Jump to content

Κατασκευή ισημερινής στήριξης


agis

Προτεινόμενες αναρτήσεις

καθώς η πρώτη μου προσπάθεια απέτυχε και μου εμφάνισε πολλά περίεργα είπα να περάσω σε ένα καινούριο σχέδιο....

 

πως λέτε να τα πάει τι αποτελέσματα να περιμένω

 

.JPG.07d22dc17d890f1b7aa1179dc9b76e7e.JPG

1)βίδα που κρατάει τους δύο δίσκους και μπορώ να ελέγχω την κίνηση(το σύστημα αυτό το έχω δοκιμάσει σε ένα τρίποδα για φωτογραφική και δουλεύει άψογα ),

 

2) δίσκοι

 

3)ελατήριο και βίδες για να ελέγχω την γωνία

 

4) ρουλεμάν

 

5) κύλινδρος

 

6) τε

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φιλαράκο, δεν ξέρω αν θα το τολμούσα για να είμαι ειλικρινής. Είναι σοβαρή δουλειά και θέλει και τεχνικές γνώσεις κατασκευαστικές, και γνώσεις ουρανιας μηχανικής αν προορίζεται να σηκώσει τηλεσκόπιο

Τι θα σηκώνει η εν λόγω κατασκευή; Για ποιά χρήση προορίζεται; Τι γνώσεις έχεις; Είναι βασικά ερωτήματα που πρέπει να δώσεις για να πάρεις (αν πάρεις γιατί δεν νομίζω κανένας μας να έχει κάνει ανάλογη ταρζανιά) απαντήσεις.

Παρ όλα αυτά, και πολύ πρόχειρα:

Οι ισημερινές παίρνουν αντίβαρα για να έχεις ομαλή κίνηση που δεν το έχεις προβλέψει

Επίσης δεν έχεις προβλέψει κοχλίες κινησης κατα Ορθή αναφορά και απόκλιση. Θα το χειρίζεσαι με το χέρι;

Φιλικά

Δημήτρης

Δημήτρης
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

συγνώμη ξέχασα πάλι να δώσω λεπτομέρειες...

το τηλεσκόπιο είναι 4'' κατοπτρικό κατασκευαστικά δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα το ζήτημα είναι η κίνηση του άξονα θα είναι με μοτέρ και θέλει κάποιους υπολογισμούς που δεν έκανα ακόμα αλλά νομίζω θα τα καταφέρω σε αυτό,

τα αντίβαρα τα σκέφτηκα αλλά η κατασκευή είναι βαριά και ο σωλήνας ελαφρύς αν υπάρξει πρόβλημα θα πάω βλέποντας και κάνοντας.

με την ευθυγράμμιση τι μπορεί να πάει στραβά;μετά είναι θέμα μοτέρ η παρακολούθηση;

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

συγνώμη ξέχασα πάλι να δώσω λεπτομέρειες...

το τηλεσκόπιο είναι 4'' κατοπτρικό κατασκευαστικά δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα το ζήτημα είναι η κίνηση του άξονα θα είναι με μοτέρ και θέλει κάποιους υπολογισμούς που δεν έκανα ακόμα αλλά νομίζω θα τα καταφέρω σε αυτό,

τα αντίβαρα τα σκέφτηκα αλλά η κατασκευή είναι βαριά και ο σωλήνας ελαφρύς αν υπάρξει πρόβλημα θα πάω βλέποντας και κάνοντας.

με την ευθυγράμμιση τι μπορεί να πάει στραβά;μετά είναι θέμα μοτέρ η παρακολούθηση;

 

Γι αυτο σου είπα ότι θέλει ψάξιμο:

1) για να βάλεις μοτέρ, θα πρέπει τα γρανάζια που θα παραλαβάνουν τν κίνηση απο το μοτέρ και θα την μεταφράζουν σε κίνηση της στήριξης να μετρηθούν σωστά ώστε να ακολουθούν την κίνηση της Γής και να την μηδενίζουν. Ξέρεις (ή έχεις κάποιον που να ξέρει) να "κόβει" γρανάζια που να ξέρει όμως και τις αρχές της ουράνιας κίνησης; Ά σε που για να στα κόψει μηχανουργείο θα σου κοστίσει ένα σκασμό λεφτά

 

2) Τα αντίβαρα σου χρειάζονται ανεξαρτήτως βάρους στήριξης και τηλεσκοπίου. Αν δεν βάλεις, μόλις στρέφεται κατα την απόκλιση το τηλεσκόπιο θα έχει ροπή να πέσει μέχρι γυρίσει ανάποδα και να ισορροπήσει ξανά. Γι αυτό βλέπεις και όσοι έχουν ισημερινές ζυγίζουν το τηλεσκόπιο με τα αντίβαρα. Και όχι μόνο γι αυτό. Ενα μή ισορροπημένο τηλεσκόπιο, ζορίζει τα μοτέρ και στις δύο κατευθύνσεις με αποτελέσματα κακά για τα μοτέρ αλλα και σφάλματα στην παρακολούθηση.

 

3) Να πώ έπίσης ότι στο σχέδιο σου το (3)-Ελατήρια και βίδες για τη γωνία, δεν το πολυκαταλαβαίνω. Σκοπεύεις να ελέγχεις την Ορθή Αναφορά με τρία ανεξάρτητα μεταξύ τους στοιχεία; Το ελατήριο σε τι χρειάζεται; Η κίνηση της κεφαλής κατά ΟΑ θα πρέπει να είναι ομαλή και να μην αποκλίνει απο το επίπεδο της μηδενικής Απόκλισης αλλοιώς θα βλέπεις αλλού-γι-αλλού

 

4) και τέλος για τώρα, δεν έχεις προβλέψει βιδάκια για την μικροδιόρθωση του αζιμουθίου

 

Μην το εκλάβεις ότι προσπαθώ να σε αποτρέψω απο καπρίτσιο έτσι. Είναι μεγάλος κόπος, πολλά τα λεφτά και ανεξαρτητα απο τα δύο προηγούμενα, το γούστο της κατασκευής είναι να τη βλέπεις μετά και να δουλεύει που φοβάμαι ότι στην περίπτωσή σου δεν θα συμβεί.

 

Φιλικά

Δημήτρης

Δημήτρης
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

τα αντίβαρα ξέρω πως δουλεύουν αλλά το μοτέρ θα είναι μάλλον αρκετά δυνατό καθώς δε θα το αγοράσω για αυτήν την δουλεία θα είναι σχετικά μεγάλο με μειωτήρα .τα γρανάζια πλησιάζουν χονδρικά την ταχύτητα και μετά θα την ρυθμίζω με ποτενσιόμετρο...

 

την ανύψωση ελέγχω και το ελατήριο το κρατάει σταθερό απλός...

 

οι 2 δίσκοι κάτω είναι για αυτή τη δουλεία...

 

όλα τα υλικά είναι ρετάλια και περισσεύματα και όλη τη δουλεία θα την κάνω σε συνεργείο φίλου οπότε τα έξοδα είναι μηδαμινά...

 

το ξέρω θέλει πολύ δουλεία αλλά για μένα είναι κάτι το ευχάριστο για μένα...εξάλλου κατασκευάζοντας τ6 καταλαβαίνεις καλύτερα την λειτουργία του και αποκτάς γενικότερες γνώσεις...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Επιτελούς το τελείωσα και ευνοείται πως δεν έχει καμιά σχέση με αυτά που έλεγα στην αρχή. τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά και τελικά χρησιμοποίησα τα μοτερ του τηλεσκοπίου που είχα...

έχω αφήσει παντού περιθώρια για να διορθώσω τις λεπτομέρειες με βίδες αλλά δε βρήκα ακόμα ποιες είναι αυτές :D ΄..το τηλεσκόπιο να είναι παράλληλο με τον άξονα και τι άλλο;

.thumb.JPG.b8a9e245cf7ab24d49a02f3379836b59.JPG

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

σήμερα μόλις την πρώτη μου...

και φυσικά έχω να διορθώσω κάποια προβλήματα...

1)η τρύπα που έχω για τον πολικό αστέρα είναι τελείως άβολη και δε βλέπεις τίποτα,

2)το μοτερ είναι και πάλι πολύ γρήγορο και

3) η άρθρωση που έχω για να ελέγχει την γωνία κάτω παίζει πολύ

πάντως σε γενικές γραμμές είχα πολύ καλά αποτελέσματα ελπίζω το Σάββατο να μπορέσω να διορθώσω και αυτά και να σας ενημερώσω για τα αποτελέσματα...

στο τέλος πιστεύω ότι θα μπορεί να ακολουθεί τα άστρα να μη χάνεσαι άντε και καμιά φωτογραφία με φωτογραφική...αλλά ελπίζω περισσότερα(κατασκευάζοντας το καταλαβαίνεις την απλότητα της λειτουργίας του αλλά και την σημαντικότητα της λεπτομέρειας αν θες ικανοποιητικά αποτελέσματα..) σαν βάση πάντως δεν θα κουνιέται τίποτα...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Φίλε μου, τα θερμά μου συγχαρητήρια. Φαίνεται ότι έχεις κανει πολύ καλη δουλεια. Πιστεύω ότι θα καταφέρεις να βγάλεις φωτογραφίες piggyback, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι την έφτιαξες εσύ και αυτο είναι πολύ μα πολύ διδακτικό....

τρομερή εμπειρία να έχεις φτιάξει τη δική σου ισημερινή.

Δεν ξέρω άλλον να το έχει δοκιμάσει τόσο σοβαρά.

 

Καλή συνέχεια σου ευχομαι και κρατα μας ενήμερους.. =D>

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ευχαριστώ,

και θα συμφωνήσω πάλι για την σπουδαιότητα του να κατασκευάζεις μακάρι να μπορούσαμε περισσότερο...

είναι η πιο εύκολη μορφή στήριξης καθώς απαιτεί τους λιγότερους υπολογισμούς και ακρίβειες (μόνο στον κινητήρα είναι το πρόβλημα που ελπίζω να λύσω σύντομα).

Σαν κατασκευή αν είσαι μεθοδικός και προσεκτικός δε είναι δύσκολη αλλά λίγο χρονοβόρα. αν όχι από μέταλλο θα μπορούσε να γίνει κάτι από ξύλο για ελαφρύ εξοπλισμό και είναι μια ευχάριστη εμπειρία ιδιαίτερα όταν το βλέπεις να αποδίδει...

Αν κάποιος ενδιαφερθεί για κάτι τέτοιο μπορώ να του δώσω αν θέλει τις λεπτομέρειες για να αποφύγει τα λάθη που διόρθωσα και εγώ.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πάντως απο άποψη αποδοτικότητας δεν είμαι σίγουρος αν μπορεις να έχεις τέλεια αποτελέσματα. Δεν παύει να ειναι κατι χειροποίητο που πιθανότατα θα υστερει σε καποια πράγματα σε σχέση με τα εργοστασιακά. Το καθαρό κέρδος ειναι απο την προσπάθεια της κατασκευής!! Και η μεγάλη ικανοποίηση που νιώθεις βλεποντας αυτα τα αποτελέσματα.

 

Προσωπικά πιστέυω οτι επιβαλλεται φίλε μου να μας κανεις μια παρουσίαση, όταν βρεις χρόνο, σχετικά με την κατασκευή σου που σίγουρα δεν θα είναι τέλεια...αλλά θα έχει τα

ΤΕΛΕΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ αποτελέσματα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

σίγουρα τα αποτελέσματα θα είναι μέτρια αλλά η χαρά της προσωπικής εργασίας τα κάνει μέγιστα...

θα διορθώσω τα λάθη και θα σας δώσω λεπτομέρειες μέσα στο σαββατοκύριακο για να χω χρόνο όπως και τις ανάλογες φωτογραφίες αν το επιτρέψει βέβαια και ο καιρός...

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

χρωστάω μια περιγραφή το ξέρω αλλά χρόνος 0 μέσα στο σαββατοκύριακο ελπίζω όπου θα τα στήσω κιόλας...

επειδή έχω ένα πρόβλημα με την ευθυγράμμιση μήπως μπορείτε να μου πείτε τι διάμετρο έχει περίπου μια πολική διόπτρα σαν αυτήν;

http://www.astronomy.gr/main.cfm?module=eshop&action=detail&id=465

ο 'άξονας μου από την μια έχει 22μμ διάμετρο αλλά στο τελείωμα του και για 4cm βάθος 15μμ

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 1 μήνα αργότερα...

συγνώμη έλειπα εκδρομή (6ήμερη :D ) λοιπόν έβαλα ένα λέιζερ μέσα στον άξονα 'έκανα κάποιες αλλαγές σε όλη την κατασκευή για να είναι σταθερή και μόλις μου ήρθε και ένα προσοφθάλμιο με σταυρόνημα που είχα παραγγείλει και είναι όλα έτοιμα επιτέλους μετά από πόσο καιρό...θα βγάλω φωτογραφίες τώρα για την περιγραφή που είχα πει θα κάνω και ελπίζω από την παρασκευή να φτιάξει ο καιρός να δούμε και τα αποτελέσματα...

 

ενδεικτικά για να δείτε τι δουλεία μπορεί να γίνει και πόσο πρόχειρη είναι η δικιά μου κατασκευή βέβαια η κατασκευές αυτές έγινα με μηχανήματα φοβερά που δε διέθετα.

 

http://users.tpg.com.au/users/daveg/index.html

http://home.earthlink.net/~cwicks1/GEM.html

 

http://stellafane.org/misc/links.html#Split

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

με μια πρώτη ματιά αυτή είναι η κατασκευή μου. βέβαια υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες ιδιαιτερότητες αυτής της κατασκευής η οποίες δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να αναφερθούν. μέχρι τώρα έχει δοκιμαστεί με επιτυχία η σταθερότητα της και πολύ χοντρίκα η λειτουργία της(τελευταία δοκιμή αυτό το Σάββατο αν όλα παν καλά).ίσως χρειαστεί να αλλάξω την πλάκα που μπαίνει ο εξοπλισμός με αλουμίνιο ή να προσθέσω ένα τεφλον ανάμεσα στον άξονα περιστροφής και απόκλισης θα δώ...

σαν κατασκευή δε θεωρώ ότι ήταν πολύ δύσκολη αλλά χρονοβόρα εγώ είχα την τύχη να έχω φίλο με συνεργείο και έτσι γλύτωσα χρόνο και χρήμα(κατασκευή από ρετάλια) αλλιώς μάλλον το κόστος της θα ξέφευγε αλλά και πάλι νομίζω αξίζει τον κόπο.

από παρατηρήσεις είναι βολικό και συγρόνος αποτελεσματικό αντί για κολλήσεις να χρησιμοποιείς βίδες άλλοτε με πάσα και άλλοτε με παξιμάδια αλλά συχρόνος και χρονοβόρο(δε ξέρω και αν επηρεάζει την σταθερότητα της κατασκευής. η κόλληση εξάλλου μετατρέπει τα δυο κομμάτια σε ένα...)

 

ουπς η περιγραφή ξεκινά από κάτω προς τα πάνω... :(

 

*2έτσι αντάλλαξα και την τροφοδοσία στον εγκέφαλο του συστήματος το οποίο έχει ειδικό eq tracking mode στο menu(ούτε εγώ το ήξερα).τα μοτέρ τα γρανάζια και οι μειωτήρες είναι ακριβώς οι ίδιοι οπότε δεν έχω πρόβλημα σε αυτήν την ανταλλαγή και έτσι ξεμπλέκω με το μεγαλύτερο νομίζω ζήτημα. το πως βέβαια θα τα προσαρτήσει κάνεις αυτά πάνω στην κατασκευή εξαρτάται..

 

*3στην συνέχεια και ξεκινώντας από κάτω ο τρίποδας δεν έχει τίποτα ιδιαίτερο μονό που φρόντισα να είναι βαρύς...

για την ευθύγραμμης με το έδαφος χρησιμοποιώ 3 βίδες(κλασικά) και μία τέταρτη για μεγαλύτερη σταθερότητα ενώ για την περιστροφή ένα σύστημα που αποτελείται από λαμαρίνα τεφλόν και πάλι λαμαρίνα όλα να συγκρατιούνται στην ίδια ευθεία από μία βίδα που είτε τα κρατάει απλός και επιτρέπει στην βάση να περιστρέφεται είτε τα σβίγκει...

 

*4την άρθρωση αν και αρχικά έβαλα έτοιμη τελικά κατασκεύασα μία δικιά μου όπως ήθελα για να μη παίζει. έτσι έχει μία βίδα για να την σβίγκει ή όχι και μία βίδα για να ελέγχω την κλήση(αυτό αρχικά γινόταν με δυο βίδες μπροστά- όπως στην πρώτη φώτο στην πρώτη σελίδα- αλλά το σύστημα αυτό ήταν απλά μια αποτυχία).επίσης για λειτουργικούς λόγους και για να είναι κάθετη στην πλάκα που είναι βιδωμένη, παράλληλη στην πλευρά αυτής και κάθετη στον άξονα(δε παίζει πολύ ρόλο αυτό) την έπιασα με βίδες και δε την κόλλησα.

 

9.thumb.JPG.682f0ad15cea6c829d3af08bfe36c8d7.JPG

να τη....

 

8.JPG.30d29767554da74b29badaa0e619e0c8.JPG

εδώ φαίνεται ο κινητήρας βιδωμένος και σφιγμένος με τεφλόν στην πάνω πλάκα η οποία πιάνει πάλι με 4 βίδες την τελευταία πλάκα που βιδώνω τον εξοπλισμό για να μπορώ να την ευθυγραμμίζω με τον άξονα μου(με την βοήθεια ενός ηλεκτρικού αλφαδιού από το lidl)

 

7.thumb.JPG.0117c66b91a6fc1194aa72344b5be55d.JPG

ο 'άξονας απόκλισης όπως φαίνεται δεν είναι ακριβώς άξονας.. εδώ το πως συνδέεις τον κινητήρα και τα αντίβαρα πάλι εξαρτάται από την κάθε κατασκευή...

 

6.JPG.ac9f6094d27bcfaa8b3c3dea6a5b1f53.JPG

στον άξονα περιστροφής πρόσθεσα και ένα φρένο(ποδηλάτου) γιατί το μοτερ όταν δε κινείται παίζει και δε βοηθάει καθόλου στην φωτογράφηση με σταθερό τηλεσκόπιο.

 

5.jpg.b4cc2ace2460f6642505c66df66da6ac.jpg

τέλος πρόσθεσα τις δύο λαμαρίνες στα πλάγια με το κυκλικό κόψιμο(με οξυγόνο κόπηκαν) και την κωλημμένη ντίζα με τα παξιμάδια για να στηρίζει καλύτερα γιατί η άρθρωση μόνη της ταλαντώνόνταν.

 

4.thumb.JPG.031233888ca9644bd9c9ab62e9c1669d.JPG

*4

 

3.JPG.6faa1c38558049f68b10d49073074a08.JPG

*3

 

2.JPG.53d10087b4c1be184181e9dcc7f16188.JPG

*2

 

1.thumb.JPG.4476f8631cc2b466fa5a370b965eae18.JPG

την κίνηση καταρχάς την έδωσα με τα μοτέρ της παλιάς βάσης του 114gt η μόνη λεπτομέρεια είναι η ανταλλαγή τον μοτέρ όπου έβαλα στον άξονα περιστροφής το μοτέρ της κλήσης και ανάλογα στο άλλο

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

σήμερα ευθυγράμμισα το τηλεσκόπιο με τον άξονα περιστροφής τα λάθη φαίνεται να περιορίζονται στο 0,1 mm αν δουλεύουν καλά τα εργαλεία και η τεχνική μου.θα φανούν τα αποτελέσματα (αν αύριο μας κάνει και καθαρό ουρανό)είμαι αισιόδοξος αλλιώς έχω έναν ακόμα τρόπο και μετά τα παρατάω....
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 8 μήνες αργότερα...

Πληροφοριες μου λενε οτι θα δουμε τη βαση αυτη στη Ξανθη.

Ή το omc250??

Τα λέμε απο βδομάδας όταν θα ανέβω.

Καλή Χρονιά!

Soleaskywatcher
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης