Jump to content

gpapad

Μέλη
  • Αναρτήσεις

    9
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Πρόσφατοι επισκέπτες προφίλ

Ο αποκλεισμός πρόσφατων επισκεπτών είναι απενεργοποιημένος και δεν εμφανίζεται σε άλλους χρήστες.

του/της gpapad Επιτεύγματα

  1. Απομένει: 23 ημέρες και 8 ώρες

    • Πώληση
    • Μεταχειρισμένο

    Πωλείται η ρομποτική στήριξη SkyWatcher EQ5 SynScan PRO σε άψογη κατάσταση και αγορασμένη καινούργια. Χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα λόγω βάρους και πωλείται λόγω -πρακτικά- μη χρήσης. Το πακέτο περιλαμβάνει όλο το εργοστασιακό setup: computerized GOTO mount, Synscan controller, πολική διόπτρα, τρίποδο, αντίβαρα 2 x 5 kg και δίσκο προσοφθάλμιων. Δεκτός κάθε έλεγχος και δυνατότητα παράδοσης χέρι με χέρι ώστε να διαπιστωθεί η εξαιρετική της κατάσταση. Γιώργος

    900.00 EUR

  2. Καλησπέρα Angela, Κατ'αρχάς καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου! Ενδιαφέρουσες και απολύτως εύλογες οι απορίες σου. Ίσως αυτά τα δύο παλαιότερα νήματα εδώ (το πρώτο και το δεύτερο) να βοηθήσουν ώστε να απαντηθούν κάποιες από αυτές. Επίσης, μια αναζήτηση στις ιστοσελίδες των διαφόρων τμημάτων Φυσικής ανα την Ελλάδα θα σου δώσει περισσότερες πληροφορίες. Όσον αφορά στις πιο "εξειδικευμένες" πληροφορίες (απαιτήσεις, εργασίες, προγράμματα κλπ), μάλλον κάποιος με πιο πρόσφατη εμπειρία από εμένα θα μπορούσε να δώσει πιο επίκαιρες απαντήσεις. Μια ακόμη γενική προσέγγιση ώστε να αποκτήσεις περισσότερες, εκ των έσω, πληροφορίες θα μπορούσε να είναι η απευθείας επικοινωνία με κάποιον από τους καθηγητές στα εν λόγω τμήματα. Π.χ. βρες στις σελίδες των τμημάτων τους καθηγητές που διδάσκουν αυτά τα μαθήματα ή είναι στους αντίστοιχους τομείς και στείλε τους ένα μέϊλ με τις ερωτήσεις σου. Παρότι όλες είναι εύλογες, θα πρότεινα να εστιάσεις σε κάποιες από αυτές (π.χ. προγράμματα, μελλοντικές επιλογές, δικτύωση/σύγκριση με το εξωτερικό κλπ) που είναι πιο κοντά στο είδος της πληροφορίας που μπορούν να σου δώσουν. Επίσης, από τον τρόπο της απάντησης (ή την απουσία της) ίσως μπορέσεις να αποκτήσεις μια ακόμα "πληροφορία" ποιοτικού τύπου. Δηλαδή το ποιοί είναι πιο προσιτοί, να "σφυγμομετρήσεις" την διάθεσή τους κλπ. Φυσικά πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο σε αυτό (σίγουρα όλοι τους είναι πολύ απασχολημένοι οπότε μπορεί να είναι άριστοι σε όλα τους αλλά να μην προλαβαίνουν να απαντήσουν όπως θα ήθελαν). Ίσως όμως πάρεις μια πρώτη, προσεγγιστική εικόνα. Ελπίζω να βοήθησα κάπως. Καλή συνέχεια! Γιώργος
  3. gpapad

    Φυσικός με πτυχιο

    Και ένα παλιότερο νήμα εδώ, το οποίο "συνάντησα" σήμερα ψάχνοντας κάτι άλλο, το οποίο ίσως βρεις χρήσιμο: Φιλικά, Γιώργος
  4. gpapad

    Skywatcher 102/500 έναντι Omegon 102/660

    Αγαπητοί Στέφανε και Μανούσο, Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις και τις συμβουλές σας! Προς το παρόν είμαι σε διερευνητική φάση, γι'αυτό σκέφτηκα να ξεκινήσω με κάτι πιο εύχρηστο το οποίο να μπορεί να δώσει μια καλή εισαγωγή και στην πορεία, καθώς μαθαίνω περισσότερα, να το αναβαθμίσω. Κρατάω από τις απαντήσεις την σημαντικότητα της στήριξης (με τις σημαντικές επιπλέον πληροφορίες που είπατε, όπως η στιβαρότητα, η δυνατότητα χρήσης μοτέρ) αλλά και την ύπαρξη χρωματικού σφάλματος η οποία μπορεί να μην είναι απαγορευτικά μεγάλη, αλλά είναι "ενοχλητική". Σας ευχαριστώ και πάλι και καλή συνέχεια σε όλους! Φιλικά, Γιώργος
  5. gpapad

    Skywatcher 102/500 έναντι Omegon 102/660

    Καλησπέρα στην παρέα! Θα ήθελα να απευθυνθώ στην εμπειρία σας και να κάνω μια ερώτηση σχετική με τα δύο διοπτρικά του τίτλου. Οι διαφορές στις προδιαγραφές μεταξύ του SW 102/500 και Omegon 102/660, δικαιολογούν την -μικρή- διαφορά των 40 EUR στην τιμή τους; Η έγνοια μου είναι μήπως υπάρχει κάποια διαφορά και στην ποιότητα μεταξύ των δύο στην οποία να οφείλεται η τιμή και, ακόμα χειρότερα, να είναι τέτοια που εν τέλει να καθιστά το φθηνότερο από τα δύο, "ακριβότερο". Αν βοηθάει, η κυρίως χρήση που έχω κατά νου είναι βιντεοαστρονομία Σελήνης ή/και πλανητών (δεκτά εως επιθυμητά και σχόλια επ'αυτού). Γιατί μεταξύ των δύο τηλεσκοπίων; Προϋπολογισμός και εκτιμώμενη ευκολία στην χρήση (φορητότητα, ελάχιστη έως μηδενική συντήρηση, δίχως την ανάγκη ευθυγράμμισης είτε οπτικών είτε στήριξης) με επιφύλαξη για το μέλλον αν δεν καλύπτονται οι ανάγκες από ένα διοπτρικό όπως αυτά. Σας ευχαριστώ όλους και καλή συνέχεια! Φιλικά, ΓΙώργος
  6. gpapad

    Φυσικός με πτυχιο

    Καλησπέρα φίλε panr05, Καλή και εύλογη σκέψη να συζητήσεις με γονείς και καθηγητές για την επιλογή των σπουδών σου. Έτσι θα συνδυάσεις την εμπειρία τους με αυτό που ξέρεις εσύ για τον εαυτό σου (π.χ. τί σου αρέσει) και θα κάνεις μια καλή επιλογή. Η απάντηση στην ερώτησή σου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ένας είναι το "πού". Αν, για παράδειγμα, ξέρεις ότι θέλεις αυτές οι μεταπτυχιακές σπουδές να είναι σε ένα συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο (ή/και πόλη), τότε η καλύτερη λύση θα ήταν να δεις τις ιστοσελίδες του σχετικού Τμήματος Φυσικής οι οποίες θα σου δώσουν ό,τι πληροφορίες θέλεις. Αν δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στο "πού", τότε.. sky's the limit. Σε αυτή την περίπτωση διαλέγεις τον τομέα της Φυσικής που σου αρέσει και συνεχίζεις. Μία πρώτη εικόνα για το εύρος των μεταπτυχιακών θα μπορούσες να την πάρεις από τις αντίστοιχες σελίδες των Τμημάτων Φυσικής των ελληνικών Πανεπιστημίων. Αντίστοιχα, θα μπορούσες να κοιτάξεις σχετικά στις σελίδες Πανεπιστημίων του εξωτερικού. Είναι, βέβαια, κατανοητό ότι κάθε επιλογή συνεπάγεται και κάποιο οικονομικό κόστος αλλά και "επένδυσης" για την μετέπειτα πορεία σου. Όσον αφορά στο πρώτο, θα πρότεινα να εξετάσεις -όταν έρθει η ώρα- τις δυνατότητες απόκτησης υποτροφίας ή/και φοιτητικής στέγης (και όποιοι άλλο μέτρο διευκόλυνσης έχει το Πανεπιστήμιο υποδοχής) για να εκτιμήσεις σε σωστή και συγκρίσιμη βάση όλες τις επιλογές. Όσον αφορά στο δεύτερο, η αίσθησή μου από συνομιλίες με αποφοίτους διαφόρων Πανεπιστημίων είναι πως κάποια ασχολούνται πολύ ενεργά με την αποκατάσταση των αποφοίτων τους ενώ κάποια άλλα, όχι. Ουσιαστικά, στα δεύτερα επαφίεσαι στις δυνάμεις σου για την συνέχιση της σταδιοδρομίας σου ενώ στα πρώτα έχεις και (ποικίλη) βοήθεια. Μια έμμεση, συναφής βοήθεια είναι και το "brand name" ενός Πανεπιστημίου. Δυστυχώς ή ευτυχώς, σε πλείστες περιπτώσεις (και ιδιαίτερα σε θέσεις υψηλού ανταγωνισμού), αυτό παίζει ρόλο. Μεταξύ δύο κατά τ'άλλα ισάξιων αποφοίτων, μάλλον αυτός από το ΜΙΤ θα έχει προβάδισμα έναντι αυτού από το Πανεπιστήμιο ΧΥΖ (για να μην προκαταβάλλω κανέναν). Το ίδιο (δυστυχώς) ισχύει και σε ακαδημαϊκές δημοσιεύσεις οι οποίες, με την σειρά τους, καθορίζουν πολλά πράγματα για την σταδιοδρομία ενός επιστήμονα (σημείωση: υπάρχει σχετική μελέτη όπου δημοσιευμένες εργασίες επανυποβλήθηκαν με άγνωστα affiliations και πολλές απορρίφθηκαν). Χωρίς να θέλω να επηρεάσω την όποια επιλογή κάνεις, θα έλεγα πως θα μπορούσες να κοιτάξεις και τις σελίδες των Τμημάτων των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ώστε να πάρεις μια εικόνα από τα προγράμματα σπουδών τους, την Φυσική και την Πληροφορική που θα κάνεις εκεί αλλά και τα υπόλοιπα μαθήματα. Θα κλείσω λέγοντας ελάχιστα για εμένα. Το μεταπτυχιακό μου ήταν στο Α.Π.Θ., στην Υπολογιστική Φυσική. Αυτό που μου άρεσε είναι ότι συνδύασε την μελέτη διαφόρων κλάδων της Φυσικής (από Αστρονομία μέχρι Πυρηνική Φυσική και από Δυναμικά Συστήματα μέχρι Οικονοφυσική) μέσω προσομοιώσεων και συγγραφής κώδικα υπολογιστή. Θεωρώ πως παρέχει αρκετή ευελιξία, σε εκθέτει σε ποικίλες γνώσεις, χρήσιμες σε πολλά πεδία ταυτόχρονα και σου δίνει την ευκαιρία να αποκτήσεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα ώστε να επιλέξεις τα επόμενα βήματα (π.χ. διδακτορικό). Ελπίζω η απάντησή μου να σε βοήθησε και να ξεκαθάρισε κάποιες απορίες σου. Φιλικά, Γιώργος
  7. gpapad

    Φυσικός με πτυχιο

    Φίλε Κώστα, τα είπες τόσο όμορφα και περιεκτικά, οπότε ό,τι και να έλεγα θα ήταν περιττό. Χάρηκα κι εγώ για την επικοινωνία μας η οποία ελπίζω να βοήθησε και τον φίλο που έκανε την αρχική ερώτηση. Ανταποδίδω τις ευχές και να είσαι/είστε όλοι καλά! Φιλικά, Γιώργος
  8. gpapad

    Φυσικός με πτυχιο

    Φίλε Κώστα (KC), Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και που διάβασες την, ομολογουμένως, μακροσκελή μου ανάρτηση. Θα προσπαθήσω να είμαι πιο σύντομος αυτή τη φορά. Να σου πω ότι γενικά συμφωνώ με αυτά που γράφεις, όμως θα τα διατύπωνα κάπως διαφορετικά. Κατ'αρχάς, για να απαντήσω στο ερώτημά σου: δεν ξέρω αν θα μπορούσα να σπουδάσω εξ αρχής οικονομικά. Ξέρω όμως με απόλυτη βεβαιότητα ότι δεν ήθελα. Σε βαθμό που οι μόνες μου επιλογές στο μηχανογραφικό ήταν τμήματα Φυσικής. Επίσης, ξέρω (με την εκ των υστέρων γνώση) ότι οι σπουδές στην Φυσική μου έδωσαν σημαντικότατο πλεονέκτημα -σε σχέση με αποφοίτους Οικονομικών σχολών- σε τρεις περιοχές: μαθηματική παιδεία, επιστημονικός προγραμματισμός και κατασκευή μοντέλων. Μάλιστα, οι ελλείπείς γνώσεις οικονομικών καλύπτονται ευκολότερα και συντομότερα από τις αντίστοιχες στα πεδία που ανέφερα (να σημειώσω πως πολλοί Νομπελίστες στα Οικονομικά έχουν ως πρώτες σπουδές την Φυσική. Το αντίστροφο όμως δεν έχει συμβεί ποτέ). Όσον αφορά στις διάφορες επιλογές (εξειδίκευση, Φυσική/άλλο), μου άρεσε η περιγραφή σου. Ότι, δηλαδή, στην πορεία της ζωής του κάποιος μπορεί να αλλάξει προτιμήσεις για διάφορους λόγους. Και εδώ είναι που θεωρώ πως το πτυχίο της Φυσικής υπερτερεί έναντι πολλών άλλων. Από τα παραδείγματά μου, μπορεί να δει κανείς το εύρος των επαγγελματικών επιλογών (με την κατάλληλη εξειδίκευση, όπως είπες κι εσύ, αλλά και την κατάλληλη αγορά εργασίας). Συνεχίζει να σου αρέσει η Φυσική και η βασική έρευνα; Αστρονομία, αστροφυσική, στοιχειώδη σωματίδια (και όλα τα ενδιάμεσα) είναι στις επιλογές. Αν όχι, οι εναλλακτικές είναι ακόμα περισσότερες. Εδώ, οι επιλογές εκτείνονται από τον ιατρικό κλάδο (π.χ. ακτινοφυσική), τις τηλεπικοινωνίες (όπως έκανες εσύ), μέχρι τον -φαινομενικά ασύνδετο- κλάδο των οικονομικών και πολλούς άλλους. Θεωρώ πως τέτοια ευρύτητα δεν την παρέχουν πολλά πτυχία (αλλά αν μεροληπτώ, παρακαλώ διορθώστε με). Όσον αφορά το ζήτημα Ελλάδα-εξωτερικό θα παραφράσω αυτό που είπες: πολλοί έφυγαν συνειδητά από την Ελλάδα παρ'όλες τις δυσκολίες, γιατί τους αρέσει να χαίρονται τον ήλιο, την θάλασσα και τις οικογένειές τους έχοντας την ικανοποίηση ότι τις υπόλοιπες 335 μέρες του χρόνου κάνουν κάτι που τους γεμίζει πραγματικά. Αυτό όμως είναι πολύ μεγάλη συζήτηση που ξεφεύγει από τον σκοπό της αρχικής δημοσίευσης και δεν θα ήθελα να επεκταθώ εδώ. Συμφωνώ πάντως πως στην Ελλάδα, οι προοπτικές να ασκήσει κανείς την Φυσική κινούνται κυρίως γύρω από την εκπαίδευση, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Βρίσκω αυτή την ανταλλαγή απόψεων πολύ ενδιαφέρουσα και ελπίζω να μην ξέφυγε πολύ από τον αρχικό σκοπό του νήματος, αλλά να βοήθησε τον φίλο που έκανε την αρχική δημοσίευση. Φιλικά, Γιώργος
  9. gpapad

    Φυσικός με πτυχιο

    Καλησπέρα κι από εμένα (και καλησπέρα σε όλη την παρέα του astrovox). Παρότι γνωρίζω το φόρουμ και το συμβουλεύομαι εδώ και καιρό, δεν είχα γραφτεί και δεν έκανα ποτέ κάποια δημοσίευση. Ήθελα όμως να δώσω και την δική μου (ενθαρυντική) οπτική στο ερώτημα που έθεσες. Κατ'αρχάς να πω πως είμαι Φυσικός και, όπως κι εσύ αλλά και όποιος έχω δει να επιλέγει συνειδητά αυτή την σχολή (σε αντίθεση με αυτούς που τους έβγαλε εκεί η διαδικασία των Πανελληνίων), η επιλογή μου έγινε για να ασχοληθώ επαγγελματικά με την αστρονομία ή αστροφυσική. Κάνοντας μια τέτοια επιλογή, το κάνει κάποιος γιατί του αρέσει και όχι με γνώμονα τις επαγγελματικές διεξόδους. Για να χρησιμοποιήσω μια φράση του J. H. Poincare, "Ο επιστήμονας μελετά την Φύση διότι τον ενθουσιάζει. Και τον ενθουσιάζει, διότι είναι όμορφη. Αν δεν ήταν όμορφη, δεν θ'άξιζε να την μελετήσουμε. Κι αν δεν άξιζε να την μελετήσουμε, δεν θ'άξιζε να ζούμε". Όμως, είναι εύλογο και καλό να σκέφτεσαι και την άποψη της επαγγελματικής διεξόδου. Ποιά όμως θα μπορούσε να είναι αυτή; Όπως είναι φυσικό (pun not intended ) έχω πολλούς φίλους από την σχολή, οπότε θα αντλήσω από εκεί τα παραδείγματά μου. Μία φίλη αφού τελείωσε, έκανε διδακτορικό στην αστροφυσική και συνέχισε πλέον ως (αστρο)Φυσικός καριέρας σε διάφορα ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια στην Ευρώπη. Μία άλλη, μετά το διδακτορικό στην αστροφυσική έκανε στροφή καριέρας και δουλεύει σε εταιρεία στην Αγγλία στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Ένας φίλος, έκανε μεταπτυχιακό στην ακτινοφυσική και εργάζεται σε νοσοκομείο στην Αγγλία ως ακτινοφυσικός. Δύο άλλοι, μετά το μεταπτυχιακό τους στην υπολογιστική Φυσική (στην Ελλάδα), εργάζονται σε μεγάλη εταιρεία ημιαγωγών στην Ολλανδία. Κάποιοι, μετά από μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, είναι σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Μία, στο CERN. Αρκετοί εργάζονται στην Ελλάδα στον τομέα της εκπαίδευσης. Τέλος, κάποιοι κάνουν διάφορες δουλειές οι οποίες δεν σχετίζονται καθόλου με το πτυχίο. Όσο για εμένα, μετά από ένα μεταπτυχιακό στην υπολογιστική Φυσική, έκανα διδακτορικό στα οικονομικά (όλα στην Ελλάδα) και έχω εργαστεί (και εργάζομαι) σε ερευνητικά τμήματα οργανισμών στην Ευρώπη. Τί αξίζει να σημειώσει κανείς από αυτά; Αρχικά, θα έλεγα πως η μεγάλη αξία των σπουδών στο Φυσικό πηγαίνει πέρα από την γνώση του αντικειμένου αυτού καθ'εαυτού. Είναι οι δεξιότητες που αποκτάς και τις οποίες μπορείς να τις εφαρμόσεις σε ένα μεγάλο εύρος επαγγελμάτων. Αναλυτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων και σύνθεση λύσεων, μαθηματική παιδεία, κατασκευή μοντέλων για την εξήγηση/πρόβλεψη του "κόσμου". Μάλιστα θα έλεγα πως έχει ιδανική ισορροπία μεταξύ των Μαθηματικών με την πιο "αφηρημένη" φύση τους και άλλων γνωστικών πεδίων που είναι πιο εφαρμοσμένα. Επίσης, όπως θα παρατήρησες, τα παραδείγματά μου έχουν ένα μοτίβο. Οι περισσότεροι φίλοι α) συνέχισαν τς σπουδές με μεταπτυχιακά ή/και διδακτορικά και β) όσοι έμειναν Ελλάδα απασχολούνται στην εκπαίδευση. Για διάφορους λόγους, η αγορά εργασίας για έναν Φυσικό στην Ελλάδα είναι πιο περιορισμένη απ'ό,τι στο εξωτερικό. Δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να αλλάξεις τις επιλογές σου βάσει αυτού. Και κλείνω την -μακροσκελέστατη- απάντηση με κάποιες σκέψεις σχετικά με τον ίδιο τον τρόπο επιλογής. Η ταπεινή μου συμβουλή είναι να διαλέξεις με βάση αυτό που σου αρέσει. Αν το κάνεις, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα είσαι καλός και θα το ευχαριστηθείς όπως και να 'χει (και τούμπαλιν). Εγώ φαινομενικά άλλαξα πορεία, από Φυσική σε οικονομικά. Όμως, εν τέλει αυτό που με ενθουσιάζει είναι η έρευνα και η κατανόηση του κόσμου. Και αυτό κάνω, εφαρμόζοντας δεξιότητες που πήρα από την σχολή, όχι για την μελέτη ηλεκτρονίων ή πλανητών, αλλά για την μελέτη οικονομιών και των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των μερών τους. Αντίθετα, υπάρχουν παραδείγματα από παιδιά που διάλεξαν με βάση την (πεποίθηση για) καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση κατόπιν παρότρυνσης τρίτων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα φίλων μου μηχανικών, των οποίων οι γονείς (με 100% καλές προθέσεις, είμαι βέβαιος) τους κατεύθυναν προς τα εκεί. Δυστυχώς όμως, αποφοίτησαν εν μέσω της κρίσης του 2010 με τις επαγγελματικές προοπτικές να απέχουν παρασάγγας από αυτό που είχαν φανταστεί (ή τους είχαν υποασχεθεί). Το ίδιο και φίλοι που έκαναν μεταπυχιακά στην διδακτική της Φυσικής με το σκεπτικό ότι δίνει πιο πολλά μόρια στον ΑΣΕΠ. Ποιός όμως θα προέβλεπε ότι δεν θα γινόταν διαγωνισμός για πάνω από 12 χρόνια (and counting); Και οι δύο αυτές κατηγορίες βάσισαν τις επιλογές τους σε μια πρόβλεψη ότι σε βάθος 2 (για το μεταπτυχιακό) ή 5 ετών (για το πολυτεχνείο) η οικονομία θα είναι η ίδια, αλλά δυστυχώς διαψεύσθηκαν και έμειναν με κάτι που δεν αγαπούσαν (και στην χειρότερη, ψέγοντας αυτούς που τους ώθησαν σε αυτές τις επιλογές). Αντ'αυτού όσοι ακολούθησαν κάτι επειδή τους άρεσε, βρήκαν διέξοδο ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες των προηγούμενων ετών. Εύχομαι ό,τι και να διαλέξεις εν τέλει, να το απολαύσεις και να το κάνεις "δικό σου". Την καλημέρα μου (πλέον) σε όλους και συγνώμη αν σας κούρασα με την εκτενέστατη απάντησή μου. Φιλικά, Γιώργος
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης