Jump to content

Electron

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    38
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

του/της Electron Επιτεύγματα

Contributor

Contributor (5/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Φήμη

  1. Το πρώτο φεγγάρι με φεγγάρια; http://saturn.jpl.nasa.gov/news/press-release-details.cfm?newsID=820 http://www.newscientist.com/article/dn13421-saturn-satellite-reveals-first-moon-rings.html
  2. Άργησε λίγο, αλλά κάτι ήξερα που σας έλεγα, ε; http://saturn.jpl.nasa.gov/news/features/feature20080219.cfm
  3. Electron

    Υπαρχει καπου...

    www.astronautix.com Κατάλογος των ... πάντων
  4. Electron

    Solar Weather Browser

    http://sidc.oma.be/SWB/ Απλά εξαιρετικό...
  5. Ετοιμάστε τα τηλεσκοπια σας (και τα ματια σας). Ο κομήτης 17P/Holmes ξαφνικά αύξησε το φαινομενο μέγεθος του απο 15 σε 3! Έγινε μόλις χθές... Πλέον ο κομήτης ειναι ορατος με γυμνο μάτι, αν και σίγουρα θα τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων και ερασιτεχνών αστρονομών. Τετοια φαινομενα είναι σπάνια και χρειάζονται οσες περισσοτερες παρατηρήσεις είναι δυνατον. http://www.aerith.net/comet/catalog/0017P/2007.html
  6. Electron

    Dust in Planetary Systems

    http://www.mpi-hd.mpg.de/dustgroup/~graps/dips2005/dipschapters.html Dust in Planetary Systems" (Workshop, September 26-30 2005, Kauai, Hawaii), ESA Publications, SP-643, January 2007. Μπορειτε να το κατεβάσετε από την παραπάνω διεύθυνση
  7. Καλησπέρα, θέλω να επισημάνω την προσοχή σας στο διεθνές σχολείο για μελέτη του ηλιακού συστήματος (Solar system school). Το σχολείο διοργανώνεται και στηρίζεται απο το αντίστοιχο ινστιτούτο Μαξ-Πλανκ (www.mps.mpg.de) και δέχεται αιτήσεις από όλες τις χώρες (προφανώς και την Ελλάδα) για πραγματοποίηση διδακτορικού. Επίσης στην ιστοσελίδα του σχολείου (www.solar-system-school.de) μπορειτε να βρειτε: 1) Υλικό από διαλέξεις και παραδόσεις: http://www.solar-system-school.de/lectures.html http://www.solar-system-school.de/seminar.html 2) Ολοκληρωμένα διδακτορικα http://www.solar-system-school.de/alumni.html Επίσης να επισημάνω πως σχολεία για διδακτορικους υπάρχουν και απο άλλα ινστιτούτα Μαξ Πλανκ. http://www.mpg.de/english/institutesProjectsFacilities/schoolChoice/index.html Ελπίζω να το βρειτε ενδιαφέρον. Δεν ταιριάζει ακριβώς στο "Η αστρονομία στην Ελλάδα". Αλλά όπως και να το κάνουμε, τα σχολεία αυτά είναι και για τους Έλληνες.
  8. Electron

    O Κρόνος σήμερα...

    Απολαύστε τον Ιαπετο σε μέγιστη ανάλυση, εδώ: http://s3.amazonaws.com/planetary/29157/iapetus_cassini_trailinghem_mosaic_ugar.jpg?
  9. Electron

    O Κρόνος σήμερα...

    http://www.unmannedspaceflight.com/index.php?act=Attach&type=post&id=11803[/img]
  10. Electron

    O Κρόνος σήμερα...

    Nansy des sti wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Iapetus_(moon) One possibility is that the ridge is a remnant of the oblate shape of the young Iapetus, when it was rotating more rapidly than it does today.[11] The height of the ridge suggests a maximum rotational period of 17 hours. In order for Iapetus to have cooled quickly enough to preserve the ridge, but remain plastic long enough for the tides raised by Saturn to have slowed the rotation to its current tidally locked 79 days, Iapetus could only have been heated by the radioactive decay of aluminium-26. This isotope appears to have been abundant in the solar nebula from which Saturn formed, but has since all decayed. The quantities of 26Al needed to heat Iapetus to the required temperature give a tentative date to its formation relative to the rest of the Solar System: Iapetus must have come together earlier than expected, only two million years after the asteroids started to form. Another possibility is that the ridge is icy material that has welled up from beneath the surface and then solidified. Given that Iapetus is locked in a synchronous spin, the bulge represented by the ridge would be driven to the equator even if formed elsewhere. Nea eikona (perissoteres ftanoun sintoma): High Res: http://planetary.org/image/iapetus_cassini_20070910_ICYMAP003_UVIS_mosaic_regan.jpg
  11. Electron

    O Κρόνος σήμερα...

    Iapetus:
  12. Electron

    O Κρόνος σήμερα...

    Sorry gia ta greeklish: En syntomia: Rhea mosaic apo prosfato perasma: http://planetary.org/image/rhea_crescent_cassini_raw_lakd_20070830.jpg (High resolution) +++ Pws to Cassini 8a paratirisei ton Iapeto: kontino perasma stis 9 Septembriou!
  13. Κανείς δεν πρόκειται να πάρει τα σκήπτρα απο τις επιτροπές και να αρχίσει να αξιολογεί. Σκέψου το διαφορετικά. Εγώ πχ δεν ειμαι αστροφυσικός αλλα μου αρέσει η αστρονομία για διάφορους λόγους. Υπάρχουν βιβλία για όλα τα επίπεδα. Οταν ξεκίνησα να ασχολούμαι απο τα πρώτα βιβλία που είχα διαβάσει ηταν 'Ο ουρανός ' που ήταν ενα βιβλίο με απλές εικόνες!!Ένας ακόμα λογος να εκλαϊκεύουμε είναι για να κάνουμε τις νεες γενιές να ερθουν ποιο κοντά στην επιστήμη. Υπάρχουν άνθρωποι που το έχουν τρόπο ζωής να μοιράζονται τις γνώσεις τους με τον κόσμο. Εγώ πάντως μονο θετικά βλέπω. Φυσικα, και εγώ βλεπω θετικά την εκλαϊκευση. Αυτο που έγραψα για τις επιτροπες αφορουσε ερώτηση σχετικά με το πως είναι δυνατον ο απλός κόσμος να είναι σίγουρος για το πως οι χρηματοδοτουμενοι απο αυτόν επιστήμονες κάνουν σωστά τη δουλειά τους, αφού μόνο μέσω της εκλαϊκευσης αυτό δεν είναι δυνατον.
  14. Επειδή κανεις φορολογούμενος, μη ασχολούμενος με την επιστήμη, δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει τη δουλειά ενός εξειδικευμένου επιστήμονα, γι' αυτό υπάρχουν τα κριτήρια αξιολόγησης από ειδικούς. Υπάρχουν πολλοί τροποι εφαρμογής αυτών των κριτηρίων αξιολόγησης: 1) Οι χρηματοδοτήσεις γίνονται με διαγωνισμους και οι διαγωνισμοί κερδίζονται μόνο από κάποιους που έχουν να παρουσιάσουν ερευνητικό έργο, δηλαδή δημοσιεύσεις, αναφορές από άλλους ερευνητές στις δημοσιεύσεις τους και συμμετοχές σε συνέδρια, υποστηριξη μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών κλπ. Η επιτυχής δημοσίευση και αναγνώριση καθορίζεται από εξωεθνείς παράγοντες (πχ. κριτές σε διενθνή επιστημονικά περιοδικά), οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος αποδοχής "εργασιών βιτρίνας". Με αυτο τον τροπο, και αν οι επιτροπες που καθοριζουν τους "νικητές" των διαγωνισμών δεν κάνουν απατεωνιές, τότε τα λεφτά πηγαινουν σε ομάδες/ ερευνητές που κάνουν δουλειά 2) Υπάρχουν κατάλληλες υπηρεσίες του σχετικού υπουργειου με ειδικούς που μπορούν να κάνουν αξιολογηση λειτουργιας ενος ινστιτιούτου. Αυτό γίνεται σε πολλές χώρες, ξέρω πως δε γινεται στα πανεπιστήμια της Ελλάδας. 3) Υπάρχουν οι δημοσιογράφοι για επιστημονικά θέματα, που μπορούν και οφείλουν μεταξύ άλλων να παρατηρούν και να μεταφέρουν στον κόσμο τις δρατηριότητες της επιστημονικής κοινότητάς της χώρας τους. 4) Τόσο στα πανεπιστήμια, όσο και στα ερευνητικά κέντρα μπορεί να γίνεται εσωτερική αξιολογηση (πχ. απο φοιτητές σε καθηγητές), τα αποτελέσματα της οποίας πρεπει να γίνονται ειναι διαθέσιμα στους φορολογούμενους, απο τη στιγμή που αυτοι στηρίζουν τα ιδρύματα. Αν όλα αυτά λειτουργούν σωστά και αξιοκρατικά, και με την προϋποθεση βέβαια πως το κράτος υποστηρίζει χρηματικά την επιστημονική έρευνα, τότε ο φορλογούμενος μπορεί να κοιμάται ήσυχος. Αν όλα αυτά ισχύουν βέβαια... Τώρα, σε μια χώρα που μερικοί επιστημονικοί τομεις πανεπιστημίων λαμβάνουν μόλις μερικές χιλιαδες ευρώ ετησίως για έρευνα, οι διδακορικοι πληρώνονται απο τα μαθήματα που κάνουν σε φροντιστήρια, και οι καθηγητές αντιδρούν στην πρόταση αξιολόγησής τους, μάλλον η κατάσταση είναι λίγο μπερδεμένη...
  15. Αξίζει να σημειωθεί πως το γεγονός οτι η Ιώ έχει ρευστό εσωτερικο και πιθανότατα έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα υπολογίστηκε θεωρητικά, πολύ πριν κάτι τέτοιο παρατηρηθεί. Η δημοσίευση έγινε στο περιοδικό Science μια εβδομάδα πριν το πέρασμα του Voyager 1. Λίγες μέρες μετά η πρόβλεψη επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά...
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης