πρόσθετες και πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις:

 

α) Επειδή η ασφάλεια είναι το ήμισυ το παντός, Στάθη, έχεις κάποια συγκεκριμένη πρόταση / κύκλωμα για κάτι τέτοιο; Υποθέτω χρειάζεται μια δίοδος για να κόβει το ρεύμα σε περίπτωση ανάστροφης πολικότητας.

 

β) Γνωρίζει κανείς χρόνους φόρτισης μιας μπαταρίας π.χ. 7 - 8 Ah με έναν μέσο φορτιστή;

 

Ευχαριστώ πολύ,

 

Α.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

β) Γνωρίζει κανείς χρόνους φόρτισης μιας μπαταρίας π.χ. 7 - 8 Ah με έναν μέσο φορτιστή;

 

Με έναν βασικό φορτιστή στα 600mA τυπικά τη βάζεις το βράδυ και την έχεις έτοιμη την άλλη ημέρα το πρωί δηλαδή περίπου ένα 7ωρο-8ωρο. Έχω δοκιμάσει τρεις φορτιστές, και αυτός που έχω επιλέξει να χρησιμοποιώ τελικά είναι ο εξής:

 

http://www.smart-tech.gr/Lead-Battery-Charger-MW126CB18.html

 

Έχω μόνο 12V μπαταρίες και τις 7Ah μου τις φορτίζει σε 3-4 ώρες καθώς έχει ρεύμα φόρτισης 1.8A.

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

μπορεις να παρεις και μπαταρια ups στα 6 volt π.χ. http://www.batteries.gr/product.asp?catid=3122 και να λυσεις το προβλημα σου οριστικά, οσο για φορτιστή ανα τακτα διαστηματα το Lidl πουλαει φορτιστη αυτοκινητου ο ποιος εχει δυνατοτητα και για 6v φορτιση, εχω 3 και ειμαι απολυτα ευχαριστημένος. για καλυτερη ασφαλεια απο τυχονα ανστροφη πολικοτητα στην μπαταρια μπορεις να παρεις απο καταστημα με ηδη αυτοκινητου ενα βυσμα για αναπτηρα θυληκό και να το βαλεις στην μπαταρία (με τους αντιστοιχους ανταπτορες), επισης απο ενα καταστημ ηλκετρονικων εξαρτηματων να παρεις το αρσενικο βύσμα για την μπαταρία σου (αυτα τα βυσματα 9 στις 10 φορες εχουν και ασφαλεια), το αντιστοιχο βυσμα για την βαση σου και καταλληλο καλωδιο ώστε να αντχει το ρεύμα που θελει η βαση σου

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλημέρα

 

Χρησιμοποιώ το ιδιο μοτερ και χειριστήριο (μονό μοτερ στο RA) με μπαταρία μολυβδου 6V - 4Α (βγαζει 7.2 σε πληρη φόρτιση).

Την χρησιμοποιείς άφοβα και απο διάρκεια ... απλά ξεχναω να την φορτίσω.

Μιχάλης - CptFurz

www.michael-stephanou.com

Lunt LS100THA DS PT

Skylight 100 / f15

Meade Lightbridge 12” HiLux

Celestron Nexstar 8SE

IN ED 70/420

Mod PST102/1000, CaK module

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

 

α) Επειδή η ασφάλεια είναι το ήμισυ το παντός, Στάθη, έχεις κάποια συγκεκριμένη πρόταση / κύκλωμα για κάτι τέτοιο; Υποθέτω χρειάζεται μια δίοδος για να κόβει το ρεύμα σε περίπτωση ανάστροφης πολικότητα.

 

Α.

Καλησπέρα,

 

Αν βάλεις δίοδο στο κύκλωμα θα εχεις παραπανω κατανάλωση ρεύματος αλλά και μείωση του συνολικού ρεύματος της μπαταρίας κατα 0.6-08 volt ανάλογα την δίοδο. Αυτό έχει το πλεονέκτημα πως δεν μπορεί να περάσει το ρεύμα στην ανάποδη κατευθυνση αλλα πρεπει να ενωσεις σωστα τα καλωδια προκειμενου να τροφοδοτηθεί η βαση. Υπαρχει και αλλος τροπος με 4 διοδους οπου δεν παιζει ρολο αν θα συνδεσεις τα καλωδια αναποδα αλλα εκει εχεις μεγαλυτερη καταναλωση ρευματος. Η πιο σωστη λυση ειναι να χρησιμοποιησεις ρελε ασφαλειας αλλα μπλεκει αρκετα το πραγμα και ισως δεν χρειαζεται.

 

Η πιο σωστη λύση είναι αύτη που προτείνει ο Φιλος kookoo με τα βύσματα αναπτήρα αυτοκινήτου. Έχουν και ασφαλεια μέσα τους και δεν υπάρχει περιπτωση να το συνδέσεις ανάποδα. Ο φορτιστής των lidl είναι δοκιμασμενος και για 20 ευρώ είναι η καλύτερη αγορά. Το καλώδιο που θα χρησιμοποιήσεις μπορεί να είναι και το κλασσικό καλώδιο ηχείων (κοκκινο-μαυρο) το όποιο αντέχει το φορτίο χωρίς να υπάρχει πρόβλημα υπερθέρμανσης. Θα βάλεις ενα θηλυκό βύσμα στην μπαταρία και θα χρειαστείς 2 βισματα αρσενικά ενα για να συνδέσεις την βαση και ενα για όταν θα θέλεις να φορτίσεις την μπαταρία.

 

Αν η κατανάλωση ρεύματος των μοτέρ είναι 0.6A τοτε μια μπαταρία των 7.2 Αh θα σε βγάλει άνετα για 10+ ώρες. Η θερμοκρασία του περιβάλλοντος παιζει ρολο γιατι όταν είναι χαμηλη τοτε η μπαταρία έχει χαμηλότερη απόδοση.

 

Α και κάτι ακόμα, οι csb μπαταρίες δεν είναι και τόσο καλές για το κοστος τους. Απο προσωπική πείρα θα σου συνιστούσα μια ultracell η σε κατι πιο επώνυμο μια Yuasa.

 

Φιλικά

Στάθης

Φιλικά

Στάθης

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

...

α) Επειδή η ασφάλεια είναι το ήμισυ το παντός, Στάθη, έχεις κάποια συγκεκριμένη πρόταση / κύκλωμα για κάτι τέτοιο; Υποθέτω χρειάζεται μια δίοδος για να κόβει το ρεύμα σε περίπτωση ανάστροφης πολικότητας.

...

 

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις δίοδο Schottky ισχύος, στην οποία η πτώση τάσης είναι περίπου 0,3V αντί των 0,7 της συμβατικής.

Η ασφάλεια είναι απαραίτητη, αν σκεφτείς τι μπορεί να συμβεί στο σκοτάδι ή αν απουσιάσεις ενώ εργάζεται η βάση ή δημιουργούνται σπινθήρες κοντά σε έυφλεκτα (βουνό-χόρτα κλπ.).

Είναι εύκολο να κατασκευάσεις κύκλωμα(τάκι) που θα βρεις στο google και θα παίξει το ρόλο ηλεκτρονικής ασφάλειας + προστασίας ανάστροφης πολικότητας, μέσα σε σκληρό πλαστικό κουτάκι, με το LEDάκι & το buttonάκι του.

Χρήστος Μαρινός
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 1 μήνα αργότερα...

Λαμβάνοντας υπόψιν τις πολύ βοηθητικές και κατατοπιστικές απαντήσεις παραπάνω, επισυνάπτω φωτογραφίες από ένα DIY powertank των 6V. Υπάρχουν δύο σετ ακροδεκτών, ένα για την φόρτιση της μπαταρίας (μπόρνες για βύσμα τύπου μπανάνα) και ένα για την παροχή ρεύματος στα μοτέρ (φις αναπτήρα αυτοκινήτου). Η μπαταρία στο εσωτερικό είναι μολύβδου, 6Volt και 8.5Ah. Σύντομα θα προστεθεί και ένα mini βολτόμετρο για την κατ' επιλογή (μέσω διακόπτη) παρακολούθηση της τάσης της μπαταρίας. Φωτογραφίες από το εσωτερικό όταν γίνει και αυτή η τροποποίηση.

 

Ανδρέας

DIY_PowerTank01.thumb.JPG.1de6d4b478b5d5f467be0fd0d3c62f71.JPG

DIY_PowerTank02.thumb.JPG.a6d2bec5d5dfb867fbbd938835eb3db6.JPG

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 1 έτος αργότερα...

Καλησπέρα,

 

μερικές φωτογραφίες από το DIY power tank στα 12V για την τροφοδοσία της NEQ6. Η καρδιά είναι μια YUASA μπαταρία 17Ah. Συνολικό κόστος της κατασκευής (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας) λίγο πάνω από 80 ευρώ. Όλα τα ηλεκτρονικά parts (βύσματα, rocket switches, μπόρνες για την φόρτιση της μπαταρίας) παραγγέλθηκαν κατευθείαν από Κίνα.

 

Α.

12V_Kouti03.thumb.JPG.30d77cb763c4d61b731f2bea1184d836.JPG

12V_Kouti02.thumb.JPG.0c966b1759f089a05f24e59dbc6c79e3.JPG

12V_Kouti01.thumb.JPG.f5226f32adaea9a0ec1fc98f4d669b48.JPG

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 8 μήνες αργότερα...
Έκανα κι εγώ δοκιμή για την τροφοδοσία του παλιού μοτέρ bresser που είχα. Η μπαταρία μολύβδου στα 6V δουλεύει άψογα και είναι οικονομική λύση. Προς το παρόν θα τη δουλέψω με τα κροκοδειλάκια, το μόνο που χρειάστηκε ήταν δύο κολλήσεις, καθώς δε νομίζω να τη δουλέψω αρκετά για να κάνω κατασκευή.

6V.jpg.ce5ff727789bacab0dd9f9cc332fba57.jpg

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης