Astron Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1, 2006 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1, 2006 Η ευκολία χρήσης του συγκεκριμένου προγράμματος με έχει εντυπωσιάσει. Όπως γνωρίζετε είναι πολύ εύκολο από ένα σύνολο φωτογραφιών να τις αθροίσετε (εντελώς αυτόματα) και να προκύψει η τελική φωτογραφία.Επειδή δεν έχω ισημερινή στήριξη ούτε δευτερεύον τηλεσκόπιο για guiding συνήθως παίρνω έναν πολύ μεγάλο αριθμό φωτογραφιών μικρής έκθεσης (20-30 sec) με την canon 350D και μετά τις κάνω combine στο maxim. Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω τους γνώστες του προγράμματος είναι ποια είναι η καταλληλότερη επιλογή στο combine όταν κάνουμε deep sky φωτογράφηση; Οι επιλογές είναι οι εξής: Sum, Average. Median, Sigma Clip και SD Mask.Όταν φωτογραφίζουμε νεφελώματα (ειδικά σε μικρές εκθέσεις) τα νεφελώματα δεν είναι και τόσο ευδιάκριτα, οπότε ένα απλό άθροισμα (sum) των φωτογραφιών μπορεί να καταλήξει σε υπερβολικά φωτεινά αστέρια σε σχέση με το νεφέλωμα (για παράδειγμα η κεντρική περιοχή του νεφελώματος του M42 καίγεται). Βέβαια αυτό μπορεί να διορθωθεί με μετέπειτα ρυθμίσεις αλλά μέχρι έναν βαθμό. Ποια ρύθμιση λοιπόν χρησιμοποιείτε εσείς κατά το combine; Γενικά οποιαδήποτε hints&tips για το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ευπρόσδεκτα! Astroniohttp://www.youtube.com/c/Astronio
aristarchus Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2, 2006 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2, 2006 Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω τους γνώστες του προγράμματος είναι ποια είναι η καταλληλότερη επιλογή στο combine όταν κάνουμε deep sky φωτογράφηση; Οι επιλογές είναι οι εξής: Sum, Average. Median, Sigma Clip και SD Mask.Φιλε Astron, Δεν ειμαι και μεγαλος οπαδος του Maxim αλλα οι τεχνικες που περιγραφεις ειναι γνωστες σε ολους που ασχολουνται στον χωρο ... οποτε εχουμε και λεμε: (1) Sum και Average ειναι σχεδον τα ιδια επειδη η μονη διαφορα μεταξυ τους ειναι ο συντελεστης "1/ν" και ο οποιος ουσιαστικα αντιπροσωπευει ενα γραμμικο stretch. Αν προχωρησουμε με το Sum-Combine (που οδηγει σε καπως καλυτερα αποτελεσματα εναντι το "Average-Combine" επειδη δεν υπαρχει διαιρεση με τον συντελεστη "1/ν"), πρεπει να προσεξουμε πως θα γραφτει το αρχειο μας στον σκλυρο δισκο ωστε να μην υπαρχει "white clipping". Ποιο συγκεκριμενα, με ενα Sum-Combine, ειναι πολυ ευκολα να ξεπερασουμε τις 65.536 μοναδες ADU με ενα η περισσοτερα pixel και, αν κανουμε το λαθως να γραψουμε το αρχειο σε μορφη TIFF-16bit, θα χασουμε σημα επειδη ολα τα pixel με τιμες ανω των 65.536 θα στογγυλοποιηθουν με τιμες 65.536. Ειναι παντα καλη ιδεα ολα τα αρχεια μας να ειναι τουλαχιστον TIFF-32bit η ακομα καλυτερα ΙΕΕΕ-float. (2) Οσον αφορα το "median combine" ... τα αποτελεσματα μας θα εχουν παντα περισσοτερη πληροφορια (σημα/θορυβο) με ειτε το sum-combine η με ειτε το average-combine (καπου και καποτε ειχα διαβασει μια στατιστικη μελετη οπου με μαθηματικο τροπο ειχαν αποδειξει οτι η πληροφορια/λογο ειναι 1.6 φορες περισσοτερη). Δυστυχως υπαρχουν περιπτωσεις και εκτακτα που μας αναγγαζουν να προχωρησουμε με το "median combine" οπου αντι να χαθει μια ληψη επειδη ενα αεροπλανο περασε απο το πεδιο μας, θα προχωρησουμε με την χρηση της συγκεκριμενης ληψης αλλα με την μεθοδο της "median combine". Φυσικα υπαρχουν και αλλες περιπτωσεις ... οπως GRB (gamma-ray bursts), δορυφοροι, ληψης με κομητες οπου ο στοχος μας ειναι ο κομητης σε συνδυασμο με τον εναστρο ουρανο στην αμεση περιοχη κτλ. Η τεχνικη αυτη θα κανει χρηση της μεσης τιμης ("median") για καθε pixel και οποτε θα χαθει ο εκτακτος θορυβος (πχ. ιχνος δορυφορου). (3) Sigma Clip ... αυτη ειναι μια προσφατη τεχνικη που την πρωτοπαρουσιασε ο Ray Gralak εδω και περιπου τρια χρονια με το λογισμικο του "Sigma-Combine" (οσοι φιλοι ειναι χρηστες του PemPro η/και συμμετεχουν στα φορα της Yahoo περι εξοπλισμο της Astro-Physics, θα γνωριζουν τον Ray πολυ καλα). Ποιο συγκεκριμενα, θα αποριψουμε τιμες ADU οι οποιες απεχουν απο τον μεσο ορο με "κ" αποκλισεις η περισσοτερο. Δηλαδη, αν επιλεξουμε κ=3, θα αποριψουμε ολες τις τιμες που ειναι μ+3σ και ανω καθως ολες τις τιμες που ειναι μ-3σ και κατω. Η επιλογη ειναι δικια μας ποσσες αποκλεισεις θα επιλεξουμε αλλα θα σου προτεινα κ=3 (με κ=2 θα αποριψεις και σημα, με κ=4 θα παραμεινει θορυβος). Η λογικη με το Sigma Clip ειναι παρομοια με (2) οπου θα απορειψουμε cold/hot pixel, GRB κτλ. (4) SD Mask ... αυτη η τεχνικη ειναι συνδυασμος μεταξυ (1) και (3) ... μαλιστα, για να ειμαι ποιο ακριβης, ειναι ο συνδυασμος (3 + 1) οπου θα προχωρησουμε με (3) και μετα θα ακολουθησουμε με (1). Αυτες οι τεχνικες δεν εχουν συνεπιες μονο με τα luminance αλλα παιζουν και σημαντικο ρολα στα flat frames. Πχ. μια τεχνικη με τα twilight flats ειναι να παρουμε μια πρωτη ληψη, να προχωρησουμε με ενα ελαχιστο slew και να παρουμε μια δευτερη ληψη, παλι ενα νεο ελαχιστο slew και τριτη ληψη κοκ και μετα με την τεχνικη της "median combine" να ολοκληροσουμε με το "master-flat". Ελπιζω να βοηθησα. Φιλικά, Αντώνης Αγιομαμίτηςhttp://www.perseus.gr
aristarchus Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2, 2006 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2, 2006 ΥΓ. Οπως υπαρχει συνδυασμος μεταξυ (3) και (1) (δηλαδη (4)), υπαρχει συνδυασμος μεταξυ (3) και (2) με το ονομα "k-sigma median combine" και το οποιο υπαρχει (πχ) στο AIP4Win (V2 μονο). Φιλικά, Αντώνης Αγιομαμίτηςhttp://www.perseus.gr
Astron Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3, 2006 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 3, 2006 Αντώνη σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την αναλυτική και κατατοπιστικότατη απάντησή σου! Για τον τρόπο με τον οποίο φωτογραφίζω εγώ (πολλές μικρές εκθέσεις με την canon 350) ποιά μέθοδο θα συνιστούσες από τις παραπάνω για deep sky; Astroniohttp://www.youtube.com/c/Astronio
aristarchus Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 6, 2006 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 6, 2006 Αντώνη σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την αναλυτική και κατατοπιστικότατη απάντησή σου! Για τον τρόπο με τον οποίο φωτογραφίζω εγώ (πολλές μικρές εκθέσεις με την canon 350) ποιά μέθοδο θα συνιστούσες από τις παραπάνω για deep sky;Παυλο, Χιλια συγγνωμη για την καθυστερημενη απαντηση ... μολις τωρα προσεξα το ερωτημα σου! Οσον αφορα αυτο που ρωτας .... μελετα καθε εκθεση ωστε να επιβεβαιωσεις οτι δεν υπαρχουν εκτακτα και, αν υπαρχουν, σε ποσες ληψης υπαρχουν. Για παραδειγμα, αν εχεις 50 ληψης και οι 2 ειναι σκαρτες, η διαγραφη τους δεν ειναι μεγαλο θεμα επειδη ειναι μονο 2 απο 50 ληψης και, επειδη ειναι μικρης διαρκειας, η διαγραφη τους δεν ειναι τοσο σημαντικη οσον αφορα το συνολικο σημα. Οποτε προχωρας με ενα Sum-Combine με το αποτελεσμα σου να σωθει με TIFF-32bit/IEEE float. Σε αντιθεση, αν οι προβληματικες ληψης ειναι αρκετες (πχ. 20/50), τοτε τα περιθωρια αλλαζουν και θα αξιζε τον κοπο να προχωρησεις με ειτε "median combine" ειτε "k-sigma median combine". Με τοσες πολλες προβληματικες εκθεσεις, η διαγραφη οδηγει σε μεγαλη απωλεια συνολικου χρονου εκθεσης καθως και πολυ λιγοτερο σημα θα παραμεινει. Φυσικα με την πανσελληνο, υπαρχει και ο χρονος για πειραματισμο .... Φιλικά, Αντώνης Αγιομαμίτηςhttp://www.perseus.gr
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣυνδεθείτε
Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα