Jump to content

Rowan Belt Mod σε HEQ5 PRo


kookoo_gr

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τον τελευταίο χρόνο διαπίστωσα ότι έχω ενα θέμα στην οδήγηση μιας και η ακρίβεια ήταν στον γαμο του καραγκίοζη αλλά και με την παρουσία σημαντικών διορθώσεων στην απόκλιση το οποίο πολύ πιθανόν να προκαλείται από τα γρανάζια της βάσης μου. Αποφάσισα λοιπόν να μετατρέψω την βάση μου με Rowan Belt Mod ιμάντες χρονισμού μιας και αφαιρεί ένα γρανάζι από την βάση αλλά και διατηρεί τον λόγο των γραναζίων και το χειρηστιριο δεν αχρηστεύεται. Σε ξένα φόρουμ και σε αναζητήσεις κυρίως στην eq6 η οδήγηση είναι σχεδόν επίπεδη και η ακρίβεια κατα πολύ βελτιωμένη. Να σημειώσω ότι με την συγκεκριμένη μετατροπή βελτιώνεται και το peak-to-peak error αλλά όχι στα επίπεδα των high end στηρίξεων.

 

Μετά από μια καθυστέρηση στο τοπικό κουριερ παρέλαβα το κιτ και ξεκίνησα την μετατροπή. Το κιτ έρχεται με τα γρανάζια και ιμάντες χρονισμού, οδηγίες καθώς μια προέκταση για το καπάκι των μοτερ της βασης και έξτρα βίδες. Πρωτού προβείτε στην παραγγελία φροντίστε να παραγγείλετε και των εξωλκέα για τα γραναζια απο τους βηματικούς κινητήρες και να ζητήσετε κατα την παραγγελία έξτρα αποστάτες για τα μοτερ (οι αποστάτες είναι δωρεάν).

 

Όσοι έχετε τη HEQ5-Pro θα πρέπει να προσέξετε το είδος του παξιμαδιού που υπάρχει στο ενδιάμεσο γρανάζι από το worm gear και τον βηματικό κινητήρα, όσοι από εσάς έχετε το στρογγυλό γρανάζι δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα κατα την μετατροπή αλλά όσοι έχετε το εξαγωνικό παξιμάδι (την παλιά heq5 pro) θα χρειαστεί να πάρετε μερικές αποφάσεις. Ο λόγος έχει να κάνει στο ότι η παλιά heq5 pro το εξαγωνικό παξιμάδι βιδώνει στην βάση των μοτέρ και κλειδώνει με μια μικρή βίδα στο κάτω άκρο, στις νέες βάσεις με το στρογγυλό παξιμάδι δεν υπάρχουν στροφές και το παξιμάδι αυτό κλειδώνει με δυο βίδες στην βάση των μοτερ. Στο κιτ αυτό υπάρχει ενας μεταλικος πύρος με μια χοντρή πλαστική ροδέλα η οποία πρέπει να είναι στο ιδιο επίπεδο με τα νεα γρανάζια χρονισμού. Οι λύσεις που υπάρχουν είναι οι εξής μιας και δεν παρέχεται από τον κατασκευαστή του κιτ πύρος για την παλιά HEQ5 pro.

 

1) κοβετε τον πυρο με τροχό μιας και το σίδερο είναι ''βαμμενο'' και δεν μπορεί να κοπεί με πριόνι και να κολλήσετε με locktite ή κάποια μόνιμη κόλλα τον νέο πύρο

2) να φάτε με τρυπάνι τις στροφές στις βασεις τον μοτέρ και να κολλήσετε με locktite ή κάποια μόνιμη κόλλα τον νέο πύρο

3) να φτιάξετε νέο πύρο

 

Από τις παραπάνω λύσεις προτίμησα την τρίτη μιας και μου επιτρέπει στο μέλλον να γυρίσω πίσω στην αρχική κατάσταση της βάσης χωρίς πολλές σκοτούρες. Επικοινώνισα λοιπόν με τον AstroGEO, του έστειλα τον ένα νεο πύρο καθως και τον παλιό μαζί με τις βάσεις τον μοτέρ σαν δείγμα και μου έφτιαξέ νεο πυρο για τις πλαστικές ροδέλες, η εφαρμογή τους ήταν τέλεια και μπόρεσα να συνεχίσω την μετατροπή.

 

Στα της μετατροπής οι οδηγίες που παρέχονται είναι πολύ κατατοπιστικές και δεν μπερδευτείτε καθόλου θα πρέπει μόνο να κάνετε τον κάθε άξονα ξεχωριστά για να μην μπλέξετε τα υλικά. Μόλις φτιάξει ο καιρός θα ανεβάσω και αποτελέσματα στην οδήγηση.

 

1.thumb.jpg.e7d991d2b7aff89ab0a3fc1cb994cce6.jpg

Το κιτ που παρέλαβα

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το μεσαίο παξιμάδι της παλιάς HEQ5 Pro (φωτό 2) και ο νέος πύρος (φωτο 3). Το πρόβλημα για τις παλιές HEQ5 Pro με το εξαγωνικό παξιμάδι είναι εμφανές στις φωτό 4, 5 και 6 μιας και το νεο γρανάζι στον βηματικό κινητήρα, η λευκή ροδέλα και το νεο γρανάζι στην σκουλικόβιδα πρέπει να είναι στο ιδιο επίπεδο για σωστή μετάδοση κίνησης. Τελος στην φωτό 7 είναι ο νέος πύρος που έφτιαξε ο AstroGEO σε σχέση με το πύρο του κιτ

2.thumb.jpg.c0ba2953a1cab6b30388c54bacbcc71f.jpg

7.thumb.jpg.5d4994de47d0c58d3d79469fe18cd268.jpg

6.thumb.jpg.cff23fa9439e20d789a0e997d5568175.jpg

5.thumb.jpg.125b23f0144470f28fe3c58a89ba4a34.jpg

4.thumb.jpg.d950586dff49108e05f6f0d0815d4a21.jpg

3.thumb.jpg.7320d4f796d04f7d2ec841254e7e1a40.jpg

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Πρώτα άλλαξα τα γρανάζια στις σκουλικόβιδες και καθάρισα την βάση από τα γράσσα (φωτο 8), στην συνέχεια αφαίρεσα το γρανάζι από τον βηματικό κινητήρα με τον έξτρα εξωλκέα και τοποθέτησα τα νέα γρανάζια στο μοτέρ (φωτό 9, 10), σημείωση ότι η βάση του νέου γραναζιού από το σωμα του μοτερ πρεπει να απέχει 5mm. Στην φωτο 11 υπάρχουν και οι νεοι αποστάτες ώστε να κατέβει λίγο κάτω το γρανάζι και να μην βρίσκει στο καπάκι τον μοτερ όταν κλεισει η βάση. Επίσης αν τα κέντρα του γραναζιού στο μοτερ δεν είναι στο κέντρο με το πλαστικό γρανάζι απλά ριθμίστε το ύψος στο γρανάζι του μοτέρ.

 

11.thumb.jpg.ab61545b9fb5102b82d643f2329413df.jpg

Νέοι αποστάτες και βίδες από τον κατασκευαστή του κιτ

10.thumb.jpg.3b1c92d32c796da430f362f3af27fb86.jpg

9.thumb.jpg.136a42e05675cfebf9f3968e2cbbb972.jpg

8.thumb.jpg.6628d4f28513724234d872a6abc816e6.jpg

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Τέλος ρυθμίστε την ταση του ιμάντα ώστε να υπάρχει μια ελφριά λάσκα και τα γρανάζια να ανταποκρίνονται στις εντολές που δίνετε άμεσα. Το συγκεκριμένο βήμα θέλει προσοχή μιας και δεν πρεπει να τεντώσετε πολύ τους ιμάντες γιατι θα έχετε θέμα στην κίνηση της βάσης. Στην Απόκλιση είναι σχετικά εύκολο μιας και η πλαστικη ροδέλα εχει μικρή διάμετρο και μπορείτε να μετακινήστε ολόκληρο το μοτέρ μπρος πίσω και πετύχετε την επιθυμιτή τάση. Για την ορθή αναφορά όμως όπου η ροδέλα αυτή είναι πιο χοντρή την ρύθμιση αυτή θα την πετύχετε καλύτερα μετακινόντας μόνο τον κεντρικό άξονα του μοτέρ και όχι την βάση του μοτερ

 

14.thumb.jpg.9ab83c1fc738fe0e66eb79477b3ef1e6.jpg

Η προέκταση του καλύματος των μοτερ

 

13.thumb.jpg.d92511caaa9e505fb33176cff42b5a2c.jpg

Έβαλα και νέες ροδέλες στις βιδες του μοτέρ για καλύτερη εφαρμογή με την βάση του μοτέρ

15.thumb.jpg.0b222eec9685eab47889492095a87beb.jpg

12.thumb.jpg.1afbe5472d22595c24908ced91ee7118.jpg

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλορίζικη η μετατροπή !

Μια διόρθωση μόνο, από αυτά που πολύ όμορφα περιέγραψες καταλαβαίνω ότι στην φωτό 3 που έχεις ανεβάσει είναι ο πίρος που έρχεται με το κιτ και όχι ο καινούργιος, σωστά ;

Την ώρα που εμείς κοιτάμε τα :cheesy: , τα βλέπουν και κάποιοι άλλοι, ίσως όχι από τον δικό μας κόσμο... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλά όλα αυτά Κώστα το θέμα είναι κάνει δουλειά το belt mod ή πάλι με τον καιρό θα αναφέρεις προβλήματα στην οδήγηση σου ;

Τα προβλήματα με αυτές τις στηρίξεις είναι πάμπολλα και δεν σταματούν με τα γρανάζια. Αρκετά μέρη της heq5 αλλά και της eq6 (για να μην πω όλα) έχουν στρεβλώσεις ειδικά σε πολλά κιλά και αυτό γιατί είναι κατασκευασμένη από μάπα υλικά (προσμίξεις μετάλλων). Για τότε πάντως που κυκλοφόρησαν (2001) ήταν τέλειες. Τώρα εν έτη 2015 που έχουμε εξελιχθεί στο hobby η κακομοίρα δεν προσφέρει τα απαιτούμενα.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Παναγιώτη στην φωτο 3 ειναι ο πυρος που εχει το κιτ χωρις την πλαστικη ροδελα. Την τραβηξα φωτο γιατι μιλαγα με τον κατασκευαστη για το τι μπορώ να κανω για την περίπτωση της παλιάς heq5 pro.

 

Εξτρα πληροφορίες και βιντεο για την μετατροπή (είναι με την παλιά βάση με την εξαγωνική βίδα)

http://www.astrosite.co.uk/sky-watcher-heq5-pro-guiding-issues-servicing-and-the-rowan-astronomy-belt-modification/

 

Αγγελε τα γνωρίζω τα προβλήματα που εχουν οι βάσεις αυτες και τα μίλαγα με τον θεμη, παναγιώτη και AstroGEo αλλά τα λεφτά είναι πολλά για να παω σε az-eq6 και ακόμα καλύτερα στην Avalon M-Uno που λιγουρεύομαι ( =P~ ). Το πρόβλημα στην οδήγηση μου εμφανίζεται και στο ed80 και γι'αυτο αποφάσισα να κάνω την μετατροπή. Αν του χρονου μου κατσουν καποια λεφτα που περιμενω ισως παω στην az-eq6 και εφοσον δεν εχω προβληματα με την βαση μου. Μέχρι τότε θα υπομείνω ότι αναποδια μου έχει κάτσει στην βάση.

 

Πάντως σε δοκιμή με φορτίο στο goto που έκανα με το rc8 η κίνηση είναι πιο ομαλή, πιο ήσυχη και μου φαίνεται πιο γρήγορη. Κάποια στιγμή θα ανεβάσω και βιντεο με το πριν και μετά.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κατατοπιστικότατος και άψογη παρουσίαση!

Ευχαριστούμε Κώστα

Φιλικά - Ντίνος Μακρόπουλος

 

*Όλα τα ταξίδια κάποια μέρα θα τελειώσουν. Βρες το σύμπαν μέσα σου και μπορείς να ταξιδεύεις για πάντα*.

Prem Rawat

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

Καλησπέρα Κώστα

 

Με αφορμή το post που άνοιξες για το Rowan Astronomy kit στην HEQ5

 

http//www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=229434&sid=bd3cbbfb4f78d25462927789a50a3e80

 

Επειδή έχω την ίδια στήριξη και αντιμετωπίζω προβλήματα με egg shaped stars ιδιαίτερα όταν βάζω επάνω το 8" τηλεσκόπιο, αναφορικά δες

 

http//www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?p=230299

http//www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=21544&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις κάνει δοκιμές με long exposures με autoguiding και τι συμπεράσματα έχεις βγάλει συγκρίνοντας το ΠΡΙΝ με το ΜΕΤΑ.

 

Σε ευχαριστώ

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ακομα δεν εχω κανει δοκιμη ο καιρος στην κεφαλονια ειναι αθλιος. αν δεν εχει συννεφια θα εχει πολυ δυνατους ανεμους, κοντευω να τρελαθω με την κατασταση αυτη. μολις φτιαξει ο καιρος θα κανω δοκιμη και θα ανεβασω αποτελεσματα.

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ok. Εγώ είμαι στο τσακ να το παραγγείλω αλλά περιμένω τα αποτελέσματα σου που είμαι σίγουρος θα είναι ενθαρρυντικά )

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ευτυχως ο καιρος το επετρεψε καιεκανα μια γρηγορη εξορμηση με την βαση. Το αποτελεσμα, αν και στην αρχη μου εκανε νερα μαλλον λογω ασχημου seeing, είναι :shock: \:D/ η βαση ειναι αγνωριστη με παρα πολυ καλη οδηγηση. θα ανεβασω ενα νεο ποστ με την εμπειρια μου και εικονες συντομα

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εχθες βραδυ ο καιρος επετρεψε για μια πρωτη δοκιμη με την μετατροπη της βασης μου με το rc8. Παρολο που πριν την μετατροπη ειχα μια αρκετα ησυχη βαση ο γνωστος θορυβος σαν να καβουρδιζεις καφε κατα την εκκινηση και σταματημα της βασης υπηρχε, με την μετατροπη αυτη αυτος ο θορυβος εξαφανιστηκε και ακουγονται μονο τα μοτερ με το γνωστο τους σφυριγμα κατα την κινηση. Το goto ειναι ακριβες οπως και πριν εφοσον υπαρχει και καλη πολικη αλλά με αφησε εκπληκο η ακριβεια της βασης μετα απο meridian flip μιας και πριν για βρω τον στοχο εκανα plate solve οταν ο στοχος δεν ηταν στο πεδιο της καμερας και επρεπε να ξαναρυθμισω το goto. Ξεκινησα απο το Μ16 και το Μ51 ηταν σχεδον στο κεντρο της καμερας, σε νεο goto σε αστερα της μεγαλης αρκτου (για ελεγχο της εστιασης), ο αστερας αυτος ηταν σχεδον στο κεντρο.

 

Κατα το calibration με το Phd2 οι κινησεις τις βασεις ηταν αμμεσες αλλά και πιο ομαλες παρα σπαστικες και το calibration γινεται πολυ πιο γρηγορα, μια παρατηρηση που εκανα ειναι οτι στην αποκλιση το Phd κανει την κινηση για βαθμονομηση προς τα βορεια και στην επιστροφη προς νοτο κανει μια κινηση και μετα ειναι σαν να σταματαει, αυτη την συμπεριφορα την ειχα και πριν στο rc8 αλλά και στο ed80 και θα ηθελα να ρωτησω αν την εχει κανεις αλλος.

 

Η πρωτη δοκιμη οδηγησης εγινε στο Μ13 αλλά τα αποτελεσματα δεν ηταν τα αναμενωμενα μιας και εκεινη την ωρα η υγρασια ηταν παρα πολυ ανεβασμενη και στην περιοχη εκεινη υπηρχαν συννεφα τα οποια καποια στιγμη πρεπει να επηρεασαν την οδηγηση. Το προβλημα ηταν και παλι στην αποκλιση το οποιο με ζορισε για καμια ωρα. Κατα τις 11.30 ο καιρος καθαρισε αλλά επισης εριξα και λιγο offset στο αντιβαρο στην αποκλιση το οποιο φαινεται να το εστρωσε. Το διαγραμμα της οδηγησης ειναι πολυ πιο ομαλο και η ακριβεια στην οδηγηση ειναι παρα πολυ βελτιωμενη σε σχεση με πριν. Εκανα δοκιμες με το phd και το phd 2 στο Μ13 και ειχα την ιδια την ιδια συμπεριφορα. Απο την στιγμη που εστρωσε η οδηγηση εκανα 5λεπτες ληψεις (για να εχω καποια καρε πριν κλεισει ξαφνικα ο καιρος) στο Μ16, NGC6910 και το Μ51. Στο M16 και Μ51 η οδηγηση ηταν πιο ομαλη σε σχεση με το το NGC6910 αλλά ήταν αναμενωμενο μιας και ηταν χαμηλα στον οριζοντα εκεινη την ωρα παρολα αυτα η οδηγηση ηταν πιο ομαλη απ'οτι πριν την μετατροπη.

 

Σαν τελικο συμπερασμα η βαση βελτιωθηκε παρα πολυ με την μετατροπη αυτη αλλά θελει μερικες ακομα δοκιμες και ισως καμια ρυθμιση στην σκουλικοβιδα της αποκλισης, επισης πρεπει να δω και την συμπεριφορα της με το ed80. παραθετω μερικες φωτο και τα logs απο το phd

 

test--005L.thumb.jpg.8ed36588d8e7e894bd2acbd702701aa3.jpg

10 min exposure

test--004L.thumb.jpg.15dee1c560e0b4aa65e466599c5347e8.jpg

test--003L.jpg.b9c8062a422b94ba77145ea9f15a1ff7.jpg

m16.thumb.jpg.27610497756d29ab4717b15602de4551.jpg

m13.thumb.jpg.fd2a9e48c81be77d65838d55729e3c87.jpg

ScreenHunter_8.thumb.jpg.1b2258c53e0dc98389bf4e528949cd8c.jpg

ScreenHunter_7.thumb.jpg.f1c9e744dd45ea14637100c95b6054d6.jpg

ScreenHunter_6.thumb.jpg.368f7520af2d93e3ed9126bd90da77bc.jpg

ScreenHunter_5.thumb.jpg.f3009805de889ac48bb870bd4c9320d8.jpg

ScreenHunter_4.thumb.jpg.08ed5aa53fa7118ab228f0c074ea47c3.jpg

ScreenHunter_3.thumb.jpg.b359752ae348d20313944af0d064ef2c.jpg

ScreenHunter_2.thumb.jpg.fd7f63284330772507f53b18e68e9630.jpg

ScreenHunter_1.thumb.jpg.76b401912331fee2fd63c4ed59599cd6.jpg

PHD2_GuideLog_2015-06-08_231657.txt

PHD2_GuideLog_2015-06-08_224723.txt

PHD2_GuideLog_2015-06-08_214406.txt

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Καλησπέρα Κώστα

 

Βελτιώθηκε η οδήγηση όπως λες και όπως φαίνεται από τα logs όμως εξακολουθείς να έχεις πρόβλημα με μη στρογγυλά άστρα όπως βλέπουμε.

 

Έχεις δοκιμάσει να ελέγξεις το τζόγο της στήριξης σε DEC με τη μέθοδο που είχε προτείνει ο Άγγελος;

Δηλαδή με την κάμερα επάνω να παίρνει live;

 

Πριν το kit λογικά είχες πάλι πρόβλημα με μη στρογγυλά άστρα με το 8" έτσι δεν είναι;

 

Σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες τα αποτελέσματα των δοκιμών σου και εύχομαι να μας δώσεις και άλλα αποτελέσματα με τις επιπλέον δοκιμές που θα κάνεις.

 

Κώστας

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

τα χαλια αστερια στο Μ13 ήταν στην αρχη της φωτογραφισης η οδηγηση μετα βελτιωθηκε κατακορυφα μιας και η ατμοσφαιρα ηταν πιο σταθερη. η λεπτομερια που εχω στην 10λεπτη του Μ51 ειναι παρα πολυ καλυτερη σε σχεση με μια παλιοτερη φωτο. Πριν την μετατροπη ειχα οριακα καλα αστερια στις φωτο μου και παντα με ανησυχουσε η αποκλιση η οποια παντα σε τυχαιες στιγμες μου κλωτσαγε σε πολυ μεγαλυτερο βαθμο απ'οτι δειχνω στα τωρινα διαγραμματα του Phd

 

Τα διαγραμματα που ειχα παλια στο Phd δεν ειχαν καμια σχεση με το πως ειναι τωρα, παιζανε οριακα στο +-2'' στο διαγραμμα του Phd (RA και dec, αν κατα την οδηγηση το διαγραμμα φυγει απο +-2'' ξερω οτι θα εχω trail στις φωτο μου) ενω εχθες η οδηγηση στο phd εμενε ανετα κατω απο +-2'' (αν εξαιρεσεις αυτα τα καρφια στην αποκλιση στην αρχη της οδηγησης στο Μ13) αν και το βαρος που εχει το rc δεν βοηθαει και πολυ την κατασταση. Ακομα και στο ed80 δεν ειχα τοσο καλό διαγραμμα στην οδηγηση οσο ηταν εχθες. Να σημειωσω οτι τωρα το οδηγτικο αστερι στο Phd κατα την οδηγηση ηταν πιο σταθερο σε σχεση με πριν που χοροπηδαγε

 

Οσον αφορα τον τζογο στην αποκλιση, θα κανω νεο ελεγχο στις σκουλικοβιδες μηπως χριεαζετε καμια ρυθμιση με την live καμερα αλλά το θεμα μπορει να ειναι και πιο απλο παιζοντας λιγο με τις ρυθμισεις στο phd, θα πρεπει να ριξω και μια ματια στο collimation γιατι εχω την εντυπωση οτι εχει φυγει.

 

Εδω http://www.cloudynights.com/topic/483091-belt-modding-my-atlas-with-the-rowanand-a-question-josh-you-around/ έχει γινει Mod σε eq6 και αναφερει οτι καποια στιγμη ειχε καποιο θεμα στην αποκλιση το οποιο μπορει να οφειλετε σε κακο seeing αλλά και στις ρυθμισεις του phd. Και παλι πρεπει να κανω μερικες ακομα δοκιμες εφοσον το επιτρεψει ο καιρος μιας και εχθες ήταν μια πρωτη εξορμηση για να δω σε τι κατασταση ειμαι και η ατμοσφαιρα εχει ακομα μεγαλη ασταθεια. η επομενη δοκιμη θα γινει με το ed80 και θα συνεχισω να ανεβαζω αποτελεσματα μεχρι να ικανοποιηθω

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 3 μήνες αργότερα...

Θα ήθελα να κλείσω το συγκεκριμένο θέμα με τα συμπεράσματα μου για την συγκεκριμένη μετατροπή. Μετά από αρκετές ημέρες ρυθμίσεων τελικά κατέληξα στα εξης συμπεράσματα.

 

1. Στην αρχή όταν εκανα την μεταρτροπή διαπίστωσα ότι υπήρχε ενα θεμα με την αποκλίση. Το συκγεκριμένο πρόβλημα ήταν και ο λόγος για την μετατροπή σε ιμαντες χρονισμού, βασικά η συμπεριφορά της βάσης ήταν ότι σε τυχαία χρονικά διαστήματα κατά την οδηγηση, η απόκλιση θα άρχιζε να κάνει ένα drift το οποίο ξεπερνούσε τα 2arcsec και ξαφνικά θα έπεφτε στο 0, επίσης στο calibration η αποκλιση πήγαινε προς βορά αλλά η επιστροφη ήταν μηδενική. Ο λόγος που η βασή είχε αυτή την συμπεριφορά είχε να κάνει με το ότι τα γραναζια στην απόκλιση ήταν σφιχτά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορει να κάνει η βάση άμεσα τις διορθώσεις. Χαλάρωσα την αποκλιση και το πρόβλημα εξαφανίστηκε. Η μεγαλύτερη διαπίστωση για αυτό το θέμα έχει να κάνει με το ότι όταν κινώ την απόκλιση με το χέρι, χωρίς φορτίο, έχω εναν τζόγο, βάζοντας όμως τον εξοπλισμό επάνω αυτός ο τζόγος εξαφανίζεται. Για να ρυθμισω σωστά την απόκλιση έκανα την εξης διαδικασία. Έβαλα τον εξοπλισμό επάνω και μετά περιστρέφοντας το μεγάλο ασημί γρανάζι με το χέρι ρύθμισα την σκουλικόβιδα μέχρις ώτου να νιώσω την κίνηση ομαλή χωρίς να ζορίζεται το γρανάζι. Αυτή η ρύθμιση μπορει να γίνει και με τις eq6, αν και η ρύθμιση των γραναζιών είναι λίγο πιο δύσκολη, μιας και σε μια συζήτηση μου με ενα μελος απο το cloudynights μου επιβεβαίωσε τα συμπεράσματα μου. Επίσης το pempro έχει μια ωραία διαδικασία για την εξάλειψη του backlash στην απόκλιση

 

2. Στην συνέχεια το επόμενο θέμα είχε να κάνει με ενα μύνημα orthogonal error στο phd2 μετά το calibration. Για να το αντιμετωπίσω έπιασα τα βασικά θέματα στησίματος του εξοπλισμού και κυρίως στην πολική. Δοκίμασα όλες τις μεθόδους, drift align, phd2 drift align, pempro, alignmaster. Το phd2 drift align και το pempro πρέπει να επηρεάζονται από το seeing και μου έδιναν λάθος αποτελέσματα. Με το drift align ενώ θεωρητικά ήμουν εντάξει το Phd2 μου χτύπαγε μεγάλο σφάλμα στην πολική μετά το calibration. Τελικά με το alignmaster έριξα το σφάλμα κάτω του 1' σε κάθε άξονα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

 

3. Παρόλο που έλυσα το θέμα της πολικής το προηγούμενο σφάλμα υπήρχε και στραφηκα στο σφάλμα κώνου (cone error). Έχει να κάνει όταν το τηλεσκόπιο βλέπει αλλού απο εκεί που βλέπει η βάση και επηρεάζει κυρίως το goto και μπορεί να είναι μερικά δευτερόλεπτα της μοίρας. Μιας και κάνω οδήγση με oag αποφάσισα να βγάλω και αυτό το σφάλμα, ενας απλός οδηγός είναι αυτός

αλλά καλύτερα και πιο σίγουρα αποτελέσματα είχα με το conesharp http://www.sharpcap.co.uk/conesharp και τελικά έριξα το σφάλμα στο 1 δευτερόλεπτο από 6 που είχα (μου τέλειωσαν οι αποστάτες).

Σημείωση το σφάλμα που μου χτύπαγε το phd2 ήταν κοντά στα 6''. Η μεγαλύτερη έκπληξη μου είχε να κάνει με το γεγονός ότι σε παλιότερες φωτό μου με το RC έχει να κάνει με το ότι στην πάνω αριστερή γωνία τα αστέρια είναι πιο αυγωειδή σε σχέση με τις άλλες γωνίες. Αν και είχα την ευθυγράμμιση των οπτικών όσο καλύτερη γινόταν πάντα με ενοχλούσε το συγκεκριμένο θέμα και δεν ήξερα αν ηταν σε κακή πολική ή flexure. Τελικά το προβλημα αυτό σχεδόν εξαφανίστηκε με την εξάλλειψη του σφάλματος κώνου.

http://www.astrovox.gr/forum/album_showpage.php?pic_id=19015 πριν

http://www.astrovox.gr/forum/album_showpage.php?pic_id=19125 μετά

 

4. Το τελευταίο θέμα έχει να κάνει με την οδήγση στην ορθή αναφορά. Είχα μια ημιτονοειδή κίνηση η οποία μειώθηκε με το να δώσω λίγη πόλωση στα αντίβαρα. Είναι αυτό που αναφέρουν στα ξένα φορουμ counterweight heavy ή να είναι η βάση λίγο βαρία στην ανατολή.

 

Στην τελευταία φωτογράφιση στο bubble nebula η οδήγηση ήταν παρα πολύ καλή και το μόνο θέμα που είχα ήταν ο αέρας που φυσούσε στην αρχή της φωτογράφισης αλλά το σφάλμα οδήγσης έπεσε κάτω του 1''. Παραθέτω μερικές φωτο και αρχεία του Phd2

 

PHD2_GuideLog_2015-08-24_212849.txt

Το calibration και η αρχική οδήγση ήταν χάλια λόγω αέρα

ScreenHunter_14.thumb.jpg.67c6d2633b0fe12145e1462ef52231c8.jpg

PHD2_GuideLog_2015-08-19_224401.txt

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Μια τελευταία ενημέρωση μιας και εχθές μπηκε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο που λέγεται κακή οδηγηση και και παίδευε τόσα χρόνια. Πήρα το τρίποδο της berlebach που ήταν σε αγγελια από μέλος του φόρουμ μιας και ήθελα να έχω πιο σταθερη πλατφόρμα φωτογράφισης αλλά και επειδή τον τελευταίο καιρό ζοριζόταν η βάση κατα την ευθυγράμμιση στο αζιμούθιο και δεν ήθελα να χαλάσω τις στροφές της κεφαλής. Εχθές έκανα την πρώτη φωτογράφιση και πέραν του γεγονότος ότι η ρύθμιση στο αζιμούθιο είχε ''βουτιρένια'' αίσθηση κατά την οδήγηση έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Η γραμμή της οδήγησης ήταν σχεδόν επίπεδη και η χειρότερη οδήγηση που έκανα ήταν η καλύτερη που είχα μέχρι στιγμής με το εργοστασιακό τρίποδο. Το σύμπερασμα είναι ότι όσοι κάνουν αστροφωτογραφία με τα τρίποδα της skywatchwer θα πρέπει είτε να ενισχύσετε, ή να τα αλλάξετε με πιο στιβαρά τρίποδα κατά προτίμηση ξύλινα. Όμως μιας και τα οικονομικά όλων μας είναι δύσκολα αυτές τις ημέρες, βρήκα τα παρακάτω βίντεο τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του τριπόδου.

 

http://www.tpiastro.com/spreaders.htm

http://www.dangl.at/ausruest/eq6/eq6_e.htm

100_5561.JPG

 

L.thumb.jpg.e1810360b6ba5000d79a5ec1f158c3e5.jpg

ενα preview απο 25χ300 L καρέ που πήρα

PHD2_GuideLog_2015-09-13_204948.txt

ScreenHunter_15.thumb.jpg.f330fa863ebf5a9db5ecb53ddfe019c6.jpg

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 7 μήνες αργότερα...

Γεια σας και Χρόνια Πολλά

Προχώρησα και εγώ με το belt modification για την ΗΕQ5.

Περιμένω να ανοίξει λίγο ο καιρός για να κάνω τις πρώτες δοκιμές και να ανεβάσω αποτελέσματα.

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Γεια σας

 

Έβαλα το Rowan Belt modification kit στην HEQ5 αλλά έχω ένα πρόβλημα με το RA μοτέρ.

Όπως θα δείτε από το επισυναπτόμενο βίντεο ακούγεται ένας έντονος θόρυβος όταν το μοτέρ κινείται προς μια κατεύθυνση. Στην άλλη κατεύθυνση δεν είναι τόσο έντονος.

 

https//www.dropbox.com/s/fhuuj3lezfcdyyn/heq5-BELT.mp4?dl=0

 

Δε μπορώ να καταλάβω τι φταίει. Καμιά ιδέα;

 

Παρόλο το θόρυβο η αυτόματη οδήγηση είναι πάρα μα πάρα πολύ καλή. Ανεβάζω μια 15 λεπτη λήψη του Mizar σε εστιακή 1280 mm με το Vixen VC200L. Όπως βλέπεται τα άστρα είναι super αυτή τη φορά.

belt.docx

1637026153_mizar-15min.thumb.jpg.08b13c3ea8012db39d0168a213df76c3.jpg

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κάτι θα μαγκώνει κάπου. Τον ήχο αυτόν τον είχες πριν την μετατροπη; Δοκίμασε την κινηση αυτη και χωρις φορτιο με πληρη περιστροφη του αξονα. Δες μηπως το δαχτυλιδι με τις συνταγμένες ορθης αναφορας βρίσκει κάπου, θα πρεπρει να ειναι κλειδωμενο στο 0. Άλλες πιθανοτητες κάποιο από τα γραναζια της μετατροπης να βρίσκει κάπου, το ασημένιο μεγαλο γραναζι θέλει μια αποσταστη 3mm αν θυμαμαι καλα απο το μεταλλο της βασης, επίσης δες μην τυχον κάποια αλενοβιδα απο το γραναζι του μοτερ βρισκει στην γκρι βαση του αποστατη. Άλλη πιθανοτητα ειναι να θελει η ορθη αναφορά (τα κύρια γραναζια της, όχι τα γραναζια της μετατροπης) ρύθμιση απο την αρχη. Ο ήχος αυτος μοιάζει με την τελευταια περίπτωση και ειναι οριακά στο κόλλημα. Μου εχουν τυχει στιγμες όταν ρύθμιζα παλιοτερα τους άξονες όπου κατα την μια κατευθυνση η κίνηση ηταν πολυ καλή και στην αναποδη φορα κάπου κολαγε. Επισης, με την βαση σβησμενη και πληρες φορτιο, στρεψε τους αξονες με το χερι (απο το ασημενιο γραναζι της μετατροπης) η κινηση θα πρεπρει να ειναι ''βουτιρενια'' και να μην ζοριζεται. Η οδήγηση πάντως ειναι παρα πολυ καλη και με πολυ κλαη ακρίβεια, τον άξονα ψ έχε τον στα 2 με 3 arcsec για να βλεπεις το μεγιστο σφαλμα οδηγησης που έχεις καλυτερα

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

KC χωρίς να έχω ιδέα από το σύστημα της βάσης, αλλά ούτε και του modification, βλέποντας τις φωτογραφίες του kookoo και το βίντεο σου, δε νομίζω ότι μαγκώνει κάτι, αλλά πιστεύω ότι "πηδάει" το καπελάκι που μπήκε πάνω στο μοτέρ στη θέση του γραναζιού (αυτό που δίνει κίνηση στον ιμάντα), σε σχέση με τον άξονα του βηματικού μοτέρ.

Είναι το σύστημα που φαίνεται στην φωτογραφία 10.

Αυτό μπορεί να συμβαίνει είτε επειδή το λευκό pulley πιέζει πολύ τον ιμάντα και μεταφέρετε όλη η δύναμη εκεί και δεν μπορούν οι αλενόβιδες να συγκρατήσουν το καπελάκι, είτε επειδή οι αλενόβιδες δεν είναι καλά σφιγμένες.

Πάντα μιλάω για τις αλενόβιδες της φωτογραφίας 10.

Δοκίμασε να τις σφίξεις και αν δεις ότι φτιάχνει όλα καλά.

Αν όχι δοκίμασε να χαλαρώσεις τον ιμάντα.

Μιλάω καθαρά τεχνικά χωρίς να έχω την παραμικρή ιδέα από τη βάση....

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Θα πρέπει να ξαναδώ λίγο την ευθυγράμμιση των γραναζιών καθώς και τον ιμάντα.

 

Το θετικό στην ιστορία είναι ότι η στήριξη μου δουλεύει καλύτερα από πριν και το πρόβλημα που είχα με το VC200L με τα αυγοειδή άστρα λύθηκε.

 

Ανεβάζω και μια 5 λεπτη φώτο του Μ108 από εχθές το βράδυ σε εστιακή 1280 mm με το Vixen VC200L.

1986257677_M108_Light_00000814.thumb.jpg.0dddb3866dcf7ad2fc3957bbcfc82eff.jpg

“The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are underlings.”

― William Shakespeare, Julius Caesar

 

ALBIREO OBSERVATORY

Αlbireoobservatory

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

όντως παίζει και αυτό που λέει ο στρατος. Αν ο ιμαντας είναι πολύ σφιγμένος ή χαλαρός τότε θα επηρεάζεται και το goto επειδή ο ιμάντας θα πηδάει δόντια στα γρανάζια. Έλεγξε την τάση ποε έχεις στον ιμάντα, ο ιμάντας όταν τον πιέζεις πρέπει να έχει μια απόκλιση η οποία αναφέρεται στις οδηγίες εγκατάστασης

Φιλικά Κώστας

 

http://www.astrobin.com/users/kookoo_gr/

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είσαι μέλος για να αφήσεις ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!.

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης