Jump to content

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιεύτηκε

Πρόσφατα μου έφεραν ένα εξάντα με τον οποίο μετράνε το ύψους των ουρανίων σωμάτων, απ' τα οποία ανάλογα με την ώρα μπορείς να βρείς το γεωγραφικό πλάτος του παρατηρητή.Η μέτρηση επίσης,του ύψους του πολικού αστέρα της Μεγάλης 'Αρκτου δίνει το γεωγραφικό πλάτος, και το ύψος του ήλιου και των άστρων δίνει την ώρα.

Γνωρίζει κανείς ΠΩΣ λειτουργει ο αστρολάβος ή αν έχει να προτίνει καποιο link στο internet ή ένα βιβλίο που θα μπορούσε να με βοηθήσει στην κατανόηση της λειτουργίας του;

scooby doobi dooo!!!!!!
Δημοσιεύτηκε

Γεια χαρα.Κατ αρχην πρεπει να ελεγξεις την κατασταση του ,μια που προκειται για ιδιαιτερα ευαισθητο και ακριβες οργανο.Επισης χρειαζεσαι μια σχετικα καινουργια εκδοση ενος αλμανακ(περιεχει στοιχεια θεσης αστρων-ηλιου συναρτηση ημερομηνιας-ωρας).

Οπως εχεις διαπιστωσει,αποτελειται απο ενα μικρο διοπτρικο "ερευνητη"ο οποιος αναρταται σε σταθερο σημειο.Κοιτωντας μεσα απο αυτο,παρατηρεις 2 θαλασσιους οριζοντες.Μετακινοντας τον κινητο βραχιονα του εξαντα,ταυτιζεις τους 2 οριζοντες,και διαβαζεις την τιμη στη βαση του ημικυκλιου.Αυτο αποτελει το "σφαλμα του οργανου"(που πρεπει να λαβεις υπ'οψιν στον τελικο σου υπολογισμο.Το διοπτρικο σου "βλεπει"σε μια επιφανεια μιση διαφανη,μιση καθρεπτη.Απο το διαφανο μισο βλεπεις ¨απεναντι".Στον καθρεπτη βλεπεις την αντανακλαση απο εναν αλλο καθρεπτη(!) ο οποιος αναρταται στον κινητο βραχιονα(γι αυτο υπαρχουν οι 2 οριζοντες).Αφου "μηδενισεις" το οργανο,επιλεγεις ενα γνωστο αστρο,(η τον ηλιο την ημερα κατεβαζοντας το ηλιακο φιλτρο),και κινεις τον βραχιονα ετσι ωστε το αστρο(η ηλιος)να"κατεβει" στην επιφανεια της θαλασσας.Μετα ανατρεχεις στο αλμανακ(γρηγορα)και δεδομενης της ωρας που εκανες τη μετρηση,και της τιμης που διαβαζεις στη βαση του βραχιονα(συνυπολογιζοντας το σφαλμα),παιρνεις την τιμη του γεωγραφικου πλατους.Επαναλαμβανεις και επαληθευεις.Αν αυτα σου φαινονται δυσκολα,φαντασου τι γινεται σε κινουμενο καταστρωμα!!!

Επισης ολα τα εμπλεκομενα με την οπτικη τμηματα,ειναι κινητα και ρυθμιζομενα σε 3 διαστασεις(floating),και η ευθυγραμμιση τους ειναι κατι που προυποθετει αρκετα μεγαλη εμπειρια,και λεπτους χειρισμους.

(δες φωτογραφια εξαντα στις αστροφωτογραφιες/διαφορα)

Αν εχεις κανενα γνωστο καπετανιο(του εμπορικου η του πολεμικου),στριμωξε τον να σε διδαξει τον χειρισμο του.Προκειται για ιδιαιτερα ενδιαφερουσα και "ρομαντικη" διαδικασια!!!!

8)

Καλη προσπαθεια

 

Υ.Γ. Τα παραπανω ισχυουν για πραγματικους εξαντες ναυτιλιας,και οχι για διακοσμητικους.

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης